skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nepsaná silniční pravidla
18:40:05
24.03.2009
24.03.2009

Syny
-> red.bill: tak mi rekni ty nevyhody - krom toho ze te to nici zarovku/vybojku a musis otocit vypinacem (mazna ani to ne)... Clonku mam taky, ale pokud jezdis autem, tak bys moch vedet, ze ne vzdy te clonka opravdu zacloni co potrebujes... Mozek a oci opravdu pouzivam, asi prave proto sem zatim neboural, ale neznamena to, ze by denni sviceni byla kravina - dle me to je proste dobra vec a rozhodne me tonevadi a nerusi bych to...
18:33:54
24.03.2009
24.03.2009

red.bill
-> Syny: dřív nebylo abs esp atd. protože nebyla taková hustota provozu a hlavně byli trochu jiný řidiči... dneska se fňuká že když někdo svítí pres den že ho líp vidim a co třeba nebejt pohodlnej a používat za volantem zrak a mozek, když mě oslní slunce mam tam clonku a tak se dá pokračovat dál... podle mě je to svícení přes den dost sporný a je to další věc dnešní uspěchaný doby jak spěchat dál...
18:26:01
24.03.2009
24.03.2009

Syny
-> King 24.03.09 09:17:34: Vsak ty taky nejses tek kdo by to narizovat mel
Me to prijde v pohode a fakt nikomu neublizi kdyz po nastartovani otoci knoflikem. Dokonce ted u novejch aut staic uz jen nastartovat... Zrovna tohle mi prijde celkem rozumny a v pohode... Kdybys nikomu nikdo nic nenarizoval, tak by si tady kazdej delal co chtel - on si dela i ted, ale alespon v nejakej omezenej mire...
-> David29: Driv nebyli auta a taky to bez nich slo

-> David29: Driv nebyli auta a taky to bez nich slo

18:22:26
24.03.2009
24.03.2009

Syny
-> King: Hele me by docela zajimal tvuj pohled na svet - co ty bys teda dal do tech zakonu? Me prijde, za at se tady resi co chce, tak ty ses vzdycky proti :) Podle tebe by nemeli nikde merit, nemel by nikdo svitit, nic by nemelo bejt povinny - no nevim cece, to by to tady vypadalo... Je to o lidech, to jo, ale bohuzel tady v CR jezdi vsici jako prasata a tim spis by jezdili, kdyby se tu nic neresilo...
17:46:18
24.03.2009
24.03.2009

Matthes, záškodník z TechWebu
David29 24.03.09 17:04:18 napsal: , mi denní svícení-))
Chybi ti tam prisudek.
Chybi ti tam prisudek.

17:06:16
24.03.2009
24.03.2009

U-Geen
-> David29: hm... prijde mi skoro horsi nezapnuta zadni mlhovka v husty mlze nez zapnuta za jasne noci :-)
17:04:18
24.03.2009
24.03.2009

David29
-> U-Geen: A k předním se radši vyjadřovat nebudeme, ne?
-> King: No vidíš... to je rozdíl mezi generacemi - ty mlhovky, mi denní svícení-))
-> King: No vidíš... to je rozdíl mezi generacemi - ty mlhovky, mi denní svícení-))
10:29:52
24.03.2009
24.03.2009

U-Geen
k zadní mlhovce, stejně ji používá správně maximalně 20% řidičů.
09:17:34
24.03.2009
24.03.2009

King
-> David29: Mno, vidíš, to mně nenapadlo s těma mlhovkama :) To je dobrej argument! :) Ale s tím jsem tenkrát problém neměl, protože v rámci tuningu hundrtky jsem tam mlhovku už před zavedením povinnosti a přišlo mi to jako rozumný. U celdenního svícení ten přínos zas tak výraznej nevidím
S těma Němcema je to asi tak, že díky povětšinou neomezený rychlosti na dálnici jsou nuceni častějc a intenzivnějc používat mozek, kterážto činnost je v našem systému nežádoucí
Jinak mě svícení taky vyhovuje, nemám s ním problém (ostatně, kdo by měl ve služebáku s automatickým rozsvěcením :), ale nemám tu touhu někomu to nutit

S těma Němcema je to asi tak, že díky povětšinou neomezený rychlosti na dálnici jsou nuceni častějc a intenzivnějc používat mozek, kterážto činnost je v našem systému nežádoucí

Jinak mě svícení taky vyhovuje, nemám s ním problém (ostatně, kdo by měl ve služebáku s automatickým rozsvěcením :), ale nemám tu touhu někomu to nutit

08:49:33
24.03.2009
24.03.2009

vhml
dřív se i jezdilo na koních v brnění a taky lidstvo přežilo 

08:42:02
24.03.2009
24.03.2009

David29
-> King: Nevim, jestli naši nehodovostí doženeme německo.. asi sotva.. Nemůžeš udělat zákon na "blbost". Jak si sám někde psal, čeští řidiči mají svojí povahu, která jinde neni-)
Mimochodem, němce nerozdíl od nás, uměj jezdit mnohel líp ve vyšších rychlostech - at už "neomezeno" na dálnicích, či jen díky novějšímu vozovýmu parku... tady pak vyjede trochu vyježděný pako na dálnici a už ve 130 se bojí...
Jinak to svícení - co člověk, to názor. Rozhodně mě to s nim vyhovuje a nemám s nim problém...
btw: Dřív taky nebyly povinný zadní mlhovky, a taky to bez nich šlo
Mimochodem, němce nerozdíl od nás, uměj jezdit mnohel líp ve vyšších rychlostech - at už "neomezeno" na dálnicích, či jen díky novějšímu vozovýmu parku... tady pak vyjede trochu vyježděný pako na dálnici a už ve 130 se bojí...
Jinak to svícení - co člověk, to názor. Rozhodně mě to s nim vyhovuje a nemám s nim problém...
btw: Dřív taky nebyly povinný zadní mlhovky, a taky to bez nich šlo

08:27:16
24.03.2009
24.03.2009

King
-> Syny: Dřív sice asistenční systémy nebo airbagy nebyly nebo se vyskatovaly jako novinky v nejdražších autech, ale zapla'tpámbu nikoho ještě nenapadlo, aby to bylo povinný u všech aut v provozu
I když nsamozřejmě už tady máme první vlaštovky v podobě návrhů na povinnýho ABS u všech vyráběnejch aut
Argumenty fanošků celoročního svícení známe :) Nehodlám vyjmenovávat protiargumenty, kdo chce najde si na netu. Už jenom pohledem do mého oblíbeného Dojčlandu a srovníním jeho statistik nehodovosti s našima a s ohledem na náš buzerzákon s jeho špecialitkama v podobě denního svícení, mě nepřesvědčuje, že by zrovna povinnost imrvére svítit byla tou správnou cestou
Ostatně vývoj nehodovosti po zavedení povinnýho svícení zrovna nepotvrzuje, že by to mělo výraznější vliv na bezpečnost. Prostě sociální inženýři se těšili jak jejich proudžekt nastolí konečně "pořádek & jistoty (TM)"....a vono houno :)


Argumenty fanošků celoročního svícení známe :) Nehodlám vyjmenovávat protiargumenty, kdo chce najde si na netu. Už jenom pohledem do mého oblíbeného Dojčlandu a srovníním jeho statistik nehodovosti s našima a s ohledem na náš buzerzákon s jeho špecialitkama v podobě denního svícení, mě nepřesvědčuje, že by zrovna povinnost imrvére svítit byla tou správnou cestou

Ostatně vývoj nehodovosti po zavedení povinnýho svícení zrovna nepotvrzuje, že by to mělo výraznější vliv na bezpečnost. Prostě sociální inženýři se těšili jak jejich proudžekt nastolí konečně "pořádek & jistoty (TM)"....a vono houno :)
00:37:36
24.03.2009
24.03.2009

Syny
-> King: no tak driv nebyly airbagy, nebylo ESP, nebylo ABS, tak proc to vsechno dneska je, kdyz to tenkrat taky fungovalo? :) To je to sami jako kdyz rikas, ze driv se nesvitilo a taky to slo... Ja teda sem radsi a vubec me to nesere. Proste to auto je lip videt, je videt ze je "aktivni" a jede nebo pojede - ze to neni naky zaparkovany u skarpy nebo podobne... Taky se tim zamezi naprikald zapomenuti rozsviceni svetel, kdyz se seri nebo je tma a si ve meste... Pri ostrem slunci a oslneni je taky protijedouci auto lip videt a proste to ma podle me svoje vyhody... A kdyby to nebylo v zakone, tak to dopadne tak, ze pulka aut svitit bude a pulka ne a to je horsi jak kdyby nesvitlio zadny... Jelikoz kdyz te jede strudl aut se zaplejma svetlama a mezi nima jeden "nesvitic", tak toho prehlidnes velice snadno... A ten odber vykonu? :) Takze az pojedu do kopce se skochtli, tak mam vypnout svetla a mam 500W vykonu k dobru jo? :)
23:33:15
23.03.2009
23.03.2009

King
-> vhml: A ještě douška:
"....Nemluvě většinou o jejich malé ploše. Když jezdím k mladý tak je 2kilometrová rovina. Auto s beznejma svetlama vidis uz od konce, s těmahle malejma chcípakáma sotva od půlky…
"
To by mě pak zajímalo na jak daleko je potom pro tebe vidět auto beze světel? Co takhle očař, ne? :) Já teda vidím na dálku mizerně, ale jako argument proti světlům pro denní svícení použít tohle? mno.....radši mlčim :)
"....Nemluvě většinou o jejich malé ploše. Když jezdím k mladý tak je 2kilometrová rovina. Auto s beznejma svetlama vidis uz od konce, s těmahle malejma chcípakáma sotva od půlky…
"
To by mě pak zajímalo na jak daleko je potom pro tebe vidět auto beze světel? Co takhle očař, ne? :) Já teda vidím na dálku mizerně, ale jako argument proti světlům pro denní svícení použít tohle? mno.....radši mlčim :)
23:29:33
23.03.2009
23.03.2009

King
-> Nwkt: Rapl v sněhuláku - ten svítí sám o sobě :)
23:26:40
23.03.2009
23.03.2009

King
-> vhml: Představ si, že povinný denní svícení je vynálezem řekněme posledních 5ti let a kupodivu to bez něj fungovalo desítky let, mnohde pořád funguje a fungovat bude
Nevšim jsem si třeba v Německu nebo v Itálii, že by byl problém v tom, že někdo svítí a někdo ne - samozřejmě pro našince, kterej je už zvyklej na gumárnu celoročního svícení, je to ze začítku trošku nezvyk, ale po pár dnech si na to člověk zvykne (v tomhle režimu jsem jezdil 10let a taky jsem přežil do současnosti :)
"... Především podpořen argumentem vyšší spotřeby (ubere to motoru celých 0,2kW…"
Pokud se bavíme o denním svícení na autě bez špeciálních světel na tuhle pakárnu, pakse jedná o svícení tlumenejma + zadní obrysovky + osvětlení palubky, což je v případě běžnýho auta cca 150W. K překvapení fanoušků svícení je potřeba podotknout, že přeměna energie paliva na elektřinu pro palubní síť auta má až katastrofálně malu účinnost
Když uvážíme, že účinnost motoru je kolem 30pct a altíku třeba taky jenom 30pct (ztráty na řemenici, buzení, ztráty na usměrňovači, ztráty na pohon "vrtule" altíku...) a si nebudeme daleko od pravdy, když pro to denní svícení budeme počítat radši 2 až 3 násobek příkonu světel (takže kolem 0,5kW) .
PS: V dobách, kdy to nebylo povinný jsem většinou svítil (v shade obvykle ne :), ale nemám potřebu to vnucovat ostatním a už vůbec ne zákonem s absurdní sankcí za porušení

Nevšim jsem si třeba v Německu nebo v Itálii, že by byl problém v tom, že někdo svítí a někdo ne - samozřejmě pro našince, kterej je už zvyklej na gumárnu celoročního svícení, je to ze začítku trošku nezvyk, ale po pár dnech si na to člověk zvykne (v tomhle režimu jsem jezdil 10let a taky jsem přežil do současnosti :)
"... Především podpořen argumentem vyšší spotřeby (ubere to motoru celých 0,2kW…"
Pokud se bavíme o denním svícení na autě bez špeciálních světel na tuhle pakárnu, pakse jedná o svícení tlumenejma + zadní obrysovky + osvětlení palubky, což je v případě běžnýho auta cca 150W. K překvapení fanoušků svícení je potřeba podotknout, že přeměna energie paliva na elektřinu pro palubní síť auta má až katastrofálně malu účinnost

PS: V dobách, kdy to nebylo povinný jsem většinou svítil (v shade obvykle ne :), ale nemám potřebu to vnucovat ostatním a už vůbec ne zákonem s absurdní sankcí za porušení

18:52:20
23.03.2009
23.03.2009

Syny
-> havlik: Podle principu ze ta 21W zarovka sviti primo a neni klopena jako ta 55W
Ono 21W primo je opravud vic videt nez 55W neprimo...

18:42:40
23.03.2009
23.03.2009

vhml
-> Nwkt: tobě tam něco svítí? kde ?

18:41:55
23.03.2009
23.03.2009

vhml
-> Syny: nu já se ted nedávno setkal s dvěma extrémama... superb měl něco puštěno přímo v hlavních světlech, ale podle toho jak to nesvítil asi jenom parkovačky
a pak dovjková oktávka s úžasnejma diodovejma pruhama na nárazníku který jsem před očima viděl ještě po dalších 500metrech...
Inu takové se snažím upozornit na nějakou chybu probliknutím. A mých 400W je pádný argument
a pak dovjková oktávka s úžasnejma diodovejma pruhama na nárazníku který jsem před očima viděl ještě po dalších 500metrech...
Inu takové se snažím upozornit na nějakou chybu probliknutím. A mých 400W je pádný argument

18:41:29
23.03.2009
23.03.2009

Nwkt
-> vhml: Dle mě svítí dost
18:41:05
23.03.2009
23.03.2009

havlik
a podle jakýho principu svítí žárovka s 21W víc než 55W ?
18:38:02
23.03.2009
23.03.2009

Syny
-> vhml: Tak ono nejsou svetla jako svetla - ale ty co sem mel na svetlusi tak byli pres den videt mnohem lip nez potkavacky... (viz svetla nad naraznikem)
18:33:33
23.03.2009
23.03.2009

vhml
-> Syny: já nejsem zastánce světel pro denní svícení. Většinou jsou to tuzingový výrobky který ti tak leda svítí do xichtu.
Nemluvě většinou o jejich malé ploše. Když jezdím k mladý tak je 2kilometrová rovina. Auto s beznejma svetlama vidis uz od konce, s těmahle malejma chcípakáma sotva od půlky...
A nesvítít přes den? za tenhle názor bych střílel. Především podpořen argumentem vyšší spotřeby (ubere to motoru celých 0,2kW... taky vypínáte rádio aby jste ušetřili benzín?). Ideální je to dorazit teorií o globálním oteplování, které žárovka svým vyluzujícím teplem způsobuje...
Nemluvě většinou o jejich malé ploše. Když jezdím k mladý tak je 2kilometrová rovina. Auto s beznejma svetlama vidis uz od konce, s těmahle malejma chcípakáma sotva od půlky...
A nesvítít přes den? za tenhle názor bych střílel. Především podpořen argumentem vyšší spotřeby (ubere to motoru celých 0,2kW... taky vypínáte rádio aby jste ušetřili benzín?). Ideální je to dorazit teorií o globálním oteplování, které žárovka svým vyluzujícím teplem způsobuje...
18:26:20
23.03.2009
23.03.2009

Syny
-> Jakub M.: hlavni vyhd a sviceni je, ze poznas auto "aktivni" od toho ktery stoji u skarpy... Nejde tam o to abys za jasneho dne videl auto pred sebou, ale abys byl prave az toho jasnyho dne lip videt a videl te treba i ten, kterymu sviti slunce do oci...
18:09:25
23.03.2009
23.03.2009

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jakub M.: No jak rikam, me to skoro nic nezere pac to pro me znamena 2 zarovky 21W? Asi jo...
Zrovna tento zakon mi z tech nasich sracek vychazi jako rozumny...
Zrovna tento zakon mi z tech nasich sracek vychazi jako rozumny...
18:08:06
23.03.2009
23.03.2009

Syny
-> Jakub M. 23.03.09 17:07:57: Tak presne kdyz tohle nekdo udela, tak si v duchu reknu: \"Tak dostanes pokuty ty, ne ja, blbecku :)\"
-> David29 23.03.09 16:30:04: Jako Majkl - mlhovkou, a uspesnot mam tak 75%. Na ty co jedou proti blikma taky, ale obcas cumi jako co vlastne chci a nebo to vubec neregistrujou... Ale v celku uz mi to zacina bejt u prdele... Protoze plno lidi nesviti schvalne a ja si nebudu porad namaha lucas pod volantem. Je to jejich boj a pokud je pak nekdo nekde sestreli, tak muzou nadavat jen sobe.
Nemyslim, ze by siviceni bylo nejak nutny pres den, ale pkud jezdi auta rozsivceny a nekdo mezi nima je zhaslej, tak ho leckdy snadno prehlidnu...
Svitit hlavni ma svetlama je blost, proto sem si poridil svetla na denni sviceni - sice ted mam auto ktery je nema, ale tak tam je mi to fuk... Ty pro denni sviceni nezerou skoro nic a sou videt pekne, takze s tim nemam problem. Spis me pak berou ty exoti co na me blikaj a nebo neco divnyho ukazujou - cim to jako svitim a podobne. Takovejm bych doporucil znovu navstivit autoskolu a osvojit si novinky v provozu na pozemnich komunikacich...
-> David29 23.03.09 16:30:04: Jako Majkl - mlhovkou, a uspesnot mam tak 75%. Na ty co jedou proti blikma taky, ale obcas cumi jako co vlastne chci a nebo to vubec neregistrujou... Ale v celku uz mi to zacina bejt u prdele... Protoze plno lidi nesviti schvalne a ja si nebudu porad namaha lucas pod volantem. Je to jejich boj a pokud je pak nekdo nekde sestreli, tak muzou nadavat jen sobe.
Nemyslim, ze by siviceni bylo nejak nutny pres den, ale pkud jezdi auta rozsivceny a nekdo mezi nima je zhaslej, tak ho leckdy snadno prehlidnu...
Svitit hlavni ma svetlama je blost, proto sem si poridil svetla na denni sviceni - sice ted mam auto ktery je nema, ale tak tam je mi to fuk... Ty pro denni sviceni nezerou skoro nic a sou videt pekne, takze s tim nemam problem. Spis me pak berou ty exoti co na me blikaj a nebo neco divnyho ukazujou - cim to jako svitim a podobne. Takovejm bych doporucil znovu navstivit autoskolu a osvojit si novinky v provozu na pozemnich komunikacich...
18:06:39
23.03.2009
23.03.2009

Jakub M.
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
no protože by bylo pro kolistu namáhavé svítit, pěší těžko bude běhat s čelní baterkou a motocyklisté měli do té doby než se zavedlo denní svícení to výsadní právo, že svítíli povinně, právě proto aby je bylo lépe vidět a včas sis toho děduly na fichtlu všimnul, že šněruje z tý hospody ve dvě odpoledně nějak divně
prostě mi jde jen o to, že když je jasnej den, na obloze ani mráčku, je hezky, tak proč bych sakra svítil... dalším argumentem by mohlo být, že skoro ve všech zemích, kde to bylo donedávna povinný to začli rušit, protže vzrostla nehodovost zejména v kolizích s chodci(vyjma zamoz. těch, které někdo srazil na přechodu a jiných jasných případů), motorkáři a kolisty... takže proto mnoo
K tomu přidáš to že vzrostla spotřeba paliv.. (o nějaké to procento) ale vzhledem k růstu počtu aut, to dělá celkem hodně..
-> David29:
No.. tož to si se rozpovídal hehe
ani sem nečekal takovou reakci.. tady jde spíš o ohrožování ve dne.. kdy se jaksi jezdů na kole / motocyklu a chodců vyskytuje statisticky více.. v noci je to už hodně o tom, jakou bezpečnostní výbavu mají oni (odrazky na oblečení apod.) prakticky to v noci nemá řešení bez tohoto faktoru. Jinak z vlastní zkušenosti vim... (cca 2000km po letní itálii, kde nesvítí každej druhej, je to tam totiž pouze doporučený to svícení) že nesvítící auto je vidět stejně dobře jako to svítící.. protože každýmu řidičovi funguje schopnost rozlišovat pohybující se objekty od statických...
no protože by bylo pro kolistu namáhavé svítit, pěší těžko bude běhat s čelní baterkou a motocyklisté měli do té doby než se zavedlo denní svícení to výsadní právo, že svítíli povinně, právě proto aby je bylo lépe vidět a včas sis toho děduly na fichtlu všimnul, že šněruje z tý hospody ve dvě odpoledně nějak divně


K tomu přidáš to že vzrostla spotřeba paliv.. (o nějaké to procento) ale vzhledem k růstu počtu aut, to dělá celkem hodně..
-> David29:
No.. tož to si se rozpovídal hehe

17:57:26
23.03.2009
23.03.2009

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Mil@n: Ja treba mam svetla pro denni sviceni, moc nezerou... ok :-P
17:27:19
23.03.2009
23.03.2009

David29
Jo, a ještě něco, když jsem se tak rozpovídal
Docela mě serou ty světýlka pro denní svícení.. jsou kolikrát skoro půl metru od kraje vozidla, a pak se taky líp to auto přehlídne v koloně (ta křižovatka, jak jsem psal níže)...

Docela mě serou ty světýlka pro denní svícení.. jsou kolikrát skoro půl metru od kraje vozidla, a pak se taky líp to auto přehlídne v koloně (ta křižovatka, jak jsem psal níže)...
17:21:52
23.03.2009
23.03.2009

David29
-> Jakub M.: A pokud máš pocit, že ohružje chodce a cyklisty, tak neni problém ty světla sklopit dolu, že...
btw: A jak to ohrožování řešíš v noci, když tam to oslnění je ještě razantnější...
btw: A jak to ohrožování řešíš v noci, když tam to oslnění je ještě razantnější...
17:20:26
23.03.2009
23.03.2009

David29
-> Jakub M.: Tak tohle je ten nejblbější argument, co sem kdy slyšel proti svícení... takhle pěkně ohrožuješ sebe - jak už tady někdo někdy psal (tušim Majkl v anketě), radši at nesvítí nikdo, než aby nesvítil jeden mezi svítícíma...
Když je třeba křižovatka se zrcadlem, tak hodně se řídim podle světel... a kdybych tam vjel a tys nesvítil a já tě sestřelil, tak bych v životě nesouhlasil, že já sem viník... a dost často se mi stalo (no, spíš párkrát), že přijíždim na hlavní, pouštim auta, rozjedu a ejhle - kousek na nima krypilík, co nesvítil -. tudiž jsem si podvědomě usoudil, že je to zaparkovaný auto...
Když je třeba křižovatka se zrcadlem, tak hodně se řídim podle světel... a kdybych tam vjel a tys nesvítil a já tě sestřelil, tak bych v životě nesouhlasil, že já sem viník... a dost často se mi stalo (no, spíš párkrát), že přijíždim na hlavní, pouštim auta, rozjedu a ejhle - kousek na nima krypilík, co nesvítil -. tudiž jsem si podvědomě usoudil, že je to zaparkovaný auto...
17:17:00
23.03.2009
23.03.2009

Mil@n
-> Jakub M.: si myslím že denní svícení je dobra věc,i když pro naše škodovky to moc dobré není protože na to nebyli konstruované

17:09:05
23.03.2009
23.03.2009

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jakub M.: Proc je ohrozujes?
17:07:57
23.03.2009
23.03.2009

Jakub M.
a já zas blikám naoplátku na ty co na mě blikájí, že já nesvítím.. protože dení svícení je nesmysl
(pokud zrovna není navečer, nebo to není hned z rána, kdy je šedý světlo, nebo není deštivo/sněžno, mlha atd..) protože pokud svítím, tak ohrožuju chodce, motorkáře a kolisty 


17:01:23
23.03.2009
23.03.2009

Matthes, záškodník z TechWebu
Ja teda upozornuju jen ty co jedou proti :)
16:46:21
23.03.2009
23.03.2009

Majkl
-> David29: mno lidi jsou blby no ze to nechapou
ja mam tak 50 procentni uspesnost :)

16:39:40
23.03.2009
23.03.2009

David29
-> Majkl: To sem zase zkoušel jindy, a taky bez valnýho úspěchu...
16:38:46
23.03.2009
23.03.2009

Majkl
-> David29: ja blikam mlhovkou/kama..
16:30:04
23.03.2009
23.03.2009

David29
Jaký dávate znamení nesvítícímu, když jede za váma?
Když mám stažený okýnko, tak je to jasný... ale dneska jsem na něj bliknul varovkama a on mě pak předjel
Když mám stažený okýnko, tak je to jasný... ale dneska jsem na něj bliknul varovkama a on mě pak předjel

11:57:47
23.03.2009
23.03.2009

colaczech
ja kdyz nekdo nesviti, tak na nej bliknu.
No a dnes jsem si zapomel rozsvitit ja, a upozornili me na to probliknutim protijedouci policajti
. Tak jsem jim za to zamaval a jak jsme se mijeli tak sme se oba rechtali jak mali kluci.
No a dnes jsem si zapomel rozsvitit ja, a upozornili me na to probliknutim protijedouci policajti

19:11:03
20.03.2009
20.03.2009

myschaak AZNP K.Hora
-> King: dneska už jsem si taky prohlíd toho našláplýho passata...na hradecký....byl to ten tmavěmodrej...bohužel s courierem bezturbodechtovým kterej má už párkrát zeměkouli objetou a v nákladovým prostoru dvoumetrákovou centrálu se jen tak ta 130ka překročit nedá) a chlapci zrovna kasírovali II octu...co dodat,bliká jim to hezky

09:03:50
20.03.2009
20.03.2009

King
-> Kloggie: Mno, tuhle filosofii taky zrovna nemusím
Prostě můžu zabránit bouračce, tak to udělám - minimálně kvůli úspoře času a běhání.
Ovšem zažil jsem něco podobnýho, kdy jsem v Újezdě n.Č.L čekal na STOPce a z 6. hodiny se blížil Passat. V určitý vzdálenosti jsem si říkal, že na to, že se blíží ke stopce má docela slušný tempo...mno a chlapec vyřizoval nějakej krajně důležitej telefonát a jelikož byl lovec a ne zběračka a ochránkyně ohniště s multitaskovým procesorem, tak to do mně ze zadu, po pokusu o zaflekování, napálil. Stihnul jsem jenom pustit brzdu a zapřít se o volant :)
...jo a málem bych zapomněl - čerstvej zážitek - najíždím na v Preze na magistrálu a akceleruju v připojováku. Za zadkem v průběžným dodávka. Nepsaný pravidlo v takový situaci říká slušnýmu řidiči v pozici dodávky aspoň nezrychlovat, lépe ubrat plyn, aby se kolega moh zařadit do proudu, ti ohleduplnější i přejedou do "rychlejšího pruhu" a uvolní pravej. Ne tak ovšem náš mladý ambiciozní pilot dodávky s kancelářskými potřebami. Urgentní náklad balíků s A4kama a kancelářskýma sponama by pravděpodobně 2 sekundama zdržení způsobil kastamrovi nedozírnou škodu, takže zmrdeček naopak přidal.
Mondeo v turbodehtu sice není žádnej supersport, ale v daný situaci to vytočená trojka s přehledem vyřešila :) Ovšem s tím se propiskář nehodla smířit, takže se octnul vedle mně a sesynchronizoval rychlost. TO už se mi rozsvítila varovná kontrolka a taky že jo, začal na mně z boku najíždět
Je to sice v rozporu s tezí, kterou hlásám o pár řádků vejš, ale prostě jsme nevyměk, což mstitele rozhodilo natolik, že se z cuknutím a vyplašeně vrátil zpátky . Evidentně to nědělal poprvý a očekával ovyklej scénář, ale tentokrát se drobet přepočítal. Zkusil to po zařazení se za mně ještě s vybržděním, ale jelikož mám tyhle nerváky vcelku přečtený a dodoržování bezpečnýho odstupu beru jako esenciální praktiku pro přežití na silnici, opět se to minulo účinkem. Čili pro fanoušky dopravní buzerace - opět jeden z důkazů, kdo a co na silnici představuje skutečný riziko a že ten Prassát, co v ten den vykošťoval kaštany na poloprázdný D11 za banální překročení dálničního limitu fungoval jenom jako dodatečný zdanění dálnice s minimálním impaktem na bezpečnost
BTW - už jsme měl na na D11tce tu čest s koncernovým interceptorem prošpikovaným elektronikou :) Ale vzhledem k tomu, že správný silniční pirát vždy a všude oči na šťopkách, byl jsem už z dálky nastraženej kvůli tvaru zadních světel a barvě auta a když se k tomu přidal ještě markant v podobě dvou laufů (a posléze i SPZ z blacklistu :), zmoderoval jsem svoji rychlost a nedal knechtovi vydělat :) Ten, co jel za mnou byl ovšem větší "suterén", takže měl hned prassáta za vocasem, ale dohru jsem neviděl, páč jsem po pár stech metrech sjížděl.

Ovšem zažil jsem něco podobnýho, kdy jsem v Újezdě n.Č.L čekal na STOPce a z 6. hodiny se blížil Passat. V určitý vzdálenosti jsem si říkal, že na to, že se blíží ke stopce má docela slušný tempo...mno a chlapec vyřizoval nějakej krajně důležitej telefonát a jelikož byl lovec a ne zběračka a ochránkyně ohniště s multitaskovým procesorem, tak to do mně ze zadu, po pokusu o zaflekování, napálil. Stihnul jsem jenom pustit brzdu a zapřít se o volant :)
...jo a málem bych zapomněl - čerstvej zážitek - najíždím na v Preze na magistrálu a akceleruju v připojováku. Za zadkem v průběžným dodávka. Nepsaný pravidlo v takový situaci říká slušnýmu řidiči v pozici dodávky aspoň nezrychlovat, lépe ubrat plyn, aby se kolega moh zařadit do proudu, ti ohleduplnější i přejedou do "rychlejšího pruhu" a uvolní pravej. Ne tak ovšem náš mladý ambiciozní pilot dodávky s kancelářskými potřebami. Urgentní náklad balíků s A4kama a kancelářskýma sponama by pravděpodobně 2 sekundama zdržení způsobil kastamrovi nedozírnou škodu, takže zmrdeček naopak přidal.
Mondeo v turbodehtu sice není žádnej supersport, ale v daný situaci to vytočená trojka s přehledem vyřešila :) Ovšem s tím se propiskář nehodla smířit, takže se octnul vedle mně a sesynchronizoval rychlost. TO už se mi rozsvítila varovná kontrolka a taky že jo, začal na mně z boku najíždět



BTW - už jsme měl na na D11tce tu čest s koncernovým interceptorem prošpikovaným elektronikou :) Ale vzhledem k tomu, že správný silniční pirát vždy a všude oči na šťopkách, byl jsem už z dálky nastraženej kvůli tvaru zadních světel a barvě auta a když se k tomu přidal ještě markant v podobě dvou laufů (a posléze i SPZ z blacklistu :), zmoderoval jsem svoji rychlost a nedal knechtovi vydělat :) Ten, co jel za mnou byl ovšem větší "suterén", takže měl hned prassáta za vocasem, ale dohru jsem neviděl, páč jsem po pár stech metrech sjížděl.
08:56:45
20.03.2009
20.03.2009

King
-> Kloggie: Mno, tuhle filosofii taky zrovna nemusím
Prostě můžu zabránit bouračce, tak to udělám - minimálně kvůli úspoře času a běhání.
Ovšem zažil jsem něco podobnýho, kdy jsem v Újezdě n.Č.L čekal na STOPce a z 6. hodiny se blížil Passat. V určitý vzdálenosti jsem si říkal, že na to, že se blíží ke stopce má docela slušný tempo...mno a chlapec vyřizoval nějakej krajně důležitej telefonát a jelikož byl lovec a ne zběračka a ochránkyně ohniště s multitaskovým procesorem, tak to do mně ze zadu, po pokusu o zaflekování, napálil. Stihnul jsem jenom pustit brzdu a zapřít se o volant :)
...jo a málem bych zapomněl - čerstvej zážitek - najíždím na v Preze na magistrálu a akceleruju v připojováku. Za zadkem v průběžným dodávka. Nepsaný pravidlo v takový situaci říká slušnýmu řidiči v pozici dodávky aspoň nezrychlovat, lépe ubrat plyn, aby se kolega moh zařadit do proudu, ti ohleduplnější i přejedou do "rychlejšího pruhu" a uvolní pravej. Ne tak ovšem náš mladý ambiciozní pilot dodávky s kancelářskými potřebami. Urgentní náklad balíků s A4kama a kancelářskýma sponama by pravděpodobně 2 sekundama zdržení způsobil kastamrovi nedozírnou škodu, takže zmrdeček naopak přidal.
Mondeo v turbodehtu sice není žádnej supersport, ale v daný situaci to vytočená trojka s přehledem vyřešila :) Ovšem s tím se propiskář nehodla smířit, takže se octnul vedle mně a sesynchronizoval rychlost. TO už se mi rozsvítila varovná kontrolka a taky že jo, začal na mně z boku najíždět
Je to sice v rozporu s tezí, kterou hlásám o pár řádků vejš, ale prostě jsme nevyměk, což mstitele rozhodilo natolik, že se z cuknutím a vyplašeně vrátil zpátky . Evidentně to nědělal poprvý a očekával ovyklej scénář, ale tentokrát se drobet přepočítal. Zkusil to po zařazení se za mně ještě s vybržděním, ale jelikož mám tyhle nerváky vcelku přečtený a dodoržování bezpečnýho odstupu beru jako esenciální praktiku pro přežití na silnici, opět se to minulo účinkem. Čili pro fanoušky dopravní buzerace - opět jeden z důkazů, kdo a co na silnici představuje skutečný riziko a že ten Prassát, co v ten den vykošťoval kaštany na poloprázdný D11 za banální překročení dálničního limitu fungoval jenom jako dodatečný zdanění dálnice s minimálním impaktem na bezpečnost
BTW - už jsme měl na na D11tce tu čest s koncernovým interceptorem prošpikovaným elektronikou :) Ale vzhledem k tomu, že správný silniční pirát vždy a všude oči na šťopkách, byl jsem už z dálky nastraženej kvůli tvaru zadních světel a barvě auta a když se k tomu přidal ještě markant v podobě dvou laufů (a posléze i SPZ z blacklistu :), zmoderoval jsem svoji rychlost a nedal knechtovi vydělat :) Ten, co jel za mnou byl ovšem větší "suterén", takže měl hned prassáta za vocasem, ale dohru jsem neviděl, páč jsem po pár stech metrech sjížděl.

Ovšem zažil jsem něco podobnýho, kdy jsem v Újezdě n.Č.L čekal na STOPce a z 6. hodiny se blížil Passat. V určitý vzdálenosti jsem si říkal, že na to, že se blíží ke stopce má docela slušný tempo...mno a chlapec vyřizoval nějakej krajně důležitej telefonát a jelikož byl lovec a ne zběračka a ochránkyně ohniště s multitaskovým procesorem, tak to do mně ze zadu, po pokusu o zaflekování, napálil. Stihnul jsem jenom pustit brzdu a zapřít se o volant :)
...jo a málem bych zapomněl - čerstvej zážitek - najíždím na v Preze na magistrálu a akceleruju v připojováku. Za zadkem v průběžným dodávka. Nepsaný pravidlo v takový situaci říká slušnýmu řidiči v pozici dodávky aspoň nezrychlovat, lépe ubrat plyn, aby se kolega moh zařadit do proudu, ti ohleduplnější i přejedou do "rychlejšího pruhu" a uvolní pravej. Ne tak ovšem náš mladý ambiciozní pilot dodávky s kancelářskými potřebami. Urgentní náklad balíků s A4kama a kancelářskýma sponama by pravděpodobně 2 sekundama zdržení způsobil kastamrovi nedozírnou škodu, takže zmrdeček naopak přidal.
Mondeo v turbodehtu sice není žádnej supersport, ale v daný situaci to vytočená trojka s přehledem vyřešila :) Ovšem s tím se propiskář nehodla smířit, takže se octnul vedle mně a sesynchronizoval rychlost. TO už se mi rozsvítila varovná kontrolka a taky že jo, začal na mně z boku najíždět



BTW - už jsme měl na na D11tce tu čest s koncernovým interceptorem prošpikovaným elektronikou :) Ale vzhledem k tomu, že správný silniční pirát vždy a všude oči na šťopkách, byl jsem už z dálky nastraženej kvůli tvaru zadních světel a barvě auta a když se k tomu přidal ještě markant v podobě dvou laufů (a posléze i SPZ z blacklistu :), zmoderoval jsem svoji rychlost a nedal knechtovi vydělat :) Ten, co jel za mnou byl ovšem větší "suterén", takže měl hned prassáta za vocasem, ale dohru jsem neviděl, páč jsem po pár stech metrech sjížděl.
21:21:32
15.03.2009
15.03.2009

spartra
-> Kloggie: radši jsme zůstali zdravý
v autě 5 lidí



20:11:07
15.03.2009
15.03.2009

Kloggie
-> spartra: Jste měli normálně dojet a zastavit, kdyby to do vás napral, měl by větší škodu a vám by to zacvakala pojišťovna. Takhle se mi to jednou stalo s mym dvojkovým golfem - zastavil jsem na přechodu a frajírek to nedobrzdil a mrd do mě, já měl naprasklej nárazník a on vepředu dole. Tak jsme se dohodli že mi zaplatí novej, dal mi 1500 a já jel dom.
08:12:11
15.03.2009
15.03.2009

spartra
-> King: taky se to hodilo do tématu
když ne husa, co husák
jěště jednu mám z prahy z mladších let, jsme měli warturga 353 combi, jedm po praze, křižovatka, semafory, přibrzdily jsme, cca 20km/h pač by jsme jeli na červenou, jenže brtar šláp na plyn, 1.2 z křižovatky na červenou, důvod, když viděl v zrcátku stříbrnou octavi v metle na hlinách v tdi krutě táhla vocpoda, nechtěla brzdit


jěště jednu mám z prahy z mladších let, jsme měli warturga 353 combi, jedm po praze, křižovatka, semafory, přibrzdily jsme, cca 20km/h pač by jsme jeli na červenou, jenže brtar šláp na plyn, 1.2 z křižovatky na červenou, důvod, když viděl v zrcátku stříbrnou octavi v metle na hlinách v tdi krutě táhla vocpoda, nechtěla brzdit

22:56:07
14.03.2009
14.03.2009

Syny
-> Kaprof: 

22:44:09
14.03.2009
14.03.2009

Kaprof-Pisařík
-> Syny: risk je zisk

22:43:30
14.03.2009
14.03.2009

Syny
-> vhml: a on pak vytahne original a ustreli me hlavu 

12:02:01
14.03.2009
14.03.2009

vhml
-> Syny: když pořád mluvíš o těch pistolích... Jdi do prvního hračkářství/modeláře a tam si kup airsoftovýho Glocka. Je to taková mrdečka že to ani pořádně nestřílí a stojí 500, ale od originálu to první pohled nerozenáš.