skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> ajok: ne. Muze to prodavat kdokoli. Ale pouze jako originalni dil. Z oficialni produkce, neboli pres automobilku.
Napriklad Febi - originalni vyrobce napinacich list na HTP. Muzes si koupit v originalnim pytliku/krabicce s logama za 600,- . Nebo di to muzes koupit v pytliku febi, s vybrousenym logem a cislem dilu (rucne dreemlem, dokonce v tom pytliku byly i piliny) za 300,-
Proste si to proda vyrobce jako jinej vyrobek. A nema na nem 50,- kc, ale treba 150,-
Ale ten jinej vyrobek nesmi mit stejny oznaceni, jinak by to byl falzifikat. I kdyz je ze stejny formy a stejnyho materialu.
Asi neco jako kdyby cinan po dokonceni Adidasu dosil jeden prouzek, na cedulku dopsal L a prodaval si to pod znackou Ladidas. Bude to stejny, ze stejny fabriky a materialu, jen to proste stejny neni, protoze to stejny bejt nesmi.
Edit: Samozrejme se od tehlech dilu automobilka distancuje, protoze neprosly jeji vstupni kontrolou. Za originalni dil si ruci automobilka, protoze ona je v tomhle pripade brana jako vyrobce, za ty s tim vybrousenym cislem a logem primo ten vyrobce. Hlavne proto to musi bejt rozlisitelny.
Napriklad Febi - originalni vyrobce napinacich list na HTP. Muzes si koupit v originalnim pytliku/krabicce s logama za 600,- . Nebo di to muzes koupit v pytliku febi, s vybrousenym logem a cislem dilu (rucne dreemlem, dokonce v tom pytliku byly i piliny) za 300,-
Proste si to proda vyrobce jako jinej vyrobek. A nema na nem 50,- kc, ale treba 150,-
Ale ten jinej vyrobek nesmi mit stejny oznaceni, jinak by to byl falzifikat. I kdyz je ze stejny formy a stejnyho materialu.
Asi neco jako kdyby cinan po dokonceni Adidasu dosil jeden prouzek, na cedulku dopsal L a prodaval si to pod znackou Ladidas. Bude to stejny, ze stejny fabriky a materialu, jen to proste stejny neni, protoze to stejny bejt nesmi.
Edit: Samozrejme se od tehlech dilu automobilka distancuje, protoze neprosly jeji vstupni kontrolou. Za originalni dil si ruci automobilka, protoze ona je v tomhle pripade brana jako vyrobce, za ty s tim vybrousenym cislem a logem primo ten vyrobce. Hlavne proto to musi bejt rozlisitelny.
-> Milan 136 22.12.23 17:54:14: to je ta bourana strana? jak hodne to bylo?
-> StepaNoFUN 22.12.23 14:25:23: takze jen autorizak to muze prodavat? takze moje podezreni skoda-dily, ze veci s logem budou asi falzifikaty se mi jen potvrzuje
-> StepaNoFUN 22.12.23 14:25:23: takze jen autorizak to muze prodavat? takze moje podezreni skoda-dily, ze veci s logem budou asi falzifikaty se mi jen potvrzuje
-> Milan 136 22.12.23 20:50:41: Generalni Omyti?
-> dragon_cb_cz 22.12.23 20:10:52: Jojo Nádražní. Takovou menší GO

Dneska ty gumovy veci stojej za prd, jak to delaj z lisovany tmy
Treba stavebni kolecko. Po dvou letech zpuchrelej plast, ze je popraskanej uplne dokola. Pritom stary kolecko ma jednu pneumatiku uz 40 let. Bohuzel tam uz zase zrezla korba a ram 


-> dragon_cb_cz: kdysi jsem opravoval dusi na karce co se prodavala bezne v zelezarstvi a tam byli taky duse z cerveny gumy.... velikost byla stejna jako maly detsky kolo.
-> Kocvin: Cca 25 let zpátky jsem na chalupě dával dohromady dědovo staré kolo, výroba někdy ve 30 letech. Ze kdy přesně byly pláště nevím, určitě ne novější než tak 60-70 léta, ale spíš tipuju, že dobové. Přední kolo mělo prorezlý ráfek, to jsem vyhodil, ale zadní jsem použil i s tím pláštěm a duší. Tlak držela, plášť normálně fungoval, několik let jsem tam na tom jezdil na nákupy a vejlety po okolí.
A jak říkáš ta červená barva, tak bych za to moc nedal, že jí ta duše měla taky... určitě už jsem to někde viděl.
A jak říkáš ta červená barva, tak bych za to moc nedal, že jí ta duše měla taky... určitě už jsem to někde viděl.
-> Bukaj: Ted si mi připomněl situaci, že jsem si před nedávnem asi sáhnul na ještě pořádný kus kaučuku.
Opravoval jsem defekt na požární stříkačce našeho sboru, která je z roku 1936. V původních Baťa pláštích jsou původní, klouzkem namazané duše, které jsou z neskutečně zvláštního, cihlově červeného materiálu. Nikdy jsem nic podobného nedržel v ruce.
Sorry ta ot.
Opravoval jsem defekt na požární stříkačce našeho sboru, která je z roku 1936. V původních Baťa pláštích jsou původní, klouzkem namazané duše, které jsou z neskutečně zvláštního, cihlově červeného materiálu. Nikdy jsem nic podobného nedržel v ruce.
Sorry ta ot.
-> Milan 136: Nádražní? Co všechno jsi tam musel dělat?
-> Milan 136 22.12.23 17:13:02: jak jsem psal nize, to mi ta pani prodavacka tvrdila, ze je klouzek
www.ddpneu.cz/technicky-k louzek-500g-mastek podle popisu teda spis, aby nedoslo k slepeni

www.ddpneu.cz/technicky-k louzek-500g-mastek podle popisu teda spis, aby nedoslo k slepeni
-> Bukaj 22.12.23 16:04:04: Já mám na mysli tohle. A je to na všech. A jsou to čerstvé díly, žádné uloženky.
-> Kocvin 22.12.23 14:36:33: To "voskové", co leze z kvalitní gumy po delší době skladování, je přírodní složka - kaučuk. Dříve bývalo určité množství přírodního kaučuku nedílnou součástí jakéhokoli výrobku z pryže, dnes nejspíše už jsou materiály a technologie, které umí přírodní kaučuk zcela nahradit. I tak platí, že čím více kaučuku, tím dražší a kvalitnější pryž je. Proto některé gumové věci, skladované po mnoho desetiletí, jsou jako nové a jiné se za 10 let rozpadají.
Jinak pryž degraduje především působením povětrnosti, vlivem teplotních změn a chemických procesů (ropné produkty, rozpouštědla,...). Kdybych dostal za úkol skladovat pryž pro další generace, asi bych ji zavakuoval a zakopal 2 metry pod zem nebo umístil na dno přehrady
Jinak pryž degraduje především působením povětrnosti, vlivem teplotních změn a chemických procesů (ropné produkty, rozpouštědla,...). Kdybych dostal za úkol skladovat pryž pro další generace, asi bych ji zavakuoval a zakopal 2 metry pod zem nebo umístil na dno přehrady

-> Milan 136 22.12.23 14:38:24: -> Kocvin 22.12.23 14:36:33: poslouchal jsem porad s nejakym odbornikem na gumu a nekdo se ptal, jestli ma cenu prikryvat pneu v lete proti slunci a ten odbornik, ze ne, ze UV skodi gume ninimalne, nejvic pry podporuje tyreni O2 a O3, tak to by davalo smysl, nejaky vosk, aby se k tomu kyslik a ozon nedostal
Jinak me pani v autodilech rikala, ze to bile, jako cukr je klouzek na ochranu gumy.
Ale to co jsem psal ja byla normalne guma cerna a bila az po prohnuti, ale je mozne, ze se tak nejaky ten uz davno zaschly vosk projevil.
Jinak me pani v autodilech rikala, ze to bile, jako cukr je klouzek na ochranu gumy.
Ale to co jsem psal ja byla normalne guma cerna a bila az po prohnuti, ale je mozne, ze se tak nejaky ten uz davno zaschly vosk projevil.
-> Kocvin 22.12.23 14:36:33: Nejspíš. Origo gumy na stabilizátor jsou vždycky celé bílé. Jak vanilkové rohlíčky obalené v cukru 

-> ajok: Jak mluvíš o tom zbělání, tohle dělá právě jen LMI, některé jsou bílé už po vyndání z krabičky. Podle mě je to nějaká vosková ochrana proti stárnutí ? Nevím..
-> ajok: protoze prvovyrobce to pod svoji znackou nesmi prodat s logem a cislem originalu.
-> Kocvin 22.12.23 13:17:14: proc to vybrusuji? kdyz to je evidentne origo a naopak koupis fazifikaty s logem? takto vybrousene mam i na rizeni borsehung
jeste neco gumovyho jsem daval lemforder, uz je to dyl, (mozna silenty stabiku) ale jak jsem tu gumu prohnul, tak uplne zbelala
jeste neco gumovyho jsem daval lemforder, uz je to dyl, (mozna silenty stabiku) ale jak jsem tu gumu prohnul, tak uplne zbelala
-> saskyn2: Hele kolikrát i u silentbloku na mě z krabičky vybafne originál s vybroušenými čísly a je to vždycky příjemné překvapení. Ale jinak souhlasím, je to sázka do loterie.
Druhá věc je, že není china jako china. Předpokládám, že si Lemförder výrobu v Číně adekvátně zaplatí a kvalita výrobku tomu potom odpovídá.
Druhá věc je, že není china jako china. Předpokládám, že si Lemförder výrobu v Číně adekvátně zaplatí a kvalita výrobku tomu potom odpovídá.
-> MXMarek 21.12.23 09:30:49: Manželka nabourala úplně stejně týden starou funglovku dlouhého Forda Tourneo Custom. Byl moc rád.
Jinak to má najeto prd a už řešil nějaké drobné reklamace. To jen podtrhuje překomplikovanost a pochybnou spolehlivost dnešní moderny. Jinak tam nemá start&stop, páč nebyly čipy a tak to tam prostě není ve funkční podobě.

Jinak to má najeto prd a už řešil nějaké drobné reklamace. To jen podtrhuje překomplikovanost a pochybnou spolehlivost dnešní moderny. Jinak tam nemá start&stop, páč nebyly čipy a tak to tam prostě není ve funkční podobě.
-> Jirik_Tuňák1983: Jak vidis, tak i pres to. O nic nejde, je to stara olitana vrana, jen to svetlo, zrovna ted pred svatkama nekde shanet...
-> MXMarek 21.12.23 09:21:21: A to i přes ty parkováky?
Zena parkovala... Nemate nekdo svetlo na kombika? At nemusim narychlo objednavat nejakou cinu.
-> Jarda/felda: tak když Kocvin píše že toho montuje mraky a nikdo mu to nereklamuje, tak to asi zadarmo nikomu nedělá
Teda předpokládám doma toho asi mraky soukromě nemá, a sám sobě by to asi nereklamoval
A geometrii taky nemá každej doma v bytě v paneláku 



-> ajok 19.12.23 10:42:37: jo, prirezlo a neslo to nijak sklepnout
-> Kocvin: silentbloky bývají made in china, ale jinak souhlas funkčně je to nadprůměr a klidně po tom sáhnu. A cena bývá pořád odpovídající kvalitě. Dneska ti cena práce dělá víc jak 50% a jestli silentbllok nebo čep bude o 200Kč dražší a vydrží dvojnásobek tak je to skvělý.
-> Kocvin 20.12.23 08:37:26: no ty čepy byly dražší, ale co už vydržely, ruské bych asi měnil min. 2x, ale guma, horní silent tlumiče jsem dal jeden taky lemforder, protože mi přišel horší, no a už je víc sedlej, než na druhé straně origo, prachovky poloos asi OK, ale to není guma, ale spíš plast, zadní kost stabiku na naftovou taky lemforder a už to vrže, přední silenty stabiku jsem tam dal něco noname z Kelly a ono to je OK
-> ajok: Jediná vada značky Lemförder je cena. Nikdy jsem na jejich díly neměl jedinou reklamaci a to toho montujeme mraky.
-> ajok:
Dávám 2,4 dopředu a 3,0 dozadu. Beru to tak, že kdybych to přehnal, tak se sjedou prostředky, což neni tak vidět.
Dávám 2,4 dopředu a 3,0 dozadu. Beru to tak, že kdybych to přehnal, tak se sjedou prostředky, což neni tak vidět.

-> Jakub M. 19.12.23 23:02:26: jj, mas pravdu lemforder se hrozne chvalil, ale me uz taky prijde jako smejd, hlavne guma, cepy drzi neskutecne, ale na tech bylo made in brazil
Tak nevim, kde se na mojem aute vzal ten RS stabik, jestli ho tam nekdo dal.
ze by geodet daval na auto RS stabik mi prijde docela nepravdepodobne.
Tak nevim, kde se na mojem aute vzal ten RS stabik, jestli ho tam nekdo dal.

-> ajok:
Tak hlavní je - silenty všechno kupuj originál. Dělal jsem to na koncertech
.. a teď na tzv autě bez bliken pokračuji.. občas to otestuju na shore.. a dost se divím .. lemfoerder total bláto - konecna ... Snad vše je chinesium..
No a pi*a auto ... Tam je origo často evnější jak druhoska .
Stabik byl origo 23mm s malejma plastovejma tahlama na ramena - takový měkčí řešení - potřeboval jsem aby to zatáčelo - což se zavěšením za tlumiče bylo horší ... RSo má stabik 21mm zavěšenej právě za tlumiče .. empiricky jsem nějak odvodil, že to sériový řešení bude vyhovovat. Taková ta obyč jízdní zkouška na čas to potvrdila ... Ale nepřihlížel bych k tomu bůhví jak... mnoho proměnných .. Kombinoval jsem to fabia rs silentama na zadku, mělo to rs podvozek - nový origo tlumiče+minimálně jety pružiny (alespoň podle volný délky .. ) Ale ty silentbloky to dost změnily. Ten předek odjel 130tkm a silentbloky bez praskliny ...
Tak hlavní je - silenty všechno kupuj originál. Dělal jsem to na koncertech

No a pi*a auto ... Tam je origo často evnější jak druhoska .
Stabik byl origo 23mm s malejma plastovejma tahlama na ramena - takový měkčí řešení - potřeboval jsem aby to zatáčelo - což se zavěšením za tlumiče bylo horší ... RSo má stabik 21mm zavěšenej právě za tlumiče .. empiricky jsem nějak odvodil, že to sériový řešení bude vyhovovat. Taková ta obyč jízdní zkouška na čas to potvrdila ... Ale nepřihlížel bych k tomu bůhví jak... mnoho proměnných .. Kombinoval jsem to fabia rs silentama na zadku, mělo to rs podvozek - nový origo tlumiče+minimálně jety pružiny (alespoň podle volný délky .. ) Ale ty silentbloky to dost změnily. Ten předek odjel 130tkm a silentbloky bez praskliny ...
-> Jakub M. 19.12.23 17:25:43: zajimave, to jsem nevedel, ja potrebuji nahradit ty vytrzene plne lemfordery, spis chci aby to neco vydrzelo, jakej jsi mel na 1.8T predni stabik? ja mam stejny jako RS - kosti k tlumicum, na jine O1 1.8T 4x4 jsem videl jako ma nafta - kosti k ramenum, rizeni mi prijde, ze mam strmejsi, nez nafta, ale mozna se mi to jen zda - budu muset spocitat otacky, daval jsem toto www.amd-autodily.cz/rizen
i-razeni-pedalove-ustroji/
rizeni-kompletni-octavia-o
riginal.html a melo by byt na vse stejne, jo koukam, ze cupraR v tom seznamu neni, tak tam bude to strme, jak pises... To horni ulozeni jsem taky vubec nevedel, ze se lisilo, kdyz vsude sjednotili kody, clovek vi jen, ze to tam pujde namontovat, ale vubec nevi, co tam opravdu patri, jako nejsou zadni desky na O1 RS, sjednotili to, jsou mensi a dela to na kotouci hranku jak prase :/
-> palinator 19.12.23 18:05:29: na kolik to foukas? hlavne zadek u combi me prekvapil pri plnem nalozeni 2,8 ale Ty mas uplne jinou z.napravu, tak tezko rict
-> palinator 19.12.23 18:05:29: na kolik to foukas? hlavne zadek u combi me prekvapil pri plnem nalozeni 2,8 ale Ty mas uplne jinou z.napravu, tak tezko rict
-> Jirik_Tuňák1983:
Máš pravdu. Jak jsem jel po dlouhý době Ovcí, měl jsem pocit, že mám prázdný kolo... ale kolo prázdný nebylo.
A přitom 16" nejsou až takový balony.
Máš pravdu. Jak jsem jel po dlouhý době Ovcí, měl jsem pocit, že mám prázdný kolo... ale kolo prázdný nebylo.

-> Jakub M. 19.12.23 17:25:43: To pomoct asi muselo, páč ve standardu jsem měl většinou pocit, že jedu na takovém tom želé hadovi z pouťového stánku se sladkostmi. 

-> ajok:
Předek mi na 1.8t fwd chodil fakt dobře se silentama na ramenou Audi S3 .. uložení tlumičů Leon cupra R (je tvrdší jak S3) .. přestalo to plavat na brzdach.
O čtyřech verzich zadního silentu ramene na předek jsem teda neslyšel .. RSo má stejný číslo dílu jako obyc 1.8t ... Kdybys to chtěl dál upgradovat ten předek, tak ramena a těhlice (mají hlavní kulaky dál od osy kola - při snížení se tolik nemění geometrie a je nižší rollcenter ) z TT 158/165kW .. + řízení z CupryR (kratší skoro o otáčku) ... S takovým fwd autem jsem jel - taky ofce.. a to šlo pěkně posílat, to řízení dělá hodně )) - bacha, to řízení potřebuje - v případě že je auto s ESP - jiný páčky a překódovat ESP na Leon cupraR
Předek mi na 1.8t fwd chodil fakt dobře se silentama na ramenou Audi S3 .. uložení tlumičů Leon cupra R (je tvrdší jak S3) .. přestalo to plavat na brzdach.
O čtyřech verzich zadního silentu ramene na předek jsem teda neslyšel .. RSo má stejný číslo dílu jako obyc 1.8t ... Kdybys to chtěl dál upgradovat ten předek, tak ramena a těhlice (mají hlavní kulaky dál od osy kola - při snížení se tolik nemění geometrie a je nižší rollcenter ) z TT 158/165kW .. + řízení z CupryR (kratší skoro o otáčku) ... S takovým fwd autem jsem jel - taky ofce.. a to šlo pěkně posílat, to řízení dělá hodně )) - bacha, to řízení potřebuje - v případě že je auto s ESP - jiný páčky a překódovat ESP na Leon cupraR
-> Jarda/felda 19.12.23 17:02:26: vsak to pisu, ze jestli RS nemela ten tuzsi neplnej
-> ajok 19.12.23 10:42:37: a on zrovna ten plnej na oktávku vůbec nepatří 

-> vhml 18.12.23 08:36:51: to prirezlo? jako na disk mám metodu - lehce povolit a jet :), samo s rozumem, aby neupadlo úplně :)
Jinak jsem mluvil s panem, který prodává autodíly a prý mají na platformu O1 být origo 4 tuhosti silentu ramen, já myslel, že je jen plný a dělený, ale je fakt, že už jsem viděl dělený s víc gumy a menšími otvory. Už uvažuji, že bych zkusil ten tužší delenej, neměla to třeba O1 RS? Audi TT quattro měla plnej.
Jinak jsem mluvil s panem, který prodává autodíly a prý mají na platformu O1 být origo 4 tuhosti silentu ramen, já myslel, že je jen plný a dělený, ale je fakt, že už jsem viděl dělený s víc gumy a menšími otvory. Už uvažuji, že bych zkusil ten tužší delenej, neměla to třeba O1 RS? Audi TT quattro měla plnej.
-> saskyn2 17.12.23 21:30:20: no tím jsem začal, že jsem nevěděl, že to jde bez sundání držáku
. A když jsem ten posranej držák sundal, tak zas nešel dolů kotouč 


-> saskyn2 17.12.23 18:34:47: jj, treba nekdo zas chce menit tlumice, moje zelena felda, nekdo dal pod 100tis.km vsechny tlumice
a misto orginalu nejaky shitky monroe, predni jeste neABSovy, takze tam jsou kabliky ABS chycene nejakejma zdrhovackama, pritom i ve 350tis.km byvaji alespon teda predni felda tlumice OK.
Ale pamatuji tata, taky jsme nekdy v r.1999 prijeli s favoritem k mechanikovi a pry hele sefe, vymen vse, co je potreba, at se v tom kluk nezabije, tak tam auto stalo mesic, mechanik menil a bylo to pak vic, nez cena auta, dostalo to novou spojku, zimaky omsk
a tata rikal, to jme mohli za 100 koupit tu felicii, pak tata a prahy uz si platis sam, tak jsem si radeji poridil COcko a od te doby... uz mi neni pomoci.

Ale pamatuji tata, taky jsme nekdy v r.1999 prijeli s favoritem k mechanikovi a pry hele sefe, vymen vse, co je potreba, at se v tom kluk nezabije, tak tam auto stalo mesic, mechanik menil a bylo to pak vic, nez cena auta, dostalo to novou spojku, zimaky omsk

-> Milan 136 17.12.23 16:03:33: To podle fotek vypadá, že to nebylo tak zlé, ale dlouho to stálo někde na zahradě a když se s tím zase začalo jezdit, už to bylo zrezlý moc do hloubky...
-> miguelias 17.12.23 17:50:41:

-> miguelias 17.12.23 17:50:41:

-> vhml: Počkej já myslel sundavání kotouče bez držáku brzdiče
Ty dva šrouby co to drží bývají někdy v tý hliníkový těhlici tak zahnilý že urveš hlavu šroubů. U předokolky to jde řešit, že když cejtíš že se kroutí, tak sundáš šroub od ložiska a urvání šroubů necháš na nějakýho dalšího nebožáka, ale u 4x4 musíš volat zákazníkovi že bude dvojnásobná cena a modlit se aby řekl, že na to ted nemá prachy


-> saskyn2 17.12.23 18:41:14: kazdej den taky neni posvícení 

-> miguelias 17.12.23 17:50:41: Tvl co to je? 
-> Syny 17.12.23 16:50:55: TK byla od února propadlá. Ty kotouče nemohly vypadat o moc lépe, když tam ty desky nějaký ten odborník dával

-> Syny 17.12.23 16:50:55: TK byla od února propadlá. Ty kotouče nemohly vypadat o moc lépe, když tam ty desky nějaký ten odborník dával

Jinak tyhle 253-> miguelias 17.12.23 17:50:41: -> Milan 136 17.12.23 16:04:23: kde jde krásně vyndat kotouč jsou krásná práce, to 272/ 282 nedej bože na 4x4 s hliníkovou těhlicí to je někdy kurev
