
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Seat Leon
-> Syny 24.06.24 17:13:24: Nejlepší je kompromis, kde ti nevadí, že ti to někdo obouchá u Kóflendu. 

-> saskyn2 24.06.24 16:55:40: Tak treba O3 FL mi prisla podobne hlucna jak muj Golf. Sice je mezi nima 7-10 let, ale nebylo to nic co by me nejak vadilo. Ale ten Leon (tusim ze to byl r.v. 2018), to bylo fak moc... Samozrejme kdyz jsem jel v B8 po FL, tak tam jsem sam cumel, jak to je tichy auto. Ale vzhledem k cenam tech aut dneska musim nekde udelat nejaky kompromis, jinak nekoupim nic...
-> Syny: To není jen seat, škodovka je oproti vw taky hůř odhlučněná.
-> minno 24.06.24 14:48:38: Byl dovnitr hrozne slyset motor. Ale i aerodynamicky hluk byl vetsi. A potvrdilo mi to vic lidi, ze to tak je. Dokonce jeden clovek i uplne mimoreci. Takze to bude asi jedna z veci, kde se prave na Seatu (oproti ostatnim koncernovym znackam) setrilo :/
-> Syny: A ten hluk sa týkal čoho? Hluk od agregátu, alebo aerodynamický hluk?
Mate nekdo zkusenost se soucasnym modelem Leonu v kombiku? Idealne s motorizaci 1,5 TSI ? Dneska jsem byl jednoho okouknout, ale nebyl cas ho projet. Stav byl nad me ocekavani peknej. Najezd 14 tkm, vyrobeny 8/23. I pres to ale uz ma zasebou pojistnou udalost v podobe narazniku a mlhovky. Asi i to bych byl ochotnej odpustit, jelikoz sehnat auto uplne cisty, s nejakou vybavou a v peknem stavu je proste nemozny - dokonce ani v tehle kategorii najezdu a roku vyroby. Vnitrek je klasicky plastak, jak je u dnesnich aut tehle tridy zvykem, ale (ac to nerad rikam), tak ten Leon je uvnitr i venku mnohem hezci, nez soucasnej Golf. Nicmene jsem mel tu cest se starsim (tim predchozim) modelem Leonu se stejnou motorizaci a tam me hodne zklamala hlucnost toho auta. Ve 120 km/h to tam bylo jak v letadle a i muj naftovej 14 let starej Golf je tissi. Trochu se bojim ty jizdy v tomhle. Tak jen jestli nekdo nema nejaky uzitecny poznatky, na cem se tam oproti Skodovce a VW setrilo...
-> Jirik_Tuňák1983 28.10.23 12:07:09: protože to pro ty auta byla vcelku běžná motorizace 

Může mi někdo vysvětlit, proč má starší Alhambra ve verzi 4x4 motor 1.9 a 85 kW?
-> Jirik_Tuňák1983: Já už se radši vyjadřovat nebudu 

-> kpt.Budha: Tak to je brutál pekelná spotřeba oleje teda
To co to tobě sežere na 15 tkm moje auto sežere za cca 2 miliony km 


-> palinator: No jo, když ono do litru na tisíc je to vlastnost, ne chyba, tak se to pak rychle překulí...
-> kpt.Budha:
Vidim dobře?
Jakože litr na 250 km?
To je taková jakoby drobnost, tzv. vzácnost.
Vidim dobře?

Jakože litr na 250 km?

To je taková jakoby drobnost, tzv. vzácnost.

-> Karel.: Když já bych právě nerad dělal tomu autu špatnou reklamu. Myslím, že ve své době to v poměru výkon / cena bylo naprosto neskutečné auto, jízdně je to super, pokud tedy člověk nemá problém s tím, že je to předokolka. V zatáčkách to drží skvěle a ani to není tak těžké...
S převodovkou jsem nikdy problém neměl, ale já také nejsem žádný semaforový závodník, opravdu rychlý rozjezd z místa jsem s tím za 8 let udělal tak 30x (počet závodních jízd do vrchu...). Tam si myslím, že by to mělo dostávat nejvíc za uši.
Měnil jsem vodní pumpu tak ve 130 tisících.
Měnil jsem brzdy - přední asi 6x, zadní 3x.
Něco se rozpadlo v topení - funguje pouze on/off, automatická regulace teploty nejde. To asi po 100 tisících.
Po 200 tisících přestala fungovat regulace naklápění světel.
Nějaký problém vznikl tak po 50 tisících ve výfukovém potrubí - na okruhu to padá do nouzového režimu.
Po 200 tisících je spotřeba oleje 7 litrů / 1800km.
Nevím, na co jsem zapomněl
S převodovkou jsem nikdy problém neměl, ale já také nejsem žádný semaforový závodník, opravdu rychlý rozjezd z místa jsem s tím za 8 let udělal tak 30x (počet závodních jízd do vrchu...). Tam si myslím, že by to mělo dostávat nejvíc za uši.
Měnil jsem vodní pumpu tak ve 130 tisících.
Měnil jsem brzdy - přední asi 6x, zadní 3x.
Něco se rozpadlo v topení - funguje pouze on/off, automatická regulace teploty nejde. To asi po 100 tisících.
Po 200 tisících přestala fungovat regulace naklápění světel.
Nějaký problém vznikl tak po 50 tisících ve výfukovém potrubí - na okruhu to padá do nouzového režimu.
Po 200 tisících je spotřeba oleje 7 litrů / 1800km.
Nevím, na co jsem zapomněl

-> saskyn2 27.08.23 11:35:27: kurva kluci, furt to nepřevracejte. Ta myšlenka směřovala k dnešním "tunerům", kteří koupí starý PDčko, nahodí na to nárazníky z Cupry, velký turbo a hurá na benzínku dělat bordel.
Nějaký holátko po bábách z důchoďáku je mimo tabulky
Nějaký holátko po bábách z důchoďáku je mimo tabulky

-> vhml: Popravdě já už ani nevím kde jsem to tenkrát objevil, ale bylo to lehce tuknutý a tenkrát ještě nebyly aukce u pojištoven tak to prodávali za zbytkovou cenu co jim to ohodnotila pojistovna. Pak mi říkali, že kvůli tomu měli nějakou kontrolu z kraje proč to prodali tak levně
Akorát to byla 1.4 bez klimy. Ale nebyl to španej kšeft, mělo to houby najeto, měl jsem k tomu všechny díly v barvě a po opravě a dodělání klimatizace to šlo pryč 100k víc než mě to vyšlo.

-> saskyn2 27.08.23 11:35:27: kde si se vyskytnul az tady u nas ve Kdyni?

-> růža 27.08.23 10:06:33: A když jsem ho měl před 15 lety tak jsem byl zaostalej jen než jsem ho prodal? Koupil jsem ho od domova důchodců ve Kdyni, znamená to že byly zaostalí všichni jeho zaměstnanci, nebo i všichni důchodci tam?

-> kpt.Budha 27.08.23 00:05:19: pozor, toto tvrzení se týká jen majitelů 1M. Novější generace si ti zaostalí totiž nemůžou dovolit 

-> kpt.Budha: to jsem nikde nečetl a důvod?
Zaostal asi jsem, s tím se smířím
Právě bych řekl, že od tebe by to mělo smysl, protože tomu dáváš a zajímají mě ty drobnosti


Právě bych řekl, že od tebe by to mělo smysl, protože tomu dáváš a zajímají mě ty drobnosti

-> Karel.: Nicméně pozor, jak píší odborníci níže: "Leony si dnes kupují převážně duševně zaostalí lidé"


-> Karel.: Jen 280. A obávám se, že zrovna já nebudu úplně průměrný uživatel, abych mohl soudit, jaké to auto je...teda aspoň doufám, že průměrný uživatel neměl tolik drobností k řešení 

-> kpt.Budha: Ahoj, co jsem tak pochopil vlastníš Leona Cupru 300? Přemýšlím nad výměnou za ST 250 a zajímá mě jak je na tom motor, převodovka atd skrz výdrž?
Děkuji info
Děkuji info
-> SO545: To mluvíš o biturbu ne? U těch to byla klasika, vyloupal se egr a vydřelo to válce. Mimochodem by mě zajímalo kdo se pod to na těch emisích podepíše to musí být taky střelec-myslím toho leona 

-> dragon_cb_cz 06.08.23 16:05:52: nejde o koncovku...ale o emisne zaradenie
A to je neuprosne.
Kamarat v od nova Multivan najvykonenjsia motorova verzia......po 80000km si to vypytalo vymenu motora. Koncovka cista. NAdmerna spotreba oleja emisie bez sance.
Spadla mu sanka ked od urcitej hranice spotreby oleja da servis vypis vymena motora nutna za bratku 16000e....ale daval ho dole z sro.....tak si aspon ponizil cenu vozidla.

A to je neuprosne.
Kamarat v od nova Multivan najvykonenjsia motorova verzia......po 80000km si to vypytalo vymenu motora. Koncovka cista. NAdmerna spotreba oleja emisie bez sance.
Spadla mu sanka ked od urcitej hranice spotreby oleja da servis vypis vymena motora nutna za bratku 16000e....ale daval ho dole z sro.....tak si aspon ponizil cenu vozidla.

-> vhml:
Služební CAYC Rapid se 130 tkm si myslím že má vejfuk čistej až na nějakej prach... schválně ho vyprstim.
Služební CAYC Rapid se 130 tkm si myslím že má vejfuk čistej až na nějakej prach... schválně ho vyprstim.
-> Jarda/felda 05.08.23 21:13:05:
Nejvíc to hulí, když se vymetají saze po dlouhý eko-jízdě. Z mýho pozorování u Toleda poměrně dost udělala různá "bohatost" nastavená VAGem. Čím bohatší, tím rychlejší a silnější reakce na plyn, ale taky větší kouř před natlačením turba.
Jinak bratranec říkal, že když vytloukli tu T6, tak že to nehulilo na pohled ani bez filtru. Ono je to taky žádoucí, aby se do DPF nechrchlaly saze zbytečně. Proto to má taky tak zoufalou odezvu na plyn.
Nejvíc to hulí, když se vymetají saze po dlouhý eko-jízdě. Z mýho pozorování u Toleda poměrně dost udělala různá "bohatost" nastavená VAGem. Čím bohatší, tím rychlejší a silnější reakce na plyn, ale taky větší kouř před natlačením turba.
Jinak bratranec říkal, že když vytloukli tu T6, tak že to nehulilo na pohled ani bez filtru. Ono je to taky žádoucí, aby se do DPF nechrchlaly saze zbytečně. Proto to má taky tak zoufalou odezvu na plyn.
-> vhml 05.08.23 21:33:11: Taky jsem na Saabech stříbrně čistou koncovku neměl a na emisích OK...
-> saskyn2 05.08.23 21:28:41: hele to jsem koukal na ty moji 1.6 ze to ma vejfuk cernej. Ale kolega mi rikal že to je normalni a ze se nejak lišily ruzny katy slozenim drahejch kovu a ze ty 1.6 prostě špiní
-> Jarda/felda: šak o tom celou dobu mluvím, plus jak říkám na těch světlejch barvách to je hodně vidět. Auto s DPF ti nezahulí, Markéta má v ovci odbržděnejch 154kw a z výfuku bys mohl žrát, ale na fábii která byla z výroby bez DPF to prostě bylo ohulený jak byla bílá, samozřejmě ne jak tady ten leon, ale bylo. A jak říkám pokud tam má nějaký další úpravy kromě čipu třeba výfuk bez katu, hybrida, prostě extrém úpravu tak to bude takhle ohulený i kdyby si s tím dělal nevím co

-> saskyn2 05.08.23 13:20:34: tak ono je hulit a hulit, pokud tomu naložíš tak v tahu si to prostě zakouří než se roztočí turbo (to dělaji i auta z výroby) 

-> Jirik_Tuňák1983: to rozhodně 

-> růža 05.08.23 17:07:51: Ale zase to určitě táhne vod sklepa. 

-> Jirik_Tuňák1983: Já vím moudrý otče, taky jsem už za podobným humusem jel. Jen jsem chtěl přes tebe Saskynovi vysvětlit, že co je TDi fun pro majitele, neni TDi fun pro okolí.
-> růža 05.08.23 13:43:51: Když za tím hnojem pak jedeš na kole nebo na skútru, tak to není o špatných snech, chlapče mladý. 

-> saskyn2: Tak takovýhle zásah už samozřejmě bude hulit, ale nemusel by s tím veřejně jezdit. Pak z toho má Jiřík špatné sny.
-> saskyn2 05.08.23 13:20:34: Ještě jsi zapomněl na Pou! 

-> růža: Záleží o čem se tu bavíte. Jestli o nějakém minimálním přidání výkonu, nebo fakt o celkové úpravě. Že s hybridem a bez katu třeba s 200k v rotačce nehulí, sorry ale to je prostě píčovina.
-> saskyn2: jak píše Milan, kvalitní úprava nehulí. Jenže oni to děcka vyžadují, aby to hulilo. Zajímavý, že mě nikdy žádný TDIčko takhle nehulilo (včetně RS Fabie)
Spíš to je na těhle světlých barvách vidět. Jinak pokud tam má nějakýho hybrida a nabušenej nesmysl, tak nevím jak by jste u takhle starý vrány bez DPF chtěli docílit aby to nehulilo. Na naší bývalý 1.4tdi fábii v bílý barvě se ten zadek taky špinil, sice rozhodně ne tolik, ale taky tam nebyla žádná extrém úprava, nebo nedej bože vyndanej kat. A nemyslím že by zrovna TDi fun byl nějakej blbec co neumí udělat úpravu.
-> vhml 05.08.23 12:50:44: Měly by se na to začít vyrábět štítky na pátá vrata "Smrad Leon". 

-> Jirik_Tuňák1983 05.08.23 11:05:05: trochu montazky do komina a uz nezahuli 

-> Jirik_Tuňák1983 05.08.23 11:05:05: nechápu tuhle lidskou demenci, že když to kouří, tak je to správně. Ale je pravda, že Leony si dnes kupují převážně duševně zaostalí lidé (Dragona na ně).
-> Milan 136 05.08.23 11:44:56: Ještě tady jezdívala Ibiza, taky žlutá a černá záda. Ale ta už asi někam odletěla v mraku černého kouře.
-> Jirik_Tuňák1983 05.08.23 11:05:05: U na RZ jako třešnička na dortu. Jinak souhlas. Z toho musí jít dobrej humus. Přitom kvalitní úprava nehulí. Tohle pojede možná trochu víc, než série. Ale s hromadou humusu.
-> Jirik_Tuňák1983: Todle auto je totiž diagnóza... U nás jezdili dva - jednoho rozmlátil ožralej majitel o zeď baráku a druhej tady jezdí pořád a pravidelně parkuje v křižovatce, před sníženým místem pro přecházení...
Nedalo by se to šrotovat rovnou na ulici mobilními lisy?
Přijde mi, že je to taková klasika. Žlutá a černej zadek.

Přijde mi, že je to taková klasika. Žlutá a černej zadek.
-> ogi: Jako mozna jo, na diagnostice asi nic neni a udelaj to po domluve na pockani. Ale jak jsem tam auto nechal treba na tu geo s tim, ze bude hotova (ted placnu, uz nevim) ve 13 hodin, tak jsem tam byl a auto nebylo protoze bla bla... Tak jsem sel jeste do mesta na cca 2 hodky, vratil se a furt nebylo a jeste jsem tam cekal dobrou hodinu. V dobe, kdy slibovali, ze bude hotovy stalo na miste kde jsem ho nechal a ani se nehlo. Proc treba nezavolali, ze nestihaj nevim. No a jako bonus byl po tej geo hozenej volant mirne do strany, to mi tvrdili, ze uplne presne udelat pry nejde (coz tedy nebyli prvni, kdo me to tvrdil. Nicmene v LAKu to kupodivu zvladli a volant mam krasne rovne). No a ten naraznik, to bylo taky dilo. V papirech psano ze bude auto za 14 dni a nebylo ani za 2 mesice...