
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
vlečka
19:03:40
19.08.2007
19.08.2007

CERHY - zrušená registrace
Jinak mám doma dva origo jekly(výztuhy) o kterých psal Vojtík.Tak jestli chcete tak sem můžu dát foto jak to vypadá

18:54:03
19.08.2007
19.08.2007

PeterP136
-> King: On napisal nieco insie ale to nevadi.
-> ondie: Neries to, nema vyznam nieco pisat ked to nik necita.
-> ondie: Neries to, nema vyznam nieco pisat ked to nik necita.
16:54:29
19.08.2007
19.08.2007

ondie
-> PeterP136: jen mě to rozesmálo..neber to jako kritiku
16:52:52
19.08.2007
19.08.2007

ondie
-> PeterP136: tak jestli si vyvařoval želví domky plus nový želvy,nebo cos to psal..tak to bude spíš tim... ale určitě se to nespravilo tim,že by se jako pružina,která je 30let pod zátěží najednou strašně chtěla napravit (oddechnout) 

15:03:48
19.08.2007
19.08.2007

CERHY - zrušená registrace
ale taky sem si měl přečís že to není pro mě

15:03:01
19.08.2007
19.08.2007

CERHY - zrušená registrace
->Gryzly:Vím,už sem měl tu čest že sem s tím musel na lis

11:50:46
19.08.2007
19.08.2007

Gryzly
teda mělo to byt protoho bosse
11:50:18
19.08.2007
19.08.2007

Gryzly
-> CERHY: ten unašeč se stahuje tim stahovákem na bubny kyvky. ale některý jdou rukou a nekterý nejdou ani hrubým násiliím.
20:20:42
18.08.2007
18.08.2007

CERHY - zrušená registrace
->aceboss:no tak to ti přeju hodně štěstí při stahování unešeče

20:14:36
18.08.2007
18.08.2007

aceboss
-> CERHY: Díky já stejně tu poloosu chci komplet rozdělat takže je to jedno jestli sem ji povolil nebo ne ale i tak díky

19:43:35
18.08.2007
18.08.2007

CERHY - zrušená registrace
->aceboss:Ta metice se vůbec nepovoluje.Povolí se jen ty dva šrouby na plochej šroubovák a ty dva šrouby zase našroubuješ do těch druhejch dvou dir-tím ho stáhneš

18:20:09
18.08.2007
18.08.2007

aceboss
Kluci mám menší dotaz a nechci zakládat nové téma jak mám stáhnou bubny z vlečky matici sem již povolil mám použít klasický stahováka jako o kyvky??Mě totiž zaskočily ty otvory co má vlěčka na víc oproti kyvce díky za radu nerad bych něco z kurv*l

00:09:25
18.08.2007
18.08.2007

King
-> PeterP136: Ondie napsal snad něco ve stylu, že oslabenej matroš podélnejch ramen je ještě víc náchylnější na zkroucení než nový (bohužel poddimenzovaný) rameno - v tom nevidím žádnou nelogičnost....a to samý platí i pro poddimenzovanej (a ve finále vyrezlej) domek želvy....
00:03:26
18.08.2007
18.08.2007

Honza M
-> Gryzly: dobrej nápad. TO mám taky v plánu že levý vyměním za pravý. Samozřejmě všetně výměny pružin a gumových částí
22:05:44
17.08.2007
17.08.2007

PeterP136
-> King: Je to mozne, nevyznam sa do materialov. Ale netusim preco po vymene domcekov pozdlznych ramien Acka na par tyzdnov zmizli. Bola to len teoria zalozena na mylnom predpoklade (ak je mylny, vravim ze do materialov sa nevyznam). Lenze ondie tu nepopisal ziaden vztah medzi zoslabenym pozdlznym ramenom a Ackami, takze tvrdenie ze ked A tak B je na reparat z logiky.
21:41:15
17.08.2007
17.08.2007

King
-> PeterP136: \"Cize tvoje oddovodnenie: Acka su sposobene pozdlznymi ramenami, lebo su zhnite a oslabene spolu so silentblokmi. To je mi zdovodnenie, s ktorym by ta skusajuci odmenil moznostou zopakovat si to este raz. Ked do oddovodnenia zapojis aj popis prace napravy ktory Acka sposobi tak sa to bude dat povazovat za oddovodnenie.\"
Já se obávám, že zdůvodnění \"pružiny si počas opravy oddychly\" spadá taky do kategorie \"adept na reparát\"
Já se obávám, že zdůvodnění \"pružiny si počas opravy oddychly\" spadá taky do kategorie \"adept na reparát\"

20:32:40
17.08.2007
17.08.2007

Gryzly
Ach ta nostalgie . . . .
20:29:54
17.08.2007
17.08.2007

Gryzly
najdi deset rozdílů
20:28:22
17.08.2007
17.08.2007

Gryzly
tydle dvě poslední fotky jsou s prolisama, jedna před a jedna po.
20:25:37
17.08.2007
17.08.2007

Gryzly
ještě dodám že když jsem měl ty áčka i potom jsem měl pružiny z rapida a domky pružin z kyvky, takže ten zadek byl nakopnutej nahoru.
20:24:06
17.08.2007
17.08.2007

Gryzly
2
20:23:12
17.08.2007
17.08.2007

Gryzly
Odmítám to tu celé číst, kor když každý tady píše takový elaboráty a já tu 14 dní nebyl.
Já měl takovýdle áčka a koupil jsem nové podélné ramena, vyztužil jsem je, šikmé jsem jen vyztužil, dal jsem nové silentbloky na podélné i šikmé, nové gumy mezi ramena, na to komaxit a áčka zmizely.
ted na té mahagonovce plánuju že bych vyndal podélný ramena, který tam jsou asi dva roky, vyztužil bych je a levý bych dal doprava a pravý doleva, ted jsou trochu do vrtule, tak je takhle zpevním a dám na druhou ztranu a uvidím co to provede.
A ted párfotek.
Já měl takovýdle áčka a koupil jsem nové podélné ramena, vyztužil jsem je, šikmé jsem jen vyztužil, dal jsem nové silentbloky na podélné i šikmé, nové gumy mezi ramena, na to komaxit a áčka zmizely.
ted na té mahagonovce plánuju že bych vyndal podélný ramena, který tam jsou asi dva roky, vyztužil bych je a levý bych dal doprava a pravý doleva, ted jsou trochu do vrtule, tak je takhle zpevním a dám na druhou ztranu a uvidím co to provede.
A ted párfotek.
19:33:42
17.08.2007
17.08.2007

PeterP136
-> ondie: Navyse vies co su to unibaly? A vies ze tie dovolia v ramci istych moznosti krutit s pozdlznym ramenom ako treba? A Acka pritom pri pouziti unibalov vobec nemusia nastat. Vtedy pozdlzne rameno vobec nejde do vrtule, kedze sa toci v unibale.
-> Vojtik: \"Teorie o tom, že vykloněním podélného ramena do áček se přiblíží spodní konec pružiny ke středu auta je zcestná, páč podélné rameno je zespoda šikmého a když se šikmé nakloní do áček, tak se podélné rameno spíš oddálí od středu auta, takže přesně naopak.\"
Mas skutocne pravdu, Je tam chyba, pretoze pruzina taha sikme rameno nadol cez skrutky. Takze pripadnou deformaciou pozdlzneho ramena na strane pri prevodovke ak by sa cele skrizilo (otocit sa v spojeni nemoze, kedze hore ma v strede kolajnicku na sikmom ramene v ktorej su skrutky a dole kolajnicku v spodnej prilozke), tak sa natoci tak, ze pruzina bude tlacit na misku blizsie k prevodovke. Ale kedze som taky stav nevidel neviem ci je to mozne.
-> Saky: Stale neviem na co su ti presne cisla. Maju TI dokazat co? pohyb napravy? Ty si tu uviedol nejake cisla, ktore (zanedbajme ze boli viac nez hrubo odhadnute) nic nedokazovali. Proste to boli cisla ktore nic nepotvrdzovali ani nevyvracali. Aj ked mam dojem ze si mozno len nerozumieme. Ja tvrdim len, ze na Acka ma vplyv to ako vysoko je koleso oproti uchytu na priecke prevodovky. Nic insie. Je to dane pakou (useckou) s troma bodmi (zaklad geometrie uz zo ZS). Mozno mas na mysli to iste len si proste nerozumieme. Kedze na tuto vysku ma vplyv predovsetkym pruzina, aspon neverim ze by pruznost a \"pevnootocne\" uchytenie silentbloku pozdlzneho ramena malo taky vplyv na odpruzenie napravy, najma ked si vezmem do uvahy napravy s unibalmi kde ziadna pruznost neexistuje, tak vrdim ze na Ackatenie ma vplyv hlavne pruzina a zvysok napravy na Acka vplyva len malo.
-> Vojtik: \"Teorie o tom, že vykloněním podélného ramena do áček se přiblíží spodní konec pružiny ke středu auta je zcestná, páč podélné rameno je zespoda šikmého a když se šikmé nakloní do áček, tak se podélné rameno spíš oddálí od středu auta, takže přesně naopak.\"
Mas skutocne pravdu, Je tam chyba, pretoze pruzina taha sikme rameno nadol cez skrutky. Takze pripadnou deformaciou pozdlzneho ramena na strane pri prevodovke ak by sa cele skrizilo (otocit sa v spojeni nemoze, kedze hore ma v strede kolajnicku na sikmom ramene v ktorej su skrutky a dole kolajnicku v spodnej prilozke), tak sa natoci tak, ze pruzina bude tlacit na misku blizsie k prevodovke. Ale kedze som taky stav nevidel neviem ci je to mozne.
-> Saky: Stale neviem na co su ti presne cisla. Maju TI dokazat co? pohyb napravy? Ty si tu uviedol nejake cisla, ktore (zanedbajme ze boli viac nez hrubo odhadnute) nic nedokazovali. Proste to boli cisla ktore nic nepotvrdzovali ani nevyvracali. Aj ked mam dojem ze si mozno len nerozumieme. Ja tvrdim len, ze na Acka ma vplyv to ako vysoko je koleso oproti uchytu na priecke prevodovky. Nic insie. Je to dane pakou (useckou) s troma bodmi (zaklad geometrie uz zo ZS). Mozno mas na mysli to iste len si proste nerozumieme. Kedze na tuto vysku ma vplyv predovsetkym pruzina, aspon neverim ze by pruznost a \"pevnootocne\" uchytenie silentbloku pozdlzneho ramena malo taky vplyv na odpruzenie napravy, najma ked si vezmem do uvahy napravy s unibalmi kde ziadna pruznost neexistuje, tak vrdim ze na Ackatenie ma vplyv hlavne pruzina a zvysok napravy na Acka vplyva len malo.
19:21:52
17.08.2007
17.08.2007

COL
Ja bych to shrnul tak, ze v podstate jakykoliv problem na vlecce vznikly pouzivanim se projevi jako acko (unavena pruzina, deformovana ramena, silenblok sikmeho, spoj ramen, oka v pricce...).
18:51:13
17.08.2007
17.08.2007

PeterP136
-> ondie: \"Projev A..je v podstatě výkrut polonápravy pod hmotností kastle,směrem do kastle,která svou tíhou tlačí,na čím dál víc (stařím,korozí) unavený materiál\"
Toto si napisal presne to co ja, akurat som presnejsie urcil ze ide o vykrut silmeho ramena (spolu s hriadelom, nabojom, kolesom), ale dakujeme za zopakovanie.
\"..takže připadá v úvahu pružina versus podélný+želva..
Jednoznačně to druhý,protože do tý želví kapsy léta cáká,voda,sníh,sůl a bejvá to tam řádně shnilý,taky silentbločci bejvaj za ty léta pěkně vyžvejkaný...a podélný rameno? ..to je bláto největší,který prostě hnije,kroutí a ohejbá se..\"
Cize tvoje oddovodnenie: Acka su sposobene pozdlznymi ramenami, lebo su zhnite a oslabene spolu so silentblokmi. To je mi zdovodnenie, s ktorym by ta skusajuci odmenil moznostou zopakovat si to este raz. Ked do oddovodnenia zapojis aj popis prace napravy ktory Acka sposobi tak sa to bude dat povazovat za oddovodnenie.
Toto si napisal presne to co ja, akurat som presnejsie urcil ze ide o vykrut silmeho ramena (spolu s hriadelom, nabojom, kolesom), ale dakujeme za zopakovanie.
\"..takže připadá v úvahu pružina versus podélný+želva..
Jednoznačně to druhý,protože do tý želví kapsy léta cáká,voda,sníh,sůl a bejvá to tam řádně shnilý,taky silentbločci bejvaj za ty léta pěkně vyžvejkaný...a podélný rameno? ..to je bláto největší,který prostě hnije,kroutí a ohejbá se..\"
Cize tvoje oddovodnenie: Acka su sposobene pozdlznymi ramenami, lebo su zhnite a oslabene spolu so silentblokmi. To je mi zdovodnenie, s ktorym by ta skusajuci odmenil moznostou zopakovat si to este raz. Ked do oddovodnenia zapojis aj popis prace napravy ktory Acka sposobi tak sa to bude dat povazovat za oddovodnenie.
18:48:10
17.08.2007
17.08.2007

PeterP136
Som rad ze virt je nazive ale nie som rad ze sa tu okrem HW nic nezmenilo.
-> King:
\"Smím se zeptat Petra z kolika vyřešenejch \"áček\" dělá závěry? \" ak myslis pod vyriesenymi Ackami ich odstranenie tak zo ziadnych. Jednak nerobim zavery len z praktickych skusenosti a navyse Acka som stale neodstranil (tie budem odstranovat az na zgeneralkovanej naprave ak sa toho vobec dozijem :/).
-> Labros: Vdakabohu ze si aspon niekto vsimol (aj ked mozno ich je viac len nereagovali) ze koleso je pevne spojene so skmymi ramenom ;).
-> ondie:
\" Acka zmizli jednoducho preto, lebo varenie chvilu trvalo, pruziny boli zatial vonku, trochu si oddychli a nez zase klesli tak Acka boli fuc. 3 3 ..to byla perlička\"
Ked myslis. Okrem toho ze sa menili domceky pozdlznych ramien sa vdety na aute nerobilo nic. A po vymene domcekov bolo vsetko vratene nazad. Vratane nadherne shnilych silentblokov pozdlznych ramien ktore pekne vrzgali pri preperovani ako sa tocili gumou na kov v novych domkoch. Vezmi si silentblok pozdlzneho ramena a terz z neho vymlat hrubou silou s pouzitim co najprimitivnejsieho naradia co najviac z vnutornej rurky. Tak tato vyzerli silentbloky ktore toho vela v krute v tomto stave udrzat nemohli. Co okrem toho ze pruzina bola par dni mimo auta mohlo docasne na par tyzdnov odstranit Acka? AK mas nejaku teoriu sem s nou. \"..to byla perlička\" nie je ktovieco za vysvetlenie. \".přečet sem si jen,že si opravil spoj\" to si si toho asi vemi neprecital, kedze som nic take nepisal. :)
-> King:
\"Smím se zeptat Petra z kolika vyřešenejch \"áček\" dělá závěry? \" ak myslis pod vyriesenymi Ackami ich odstranenie tak zo ziadnych. Jednak nerobim zavery len z praktickych skusenosti a navyse Acka som stale neodstranil (tie budem odstranovat az na zgeneralkovanej naprave ak sa toho vobec dozijem :/).
-> Labros: Vdakabohu ze si aspon niekto vsimol (aj ked mozno ich je viac len nereagovali) ze koleso je pevne spojene so skmymi ramenom ;).
-> ondie:
\" Acka zmizli jednoducho preto, lebo varenie chvilu trvalo, pruziny boli zatial vonku, trochu si oddychli a nez zase klesli tak Acka boli fuc. 3 3 ..to byla perlička\"
Ked myslis. Okrem toho ze sa menili domceky pozdlznych ramien sa vdety na aute nerobilo nic. A po vymene domcekov bolo vsetko vratene nazad. Vratane nadherne shnilych silentblokov pozdlznych ramien ktore pekne vrzgali pri preperovani ako sa tocili gumou na kov v novych domkoch. Vezmi si silentblok pozdlzneho ramena a terz z neho vymlat hrubou silou s pouzitim co najprimitivnejsieho naradia co najviac z vnutornej rurky. Tak tato vyzerli silentbloky ktore toho vela v krute v tomto stave udrzat nemohli. Co okrem toho ze pruzina bola par dni mimo auta mohlo docasne na par tyzdnov odstranit Acka? AK mas nejaku teoriu sem s nou. \"..to byla perlička\" nie je ktovieco za vysvetlenie. \".přečet sem si jen,že si opravil spoj\" to si si toho asi vemi neprecital, kedze som nic take nepisal. :)
18:51:06
09.08.2007
09.08.2007

Vojtik
až na PeteraP136, kterému asi jeho zázrak s pružinami nikdo nevyvrátí, taky jsem se tomu zázračnému znovuobnovení síly nových pružin musel smát

-> Labros: ono ten silentblok povolí dost na slušná áčka, na dlouzé páce šikmého ramene to udělá dost. Když jsem měl v autě jenom šikmá ramena na příčce, tak jsem to zkoušel a udělá to dost a to jsem páčil jen rukou, když pak na tom stojí cca 300 kg, tak je to taky o něčem jiném


-> Labros: ono ten silentblok povolí dost na slušná áčka, na dlouzé páce šikmého ramene to udělá dost. Když jsem měl v autě jenom šikmá ramena na příčce, tak jsem to zkoušel a udělá to dost a to jsem páčil jen rukou, když pak na tom stojí cca 300 kg, tak je to taky o něčem jiném
18:40:51
09.08.2007
09.08.2007

ondie
-> Vojtik: :-) já se jen ptal,neboť sem taky neměl sílu to všechno číst,jen mě rozesmálo jak si Peter136ovi pružiny oddechly a rázem jak mávnutím kouzelného proutku áčka zmizely...přečet sem si jen,že si opravil spoj,tak mě zajímalo co se na tom všechno dělalo.. Jinak si myslim,že se naše úhly pohledu na A ani moc nerozcházejí ne..?
18:37:54
09.08.2007
09.08.2007

Labros
-> Vojtik: no tohle ti nikdo nevyvrací
18:34:55
09.08.2007
09.08.2007

Vojtik
asi budu muset brzo šalamounsky odstoupit od diskuze, páč už nemám sílu ani náladu ještě někoho přesvědčovat o původu áček. Řekněme, že v zeměpisné oblasti okolo PeteraP136 se áčka dělají vlivem krátké pružiny a v okolí ondieho vlivem něčeho jiného a u dalších lidí zřejmně zase něčim jinym... Nevim, kdo chcete jaký důkazy mých tvrzení, ale tady je příběh auta mojí přítelkyně ( už příklad několikátého auta, co jsem takto úspěšně léčil z této dětské vlečkové choroby. Když jsem onu 136 GL koupil původně na díly, ale to teď neni podstatné, tak jsem měl strach s tim vůbec jet domu, páč kapsy, kde drží želva byly obě sežrané tak naprach, že byly vidět z boku silentbloky, dojel jsem v pořádku a kapsy nechal okamžitě vyměnit a áčka se ani nehly, byly furt stejný, žádný extrémní, ale nezdravě vyhlížející. Vlivem výměny těch kapes došlo samozřejmně ke změně geometrie a byl jsem nucen zgenerálkovat spoj ramen, aby šla udělat geometrie. Přitom jsem věnoval pozornost vyhnilým výztuhám podélných ramen a deformaci podélných ramen, kterou jsem už tady několikrát popsal, i fotka těch sežraných výztuh tady v tom tématu někde nahoře je. A jak už jsem taky nejednou napsal, tak po vyrovnání deformací podélných ramen, namontování nových výztuh, kostek, gumových pásků, nových šroubů...a následném utažení na vyvěšené nápravě áčka na cca 80 % zmizely, zbylých cca 15% dělají zřejmně unavené pružiny a řekl bych, že takovejch 5 % bude únavou ostatního materiálu a původních silentbloků. od té doby za cca 1,5 roku mladá najela přes 20 000 km a něco i s vozejkem plnym dřeva a zatim žádné zhoršení vidět neni. už nevim, co bych víc dodal...
18:32:19
09.08.2007
09.08.2007

Labros
-> Vojtik: o těch silentblocích jsem to napsal já v 10:16:38. ale tys nevysvětlil, jak je možná udělat "brutální" áčka (tzn. vyklonění v silentbloku zdaleka nestačí) při šikmým ramenu vykloněným dolů, ať jsou podélný ramena zdeformovaný jakkoliv (ty na úhel hřídele kola nemají žádný vliv, jen přenášejí podélný síly a sílu pružiny...) ??
18:12:34
09.08.2007
09.08.2007

ondie
-> PeterP136: Acka zmizli jednoducho preto, lebo varenie chvilu trvalo, pruziny boli zatial vonku, trochu si oddychli a nez zase klesli tak Acka boli fuc.
..to byla perlička
Zkusim taky vlastní interpretaci selskou logikou: ..celá pravá,nebo levá zadní nezávisle zavěšená polonáprava se v kastli opírá o tři body..
O domek pružiny,o pevně kotvenou příčku převodovky,a o želvu(silentblok podélného ramene) v kapse....
Silentblok na příčce ste naštěstí zavrhli (nebo aspoň nikoho nenapadlo svalovat vinu na něj-byl by to nesmysl,neboť při únavě to nahoru nepoletí,a dolu neni kam,je tam příčka...)
Projev A..je v podstatě výkrut polonápravy pod hmotností kastle,směrem do kastle,která svou tíhou tlačí,na čím dál víc (stařím,korozí) unavený materiál..takže připadá v úvahu pružina versus podélný+želva..
Jednoznačně to druhý,protože do tý želví kapsy léta cáká,voda,sníh,sůl a bejvá to tam řádně shnilý,taky silentbločci bejvaj za ty léta pěkně vyžvejkaný...a podélný rameno? ..to je bláto největší,který prostě hnije,kroutí a ohejbá se...oproti domku pružiny,který sem shnilý ještě neviděl,korozí prasklou pružinu taky ne,a ohnutý šikmý taky ne...
Co se týká únavy pružin,to se samozřejmě děje..ale ten vliv přece nejni zásadní..věřim,že se to tak může zdát,že když je krátká pružina,polonáprava se na osách propéruje víc do kastle,ale je to kravina..(schválně měřil někdy někdo o kolik cm či mm je schopná taková pružina se vůbec unavit?) ..přijde mi to po všech stránkách robustnější materiál než náchylné trio kapsa,želva,podélný...kde koroze i hmotnost útočí ve větší míře..
(že "hmotnost útočí ve větší míře" je ve smyslu už
zkorodavaného,či korodovat začínajícího materiálu na který tlačí sice stále stejná hmotnost,ale únava takového materiálu se zrychluje a prohlubuje)
-> Vojtik: Co máš na mysli "opravit spoj" ?? ..tam je prostor jen pro podélný pohyb v rámci geometrie,což na odstranění A vliv nemá...maximálně si mohl dát nové nevymačkané gumové vložky (ty gum.obdélníčky mezi šikmý,podélný a příložku) ..ale i tak si nejsem moc jistej,jestli je to dobrej recept na tuhle chorobu....nevim ale jak to vypadalo před tim zase..


Zkusim taky vlastní interpretaci selskou logikou: ..celá pravá,nebo levá zadní nezávisle zavěšená polonáprava se v kastli opírá o tři body..
O domek pružiny,o pevně kotvenou příčku převodovky,a o želvu(silentblok podélného ramene) v kapse....
Silentblok na příčce ste naštěstí zavrhli (nebo aspoň nikoho nenapadlo svalovat vinu na něj-byl by to nesmysl,neboť při únavě to nahoru nepoletí,a dolu neni kam,je tam příčka...)
Projev A..je v podstatě výkrut polonápravy pod hmotností kastle,směrem do kastle,která svou tíhou tlačí,na čím dál víc (stařím,korozí) unavený materiál..takže připadá v úvahu pružina versus podélný+želva..
Jednoznačně to druhý,protože do tý želví kapsy léta cáká,voda,sníh,sůl a bejvá to tam řádně shnilý,taky silentbločci bejvaj za ty léta pěkně vyžvejkaný...a podélný rameno? ..to je bláto největší,který prostě hnije,kroutí a ohejbá se...oproti domku pružiny,který sem shnilý ještě neviděl,korozí prasklou pružinu taky ne,a ohnutý šikmý taky ne...
Co se týká únavy pružin,to se samozřejmě děje..ale ten vliv přece nejni zásadní..věřim,že se to tak může zdát,že když je krátká pružina,polonáprava se na osách propéruje víc do kastle,ale je to kravina..(schválně měřil někdy někdo o kolik cm či mm je schopná taková pružina se vůbec unavit?) ..přijde mi to po všech stránkách robustnější materiál než náchylné trio kapsa,želva,podélný...kde koroze i hmotnost útočí ve větší míře..
(že "hmotnost útočí ve větší míře" je ve smyslu už
zkorodavaného,či korodovat začínajícího materiálu na který tlačí sice stále stejná hmotnost,ale únava takového materiálu se zrychluje a prohlubuje)
-> Vojtik: Co máš na mysli "opravit spoj" ?? ..tam je prostor jen pro podélný pohyb v rámci geometrie,což na odstranění A vliv nemá...maximálně si mohl dát nové nevymačkané gumové vložky (ty gum.obdélníčky mezi šikmý,podélný a příložku) ..ale i tak si nejsem moc jistej,jestli je to dobrej recept na tuhle chorobu....nevim ale jak to vypadalo před tim zase..
17:29:18
09.08.2007
09.08.2007

Vojtik
-> Labros: ty jsi mě asi špatně pochopil, já jsem jen na odstranění mýtu o ohlých šikmých ramenech podotkl, že malý silentblok u příčky dává možnost šikmému rameni udělat áčko bez deformace onoho šikmého ramena. Jinak při svěšených kolech u pné hrozné 130 byly áčka proto, páč byly uplně brutálně prohlý ty podélný ramena a držely to v áčkách i naprázdno
17:21:31
09.08.2007
09.08.2007

Labros
-> King: Na jednu stranu souhlasíš s Vojtíkem, na druhou stranu říkáš, že trubičkovej silentblok áčka způsobit nemůže, a přitom Vojtík říká, že áčka zůstanou i když je polonáprava svěšená dolů - to nějak nejde dohromady, ne? Jak můžou bejt áčka na svěšený polonápravě, když se ohlo jen podélný rameno, silentblok na to skoro vliv nemá a šikmý rameno není brutálně ohnutý do vrtule? Aby se nám ta diskuze zase nevrátila k základům konstrukce vlečky.
17:19:31
09.08.2007
09.08.2007

ondie
fšecko nový a bude pokoj 

17:12:04
09.08.2007
09.08.2007

Saky
-> Syny: -> King: vitejte v tymu blbcu-)
16:56:34
09.08.2007
09.08.2007

Syny
Ja bych tpo napsal asi takhle... Acka zpusobuji ohla podelan ramena. I unavena pruzina zpusobi Acka, ale to sou Acka ktery jsou v ramci vykyvu vleceny napravy... Takez je to stejne jako kdyz do auta nalozis 4 lidi... Ale Acka zpusobeny ohnutim ramen vpodstate jeste zvetsuji odklon kola nez je normalni pri propruzeni... A je to logicky protoze u kyvky brani nakej vetsi deformaci ramene nohavice poloosy ktera je kolmo z prevodovky na rameno... U vlecky tam je jen sikmy rameno ktery se taky ohne... Tudiz pokud se vymeni ramena u vlecky je po Ackach ktery sou nadmerny, ale muzou tma zustat treba Acka zpusobeny unavou pruzin, ale ty nebudou nikdy vetsi nez uhel kterej je pri maximalnim nebo minimalnim vykyvu vlecky... Takhle to vidim ja...
16:36:26
09.08.2007
09.08.2007

King
Božínku, tohle je vždycinky téma, kdy si minimálně 2 lidi navzájem vynadaj do kokotů :))
Tedy osobně a podotýkám subjektivně mě to spíš táhne do tábora Saky a spol.
Ty diskuze ať už tady či na konfeře120 sice nikdy defitivní solúšn nenajdou, ale:
Z toho, co jsem za ty léta různě pochytal, tak první krok troubleshootingu "áček" je výměna zdeformovanejch PODÉLNEJCH ramen a silentbloků, což většinou zabírá. Pro to, aby to vydrželo dýl je dobrý podélný ramena vyztužit a místo gumy ve spoji podélnýho a šikmýho použít např. lino. A pak je tady velkej otazník v podobě domků silentbloků podélnýho v kastli - obvykle vyhnilých.
Na nějaký kosmetický doladění zbytkovejch "áček" pak neunavený pružiny nebo výměna silentbloků šikmýho, popř. oprava úchytů šikmýho na příčce, popř. v krajním případě výměna deformovaný příčky. Tady se zastavím - naprosto souhlasím s Vojtíkem, že subtilní silentbloček šikmýho ramene umožňuje (i když je fung novej) šikmýmu rameni pohyb v takovým rozsahu a tak malou silou, že do kauzy "brutální áčka" bych ho vůbec netahal.
Dál mi příjde naprosto logický zdůvodnění, že když se na zdeformovaný vlečce dočasně "áčka" odstraněj novejma pružinama nebo podložkama, že deformace podélnýho ramena pak pokračuje vesele dál a za chvíli je to zpátky.
Znova upozorňuju, nemám čas ani chuť si to představovat podle obrázku - prostě jenom se snažím sumarizovat postřehy "z pole".
Smím se zeptat Petra z kolika vyřešenejch "áček" dělá závěry? Já vím, že s tou svoji si měl docela atyp starosti, ale prostě když vidím votuzenýho Rapla či 130tku se "štafloidní" geometrií zadku, automaticky mě napadne, proč nevrazí litr do novejch ramen a silentbloků :)
Tedy osobně a podotýkám subjektivně mě to spíš táhne do tábora Saky a spol.
Ty diskuze ať už tady či na konfeře120 sice nikdy defitivní solúšn nenajdou, ale:
Z toho, co jsem za ty léta různě pochytal, tak první krok troubleshootingu "áček" je výměna zdeformovanejch PODÉLNEJCH ramen a silentbloků, což většinou zabírá. Pro to, aby to vydrželo dýl je dobrý podélný ramena vyztužit a místo gumy ve spoji podélnýho a šikmýho použít např. lino. A pak je tady velkej otazník v podobě domků silentbloků podélnýho v kastli - obvykle vyhnilých.
Na nějaký kosmetický doladění zbytkovejch "áček" pak neunavený pružiny nebo výměna silentbloků šikmýho, popř. oprava úchytů šikmýho na příčce, popř. v krajním případě výměna deformovaný příčky. Tady se zastavím - naprosto souhlasím s Vojtíkem, že subtilní silentbloček šikmýho ramene umožňuje (i když je fung novej) šikmýmu rameni pohyb v takovým rozsahu a tak malou silou, že do kauzy "brutální áčka" bych ho vůbec netahal.
Dál mi příjde naprosto logický zdůvodnění, že když se na zdeformovaný vlečce dočasně "áčka" odstraněj novejma pružinama nebo podložkama, že deformace podélnýho ramena pak pokračuje vesele dál a za chvíli je to zpátky.
Znova upozorňuju, nemám čas ani chuť si to představovat podle obrázku - prostě jenom se snažím sumarizovat postřehy "z pole".
Smím se zeptat Petra z kolika vyřešenejch "áček" dělá závěry? Já vím, že s tou svoji si měl docela atyp starosti, ale prostě když vidím votuzenýho Rapla či 130tku se "štafloidní" geometrií zadku, automaticky mě napadne, proč nevrazí litr do novejch ramen a silentbloků :)
11:08:22
09.08.2007
09.08.2007

Saky
-> Vojtik: kdyby u toho byl tak by konstatoval ze za to muzou pruziny a ze i ty novy z druhovyroby sou moc kratky a musej se jeste podlozit nebot prece sikme ani podelne rameno na Acka nema vliv a nic jineho tam uz neni..
10:56:50
09.08.2007
09.08.2007

Vojtik
To vyklonění šikmého ramene dovolí silentblok u příčky a jde to i u nového silentbloku. Když jsem dával novou vlečku do auta a šikmé rameno drželo jen v příčce, tak se daly do jisté míry nastavit áčka i véčka rukou ve kterékoliv poloze propérování, tudíž se nekroutí šikmé rameno, ale při áčku je pouze víc namáhanej ten silentblok u příčky a dovolí víc vyklonit šikmé rameno. Teorie o tom, že vykloněním podélného ramena do áček se přiblíží spodní konec pružiny ke středu auta je zcestná, páč podélné rameno je zespoda šikmého a když se šikmé nakloní do áček, tak se podélné rameno spíš oddálí od středu auta, takže přesně naopak.
-> PeterP136: Myslíš, že u auta, u kterého ani při zvednutí zadku heverem do vzduchu áčka nezmizely a kola volně visela svisle s náznakem áček ( měly by být výrazná véčka ) by pomohlo dát nové pružiny?? Možná kdybys každou podložil tak o 10 cm, aby auto po spuštění na zem stálo na horních dorazech, tak by to možná pomohlo
Po vystužení podélných ramen se áčka takřka ztratily a zbyly už jen decentní áčka způsobená únavou pružin, což majiteli nevadilo, chtěl to co nejlevnějc opravit, aby prošl STK. Kdyby se daly ještě spolu s vyztužením nové pružiny, byla by náprava jako nová, ale i tak už to byl veliký rozdíl. Byla to 130 84' bez vyztužených podélných ramen, škoda, že jsem nevyfotil, jak byly prohnutý v těch místech pod příložkou a šikmým ramenem, co jsem tady kdesi nahoře znázorňoval na fotce. Právě tam jsem pochopil podstatu tvorby áček a jejich odstranění. Kdybys u toho byl, tak by tě to taky přesvědčilo
-> PeterP136: Myslíš, že u auta, u kterého ani při zvednutí zadku heverem do vzduchu áčka nezmizely a kola volně visela svisle s náznakem áček ( měly by být výrazná véčka ) by pomohlo dát nové pružiny?? Možná kdybys každou podložil tak o 10 cm, aby auto po spuštění na zem stálo na horních dorazech, tak by to možná pomohlo

10:22:08
09.08.2007
09.08.2007

Labros
Abych to ještě shrnul - prostě áčko na vlečce nemůže existovat bez velkýho vyklonění šikmého ramene jako při propérování, jak tvrdí PeterP, anebo bez deformace šikmého ramene nebo jeho silentbloku. Ale oprava je podle mně jiná - ne podložení pružiny, ale výměna a vyztužení podélnýho ramene, tím se srovná síla, kterou působí pružina na polonápravu, do správného směru a tím se polonáprava dostane tam, kam má. Dále je třeba vyměnit unavenej silentblok v šikmým rameni.
10:16:38
09.08.2007
09.08.2007

Labros
Tak se mi podařilo se tím prolouskat a snad aspoň částečně pochopit názory hlavních aktérů a pokusím se zahrát si na arbitra :)
Je tady rozšířený názor, že šikmá ramena se nekroutí. Naproti tomu Vojtík tvrdí, že existujou vlečky, který mají áčka i při normální výšce auta. Pak, vzhledem ke konstrukci tý nápravy a z ní vyplývající kinematiky se musí buď kroutit šikmá ramena do vrtule, anebo - Pedrova teorie - se spolu s deformacemi podélného ramena a pružiny unaví silentblok na spoji příčky a šikmého ramena, a dovolí naklonění šikmého ramena o několik stupňů a tím zhoršení áček, i když auto není tak nízko, jak by odpovídalo áčkovitosti.
Pak je tady efekt, co popisuje PeterP. Ten má pravdu v tom, že áčko může existovat jen za splnění jednoho ze třech předpokladů: a) šikmé rameno se z nějakého důvodu vyklání nahoru jako při propérování, b) šikmé rameno je vykloněno kvůli únavě silentbloku ve spoji s příčkou, c) šikmé rameno je zkroceno do vrtule. Pokud by ani jedno z toho nebylo splněno, tak má PeterP pravdu, že áčko by prostě existovat nemohlo.
Dále tvrdí, že deformace podélného ramena způsobí změnu pákových poměru a větší stlačení pružiny. To si nedokážu představit, asi by to musel nakreslit. Ono je taky možné, že se pružina prohne do oblouku, aspoň co dovolí tlumič, a tím způsobí stejný efekt?
Každopádně pak by stačilo vyměnit a vyztužit podélné rameno, tím se narovnají pákové poměry a pružina musí polonápravu dostat zase na její správné místo, není to pravda? Tak se taky áčka nejčastěji spraví a v drtivý většině případů to funguje.
Pak se zmenší i namáhání silentbloku ve spoji šikmého ramena s příčkou, ale pokud už je tenhle silentblok unavenej z provozu se zdeformovaným podélným ramenem, tak je podle mě ho třeba vyměnit, aby zmizelo posledních pár stupňů áčkovitosti.
Myslim, že kus pravdy má PeterP i Saky, pokusil sem se z toho udělat závěr, a jak podle mě vznikají áčka (jako by toho nebylo popsáno ještě dost.)
Je tady rozšířený názor, že šikmá ramena se nekroutí. Naproti tomu Vojtík tvrdí, že existujou vlečky, který mají áčka i při normální výšce auta. Pak, vzhledem ke konstrukci tý nápravy a z ní vyplývající kinematiky se musí buď kroutit šikmá ramena do vrtule, anebo - Pedrova teorie - se spolu s deformacemi podélného ramena a pružiny unaví silentblok na spoji příčky a šikmého ramena, a dovolí naklonění šikmého ramena o několik stupňů a tím zhoršení áček, i když auto není tak nízko, jak by odpovídalo áčkovitosti.
Pak je tady efekt, co popisuje PeterP. Ten má pravdu v tom, že áčko může existovat jen za splnění jednoho ze třech předpokladů: a) šikmé rameno se z nějakého důvodu vyklání nahoru jako při propérování, b) šikmé rameno je vykloněno kvůli únavě silentbloku ve spoji s příčkou, c) šikmé rameno je zkroceno do vrtule. Pokud by ani jedno z toho nebylo splněno, tak má PeterP pravdu, že áčko by prostě existovat nemohlo.
Dále tvrdí, že deformace podélného ramena způsobí změnu pákových poměru a větší stlačení pružiny. To si nedokážu představit, asi by to musel nakreslit. Ono je taky možné, že se pružina prohne do oblouku, aspoň co dovolí tlumič, a tím způsobí stejný efekt?
Každopádně pak by stačilo vyměnit a vyztužit podélné rameno, tím se narovnají pákové poměry a pružina musí polonápravu dostat zase na její správné místo, není to pravda? Tak se taky áčka nejčastěji spraví a v drtivý většině případů to funguje.
Pak se zmenší i namáhání silentbloku ve spoji šikmého ramena s příčkou, ale pokud už je tenhle silentblok unavenej z provozu se zdeformovaným podélným ramenem, tak je podle mě ho třeba vyměnit, aby zmizelo posledních pár stupňů áčkovitosti.
Myslim, že kus pravdy má PeterP i Saky, pokusil sem se z toho udělat závěr, a jak podle mě vznikají áčka (jako by toho nebylo popsáno ještě dost.)
08:55:55
09.08.2007
09.08.2007

Saky
-> PeterP136: ty ses vazne tatar.. porad mluvis o funkci napravy tam se samozrejme Acka i Vecka delaj podle zatizeni napravy ale to je funkce napravy s tou neudelas vubec nic.. my tady tvrdime ale ze ty Acka nejsou nijak hrozny (ty ktery jsou zpusobeny pohybem nahoru a dolu a tim padem ty ktery zapricini pruzina at uz stazena zatizenim vozu nebo jen treba unavena) a ze jsou v knizkach rozmery, ano ramene na to mam treba komplet vyrobni dokumentaci to nepotrebuju me slo o tvoje vyrazy Acka jako prase kolik je to stupnu a unavena pruzina kolik je klesla oproti serii? a rozmer o ktery si auto sedne pri plnem nalozeni pak ti muzu spocitat zavislost natoceni kola (cili Acka) na zatizeni pruziny.. nebot to je pouze soustava trojuhelniku a znalost goniometrickych funkci.. ale nema smysl vubec debatovat nebot na polozene otazky neodpovis a pouze porad meles do kola ze meleme svoji..
23:19:09
08.08.2007
08.08.2007

PeterP136
-> Saky: TO nema vyznam. Na co preboha potrebujes presne rozmery. Nacrtok aj ked bez skutocnych rozmerov mas v kazdej skodovkarskej knizke. Presne rozmery su Ti nanic, ked si nedokazes uvedomit ako sa hybe sikme rameno a co to znamena Acka a Vecka.
Napis mi ako chces docielit Acka bez toho aby si uchyty ktore su na priecke prevodovky neposunul nadol a pruzinu nestlacil. Ja som tu pisal ako sa hybu ramena ale ty si to necital (ako dokaz uvadzam tvoju otazku: mimochodem podle Tebe proc ma teda vlecena naprava podelna ramena?
Napriek tomu reagujes. Takze to s tebou nema vyznam. Ale trvdit ze nemam pravdu a ze pisem nezmysly nemas ziadne zabrany. Napisat preco to uz ti ocividne robi problemy.
Zareagujem az ked uvidim nejaku argumentaciu ci uz z tvojej alebo dalsej strany.
Mne je vlastne jedno cim si kto ovesia auto a co si nan navari. Mne a kazdemu co vidi ako sa hybu ramena je jasne, ze ked budu po generalke napravy Acka poriesim to gumenymi vlozkami do pruziny.
Napis mi ako chces docielit Acka bez toho aby si uchyty ktore su na priecke prevodovky neposunul nadol a pruzinu nestlacil. Ja som tu pisal ako sa hybu ramena ale ty si to necital (ako dokaz uvadzam tvoju otazku: mimochodem podle Tebe proc ma teda vlecena naprava podelna ramena?
Napriek tomu reagujes. Takze to s tebou nema vyznam. Ale trvdit ze nemam pravdu a ze pisem nezmysly nemas ziadne zabrany. Napisat preco to uz ti ocividne robi problemy.
Zareagujem az ked uvidim nejaku argumentaciu ci uz z tvojej alebo dalsej strany.
Mne je vlastne jedno cim si kto ovesia auto a co si nan navari. Mne a kazdemu co vidi ako sa hybu ramena je jasne, ze ked budu po generalke napravy Acka poriesim to gumenymi vlozkami do pruziny.
21:40:54
08.08.2007
08.08.2007

Saky
jinak nevim co si vyvratil meles si svoji stejne jako my svoji s tim rozdilem ze ty porad neco meles o argumentech a kdyz po Tobe chci parametry ze ti to dokazu tak to neslysis..
21:39:23
08.08.2007
08.08.2007

Saky
-> PeterP136: chtel si argumenty tak dodej tyrozmery a parametry a dokazu ti jak to funguje na modelu..
mimochodem podle Tebe proc ma teda vlecena naprava podelna ramena? jen pro to aby nejezdilo kolo dopredu a dozadu a mela na cem drzet pruzina nebo proc?
mimochodem podle Tebe proc ma teda vlecena naprava podelna ramena? jen pro to aby nejezdilo kolo dopredu a dozadu a mela na cem drzet pruzina nebo proc?
21:12:01
08.08.2007
08.08.2007

PeterP136
-> Saky: -> Vojtik: Aha, takze bud su sikme ramena z gumy, alebo ja mam raritu a ako jedina skodovk ana svete mam poloosi v sikmych ramenach zatial co vsetci ostatni v pozdlznych.
Toto skutocne nema vyznam. Napisal som preco je to tak ako to je vy stale meliete svoje aj ked inteligentny clovek vidi ze som vase nezmysly vyvratil.
Mimochodom ani netusite ze naozaj mate pravdu v tom, ze zdeformovanie pozdlzneho ramena ma vplyv na Acka, akurat uplne iny nez pisete. Ono totiz ked sa rameno prehne pri kolese, tak sa bod kde posobi pruzina presunie blizsie k bodu otacania teda k uchytu na priecke. Tym sa pomer na pake (sikmom ramene) presunie v neprospech pruziny a reakcia vozovky na koleso dokaze pruzinu stlacit viac nez ked je rameno nezdeformovane a pruzina na sikme rameno tlaci dalej od uchytu na priecke (pri preperovani do Acka). A to dokonca skokovo po prekroceni hranice V a A, ak neratam pruznost gumeny vloziek. Toto vsak netreba odstranovat zlozito vystuzovanim ramien, staci podlozit alebo stuzit pruzinu.
Este posledne slova. Poloos je tuhy (pri zandbani otacania okolo svojje vlastnej osi a vole v loziskach) celk so sikmym ramenom. Pri preperovani sa poloos s nabojom toci okolo uchytenia v priecke prevodovky a tym sa koleso naklana do V alebo A. Inak nez pohybom sikmeho ramena (a to tlacene niekde v "strede" pruzinou cez pozdlzne rameno nadol) sa A alebo V nedaju ziskat. Ja netvrdim, ze deformita pozdlzneho ramena nema vplyv na acka ale tvrdim ze oproti pruzine je to nic. Snad az na to co som napisal pred chvilou o tom ako sa posuva bod tlaku pruziny na pake=sikom ramene podla zdeformovanosti pozdlzneho ramena. Co je vsak vylozene Sakyho blud, je tvrdenie, ze podlozenim pruziny sa zdeformovanost ramena, ktora ma vplyv na Acka zvysi. Prave pri podlozeni pruziny sa zabrani dalsej deformite ramena zmeorm k naboju, ak sa nieco bude deformovat tak rameno na strene k prevodovke vdaka Veckam ak sa podlozka prezenie.
Ale tusim to nema vyznam, pretoze tu ktosi pre stromy nevidi les.
Mimochodom, rad by som vedel co Vojtik povazuje za nromale stojacu skodovku. Mnohi na virte sa radi ohanaju slovickami normalny, lepsi horsi ale bez definicie. Ak mysli normalne stojacou skodovkou motorovy cln, tak taka Acka bude mat, pretoze ma zadok prilis nizko.
Toto skutocne nema vyznam. Napisal som preco je to tak ako to je vy stale meliete svoje aj ked inteligentny clovek vidi ze som vase nezmysly vyvratil.
Mimochodom ani netusite ze naozaj mate pravdu v tom, ze zdeformovanie pozdlzneho ramena ma vplyv na Acka, akurat uplne iny nez pisete. Ono totiz ked sa rameno prehne pri kolese, tak sa bod kde posobi pruzina presunie blizsie k bodu otacania teda k uchytu na priecke. Tym sa pomer na pake (sikmom ramene) presunie v neprospech pruziny a reakcia vozovky na koleso dokaze pruzinu stlacit viac nez ked je rameno nezdeformovane a pruzina na sikme rameno tlaci dalej od uchytu na priecke (pri preperovani do Acka). A to dokonca skokovo po prekroceni hranice V a A, ak neratam pruznost gumeny vloziek. Toto vsak netreba odstranovat zlozito vystuzovanim ramien, staci podlozit alebo stuzit pruzinu.
Este posledne slova. Poloos je tuhy (pri zandbani otacania okolo svojje vlastnej osi a vole v loziskach) celk so sikmym ramenom. Pri preperovani sa poloos s nabojom toci okolo uchytenia v priecke prevodovky a tym sa koleso naklana do V alebo A. Inak nez pohybom sikmeho ramena (a to tlacene niekde v "strede" pruzinou cez pozdlzne rameno nadol) sa A alebo V nedaju ziskat. Ja netvrdim, ze deformita pozdlzneho ramena nema vplyv na acka ale tvrdim ze oproti pruzine je to nic. Snad az na to co som napisal pred chvilou o tom ako sa posuva bod tlaku pruziny na pake=sikom ramene podla zdeformovanosti pozdlzneho ramena. Co je vsak vylozene Sakyho blud, je tvrdenie, ze podlozenim pruziny sa zdeformovanost ramena, ktora ma vplyv na Acka zvysi. Prave pri podlozeni pruziny sa zabrani dalsej deformite ramena zmeorm k naboju, ak sa nieco bude deformovat tak rameno na strene k prevodovke vdaka Veckam ak sa podlozka prezenie.
Ale tusim to nema vyznam, pretoze tu ktosi pre stromy nevidi les.
Mimochodom, rad by som vedel co Vojtik povazuje za nromale stojacu skodovku. Mnohi na virte sa radi ohanaju slovickami normalny, lepsi horsi ale bez definicie. Ak mysli normalne stojacou skodovkou motorovy cln, tak taka Acka bude mat, pretoze ma zadok prilis nizko.
07:10:45
08.08.2007
08.08.2007

Vojtik
-> sep: jestli to v sobotu dopadne, tak ti nějaké přivezu jako mustr
07:09:56
08.08.2007
08.08.2007

Vojtik
-> Saky: Já myslim, že když je někdo tak paličatej a neochotnej pochopit podstatu věci jako PeterP136, tak asi tahle diskuze ztrácí smysl, už to dlouho pozoruju a jeho neustálé teorie o vyndavání pružiny mě přivádějí úsměv na tvář
-> PeterP136: Nevim co je na tom k nepochopení. Je jasný, že když se vlečka zatíží na doraz, tak má áčka i když je zdravá, ale to už škrtáš příčkou skoro o silnici a kola nejsou v blatnících skoro vidět ale stejně ty áčka nejsou tak kritický. My se tady bavíme o áčkách, který jsou i při normální výšce auta, kde je logické, že za to pružiny prostě moct nemůžou, páč je auto rozumně vysoko a ne jako při zatížení, pokud má člověk všech 5 pohromadě, tak to musí pochopit. Nebo mě snad chceš říct, že si myslíš, že když auto stojí běžně vysoko a má áčka, že se kolo dotýká silnice jen vnitřní hranou, že za to může pružina ???

-> PeterP136: Nevim co je na tom k nepochopení. Je jasný, že když se vlečka zatíží na doraz, tak má áčka i když je zdravá, ale to už škrtáš příčkou skoro o silnici a kola nejsou v blatnících skoro vidět ale stejně ty áčka nejsou tak kritický. My se tady bavíme o áčkách, který jsou i při normální výšce auta, kde je logické, že za to pružiny prostě moct nemůžou, páč je auto rozumně vysoko a ne jako při zatížení, pokud má člověk všech 5 pohromadě, tak to musí pochopit. Nebo mě snad chceš říct, že si myslíš, že když auto stojí běžně vysoko a má áčka, že se kolo dotýká silnice jen vnitřní hranou, že za to může pružina ???

06:55:03
08.08.2007
08.08.2007

sep
-> Vojtik: :no ty fabrické origo výztuhy,chtěl bych si je podle nich nechat udělat...