skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Stepanzadnazabava (nejen problémy s Fordy)
prohledat
1211 příspěvků (zobrazeno 951 až 1000) od 25.07.2021 do 29.07.2025, založil/a Matthes, záškodník z TechWebu
-> Matthes, záškodník z TechWebu: otazka je co je dneska dobry :) FAG jsem daval na Outbacka a nejakejch 70tkm vydrzely :) originaly byly na 95tkm v coudu.
-> 11mAjA11: Tak to by bylo v pohodě tím pádem... Akorát bych v LKQ koupil FAG a to zas lidi tady psali, že to není dobrý, tak nevím.
ABS kroužek je součástí krytí ložiska. Kontroluje se pomocí takové kartičky ve které je magnetický materiál a ten se uspořádá do kostiček dle impulsních polí.
-> StepaNoFUN: No koukal jsem na lóžoo s nábojem a nic tam nevidim :-(
-> Matthes, záškodník z TechWebu: nejsem si jistej, ale mam dojem ze predni krouzek je soucasti loziska.
-> StepaNoFUN: Netusis ceho jsou soucasti abs krouzky? Premyslel jsem, ze bych to prebouchal sam doma s dilama z kelly... Na naboji s loziskem ale asi neni ten abs krouzek a na poloose novy taky neni. V Kelly se daj koupit jen krouzky na zadni kola, tak nevim. Nepredpokladam, ze stary krouzky by sly sundat.
A pomocny lozo poloosy urcite taky bylo ok pred par tejdny.
-> StepaNoFUN: Tak jsem byl dneska toho vyrazenyho harcovnika, co ma na hrbu 216 000 km, nechat prezout a borec, neautorizovanej servis... mi rika, ze to auto strasne smrdi, ze asi bude vstrik v prdeli. Pritom tady vstriky byly meneny vsechny na zaruku. Do nouze to ale nepada, tak jsem z toho volaky zmeteny. Jako neni to zadna raketa, kdyz jsem jezdil novym transitem, tak to bylo o dost lepsi, ale to jsem prisuzoval spis ztrate komprese u toho staryho, viz ty intervaly servis 60 000.
-> StepaNoFUN: Ok diky, reknu kamosovi, at si to overi, jestli by to slo takhle udelat...
Jinak o tech barvach vim no, to jsou picusove fakt... Jednou jsem na brigade neco zapojoval a bylo to v nejaky riti u Prahy a ptal jsem se starsich elektrikaru, jestli to mam zapojit hneda cerna seda nebo cerna hneda seda, tak na me cumeli jak na debila proc se ptam. Tak rikam no ja nevim co tu je za provozovatele no
Nechapali 
Jinak o tech barvach vim no, to jsou picusove fakt... Jednou jsem na brigade neco zapojoval a bylo to v nejaky riti u Prahy a ptal jsem se starsich elektrikaru, jestli to mam zapojit hneda cerna seda nebo cerna hneda seda, tak na me cumeli jak na debila proc se ptam. Tak rikam no ja nevim co tu je za provozovatele no


Do hliny patri hlina a to mi nikdo nevymluvi. Kabely AYKY se nepouzivaj pod prurez 4x16mm2 (ekvivalent CYKY 4x10). Cena hliniku je oproti medi cca tretinova. Osobne s AYKY nemam problem a delam s tim radsi nez s medi.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: U PRE fakt nevim. To je stat ve state. Nejde ta AYKY az na elektromer? Pokud jo, tak pred to (do plombovanyho) svorky a pokracovat CYKY. To ma i CEZ, ze na elektromer musi jit med.
Jo a bacha na barvy. Jestli se nepletu, tak PRE ma podminku ČHŠ...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: U PRE fakt nevim. To je stat ve state. Nejde ta AYKY az na elektromer? Pokud jo, tak pred to (do plombovanyho) svorky a pokracovat CYKY. To ma i CEZ, ze na elektromer musi jit med.
Jo a bacha na barvy. Jestli se nepletu, tak PRE ma podminku ČHŠ...
-> Jirik_Tuňák1983: V životě jsem o nutnosti CYKY neslyšel.
-> Tomaso435: Ale já neřeším kabel 4x4, ale 4x35 a tam se tyhle problémy fakt neřešej...
-> Tomaso435: Ale já neřeším kabel 4x4, ale 4x35 a tam se tyhle problémy fakt neřešej...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: ja vím že tě i na alu normálně napojej, (po ulici jen hlína ) ale abych lez kazdou chvíli na sloup nebo ohlasoval poruchu a žádal o zapombovani jen pro to, ze se ten hlinikac vyhral a potřebuje utáhnout šroubek, to by mi asi nestalo ani za ušetřených 30 000kc a riziko že to budu bagrovat k baráku znova abych nakonec dal tu měď...
A pak sou i takový co krom alu dávají 4x místo 5x.... Ono je to jakoby ve výsledku jedno pac se to ve sloupku stejně spojí ale takhle vědomě to vomrdavat....
A pak sou i takový co krom alu dávají 4x místo 5x.... Ono je to jakoby ve výsledku jedno pac se to ve sloupku stejně spojí ale takhle vědomě to vomrdavat....
-> Matthes, záškodník z TechWebu 15.04.22 21:12:14: No já nevím, tedy, ale...
www.ielektra.cz/kabely-ay ky
www.ielektra.cz/kabely-ay ky
-> Tomaso435: Tak voe je to bud 40 000 za kabel Cu nebo 7000 za Al no... U tlustejch kabelu neni hlina problem.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: on někdo dává dneska dobrovolně hlínu ? Teda pokud neelektrifikuje 1000m vzdálenou samotu od posledního sloupu, tam bych to asi pochopil ze to bude značně levnější byť musí bejt průřez větší než u cyky
-> StepaNoFUN: Prosimte kamos si natahl v malym bytovym dome od nozovek k elektromerum kabel AYKY. Je to v siti PRE, pruzez ok. Prisel to pripojit a zaplombovat vocas z PRE a poslal kamose do prdele, ze to neni CYKY...
Nemas s tim nejakou zkusenost jak to obejit? U CEZu s hlinou neni problem...
Nemas s tim nejakou zkusenost jak to obejit? U CEZu s hlinou neni problem...
-> Hurdis 02.04.22 11:15:31: Jezdíš do Rasošek? Jsem blbec zapomněl pánům Rejchrtovi a Pomeznému popřát do novýho roku...
Nádrž bych taky asi vypláchl...
Nádrž bych taky asi vypláchl...
-> StepaNoFUN: Hlavně problém těch vstřiků. Tam nic než Delphi asi nejde, Bosch by to možná nějak schroustal.
Ale zase fajn měsíc.
Týden před Vánoci - 4x spojka se setrvačníkem.
Teď
pondělí Octavia III - turbo, Mondeo viz.výše
úterý Octavia III - turbo - nutno podotknout, že kuna překousala podtlak hadici, to bylo jasný hned ale, že kus pryže ucpal měnič tlaku.......tak se s ŘJ párovala i nová regulace
středa - vezu Audi na úpravu el. instalace - Yety na běžný servis - ženě vypadlo sklo zpěťáku - hned na model po face - 2200 s DPH. za to je na předchozí model v replice celé.
čtvrtek - Golf VII - DSG - přenastavení do továrního setupu - asi vyřešeno, Focus 16V - zjistilo se, že má den do STK - nejdou gyroskopy na LED - nevadí
pátek - Sorento - ložisko a homokloub
Takže mezitím jen z čeho mám radost, že jsem si Trafic přehodil na Alu z Vivara a sehnal, zrepasoval a namontoval místo spreje a pumpičky plnohodnotnou zátěž pod podlahu se všemi proprietami. A rozšířil řidičák.
A jelikož v některých dnech byl trochu stres ohledně výměn náhradních aut (nechal jsem si jen 2 Fabii IIgen) , tak koupím ještě jednoho Rapida do foroty. Auta jsou, ale v případě problému jsou čím dál větší potíže díly. Lidi a místo na heveru mám vždy okamžitě přednostní, ale když není co namontovat, stojí zástup s pootevřenou kapotou podél plotu.......alíp nebude.
Ale zase fajn měsíc.
Týden před Vánoci - 4x spojka se setrvačníkem.
Teď
pondělí Octavia III - turbo, Mondeo viz.výše
úterý Octavia III - turbo - nutno podotknout, že kuna překousala podtlak hadici, to bylo jasný hned ale, že kus pryže ucpal měnič tlaku.......tak se s ŘJ párovala i nová regulace
středa - vezu Audi na úpravu el. instalace - Yety na běžný servis - ženě vypadlo sklo zpěťáku - hned na model po face - 2200 s DPH. za to je na předchozí model v replice celé.
čtvrtek - Golf VII - DSG - přenastavení do továrního setupu - asi vyřešeno, Focus 16V - zjistilo se, že má den do STK - nejdou gyroskopy na LED - nevadí
pátek - Sorento - ložisko a homokloub
Takže mezitím jen z čeho mám radost, že jsem si Trafic přehodil na Alu z Vivara a sehnal, zrepasoval a namontoval místo spreje a pumpičky plnohodnotnou zátěž pod podlahu se všemi proprietami. A rozšířil řidičák.
A jelikož v některých dnech byl trochu stres ohledně výměn náhradních aut (nechal jsem si jen 2 Fabii IIgen) , tak koupím ještě jednoho Rapida do foroty. Auta jsou, ale v případě problému jsou čím dál větší potíže díly. Lidi a místo na heveru mám vždy okamžitě přednostní, ale když není co namontovat, stojí zástup s pootevřenou kapotou podél plotu.......alíp nebude.
Takhle to vypadá. Špony jsou úplně všude. Druhé Delphi vstřikovače 2 dny v provozu v Opravárenství zachránili, zbytek kromě pár propláchnutelných hadiček je nutno vyměnit. Nic v replice neexistuje. Ventil z palivového vedení není dostupný, nádrž asi připluje z USA jako díl Fusion. Někdy. Bez nové nádrže nebude záruka. A jeté stejně nejsou. Mohl bych si jednu jet vymontovat do Klatov. Bez záruky.
Teď to tady zrovna říkám sousedovi, co mi ladí IT, zrovna si přivezl MKV Vignale. .))
Teď to tady zrovna říkám sousedovi, co mi ladí IT, zrovna si přivezl MKV Vignale. .))
-> Hurdis: kdyz se ta nadrz vynda a poradne vypere wapkou, tak by to melo fungovat. Vim ale ze předpis je - vse novy.
-> StepaNoFUN: Já? Já už jsem v tom neseděl přes půldruhého roku.
Ale až se budeš mít někdy svojí práce dost, seženu Ti další. Správně.
Ale až se budeš mít někdy svojí práce dost, seženu Ti další. Správně.
-> Hurdis: co jsi tomu provedl? Ze by zadreny Railovy cerpadlo?
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Hele povedlo se. Konecne to neni jak na rozbourenym mori. Jak to bylo tezky a na mechach, tak ten zadek silene na boulich poskakoval. Jak kdyby tam ty tlumice nebyly. Daval jsem tam hned po vestavbe a mechach neoriga (Bilstein) z 330/Sport. Stejny jako s tema origo na 280. Ted je to jiny auto. Tam kde to predtim litalo jak hadr na holi, je to ted pekne hodny.
Tak jsem to posledním příspěvkem pěkně zakřiknul.
Mondeo MKV - rozebrané, a ještě dlouho bude. Kalkulace opravy 118 tis plus nějaká práce.
Pokud tedy seženeme dva chybějící díly. Jeden z nich v EU není - palivová nádrž.
Mondeo MKV - rozebrané, a ještě dlouho bude. Kalkulace opravy 118 tis plus nějaká práce.
Pokud tedy seženeme dva chybějící díly. Jeden z nich v EU není - palivová nádrž.

-> StepaNoFUN: To jsem zvedav... Ja se onehda potkal na D1 s kamosem a zaroven kolegou, co ma transita a vymenili jsme si na kus cesty auta, aby si on zkusil muj nosovickej zazrak s automatem... Osobne jezdim vzdy jen s prazdnym transitem, tak jsem zvyklej na nejaky chovani. Jak tam on ma nalozenou tunu vercajku a dilu, tak jsem mel pocit, ze se na najezdu na dalnici vykotim

Jinak ty dve auta s tududum dum nam opravi na zaruku
Sefko ale musel tu zaruku vybojovat...



Jinak ty dve auta s tududum dum nam opravi na zaruku

Tak jsem dneska udelal tuning. Podle VINz FL jsem si objednal tlumice na zesilenou napravu. Rano si pojedu pro cigara, tak poreferuju...
-> Matthes, záškodník z TechWebu 08.03.22 20:25:33: Jo, tak tohle jsem zazil na Focusu roli nahradniho auta a nikomu takovej zazitek nepreju. A jeste stesti, ze jsem to omezeni rychlosti objevil az na dalnici, protoze pri predjizdeni na normalni silnici to mohlo zkoncit vselijak. Kdyz jsem auto vracel do servisu, uz jsem byl vychladlej, takze jsem jenom konstatoval, ze aktivovat omezovac rychlosti a nerict to zakaznikovi muze jenom naprostej vylizanec a tim moje spoluprace s touhle partickou skoncila.
-> saskyn2 08.03.22 22:29:33: To je dobry teda... :-)
-> Milan 136 08.03.22 22:02:21: JJ, proto to říkám, aby nedošlo k nějaký krizový situaci
-> Matthes, záškodník z TechWebu 08.03.22 22:22:05: Jako myslíš že ti kecáme nebo co?
Bohužel nekecáme

-> Matthes, záškodník z TechWebu 08.03.22 22:22:05: Jako myslíš že ti kecáme nebo co?


To si delate srandu predpokladam
no nastesti jsem to nezkousel... 




-> saskyn2 08.03.22 21:34:49: Jojo. Zpět se to dává výměnou jednotky 

-> Matthes, záškodník z TechWebu 08.03.22 20:25:33: Hele na to bacha některý ty omezovače jdou jen zapnout, pak vypnout už ne

-> Matthes, záškodník z TechWebu: Není. Ale na servis obsluhující obrovsky počet klientů je tento vůz MKV servisovan jako jediný. A už jsme kvůli němu kupovali update SW na uvolnění zadních čelistí pro výměnu desticek.
Ale pořád, první servisní úkon mimo běžnou udrzbu-vstrikovace.
Nemám co kritizovat na tom autě, vzhledem k jeho absolutnímu vytížení.
A když je tenhle můj bývalý Ford Titanium mimo hru, tak ho zastupuje ještě můj předchozí bývalý Ford Focus MKV Titanium, co má ještě o 120 tis víc a jediný zásah těsnění a slicovani hlavy.
A toho už nezaskakuje nic. Protože s ještě víc ojetym předchůdcem jezdí člověk, jehož jméno se nevyslovuje. A tam je jen nové turbo.
Tak co s těma Fordama děláte?

Ale pořád, první servisní úkon mimo běžnou udrzbu-vstrikovace.
Nemám co kritizovat na tom autě, vzhledem k jeho absolutnímu vytížení.
A když je tenhle můj bývalý Ford Titanium mimo hru, tak ho zastupuje ještě můj předchozí bývalý Ford Focus MKV Titanium, co má ještě o 120 tis víc a jediný zásah těsnění a slicovani hlavy.
A toho už nezaskakuje nic. Protože s ještě víc ojetym předchůdcem jezdí člověk, jehož jméno se nevyslovuje. A tam je jen nové turbo.
Tak co s těma Fordama děláte?
-> Matthes, záškodník z TechWebu: 126a znamená že ti tam chybí motor z malucha



-> Hurdis 08.03.22 20:22:51: Tyjo nevim, jestli zrovna Delfina je dobrej soft na programování vstřiků...
-> StepaNoFUN: Jo čuměl jsem, že je tam nabídka mimo jiný na aktivaci omezovače rychlosti na 90, 100, 110 a 120 kmph :-D Jsem si říkal, že bych ho někomu z prdele zapnul, ale pak jsem se na to vysral, aby třeba nezačal předjíždět a nedivil se, že to nezrychluje. Stačí, že jim to padá do nouze

-> StepaNoFUN: Jo čuměl jsem, že je tam nabídka mimo jiný na aktivaci omezovače rychlosti na 90, 100, 110 a 120 kmph :-D Jsem si říkal, že bych ho někomu z prdele zapnul, ale pak jsem se na to vysral, aby třeba nezačal předjíždět a nedivil se, že to nezrychluje. Stačí, že jim to padá do nouze



-> StepaNoFUN: Jj, kolega už je objednal do servisu. Jestli zase řeknou, že tam nic nenašli, tak už mám jistotu, že sprostě lžou... 

Mondeo V, vyměněny všechny vstriky, nahrany do jednotky přes Delphi. Po 1k km se jednotka rozhodla, že je nezná. Zítra se to zkusí přes jinou diagnostiku znovu.
První problém po 160 tkm. Stejně to bude tím, že už má skoro 2 roky jiného sofera.
První problém po 160 tkm. Stejně to bude tím, že už má skoro 2 roky jiného sofera.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 08.03.22 20:07:51: První vstřik a nízkej tlak v nízkotlakym systému (to už na mně taky několikrát vyskočilo, ale na jízdu to nemá vlivm tak zatím neřeším - může to souviset s tím vstřikem)
-> Matthes, záškodník z TechWebu 08.03.22 20:08:31: Druhej vstřik.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 08.03.22 20:08:31: Druhej vstřik.
Druha ludra. Bohuzel Delfina to cte takhle debilne no... ale je to tam dle ocekavani.
-> Jirik_Tuňák1983: Jo no 

-> Matthes, záškodník z TechWebu 06.03.22 16:50:32: To už by možná měli u Fordu dát na vy výlohy jako reklamu tohle. 

-> Bukaj: Tak to mama mozna blbe nafotila... Ale stve me, ze si toho nevsimla, resp ji to nedoslo a musim se tam stavit zas ja vocas uplne zbytecne :-(
-> Matthes, záškodník z TechWebu 06.03.22 15:13:35: Jo, na tomhle elměru se střídají po cca dvou vteřinách dva údaje - T1 a T2 (T jako tarif) - pokud nemáš "noční proud", jsou tam na jednom z těch tarifů jen nuly...

-> StepaNoFUN: Prave ja ho taky neznam... V siti CEZu mame ten, co ty udaje neustale prehazuje a staci pockat, jak rikas. Zde mi mama udelala nekolik fotek a vsechny maj nuly 
Jinak mame dalsiho transita, co dela tududum dum... 130 najeto. V prdeli.

Jinak mame dalsiho transita, co dela tududum dum... 130 najeto. V prdeli.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tenhle konkretně neznám, ale počkal bych. Měly by se tam po pár vteřinách střídat údaje T1, T2 a případně P. Tebe zajímá v podstatě jen T1, pokud nemá dvoutarif.
-> StepaNoFUN: Prosimte kdyz chci zobrazit spotrebu, tak ji musim nalistovat tim zelenym cudlikem vpravo zejo? Babku prevedli od dpi konecne, tak jsem rikal mame, at mi citelne vyfoti elektromer... Zduraznoval sem, at se podiva hlavne, jestli je ta fotka citelna. Bohuzel me nenapadlo ji zduraznit, ze tam musi bejt nejaky cislo a ne samy nuly...