-> Tomaso435 25.11.20 16:26:02:
Jedinej způsob jak na OHC pořádně vyřešit rozvody je hřídel nebo soustava ozubenejch kol. Jinak s timhle způsobem se můžeš chtít vracet k OHV kde je rozvod krátkej a může tam bejt řetěz doživotně a nebo ještě lépe SV, kterej obvykle žádnej řemen ani řetěz nemá a celej rozvod tvoří 2 ozubená kola. Akorát si myslím, že na tom najdeš všechno možný, ale rozhodně ne to, že na tom vyděláš.
Vzhledem ke spotřebě moderních motorů máš ty rozvody jednou dvakrát za život auta v klidu zaplacený.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> Tomaso435: Tak z historie našich aut s OHV motory jako jo...měli jsme feldu, co měla 350 tisíc kilometrů na původní rozvody. Teďka dvě 160 a 220 tisíc km a taky na ně nikdo nesáhl. Ale prostě to chrastí. Když se měnily, prvních 10 tisíc km šepot květin, pak sem si začal všímat, že řetěz začíná bejt slyšet. A z toho je jeden motor permanentně podtáčenej, s druhým se jezdí normálně a užovka je napůl normální jízda, napůl jí honim jak nadmutou kozu. Všechno bylo dávaný orig. rozvody a u všech se mění olej co 10t km. Prostě každý má svoje a kdyby už mne mělo něco štvát, tak je vodní pumpa na rozvodech a ne nějakej blbej řemen místo řetízku. 

Podle mě rozvody u škodováckýho OHV trpí hlavně pozdní výměnou oleje a podtáčením, jinak 200 tkm. vydrží jak nic
-> Tomaso435: Potvrzuju - na 130LPG jsem měnil rozvody, na kterých jsem měl najeto asi 210 tisíc a nic jim nebylo - koukal jsem na ně proto, že jsem nevěřil, že jim nic není a když už jsem měl dole prsa, tak jsem je rovnou dal nové...
-> Borderer: záleží jak jezdíš no.. já mám rozvody puvodní při 150 000km .. a nikdy sem nejezdil jakože na spotřebu ale spíš to točil.. versus tatuv forman najeto to stejný a rovzdvody mají asi tak 2,5cm pruhyb řetězu mezi kolečkama :-D
-> Bukaj 25.11.20 18:57:35: tusim kontrola 150tis.km a vymena 180tis.km, ja to dotahl na 201tis.km a nic hrozneho tam nebylo, teda jen to lozisko na napinaku, jak jsem Ti ukazova
Nevim po kolika ted vymenit ty SKF, co jsem dal, jestli mi uz netece po 20tis.km pumpa, protoze trocha vody ubylo
Nevim po kolika ted vymenit ty SKF, co jsem dal, jestli mi uz netece po 20tis.km pumpa, protoze trocha vody ubylo

-> Jarda - zrušená registrace 25.11.20 18:37:28: Já s řetězem nemám problém, Accord ho měl, SX4 ho měla, většina Sobů ho má. Ale netrápí mě ani řemen... těch pár tisíc jednou za X let/desítek tisíc km není až tak podstatnej výdaj. U řemene je nevýhoda, že ho musíš měnit častěji, u řetězu zase když to zrovna na tebe vyjde, tak to bývá drahé.
Jako třeba na Sobím motoru to můj mechanik chce dělat jen s repasem hlavy (protože musí dolů prsa, která jsou s hlavou spojená, takže hrozí, že když se to neudělá komplet, tak to pak foukne), takže se výměna rozvodů dokáže vyšplhat do dost absurndních částek, často přesahujících cenu auta...
Jako třeba na Sobím motoru to můj mechanik chce dělat jen s repasem hlavy (protože musí dolů prsa, která jsou s hlavou spojená, takže hrozí, že když se to neudělá komplet, tak to pak foukne), takže se výměna rozvodů dokáže vyšplhat do dost absurndních částek, často přesahujících cenu auta...
-> Tomaso435: Jo, ale když si vezmu, jak ten slavnej řetěz na ohv rachta po pár desítkách tisících, tak ten řemen klidně vyměním. 

-> Jarda/felda: Já u tátovy Octavie měnil rozvodový řemen až s motorem poté, co původní motor zakukal na 15 Kg žuly v oleji (tedy on ten motor nebyl na odpis, ale sehnal jsem jiný motor levněji, než by vyšly díly na opravu - vana, olejové čerpadlo, sací koš, zadní víko u setrváku atd). Koupil jsem jen nový řemen a spojkovou lamelu - kladky a vodní čerpadlo jsem vybral z těch dvou motorů ty lepší, namazal ložiska a voila - jezdí dodnes

-> Bukaj 25.11.20 18:57:35: Nepočítej, že nějakej gumovej řemen vydrží na furt :-D Nejdelší interval má asi PSA na DV6 - 240 000 km, ale tam je to tak tak na hraně. Kámoš měl najeto na focusu 240 500 km a ruplo to :-D
Jinak k intervalu výměny oleje - ta pitomá mazda 3 má na dvoulitru interval asi 10 000 km :-) Taky děs... Nejlepší je ten transit, co má Šemik, ten má interval na olej 60 000 km, ale to jsem ti už jednou psal :-) Už byl asi na 4 výměnách a to má najeto 220 000 km
Hold to prvně chtělo vyměnit dřív...
Jinak k intervalu výměny oleje - ta pitomá mazda 3 má na dvoulitru interval asi 10 000 km :-) Taky děs... Nejlepší je ten transit, co má Šemik, ten má interval na olej 60 000 km, ale to jsem ti už jednou psal :-) Už byl asi na 4 výměnách a to má najeto 220 000 km



-> Bukaj 25.11.20 18:57:35: já bych se rději řídil předpisem z té doby a podobných rozvodů na 90-120 tisíc výměna
ps: stejně většinou odejde jako první vodní pumpa 


-> Bukaj: výmena oleja bola údajne len podľa zaradenia VW , s tým že máme nekvalitnú naftu , takže 15tkm je ok
-> Bukaj: 180 kontrola a predpoklad komplet výmeny ...týchto motorov veľa zakukalo
-> Jarda - zrušená registrace 25.11.20 18:37:28: Myslím, že 1,8 20V (AGN) je ideální motor - tam není předepsána výměna rozvodu po X najetých km, ale pouze kontrola. Takže řemen se vymění, až doslouží nějaké ložisko v kladce nebo pumpě
Nejsem si jist, jestli 1,8 Turbo to má stejně...

-> Tomaso435 25.11.20 15:39:42: Mně zase dostává 1,9D, kde je předpis výměny oleje každých 7500 Km - to bych měnil olej častěji, než u 130LPG (tam držím interval 8-10 tisíc)

-> dragon_cb_cz 25.11.20 16:37:57: ale proti tomu retezu maji nejakou expiraci
-> Tomaso435 25.11.20 15:39:42: ja je teda po 60 jen napnul
kdyz se to nenapina autonaticky, jak u ovce...

-> Tomaso435 25.11.20 15:39:42: ja je teda po 60 jen napnul

-> Tomaso435 25.11.20 16:26:02: Plácáš hlouposti. Moderní řemenový rozvody jsou klidně víc jak 200t interval. A řetěz je sice super, akorát když dojde na výměnu, tak u OHC je to pak patřičně dražší, je to hlučnější atd. A na tu výměnu třeba při 300t už většinou dojde.
Tchán má na AEE původní z výroby
Ted to má myslím 110t najeto, je to nějaká 1997 okta...nový jsou prý zbytečný, chtěl abych se mu podival jestli to ještě vydrží, říkám.. no určitě, pak se mu to potká a budu za blbce.


-> dragon_cb_cz: aneb jak umělě okrádat... drtivá většina škůdek fáček a všeho dožila 30 let na jedny rozvody z výroby a pošla na stáří... Ale né, to bylo špatně, je potřeba udělat něco, co stárne samo o sobě aby majitel platil jak kokot za něco, co mohlo bejt vymyšlený doživotním řetězem
... -> StepaNoFUN: ale uplně zbytečně , jenže z tohodle se stává pomalu sport... u 1.2tsi je taky tušim že 60 000, ale díky tomu že je to jakejsi problémovej díl, se doporučuje po 30 000km... to už mi hlava nebere... pak nějaká slušná spotřeba je u toho auta nesmysl řešit, když děláš rozvody spolu s výměnou pneu za obdobnou cifru...
... -> StepaNoFUN: ale uplně zbytečně , jenže z tohodle se stává pomalu sport... u 1.2tsi je taky tušim že 60 000, ale díky tomu že je to jakejsi problémovej díl, se doporučuje po 30 000km... to už mi hlava nebere... pak nějaká slušná spotřeba je u toho auta nesmysl řešit, když děláš rozvody spolu s výměnou pneu za obdobnou cifru...
-> Tomaso435: to mas za 2 hodiny sam.
-> Tomaso435: Hele když máš pořád pocit, že lidi maj dělat zadarmo, nechceš zaměstnat? Práce okolo chalupy atd je pořád dost a zaplatit tě dle tvých představ by asi nebyl problém...
-> StepaNoFUN: to nemění nic na tom že "tak nám to tu nechce a zhruba pozejtří se stavte bude to za dvojku plus materiál" ve výsledku zmrdovi necháš trojku abys to měl bez papíru tak zvaně levnější....
-> Tomaso435: Ty rozvody jsou fakt jednoduchy a levny. Takze klidne co 2 roky...
-> Borderer 25.11.20 12:37:25: 1,6 maj rozvody po 60 000km ?
ježiš.... proč se takový auta vubec prodávají abych na tom vždycky s technickou dělal rozvody?


-> Borderer: nemusí , len držiak motora
lep na závity netrtkaj nikde , to je výsada garážovych výmen , kilo lepidla a skrutka nedotiahnutá ...
vačkové koleso na značku , kľuku na značku , neviem aký máš ročník , do 97 je len jedna ryska , od 97 dve tak na tú kde je 2V , kladku dole ,remeň dole , vymeniť pumpu a naopak
lep na závity netrtkaj nikde , to je výsada garážovych výmen , kilo lepidla a skrutka nedotiahnutá ...
vačkové koleso na značku , kľuku na značku , neviem aký máš ročník , do 97 je len jedna ryska , od 97 dve tak na tú kde je 2V , kladku dole ,remeň dole , vymeniť pumpu a naopak
-> suri: Musí u feldy dolů vačkový kolo, když chci měnit pumpu nebo ne? Nějaký lepidlo na závity mám, ale asi bych musel pujčit menší momenťák.
-> Borderer: normálna cena , dal by som contitech
však to je najjednoduchší koncernový rozvod , trinásť sekúnd na pole , dvadsať sekúnd na felde kde musíš dávať dole držiak motora čo je najväčšia robota
však to je najjednoduchší koncernový rozvod , trinásť sekúnd na pole , dvadsať sekúnd na felde kde musíš dávať dole držiak motora čo je najväčšia robota
-> radekp: Amen, zrovna včera jsem vařil pozink plech.
Otázka do pléna, zjistil sem, že jsem jaksi zapomněl na rozvody u Feldy...interval 60t km, nyní 70t km. Posledně za to chtěli v servisu 4,5 tisíce....tak si pohrávám s myšlenkou, že si je vyměnim sám, je tam nějaká past nebo to zvládne i cvičená opice (dle videonávodu u FauVé Lupo to tak vypadá)? Respektive, koukal jsem po dílech na netu a narazil jsem na: www.cc-autodily.cz/sada-r ozvodu-rozvody-51 je ta cena normální?
Pumpu mam zvlášť origo.
Otázka do pléna, zjistil sem, že jsem jaksi zapomněl na rozvody u Feldy...interval 60t km, nyní 70t km. Posledně za to chtěli v servisu 4,5 tisíce....tak si pohrávám s myšlenkou, že si je vyměnim sám, je tam nějaká past nebo to zvládne i cvičená opice (dle videonávodu u FauVé Lupo to tak vypadá)? Respektive, koukal jsem po dílech na netu a narazil jsem na: www.cc-autodily.cz/sada-r ozvodu-rozvody-51 je ta cena normální?

-> Jarda: já mám zkušenost, že i obroušený zinek prostě sprká a smrdí.
-> Jarda: To bylo asi nalisovaný z klasickýho fabrickýho pozink plechu. Proto tomu je žárovej zinek co Ti udělaj v zinkovně na svařování malina. ;-)
-> StepaNoFUN 24.11.20 21:48:15: vlastne na funa jsem koupil polsky prahy - tenouckej plech, ale v zinku a varilo se to nahovno... podle me to galvanickej nebyl... ale slabsi, vrstva, nez mi ted udelal kamos ten zarovej
-> Jarda: Zkus si to někdy svařovat na nějakým tenkým plechu. Mě stačí svařovat hromosvodářskej pásek. A to je 5mm silný. I tak to stojí za howno.
-> stepan 24.11.20 21:41:50: katodicka ochrana funguje i na okoli
a osetrit jen svar je jednodussi, nez celej dil...

-> StepaNoFUN: A pak to stejně zrezne v tom svaru, takže celej zinek bude k ničemu.
-> Jarda: Jo a zeslabíš si ten plech, nebo necháš část zinku, hoří to, smrdí to. Jedině odzinkovat. Nech si nazinkovat kus plechu a zkus to.
-> StepaNoFUN 24.11.20 20:59:25: obrousim... no uz jsem ji mel, ale jen z galvanickyho
-> StepaNoFUN 24.11.20 20:59:25: taka zinkova horucka ...ciste zuzo...
-> Jarda: Jardo přes žárovej zinek plechy svařovat fakt nechceš. ;-) To Ti garantuju.
dal jsem zarove nazinkovat par veci a to je brutalni vrstva, stit brzdy byl dirkovanej a ono je to zalilo
plech nad vyfuk dopadl tyky dobre, rikali, ze se pokrouti, ted zkusim lemy na feldu a co myslite zkusit M celo? blataky bych neriskoval...
premyslim, az budu delat tu spojku na ovci, dat zarove nazinkovat celou napravnici... prahy a vyztuhy prahu na luxe, to by taky asi slo...

premyslim, az budu delat tu spojku na ovci, dat zarove nazinkovat celou napravnici... prahy a vyztuhy prahu na luxe, to by taky asi slo...
-> Jarda: pokud byla registrovaná v AT, tak to jde.
-> MB_CML 22.11.20 22:02:47: ja ted malem koupil 10 letou buchanku z rakouska, to by slo na normalni, ne? ikdyz nema evropskou homologace, ale byla to nejaka euro3 (mozna euro 4), kdyz uz byla prihlasena v tom rakousku?
-> Rock: jelikož to není původem z EU a je starší 8let, tak na klasické bílé značky jedině přes poláky.
Ale hračka pěkná, založ mu kartu, zajímal by mě postup, a asi nejen mě
Ale hračka pěkná, založ mu kartu, zajímal by mě postup, a asi nejen mě

-> Rock: To je dobrý, sním sice spíš po mopařích soukmenovcích, ale tohle je taky super volba. 

-> Rock: Pořádnej kus železa sis pořídil - gratulace..
S přihlášením se pak pochlub, sousedi furt řešej, něco mají na V, jednu Vette na normálních (z NL), s dalšíma laborujou..
Safra - mi připomnělo, že jsem byl pozvanej na prohlídku jejich čerstvě nalakovanýho laminátu..
S přihlášením se pak pochlub, sousedi furt řešej, něco mají na V, jednu Vette na normálních (z NL), s dalšíma laborujou..
Safra - mi připomnělo, že jsem byl pozvanej na prohlídku jejich čerstvě nalakovanýho laminátu..
-> isti: mám od něj kopii US techničáku, doklad o proclení a všechny štítky, tak by měl jít přihlásit 
-> k.jarek: díky
-> Eidy: práce je na tom opravdu hooodně
-> Jarda: díky

-> k.jarek: díky

-> Eidy: práce je na tom opravdu hooodně

-> Jarda: díky

-> isti 21.11.20 20:55:47: na co papiry? todle bych dal na Vcka
-> Rock 21.11.20 20:37:51: super, gratulace
ja denni na spotrebaka, kdyz jsem ty z 1.6 dal na bluesky
a potom takova drobnost, jako vymena sklicek mlhovek u rakouskeho funa (dal jsem origo) v AMD uz mi zas chteli prodat jedno origo a druhe cinske, tak prodavac docela dlouho hledal a nasel origo, paraboly mel fun nastesti super, ne jako anglan, tam jsem musel dat paraboly cinske

ja denni na spotrebaka, kdyz jsem ty z 1.6 dal na bluesky
a potom takova drobnost, jako vymena sklicek mlhovek u rakouskeho funa (dal jsem origo) v AMD uz mi zas chteli prodat jedno origo a druhe cinske, tak prodavac docela dlouho hledal a nasel origo, paraboly mel fun nastesti super, ne jako anglan, tam jsem musel dat paraboly cinske

-> Rock 21.11.20 20:24:42: to je ale velká radost. Ranec práce, ale bude to zábava.
-> Rock:
Přeju pevný nervy při renovaci, ale výsledek za to určitě bude stát



-> Rock:
To ešte pohltne neskutočné peniaze.Ako je na tom s papiermi?

