Rozdíly Mbček - co je originál?

prohledat
3686 příspěvků (zobrazeno 251 až 300) od 28.02.2012 do 25.04.2025, založil/a Bukaj
řadit dle data
14:40:36
18.01.2021
Jozka
-> Danster: Určitě - už jsem to nechtěl psát, ale tohle by bylo dost hnusný, ať se snažím, jak se snažím. Škoda, že se už nedá nejspíš zjistit, zda tohle řešení sestřelila technická stránka (účinnost), ekonomika, nebo estetika..5
10:40:44
18.01.2021
Danster
-> michael 17.01.21 16:26:33: Zajímavý to vidim prvně. Ale ta seriová verze mřížky je hezčí6
16:27:31
17.01.2021
michael
16:27:08
17.01.2021
michael
16:26:33
17.01.2021
michael
Ještě něco dobového.
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od michael vložen 17.01.2021 16:26:33
16:14:20
17.01.2021
Jozka
-> michael 17.01.21 15:10:08: Výborně - skvěle ! 157

Hlavně ty látkový "příplatkový" jsem měl zamlžený, protože koncem výroby se vyskytovaly jen velice sporadicky..

Akorát měli přizvat nějakou ženu.. ta by jim ty "šedý" a "béžový" určitě upřesnila 3.
15:10:08
17.01.2021
michael
Našel jsem takovouhle hezkou tabulku 6
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od michael vložen 17.01.2021 15:10:08
21:13:31
15.01.2021
Jozka
-> Bukaj 15.01.21 18:39:29: Jo, úplně vidím, jak s tím ty dobový superšišatý Rekordy lomcujou sem tam 3.
19:25:38
15.01.2021
hans1
-> Bukaj: možná jo ale sypání ložisek je snadno řešitelné většími .možná to souvisí s otáčkami a velikostí řemenic protože na čerpadlo potřebuje menší řemenici a větší otáčky a na ventilátor menší otáčky a to je řešitelné jen velikostí řemenic.
18:39:29
15.01.2021
Bukaj
-> vhml: No, to by musely ty řemeny být stejné, nesměly by být nevyvážené či nestejně napnuté a řemenice dynama by musela mít stejný průměr a odpor v závislosti na otáčkách, jako řemenice ventilátoru...

Myslím, že se jim při testování trhaly hřídelky nebo sypala ložiska, tak dali dvojitou řemenici na kliku4
18:08:54
15.01.2021
vhml
-> Bukaj 15.01.21 17:47:15: pro ložisko naopak lepší, protože se ty síly budou proti sobě eliminovat.
17:49:54
15.01.2021
Jozka
-> Bukaj: On ten pětiletej vývoj měl něco do sebe - našli během něj spousta slepých uliček a v sérii se jejich značnému počtu vyhnuli..5
17:47:15
15.01.2021
Bukaj
-> Tom Troll 15.01.21 16:48:49: Jo, zajímavé. Karburátor SOP, bakelitový obal ventilátoru topení a chudáci ložiska vodního čerpadla3
17:44:50
15.01.2021
Bukaj
-> michael 15.01.21 15:34:01: Toto je známé. Podobný interiér má ta zrenovovaná 990, kterou jsem jezdil okukovat k Petrovi na dílnu6
17:42:30
15.01.2021
Jozka
-> michael 15.01.21 15:34:01: No, u tohohle si zas vždy říkám - ještě, že se nestalo..3



E: I když je tam jistá noblesa..
upraveno 1x, naposled 15.01.2021 17:44:06
16:48:49
15.01.2021
Tom Troll
-> michael: -> Bukaj: Tohle je taky jeden zajimavej motorák, dvouřemen na pumpě, ne na klice, ještě jiný odvětrávání skříně, a další. 1
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Tom Troll vložen 15.01.2021 16:48:49
15:34:01
15.01.2021
michael
Zajímavé 6
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od michael vložen 15.01.2021 15:34:01
12:21:35
15.01.2021
Jozka
-> Bukaj: 3 stejnej tok myšlenek..
11:49:41
15.01.2021
Bukaj
-> Jozka: Jo, taky jsem přemýšlel, jestli je to nějaký "montážní přípravek" neo výztuha, ale to uložení v tmelu svědčí o té druhé variantě...1
22:45:46
14.01.2021
Jozka
-> Bukaj 14.01.21 20:51:50: 47 trychtýř i aditace.. kabeláž v první sériový variantě o moc úspornější možná ani nebyla - hlavně montážně.. Na tom dalším obrázku mě zaujala trubková výztuha kapoty - tu jsem nikdy předtím snad ještě nikde nezahlýdl 9.
21:45:47
14.01.2021
Bukaj
-> Milan 136: Jo, "na hlavě" jsem napsal jako info, kde hledat 4

Ale zdá se mi, že nezasahuje až do sacího potrubí a že je nad větví výfukového...
21:31:36
14.01.2021
michael
-> Milan 136: Také bych řekl,že je na potrubí.
21:26:47
14.01.2021
Milan 136
-> Bukaj 14.01.21 21:25:29: Ten nátrubek je podle mě na potrubí, ne na hlavě.
21:25:29
14.01.2021
Bukaj
-> michael 14.01.21 21:08:19: Dvoukarburace, jo? Tam je zajímavý ten nátrubek na hlavě - že by uvažovali o kapalinou vyhřívaném sacím potrubím, k jehož realizaci nakonec nedošlo ani u prototypu? Nebo vidím blbě?9
21:12:40
14.01.2021
Minott
-> michael 14.01.21 21:08:19: 9 parada,,,takéto prototypy ma vždy bavili,,14
21:10:25
14.01.2021
Minott
21:08:19
14.01.2021
michael
Tohle je také dílo.
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od michael vložen 14.01.2021 21:08:19
21:07:16
14.01.2021
Bukaj
-> Minott: No, možná lepší řešení, ale delší kabely. Šetřit se muselo už tehdy...
21:05:53
14.01.2021
Minott
-> michael 14.01.21 16:32:56: aj ta kabelaž je zaujimava,kade ju tahali,,uz som to videl aj na inej foto,,5 4
20:51:50
14.01.2021
Bukaj
-> Jozka: Mně se vždy zase líbilo to řešení odvětrání klikovky tím trychtýřkem přímo do dna filtrboxu - to by šlo líp čistit, než ta kapsa s rantlíkem, kudy vytéká zkondenzovaný olej přes pertl až ven6

A ADITOVANÝ OLEJ je funny :)
18:23:17
14.01.2021
Jozka
-> michael: Ten předsériovej plechovej obal ventilátoru topení vždy potěší oko..5
16:32:56
14.01.2021
michael
23:15:40
25.12.2020
Jozka
-> Bukaj: Prsty mi fakt vystačej jen na to, abych lapil i tu malou optickou MB vložku jen za sklo, takže.. Užovková je ještě horší, jednak 160, druhak míň příznivej tvar..
22:23:57
25.12.2020
Bukaj
-> Jozka: Aha, až takto krkolomně? Já to provádím přesně, jak píšeš, že to neděláš3

Jinak u Mka je to taky dost pakárna - ta parabola je větší a těžší a navíc při vracení na místo má furt tendenci se vysunout objímka parkovačky ze silikonového držáčku7
20:57:43
25.12.2020
Jozka
-> Bukaj 25.12.20 20:33:46: Pomáhám si nohou (kolenem), abych nedržel vložku jen tak v luftě, takže levou rukou jen přidržuju a pravou napichuju v poloze vykopený kolem nejnižšího bodu hrnce.. Při napojení shora bych jí nejspíš musel držet minimálně kolmo, resp. natočenou kolem svislý osy a to by asi dobře nedopadlo..8
20:40:51
25.12.2020
moucan - zrušená registrace
-> Bukaj: Hlavně mě napadlo až teď že jsem to mél hodit do obludária ... ale adventní alkoholismus blokuje zdravý myšlení. 1
20:33:46
25.12.2020
Bukaj
-> moucan - zrušená registrace 25.12.20 15:20:33: Dost divokej "fotošop"...

...možná ještě před nástupem digitální techniky3

-> Jozka: A jaký je Tvůj postup?1
19:19:51
25.12.2020
Jozka
-> Bukaj 25.12.20 12:47:34: Bych musel změnit svůj postup při výměně žárovky - resp. sehnat si k takový operaci pomocníka, s mejma krátkejma prstama by při takové konfiguraci příliš riskantní.4
15:20:33
25.12.2020
moucan - zrušená registrace
Tohle už tu bylo? Dneska mi to poslal kamarád.
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od moucan - zrušená registrace vložen 25.12.2020 15:20:33
12:47:34
25.12.2020
Bukaj
-> Jozka: Tak logické by bylo, aby drátek šel od samečka fastonu na objímce nejkratší cestou - tedy doprava dolů (při pohledu zepředu, tedy doleva dolů při správném názvosloví "po směru jízdy") - u většiny aut, se kterými jsem měl tu čest, to tak také bylo...4
12:27:48
25.12.2020
Jozka
-> Bukaj: Hmm. Nu, odhaduju, že sériová propojka by měla problém nahoru dosáhnout - ale nezkoušel jsem.
12:09:41
25.12.2020
Bukaj
-> Jozka: Domnívám se, že tak, aby mělo očko kontakt s kostrou (blatníkem), tedy pod rámeček i pod gumku...

...a mrknul jsem do dílenské příručky, kde je sice foto předsériového vozu (s prototypovou šipkou na blatníku), ale kablík vede k hornímu šroubu a očko je pod rámečkem. Sice jsem většinou u těch aut našel kablík od spodního šroubu, ale jak jsem psal - nerozebíral jsem žádné "panenské" MB...
11:42:34
25.12.2020
Jozka
-> Bukaj: Doplňující otázka - očko patří "navrch", čili nad rámeček, nebo bylo původně zasuný pod ním? Nacházel jsem v minulosti obě varianty..
10:07:34
25.12.2020
Bukaj
-> hans1: U kostry je to, jak psal Jožka - pod jedním ze spodních šroubů očko a kablík s fastonem na připojení k objímce žárovky (odkud se přes plechový jazýček kostří patice obrysovky). Od fastonu kablík pokračuje do třípólové "patice" hlavní žárovky.4
13:31:11
24.12.2020
Jozka
-> Bukaj 24.12.20 09:20:40: Nu, před uložením jsem ladil pro větší srozumitelnost a "zadní kapota" mě poněkud vypadla.. Ale napadlo mě, že nahmatám prastarou kovozemedělskou příručku, ze který to dost možná vydedukuju.



-> hans1: Mám tu pár let tři zadní vzpěry in progress, vyrobený "pružiny", nazinkováno.. jen to zbývá snýtovat.



U světel (a kdečeho jiného) jsem taky skončil vždy extra kostrama, tak už si nejsem jistej přesným provedením - ale je to jen přes ty šroubky, jak píšeš - pod vnějším spodním tuším očko, z něj kostra na obrysovku a patici hlavního světlometu. Nic moc fce a ještě to očko překáželo vyjímání i vkládání paraboly.
11:09:33
24.12.2020
hans1
-> Jozka 23.12.20 17:43:04: tento typ zajištění bych měl mít ale nevím co přesně myslíš.

jak bylo řešeno vodivé spojení kostry pro přední světlo?Kostra se bere z objímky-faston a propojí se na násuvnou objímku to je jasné ale kde to bere kontakt s blatníkem ?spoléhalo se pouze na boční dotek třech šroubů co drží hrnec ?V ploše se to nedotýká protože z obou stran je gumové těsnění...Dřív jsem to řešil přímo drátem na kostru ale chtěl bych to mít pokud možno origo.
09:20:40
24.12.2020
Bukaj
-> Jozka: Celkem dlouho mi trvalo, než jsem si uvědomil, o jaké vzpěře že je řeč (hledal jsem souvislost s vodní pumpou, neboť v textu níže není specifikována "vzpěra kapoty") 6

...ale nepotěším Tě - nemám tucha...
17:43:04
23.12.2020
Jozka
-> Bukaj: Dneska jsem kápl na tu rozvolněnou řemenici vodní pumpy a mám jasno - fakt tam žádný svary krom toho mezi nábojem a unášecím kotoučem nikde nejsou. Jen dvě lisovaný misky (mělčí vnější a hlubší vnitřní) vložený do sebe, v nich nasypanej ten náboj s unašečem a 4. nýty.



A když jsem u nýtů - originální délka těch dvou, kterým je na vzpěru (novější variantu jako u kil) nanýtována aretační "pružina", asi známa nebude - což ?
13:46:59
19.12.2020
Jozka
-> Bukaj: Hlavně někdo, kdo si to pamatuje - auta jsem rozebíral i jako první, ale v době, kdy mě zajímala více fčnost, než originalita..



Jinak ty profily s břitama jsou mezi podběh a blatník dost k ničemu, jsou příliš tuhý a usadit s nima Z blatníky tak, aby někde nebyla škvíra, je velice obtížný - spíše sci-fi.



Napadlo mě teď, jestli jsem si před těma 30ti lety instrukční tabule (kus profilu přidrátovenej + čislo profilu) v tý budějovický mototechně náhodou nefotil..



E: Jinak existuje i XXL spermie - výška 1.5 větší, než klasika - ale ta na MB nepatří skoro jistě. Ale s tou ses už nejspíš potkal taky..
upraveno 1x, naposled 19.12.2020 13:49:09
12:52:22
19.12.2020
Bukaj
-> Jozka: Tak snad se najde někdo, kdo rozebíral zaručeně původní auto 6

-> moucan: Prvomodelové kilo mělo dle katalogu stejný profil těsnění kufru, jako MB od 18. série, takže profil "dvoupankáč" - díky za info4



Jinak katalogy tvrdí, že MB mělo gumu mezi zadní podběhy a blatníky stejnou po celou dobu a byl to stejný profil (12-342-94840), jako guma kufru od počátku výroby do 17. série - tedy ten profil bez břitů (nepunk) a od 18. série byla jiná guma kufru (profil 12-523-94840) - stejný profil, jako prvomodelové kilo, ale jiná délka).

Dále z katalogů lze vyčíst, že kilo mělo "dvoupankáče" v kufru minimálně do 45. série (nejnovější katalog, který mám, je 1975) a také to, že kilo mělo od počátku výroby minimálně do 45. série jiný profil těsnění mezi zadní podběhy a blatníky (profil 12-802-94840) - že by "trojpankáč"?

5
Extreme Tyres