Cestou do práce (samozřejmě pěšky, aby jsme měli kompletní kontext) jsem přemejšlel, že vlastně existuje výjimka, proč morálně zastaralý auto udržovat.
Tim jsou moderní nevypínatelný pikačoviny, který občas někdo chce nemít. Ale má na těch pár dní v roce (když je tuhá zima), smysl páku ruční brzdy a absenci ESP řešit? Asi si dovedu představit i to, když někdo nechce automat, bez kterého nějaká specifikace nejde objednat a tak radši bude jezdit se starším vozem, který požadavky splňuje.
Jinak zrovna ten jedničkovej Superb níže - když si člověk koupí trojkovýho, tak to auto je skoro ve všech ohledech úplně jinde. Pokud tedy není nutným požadavkem V6.
A to píšu jako někdo, kdo OI pořád má.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> ajok 23.02.25 23:47:34: ok, tak se omlouvam, ze jsem te obvinil z aktivni ucasti na debatach v letech 2005 cca kdy jsme tu masivne resili jak s S1xx budeme jezdit celej zivot, vcetne me
.
No ja muzu rict, ze v mym okoli uz tyhle auta nikdo nema, vsichni postupne modernizovali a paradoxne z hlediska aut jsem na tom ted nejhur ja, nikdo z tech, co zradili tzv. "nejlepsi motory", nezkrachovali, nikoho TSi neznicilo :D
Porad fandim tem co se starejma autama dodnes jezdi (ty, Bukaj, donedavna Minno, Robert106, atd...), ale zaroven vidim jaky obeti tomu musi prinaset... Ja sam pro sebe si zadny novy auto kupovat nebudu. Delam z domova, za rok najedu uplny minimum, navic po vesnici, na to mi ty stary auta staci. Dojezdim svoji sbirku, to tak akorat do smrti vyjde
.
Ale pro manzelku (a deti) uz nic staryho z mnoha duvodu nechci, chci se dostat do stavu stari max 10 let a ten udrzovat. Ten hlavni duvod je, ze to nema zadnej smysl a uz to ani neni ekonomicky vyhodny. Poridil jsem naky lesy, radsi tam pujdu sazet stromky nez po zime delat znova prahy, lemy, podbehy...

No ja muzu rict, ze v mym okoli uz tyhle auta nikdo nema, vsichni postupne modernizovali a paradoxne z hlediska aut jsem na tom ted nejhur ja, nikdo z tech, co zradili tzv. "nejlepsi motory", nezkrachovali, nikoho TSi neznicilo :D
Porad fandim tem co se starejma autama dodnes jezdi (ty, Bukaj, donedavna Minno, Robert106, atd...), ale zaroven vidim jaky obeti tomu musi prinaset... Ja sam pro sebe si zadny novy auto kupovat nebudu. Delam z domova, za rok najedu uplny minimum, navic po vesnici, na to mi ty stary auta staci. Dojezdim svoji sbirku, to tak akorat do smrti vyjde

Ale pro manzelku (a deti) uz nic staryho z mnoha duvodu nechci, chci se dostat do stavu stari max 10 let a ten udrzovat. Ten hlavni duvod je, ze to nema zadnej smysl a uz to ani neni ekonomicky vyhodny. Poridil jsem naky lesy, radsi tam pujdu sazet stromky nez po zime delat znova prahy, lemy, podbehy...
-> vhml:
My garážníci dáváme naklepávací závaží staropotřebný, že...
My garážníci dáváme naklepávací závaží staropotřebný, že...

-> vhml 24.02.25 08:57:41: Ja to bral s demontazi a montazi na auto. Jinak to bejvavalo taky 500,-. Ale pred lety. Kdyz to delas doma jako vedlejsak kdyz mas cas a naladu je neco jinyho, nez kdyz to mas oficialne, resis ofiko provozovnu, platis z toho dane...
U plechacu neresis upnuti za venek, plastovy navleky, nemusis davat takovej pozor aby jsi to nahodou neskrabnul...
Vyvazeni - na plechac proste natluces zavazi a mas hotovo, v nejhorsim ho jednoduse vymenis, nebo posunes. U hliniku oloupat, "vygumovat" pasku, odmastit, nalepit zevnitr aby to k necemu vypadalo... Kdyz se "netrefis" (nebo Ti to druha strana o neco rozhodi), tak to posunuti neni tak jednoduchy. To, ze se to napoprvy lepi jen na hrany samozrejme vim. Ale je to proste vetsi oser.
A tem borcum, co natlucou/ nalepej zavazi klidne dve proti sobe, nebo je "volne pohazej" po rafku bych nasral do rukou a nepustil je k vode.
U plechacu neresis upnuti za venek, plastovy navleky, nemusis davat takovej pozor aby jsi to nahodou neskrabnul...
Vyvazeni - na plechac proste natluces zavazi a mas hotovo, v nejhorsim ho jednoduse vymenis, nebo posunes. U hliniku oloupat, "vygumovat" pasku, odmastit, nalepit zevnitr aby to k necemu vypadalo... Kdyz se "netrefis" (nebo Ti to druha strana o neco rozhodi), tak to posunuti neni tak jednoduchy. To, ze se to napoprvy lepi jen na hrany samozrejme vim. Ale je to proste vetsi oser.
A tem borcum, co natlucou/ nalepej zavazi klidne dve proti sobe, nebo je "volne pohazej" po rafku bych nasral do rukou a nepustil je k vode.
-> vhml 24.02.25 08:57:41: litak u něho bude tak 200ks odhadují teď, vlastně loni jsem platil 150,- /ks ale říkal, že ty pol5 germány jsou skoro bez zavazi
Když jsem pichnul sluzebaka v Ostravě někdy v době covidu, tak jsem platil 120kc a sundávali pneu, ne jen knot, ale gumového hřebík. V Albánii kdysi bočnice, dával jsem mu pneu a on že tudle opraví, nějako traktorovou záplatu a napřed chtěl 5eur, ale po konzultaci s kolegou si řekli o 10eur, drží asi do teď.

Když jsem pichnul sluzebaka v Ostravě někdy v době covidu, tak jsem platil 120kc a sundávali pneu, ne jen knot, ale gumového hřebík. V Albánii kdysi bočnice, dával jsem mu pneu a on že tudle opraví, nějako traktorovou záplatu a napřed chtěl 5eur, ale po konzultaci s kolegou si řekli o 10eur, drží asi do teď.
Proč vlastně někdo rozlišuje plecháče a hliníkače? Vždyť ty závaží stojí úplně stejne. Nebo velikosti disků.
Ještě pochopím podle profilu gumy, protože 50 a míň je prcání navíc.
Ještě pochopím podle profilu gumy, protože 50 a míň je prcání navíc.
-> vhml 24.02.25 08:13:08: pokud si koupíš pneumatiky pneuservisu tak jí to za 1000 Kč obujou.
Samozřejmě plecháče.
Pokud je to pneuservis v centru města tam je ta cena dvakrát tolik.
Je zajímavé že i ty nejdražší mají pořád plno.
A minulý rok v létě defekt na c pneumatice 495 Kč jsem si nesl fakturu
Samozřejmě plecháče.
Pokud je to pneuservis v centru města tam je ta cena dvakrát tolik.
Je zajímavé že i ty nejdražší mají pořád plno.
A minulý rok v létě defekt na c pneumatice 495 Kč jsem si nesl fakturu
-> vhml 24.02.25 08:13:08: jak jsem psal, přesně stejná cena tadyv pneuservisu a kola si teda taky dodávám, aby mi neprodělali prahy

-> StepaNoFUN 24.02.25 07:53:20: ja přezouvám za 500 a rikam si jestli to není moc :-) ale zivit se tim nepotrebuju a delam jen kola co mi nekdo doveze, na zvedani auta a sundavani se muzu vysrat.
Kolik tak vlastne dneska stoji bezny prezutí u soukromnika?
Kolik tak vlastne dneska stoji bezny prezutí u soukromnika?
Za 600,- sadu jsem prezouval pred nejakejma 15ti lety. Kdyz to byly hlinikace, tak jeste plus zavazi. A rozhodne jsme tenkrat nebyli drahy. Spis to patrilo k tem levnejsim.
Ad ceny v pneuservisu - tak 4 roky zpět jsem dával opravit píchlej zimák, co měj ještě přes 5 mm vzorku a byl 3 roky starej. Když po mě chtěli v pneuservisu (Agro Měřin, pobočka v ZR) při vyzvednutí 900 Kč, tak jsem myslel, že mě omejou - ale byl to jedinej pneuservis, kterej měl otevřeno dost brzo na to, abych ho stihnul před prací a dost dlouho na to, abych si to kolo po práci zas vyzvednul ... Nicméně vědět cenu předem, tak jsem koupil 2 nový pneumatiky, který se další sezonu sejně kupovaly ...
-> saskyn2 24.02.25 01:08:36: Jirko aTy v tom nevidíš tu ironií, že argumentují, jak tu vždy argumentoval Tomaso... Ale tak ono u mě je těžké to poznat a po nějaké době to kolikrát ani ja nepoznám, jak jsem to myslel :)
-> ajok: Jardo pochop že ale Tomaso není na učnáku, proto mu pani určitě neplatila jako na učnáku. To že ti to kámoš udělá zadarmo neznamená, že to udělá komukoliv z ulice. To je jako kdybys tvrdil, že doma máš šukání zadarmo, tak že v bordelu to musí být taky zadarmo.
Jinak jo uznávám, ty z toho mého odkazu jsou extra židáci, proto jsem je sem dal jako protiklad toho tvého učiliště, ale jsou tam už dost let, takže jim tenhle business model asi šlape i když tomu taky nerozumím
Jinak jo uznávám, ty z toho mého odkazu jsou extra židáci, proto jsem je sem dal jako protiklad toho tvého učiliště, ale jsou tam už dost let, takže jim tenhle business model asi šlape i když tomu taky nerozumím

-> Sita 23.02.25 21:15:46: jinak v roce 2003 jsem jezdil timdle
novy auto, vzadu kotouce, hpcko, cimbu a rapida jsem poridil az v r.2005 a pred feldou jsem mel favorita
Po ocesani jsem ji 10 letou prodal za 50 - potreboval jsem penize na MTX www.rajce.idnes.cz/jardaj /.../skoda-felicia-1-3-mpi -lpg-50kw

Po ocesani jsem ji 10 letou prodal za 50 - potreboval jsem penize na MTX www.rajce.idnes.cz/jardaj /.../skoda-felicia-1-3-mpi -lpg-50kw
-> saskyn2 23.02.25 22:52:49: tvl, to by to tady mohli rovnou zavrit, tydle ceny...
vycteni zavady 2500,- to je brutus
Ale na tom ucnaku Ti to udelaji, tak proc platit jinde vic.
Hodne lidi jeste jezdilo sem www.zdar.cz/servis-osobni ch-a-dodavkovych-vozidel
vycteni zavady 2500,- to je brutus
Ale na tom ucnaku Ti to udelaji, tak proc platit jinde vic.
Hodne lidi jeste jezdilo sem www.zdar.cz/servis-osobni ch-a-dodavkovych-vozidel
-> ajok: Jardo já vím že si chtěl Tomasovi zalichotit že vypadá jako středoškolák
ale já si stejně myslím, že už do školy nějaký pátek nechodí, takže znova, tady se bavíme o pneuservisu, ne o škole. www.autoservis-garant.cz/
cenik a mimochodem těmhle bych nedal ani ten plecháč


-> Tomaso435 23.02.25 22:15:53: ja 2x dokonce koupil gumy od nejakyho pneuservisaka a nechal jsem si je rovnou prezout - v Pardubkach to bylo za 100,-/kus a v Koline za 125,-kc/kus tam me nastval, ze nechtel zvednout octu za misto, kde jsem mu rikal a byl takovej neprijemnej, ze se to musi zvedat za prahy :/ to budou 4 roky
Jinak tady se uci synovec, ale litak bych jim teda nesveril, plechac klidne www.sos-nmor.cz/prezouvan i-pneumatik
Jinak tady se uci synovec, ale litak bych jim teda nesveril, plechac klidne www.sos-nmor.cz/prezouvan i-pneumatik
-> ajok 23.02.25 21:47:23: jo tohle jsou ceny před deseti lety, dneska už běžně dvojnásobek 

-> ajok 23.02.25 21:47:23: nevím teda, ale to co ty dáváš za sadu, se jinde dává již za kus. Před mnoha lety cca 12 - 14 si v Mýtě říkal za plechy 1250,-
-> saskyn2 23.02.25 21:35:37: demence no....
Ale to máš i s rafkama. dáš 150 - 200g závaží kolem dokola ve třech řadách s tím že to dost hází a nikoho to nesere. Když to roztocis a ukážeš, tak padne jen takový to " ten dáme na zadek" .
Ja mám teda rafky všechny rovný tak, aby s tím šlo letět 200 a necejtil sem nic. Sebemenší nerovnosti okamžitě rovnám.
-> saskyn2 23.02.25 21:35:37: demence no....
Ale to máš i s rafkama. dáš 150 - 200g závaží kolem dokola ve třech řadách s tím že to dost hází a nikoho to nesere. Když to roztocis a ukážeš, tak padne jen takový to " ten dáme na zadek" .
Ja mám teda rafky všechny rovný tak, aby s tím šlo letět 200 a necejtil sem nic. Sebemenší nerovnosti okamžitě rovnám.
-> saskyn2 23.02.25 21:59:33: jo proto budu muset u fab sundat vanu, mam strach... kor kdyz v tech km jsou rozvody hlucnejsi, nez u nasi s 240tis.km, zas emise ma perfektni, vzduchac nebyl menen tak 50tis.km (v 52tis.km byla naposled v autorizaku), no za filtrem to nastesti zaprasene nebylo, ale zase on se o sebe bal, brzdy ani nesveril me, ale "odbornikovi", no STK to proslo a ve 102 tis.km to jeste nema narok, aby bylo neco vymlacene...
Hlavne ta debilni kontrolka mazani, kdyz bude pricpanej kos, tak na volnobeh je vyrazena a v otackach, kdyz uz nebude tlak, tak to je o pridreni...
Hlavne ta debilni kontrolka mazani, kdyz bude pricpanej kos, tak na volnobeh je vyrazena a v otackach, kdyz uz nebude tlak, tak to je o pridreni...
-> Syny 23.02.25 21:42:09: Já bych to klidně ponížil i na ty jetý gumy pokud nebudou ve stavu že to bude muset za chvíli přezouvat znova. Prostě aby to dávalo nějaký smysl a nebyla to úplně zbytečná práce. Já takový nesmysly odmítám, psychicky bych tu zbytečnou práci nedal, to samý nedávno nějakej exot že je v exekuci a teče mu vodní pumpa, že by jsme udělali pumpu a až došetří tak rozvody. Normálně jsem mu řekl že se asi zbláznil a odchod, už takhle jsem z těch lidí vyhořelej, ještě kdybych musel dělat takovýhle píčoviny
-> ajok 23.02.25 21:47:23: no právě že toho tam nejspíš bude víc, většinou tyhle lidi když to nechaji dojít do tohohle stavu tak ani neměněj olej a podobný jiný zbytečný náklady

-> ajok 23.02.25 21:47:23: no právě že toho tam nejspíš bude víc, většinou tyhle lidi když to nechaji dojít do tohohle stavu tak ani neměněj olej a podobný jiný zbytečný náklady

-> Syny 23.02.25 21:52:01: kastle O1 je cela z blata, scala uz ma pevnostni materialy... ja uvazuji alespon vyztuhu pod predni naraznik, mam tam dokonce nejakou slabou a podivne vylisovanou chinu, 4 hvezdy u O1 nebyly spatne, O2 ktera uz ma pevnostni materialy dopadla jen o malo lepe, tad to muze byt i stavem konkretniho vozidla, nevim proc na moji nekdo dal tu vyztuhu, protoze nosniky na kterych je nasroubovana jsou netknute
-> Syny: já si říkal, je to červený, asi koncern a pak z toho vylezla Scala a ne Leon naštěstí
Jinak trochu OT, ale kdyz se tady resi ta O1 a Scala. Tohle bylo ted kousek od nas - myslim, ze ty A sloupky hovori za vse...
www.krimi-plzen.cz/a/vazn a-dn-2025-02-22-174359
www.krimi-plzen.cz/a/vazn a-dn-2025-02-22-174359
-> saskyn2 23.02.25 21:35:37: pockej thalii bych nechtel, ale co pise msar jsou z hlediska opravitelnosti drobnosti, dat novy gumy - promerit geometrii, zavarit vyfuk, prebrousit a striknout svetla, ono toho tam bude asi vic, ale to auto pry moc nerezne...
Mam 3 ks origo nerez stred vyfuku na fabii a nedam je tam, dokud to pujde opravovat, je to skoda tam davat, i na 1.8T mam a to stejne, tam teda jeste neni potreba ani opravovat
na MTX ma vyfuk 30 let a hodnekrat jsem ho uz opravoval. Smejes se, ze scala bude pouzitelna po 15 letech, ze asi ne, jedine nejaka ulozenka a ja bych nechtel auto ve kterem bych se musel jen vrtat.
700 za prezuti 2 gum? to jako fakt?, to jsou nejaky 19ky? kamos me prezul na octu 4 16ky za 200 litaky, chtel jsem mu dat 300, ale nechtel a jeste dal novy ventilky, pak jsem tady daval v servise nazout novy gumy na fabii a 4ks za 500,- na plechace, naposled chtel 400,- na litaky, takze pekne zdrazuje :/
Mam 3 ks origo nerez stred vyfuku na fabii a nedam je tam, dokud to pujde opravovat, je to skoda tam davat, i na 1.8T mam a to stejne, tam teda jeste neni potreba ani opravovat


700 za prezuti 2 gum? to jako fakt?, to jsou nejaky 19ky? kamos me prezul na octu 4 16ky za 200 litaky, chtel jsem mu dat 300, ale nechtel a jeste dal novy ventilky, pak jsem tady daval v servise nazout novy gumy na fabii a 4ks za 500,- na plechace, naposled chtel 400,- na litaky, takze pekne zdrazuje :/
-> saskyn2: A problem, proc se to deje zustane tak jako tak nevyresen... Presne za auta v takovymhle stavu (a s takovym pristupem majitelu) se maj sundavat ty RZ na miste. Pokud nekdo nema na to, aby koupil 4 nejlevnejsi novy gumy a nechal srovnat geometrii, tak by nemel mit to auto vubec. A pokud nechce, tak zrovna tak...
-> Sita 23.02.25 21:15:46:
-> ajok 23.02.25 18:46:55: právě tohle je stav kdy je lepší to hodit do pece a koupit něco lepšího, než cpát prachy do takový bezedný díry.
-> Tomaso435 23.02.25 13:19:40: jo tomuhle se říká finanční negramotnost, pani ti dá já nevím 700? za přezutí a odjede s autem ve stejným stavu, za rohem dostane flastr od policajtů, nejpozději na stk to stejně bude muset řešit. Není lepší koupit za 1000 nějaký dvě jetý slušný gumy? Ne není protože by to stálo moc peněz, tak raději riskuje pokutu a zaplatí 2x přezování...

-> ajok 23.02.25 18:46:55: právě tohle je stav kdy je lepší to hodit do pece a koupit něco lepšího, než cpát prachy do takový bezedný díry.
-> Tomaso435 23.02.25 13:19:40: jo tomuhle se říká finanční negramotnost, pani ti dá já nevím 700? za přezutí a odjede s autem ve stejným stavu, za rohem dostane flastr od policajtů, nejpozději na stk to stejně bude muset řešit. Není lepší koupit za 1000 nějaký dvě jetý slušný gumy? Ne není protože by to stálo moc peněz, tak raději riskuje pokutu a zaplatí 2x přezování...
-> Sita 23.02.25 21:15:46: z fabie jo a taky nerikam, ze se mi libi a mam ji hlavne kvuli tomu motoru, O1 se mi vzdy docela libila, RS jsem chtel od zacatku - O2 se mi nikdy nelibila a FAB 2 uz vubec ne, no a rapidem hodlam jedit celkem dost, toho chranim jen pred soli
, ne pred najezdem - za 11 let jsem s nim jen jeden rok najel pod 10tis.km
Scala myslim, ze za 15 let pouzitelny auto nebude :)


Scala myslim, ze za 15 let pouzitelny auto nebude :)
-> ajok 23.02.25 18:46:55: ono ti to casem dojde, tak o 15 let pozdeji... Pred 15 rokama jsi byl zastance S1xx, z fabie nebo O1 jsi zvracel. Ted za ne bojujes, za 15 let budes jezdit Scalou 

Mám Supa 1, 380 to má na hrbu, včera sem měnil radiátor , půl auta rozebrat kvůli 3min operaci...dneska sem to projížděl a citelně se zhoršilo řazení...takže spojka..předloni komplet GO LPG po 10ti letech, brzdy, tlumiče a mechanické věci v průběhu používání, loni rozvody..ekonomicky je ta spojka úplně mimo, ale schnily to není, vevnitř je to pořád pěkné, čisté, tiché, nesmradlave auto s velkorysým prostorem, pohodlím a trochu i bezpečností (netvrdím že to je jako moderní vozy, ale pocitově se v tom citim bezpečneji nez v nové i30...
). Vůbec mi to nevadí jezdit v něčem z roku 2002, komu se to nelíbí ať si / mi prdel políbí..prodejnost toho auta je v podstatě nulová..takže chápu državu té Fabie naprosto přesně..stejně sem to měl s Golfem IV od ženy, nakonec se to posunulo v rámci rodiny, než aby se co prodávalo někam doprdele..

Sám mám morálně zastaralé auto - Fabii 1.9tdi rok 2001. Karoserie zatím nerezne, ale dosáhla věku, kdy se kazí jedna věc za druhou. Odešla ABS jednotka, nechal jsem ji vyměnit a na brzd. třmenech se nevrací páka ruční brzdy. Minulý týden odešel zadní tlumič. Tak budu hledat automechanika, který to opraví. Ekonomicky to sice smysl nedává držet si takové auto, ale prodat za pár šupů ani šrotovat ji nechci.
Ten případ, který jsem psal, je něco úplně jiného - ten je zvaklý všechno ojebávat a ze všeho se vylhat a podle toho to vypadá.
Ten případ, který jsem psal, je něco úplně jiného - ten je zvaklý všechno ojebávat a ze všeho se vylhat a podle toho to vypadá.
-> ajok 23.02.25 18:46:55: Moralne zastaraly auto ale neni to samy co popelnice, na kterou majitel kasle...
-> msar 23.02.25 18:08:12: bohuzel to je dnes bezne, dojizdi moralne zastarale auto :), ze nekdo muze takto zbytecne riskovat je nepochopitelne, ale zas by byl za exota, ze da korunu do moralne zastaraleho vozu

V práci přijali kolegu, dost svérázného exota, který jezdí Thalií, která má děravý výfuk, přední světlomety zcela zažloutlé neprůhledné a na předku letní gumy a na zadku zimní sjeté takřka bez vzorku. Když nasněžilo, tak se pochlubil, že jede vyzvednout dítě do Prahy (100km). Peníze radši utrácí za cigára a chujoviny, než si dát auto dokupy 

-> Nwkt 23.02.25 14:01:49: to víš, že z principu se mi nechtelo, ale zas kvůli 200kc to řešit...
-> Nwkt 23.02.25 13:22:32: tahle měla rozum, chtěla to přezout, že jezdí jen po městě a okolí 

-> ajok: ani korunu bych mu nedal. Obvzlášť pokud gumy mají TWI indikátory
-> Tomaso435 23.02.25 13:19:40: po me jednou chtel policajt na 3 Studnich vytocit kola a pry vzorek nedostatecny, tak 500,-.kc tak mu rikam, je to zaroven, jdeme do spravniho... a on, to vam stoji za to, tak co 200? jo tak jsem mu dal 200,-. to uz mi za to nestalo, ale na pokutu to nebylo, ani kraje nebyly hole...
-> Tomaso435: A ještě jenom disky a gumy jely protisměrně ne 

-> saskyn2 23.02.25 12:41:59:
tohle chtela jedna ženská s detima jen otočit aby to do venku bylo vidět se vzorkem :-D nu což... Pravou na levo, levou na pravo a byla spokojená.

-> palinator: hele mimo téma. Jak jsem někde psal o tom CAYCu že ho už 250t dojíždí tak nedělá rozvody a nic tak teď to prijelo prý mám udělat jen technickou a zbytek jebat. Ty lidi jsou fakt už mimo

-> ajok 23.02.25 09:33:02: to sou ty cedulkáři.... Jedna kunda u babky ve vchodu, neustále lepí cedulku na dveře ze tento týden ma službu na úklid patra.... Čekám na vhodnou chvíli aby uklouzla po mejdle.
-> StepaNoFUN 23.02.25 10:11:18: u 1.4mpi to je normalni svod, mel jsem to jednou sundane a teda utrhl jsem jeden steft na prirube, kdyz jsem menil vlnovec
Jinak tady je psano vse.
Jinak tady je psano vse.
-> ajok 23.02.25 10:04:07: katalyzator ve svodech je fajn vec. Vsichni, kteri nekdy sundavali hlavu z HTP by Ti o tom mohli vypravet. A idealni je, kdyz je ten katalyzator pred motorem.
-> Jarda/felda 23.02.25 09:57:00: to mas pravdu, ale jen castecne - vliv ma i tvar spalovaku a pistu... takze ta 1.3 OHV je k tomu vhodnejsi, nez ten starej fiat, u 1.4 mpi e4 dali prave kat uz do svodu a pak jeste pod auto, ta lada moje euro5 ma jen kat pod autem, ma to najeto necelejch 90tis.km a uz mi to jednou napsalo i nedostatecnost katu, tak uvidim v kvetnu na emisich, ale dyztak maji v kelly na to odzkouseny funkcni uni kat za 2tis.kc
-> ajok 23.02.25 09:33:02: ty emise ale nedělá motor jako takovej- tam jsou pořád pístty-ventily atd.... ale to příslušenství co na ně našroubujou 

-> Tomaso435 23.02.25 09:00:33: me prave strasne stvou lidi, ze neco delam na aute a nechaji mi tam blafat pul hodiny naftu za zadama, uz se mi stalo, ze mi tam blafaly i 3 nafty najednou a to je kazdy den... protoze tam mam vietnamsky obchod
Asi tam dam nejakou cedulku, ze je zakazane bezduvodne nechat bezet motor.
-> palinator 23.02.25 09:21:57: ale prd - skoro ke vsemu :), uz nemam cas to tady rozebirat, proste to je jak pisu
Ale tak si o tom neco zjisti, moje 1.8T to euro 3 plni s odrenejma usima, starej fiat dokaze s odrenejma taky euro6 -lada a ta fab. ma emise lepsi... ale ten motor pohrbili, protoze asi prisel nekomu moralne zastaralej
coz je spis k placi, nez k smichu.
A k te blbosti se zavisti, nezobecnuji, i jsem to nekde napsal, jen jsem popsal, co vidim ve svem okoli a firme, jak psal Tomaso je to to UA mysleni... A vzdy tim trpeli hlavne mladi, nez dostali rozum. Pokud to mas racionalne oduvodneny, tak OK a to jsem i psal, ale moc takovych kolem sebe nevidim. Kdyz mas kapital a vezmes si neco na splatky, tak OK, me by stejne vadil ten urok, ale delaji to tak casto rozumni lide, treba ten pritelkyne tata, hotovost nemel, kugu vzal na leasing, ale nemel problem to splacet - coz je OK, pak zacal stavet a byl rad ze auto uz doplatil. Ale stejne to nemeni nic na tom, ze to auto vlastne nepotrebuje a ja taky spoustu aut nepotrebuji, ale mam je proto, ze me bavi a priznavam i velky oci, proto jsem letos uz odmitl asi 10 aut do 10tis.kc - vse fel, fab, oct to jsem kdysi delal i se zadohrabama a bral uz jen rapidy :) a i tak toho mam moc.
-> Borderer 23.02.25 09:21:08: jj, presne... souhlas
Asi tam dam nejakou cedulku, ze je zakazane bezduvodne nechat bezet motor.
-> palinator 23.02.25 09:21:57: ale prd - skoro ke vsemu :), uz nemam cas to tady rozebirat, proste to je jak pisu

Ale tak si o tom neco zjisti, moje 1.8T to euro 3 plni s odrenejma usima, starej fiat dokaze s odrenejma taky euro6 -lada a ta fab. ma emise lepsi... ale ten motor pohrbili, protoze asi prisel nekomu moralne zastaralej

A k te blbosti se zavisti, nezobecnuji, i jsem to nekde napsal, jen jsem popsal, co vidim ve svem okoli a firme, jak psal Tomaso je to to UA mysleni... A vzdy tim trpeli hlavne mladi, nez dostali rozum. Pokud to mas racionalne oduvodneny, tak OK a to jsem i psal, ale moc takovych kolem sebe nevidim. Kdyz mas kapital a vezmes si neco na splatky, tak OK, me by stejne vadil ten urok, ale delaji to tak casto rozumni lide, treba ten pritelkyne tata, hotovost nemel, kugu vzal na leasing, ale nemel problem to splacet - coz je OK, pak zacal stavet a byl rad ze auto uz doplatil. Ale stejne to nemeni nic na tom, ze to auto vlastne nepotrebuje a ja taky spoustu aut nepotrebuji, ale mam je proto, ze me bavi a priznavam i velky oci, proto jsem letos uz odmitl asi 10 aut do 10tis.kc - vse fel, fab, oct to jsem kdysi delal i se zadohrabama a bral uz jen rapidy :) a i tak toho mam moc.
-> Borderer 23.02.25 09:21:08: jj, presne... souhlas
-> Borderer:
Souhlasím s tím, že by se měla ekologie řešit v rámci celého životního cyklu, ale nepřijde mi ekologický dělat na 30 let starejch spotřebácích opravy v rozsahu, že je na autě vyměněno už úplně všechno, několikrát vyvařený a motor po GO. I výroba ND má svou stopu, obzvlášť při dnešní aftermarket nekvalitě, kdy tu měníte stejný díly pořád dokola.
Souhlasím s tím, že by se měla ekologie řešit v rámci celého životního cyklu, ale nepřijde mi ekologický dělat na 30 let starejch spotřebácích opravy v rozsahu, že je na autě vyměněno už úplně všechno, několikrát vyvařený a motor po GO. I výroba ND má svou stopu, obzvlášť při dnešní aftermarket nekvalitě, kdy tu měníte stejný díly pořád dokola.