jak řadíte?

prohledat
129 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 24.09.2007 do 26.09.2007, založil/a Reeaper
řadit dle data
15:29:24
26.09.2007
Daves
Labros 26.09.07 13:02:48 napsal: -> Daves: A ještě pokud jde o zdůvodnění, pak je to hlavně kvůli tomu, že při vyšší rychlosti vykoná motor na stejné dráze vyšší práci při překonávání odporů (vzduchu, pneumatik, ložisek, převodů..)

A právě proto bylo ověřeno, že nejnižší spotřeba je při 93km/h. Já to nepočítal, vyplynulo to z tehdejších výzkumů. Ani ty jsem neprováděl :)

A proč spotřeba 17 litrů ? Čti i ostatní komenty :)
13:02:48
26.09.2007
Labros
-> Daves: A ještě pokud jde o zdůvodnění, pak je to hlavně kvůli tomu, že při vyšší rychlosti vykoná motor na stejné dráze vyšší práci při překonávání odporů (vzduchu, pneumatik, ložisek, převodů..)
13:00:21
26.09.2007
Labros
Daves 25.09.07 23:52:29 napsal: BTW... papírově má Š120 nejnižší spotřebu při rychlost 93km/h. Vyplývá to z použitých převodů, aerodynamiky auta, měrné spotřeby atp...
Ale to jsi vypočetl ty, to není pravda. To je jen rychlost vypočtená podle otáček nejnižší měrné spotřeby.
Obecně platí, že se motor musí pohybovat mezi nejvyšším kroutícím momentem a nejvyšším výkonem.Hádat se o tom nebudu, v podstatě je mi to úplně putna, jak říkám - spotřebu na dálnici 17 litrů nemám ani se zařazenou pětkou a 4700 otáčkami na kolečkách 175/50 R13.
A proč bys měl mít 17 litrů? Při rychlosti kolem 130 jezdím Praha-Brno za 8. "Papírově" má Š130 při rychlosti 120km/h spotřebu 8,2, já mám 136.
12:28:02
26.09.2007
Daves
bitmap 26.09.07 10:53:24 napsal: -> Daves: to mas nejaky zazracny auto. Ja tuhle spotrebu udelal s Favo 135, motor serie, vse serizeny. Mackal jsem z toho co se dalo, ctyrka dala do kopce 150 na budiku pri asi 5500, petka na rovince budikovejch 160 pri 4500. Z kopce podle sily vetru Styl jizdy plyn, brzda, plyn, brzda, kdyz se mi tam vzdycky nejakej kreten nacpal i kdyz videl, ze se ritim z kopce rychlosti na hranici rozsypani se vozidla. To jsem pak kazdy dva kilometry musel brzdit na 120, za 4 a plnej az do maximalky. Takovymhle stylem jsem vyjel plnou asi za 250km. Na ceste Praha - Ba a zpatky jsem vyjezdil do sucha tri plny nadrze normalni 95 od Shellu. Neverim, ze bys stejnym stylem jizdy mel spotrebu 10l/100km, pokud ovsem ja nemluvim o Favu a ty o stejne trase za podobny cas v nejakem 3l turbodehtu

Tak je fakt, ze ja vetsinou nejedu na tak zacpany dalnici, takze jedu skoro pernamentne levy pruh (samozrejme kdyz je pravy volny, tak jedu pravym). Tim padem toho brzdeni a zrychlovani tam neni tolik a defacto opravdu v praze hodim cihlu, rozjedu se na 145km/h dle GPS (190km/h dle tachometru) - s puvodnima kolama 163km/h dle GPS a brzdim az po 70km. Ale nezda se mi, ze by to udelalo 7 litru navic (navic vezmi v potaz spotreba benzin/plyn). Jinak ja jezdim kopec nekopec 130km/h na plyn a cca 140km/h na benzin - opet, oboji dle GPS. Trochu ten ubytek vykonu na LPG je znat.

Na benzin mam spotrebu 5-8 litru dle stylu jizdy, ale je fakt, ze 99% jezdim na plyn, takze jeste nemam tolik mereni. Na plyn to dela 7-10. Dlouhodoby prumer je kolem 9.2/100. Ale rikam, jezdim s cihlou na plynu.

Merim to zapisovanim do PDA, kde se zapisuje pocet kilometru a tankovane palivo. Samo to pak dela grafy a vypocty.

Ale je teda pravda, ze mam karbec po repasi a novy KS krouzky, snizenou hlavu, lesteny sani a slicovany potrubi. Jinak nic.

Setrvak, vacka, vyfuk... vse serie.

Je to rapid 136ka s origo motorem. Najeto ted asi 215 tisic.
12:17:01
26.09.2007
Daves
Syny 26.09.07 00:33:36 napsal: -> Daves: Tak s uvedenejma rozmerama kol, otackama a prevodem jedes pokud mas stalej prevod 3,9 cca 140km/h a pokud mas stalej 4,22 tak cca 130km/h. A je ntak pro zajimavost kdyz bych se 4q prevodovkou (4,22) jel na 4ku a taky na 4700ot a kolama 165/80 R13 tak to je taky cca 130km/h

vsak jo, psal sem : Průměrná reálná rychlost 135km/h.
12:10:04
26.09.2007
VeTeV
-> Labros: za 6 nejezdim ale nejakej 6,8-7 se dostavam bezne :-))

se zigem sme jezdili za 10-12 :-)
11:54:04
26.09.2007
Labros
-> Daves: Pokud chci jet na spotřebu v běžném provozu, pojedu 2000-2500, netýká se to zrychlování a kopců. 1500 leda fakt skoro setrvačností k nejbližší pumpě.
10:56:41
26.09.2007
bitmap - zrušená registrace
-> Reeaper: proto, ze zase nejakej vul videl graf merny spotreby, myslel si, ze ho osvitil duch svatej a sepsal k tomu radoby odbornej clanek, i kdyz pytel rozumi tomu co pise. Neni uplne mimo misu, ale tvrdit, ze absolutne nejnizsi spotrebu mam pri 2500 a 3500 otacek je hovadina. Ze je to pasmo nejefektivnejsiho spalovani motoru je jina vec, ale az ja budu chtit dojet na vypary k nejblizsi pumpe, pojedu 60kou na petku.
10:53:24
26.09.2007
bitmap - zrušená registrace
-> Daves: to mas nejaky zazracny auto. Ja tuhle spotrebu udelal s Favo 135, motor serie, vse serizeny. Mackal jsem z toho co se dalo, ctyrka dala do kopce 150 na budiku pri asi 5500, petka na rovince budikovejch 160 pri 4500. Z kopce podle sily vetru 1 Styl jizdy plyn, brzda, plyn, brzda, kdyz se mi tam vzdycky nejakej kreten nacpal i kdyz videl, ze se ritim z kopce rychlosti na hranici rozsypani se vozidla. To jsem pak kazdy dva kilometry musel brzdit na 120, za 4 a plnej az do maximalky. Takovymhle stylem jsem vyjel plnou asi za 250km. Na ceste Praha - Ba a zpatky jsem vyjezdil do sucha tri plny nadrze normalni 95 od Shellu. Neverim, ze bys stejnym stylem jizdy mel spotrebu 10l/100km, pokud ovsem ja nemluvim o Favu a ty o stejne trase za podobny cas v nejakem 3l turbodehtu 2
07:27:09
26.09.2007
Reeaper
-> Syny 26.09.07 00:25:53: a proč potom zelený pole na mých budících je mnohem dříve, než u 3000 ot. ? 92
00:34:40
26.09.2007
Syny
-> Daves: Stim rozdilem ze me by tachac ukazval cca 140 a tobe tak 180 3
00:33:36
26.09.2007
Syny
-> Daves: Tak s uvedenejma rozmerama kol, otackama a prevodem jedes pokud mas stalej prevod 3,9 cca 140km/h a pokud mas stalej 4,22 tak cca 130km/h. 1

A je ntak pro zajimavost kdyz bych se 4q prevodovkou (4,22) jel na 4ku a taky na 4700ot a kolama 165/80 R13 tak to je taky cca 130km/h 1
00:25:53
26.09.2007
Syny
todle sem ted nasel 1

Volba rychlostního stupně je to, co pálí mnoho z nás a je jedním z hlavních témat bouřlivých diskusí. Všechny motory škoda typové řady 742 mají podobné parametry spotřeby a výkonu. Viz článek CHARAKTERISTIKA MOTORŮ. Nejnižší spotřeba je kolem 2500 otáček za minutu, poté lehce stoupá, pak mírně klesá a od 4500 otáček prudce stoupá. Takto vyjádřená spotřeba je v g/kwh. A v rozmezí 2500 až 4500 otáček se pohybuje od 280 do 320 g/kwh. Všeobecně je pro motor dobré pracovat v otáčkách kolem nejvyššího kroutícího momentu, to je u těchto motorů kolem 3000 otáček za minutu.
23:52:29
25.09.2007
Daves
BTW... papírově má Š120 nejnižší spotřebu při rychlost 93km/h. Vyplývá to z použitých převodů, aerodynamiky auta, měrné spotřeby atp...

Obecně platí, že se motor musí pohybovat mezi nejvyšším kroutícím momentem a nejvyšším výkonem.

Hádat se o tom nebudu, v podstatě je mi to úplně putna, jak říkám - spotřebu na dálnici 17 litrů nemám ani se zařazenou pětkou a 4700 otáčkami na kolečkách 175/50 R13.
23:37:24
25.09.2007
Daves
-> Labros: Nebudu ztrácet čas vyhledáváním odborných článků na toto téma, ostatně je máš určitě přečtené. Eko rally je úplně jiná cenová, jejich průměrné rychlosti jsou celkem někde jinde než běžný provoz. A v běžném provozu je prostě lepší mít zařazený nižší kvalt a mít víc otáček, než mít vyšší kvalt a mít 1500 otáček...
21:57:31
25.09.2007
Labros
Daves 25.09.07 12:15:09 napsal: bitmap 24.09.07 17:26:58 napsal: Daves 24.09.07 16:32:53 napsal: to, ze v nizkych otackach to mene zere je obrovsky nesmyslNo povidej, prehanej, to me zajima :)Vidim to tak, ze nejlepsi je po meste jezdit na jednicku v 6000 Jo, k čemu ti je, že do karburátoru teče nejmíň benzínu, když vůbec nejedeš. Nejnižsí spotřeba je kolem 3200 otáček. A záleží jestli jedeš kopec, nebo rovinu. Zkusi si jet někde 3200 otáček a pak tou samou rychlostí o kvalt vejš. A uvidíš, kde je pravda :-D
samozřejmě, že o kvalt vejš to bude žrát míň, o dva kvalty vejš ještě míň, zeptej se někoho kdo jezdí ekorallye. Na 3200 otáček by se ti vyplatilo jezdit jen na plnej plyn, pak chcípnout a dojet co nejdál, a tak pořád dokola...
21:55:13
25.09.2007
Labros
-> VeTëV: a taky jede žigul po dálnici za 6 a půl litru pořád 140 kopec nekopec, jako tvoje stodvacka? 4
20:14:18
25.09.2007
Daves
-> zdenekz: No, kdyz chci tak u rapida na plyn muzu taky jezdit jen na 3 ku :) Kvaltuju akorat na semaforech 1-2-3-4-5 a pak az zas na dalsich semaforech.
19:46:05
25.09.2007
Pedros
-> VeTëV: žigul je docela dobrý auto..

-> Syny: no draku nevím,bych si tak jistej nebyl4
19:16:14
25.09.2007
zdenekz
-> Pavel P.: ale to pohodlí,baba na něj nedala dopustit,rozjela se hodila 4ku a vyndala jí až ve městě,když parkovala1 4
19:12:34
25.09.2007
Pavel P..
-> zdenekz: a v nádrži to vypadalo jak když vytáhneš špunt ve dřezu...3 3
19:03:36
25.09.2007
zdenekz
-> Syny: taky jsem jel v Landroveru za 6 melounů a neřídil,ale byla to nádhera.Tady jde o to že v šáde musim kvaltovat na každou situaci a u žigula ta 4ka brala všechno.
17:57:00
25.09.2007
Syny
-> VeTëV: ja v tom jel, neridil ale jel a nic moc zase...
17:23:08
25.09.2007
VeTeV
-> Syny: se s tm svez a uvidis - jenz jsem na nejakej peknej kousek kdysiva nenarazil :-))
16:56:44
25.09.2007
Syny
-> VeTëV: mno to zas nevim - neni to vono - shade je shade...
16:48:10
25.09.2007
VeTeV
-> Syny: lepsi nez skodovka
16:46:19
25.09.2007
Syny
-> zdenekz: Zigul je husta kara... 4
16:32:20
25.09.2007
zdenekz
A stejně byl nejlepší žigul,prdnul sem tam 4ku a jelo to furt kopec nekopec,předjíždění,brždě ní,to byl takovej automat3 3 3
15:30:51
25.09.2007
haso
-> Syny: 3 3 ale ne, proste, ja som vysiel na cestu z parkplatzu a som zbadal v spatnom nejaky maly objekt zvany auto, tak aby som ho nebrzdil som na to troska slapol...1 ale jaky super zvuk malo to hátépé3
15:29:39
25.09.2007
Daves
-> haso: No... v tech otackach z toho je trojtak - Sani, komprese, vyfuk :)
15:26:35
25.09.2007
Syny
-> haso: Mno na to pozaor aby neulitla jedna z tech 3 ojnic 3
15:23:30
25.09.2007
haso
a ja som vcera v autoskole na HTPcku vosiel na cestu z parkoviska a skoro ma instruktorka roztrhla jak hada lebo som jednicku vytocil ku 45003
15:17:09
25.09.2007
Daves
-> Gryzly: No... já tam jel jaxi v létě... ale na zimáčích :)
14:53:46
25.09.2007
Gryzly
-> Daves: cos dělal v zimě v Chorvatsku? 3
12:19:29
25.09.2007
Daves
A co se týče spotřeby, mám malý kolečka (175/50 R13), takže dálnici jezdím jedině v rozsahu 4500-5500 otáček. V Praze hodim cihlu na plyn a po 70km ji sundavám. Průměrná reálná rychlost 135km/h. Spotřeba je 10litrů plynu / 100.

Takže pokud má někdo na dálnici spotřebu 17 litrů, tak asi není něco v pořádku :-D

Třeba cesta do chorvatska (900km) na zimákách 165/70 R13 byla spotřeba 8l plynu na 100. Ale to se jelo max 130km/h, otáčky spíš kolem 3500-4000.
12:15:09
25.09.2007
Daves
bitmap 24.09.07 17:26:58 napsal: Daves 24.09.07 16:32:53 napsal: to, ze v nizkych otackach to mene zere je obrovsky nesmyslNo povidej, prehanej, to me zajima :)Vidim to tak, ze nejlepsi je po meste jezdit na jednicku v 6000

Jo, k čemu ti je, že do karburátoru teče nejmíň benzínu, když vůbec nejedeš. Nejnižsí spotřeba je kolem 3200 otáček. A záleží jestli jedeš kopec, nebo rovinu. Zkusi si jet někde 3200 otáček a pak tou samou rychlostí o kvalt vejš. A uvidíš, kde je pravda :-D
12:14:07
25.09.2007
Reeaper
-> Labros: o něco mi to přeměřuje a ty otáčky taky nebyly přesně tolik.. tak dejme tomu 120 +- 6 ale stejně mi to přijde líný.. 8
11:36:46
25.09.2007
Bobesh
S citem....
10:29:08
25.09.2007
Syny
-> Pedros: co by z toho skakalo - to mas jeste carkovany cerveny pole - to musi vydrzet 4 Ael bezne to tocim do 5000... tech 5500 jen vyjimecne a vic uz bych ji kour nedaval...
09:26:49
25.09.2007
Pedros
-> Syny: no jestli řadíš v 5500,tak jseš docela magor..nediv se,až ti z toho něco vyskáče... Já když to tomu dávam kolík,tak řadím před 5 tisícema,tj kolem 4800..A jinak když mám dědko jízdu,tak řadím kolem 2700-3000 a třeba po městě jezdím pohodově na 4 kvalt otačkama buď lehce pod 2000 nebo něco málo přes..A spotřeba je malá,žere mi to 7-8
09:16:59
25.09.2007
MATTESS
-> Labros: cca 115 km/h
08:47:48
25.09.2007
Labros
-> Reeaper: při 3500 otáčkách nejedeš 130 ani náhodou ani na pětku
07:58:14
25.09.2007
bitmap - zrušená registrace
Tak jsem zkusil ten Synyho zpusob razeni a je to pekne na hovno. Pri stejnejch kvaltech jako normalne tam mam neco pres kilo a malem jsem mel blato na hristi, kdyz proti mne v obci za svodidlama prosvistela hlidka PCR 3
07:43:45
25.09.2007
Reeaper
jsem se byl včera projet, tak jsem to zkoušel nějak kočírovat.. jen mi nesedí třetí a čtvrtá rychlost.. když mám na tachu cca 55 km (přeměřuje mi o 5 km) jedu na 4 něco malinko přes 1500 otáček a z toho zrychlení jde, ale není nic moc.. a když dám za tři, tak ten motor zbytečně řve při tý rychlosti kolem 50 km/hod..
Jak sem to tu tak četl, tak podle některejch bych měl po měste jezdit maximálně se zařazenou trojkou (myslím tam, kde je padesátka) 92 což se mi nezdá..
A zkoušel jsem to včera prohnat a do (hodně) mírnýho kopečka max 130km/h / 3500 ot 8 tam bude někde zakopanej pes 40
21:58:58
24.09.2007
favo110lrs
-> havlik: ano:)
21:58:01
24.09.2007
Honza M
Syny 24.09.07 21:40:29 napsal:
-> Gryzly: a ja takto: Jedna, hén, dva, hééén, tři, héééén, čtyři, hééééééééééééhééééééééééé éhééééééééééééhééééééééééé én


To tam jako pak dáš volnoběh nebo co? 40
21:57:31
24.09.2007
Labros
a k tomu točení za studena, je pravda, že za studena se nemá motor vytáčet, ono to ani nemá smysl, protože je ztuhlej a do otáček nejde. Olej není ještě správně tekutej, nemaže tak dobře, vůle nejsou správně vymezený. Tak po půlhodině jízdy se začne motor vytáčet krásně sám a pak mu to evidentně nijak nevadí.
21:56:53
24.09.2007
Syny
-> Labros: s cervenou ne 3 S bilou jo 1
21:54:34
24.09.2007
Labros
-> Reeaper: To se vůbec nedá takhle říct, záleží, jestli jedeš na spotřebu, nebo na čas, do kopce, z kopce... Jediná zásada je, aby motor běžel klidně, bez klepání, netrápil se, a naopak se nevytáčel zbytečně bez zátěže. Pak můžeš klidně řadit při 1500 nebo naopak při 4500 a obojí je správně...
21:52:39
24.09.2007
Labros
-> Syny: 3 a někdy ještě: pět hen héééén 1
Extreme Tyres