skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> Tomáššš: za me www.classicchrome.eu/page
Niekto dával pár mesiacov do zadu nachrómovať disky na škodovku ,tuším ,že to boli kopretiny . Neviete o koho ide ? Poprípade kto to robí,kde to robí ? Druhá alternatíva je chrómový lak ,kto a kde sa to robí ? Vďaka moc
-> Klubko_: Ono to skôr vyzeralo, že ma každú chvíľu chce vyraziť

-> minno: se mu divíš? Kochal se 

-> minno: asi ta seriovost 

-> minno: Jestli to nebylo tím, že tam byl origo motor ...
Dnes úspešne absolvovaná EK so škodovkou. Nakoniec všetko OK, ale z toho technika som mal nervy, ako sa mi neskutočne dlho šprtal v motore a stále tam niečo skúmal a nepovedal ani slovo.....
Ja neviem fakt, čo sa mu nepozdávalo na sériovej 120L


-> palinator: nemas gugl? magneticky konektor....
-> Sejki:
Co je to magsafe? To je proti přenosu pohlavních chorob?
Co je to magsafe? To je proti přenosu pohlavních chorob?

Opravil nabijecku na macbook.... a pry ze to nejde :) Konektor magsafe je dobra vec, ale jen kdyz funguje... :)
nakoniec aj do A stlpikov som sa zakusol ...sklo udržalo a mi možme gitovat už len cca 3mm :) a nie 1cm prehnutého stlpika 

pustil som sa do demontaže a vytahovania prehnutej plechariny...2% roboty zamnou dnešnim dnom .
-> Stepan FUN: Hele, co tam teď budete lepit (viz. vedlejší topic).
Jedu z EK, jsem OK?

Mám si do reklamky zadat "CRDi (TDCi) - o nás se to ještě neví" ? :-DD
Jedu z EK, jsem OK?



Mám si do reklamky zadat "CRDi (TDCi) - o nás se to ještě neví" ? :-DD
A odstraněn nápis na Octávce (viz níže). Nebyla to úplná prdel po těch letech, navíc mi to bejvalej majitel zpestřil přilepením spodního pruhu s nápisem TDI na lepidlo na okna (to tam v ploše 2x5mm zůstalo), ale jinak po rozbroušení a rozleštění to prakticky není znát...
Edit: Z týhle fotky by nebylo znát koukám nic... Zejtra zkusím lepší techniku... ;-)
Edit: Z týhle fotky by nebylo znát koukám nic... Zejtra zkusím lepší techniku... ;-)
Dnešní tuning karavanu... Při tom nastavený brzdy a vyměněná vazelína v ložiscích (za Castrol LMX)
-> Přema: No tak ja mam už nečo napozerane tu na virte
...

-> LUKAS: nečekal jsem že to někdo uhodne tak rychle
Áno, mělo by to fungovat i na převrácení kastle nabok trochu jako kolíbka ale na ostrou hranu do 90ti stupňů...



-> Přema: konštrukcia na prepravu karoserie po dielny ?
Tak dneska přišly prahy a trošku jsem se snažil svařovat... Kdo uhodne co to bude? 

-> dragon_cb_cz: jde o to mit hladinu oleje stale na horni rysce a hlidat vodu, navic ten motor se dost hreje takze na nejaky zavodeni a litani po dalnici to taky neni... Suchomel mi jasne rekl, pokud to netlakuje vodu a budes s tim jezdit rozume tak si to kup :)
-> Sejki: No on má ten motor problémů víc - jednak ty umírající vložky válců, ale prý i elektrika, EGR a další jsou docela vypečený. Na druhou stranu, ty auta se dají sehnat prakticky zadarmo, takže jsem si taky říkal, jestli to nerisknout...
-> dragon_cb_cz: to ani nevim, ze to delaj v cechach, protoze to spousta lidi vozi do Polska... Jinak me zatim chodi vse tak jak ma... jezdim s tim jako doprovodne vozidlo do nemecka...
-> Sejki - zrušená registrace 28.09.15 08:39:32: Sakra, šťastlivec... já bych do něj klidně šel taky, dokonce je česká firma co ty motory předělává na suchý ocelový vložky, ale ono toho je tam bohužel průserovýho víc, takže jsem raději zůstal u klasiky - Aera
-> King 28.09.15 11:19:13: Pokud to nemá manuální režim tak pochopitelně na tu brzdu musíš trochu častěji než u manuálu, to je fakt - prostě ta kontrola není taková. Ale zrovna dneska jsem byl fakt rád, že jedu s automatem - návrt z jižních provincií do Prahy na konci prodlouženého víkend byl zcela typický - první kolona od konce D3 přes Miličín až za Oldřichovec - rozjelo se to až někde v půlce Votickýho kopce....
Z kopce je mi to s manuálem šumák, ale pokud do kopce či po rovině jede kolona nižší průměrnou rychlostí než je ta indikovaná součinem volnoběžných otáček a převodového poměru jedničky mýho auta, tak neustálé "spojka, jednička, cuk, spojka, jednička ven - opakujte do zblbnutí" fakt není můj šálek kávy...

-> King 28.09.15 11:19:13: Pokud to nemá manuální režim tak pochopitelně na tu brzdu musíš trochu častěji než u manuálu, to je fakt - prostě ta kontrola není taková. Ale zrovna dneska jsem byl fakt rád, že jedu s automatem - návrt z jižních provincií do Prahy na konci prodlouženého víkend byl zcela typický - první kolona od konce D3 přes Miličín až za Oldřichovec - rozjelo se to až někde v půlce Votickýho kopce....
Z kopce je mi to s manuálem šumák, ale pokud do kopce či po rovině jede kolona nižší průměrnou rychlostí než je ta indikovaná součinem volnoběžných otáček a převodového poměru jedničky mýho auta, tak neustálé "spojka, jednička, cuk, spojka, jednička ven - opakujte do zblbnutí" fakt není můj šálek kávy...
-> Stepan FUN: já mám auta taky plný zuby.svrběly mě ruce,ale to ladění a zajíždění je děsná pruda.
Tak nevím jestli to dát sem, nebo vedle. :-D Dneska jsem jel ke kamarádovi na dílnu s tím, že si obuju 3 kola (2+rezerva na karavan) a když bude čas, tak vyměním manžetu na poloose a případně mu něco pomůžu. Tak jsem s ním dělal asi hodinu brzdy a dorazy tlumičů na Sharanu, pak obul ty kola a pustil se do tý manžety. Že jsem se na to nevysral... No konečná verze je, že jsou tam mimo manžety nový kuláky, gumy stabilizátoru a zadní lůžka na ramenech.
-> Sejki - zrušená registrace 28.09.15 11:31:47: hned jsem si vzpomněl na tu svoji...

-> ochoda: to ja by som v zadu sedieť nemohol 

-> stepan: Tak to jsem nějak nezaznamenal.. 

-> stepan: wow, to neni blby pak by bylo mozna i min nehod...
-> King 27.09.15 14:02:45:
S prstem v řiti. Směrem na Pardubice je to jednoduchý... pětka, volnoběh, to je 45 km/h, když se to střihne přes kostky tak na pohodu.
E: nezkoušel jsem to teda směrem na Kolín, tam by to mohlo bejt zajímavý... tam mám naopak dvojku, na přechodu se mi smeknou přední kola a vymetám saze.
-> dragon_cb_cz:
Jetajdéjy nemáme, na radary musim spoléhat že taky, takže obec 65 a ano, Toledo má schopnost překonávat překážky vskutku nevídanou. Už jsem se proletěl, ale před technickou mi teď známej lepil nosník vepředu před podlahou.
S prstem v řiti. Směrem na Pardubice je to jednoduchý... pětka, volnoběh, to je 45 km/h, když se to střihne přes kostky tak na pohodu.

E: nezkoušel jsem to teda směrem na Kolín, tam by to mohlo bejt zajímavý... tam mám naopak dvojku, na přechodu se mi smeknou přední kola a vymetám saze.

-> dragon_cb_cz:
Jetajdéjy nemáme, na radary musim spoléhat že taky, takže obec 65 a ano, Toledo má schopnost překonávat překážky vskutku nevídanou. Už jsem se proletěl, ale před technickou mi teď známej lepil nosník vepředu před podlahou.

-> Jozka: To existuje:
Výcvik a závěrečnou zkoušku v autoškole můžete absolvovat na vozidle s automatickou převodovkou. Váš řidičský průkaz bude omezen pouze pro řízení těchto vozidel. Omezení je na zadní straně průkazu vyznačeno harmonizačním kódem č.10.02.
V budoucnu kdykoli můžete absolvovat tzv. doplňovací zkoušku a Vaše oprávnění bude plnohodnotné.
www.abeceda-autoskoly.cz/ Automaticka-prevodovka
Výcvik a závěrečnou zkoušku v autoškole můžete absolvovat na vozidle s automatickou převodovkou. Váš řidičský průkaz bude omezen pouze pro řízení těchto vozidel. Omezení je na zadní straně průkazu vyznačeno harmonizačním kódem č.10.02.
V budoucnu kdykoli můžete absolvovat tzv. doplňovací zkoušku a Vaše oprávnění bude plnohodnotné.
www.abeceda-autoskoly.cz/ Automaticka-prevodovka
-> King: Jo, lidí, kteří by měli mít v řidičáku obdobu poznámky "Brýle nutné" týkající se převodovky, je docela dost..
-> King: me manzelce je jedno jestli jede s manualem nebo s automatem, vytocit motor ji nedela problem :-D
-> Tomaso435: Slusnej oddil! :-) Pravym opakem je manzelcina teta Máňa obyvajici Ceskou Sibir - kdysi jsme tam prijeli na navstevu a vitalni osmdesatnice ze me tahala rozumy o felde jednobodu. Jestli prej neni po peti letech cas na vymenu oleje v motoru, ale jenom 2500km najezdu :-)) Svara me pak v ustrani prozradil, ze teta Mana jezdi jenom obcas do sousedni strediskovy obce na nakup a na hrbitov a to stylem, ze jednicku studenyho motoru vytoci do cervenyho, pak tam nejakym zazrakem vylosuje dvojku a opet s vytocenym motorem do nepricetna to kali 80 do cile :-) V takovych pripadech je automat nejen ze indikovan, tam by mel bejt povinnej ! :-)
-> dragon_cb_cz: Je mi lito, ale casty rozsveceni brzdovyho svetla prozrazuje obvykle bud joudu za volanem nebo automat ;-)
-> Tomaso435 28.09.15 09:26:45: Tak podobne jazdí môj otec
Novodobé kočiare s knock senzorom to tak nejako ešte zvládajú, ale keď som ho posadil nedávno za volant mojej škodovky, tak to detonovalo furt :( Až sme sa pohádali.


-> Milan 136: Já po zkušenostech si dycky sedám radši dozadu abych to neviděl co se děje za volantem a nebo mám to štěstí, že sem pod vlivem a je mi to jedno jak kdo jede.
-> Tomaso435: to bych nedal. Bych vydrzel asi tak minutu 

-> King 27.09.15 14:02:45: tyjo tos mi připoměl jízdu kamarádky té mé nejdražší.. jelo se do dvora králové z bromova... jelo se felicií. očividně zkoro nejetý auto.. no rozjeli sme se a jelikož bydlí na konci světa, sou tam uličky kde se i dva kočárky blbě minou..tam sme jeli 70... podotykam že je to v obci..... dojelo se do náchoda a už to začalo... obec 60-70 není problém, pětku řadí v 50.. kruhák brzda nechaná pětka a jedem . bez blinkru vyjíždíme ve 30ti z kruháku a na pětku akcelerujeme na standartních 70... vyjíždíme z náchoda do kopce jako prase rychlostí 50 a stále je zařazena pětka. v autě 3 dospělý jedno dítě plus kočár... z kopce za náchodem se hází neutrál a setrvačností se jede při dosažení 80 se šlape na brzdu a celej kopec se brzdí bohužel kopec se zmírnil a auto už sotva jede....a až když sem to už nevydržel a řek ji že na 90 mohla jet aspon víc jak 30,protože setrvačnost tam byla velká a auto se stále bez rychlosti hejbalo sice 30 ale hejbalo, tak tam loupla pětku rozjela to a jelo se 60. cesta zpět byla to samé... 800 - 900 otáček maximálně však 1500.... je teda fakt že za celou cestu broumov dvur a zpět se ručička palivoměru nehla ani o milimetr. A dle jejich slov to takhle fakt nic nežere a nádrž má na několik měsíců



-> dragon_cb_cz: a to já mam ještě tu 95 v 3.0 TID :-D A stále jezdííí :)
-> King: Nevim proc by automat nemel zvladat to jezdeni bez slapani na brzdu? Jako ze vsechno chces ubrzdit motorem? I to lze, ale musel bys na tu páku šahat no
Případně když to z nějakého důvodu je opravdu výhodný, tak tam cvaknu manuální režim a podřadím dle nutnosti... ale moc často se to nestává.
-> palinator: Máš štěstí, že nemáš po cestě žádný příčný prahy, radary a podobně... a nebo Toledo má schopnost překonávat překážky skutečně nevídanou
-> Sejki - zrušená registrace 27.09.15 11:38:40: Hehe, jezdím stejnou kombinaci (01 a 9-5, akorát ta je v automatu)... a jel jsem i s 9-5 v manuálu a blééééé.... jako ten manuál tam asi není z nejlepších na světě, ale i tak... speciálně v kamarádovo Hirschovi mě fakt sral, protože sotva jsem šlápnul na plyn, už jsem musel zase sundavat nohu dolů a řadit... čím silnější auto, tím je to větší otrava. V LPTčku ještě prosím...

-> palinator: Máš štěstí, že nemáš po cestě žádný příčný prahy, radary a podobně... a nebo Toledo má schopnost překonávat překážky skutečně nevídanou

-> Sejki - zrušená registrace 27.09.15 11:38:40: Hehe, jezdím stejnou kombinaci (01 a 9-5, akorát ta je v automatu)... a jel jsem i s 9-5 v manuálu a blééééé.... jako ten manuál tam asi není z nejlepších na světě, ale i tak... speciálně v kamarádovo Hirschovi mě fakt sral, protože sotva jsem šlápnul na plyn, už jsem musel zase sundavat nohu dolů a řadit... čím silnější auto, tím je to větší otrava. V LPTčku ještě prosím...
-> palinator: Kruhak v Prelouci na petku?! To musim nekdy zkusit :-))
Já bych si třeba ani nedokázal představit, jak mám automat využít. Byť nebydlim u dálnice, tak řadim u nás kousek na křižovatce a když vyjdou semafory tak pak až v centru Pardubic. 

-> King: ja taky jezdim OI s manualem nebo Saabem 95 taky manual. Ale automat mi chybi. Auto kde ho mam je uz bohuzel shnile ( Buick Century wagon 1989 ) a jde do recyklingu. Jako nahradu jsem mel Citroen XM 3.0 V6 s automatem, ale jelikoz jsem nemel s evropskejma automatama zkusenost tak jsem si furt myslel, ze ten v XMku je rozbitej :)
-> Sejki: Muze bejt. Jak rikam, mam najeto jenom par desitek tisic s ruznejma DSG (Sup), neco s fordim Powershiftem (nebo jak tomu rikaj), ale nikdy me to nenadchlo. Mozna existuje neco lepsiho, ale nemel jsemtu cest. Navzdory nezanedbatelnymu rocnimu najezdu me jezdeni jeste tak nejak bavi a manual je proste hracka, ktera lehce zvysuje fun factor jezdeni :-)
-> King: vetsina odpurcu automatu s nim nikdy nejela, ale po tom co se s nim svezou tak uz by jiny nechteli. Dalsi vetsi cast lidi s automatem jela, ale s nejakym krumplem ala smart kde ti to vymlati z hlavy mozek o palubku takze k tomu duveru nemaji. No a posledni cast ta nejmensi, ty kdyby jeli s tim top automatem tak ho budou furt hanit.... Ono v evropskejch autech ty automaty moc dobry nejsou bohuzel... A DSG a podobny robotizovany prevodovky jsou k prdu...
-> dragon_cb_cz: Ja klich klidne tomu automatu odpustil treba podtaceni motoru ve snaze vyhovet emisnim limitum (je to sluzebak :-), ale vyznavam pravidlo, ze i pri ostrejsi jizde se na brzdu slape jenom sporadicky a to proste automat nezvlada. Na druhou stranu vim, ze existujou lidi pro ktery je razeni peklo, na ktery spotrebujou neumernou cast mozkovy kapacity a dlouhej a pomerne tuhej chod spojkovyho pedalu je pro ne velkej diskomfort - typicky zensky. To je pripad zeny bejvalyho kolegy, ktera je sice jinak bedna, ale manualni razeni pro ni je a bude psychicky i fyzicky nezvladnutelna cinnost a automat je nutnosti. Jinak tim predchozim dovetkem jsem chtel rict, ze automaty v autech, navzdory jejich "stari", se na nasem trhu masove rozsirujou az dneska a spousta lidi jejich odmitani povazuje za neschopnost/neochotu akceptovat pokrok :-)
-> King: Já to neberu jako nějakou věc modernosti, automaty jsou starší než my dva dohromady
Ale myslím, že jsi v zajetí klasické pasti, že ten automat hlídáš, jestli řadí "správně" - já to mám taky a je to asi jedinej důvod, proč ho nemiluju zcela bezvýhradně... ženě je to šumák, takže ta je spokojená na 100%
A ono to dává smysl...


-> dragon_cb_cz: A uz je to tady zase! :-) Ale musim se priklonit na stranu manualistů, i kdyz jsem s nahradnima autama v automatu par tejdnu odjezdil. Ta logika razeni automatu se sice porad zlepsuje, ale porad to neni dost dobry, abych s tim byl uplne spokojenej - to je jako delat manzelce spolujezdce a pozorovat jeji zpusob razeni :-) V kolonach travim taky vic casu, nez by mi bylo mile, ale tam je to razeni neco, co mi bezi na pozadi a kdyz ne, tak mam aspon nejakej pohyb a pomaha to koncentrovat se na zmrtvelej provoz. Argumentum pro rozumim a chapu, ale automat me po case zacne srat a stejne si to tam z nudy zacnu sazet sam. Jinak ale nemam problem treba se smartfounem ci iPadem a hires muziku sosam z NAS a hraju pres htpc a USB DAC :-)