skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
Ako tak pozorujem, čo ľudia s tými autami stvárajú, tak sa nečudujem ani tým špecifickým "poruchám" ala "zničiť nezničiteľné".
-> Milan 136 22.04.25 20:20:44: taky už jsem slyšel zajímavý příběh o Crafterovi který neřadil kde chtěl VW servis měnit skříň snad za 70 tak to u firmy odstavili do kopřiv až přijel zákazník taky crafterem a co s ním je.... nakonec jim ho rozebral a bylo jen prasklý táhlo někde pod řadičkou tak ho vyndali ve firmě ho tigem zavařili, soustružník udělal nový futra a rázem řadil jak za mlada



-> vhml 22.04.25 14:51:01: To je zvláštní, to se mi moc nezdá.
-> minno 22.04.25 12:51:26: Nejde. Všude jinde jdou šortky na první dobrou, ale tady ne. Evža by měl povolat Bartoša. 

V mý bývalý Octavii 2FL , 1.6TDI CAYC údajně odešla převodovka. Copa na tich pětikvaltech vlastně padá? Prej projela díru, vyšla rána a bylo dojeto.
Popř neví někdo o jiný?
Popř neví někdo o jiný?
-> 11mAjA11 21.04.25 21:47:17: ale já řemen od oleje vůbec neměl a ta pumpa, já ten Okrouzek olejem maznul při montáži... teď jsem to udělal zas blbec, ale zas jsem ještě dál plošku mezi pumpou a blokem na rensosil, Okrouzky je potřeba mazat, ale teda budu to dělat silikonovým olejem.
Nenamazanej Okrouzek se při montáži překroutit a pak netěsní, i těsnění pod filtrem se musí mazat.
Nenamazanej Okrouzek se při montáži překroutit a pak netěsní, i těsnění pod filtrem se musí mazat.
No má pravdu kolega...kamkoli se dostane motorový olej jinam než má být (vnější pryžové díly motoru) tak všechno zlikviduje, v nějakém časovém horizontu...typický střelí třeba hadice od chladiče, začnou prochcavat příruby na motoru (protože těsní okrouzkama které pod vlivem oleje pojdou)..a třeba i ta vodní pumpa která by byla těsněná okrouzkem tak časem začne chcat....
se starym remenem jsem zkontroloval, ze to sedi na ryskach, tak jsem dal stejne novy, dlouho jsem se rozhodoval, jestli INA UK nebo Bosch Romania, ale ten Bosch byl trochu robustnejsi a i o par gramu tezsi, INA mi prisel zas, ze ma trochu lepsi zpracovani, ale nakonec jsem se rozhodl pro bosch...
Jinak kolega me strasil, ze kdyz mi na remen obcas ukapne nejaky olej, ze to muze selhat, ze to remen rozlepta... ale tomu SKF remenu vubec nic nebylo, nesmrdelo to kvuli oleji, ale kvuli tomu, ze se bok palil o plastovy kryt rozvodu.
Jinak kolega me strasil, ze kdyz mi na remen obcas ukapne nejaky olej, ze to muze selhat, ze to remen rozlepta... ale tomu SKF remenu vubec nic nebylo, nesmrdelo to kvuli oleji, ale kvuli tomu, ze se bok palil o plastovy kryt rozvodu.
rozdil v pumpach SKF a Graf
Te SKF nic nebylo, netekla ona, ale teklo to kolem
Stejne tak byl remen celkem OK, nevim, proc sel ke strane, az se palil o kryt, mozna, ze jsem pod kladku nemel davat tu podlozku, ale INA ji mela a ted je celkem uprostred, jedine na tech SKF rozvodech bylo chrastici to male lozisko na napinaku (tlumici vibraci)
Jeste nechapu, na vsech dilech (napinak, kladka, pumpa) tech SKF rozvodu vyjiskreno SKF, ale na loziskach nejake NGTS

Te SKF nic nebylo, netekla ona, ale teklo to kolem
Stejne tak byl remen celkem OK, nevim, proc sel ke strane, az se palil o kryt, mozna, ze jsem pod kladku nemel davat tu podlozku, ale INA ji mela a ted je celkem uprostred, jedine na tech SKF rozvodech bylo chrastici to male lozisko na napinaku (tlumici vibraci)
Jeste nechapu, na vsech dilech (napinak, kladka, pumpa) tech SKF rozvodu vyjiskreno SKF, ale na loziskach nejake NGTS

-> Milan 136 19.04.25 20:57:10: no ono to bude mozna ukazovat i zaporne hodnoty :), ale ty nizke teploty budou plus minus autobus stejne
-> ajok 19.04.25 20:03:16: No ze by chtěl, aby to ukazovalo dřív než 50.
-> minno 19.04.25 13:00:55: tak bezelo to asi minutu nebo co myslis?
jeste jsem nasel teplotu v haldex jednotce - to bude asi olej v haldex spojce, ale vubec nemam sajnu, kolik ma mit a pak tam je load v % - neni to kolik jde vykonu na zadek?
jeste jsem nasel teplotu v haldex jednotce - to bude asi olej v haldex spojce, ale vubec nemam sajnu, kolik ma mit a pak tam je load v % - neni to kolik jde vykonu na zadek?
-> ajok 19.04.25 10:43:30: Pekne. Teplotu oleja pod 50 st. by som teda bral.
-> Milan 136 19.04.25 08:15:23: ještě jednou díky, povedlo se
-> Milan 136 19.04.25 08:15:23: diky Milane, mel by jit... tak proto mi to nikdy neukazalo nizkou hladinu :) a ja myslel, ze jsem ji nikdy nedopustil
A i u nafty to pritelkyne oceni :) to zas bude, uz to vypni, uz mi to tyden sviti :))
A i u nafty to pritelkyne oceni :) to zas bude, uz to vypni, uz mi to tyden sviti :))

-> ajok 19.04.25 05:46:13: A nejde tam nakódovat interval QG2? Pokud tam máš QG0, tak potom je snímač hladiny/teploty vypnutý a neukáže to ani nízkou hladinu.
-> Hurdis 18.04.25 18:06:26: Nejsou to nahodou Obedovice?
Hraju si s tim, co me bavi, nez abych delal ty hrozne rozvody
to uz bych radeji rozebral 1.4 mpi, vymenil retizek, rovnou shodit a upravit hlavu atd. to je fajnova prace, ale rozvody, to uz i lepsi delat 3x spojku na nive... no na octe spojku ne - to byla na ni zatim nejhorsi prace, ja uz psal i do SKF, jak mohou delat takove smejdy a ze chci zaplatit zbytecnou praci, bez odpovedi smejdi, to stejne lesjofors, ale treba se alespon chytnou za frnak

kdyz turbo naprogramuji bez pojmenovani, tak jde graficky a kdyz to nazvu turbo, tak bude jen cislo a pod tim se zobrazi puvodnu udaj palubaku a venkovni teplota
nevim, jestli vzit teplotu vody z budiku (jestli to nebude uz ta oblbnuta), jinak je doporuceni udaje z jednotlivych jednotek brat po sobe a neskakat mezi jednotkami, protoze tam jsou pak vetsi prodlevy
A teplota oleje jde asi zobrazovat jen pri nakodovanem longlife :(
nevim, jestli vzit teplotu vody z budiku (jestli to nebude uz ta oblbnuta), jinak je doporuceni udaje z jednotlivych jednotek brat po sobe a neskakat mezi jednotkami, protoze tam jsou pak vetsi prodlevy
A teplota oleje jde asi zobrazovat jen pri nakodovanem longlife :(
jake nejzajimavejsi udaje si mam dat do palubaku u sve 1.8T 4x4? muzu cokoliv z kterekoliv jednotky... proste to co umi diagnostika nacist v bloku hodnot, zatim me napada realna teplota vody, napeti, teplota oleje, tlak oleje (to nevim jestli ma cidlo), turbo
Přes "zimní měsíce" řádně zajeto. Od včera už sezonní setup. Leštěnka to nebude, spíš sleeper na občasné daily využití v civilu i na práci.
Kontrola staveniště, bude to brzy hezká garáž. Bohužel ji budu muset předat objednateli.
Kontrola staveniště, bude to brzy hezká garáž. Bohužel ji budu muset předat objednateli.
-> palinator: Ne, ale soudruzi z NDR (celkově, ne jen v automotive) k tomu mají namířeno a pokračují mílovými kroky
-> Nwkt:
A to si fakt přeješ jo?
A to si fakt přeješ jo?

-> Milan 136 13.04.25 21:13:18: tj asi nejhezčí varianta toho příšernýho zadku. osobně bych to prelepil nejakou fólií v barvě. Působí to odpudivě
-> palinator: Až to krachne a koupí to čína
-> palinator 15.04.25 12:32:03:
Toho se doufám nikdy nedožiju. Mrtki

-> Nwkt:
A máme nějakou naději ve zlepšení? Nebo to se stane až bude prezident hranatej a zavede se emisní norma SOJUZ5?
A máme nějakou naději ve zlepšení? Nebo to se stane až bude prezident hranatej a zavede se emisní norma SOJUZ5?
-> Milan 136: Však to kvalitou auta a hlavně SW tomu Aliexpressu odpovídá




-> Milan 136 14.04.25 07:56:52: taky tak
-> Syny: teď jedu za nejakym čínským byd atto a asi taky nechápu co koho na té lince uráží 

Co se mi teda nelíbí jsou ty svítící znaky na VW. Teď jsem jel za nějakým ID.7 a působí to na mě jak nějakej shit z Aliexpressu 

-> darklord 13.04.25 22:36:25: Mně to přijde jako plus z hlediska bezpečnosti - denně potkávám v provozu vozidla, kterým nesvítí obrysové světlo na jedné straně (ani potkávací - prostě "motorka") - a tahle věc značně eliminuje to, že za tmy to auto přehlédnu nebo jej vyhodnotím jako jednostopé vozidlo...
A design je věc vkusu - to je úplně jiná pohádka...

A design je věc vkusu - to je úplně jiná pohádka...
-> darklord 13.04.25 22:36:25: Me to rozhodne tak nedrazdi jako tebe :) Predek mi prijde sice zbytecnej, ale asi mi to zily netrha a leckdy je to zajimavy. Mnohem vic me serou stary slupky, co si do svetel daj cinsky ledky a oslnujou jak svine. Co se tyce zadnich svetel, tak ja osobne jsem za ta zadni svetla na Leonu rad, designove mi to prijde pekny a hlavne je to zezadu dost neprehlednutelny a tedy i bezpecnejsi. Obecne design toho Leona hral hodne velkou roli v tom, ze jsem ho poridil. Takze tu nepisu, ze se mi to libi, protoze to auto mam, ale mam to auto, protoze se mi to libi :) Nicmene co se tyce toho Kodiaqa, tam mi zkratka jen udivuje to, ze tam vzadu udelaj spojeny svetla, ale vlastne to vubec nesviti. Proc to tam tedy je nechapu - tim spis, kdyz ten starsi to vubec nemel. Kdyby to melo nejakou funkci, tak to pochopim, ale takhle je to fakt hnus...
-> Syny: akoze tebe sa paci ten svietiaci cirkus na VAG autach ked ma bielu ciarku medzi svetlami vpredu a cervenu vzadu? Jeden by si myslel ze amerikani si to kedysi vyskusali, stalo to za hovno a tym to hasne, ale ked to dneska stretam na cestach, to aby som si na volant dal blici pytlik...
-> Syny 13.04.25 22:09:42: Na tom nehezkém autě není už co zkazit, takže tohle je jen detail.
-> Syny: Fůra aut měla vzadu i vpředu jen designový prvek - si nevzpomínáš na Favority s Hella panelem nebo různé Solitairy apod.?

-> Milan 136: Sice se to netyka Octavii, ale co ma novej Kodiaq v tom pruhu spojujici zadni svetla? Myslel jsem, ze to ma koncovky spojeny jako mam ja na Leonu, ale nema. Nerikej, ze je to tam jen pro design bez funkce.
-> Milan 136: Nemá kapacitní volant a diví se že se mu po 4s nesepne emergency assist
jsou lidi co si tu prodlevu nechávají prodloužit na 60s, resp. 10 minut 


-> Nwkt 04.04.25 18:59:10: Dneska mi o tom říkal kolega garančák. Zákazník prej pacient, soudní znalec nějakej stoletej dědek 
Já to snad ani nechci vidět.

Já to snad ani nechci vidět.
-> michael 03.04.25 20:01:29: Tak je debil? Pustí volant na 4 vteřiny a diví se že nereaguje emergenci assist? 

-> ajok: Nyní s tím pán, už asi něco těžko udělá. Musí doufat, že se k tomu škodovka postaví čelem a někdy uzná potencionální závadu i po záruce a řeší to tzv kulancí, že částečně vezme podíl opravy vozu na sebe. Největší problém vidím v tom, že pán neodstoupil od smlouvy a nepožadoval vrátit celou kupní cenu vozu zpět.
-> michael 03.04.25 20:01:29: pekne... a jaky na to mas nazor jako odbornik? podle me bude tak trochu problem na obouch stranach