Asistenti a ovládání moderních aut

prohledat
621 příspěvků (zobrazeno 151 až 200) od 19.11.2024 do 29.08.2025, založil/a Syny
řadit dle data
21:22:42
19.08.2025
kpt.Budha
-> Robert 106: Když otáčíš hlavu třikrát dokola, abys zjistil, kde všude děti zvrací, tak tě to dokáže udržet v pruhu 4
20:41:39
19.08.2025
StepaNoFUN
-> Robert 106 19.08.25 20:16:11: Hele kdyz jsem jel v noci z letiste po cca 20ti hodinach bez spanku, tak ty asistenty byly super vec a myslim, ze pred jednim karambolem me to vcas varovalo, protoze jsem skoro chrapal...
A jak jsem psal - na fordu jsem adaptak vypinal, na Kamiqu vypinam line assist na okreskach kdezto treba na jednom koncernovym aute to fungovalo super a da se na to jet uplne v pohode.
Jen to uplne neni znacka, ktera je za koncern povazovana a nastoji to okolo mega.
20:41:19
19.08.2025
vhml
-> Robert 106 19.08.25 20:16:11: na to existuje odpoved mnohem lepsi otázkou - kolik nehod asistenty zpusobily oproti rizeni clovekem? 2
20:16:11
19.08.2025
Robert 106
Ještě jedna otázka kolik z Vás asistent opravdu zachránil před jistou nehodou ??
20:15:00
19.08.2025
Robert 106
Jak to tady čtu to FAKT nechci!! Já prostě na dálnici normálně držím volant a pokud není opravdu hustý provoz tak si zapnu tempomat a při dojíždění kolony a nebo při předjíždění si reguluju rychlost páčkou tempomatu, když chci rychle přidat tak sešlápnu plyn. Alespoň se nenudím, protože řídím, i když vy se taky nenudíte protože pořád různými způsoby bojujete s asistentem, nastavením, ovládáním.
10:16:30
19.08.2025
kpt.Budha
-> saskyn2: Ok, já se to snažil umlátit jen spoustou tlačítek na volantu, tak to asi byla chyba. Díky
09:57:00
19.08.2025
vhml
-> saskyn2 19.08.25 09:20:39: no fabie se mi jakoze od pruhu "odráží", kdezto passat si plynule jede stredem.

Obcas musim prislapnout plyn, predevsim kdyz uhne auto predemnou. Ale obvykle proste jedu v levym, nastaveno 150.
09:32:26
19.08.2025
saskyn2
-> kpt.Budha 19.08.25 08:44:43: auto-nastavení-nastavení asistence řidiče-ACC- pak bud tam máš respektovat průběh cesty, nebo predikce průběhu cesty a predikce povolené rychlosti. Tak z toho odškrtej co nechceš. Ted tady na to koukám a každý to má jinak3
09:20:39
19.08.2025
saskyn2
-> vhml 19.08.25 06:48:56: Adaptivní vedení pruhem je o brždění ne? Ale nevím, zkusím někde nastudovat. Ono to netáhne vyloženě po čáře, ale prostě třeba blíž ke kraji zatím co já bych jel naopak blíže druhému kraji. Jako ale to s tím takhle jedeš v pravým když nespěcháš ne? To mi dává smysl, ale v levým to prostě drží takový odstup že se mi tam začnou srát z pravýho. Takže když dojedu auto musím přidat plyn aby to nenechávalo takovou mezeru.
-> vhml 19.08.25 06:51:17: Asi tak3
-> kpt.Budha 19.08.25 07:58:49: to je prediktivní pACC však si to vypni v menu infotaimentu a budeš mít klasický ACC...
-> palinator 19.08.25 08:27:02: protože čtení dopravních značek je jiná funkce3 Ano bere to z map, však to i ubírá do zatáček. Ale dá se to v menu vypnout.
08:44:43
19.08.2025
kpt.Budha
-> gim: Aha, tak to tedy znovu zkusím v menu prolézt.
08:39:24
19.08.2025
palinator
-> gim 19.08.25 08:27:16:
Na e-Golfu je něco v light verzi, kdy to nabrzďuje na začátky obcí, kruhové objezdy, křižovatky z vedlejší.. Vypnout to nejde, ale dá se to "odložit" o pár vteřin ťuknutím do plynu, až se to úplně eliminuje. Po drobné korekci to často nechám dělat svou práci, protože tím ťuknutím se zároveň posouvá rychlost, na kterou to nabrzďuje.
08:34:51
19.08.2025
palinator
-> vhml 19.08.25 06:51:17:
Protože to neumí jezdit plynule a reagovat na efekt gumovýho lana... A pokud je dálnice poloprázdná, tak se dá předjíždět i s obyč tempomatem, jen se předjíždí z kratší vzdálenosti, než co by držel ACC.

U BEV mi to vadí míň, ale vadí. 3
08:30:21
19.08.2025
vhml
-> palinator 19.08.25 08:27:02: taky mi passat u nas ve meste v jednom místě ukazuje 20 uplne bez duvodu.
08:27:16
19.08.2025
gim
-> kpt.Budha: to se dá vypnout v nastavení, teď nevím jestli je to v nastavení navigace nebo přímo ACC - predikce průběhu cesty, nebo tak nějak - kdy to umí zpomalit podle poloměrů zatáček. Toto jsem vypnul, taky se mi stalo, že na dálnici najednou ze 130 brzdilo na 80, protože "radius zatáčky byl moc malý".
ACC využívám dost, ve výsledku je to skoro jako tempomat, jen na místo brzdy přidávám.
08:27:02
19.08.2025
palinator
-> saskyn2 18.08.25 20:54:37:
Blbý je, že u nás novej Karoq chytá na hlavní silnici, kde je klasika 90, nějakou dvacítku z průmyslovýho areálu. A to je čtení značek vypnutý, takže to musí chytat něco z map.
upraveno 1x, naposled 19.08.2025 08:27:15
08:25:23
19.08.2025
vhml
-> kpt.Budha 19.08.25 08:19:14: prave kvuli nemoznosti nastavení +20 jsem u sebe pACC nedodelaval. Seriove tam jde asi nastavit +10. Možná by to nějak vyresit slo.

U ruznejch predvadecek a sluzebaku je jeste osementy, ze kazdej dement co do toho sedne naklika nastaveni co nema hlavu ani patu a pak to dela picoviny kdyz do toho sednes. Typicky tady sluzebni hybridni caddyna ma vecne po nekom vsechno na sport a max rekuperaci. Asi rádoby teslácký ovládání jedním pedálem
upraveno 1x, naposled 19.08.2025 08:28:56
08:19:14
19.08.2025
kpt.Budha
-> vhml: Je to hezká hračka, zkoušel jsem to někde na běžné silnici a když chce člověk jet podle předpisů, tak je to dobré, ví to, že je za čas obec, tak to ubere plyn a tak. Jen by to chtělo mít možnost nastavit třeba mimo obec +30 a v obci +20 1 Jinak je teda pravda, že jsem to ještě na dálnici nezkoušel, jak by to fungovalo při nastavených 130, třeba by to pak nezaduplo.
08:04:14
19.08.2025
vhml
-> kpt.Budha 19.08.25 07:58:49: s travel assistem nemam najeto moc, ale ze by mi to nekde zaduplo zkusenost nemam. Jo nekde si ubere, když mu tempo pripada vysoký, ale obvykle rozumne.
07:58:49
19.08.2025
kpt.Budha
-> vhml: Buď jsem blbej, nebo u relativně nových VW má to ACC ještě travel assist a nějak to nejde od sebe oddělit. A to je vážně nepoužitelné. Jak už jsem tu několikrát psal, ACC super a na dálnici bych to používal pořád, ale když to zároveň díky tomu travel assistu z nastavených 160 najednou zadupne, protože je tam dálniční zatáčka, tak co s tím...to je pak fakt k prdu. Běžný blbý tempomat už z toho asi udělat nejde, stejně to už nemá to chytré tlačítko, které to vypínalo místo brzdy. Nebo nevím, jak se to má teda používat? 1
06:51:17
19.08.2025
vhml
Marně se snažím vymyslet, co očekáváte od normálního tempomatu narozdíl od ACC. Na prázdný silnici to přece jede stejně a pokud někdo jede předemnou tak to zpomalí. Možná když to budete používat jak to bylo vymyšlený a nevymejšlet s tím píčoviny, tak to bude fungovat ke spokojenosti. U Stepana chápu výjimku, protože Ford.
upraveno 1x, naposled 19.08.2025 06:53:47
06:48:56
19.08.2025
vhml
-> saskyn2 18.08.25 21:42:22: musí se dokodovat adaptivni vedeni v pruhu. Pak to jede hezky středem samo.

-> saskyn2 18.08.25 20:40:43: ja jezdim na třetí vzdálenost a comfort nastavení a na dálnici to přepínám na druhou a normal.
06:48:17
19.08.2025
Sita
v navodu k o4 2021 je, ze acc je urceny na dalnice a nema se pouzivat kdyz:
Vůz projíždí prudkou zatáčkou.
Vůz jede na nakloněné vozovce nebo ve vyjetých kolejích.
Vůz jede v příliš úzkém jízdním pruhu.
Vůz projíždí dopravní stavbou.

ja s klasickym tempomatem moc najezdeno nemel, jednou me malem poslal pod kamion, proste zavislost nevznikla a acc mi prijde ok, spis mu vycitam ze neumi ridit usporne 1
upraveno 2x, naposled 19.08.2025 06:51:13
23:20:27
18.08.2025
ajok
-> Robert 106 18.08.25 22:31:06: o tom parkovacim systemu mi neco povidej :/
22:43:17
18.08.2025
saskyn2
-> Robert 106: Tak mapy i kdyby šly, tak dneska waze je prostě jiná liga než něco co není online. Ale já to chápu, nový auta jsou prostě jinde, taky to vidím, ale vlastně jinde jsou i díky těm obrazovkám co chceš trhat.3 Proto jsem se divil proč měnit když si spokojený. A emise, to si jako myslíš že je na tom ČR tak dobře aby mohly zakazovat takovýhle auta když tady jsou ještě lidi co jezdí v rotačkách? 3 Jako první to zakáže Praha a tyhle auta s EU5 přijdou na řadu tak minimálně za 10 možná i víc let, vláda nebo město který by to ted udělalo by příští volby nepřežili. A to co? No to neleze, kde jinde by brali velký prachy za nulovou zodpovědnost4
22:40:19
18.08.2025
minno
-> Jura_Favorit 18.08.25 19:14:31: -> StepaNoFUN 18.08.25 11:24:38: -> palinator 18.08.25 11:43:12: já u Supa mám možnost volby, jestli chci ACC nebo obyčejný hloupý tempomat, kamarád mi to kódováním zpřístupnil...Toto by sa malo dať aj u G7? Nemáte niekto skúsenosť?
upraveno 1x, naposled 18.08.2025 22:42:07
22:31:06
18.08.2025
Robert 106
-> saskyn2: Protože je poněkud starý, mírně orezlý, nejdou aktualizovat mapy a tu Android srágoru bych ani za nic nechtěl. Taky okolo běhá emisní smrtka, výfuk zatím častý,ale vzhledem k tomu jak je naše město pokrokové, tak jistě hned okoukají zákaz vjezdu starším dieselům do města. Pravidelně býváme v televizi, třeba s naším pokrokovým parkovacím systémem, 11 milionovou betonovou, škaredou lávkou a podobně.
22:11:15
18.08.2025
saskyn2
-> Robert 106: Jak u čeho, u novějších to myslím už tak jednoduše vcds nejde. A proč teda chceš B7 měnit když ti vyhovuje? SS vypnout je rozumný, pípání pásu jak u koho, já ho třeba nevypínal, protože mě to donutí se připoutat i když jedu někam 2km, jinak bych se nepřipoutal a tohle mě donutí3 Jinak na autě bez asr bych řekl že budou víc hořet gumy, ale odpich to právě moc kvůli tomu mít nebude, protože to nedokáže ten výkon přenést, nebo alespon u mýho passata to tak je. Pokud máš 4kolu tak pak asi jo.
22:01:35
18.08.2025
Robert 106
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Jo Kámoš má nové I30 v práci a všechny řidiče se už někam pokusil poslat přesně jak píšeš a prej je to narozdíl od Golfů dost agresivní.
21:59:16
18.08.2025
Robert 106
-> saskyn2: Takže to jde nakódvat Vagem ? Tu debilní obrazovku bych z toho taky okamžitě urval a zahodil. Na tyhle věci nejsem. Pasaat B7 mi plně vyhovuje. Start/Stop jsem hned vypnul, Pípání pásů taky ( ne, že bych jezdil nepřipoutaný) A moc velkou radost mi udělalo ASR které umřelo samo od sebe. Nehlásí chybu, ale auto má teď odpich, jen teda trošku žere přední pneumatiky :-)
21:56:54
18.08.2025
Matthes, záškodník z TechWebu
-> saskyn2: Treba u Fordu, co mame na firme ten lajn assist funguje velice dobre. Na druhou stranu u my bejvaly posrany i30 jsem to natrvalo musel vypnout papirkem pred kamerou, protoze ta sracka ti klidne skubla volantem tak, ze by te poslala do svodidel nebo do auta vedle...
upraveno 1x, naposled 18.08.2025 21:57:12
21:42:22
18.08.2025
saskyn2
-> StepaNoFUN: nevim jak u jiných značek ale u koncernu se s tím fakt nepereš, jen to prostě lehce tahá podle čar, něco jako když u 120 máš blbou geometrii3 ale jo souhlas na okreskách to smysl fakt nemá, však na to to taky není myšlený, je to na to když usneš někde cestou do HR tak že si nevymlátíš držku. Případně když člověk potřebuje žrát a telefonovat dohromady3 ale to stejně po chvilce ječí převezměte řízení3
A že by to chytlo spáru se mi ještě nestalo, ale nemám s tím teda naježděný takový porce. To spíš mě sere že se to chytne bud jedný nebo druhý strany a jede to v tom pruhu u kraje jinde než bych chtěl já.
upraveno 2x, naposled 18.08.2025 21:47:36
21:33:56
18.08.2025
David29
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Ani za nic. Mě sere jet jako spolujezdec nebo letet letadlem jako pasažér.
Jo, kdybych si to pilotoval sám, lítal bych přes půl Země klidně každej tejden
21:27:18
18.08.2025
Milan 136
-> David29 18.08.25 20:42:55: Za mě dost nepříjemně. Jedeš 130, přijde značka omezení na 100. Ty ji z dálky vidíš a sundáš nohu z plynu. Tohle jede ke značce a tam to dá pomalu plný brzdy. Jako to je fakt pro dementy a neřidiče. Rád jsem z toho přesednul do mého veteránu O2.
21:21:27
18.08.2025
StepaNoFUN
-> saskyn2 18.08.25 21:16:12: Na okreskach line assist vypinam automaticky. Bezne se to chyta spar na silnici a ja se s tim neminim prat.
Hlavne v zime je to dost o hubu. Kdyz jsem s tim jel prvne, tak mi to prislo, ze jedu po lede, jak mi to hrabalo do volantu.
upraveno 1x, naposled 18.08.2025 21:22:43
21:16:12
18.08.2025
saskyn2
-> Robert 106: Vypnout to jde v infotaimentu, nebo i natrvalo diagnostikou. Ale nevidím jediný rozumný důvod třeba zrovna ten line assist vypínat a myslím si že až si to osaháš tak mi dáš za pravdu. Je fajn když člověk jede třeba do hr tak to může zachránit kejhák, ale na ježdění někam 20km to samozřejmě moc smysl nemá.
21:02:55
18.08.2025
Robert 106
Ahoj,

úplně celé jsem to nečetl, ale už někdo tady řešil jak ty asistenty vypnout ?? Myslím takovej chiptunning výbavy.
Pomalu se chystám na koupil nějakého vozu s rokem výroby 2020 nejspíš nějaký koncern VW. Co jsem v práci slyšel, že dělá Lane Assist a nouzové brždění, nebo jak se ta kravina jmenuje, tak nemám moc zájem. Kolega mě vezl novou O4, chtěl mi ukázat jak to jede a v podstatě za těch 10km to neustále pípalo a blikalo no hrůza !
upraveno 1x, naposled 18.08.2025 21:03:40
20:54:37
18.08.2025
saskyn2
já třeba podle značek moc nejezdím a celkem by mě to sralo, ale pro někoho kdo už sebral nějaký body to nemusí být úplně špatný.
20:44:26
18.08.2025
Matthes, záškodník z TechWebu
-> David29 18.08.25 20:42:55: Presne tak, je to nahovno tyhle systemy. Uz aby byly plne autonomni auta, ze si zadas kam chces jet a budes si moct cist, bejt na mobilu, honit pero, dle libosti...
20:42:55
18.08.2025
David29
jako je hezký že to čte značky a jede podle nich.

Jo, tak to musí bejt fakt "zábava" někam jet. K čemu takový osel za tím volantem jako je?Jako pro dementy co se netrefí u Lidlu mezi čáry určitě dobrá věc
20:40:43
18.08.2025
saskyn2
-> vhml 18.08.25 17:28:02: to vim, jezdim samozřejmě na tu nejnižší co to jde3 ale i na ten nejnižší to nechává za autem takovou velkou mezeru že se ti tam začnou cpát všichni z pravýho.
20:21:26
18.08.2025
StepaNoFUN
-> Jura_Favorit 18.08.25 19:14:31: -> Milan 136 18.08.25 20:00:46: Jako nechapu, proc tahle moznost volby fakt z vyroby neni. Zadny rozsireni, za ktery by mohli chtit penize to neznamena.
Jako u toho Transita mne ten adaptak sral (bralo to ba dalnici v levy zatacce auta v pravym pruhu, udrzovalo to sileny vzdalenosti, brzdilo to moc brzy). Tak jsem si to prepnul na hloupej tempomat, na kterej jsem zvyklej ze svyho a byl jsem spokojenej...
Jo jediny co mne sralo, ze tempomat nejde nastavit na vic, jak 150...
upraveno 1x, naposled 18.08.2025 20:23:27
20:20:58
18.08.2025
Jura_Favorit
-> Milan 136 18.08.25 20:00:46: jo takhle; špatně jsem tě pochopil 4
20:00:46
18.08.2025
Milan 136
-> Jura_Favorit 18.08.25 19:50:31: Ano, vím. Ale říkám, že by to tak mělo být automaticky.
19:50:31
18.08.2025
Jura_Favorit
-> Milan 136 18.08.25 19:20:36: neměl jsem, jen ACC...
19:20:36
18.08.2025
Milan 136
-> Jura_Favorit 18.08.25 19:14:31: To by tak mělo být z fabriky.
19:14:31
18.08.2025
Jura_Favorit
-> StepaNoFUN 18.08.25 11:24:38: -> palinator 18.08.25 11:43:12: já u Supa mám možnost volby, jestli chci ACC nebo obyčejný hloupý tempomat, kamarád mi to kódováním zpřístupnil...
18:56:51
18.08.2025
Milan 136
-> vhml 18.08.25 17:28:02: I tak je to na mě moc tupý a reaguje to pomalu. Teď jsem byl na školení s O4 s prediktivním tempomatem a jako je hezký že to čte značky a jede podle nich. Ale jedeš po dálnici 80 v omezení, mineš sjezd a bum plnej 3
17:28:02
18.08.2025
vhml
-> saskyn2 18.08.25 16:06:14: nastavis na volantu odstup a v infotaimentu jak zhurta to ma reagovat
16:06:14
18.08.2025
saskyn2
ACC za mě dobrý. Jedinej problém že to drží moc velkej odstup, jako plynem se tomu samozřejmě dá zamezit, ale to pak trochu ztrácí smysl. Musím napsat -> Nwkt: jestli to umí poladit3
15:43:23
18.08.2025
David29
Mě ten adaptivní tempomat moc neseděl nikdy. Když jako člověk chce jet pasivně tak dobrý, u kamionu asi super, ale v osobáku pokud chceš jet 110 apod tak je to na prd
Extreme Tyres