
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes našli
-> Matsoft: Taková blbost a jak to potěší, že?

Dnes jsem byl na poste vyzvednout balik. A na hlavicce baliku jsem nasel: Podaci posta 742 13
Posleze dodam foto
Posleze dodam foto
Potvrdzujem, že O krúžok na mrkvi bol vždy na modeloch 88-89, čiže až do konca výroby....
-> Jozka: No, to mi právě nebylo 

-> Bukaj: Tak na to, že ti tehdy bylo teprve jedenáct, tak celkem dobrý..

-> Bukaj:
tak to jsem nečekal..



-> Jozka: Nefunguje mi foťák...
Blbá výmluva, co?

Blbá výmluva, co?

-> Bukaj: Zveřejnit ! 

-> Jozka 02.02.14 16:09:24: To mi připomnělo, jak jsem kdysi chtěl zrenovovat naši užovku a jak jsem si barevné varianty karoserie kreslil do katalogu náhradních dílů...
...škodovácké omalovánky
...škodovácké omalovánky

-> Pavel P..: No hodně dobrý.. jinej výrobce s obdobnou krabicí.. přitom jejich obsahy byl taky mírně jiný- aspoň dle toho, co jsem našel na našem MB..
-> Šediváček: No hangár není pod barákem ale 35km daleko
Ale i při současnejch teplotách by to asi bylo zábavnější, než variační metody, to jo 


-> dragon_cb_cz: to za tu dobu, co tady proflákáš bys to měl vyndaný už dávno
Ale je to tak, bylo to tak a bude to tak. Škoda, že už těch převodovek u nás ubylo, vyfotil bych ti, že to má 4. kvalt, suchý i mokrý 5-kvalt uplně stejně
Ale už sem tady toho prozradil zase až příliš, za chvíli bude někdo dělat chytrýho nedej bože na nás, až si to tu přečte 



-> Pavel P..: Hehe ty popsaný (ne)výhody :D.
Ve sklepě krabici, ve kterej jsem měl jako dítě nějaký hračky.. už cca v 6-ti jsem byl tuner, zvolil jsem dvojbarevný lakování...
-> Šediváček: Sakra, nemít v úterý zkoušku, tak snad jedu do hangáru vyhodit motor z Rápa i 136GL 

-> dragon_cb_cz: na 100% tam bude mrkev s O-kroužkem-možná už tam nebude :-) ale zápich jo. Ono když vidíš X-aut a dalších X-převodovek (na tý teda záleží víc jak na motoru), tak to prostě berem jako fakt
To že se do toho někdo sral, to je zase jiná věc. Ve fabrice to tak dělali, pokud to nejsou poslední auta z toho co zbylo, když už bylo fávo. Ale tady to stejně nikdo nebude akceptovat
Uvidíš sám, pokud máš párovou převodovku k motoru, tak tam bude, pokud ne, máš u nás rundu 



-> Šediváček: V dohlednej době půjde ven motor z mýho rapida 130, kterej už má zesílenej blok, tak uvidíme jaká mrkev na mě vykoukne.
Problém je, že nikdy nevíš, kdo už se v tom vrtal a co vyměnil
Problém je, že nikdy nevíš, kdo už se v tom vrtal a co vyměnil

-> dragon_cb_cz: No je tam takový dost podstatný vodítko, jako pokud má 135-136-ku rapida, tak jí tam mít musí, nebo to je nějaký zbytkový díl. Pokud má 5-kanál, tak už musí mít motor se šrouby místo števtů na klice a s dalšími poznávacími znaky
Ale nevím, jestli 5-kanály nezkončily v roce 87, ale taky máme kasle podle vinka jedny z posledních, co musely vyjet z MB a papíry o 2-roky starší
Tak proč by to nemohlo být naopak.


-> Šediváček: Poslednímu vydání katalogu se většinou docela věřit dá, čímž neříkám že v tomhle nemůže kecat (a hlavně nevím, jaký je rozdíl mezi tou první a druhou 113- mrkví). Taky jsem až doteď měl za to, že byla až do konce výroby, ale třeba -> Stepan FUN: zase píše že jí na rapidu z 88mýho nemá... tak si vyber 

-> dragon_cb_cz: No pokud to není už skládačka posledních kusů "co dům dal", tak to tam mít budeš a to zdůvodnění je pravda a neopustilo se od toho do konce výroby. Už jsme rozebrali dost 136-tek, jak rapidů tak sedanů, 120-tek, 125-tek atd. Všechno má mrkev s O-kroužkem. To co píšou v katalogu je hezký, ale ne vždy se tomu dá věřit
Začalo to tak ročníkem 87 možná, spíš 88+. Neříkáme nic, co není osobně ověřený 


-> Šediváček: Zduvodneni bych videl podobny (lozisko je jednostrane zakryty - zvenku), ale asi to nemelo podstatnej vliv a pak se od toho zase upustilo. Motor na 136GL jsem jeste venku nemel abych zjistil jaka je tam mrkev 

No něco k tý mrkvi ještě, docela mě překvapuje, jak pro nás vesničany známá běžná věc, dokáže na takovýchto stránkách udělat rozruch
No a je to tak, že O-kroužek jen na posledních ročnících bez ohledu na motorizaci a pokud si dobře vzpomínám, tak ložisko je krytý z vnější strany, v oblasti kliky je vazelína a aby se nezasrala spojka, je tam ten O-kroužek. Protože kolem mrkve by to mohlo prolínat, ...než aby se dostal prach z lamely do ložiska.

-> rsvancara: Skoda ze nemas celou sadu, to by na aukru melo cenu hotoveho auta. Ale zase by to nebyla takova vzacnost, kdyby jich bylo 16.

-> Bukaj 02.02.14 08:32:07: Jen pro export do západních zemí jako příspěvek znárodněného hospodířství pro boj proti imperializmu :-D
-> rsvancara:
Na Aukro s tím a nezapomeň na velký nápis RARYTA
Na Aukro s tím a nezapomeň na velký nápis RARYTA

-> Stepan FUN: Tak v katalogu je nová hřídel od 10/79 do 07/87... a pak je ještě novější - což ale v reálu asi bude zase ta stará.
-> Stepan FUN: Bylo to určitě u "pozdějších" modelů a až doteď jsem měl za to, že až do konce produkce...
Od kdy do kdy se tahle pikačovina používala v sérii? Na několika 100/110L, na 120LS (79) ani na rapidu 130 (88) jsem tohle neměl. Na 105 z 89 jsem spojku nedělal, takže nevím...
-> vhml: Nemá. Proto byl pak vypuštěnej. Podle mě tam byl proto, aby jen dotěsnil hřídel, snad aby neklepala a neházela, když by byla trochu vůle v kroužku ložiska. Jiný smysl to nemělo. Když se dalo oboustraně zakryté ložisko, tak kroužek ztratil jakýkoliv smysl.
já mám kroužek na obou převodovkách co jsem dělal 5q sp 3,9.
jedna je rok 1987, druhou nevím
jedna je rok 1987, druhou nevím
Taky jsem kroužkovou mrkev nikdy neviděl. Má cenu do současné mrkve udělat zápich?
-> dragon_cb_cz: Kroužek, sry upsal jsem se... Krom vymezení jak píše Štěpán mě jinej smysl nenapadá, ale tak proč ne...
-> m8rinek: Gufero ne, jen obyč gumovej O-kroužek. Jeho funkce mi taky nejni jasná, jestli má víc "zakousnout" mrkev proti vnitřnímu kroužku ložiska aby nedošlo na známy symptom "nachlazeného slona", nebo utěsnit prostor ložiska (zvenku je zakrytované, zevnitř ne, tudíž okolo mrkve teoreticky mohl procházet bordel od spojky)... co já vím.
-> Stepan FUN: Tak jí dej stranou na nějakou hromádku co bude po ruce až sleze sníh a já se vypravím na chalupu
-> Stepan FUN: Tak jí dej stranou na nějakou hromádku co bude po ruce až sleze sníh a já se vypravím na chalupu

Mám tokovou hřídel na 5Q. Prej se davaly jen do určítého roku
-> Stepan FUN: Taky jsme na mrkvi nikdy kroužek neměl :D
-> m8rinek: Řekl bych že vymezení vůle v ložisku... Každpádně do teď jsem nevěděl, že tahle verze existovala...
Na konci hřídele má bejt O kroužek? Proč?
-> dragon_cb_cz: Tak to je asi ta špatná... :-( Každopádně když bys jí chtěl, je tady a já ji na nic nepotřebuju. ;-)
-> dragon_cb_cz: Ty woe já do tý dílny ještě dojdu... :-)
-> Stepan FUN: To už je relativně nová metoda balení, takže bych taky tipoval že spíš s drážkou... škoda, potřeboval bych spíš bez 

-> dragon_cb_cz: Myslím že s... Ale musel bych ještě ověřit. Zase tak dalece jsem to nezkoumal. Je to zabalený v tom poloprůhledným igelitu vyztuženým sítí z provázků... Takže jsem chvilku pátral co že to vlastně je...
-> Stepan FUN: Nová mrkev říkáš? S drážkou na O-kroužek nebo bez?
Dneska jsem po asi 3 tejdnech konečně přebral krabici kterou jsem dostal od kolegy z práce. Uklízel garáž, tak mu tam zbylo pár dílů na škodovky, takže mi to přinesl. mezi nezajímavejma dílama (pravděpodobně repasovanej startér na Š100, nějaký hadice chlazení, poklice na Š120) se našlo i pár zajímavejch. Jako například fungl nová mrkev převodovky ještě v origo igelitu, destičky na 2p Osinek a nový světýlko Anti 100. :-)
-> Jozka: Určitě jo. Předválečný rádia jsou dneska ceněnou komoditou.
-> koště: Myslíš? Nijak jsem nezkoumal, jen jsme tehdy prubli zapojit - určo svítilo, už nevím jistě, zda hrálo.. Pak jsem akorát mrkl, že to je CZ výroba a ze kdy.. Tak ho mám zkusit, zda by neprodal ?
-> Jozka: Dříve lidovej model dnes unikát.
