skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ach to turbo (aneb už zase nějaký otázky)...
prohledat
534 příspěvků (zobrazeno 251 až 300) od 24.06.2008 do 14.04.2022, založil/a Bagrr- máma mele Emu
-> Marcius: no ano povzbudzujem.. preco nei ale ak z toho nemas mat co sa da tak potom naco potompridu slova, ved to len na chvilu, na skusku, do mesta a podobne.. ak robim vec tak poriadne a ak to poriadne nebude je ti typ na sviecky zbytocny. bud to nech to ide aspon ako tak alebo to je zbytocne a to potom ti staci atmosfera.
-> Alenka: s tvym tvrzenim se plne ztotoznuju. Jde mi taky o to dosahnou velkyho tocivyho momentu v nizszich otackach, protoze jezdit kopcovitej teren furt na plny tocky me nebavi. Ono i kdyby ten turbomotor mel max. tocivej moment 140 Nm, tak ho bude mit porad ve vetsim rozsahu otacek oproti atmosfere.
Myslim si, ze sme tu od toho, aby zkusenejsi radili nam zacinajicim, a pokud to bude tak, ze nas tu budete premlouvat, abysme to meli jen na zavody, ze na nic jinyho se to nehodi, tak to nema smysl tahle diskuze. Jako kamarad ma Uno turbo a ten motor chodi krasne i od spodnich otacek a na spotrebu si nenarika. Na bezne jezdeni do provozu to s prehledem staci, rekl bych ze to je i nadprumerny. Verim tomu, ze se to da taky udelat, pokud to tak nejde, je neco spatne
.
-> pistaa: jako ty na jednu stranu nas povzbuzujes, at delame, at mas konkurenci, ae kdyz vydis, ze nemame zajem z toho zdimat uplny maximum, tak se nas snazis odrazovat a testujes nas, kdy nam dojde trpelivost a vykaslem se na to. tak teda nevim, co si o tom mam myslet. Jenom kdybys mi prozradil ten typ svicek, jake pouzivas a pak uz tady nebudu otravovat.
Myslim si, ze sme tu od toho, aby zkusenejsi radili nam zacinajicim, a pokud to bude tak, ze nas tu budete premlouvat, abysme to meli jen na zavody, ze na nic jinyho se to nehodi, tak to nema smysl tahle diskuze. Jako kamarad ma Uno turbo a ten motor chodi krasne i od spodnich otacek a na spotrebu si nenarika. Na bezne jezdeni do provozu to s prehledem staci, rekl bych ze to je i nadprumerny. Verim tomu, ze se to da taky udelat, pokud to tak nejde, je neco spatne

-> pistaa: jako ty na jednu stranu nas povzbuzujes, at delame, at mas konkurenci, ae kdyz vydis, ze nemame zajem z toho zdimat uplny maximum, tak se nas snazis odrazovat a testujes nas, kdy nam dojde trpelivost a vykaslem se na to. tak teda nevim, co si o tom mam myslet. Jenom kdybys mi prozradil ten typ svicek, jake pouzivas a pak uz tady nebudu otravovat.
-> bacilko: ma jednotka ma 15x1O poli pro kazdou pal. mapu.... a kdyz budu ladit mapu castecneho zatizeni cca do 1O% otevreni TPS nasledne muzu vyuzit mapu plneho zatizeni.Takze hodnoty naladis krasne pro cely rozsah otacek ikdyz budes mit krok 5OO ot/min.Na naladeni atmosfery mi stacila pouze mapa plneho zatizeni.
pistaa 02.11.09 09:05:42 napsal:
a teraz mi predpokladam poviete ze to chcete do mesta vsak?? na to mam dalsiu
otazku preco neupravite atmosferu.. :) a to je dookola kazdy si bude tvrdit
svoje a kazdy bude tvrdohlavo presadzovat ze to robi na skusku a len tak a e
chce skusit a len po meste..
Atmosferu uz upravenou mam a pri rozumnych otackach z ni vic nez 140Nm nedostanes, a to je i na normalni jezdeni mimo mesto v kopcovitem terenu malo.
a teraz mi predpokladam poviete ze to chcete do mesta vsak?? na to mam dalsiu
otazku preco neupravite atmosferu.. :) a to je dookola kazdy si bude tvrdit
svoje a kazdy bude tvrdohlavo presadzovat ze to robi na skusku a len tak a e
chce skusit a len po meste..
Atmosferu uz upravenou mam a pri rozumnych otackach z ni vic nez 140Nm nedostanes, a to je i na normalni jezdeni mimo mesto v kopcovitem terenu malo.
-> pistaa: jenze ty nevis ze oni stavi stroj kterej bude vykonejsi nez tvuj a zrat pod 10 to jsi v tvem vyctu neuvedl.. -)
-> Marcius: no, pytali ste sa ma kolko to zerie.. zerie mi to super malo som s tym nadmieru spokojny spotreba ma nezaujima.. takze ak chcete zavodne auto s spotrebou d0 10 l snazte sa.. a vysledok tu prosim predvedte :) ked budete mat zo mna polovicny vykon tak polovicna spotreba neni dostacujuca riesenie.
Tak ak vam to bude zrat 7,5l tak sa neni cim chvalit a ak to nepojde ani z polovice ako mne nemusite to robit.. tolko by som dodal lebo to sa uz v konkurencnej triede nad 2000ccm ani neukazes na vysledkovej listine :) ale prajem vela stastia..
a teraz mi predpokladam poviete ze to chcete do mesta vsak?? na to mam dalsiu otazku preco neupravite atmosferu.. :) a to je dookola kazdy si bude tvrdit svoje a kazdy bude tvrdohlavo presadzovat ze to robi na skusku a len tak a e chce skusit a len po meste..
Tak ak vam to bude zrat 7,5l tak sa neni cim chvalit a ak to nepojde ani z polovice ako mne nemusite to robit.. tolko by som dodal lebo to sa uz v konkurencnej triede nad 2000ccm ani neukazes na vysledkovej listine :) ale prajem vela stastia..
a teraz mi predpokladam poviete ze to chcete do mesta vsak?? na to mam dalsiu otazku preco neupravite atmosferu.. :) a to je dookola kazdy si bude tvrdit svoje a kazdy bude tvrdohlavo presadzovat ze to robi na skusku a len tak a e chce skusit a len po meste..
-> Gemini: co udavaji vyrobce zakazkovych tesneni odlisne od Skodovky?
Nejake jine momenty utazeni + treba nutnost pouziti medeneho mazadla?
Nejake jine momenty utazeni + treba nutnost pouziti medeneho mazadla?
-> Gemini: ono jsou problemy dycky, kdyz clovek predelava neco z neceho nekam, ale pokud to chci, tak se do toho obuju a udelam to, ale verim, ze cesta bude nejednoducha. Akorat by se mohlo trochu oteplit....-> bacilko: právě co tak vím, tak palivové mapy se většinou dimenzují tak po 50ot./min. a tady, kdybysis mapu udelal do 6500, tak jedno pole by bylo pro 541ot./min. a to je rozdíl bych řekl velkej. kor pro takhle upravený motory. Jako, když se podíváš na youtube, tak těch aut s MSQ jezdí hodně po celým světě, ale prostě by to chtělo něco trošku líp vybavenýho. To už mi přijde pomalu lepší a jednodušší si hrát s karburátorem a pořídit elektronický programovatelný zapalování a doladíš to dobře, možná i líp než s MSQ.-> Peopas: co ty, jak pokračuješ?
-> Marcius: pre zaciatok origo karbec z R5GTT Solex 32 DIS, neskor uvidime....
-> bacilko: najjednoduchsie to veru nebude, ani nemas ponatia , co to vsetko obnasa........babrem sa stym uz nejeden tyzden....
-> bacilko: najjednoduchsie to veru nebude, ani nemas ponatia , co to vsetko obnasa........babrem sa stym uz nejeden tyzden....
-> Peopas: ak som dobre pozeral tak veľkosť máp pre MSII PCB3.0 je 12x12 polí
-> Marcius: kolik ma megasquirt celkem poli pro palivou mapu?
-> bacilko: megasquirt je dobrej a jednoduchej, taky jsem o tom uvazoval, ale... strasne maly pole tabulek . To nestaci dimenzovat vstrik a predzapal po 500 otackach /min... uvidim. nebudu to komplikovat, nejprv karbik.
-> Marcius: ak môžem vyjadriť svoj názor, najlepšie by asi bolo použiť vstrekovače a riadiť ich niečim takymto: www.diyautotune.com/catal
og/megasquirtii-engine-man
agement-system-wpcb3-assem
bled-unit-p-65.html
-> Gemini: co ty, cim budes krmit tenhle motor? karbec (pred nebo za turbo)?
-> Gemini: no to je pro me varianta, pokud bude problem s karburatorem. no rad bych 4bodove vstrikovani. mam taky RJ z tej mazdy,ale nevim co je to za vstrikovaci system. myslel jsem, ze je to obdoba LE2 Jetronicu (ma to taky VAF jako váhu vzduchu), ale kdyz jsem ji otevrel, tak v sobe skryva naprogramovanou epromku, takze to asi tak adaptabilni jak jiz zmineny Jetronic nebude. takze tak.
-> Alenka: celoplech nie je zly, len ho treba pouzit tak ako urcuje vyrobca.....
-> Marcius: co spravis s tymi vstrekmi ? kam ich zapojis ?
-> Marcius: co spravis s tymi vstrekmi ? kam ich zapojis ?
-> Alenka: no tot otazka... ten chlap z merako mi rikal, ze mu to jakejsi mechanik malem omlatil o hlavu, ze to bylo naho*no (jakoze myslim celoplech tesneni), ale rikal,mi, ze kdyz budu mit dovnej blok a rovnou hlavu, tak ze to bude vpohode, tak uvidim, pristi tyden mi to tesneni prijde, ale kdyz sem se bavil s pistou, tak pry seriove tesneni staci
ale jinak nemyslim si, ze jednokomoraky zbytecne zvysuji spotrebu. Jako je to neco za neco... u jednokomoraku ladis jen jednu komoru, ale u dvoukomoraky mas tolik prechodu, ze vychytat tryskovani obou komor musi byt celkem sranda. Takhle, kdyz beru jednokomorak s difem 24, tak ho muzu natryskovat presne podle solex 32 dis. co jsem vycetl z dokumentace, tak hl. tryska se davala bud 110 nebo 112,5 nebo 115 a hl. vzdusniky 135. Ja jsem si vybral osazeni 115/135. Doufam, ze to bude vyhovovat. Tryska volnobehu tusim 50. Akorat co ja na svym karbu nebudu mit je obohacovac podle boostu. Uvidim jak to bude fungovat a kdyžtak mám připravený vstřiky. DENSO 300cc z mazdy 323 1,6 16v Turbo.

pistaa 01.11.09 03:00:45 napsal:
→ 105: tak radovo sa pod 15 nedostanes ani ked co spravis..
To ale jen kdyz na tom mas jednokomorak, ktery ti to musi pres jednu diru krmit pri plnem boostu i pri klidne jizde, ne?
Zatim to sice nemam cim podlozit, ale pokud by se pouzil dvoukomorak s BRPV, tak jsem presvedcen o tom, ze to bude zrat min nez 10, dokonce mozna i stejne jako polepsena atmosfericka seriovka.
Jinak, zminoval jsi problemy s tesnenim pod hlavou. Podarilo se ti to nejak uspokojive vyresit?
Ja planuju nechat poradne srovnat dosedaci plochy bloku i vlozek, stejne tak hlavu, pokud se mi podari sehnat misto sroubu kvalitni stefty, tak pouzit i ty, ale porad koumam, jestli pouzit seriove tesneni, nebo nechat vyrobit nejake zakazkove, protoze to zatim pro ty zakazkova podle referenci nevypada prilis ruzove.
→ 105: tak radovo sa pod 15 nedostanes ani ked co spravis..
To ale jen kdyz na tom mas jednokomorak, ktery ti to musi pres jednu diru krmit pri plnem boostu i pri klidne jizde, ne?
Zatim to sice nemam cim podlozit, ale pokud by se pouzil dvoukomorak s BRPV, tak jsem presvedcen o tom, ze to bude zrat min nez 10, dokonce mozna i stejne jako polepsena atmosfericka seriovka.
Jinak, zminoval jsi problemy s tesnenim pod hlavou. Podarilo se ti to nejak uspokojive vyresit?
Ja planuju nechat poradne srovnat dosedaci plochy bloku i vlozek, stejne tak hlavu, pokud se mi podari sehnat misto sroubu kvalitni stefty, tak pouzit i ty, ale porad koumam, jestli pouzit seriove tesneni, nebo nechat vyrobit nejake zakazkove, protoze to zatim pro ty zakazkova podle referenci nevypada prilis ruzove.
-> 105: tak radovo sa pod 15 nedostanes ani ked co spravis.. a inak kopec cca 60-70l okruh cca 30l
-> Marcius: kdyz prijizdis do sumperka, tak to je kotlina a za tim se tyci jeseniky... ujedu 15km a uz to zacina... cervenohorske sedlo a tak... to je uplne ideal na zavody :-D
-> pistaa: tak ja jezdim hodne mimo mesto, u nas jsou sami kopce a sila je dulezita... proto to stavim.
-> pistaa: kolik tak radove? 

-> Marcius: na blbnutie :) na okruh a tak....
-> Marcius: na zavody, po meste je to uplne zbytocne ten motor.. prakticky nevyuzitelne a ma to velku spotrebu :)
-> Gemini: a ty ten motor stavíš na jakej účel?
no vymennik ma funkcnu plochy trubiek 300mm a podla toho kolko som to pocital je ich tam cez 40 co ej asi 12m trubky
ale v zime si dam tu pracu a scitam to vsetko
ale v zime si dam tu pracu a scitam to vsetko
-> pistaa: no schvalne, kolko metrov mas 

-> Gemini: a kolko metrov trubky mam zasa ja.. pozeraj dopredu.. ale lepsie ako to male to bude isto.. ;) len je tam riziko aby to neprdlo a nezadrel si to :)
-> bacilko: je tam asi 60 cm trubky, bude to stacit bohate......pozri ake su vymeniky Mocal co sa montuju pod filter, male hovna..... 

-> bacilko: já bych řekl, že míň je někdy víc
zase, když dáš moc záhybů, tak se průtok vody skrz hada sníží a účinost chlazení oleje se nezlepší
možná je moje úvaha blbá, ale čas ukáže. spíš by bylo lepší spirálovitý uspořádání, ale na to tam není moc prostoru. jako na jednu stranu máš pravdu, že tam jde určitě o plochu, která přenáší teplo z oleje na vodu, ale jak se říká... všeho moc škodí... tohle je hodně složitá část stavby takovýhoto motoru... ale zase abysme se nenudili 



-> Gemini: bude to stačiť? myslím že by to chcelo o pár záhybov viac
-> Gemini: já myslím, že to stačit bude. Musíme doufat. Vyzkoušet a uvidíme.
fakt to není tak nízko... ta odvodka oleje má vpodstatě zaoblenej pravej úhel... jak ji najdu, tak ji vyfotím... vychází mi to pěkně k té vaně
vejfuk bude příčňák pod nárazníkem, takže mi to tam překážet nebude 


-> Gemini: jo to jsem kdysi viděl, nějaká závodní škodovka to měla... ale nepracoval jsem doposud moc s měděnejma trubičkama, tak nevím...
-> Gemini: jj ono není zas tak nízko... to se zdá. jí sem to právě dělal tak, že mám od toho turba i takovou odvodku co tam původně byla, tak aby mě to vyšlo kolmo k vaně a ještě sem to dával do takovéhle výšky proto, abych mohl nechat trubku vody ke chladiči tak jak je v rapidovi...
-> Marcius: to turbo mas dost nizko, bude ti stacit odvod oleja nad hladinu v olejovej vani ? musi byt kolmo a samospadom......
chladenie oleja ? vymenik bude ponoreny v olejovej vani :) taky maly medeny had
chladenie oleja ? vymenik bude ponoreny v olejovej vani :) taky maly medeny had
-> pistaa:
co toe
s tim ti asik neporadim, ale nekoukl byses mi na ty tvoje svicky?


já myslím, že olej by se mohl chladit dobře, poněvadž i motor na téhle fotce (1,8 20v Turbo) používá tenhle výměníček. Ještě znova podotýkám, že nestavím motor na závodění a nebudu jezdit brzda plyn. to max. na nějakých sprintech. Já jezdím vcelku vpoklidu, nepotřebuju aby mě stavěli policajti, ale občas na to taky pěkně šlápnu, ale závodnímu zatížení tohle moje blbnutí nešahá ani po kotníky



Vie mi niekto vysvetlit tie lupiny :D a tu cervenu farbu? zbieram nazory dik :)
-> Marcius:
co sa mazania tyka davajte si na to pozor.. aby st enemazali malo bud motor alebo turbo
co sa toho plechoveho tesnenia tyak vzdy po jazde sa mi zlial olej s vodou.. tiez som mal od nich tesnenie, takze asi tolko k tym tesneniam :(
co sa teploty oleja tyka tak sa to riadne prehrieva, a co sa vody tyka nestaci chladic 1,6kovy bez termostatu :)
tolko k tomu vela casu a chuti laborovat pani :)
co sa mazania tyka davajte si na to pozor.. aby st enemazali malo bud motor alebo turbo
co sa toho plechoveho tesnenia tyak vzdy po jazde sa mi zlial olej s vodou.. tiez som mal od nich tesnenie, takze asi tolko k tym tesneniam :(
co sa teploty oleja tyka tak sa to riadne prehrieva, a co sa vody tyka nestaci chladic 1,6kovy bez termostatu :)
tolko k tomu vela casu a chuti laborovat pani :)
takhle vypadal před očištěním a natřením můj motor...
-> 105: mazání napoj z výstupu olejovýho kanálu (tam kde je baroskop - čidlo pro kontrolku tlaku oleje), výstup z turba do olejové vany. Turbo má vždy průměr mazacího otvoru v přívodu okolo 6mm, takže o tlak mazání hlavních ložisek kliky nepřijdeš. Každopádně je výhodné ještě podložit pružinu redukčního ventilu, abys trošku zvýšil tlak 
Jak budu mít sebou foťák, tak ti to vyfotím, jakou řeším já rozbočku (protože od tama vedu jednak olej do turba, dál tam mám čidlo teploty oleje, klasiku baroskop a čekám až mi přijde žigulácký čidlo tlaku oleje pro budík.
-> Gemini: je fajn, že ses do toho opět pustil. Já stále postupuju... příští týden mi přijde celoplech těsnění pod hlavu o tloušťce 2,5mm, vyrábí mi ho merako.cz . Pohodovej pán
Jinak včera jsem vzal trubku, kterou budu mít v sání a udělal jsem tam odbočku pro BOV ventil a pro ovládání regulátoru tlaku paliva. Jak budeš řešit chlazení oleje? Chladič, nebo výměník voda/olej? Já použiju tenhle výměník... snad mi to bude stačit. No jinak jsem si teď hrál s barvičkováním motoru... Dneska jdu schánět olejovou vanu - hliník + sací koš, nějaký tlakový hadice a co přijde pod ruku... to zas budou mít ze mě na šroťáku radost 

Jak budu mít sebou foťák, tak ti to vyfotím, jakou řeším já rozbočku (protože od tama vedu jednak olej do turba, dál tam mám čidlo teploty oleje, klasiku baroskop a čekám až mi přijde žigulácký čidlo tlaku oleje pro budík.
-> Gemini: je fajn, že ses do toho opět pustil. Já stále postupuju... příští týden mi přijde celoplech těsnění pod hlavu o tloušťce 2,5mm, vyrábí mi ho merako.cz . Pohodovej pán


-> Gemini: HTP má o dost nižší kompresy a hlavně 76.5mm
-> darklord: na fabku 1,4 je len jeden druh piestov, ak dava 1.2 HTP piesty 76,5mm tak tam to tusim inac vychadza, niekto to tu uz riesil....
-> 105: na skusku sa ti to neoplati robit, bud to mas robit poriadne alebo vobec
mazanie-clovece, mazat treba filtrovanym olejom....
-> 105: na skusku sa ti to neoplati robit, bud to mas robit poriadne alebo vobec
mazanie-clovece, mazat treba filtrovanym olejom....
-> Alenka 27.10.09 22:28:53: niesu na fabku tiez dva druhy piestov? tie s mensou kompresiou by nesli pouzit?
(dufam ze nekecam)
(dufam ze nekecam)
-> Gemini: -> pistaa: dekuju kluci ...dlouho nad touhle upravou premejslim... ale dlabat hlavu nemam jak .:D zatim chci pouzit motor favo 135, snizit plnici tlak pod 0,8 bar a ve zline si nechat udelat vyssi tesneni pod hlavu,potom to usporadat turbo-karbec- sani.. jen na zkousku co to udela
btw jestli se muzu zeptat jak resite mazani turba... normalne ze srubu co by sel olejovy chladic? predpokladam ze asi co nejbliz k olej cerpadlu ze?
musim precist nejakou literaturu o blizsi problematice abych tady nekydal hnuj

btw jestli se muzu zeptat jak resite mazani turba... normalne ze srubu co by sel olejovy chladic? predpokladam ze asi co nejbliz k olej cerpadlu ze?
musim precist nejakou literaturu o blizsi problematice abych tady nekydal hnuj

-> Alenka: tak vidis ze znas kvalitni pisty-)) ja nemuzu radit jake pisty kdyz turbomotory nestavim.. ale kdyz doporucim to nejlepsi co je nemuzu doporucit spatne.. jako jsou i levnejsi varianty s bizsi kompresni vyskou ktere ja treba pouzivam u turba by mely vyhodu ze nemusis dlabat hlavu.. ale jestli to bude ok netusim kdyz jsem to nevyzkousel
-> Saky: no, 30,000 jen za hlinik je uz trochu moc, ale zadarmo to taky nechci :)