skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ach to turbo (aneb už zase nějaký otázky)...
prohledat
534 příspěvků (zobrazeno 301 až 350) od 24.06.2008 do 14.04.2022, založil/a Bagrr- máma mele Emu
-> Alenka: jde o to jestli vhodny pist je pro Tebe levny pist-)
-> Saky: a jake pisty bys doporucil?
Kdyz jsem ti psal, jestli vis o nejakych vhodnych, tak jsi rikal, ze ne :)
Jinak, nez ty ojnice budou hotove, uz bude listi zase na stromech, takze snad se mi podari neco sehnat driv.
Kdyz jsem ti psal, jestli vis o nejakych vhodnych, tak jsi rikal, ze ne :)
Jinak, nez ty ojnice budou hotove, uz bude listi zase na stromech, takze snad se mi podari neco sehnat driv.
-> Alenka: pistu je.. ale pokud jeste nejses rozhodnutej jakej pist tak zatim pockej s ojnici nebot by se pak mohlo stat ze si vyberes pist s jinym prumerem cepu a pojedes s ojnicema znova-)
Já sem stále a asi už definitivně furt na bodu Zero. Mam jen tu jednu věc a tu nikdo nechce koupit:)
Ja pokracuju tak, ze mam konecne doma darcovsky motor, vcera jsem zadal vyrobu priruby a pristi pondeli vezu ojnice na repasi a nejaky ten tuzing
Co mi ale vrta hlavou, jsou pisty.
Ty seriove Fabiove mi prijdou vhodne na leccos, jen ne na pouziti v preplnovanem motoru a nejakou vhodnou nahradu jsem stale nenasel.
-> Gemini: budes mit nejakou vzperu toho turba na blok?

Co mi ale vrta hlavou, jsou pisty.
Ty seriove Fabiove mi prijdou vhodne na leccos, jen ne na pouziti v preplnovanem motoru a nejakou vhodnou nahradu jsem stale nenasel.
-> Gemini: budes mit nejakou vzperu toho turba na blok?
-> 105: treba s tym vsak jemne su turba kde sa dostanes na hranicu (vrchnu) alebo turbo je v serii na nu nastavene a neda sa s tym hybat mozes nastavovat prepetie ale membrana je na pokraji moznosti takze ju len nicis ;)
-> 105: predpetim tlakoveho ovladaca wastegate, original to nebolo nastavitelne, tak som to prerobil aby sa to dalo nastavit (zvysit tlak :) )
-> Gemini: amaterska otazka.. jak se nastavuje ten tlak nejak tou klapkou? predpokladam ze west gate je prave ta klapka a na tu membrankuse napojuje ten ''bi-pass'' ze?
tak, lady sa pohli , zohnal som dobre turbo a pokracujem v projekte.....je to IHI vl7 z Punta GT 1.4, dnes som spravil mazanie, prirubu , WG a nastavil max tlak......a co vy , ako pokracujete ?
-> Alenka: jde o to, ze nejsou uz v nejlepsim stavu... kazdej tomu dava zabrat a jak beres neco ojetyho, tak proste se vystavujes riziku, ze zanedlouho odende (ono kolikrat foukat foukaa, ale kdyby jenom vzduch...
), ale nadruhou stranu si myslím, že na zkoušku stačí jakýkoliv. Časem, když člověk uvidí, že komplet motor s tím šlape dobře, tak se dá investovat do novýho turba. To se musí každej kouknout do peněženky, jestli na to má. Taky je rozdíl jestli to chci do normálního provozu, nebo na závodění.

Gemini 10.08.09 12:04:49 napsal: ja mam vsetko okrem poriadneho turba :((
A co tak dát K03 - 2072 ze 150k 1,8T?
Sice to má poněkud atypické příruby, ale válí se jich všude mraky za rozumnou cenu a na 1,4 to fouká tak akorát.
A co tak dát K03 - 2072 ze 150k 1,8T?
Sice to má poněkud atypické příruby, ale válí se jich všude mraky za rozumnou cenu a na 1,4 to fouká tak akorát.
hm tak funkcni odkaz je tady skoda-virt.cz/cz/.../1157
45-nove-turbo-garrett
-> Labros: -> Labros: www.turbobygarrett.com/t
urbobygarrett/.../GT1548_
466755_3.htm spokojenej? jinak samozřejmě že sem to poslal i geminimu
-> havlik: GT15 může být turbo skoro na cokoliv, jakýchkoliv parametrů ;)
-> Gemini: odepsáno fotky asi nemam ale pokud na nich budeš trvat tak ti je udělam. ale opravdu jen vybalený z pytlíku papíru
-> havlik: posli nejake fotky, rozmery , A/R a kolko mas predstavu (na mail)
-> Gemini: jo je nové je to nová GT15
-> havlik: je nove ? pretoze akekolvek pouzite turbo stoji za hovno :((( moja skusenost
-> Gemini: já ti prodam turbo chceš

ja mam vsetko okrem poriadneho turba :(( IHI je dobre, len chyba mu upchavka turbiny a Garret ide nejako tazko........a na nove momentalne nie su prostriedky.......dokonca uz aj blok motora fabia na vacke 265ke je zlozeny.....ach jo.........a ked zozeniem turbo, zas budu nejake preteky
To chce čas, já musím taky nejdřív dokončit litra a pak se na to podívám, možná když nebude za co dělat v mezičase, uvidíme......
Ale smysl to má, pamatuju že ještě nedavno to bylo zavrhované téma a teď zaplať pánbůh za ty dary

Ale smysl to má, pamatuju že ještě nedavno to bylo zavrhované téma a teď zaplať pánbůh za ty dary

-> Matezzzz: no jestli to všechno půjde jako do ted tak asi hned tak ne:)
Koukám že za chvíli bude přeturbováno

-> Eidy: viz sz:)
-> havlik: Jako klidně. Chceš?
-> petr s: tak když nepůjde z domu což se nějak nedaří tak co s tim jinýho
motorový díly na to připravený mam

-> havlik: A stejně půjde turbo?
-> Eidy: že bych to vzal:D
-> Marcius: Mám doma nějaký cajky z una turba. Vstřikování a zapalování. Chceš to za pár kaček?
Plánoval jsem to použít, ale sehnal jsem karbec z R5.
Plánoval jsem to použít, ale sehnal jsem karbec z R5.
-> Matezzzz: jo, fotky dám... hned příští týden, jak se dostanu k autu do garáže... teď sem furt mimo domov a na net chodím do měststké knihovny na 15minut zdarma... doma mi net od prázdnin nejde... no krmit to budu BSkem... na SOLEX z R5GTT seru... časem budu mít komplet LE2 Jetronic z UNA turba... mám to tady domluvený s jedním borcem...
-> Marcius: Díky za osvětu, musím na to zapracovat a taky se znova o něco pokusit, láká mě to dost. Nechce se ti sem hodit nějaké nové fotky pro pozdější inspiraci,no a můžu se ještě zeptat čím to budeš krmit, jestli máš v šuplíku schovanej přetlakovej karburátor nebo přeš vstřiky?
-> Matezzzz: udělám si přes všechny rýsovací jehlou rysku a pak frézuju... a kontrolně nalívám olej a měřím tak objem... to jestli na tom sejde nebo nesejde nevím... to se uvidí
ale drobné neshody si myslím že můžou být... k.p. počítám podle vzorce
najdi si ho... je ve všech publikacích zabývajících se motorama... nejjednodušší je stáhnout dokumentaci 130L/A-motor a tam ten vzorec máš...



-> Marcius: Jo taaak, to se mi ani nechce věřit že to jde takhle snadno,ale akorát mi vysvětli jak to děláš aby byli všechny spalováky stejně vyfrézovaný nebo na tom až tak nesejde? No a kompresní poměr počítáš podle čeho prosimtě? Chtěl bych se taky konečně něčemu na motorech přiučit

-> Matezzzz: tak ono to jw robene s snahou nech to vydrzi dlhodobo maximalnu moznu zataz co to teda n aokruhu je a nie len 5 minut ale 20-30 min sustavneho jazdenia
-> Matezzzz: já to dělám vysokootáčkovou bruskou od Fermu... má to myslím 160W a používám buď 3mm frézku, nebo různý brusný kameny... trvá to sice chvilku, ae jde to... jak budu mít čas, tak ti to vyfotím...
-> pistaa: ale zase klobouk dolů,stálo to za to páč ti to seče moooc pěkně.
Chtěl bych zkusit mechaniku se vstřikama, z audi něco doma je, ale nemám nikde možnost snížit kompresi atd. aby to trošku vydrželo.
Chtěl bych zkusit mechaniku se vstřikama, z audi něco doma je, ale nemám nikde možnost snížit kompresi atd. aby to trošku vydrželo.
-> Matezzzz: ono to je za par korun len nesmies kupovat sprostosti ako ja ;)
-> Matezzzz: tak zkus spíš nějakou mechanickou stříkačku z audiny
To vím, ale taky má karbec a celej motor překopanej aby to něco vydrželo. Já bych chtěl něco zkusit za pár korun, jen z toho co dům dá

-> Matezzzz: Podívej se k pistovi tam už to jede
Sorry že lezu do debaty, ale pořád sem nad tím přemejšlel tak sem to někdy před půl roke taky zkusil na obyč 130 turbo z daihatsu, karburace z polskýho fiata a výsledek ''nula'' akorát to točilo víc než bylo zdrávo a nahoře řvaly ventily, jelo to stejně jako kdyby tam turbo nebylo akorát to teda pěkně pískalo, jenže je taky dost možný že to bylo tím turbem, bylo dost prťavý a hlavně volnější. Ne že bych na to zanevřel, ale láká mě to pustit se do toho znova, jenže touhle cestou už se pouštět nechci, přemejšlel sem nad turbo-karburátorem, jenže celkem problém sehnat nebo tam naondit stříkačku se vstřikama K-Jetronic..............
No budu rozhodně rád až to zase někdo rozjede a bude to fungovat jak má, ne jen pískot a tma jako u nás.
No budu rozhodně rád až to zase někdo rozjede a bude to fungovat jak má, ne jen pískot a tma jako u nás.
-> Gemini: uvidim... kazdopane motor jako takovej je zaklad... turbo v polici, byt benzinove nema vyznam...
skusal som fakt male dizlove turbicko na bugine a nema taky priebeh tlaku ako som si predstavoval....
-> pistaa: no chci od toho právě onen velkej a dlouhej krouťák, aby motor tahal pěkně i na 5ku apodobně... na závodění to nepotřebuju... spíš, abych se nenudil
Jinak s těsněním pod hlavou a svíčkou mám k.p. 8:1 úplně vpohodě... myslel jsem, že budu muset ty spalováky víc ubírat.... dál co dělám samodomo intercooler (ten původní sem prodal), mám tlakový hadice z fiata tipo 1.7 TD a dnes konečně budu už připravovat ty svody k turbu na svaření...

Jinak s těsněním pod hlavou a svíčkou mám k.p. 8:1 úplně vpohodě... myslel jsem, že budu muset ty spalováky víc ubírat.... dál co dělám samodomo intercooler (ten původní sem prodal), mám tlakový hadice z fiata tipo 1.7 TD a dnes konečně budu už připravovat ty svody k turbu na svaření...
-> Marcius: jo jo jasne.. tak to dufam pojde a budes dalsi komu to pojde a dufam ze sa nevzads a budes sa s tym rypat, a poviem ti je to nekonecne ;) podla toho co od toho chces si priprav i nahradne diely ;)
-> pistaa: pokud hlava dá, tak na 8:1 což je 46cm3 objemu spalováku... už jsem na 42cm3 což by taky stačilo... zůstanou bohužel jen rovný písty (136kový), ale časem na budoucím motoru si udělám spalováky aj v pístu... zatím mi to bude stačit a budu rád, když to naladím...
-> Marcius: na kolko znizujes?? staci sukromne sprava ;)
-> pistaa: uz frezuju spalovaky abych snizil K.p., ale jinak zatím nestíhám... budu teď vařit svody k turbu.
-> all: mate niekto nejake pokroky nech naberiem inspiraciu? ;)
-> Alenka: jako původně sem chtěl jít rovnou do té T3, ale vzhledem k tomu, že sem musel dělat důležitější věci na autě, tak sem to prostě musel dát stranou a pak stejně sehnat ojetou turbínku... a to samo i motor. je to felda 50kW BMM... budu muset vcelku dosti upravit K.P....