
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dálkové cesty se škodovkami
-> Bukaj 23.08.18 10:50:18: tak ja za cestu 20km do prace potkam srnek a aut tak 1:1, tj priblizne po třech 

-> Jarda - zrušená registrace 23.08.18 10:46:02: -> vhml 23.08.18 10:47:22: Asi jinej kraj - tady v okolí Prahy a na dálnicích, kde se pohybuji se dnes už provoz příliš nezklidní ani v ty nejšílenější denní (noční) hodiny

-> bouchy 23.08.18 10:27:34: Jinak v té Skandinávii (hlavně na severu) to opravdu opodstatnění má - dlouhé rovné úseky silnic mezi sousedními obcemi (asi jako kdybys u nás jel z Říčan do Úval po 120 km dlouhé rovné okresce, kde navíc veškerá křoviska a stromy v pásu 10-15 metrů po obou stranách komunikace jsou vyrubaná) - tam když máš dobrá světla, tak zvěř vidíš už na půl kiláku

-> Bukaj 23.08.18 10:42:30: ale jo, jen musi jezdit mezi pulnoci a 3.hodinou ranni
-> Bukaj 23.08.18 10:40:25: tak si to muzu dat i na BAZe?
ne tam bych to nechtel...



-> vhml 23.08.18 10:04:28: Tak hlavně tady kvůli provozu a charakteru komunikací vůbec nepotřebuješ přídavné dálky...

-> Jarda: Tu informaci nemám, prý ale byl tlak to nevyrábět a předělávat - už jen z pohledu, že polidsku braná "hrana" vozidla byla jinde, než ta tmy použitý tlumený, kdy nelze vidět nic než to. Jo, byly tam celkem velký pozičky/obrysovky; i tak.
-> bouchy 23.08.18 10:27:34: ale pak se to muselo predelavat, stk to neproslo
nevim ted, jstota jedine V

-> vhml: Což je ovšem správně (asi až ta nu občanku) - už tak existuje dost exotů, co mají mít potřebu (zepředu) na autě nepovolené věci (svou homologací, užitím, směrováním, počtem,..), nebo minimálně špatně použité (aka kochcávkaři aj. s "upravenými" mlhovkami (s (E)) tak, že svítí bez obrysovek a používají to bůhvíproč jako denní svícení). A patroly to evidentně ignorují.
Btw jsem ještě furt nečet odpověď na to, jak je to teda s počtem těch kterých světel u aut, náklaďáků (ono i motorky jsou zajímavé - třeba použití denního svícení) - protože se furt dokola tvrdí, že 4 přídavné dálky jsou na náklaďáku OK (vídám i 6), na osobáku určitě ne a jak je to např. Škoda 120M (přídavné 0) a 110R (4oko, přídavné 2). Není podstatné, co projde na friendly STK, ale to jak to má být. Na absenci míry svitu u sériových dálkových světel jsem si nikdy nestěžoval - to spíš na neseřížení potkávaček protijedoucího, nebo na nemožnost (kvůli provozu) používat dálkový více.
Holt ve Skandinávii to maj jinak, což je naprosto OK, ale my to máme taky jinak. Je otázka, jestli mi to pomůže proti zmatený zvěři, který se rozhodla mi před auto vběhnout.
-> Jarda: To je něco jiné, tam to už bylo z výroby - něco jako "homologace" i když mimo EHK, dávno před přidělováním (E)
Btw jsem ještě furt nečet odpověď na to, jak je to teda s počtem těch kterých světel u aut, náklaďáků (ono i motorky jsou zajímavé - třeba použití denního svícení) - protože se furt dokola tvrdí, že 4 přídavné dálky jsou na náklaďáku OK (vídám i 6), na osobáku určitě ne a jak je to např. Škoda 120M (přídavné 0) a 110R (4oko, přídavné 2). Není podstatné, co projde na friendly STK, ale to jak to má být. Na absenci míry svitu u sériových dálkových světel jsem si nikdy nestěžoval - to spíš na neseřížení potkávaček protijedoucího, nebo na nemožnost (kvůli provozu) používat dálkový více.
Holt ve Skandinávii to maj jinak, což je naprosto OK, ale my to máme taky jinak. Je otázka, jestli mi to pomůže proti zmatený zvěři, který se rozhodla mi před auto vběhnout.
-> Jarda: To je něco jiné, tam to už bylo z výroby - něco jako "homologace" i když mimo EHK, dávno před přidělováním (E)
-> vhml 23.08.18 10:04:28: jedine, kde to muzes mit je t603 nebo t600 na Vckach

-> Bukaj 23.08.18 09:37:42: tady by ti za lichej počet svetel sebrali i obcanku 

-> Bukaj 23.08.18 09:24:58: alespon jsi je nemusel zalivat

Dost často není na první pohled poznat, co že to za značku auta jede proti vám...

Jinak když srovnávám ty fotky, tak už různé znaky globalizace dorazily i za polár - 2009 tam nebyla Pizza a Kebab (slovo kebab jsem tehdy vůbec neznal) a na parkovišti u toho COOPu nebyly ani ty chlívečky pro invalidy...

-> Jarda - zrušená registrace 23.08.18 09:21:10: Jo, a mezitím, co jsem přeszoval břízy za větší, tak začalo pršet... 

...a o dvě ulice vedle:
V Norsku a Švédsku má mnoho vozů (čím severněji, tím více aut) přídavné dálkové reflektory - většinou 3, nebo 2, ale počet asi není omezen - větší vozy jich mají až 6, nebo místo reflektorů LED rampu - na dlouhých rovných silnicích, kde se vyskytují sobi a losi a není moc velký provoz je to (zvláště za polární noci) dobrý pomocník. Já tam vždy byl za polárního dne a jelikož tam nikdy nebyla úplná tma, tak i když jsem měl rozsvícené vše, co mám (dálkové i mlhovky), viděl jsem dost blbě (jsem asi šeroslepý)...
V Norsku a Švédsku má mnoho vozů (čím severněji, tím více aut) přídavné dálkové reflektory - většinou 3, nebo 2, ale počet asi není omezen - větší vozy jich mají až 6, nebo místo reflektorů LED rampu - na dlouhých rovných silnicích, kde se vyskytují sobi a losi a není moc velký provoz je to (zvláště za polární noci) dobrý pomocník. Já tam vždy byl za polárního dne a jelikož tam nikdy nebyla úplná tma, tak i když jsem měl rozsvícené vše, co mám (dálkové i mlhovky), viděl jsem dost blbě (jsem asi šeroslepý)...
-> Bukaj 23.08.18 09:10:01: jenom jsi otocil auto a vymenil spztky :)
-> Bukaj 23.08.18 09:09:11: A Feldy Pick-up tam jezdí dodnes - na toto parkoviště u COOPu, zatímco jsem fotil, přijela tato naftová:
-> Bukaj 22.08.18 09:51:16: az bys to jel nekdy zas, tak mi dej dlouho dopredu vedet :) dal bych si to taky rapidem, jen bys mi musel dat do kupy karbec :) no ted uz to mam jen ciste plynovy, jak prepnu na benzin, tak mi to dela rozstrik po celym motoraku... Ale ja bych Te asi sral, ze bych zdrzoval hledanim LPG
Predstav si, ze ten karbec, co jsem si repasoval do baze mel problem v zime s falesnym vzduchem, no a ted jsem to nastartoval, projel par km a sel pekne, nechapu to...

Predstav si, ze ten karbec, co jsem si repasoval do baze mel problem v zime s falesnym vzduchem, no a ted jsem to nastartoval, projel par km a sel pekne, nechapu to...

Tak to je v pohodě celkem, to bude příjemná cesta, dík za info.

-> zedd 22.08.18 00:47:27: Mně "pískal" motor týden před odjezdem, bylo mi jasné, že si někde saje falešný vzduch, ale až při vyndavání motoru před odjezdem jsem zjistil, že se uvolnily matice u příruby karburátoru (zjevně na vině byla silná pružina, jíž mám uchycen filtrbox ke konzoli bowdenu plynu, namísto šroubu do víka karburátoru)...
-> 11mAjA11: Vzhledem k tomu, že pokaždé, když tam jedu, narazím na nějaké zdržující faktory - letos to byly rozkopané dálnice v Německu a kolony před omezeními (odhaduji tak 5 hodin zdržení), ten defekt na PP kole (cca 3-4 hodiny zdržení) a ten altík (cca 2 hodiny zdržení), posledně to byla dopravní špička u Berlína (3 hod) a dopravní omezení u Kodaně (4 hod), tak se mi cesta vždy o den protáhla. Jinak se to dá za polár za 2 dny, ale tyto zdržení neodhadneš. Dobré je vyjet mimo svátky ve všední den v době mimo ranní a odpolední špičku, ale zase je všude hafo kamionů, které dokáží zablokovat i tříproudou dálnici v Německu...
Takže letos k polárnímu kruhu cca 3,5 dne pohodovým tempem (vyjeli jsme v 18:00 a před polednem byli u poláru), před lety, když jsem jel sám a hnal jsem to, tak 2,5 dne (vyjel jsem v 16:00 a v Kvikkjokku jsem byl ve 2:00 ráno)
-> 11mAjA11: Vzhledem k tomu, že pokaždé, když tam jedu, narazím na nějaké zdržující faktory - letos to byly rozkopané dálnice v Německu a kolony před omezeními (odhaduji tak 5 hodin zdržení), ten defekt na PP kole (cca 3-4 hodiny zdržení) a ten altík (cca 2 hodiny zdržení), posledně to byla dopravní špička u Berlína (3 hod) a dopravní omezení u Kodaně (4 hod), tak se mi cesta vždy o den protáhla. Jinak se to dá za polár za 2 dny, ale tyto zdržení neodhadneš. Dobré je vyjet mimo svátky ve všední den v době mimo ranní a odpolední špičku, ale zase je všude hafo kamionů, které dokáží zablokovat i tříproudou dálnici v Německu...

Takže letos k polárnímu kruhu cca 3,5 dne pohodovým tempem (vyjeli jsme v 18:00 a před polednem byli u poláru), před lety, když jsem jel sám a hnal jsem to, tak 2,5 dne (vyjel jsem v 16:00 a v Kvikkjokku jsem byl ve 2:00 ráno)

Bukaju, hele kolik dní Vám to vzalo dojet až nahoru ?
Na příští rok plánujem zasejc sever..jestli bude čas (rozuměj jinými slovy finance) teda..
Na příští rok plánujem zasejc sever..jestli bude čas (rozuměj jinými slovy finance) teda..
-> Bukaj: Kua tak to ses po cestě nenudil :-D mě taky letos rapid vypekl po cestě do chorvatska, jeli jsme tentokrát přes madarsko, a už někde na slovensku mi začal rapid zdechat, vždycky při výjezdu z pumpy nebo odpočívadla.. no tak po tmě na kraji dálnice jsem zkusil jiskru, benzín, všechno šlo.. až na další benzínce jsem odpojil palivo před ac pumpou a bylo slyšet jak hadička potáhla vzduch, říkám aha, podtlak v nádrži, ucpané odvětrání, odpojil jsem ho teda u hrdla nádrže a po zbytek cesty byl klid.. no to jsem si myslel, ale v madarsku se začal ozyvat otravný piskot od motoru, jak nějaký komár, tak jsem naslouchal vodní pumpu, altík, spojkové ložisko, po tmě jsem sundával řemen, nic, pořád ten piskot.. až v chorvatsku jsem došel k tomu že si někde favo karbec přisavá vzduch, nepřišel jsem na to kde, tak jsem ho v kempu přehodil za sedr.. přece jen mě sralo když jsem kdekoliv přijel, zastavil a lidi koukali na škodovku a pak uslyšeli pískající karbec :-D no cesta zpátky už se zdála klidná, dokud mne nezastavili madarští policajti hned za hranicema, prý že chcou vidět světla.. zjistil jsem že mi jdou jen parkovačky, tak mě poslali na kraj silnice at si to zpravím, spálilo se mi relé od potkávacich, tak jsem odpojil dálkové a kable z potkávacích přepojil na druhé relé.. hoši si mě ani nezkontrolovali a prý že mužu jet :-D jinak rapid to vlastně zvládl v zátahu bez vážnějších poruch, ale lopotil jsem se s takovýma kravinama :-D
-> saskyn2 21.08.18 00:03:38: Nj, ale typek teda... V uzbekistanu v aute drogovej pes a on v tajikistanu nakoupil od vojaku 10 pytliku ephedrynu (po dolaru) a poschovaval si to bez meho vedomi v aute, copak kyrgyzsti celnici to zvykali a plivali z oken, ale najit to nekdo na UA ruske nebo polske hranici, tak bych byl jeste ve vezeni ted...:/ ted v mne prohlidka auta, mel jsem strach, jestli tam neco nezapomne, ale uz to byl od te doby druhy pes v aute, tak snad je ciste:)
-> dragon_cb_cz 20.08.18 22:39:46: vidis, a pritelkyne by chtela do Maroka rapidem, ze v pisku jsem si uz zajezdil a rapid je proste jinej luxus, nez to, co se komfortem podoba vejde
-> Bukaj 21.08.18 08:00:31: starej jo? vzdyt je o 3 roky mladsi, nez ja
-> dragon_cb_cz 20.08.18 22:39:46: vidis, a pritelkyne by chtela do Maroka rapidem, ze v pisku jsem si uz zajezdil a rapid je proste jinej luxus, nez to, co se komfortem podoba vejde

-> Bukaj 21.08.18 08:00:31: starej jo? vzdyt je o 3 roky mladsi, nez ja

-> Luky 20.08.18 22:53:31: Nojo, ale nezapomínej, že Ty jsi už dneska starej pes - vzpomínám, jak mi nejpohodlnější poloha na dálkových cestách Karosou do Itálie a Španělska (1991-1994) přišla pozice s koleny opřenými o vršek opěradla sedadla přede mnou (ideálně když jej pasažér sklopil na spaní) - takto stočen do klubíčka jsem si nejvíc liboval - dnes nevím, jak bych to dal, Karosou do Španělska jsem naposledy jel na gymplu v 1998 (a rozhodně byla pohodlnější, než Neoplan, kterým jsme také jednou jeli), od té doby už všude jezdím po ose škodovkou

-> Luky: a kdyby sis ty nohy natáhnul, tak sedíš na zadní sedačkce jako Hightower
-> Jarda - zrušená registrace 20.08.18 23:09:30: Jardo bud rád že si neměl před obličejem péro

-> Luky 20.08.18 22:53:31: ten, co semnou jel asii, tak cvicil v aute (na sedacce spolujezdce) jogu, docela nebezpecne, kdyz mas najednou pred oblicejem ruku nebo nohu

Mně to přijde hloupé ve všech autech. Hlavně ale nechápu jak se tam může někdo poskládat a že to považuje za pohodlné (?)
Já si dát nohy na palubku, tak mě po minutě budou muset z auta vynést
Já si dát nohy na palubku, tak mě po minutě budou muset z auta vynést

-> dragon_cb_cz 20.08.18 22:39:46: kolikrat maji na pytlove palubce nohy a to je o hodne horsi...
-> Bukaj: Zrovna ve škodovce zrovna na dálnici jsou podle mě nohy na palubce fakt to úplně poslední, ale pás okolo krku je blbej no. Ale já bych do ní moc neprudil, když to s tebou vydrží a ještě jede škodovkou na Lofoty, tak to musí být světice 

-> dragon_cb_cz 20.08.18 15:59:40: Pěkný, no
Požár jsem nikde cestou nezaznamenal (kromě toho hořícího karavanu), ale to sucho bylo znát. Pak za polárním kruhem už mi to moc nepřišlo, když tam několik dní víceméně v kuse pršelo (déšť nás provázel od Lofoten až po Berlín).
Jinak tohle je ještě dobrý, co se bezpečnosti týče - jinak Káťu furt musím napomínat, aby aspoň na dálnicích neměla nohy na palubní desce, nebo pás přímo kolem krku ("dej si tam prosím Tě aspoň ten polštářek!"

Jinak tohle je ještě dobrý, co se bezpečnosti týče - jinak Káťu furt musím napomínat, aby aspoň na dálnicích neměla nohy na palubní desce, nebo pás přímo kolem krku ("dej si tam prosím Tě aspoň ten polštářek!"

-> U-Geen: Taky fakt 

-> dragon_cb_cz: je to skodovka... :)
-> Luky 20.08.18 16:05:33:
-> Jirik_Tuňák1983 20.08.18 16:08:34: LPG nevadí, jen u karavanů se prý před naloděním má uzavřít hlavní plynový ventil. A stejně jsem měl prázdnou nádrž - bylo to pár tisíc km od poslední plynové benzínky, kterou jsem tam potkal
A sandály jsem měl tady -> Bukaj 20.08.18 13:51:54: před 9 lety, jen ponožky nebyly bílé, ale šedé (bílé ponožky jsou naprosto nepraktická věc - asi jako bílé ručníky, nebo černá košila

-> Jirik_Tuňák1983 20.08.18 16:08:34: LPG nevadí, jen u karavanů se prý před naloděním má uzavřít hlavní plynový ventil. A stejně jsem měl prázdnou nádrž - bylo to pár tisíc km od poslední plynové benzínky, kterou jsem tam potkal

A sandály jsem měl tady -> Bukaj 20.08.18 13:51:54: před 9 lety, jen ponožky nebyly bílé, ale šedé (bílé ponožky jsou naprosto nepraktická věc - asi jako bílé ručníky, nebo černá košila

-> Bukaj 20.08.18 13:37:39: Tam elpedží nevadí?
-> Bukaj 20.08.18 13:48:34: Kde máš sandály a bílé ponožky?
-> Bukaj 20.08.18 13:48:34: Kde máš sandály a bílé ponožky?

-> Bukaj 20.08.18 13:16:04: když už má přivázaný ruce, měl jsi ji ještě přelepit pusu lepicí páskou 

-> Bukaj 20.08.18 13:16:04: Ty jo, to není moc vrchol bezpečnosti bych řekl
ale fotka super
-> Bukaj 20.08.18 12:09:52: Tak Švédsko zažívá asi nejextrémnější léto za bůh ví jak dlouho - dokonce kvůli tomu museli změnit nejvyšší horu - resp. hora zůstala pořád stejná (Kebnekaise), ale ten původní nejvyšší ledovcový vrchol odtál, takže nejvyšší je teď ten kamenný. A i v té polární oblasti tam zuřily dost velké lesní požáry, pomáhali tam hasiči z celé Evropy.


-> Bukaj 20.08.18 12:09:52: Tak Švédsko zažívá asi nejextrémnější léto za bůh ví jak dlouho - dokonce kvůli tomu museli změnit nejvyšší horu - resp. hora zůstala pořád stejná (Kebnekaise), ale ten původní nejvyšší ledovcový vrchol odtál, takže nejvyšší je teď ten kamenný. A i v té polární oblasti tam zuřily dost velké lesní požáry, pomáhali tam hasiči z celé Evropy.
-> Bukaj 20.08.18 15:48:22: nj, ale skodovkou se tam nikde moc nedostanes, to tak jedine objet dokola... Jsou tam asfaltky, silnice pro terenni 4x4 a silnice, kde se vyzaduje upraveny 4x4, nejvic strach bych mel z te hluboke vody, protoze zaroven, kdyz se mi do auta zacina dostavat voda, tak i zacinaji byt problemy s chodem motoru a nejak se mi to stale nedari vyresit :/
Prave, kde je asfaltka, tak je vse pro turisty a za vse se hodne plati narozdil od vnitrozemi. Klidne bych Ti pujcil kratkou nivu, potrebuju, abych se dyztak mel o koho vytahnout :)
Prave, kde je asfaltka, tak je vse pro turisty a za vse se hodne plati narozdil od vnitrozemi. Klidne bych Ti pujcil kratkou nivu, potrebuju, abych se dyztak mel o koho vytahnout :)
-> Jarda: Tak určitě chci jet škodovkou a s přítelkyní (pokud tou dobou budou ještě fungovat - obě
). A trajekt se dá sehnat i levnější (tuším z Finska), ale chce to asi hodně dopředu a ideálně mimo hlavní sezónu, ale to bych tam zmrznul 


-> Bukaj 20.08.18 14:12:37: bez terenniho auta to tam je naprd a nivu tam jeste utopim a budu v pr.... :) ale kdyby jsi chtel jet, tak naklady na pul
nebo bys chtel jet s pritelkyni? nikde tady nemam tak hlubokej brod, abych trenoval
Jinak me stal nejvic trajekt do Afriky 7tis.kc, pres Dardanely 500kc, udolim comani 1000kc, ted v albanii, ale to byl jen takovej prevoz cca 150kc, ale dat 63tis.kc, to je fakt brutus, nekdo pry tam byl feldou pred par lety za 20tis.kc

Jinak me stal nejvic trajekt do Afriky 7tis.kc, pres Dardanely 500kc, udolim comani 1000kc, ted v albanii, ale to byl jen takovej prevoz cca 150kc, ale dat 63tis.kc, to je fakt brutus, nekdo pry tam byl feldou pred par lety za 20tis.kc