Jak se tu kdysi resila vybita baterka v klicku a auto ze na to pry nijak neupozornilo, tak tenkrat jsem tomu nechtel verit, ale dnes se mi to stalo na vlastni kuzi. Dopoledne jsem s autem jezdil, vystoupil a zamknul. Po obede jsem uz neodemknul. A rozhodne to nic o vybite baterce nepsalo. Nastesti jsem mel doma 2032, ktera je sice tlustsi, ale sla tam narvat. Rok a pul stara O3 s kessy, necelych 40t najeto.
-> suri 17.10.20 21:06:11: ja je na sluzebni uz demontuji wapkou :), stk to jeste dostalo, minule bez zavady a ted 15 lehkejch, úpry povrchova koroze se rika diram... ja bych se s tim na stk neodvazil a firemni vrak projde
-> Milan 136 17.10.20 16:19:47: Teda to je bída, ani přední a zadní kolo nemáš srovnaný do stejný orientace... bych se normálně styděl sem tu fotku dát
-> palinator: Tak to auto jsem koupil od kolegy, kterej vim, že měnil po deseti tisících, auto měl šest let +-. My ho máme čtyři roky a olej měním po deseti, teď co s tim (ne)jezdí manželka tak vždycky před zimou a vychází mě to na 6-7 000 km. Ale odsát to zkusim a uvidíme. Já jsem z toho oleje vždycky nervózní když to kontroluju. Ale je to můj první a poslední diesel.
U nafťáku je olej černej hned, zašpiní se prakticky během prvního startu sazema. Jestli měníš olej po 6-8 tisících, tak bych si s tim vůbec nelámal hlavu. Tomu oleji nemůže bejt vůbec nic.
S tim odsavanim je to takovy dvojsečny. Všeho s mírou. Protože motoru potom prvni náběh tlaku po startu trvá dýl. Tady potom vic trpí napinaky a hydrostely. Ano kontaminace starym olejem je menší, ale pokud to neni přetazeny longlife,myslim ze to je takový ten bonus,ktery dělám pro svy auto. Ja zas preferuju pokud to jde tak radeji naplnit novy olej i do filtru,ale to jde jen někde...
Díky kucí. Odsaju to hadicou.Jj, myslim vymenik oleje. Vysat/vypustit ho chci proto, ze po vymene je za dalsi 500 km olej zas cernej jako bota, jak se to naredi zbytkama. A to ted menim olej co 6 - 8 000 km, bo s tim manzelka moc nejezdi.
-> palinator 15.10.20 16:11:51: Já to vysávám vždy. Strčit tam do tý dirky brčko je otázka chvíle. A fakt je ho tam dost. Nevím, proč bych ho tam měl při výměně nechávat. Dělal jsem to minulý týden doma i na autě s 430 tkm.
Na mým mám předepsáno 4,3 l a po důkladném vysátí výměníku tam naleju 5l...
To by mě nechalo chladným. Výsledek musí odpovídat vynaloženému úsilí. Stejně jsou to všechno starý mrdky a dřív než to zdechne na opotřebení, tak to zdechne na mrtvý vstřikování (emise) nebo na to, že s tim zakážou jezdit.
E: nebo je to v předpisu pro výměnu oleje že se to má odsávat?
Kucí, prosím - octavia 1 1.9 TDi AGR - budu měnit olej a chtěl bych vypustit olej i z chladiče oleje, jak na to? Předpokládám, že by eventuelně bylo dobré vyměnit rovnou i těsnění chladiče, což? nebo to ani nemusim rozebírat?
Naftova zacala v rejdu hrozne chroupat, nikdy to nedelala a zacalo to najednou, vypada na homokinetak, ale takto z niceho nic? Pritelkyne tvrdi, ze tomu za usi nedala. Mohla prasknout treba klec? Predpokladam kloubek v kole.