skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Stepanzadnazabava (nejen problémy s Fordy)
prohledat
1211 příspěvků (zobrazeno 901 až 950) od 25.07.2021 do 29.07.2025, založil/a Matthes, záškodník z TechWebu
Jinak z FB jeste jina oprava zasuvky v hliniku. Rekl bych, ze muj venecek je trochu lepsi teda...
-> StepaNoFUN: Nedele, tak jsem bedoval no a pak nasel na dne bedny s naradim venec... Cokolady jsem mel jen ty bez plisku, kde sroubek reze vodic. Jinak nevim kolikata je v poradi ta zasuvka, ale tak pruchozi je urcite. Trochu se bojim, ze je prvni... Ostatni zasuvky nastesti vypadaj v pohode, tak jsem je jen podotahoval. Zajimavy, ze ten Al drat vypada jak 1,5. Docela shit... No byt 1+1.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Pěkný. Nepoužíval ji. Ale používal ty další... Věneček asi dobrý. Když je kam dát, tak proč ne. Jinak dávám "čokolády" s tím, že přestrčeno pod oba šroubky a když chce bejt člověk jo poctivej, tak tu měď (nebo hliník) olisuje dutinkou. Ta je cínovaná a tím se zamezí článku...
Sem konzultoval s kamosem packovy wago a prej by je nedaval na hlinu, tak jsem vystrachal venec.
Ta zasuvka trochu jiskrila, tak jsem ji nepouzival, pravil deda.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 28.05.22 08:56:03: -> StepaNoFUN 28.05.22 08:18:59: To je nějaký divný. Viděl jsem na tom normálně originál 17ky (235/55/17). Na těch verzích Tourneo Custom Active. Ale to je asi počítám strop, že?
Jinak např. tuten je parádní.
Jinak např. tuten je parádní.
Citron/pezot/tojota/opel - mrdka z krtka. VW - drahy. Renolt - neni spatnej, jen trochu horsi zdrcadka a prostor vzadu tusim.
Samozrejme to uz nema kvality jak stary transity. Tchan ma rok cca 2000 a najeto pres 600 000. Tady ten muj ma 216 000 a zatim jezdi. Material na ta dve loziska me stal 5000 (teda firmu). A to jsem ani nepouzil oil do prevodovky, pac se mi povedlo auto naklonit, ze nic nevyteklo.
Samozrejme to uz nema kvality jak stary transity. Tchan ma rok cca 2000 a najeto pres 600 000. Tady ten muj ma 216 000 a zatim jezdi. Material na ta dve loziska me stal 5000 (teda firmu). A to jsem ani nepouzil oil do prevodovky, pac se mi povedlo auto naklonit, ze nic nevyteklo.
-> Jirik_Tuňák1983 28.05.22 08:55:26: Za 150tis a 4 roky - Měnič na 230V, hlava v 60ti (neoficiálně přiznáno, že to je v podstatě výrobní vada, ale mám jeden z prvních 2.0 EcoBlue), v návaznosti na to termostat. Pak 2x vstřik, tekoucí chladič (neuznáno na záruku, prej dostal ránu a já neměl sílu a čas se s nima hádat - tekl v pertlu). Zbytek běžná údržba - oleje, filtry, brzdy.
Jo ještě vlastně přehrávali soft v klimě a v panelu přístrojů. To první nechápali sami, kde je chyba (spouštěla se sama klima), ten panel přístrojů byla svolávačka - zmizel z menu reset výměny oleje a nuluje se to postaru...
To že tam mám jiný tlumiče je spíš úprava, než oprava.
Mimo těch zadních tlumičů a několikátejch brzd není třeba na podvozek šáhnuto.
Teď na STK protokol s nulama.
Jo ještě vlastně přehrávali soft v klimě a v panelu přístrojů. To první nechápali sami, kde je chyba (spouštěla se sama klima), ten panel přístrojů byla svolávačka - zmizel z menu reset výměny oleje a nuluje se to postaru...
To že tam mám jiný tlumiče je spíš úprava, než oprava.
Mimo těch zadních tlumičů a několikátejch brzd není třeba na podvozek šáhnuto.
Teď na STK protokol s nulama.
-> Jirik_Tuňák1983: Ale tech aut mame asi 13 a najezdej 30-60 tis km rocne.
Spis bych videl problem v servisech. To lozisko, co jsem menil viz video nize je bolest fordu. Bylo to asi 3x ve dvou servisech a kazdej to mel v prdeli...
Myslim, ze z ty nabidky je to furt nejlepsi.
Spis bych videl problem v servisech. To lozisko, co jsem menil viz video nize je bolest fordu. Bylo to asi 3x ve dvou servisech a kazdej to mel v prdeli...
Myslim, ze z ty nabidky je to furt nejlepsi.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 27.05.22 22:37:33: No já nevím, tady řešíte pořád něco a ne jen vstřiky.
-> Jirik_Tuňák1983: kola jsou jen troje. Siroky 15", siroky 16" a uzky 16" kvuli retezum. Na siroky retezy nedas, protoze se nevejdou mezi kolo a tlumic.
Máme v práci Tourneo Custom v té nejvyšší výbavě. Bílá barva, krátká verze (nevím, zda se dělá i dlouhá u Tournea). Přiznám se, že se na to nemůžu vynadívat. Co je trochu na pipku, jsou ta podivně malá kola a co je taky zarážející, je skříplé dveřní těsnění u šoupaček, které je viditelné zvenku při zavřených dveřích mezi dveřmi a prahem. Mno a pak taky tohle téma, které je až odstrašující. Fakt jsou to takové mrdky? Jsou na to v papírech skutečně jen taková pidikolečka?
Vypadá takhle, jen v bílé.
E: koukám ale ještě a sedačky nejdou posouvat, nejsou v kolejnicích. To je trochu škoda. Navíc ty Isofixy v obou zadních řadách jen na bočních seslích, to také není moc šťastné. Ale ještě jsem se všiml, že pásy jsou v sedačkách a jdou otočit proti sobě jako v autobusu, což je fajn. Nicméně Multivan má variabilitu interieru tedy promyšlenější.
Vypadá takhle, jen v bílé.
E: koukám ale ještě a sedačky nejdou posouvat, nejsou v kolejnicích. To je trochu škoda. Navíc ty Isofixy v obou zadních řadách jen na bočních seslích, to také není moc šťastné. Ale ještě jsem se všiml, že pásy jsou v sedačkách a jdou otočit proti sobě jako v autobusu, což je fajn. Nicméně Multivan má variabilitu interieru tedy promyšlenější.
-> darklord 22.05.22 21:27:16: Jarda#2 

-> StepaNoFUN 22.05.22 20:04:50:
...oh, wait...to mi pripomina, ze v sobotu v sedm rano jsem vyrazil do Usti n.O. opravit masinu, kterou jsem uz v patek nestihnul a ano, vzal jsem si na sebe tricko s firemnim logem
Na zmirrneni pocitu jakej jsem curak, jsem sebou vzal Dajanu a po hodine usilovneho badani jsem to konvertoval na rodinnej vejlet :-)


Na zmirrneni pocitu jakej jsem curak, jsem sebou vzal Dajanu a po hodine usilovneho badani jsem to konvertoval na rodinnej vejlet :-)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Pojďte pane, půjdeme si hrát.
A na co pane?
No na čuráky.
Jo pane a jak se to hraje?
No vy si vezmete firemní tričko, já si vezmu firemní tričko a půjdem v neděli do práce...
A na co pane?
No na čuráky.
Jo pane a jak se to hraje?
No vy si vezmete firemní tričko, já si vezmu firemní tričko a půjdem v neděli do práce...
Ted si prijdu jak debil, ze opravuju v nedeli sluzebni auto 
Pokracovni zejtra...

Pokracovni zejtra...
Nevim, ja zatim s obsluhou nemel problem.
Jinak sem to kuchnul a origo je taky FAG, je tam napis fomoco...
Jinak sem to kuchnul a origo je taky FAG, je tam napis fomoco...
-> Matthes, záškodník z TechWebu 22.05.22 14:28:28: Ono ani za pultem, treba v kolinskym Dome Hruzy, to nebyla zadna slava. Od dob svy prodavacsky kariery mam trosku uchylku hodnotit vykony za pultem a tady se vyskytoval teepek, kterej byl zralej na pest a vyhazov.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tak zas na druhou stranu, když jezdím na pobočku (pod kterou sice nespadám, ale mám ji blíž a líp dostupnou), tak tam je to i bez zákazníků přehlídka...od 10ti do 12 se tam i před zákazníkem řeší co bude k obědu,v jiném čase je venku kuřácký kroužek a vevnitř nikdo. Když tam vlezeš, tak po 5ti miutách se někdo přesune k pokladně a po dalších 3 (který tam čekáš jako idiot, neprohlížejíc si vystavený zboží, protože chceš konkrétní věc, kterou máš objednanou a víš, že tam je) se zeptá, co jako že chceš (s výrazem - tak s čím jdeš prudit)...
Jinak jsem vyzvedl díly v Kelly Praha 9 a musím říct, že v Kelly maj v neděli vždycky sraz dementi ze širokýho okolí. Sico to šlo rychleji než v Kunicích, ale stejně... Já bejt prodavačem, tak ty lidi fakt biju něčim...
Přijde kikot, že potřebuje baterku. Jaký auto? Citroen. Jakewj model? eeeeeeee Picaso. OK. Jakej motor? Nevim. Nafta nebo benzín? Nafta. Jakej výkon? Nevim. Máte techničák? Ne

Přijde kikot, že potřebuje baterku. Jaký auto? Citroen. Jakewj model? eeeeeeee Picaso. OK. Jakej motor? Nevim. Nafta nebo benzín? Nafta. Jakej výkon? Nevim. Máte techničák? Ne





-> StepaNoFUN: Jo no. Leda přidat list na každou stranu 
Nevím, zda třeba nejde použít listy z velkýho transita...

Nevím, zda třeba nejde použít listy z velkýho transita...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tak jediná verze jsou asi měchy, který mám já. Protože od začátku do konce jsou (co vím) pera stejný, a liší se to jen tlumičema.
-> růža: No ani ne no... Vice bych se o tom nerozepisoval 

-> Matthes, záškodník z TechWebu:
to taky není výhra. O nějaké úpravě jste nepřemýšleli?

-> růža: Jo u novyho cepu bude matka... Do tohohle auta nema cenu moc vrazet. Mam ho rad, ale je mimo zaruku, prevodovka na volnobeh chrci, ma to najeto 216 000. Vecne od novoty to jezdilo plne nalozeny. To me dostalo u kamose (jinej technik, nez po kterym jsem podedil tohohle transita), tak dostal taky novy auto, nalozil do nej vsechen vercajk a nahradni dily a zadni naprava sedi na dorazech
Ale pretizeny to neni, jen to maj divne spocitany.

-> Matthes, záškodník z TechWebu: Si myslím, že to mají uvedeno spíš pro sichr. Na druhou stranu, když by se dával nový, tak v balení je i nová matka.
-> růža: Díky super :-) Mě šlo spíš o ověření toho, co jsem vložil do předchozího příspěvku...
Docela se divím, že se má dávat nová matka dolu na kulák rameno/těhlice, to jsem nikdy nedělal...
Docela se divím, že se má dávat nová matka dolu na kulák rameno/těhlice, to jsem nikdy nedělal...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: A jaké momenty bys ještě potřeboval?
Byl by někdo tak hoden a mrknul se na utahovací momenty? Autodata mi končej 2011.
Našel jsem toto, ale radši bych to ověřil, páč různý varianty a ročníky aut to maj asi různě...
Je to transit custom 2016, 2.0 ecoblue 96 kW, přední náhon, manuál.
Tightening torques
Wheel bearing housing to hub/ strut bolts 53Nm
Break disk to wheel bearing hub 30Nm + 90 Degree Angle
Driveshaft nut 250Nm then rotate 5 times then 500Nm
Brake carrier to hub 270Nm
Calliper to carrier 60Nm
Road Wheels 200Nm
Našel jsem toto, ale radši bych to ověřil, páč různý varianty a ročníky aut to maj asi různě...
Je to transit custom 2016, 2.0 ecoblue 96 kW, přední náhon, manuál.
Tightening torques
Wheel bearing housing to hub/ strut bolts 53Nm
Break disk to wheel bearing hub 30Nm + 90 Degree Angle
Driveshaft nut 250Nm then rotate 5 times then 500Nm
Brake carrier to hub 270Nm
Calliper to carrier 60Nm
Road Wheels 200Nm
-> 11mAjA11: Hehe, s DPH za 3460 v Kelly. Plati firma, takže to furt bude mít za hubičku oproti origu a nebo oproti garážníkovi, kterej nám za 7000 prodá Starline 

Ja len doplním info k ložiskám ktoré som začal v co ste dnes podelali - z vlastného a "drahého" výskumu z toho čo som za posledných pár dní zistil ....
Po montáži a nalisovaní FAG ložiska, nového náboja a dotiahnutí matice na poloose som nebol schopný otočiť nábojom ani s trhákom. Kamarát tomu nechcel veriť a prišiel sa na to pozrieť. Vytrhol som z nápravy náboj aj ložisko a keď sme premerali dieru na ložisko dutinomerom, zistili sme že diera je "vajcovitá" a ložisko deformuje. Ovalita dosahovala až 0.1 mm. Po dlhom dobrusovaní a premeriavaní som tej diere prinavrátil kruhovitosť a nalisoval tam nové (obetné) ložisko febi - po stiahnutí krúžkov sa stále pekne točilo. Po nalisovaní náboja a dotiahnutí matice sa točilo ľahko a súvisle, ale zase nový náboj chrbtom škrtal o okraj tehlice lebo bol v tých miestach iný ako povodný oem náboj. Znova som to všetko vytrhal, náboje v miestach kontaktu upravil na sústruhu a znova zložil s novým FAG ložiskom. Točí sa to. Fagové ložisko sa do tej istej diery lisovalo znateľne ťažšie ako febi, takže pravdepodobne je vonkajší krúžok o nejakú tisícinu väčší ako Febi. Po nalisovaní sa točí rovnako ľahko bez zadrhavania.
Na druhej strašne podobný problém, ale ovalita menšia. Dobrúsené, premerané, nalisované staré FAG ložisko pre istotu, do diery šlo nalisovať pomerne ťažko, po stiahnutí sa točilo pekne. Vytrhnuté a nalisované nové SKF italy. Aj toto ložisko takisto išlo do diery znateľne ľahšie ako FAG.
Neviem akým spôsobom môže v liatinovej rúre pre ložisko vzniknúť taká ovalita.
p.s. keby bola diera pre ložisko bez tej ovality, možno by aj tie pôvodné meyle ložiská vydržali viac.
Po montáži a nalisovaní FAG ložiska, nového náboja a dotiahnutí matice na poloose som nebol schopný otočiť nábojom ani s trhákom. Kamarát tomu nechcel veriť a prišiel sa na to pozrieť. Vytrhol som z nápravy náboj aj ložisko a keď sme premerali dieru na ložisko dutinomerom, zistili sme že diera je "vajcovitá" a ložisko deformuje. Ovalita dosahovala až 0.1 mm. Po dlhom dobrusovaní a premeriavaní som tej diere prinavrátil kruhovitosť a nalisoval tam nové (obetné) ložisko febi - po stiahnutí krúžkov sa stále pekne točilo. Po nalisovaní náboja a dotiahnutí matice sa točilo ľahko a súvisle, ale zase nový náboj chrbtom škrtal o okraj tehlice lebo bol v tých miestach iný ako povodný oem náboj. Znova som to všetko vytrhal, náboje v miestach kontaktu upravil na sústruhu a znova zložil s novým FAG ložiskom. Točí sa to. Fagové ložisko sa do tej istej diery lisovalo znateľne ťažšie ako febi, takže pravdepodobne je vonkajší krúžok o nejakú tisícinu väčší ako Febi. Po nalisovaní sa točí rovnako ľahko bez zadrhavania.
Na druhej strašne podobný problém, ale ovalita menšia. Dobrúsené, premerané, nalisované staré FAG ložisko pre istotu, do diery šlo nalisovať pomerne ťažko, po stiahnutí sa točilo pekne. Vytrhnuté a nalisované nové SKF italy. Aj toto ložisko takisto išlo do diery znateľne ľahšie ako FAG.
Neviem akým spôsobom môže v liatinovej rúre pre ložisko vzniknúť taká ovalita.
p.s. keby bola diera pre ložisko bez tej ovality, možno by aj tie pôvodné meyle ložiská vydržali viac.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Myslíš, že to rumplování je potřeba? Pravda, Forda (navíc dodávku) jsem nikdy nedělal, ale na osobní VW stačila vždy max. gumová palička. Tedy, nechci si hrát na mistra dílny, zase tolik zkušeností nemám 

-> růža 20.05.22 21:14:10: Plán je vyndat čidlo ABS, povolit lehce šrouby náboje, co ho držej v těhlici, nandat kolo, auto na zem a pořádně s tím zarumplovat. Jak to povolí, zvednout, sundat, vyměnit a montáž opačným způsobem. Čuměl jsem na youtube, že to nebývá problém. Max borec nasadil kolo a jebnul do něj zevnitř ven palicí. To ale byla už stará jebka. Tohle je 2016.
Osobně jsem namontoval spoustu FAG ložiskek a neeviduji nějaké anomálie.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 20.05.22 20:41:36: Tak z Kelly jedině ten FAG. Práce to asi nebude hrozná, navíc předpokládám, že jde o celkem nové auto. Ikdyž, ono to umí zareznout už po pár letech.
A na co to má být ložisko teda ? Nějaké origo či jiné číslo by bylo ?
-> růža: No chci to koupit v Kelly... naboj s loziskem a lozisko poloosy. Na focusu jsem to lozisko poloosy taky menil a na lisu to slo dobre. Jediny co, tak snad pujde odpojit rameno a tehlice na cepu...
-> StepaNoFUN: Jo, to o tom SNR jsem psal spíš proto, že Matthes chce (pravděpodobně) kupovat v Kelly a tam už nelze.
Jinak netvrdím, že by FAG byl zázrak, prakticky to nemám z čeho hodnotit. Ale statisticky je opravdu nejprodávanější. Navíc si myslím, že by mi spousta mechaniků sdělila svou špatnou zkušenost (jako se tomu děle u jiného sortimentu).
Jinak netvrdím, že by FAG byl zázrak, prakticky to nemám z čeho hodnotit. Ale statisticky je opravdu nejprodávanější. Navíc si myslím, že by mi spousta mechaniků sdělila svou špatnou zkušenost (jako se tomu děle u jiného sortimentu).
-> růža: Tak netvrdím, že SNR se dá koupit v Kekely (dnes LKQ), ale Autoparts (snad) ještě umí a SNR se co vím ještě neposralo. Svýho času bylo FAG etalonem kvality, ale postupně to šlo do řiti. Ať už třeba jen příslušenstvím, jako že zajišťovací kroužky praskaly, tak tím, že bylo do 10k po nich...
Tak už teda taky musím něco napsat
Ložiska FAG prodávám v drtivé většině a to i servisům, kde si myslím, hlídají kvalitu docela dost. Jestli jsou nějaké reklamace, netuším, ale rozhodně ne v markantním měřítku. SKF mi úplně nevoní, tady už se problémy celkem kumulují. SNR ložiska byly super, ale bohužel po sloučení Elitu s Kelly (nově LKQ) vymizely z nabídky. Ostatní značky se prodávají minimálně, takže neumím ohodnotit.
Mimo téma, napadlo mě, jestli nezaložit sekci Autodíly, kde bychom tohle mohli řešit. Je to tu celkem časté téma, jako např. v sekci autobaterií (k tomu bych asi taky měl co říct
)

Mimo téma, napadlo mě, jestli nezaložit sekci Autodíly, kde bychom tohle mohli řešit. Je to tu celkem časté téma, jako např. v sekci autobaterií (k tomu bych asi taky měl co říct

-> 11mAjA11: Pockej LKQ je Autokelly, ne vyrobce... jinak v nabidce je origo, Fag, Optimal a Starline. SKF pouze zadni naboje. Nechce se mi prehazovat lozisko na starej naboj. Radsi bych koupil naboj s loziskem a sroubama a mel to bez starosti...
Já měl na Supu vzadu FAG a vydržel 3tkm, nicméně mám podezření, že původní majitel něco trefil ihned po výměně toho ložiska, protože sem tam dal úplně to stejne a mám na něm 15tkm a nic se s ním nedeje. Jak zaznělo, otázka je co je vlastně dneska OK díl..možná než to LKQ bych volil ten FAG, sice co sem se díval tak výroba Čína..nicméně aspoň pod nějakou kvalitativní kontrolou. LKQ bych přirovnal asi ke kvalitě dílů Optal či TopRan..ložisko bych si teda nekoupil..
-> U-Geen: Dohodnu se se šéfem, kolik je ochotnej do toho starýho auta vrazit. Kdyžtak to spáchám nějak no... Autorizák na mě sere, garážníkovi nevěřim... :-D Tohle auto moc nenajezdí, tak nemá asi smysl do něj cpát horentní sumy.