
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Milan 136 17.12.23 16:34:24: tak tam nešlo o opotřebení/nájezd ale spíš o čas který byli namontovaný 

-> Milan 136: Hele lidi jsou extrémisti, někdo chce dávat nový kotouče i když jsou jak nový, někdo chce mermomocí kotouče nechat. Já důrazně doporučuju, ale finální rozhodnutí je na zákazníkovi a když mi to normálně zaplatí tak co, jeho boj na čem jezdí...
-> miguelias 17.12.23 17:50:41: Vypadá to jako buben, který ležel na dně řeky, po vylovení se rozpadl a teď vypadá jako kotoučová brzda. 

-> miguelias: Podivil bych se, jak muze bejt nekdo tak hluchej, ze ho nesere s tim jezdit zelezo na zelezo... Ale po tom, co tata jezdi pul roku s upadlym katalyzatorem, se nedivim nicemu.
Ale co je moc to je moc. Za 3 měsíce tomu končí tk. Další to nedostane ani náhodou(nemá prahy, blatniky z montážky, mechanicky snad vše ko). A přesto chtěl nový brzdy
-> Milan 136: By mě zajímalo jak tím prolezl TK, to není stav, kterej by tam vznikl během dvou let. Na ty moje přední kotouče, co jsem na podzim měnil, už měli na TK kecy, že nic moc a to byly oproti tomuhle jak nový :)
-> Pavel P@nkáč 17.12.23 16:25:16: Byly jen lehce špinavý. Vím, jakou tloušťku mají nové

-> Milan 136: ty desky podle olezlosti tam nejakej patek taky byli....
-> Milan 136: Hezký
A jak ty kotouče vypadají z vnější strany? Třeba se někdo nepodíval na tu vnitřní a vnější vypadala OK

A jak ty kotouče vypadají z vnější strany? Třeba se někdo nepodíval na tu vnitřní a vnější vypadala OK

-> Matthes, záškodník z TechWebu 17.12.23 15:30:11: V tom případě bych ho s tím hned vyhodil. Buď vše, nebo čau. Sám si je tam ten dědek určitě nedal.
-> Milan 136: Zákazníkovo želanie
-> Milan 136: Tykraso 

Dokáže mi někdo vysvětlit, jak na tohle někdo může dát nový desky?
Vepředu i vzadu podle tloušťky nový, nějaký čínský sračky NK
Vepředu i vzadu podle tloušťky nový, nějaký čínský sračky NK

Porad uvazuji na mou O1 o tech frap HD ramenech, nezkousel jste je uz nekdo? pry jdou celkem na odbyt., maji plny silent a zda se, ze i zelezo je zesilene. Meyle HD ramena maji silent deleny a pritom meyle HD silent samotny je plny, nechapu :)
-> Bukaj 17.12.23 03:13:33: jj, ale stejne by to chtelo zopakovat, az vsechny budou nejakou dobu E10
-> ajok 16.12.23 22:22:57: Verva je E10 už pár let. Otázkou je, kolik té biosložky má ve skutečnosti...

-> Jirik_Tuňák1983 16.12.23 22:48:12: trabanta jo, ovce ne, to pohledam...
-> ajok 16.12.23 21:45:41: Viděl jsi, jak vytáhl ze stodoly Trabanta?
Nebo jak v elektro VW Id.bus (či jak se to jmenuje) převážel ovce?

Nebo jak v elektro VW Id.bus (či jak se to jmenuje) převážel ovce?

-> Syny 16.12.23 21:47:03: Tak se na to video nedívej a máš to pořešený. 

-> Syny 16.12.23 21:47:03: jenze tam je mimo te vervy vse E5 a mozna i ta verva, jak pises, jenze ted bude vse E10, tak by to chtelo ten test zas za par mesicu zopakovat... rozdily jsem teda cekal vetsi a prekvapil MOL, protoze ten ma asi nejhorsi LPG a tankuju jen kdyz dojde a mnozstvi nezbytne nutne
-> Syny 16.12.23 12:23:29: Já to zkoumal nějakou dobu zpátky když jsem hledal auto pro kamarády a jeden z předběžných kandidátů byla O2 1.6 FSI nebo tak nějak... a můj výsledný dojem z toho byl, že se ten požadavek na vyšší oktanové číslo týkal jen relativně úzkého období, kdy tím VW hasilo nějaký konstrukční fail u FSIček, než ty přímovstřiky doladili. Jinak moc ani není důvod aby u toho relativně konzervativního výkonu z foukaného dvoulitru byl takový požadavek.
Kolega má O3 s tou 180kW verzí a pokud vím tak taky nic takového neřeší.
Kolega má O3 s tou 180kW verzí a pokud vím tak taky nic takového neřeší.
-> Jirik_Tuňák1983: Tak hlavně jestli skutečně ten E10 byl E10. E10 říká, že to je maximální podíl biosložky. Takže klidně mohl být stojen přelepenej na E10, ale mohla tam být ještě dotáčená E5 :)
-> Jirik_Tuňák1983 16.12.23 20:53:15: ja jo, myslim, ze pro SM je zachranou... ale kdyz clovek zna to auto do sroubku, tak cumi, co tam dokaze rict za nepresnosti... zase s jakym to rika nadcenim a vetsina pravda je, no divam se na to rad a u aut o kterych nic nevim, tak celkove jeho vyklad to dokaze pekne zabavne priblizit.
Viz. toto:
Ten mechanik je sice herec, ale i bych ho chapal :), kdyby nebyl, tady mame taky par takovych podobnych autistu :).
Viz. toto:
Ten mechanik je sice herec, ale i bych ho chapal :), kdyby nebyl, tady mame taky par takovych podobnych autistu :).
-> Syny 16.12.23 12:23:29: Já vím, že ho hodně lidí nemá rádo (i tady), ale podle mého je skvělý a mám jeho pořady a recenze rád.
-> dragon_cb_cz 16.12.23 11:58:58: Ja nevim, proto se ptam. FSI ho prave chtelo, tak mi napadlo, jestli ho nechce i TSI se stejnym objemem.
-> Syny:
Taky si myslím, že poslední N98 bylo tfsi BWA v 2jkovym rsu ... I facelift pak už bral N95...
Taky si myslím, že poslední N98 bylo tfsi BWA v 2jkovym rsu ... I facelift pak už bral N95...
-> Syny 15.12.23 22:18:36: Vyšší oktanový číslo chtěly akorát starý FSI, ne? Proč by to mělo chtít 98 nebo dokonce ještě víc?
Jaké oktanové číslo paliva mají doporučené motory 2,0 TSI 140kW (u O3 po FL, ale to je asi jedno) ? Předpokládám, že to bude chtít minimálně N98, což?
-> dragon_cb_cz 05.12.23 21:42:31: jj, ale spinac brzdovek jsem opravil a uz funguje asi 50 tis.km :)
edit: tak koukam jen same chiny kolem 2-5 stovek a vede kelly s chinou za 930
edit: tak koukam jen same chiny kolem 2-5 stovek a vede kelly s chinou za 930
-> ajok 05.12.23 20:29:10: Já na něm zkoušel nějak obrušovat kontakt či co, ale nepomohlo to, navíc jsem tam pak musel lepit nějakej plast co jsem při rozebírání dojebal... asi bych moc nespekuloval a dal jinej, výměna je hned.
-> dragon_cb_cz 01.12.23 22:11:22: no, mas pravdu, uz to zas blbne

-> dragon_cb_cz: jj, ale zda se, ze zatim jo....
nevite u O1, jestli haldex v nafte a turbobenzinu nema jiny soft? uz to, ze vsechny 1.8T mely ESP a nafty maloktere je divne, v te nafte se to proste chova mnohem prijemneji a predvidatelneji, zadny pretaceni auta, kdyz tomu clovek slapne, na zasnezene vozovce se necha jezdit krasne zatacky bokem, dokonce i kdyz clovek v zatacce dupne na plyn, tak to nepretoci.
U 1.8t s vypnutym ESP, kdyz tomu slapnu, tak udelam 2x hodiny, to se u nafty nedeje a nemyslim si, ze by to bylo stavem komponentu, prave ta povinnost ESP u 1.8t me k tomu navadi. U 1.8T i na asfaltu, kdyz tomu poradne slapnu, tak citim, jak me tlaci zadek, to u nafty necitim nic, jenze tezko porovnat, kdyz to je zas lenoch.
Jinak na namrzle vozovce, kdyz clovek jede pianko, tak tancuji obe, jak se porad pripojuje a odpojuje zadek, ale kdyz to clovek trochu drzi pod plynem, tak se to nedeje.
Ono to bude asi tim, ze v turbobenzinu je ten haldex spis kvuli sportovnejsi jizde a bude shodny s S3, TT quattro, Cupra apod., coz nejsou typicka auta do hor, kdezto v nafte, jen aby to projelo.
Ze se takove info nikde clovek nedozvi, spis jeste takove dezinformace, ze treba nema bezet stale cerpadlo - Sixta
. Pred nejakou dobou jsem mluvil s jednim clenem octavia 4x4 a rikal, ze se uz nastval a udelal si ventil hlavniho tlaku na lanko
Ja mu zas chci udelat bypass, jenze to chci vzdy v zime a v lete tu potrebu nemam.
nevite u O1, jestli haldex v nafte a turbobenzinu nema jiny soft? uz to, ze vsechny 1.8T mely ESP a nafty maloktere je divne, v te nafte se to proste chova mnohem prijemneji a predvidatelneji, zadny pretaceni auta, kdyz tomu clovek slapne, na zasnezene vozovce se necha jezdit krasne zatacky bokem, dokonce i kdyz clovek v zatacce dupne na plyn, tak to nepretoci.
U 1.8t s vypnutym ESP, kdyz tomu slapnu, tak udelam 2x hodiny, to se u nafty nedeje a nemyslim si, ze by to bylo stavem komponentu, prave ta povinnost ESP u 1.8t me k tomu navadi. U 1.8T i na asfaltu, kdyz tomu poradne slapnu, tak citim, jak me tlaci zadek, to u nafty necitim nic, jenze tezko porovnat, kdyz to je zas lenoch.
Jinak na namrzle vozovce, kdyz clovek jede pianko, tak tancuji obe, jak se porad pripojuje a odpojuje zadek, ale kdyz to clovek trochu drzi pod plynem, tak se to nedeje.
Ono to bude asi tim, ze v turbobenzinu je ten haldex spis kvuli sportovnejsi jizde a bude shodny s S3, TT quattro, Cupra apod., coz nejsou typicka auta do hor, kdezto v nafte, jen aby to projelo.
Ze se takove info nikde clovek nedozvi, spis jeste takove dezinformace, ze treba nema bezet stale cerpadlo - Sixta



-> ajok 01.12.23 21:21:08: tipoval bych ze na moc dlouho ne. Alespon je vymena trivialni a origo nestal moc.
-> ajok 26.11.23 22:28:53: To bude v tom přerušovači.
-> MATTESS 01.12.23 06:56:46: k tem baterkam, zkuste misto LR SR
a zivotnost bude nekde jinde, jen ta cena
-> dragon_cb_cz 01.12.23 07:12:00: nee, je to jednicka a uz se to samo opravilo
uvidime, na jak dlouho...


-> dragon_cb_cz 01.12.23 07:12:00: nee, je to jednicka a uz se to samo opravilo

-> ajok 26.11.23 22:28:53: Jako spinac varovek? Nevim jak u o2, ale u o1 je prerusovac primo v nem, takze ano, problem byt v nem muze... ale u o2 nevim.
-> MATTESS 14.10.20 10:16:09: tady jsme řešili baterii do klíče a podle toho ta 2032 vydržela 3 roky. To si myslím je pěkný místo 1 roku u 2025
-> Milan 136 14.11.23 20:35:16: tak jsem ted nenapadne poklepal na svetlo a fakt sklo,
jeste mi reknete neco o te 3. pristrojovce (kterou jsem zatim postrehl jen ve trech autech) a budu o O1 verzich vedet nejvic v dedine :)
a zase zavadicka
na naftove prestaly jit blikny, ale ctyrka jde, po vypnuti vystraznych a dani blikace (jedno jestli pravy nebo levy), to 3x blikne, jako to slabne a posledni uz jen slabe chvilku sviti a pak uz to blikat nezacne... pomackam ten prepinac a zas se to opakuje - muze byt problem primo v nem?
jeste mi reknete neco o te 3. pristrojovce (kterou jsem zatim postrehl jen ve trech autech) a budu o O1 verzich vedet nejvic v dedine :)
a zase zavadicka
na naftove prestaly jit blikny, ale ctyrka jde, po vypnuti vystraznych a dani blikace (jedno jestli pravy nebo levy), to 3x blikne, jako to slabne a posledni uz jen slabe chvilku sviti a pak uz to blikat nezacne... pomackam ten prepinac a zas se to opakuje - muze byt problem primo v nem?
-> Jarda/felda: palinator: myslel jsem si to, diky
Prosím o radu - OIII - jde přes diagnostiku nastavit rychlost ventilátoru topení při topení bufíkem? Když to nechám ráno před startem bufat, běží ventilátor na 3. rychlost a spíš to honí z venku studený vzduch. Víc by se mi líbilo, kdyby bežel jen na jedničku a víc se ohřála voda.
-> čert:
Celý brzdič a vyměnit je oba.
Celý brzdič a vyměnit je oba.
Zdravím, na O3 mi zatuhává na zadním brzdiči mechanizmus ruční brzdy (kotoučovka). Zatím jsem to vždy rozhýbal za pomoci WDčka. Ale interval zatuhnutí se postupně zkracuje. Lze to nějak rozumně opravit po rozebrání? Prodavá se to jako ND, nebo se musí měnit celý brzdič?
-> palinator: Ale jo .. samozřejmě je to řešení a pro mnoho lidí funkční. Prostě škoda, že se nedělá tvarovaná guma, která by zapadla i do těch děr na kraji .. jinak nic.