
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Seat Leon
-> Jirik_Tuňák1983: Já už se radši vyjadřovat nebudu 

-> kpt.Budha: Tak to je brutál pekelná spotřeba oleje teda
To co to tobě sežere na 15 tkm moje auto sežere za cca 2 miliony km 


-> palinator: No jo, když ono do litru na tisíc je to vlastnost, ne chyba, tak se to pak rychle překulí...
-> kpt.Budha:
Vidim dobře?
Jakože litr na 250 km?
To je taková jakoby drobnost, tzv. vzácnost.
Vidim dobře?

Jakože litr na 250 km?

To je taková jakoby drobnost, tzv. vzácnost.

-> Karel.: Když já bych právě nerad dělal tomu autu špatnou reklamu. Myslím, že ve své době to v poměru výkon / cena bylo naprosto neskutečné auto, jízdně je to super, pokud tedy člověk nemá problém s tím, že je to předokolka. V zatáčkách to drží skvěle a ani to není tak těžké...
S převodovkou jsem nikdy problém neměl, ale já také nejsem žádný semaforový závodník, opravdu rychlý rozjezd z místa jsem s tím za 8 let udělal tak 30x (počet závodních jízd do vrchu...). Tam si myslím, že by to mělo dostávat nejvíc za uši.
Měnil jsem vodní pumpu tak ve 130 tisících.
Měnil jsem brzdy - přední asi 6x, zadní 3x.
Něco se rozpadlo v topení - funguje pouze on/off, automatická regulace teploty nejde. To asi po 100 tisících.
Po 200 tisících přestala fungovat regulace naklápění světel.
Nějaký problém vznikl tak po 50 tisících ve výfukovém potrubí - na okruhu to padá do nouzového režimu.
Po 200 tisících je spotřeba oleje 7 litrů / 1800km.
Nevím, na co jsem zapomněl
S převodovkou jsem nikdy problém neměl, ale já také nejsem žádný semaforový závodník, opravdu rychlý rozjezd z místa jsem s tím za 8 let udělal tak 30x (počet závodních jízd do vrchu...). Tam si myslím, že by to mělo dostávat nejvíc za uši.
Měnil jsem vodní pumpu tak ve 130 tisících.
Měnil jsem brzdy - přední asi 6x, zadní 3x.
Něco se rozpadlo v topení - funguje pouze on/off, automatická regulace teploty nejde. To asi po 100 tisících.
Po 200 tisících přestala fungovat regulace naklápění světel.
Nějaký problém vznikl tak po 50 tisících ve výfukovém potrubí - na okruhu to padá do nouzového režimu.
Po 200 tisících je spotřeba oleje 7 litrů / 1800km.
Nevím, na co jsem zapomněl

-> saskyn2 27.08.23 11:35:27: kurva kluci, furt to nepřevracejte. Ta myšlenka směřovala k dnešním "tunerům", kteří koupí starý PDčko, nahodí na to nárazníky z Cupry, velký turbo a hurá na benzínku dělat bordel.
Nějaký holátko po bábách z důchoďáku je mimo tabulky
Nějaký holátko po bábách z důchoďáku je mimo tabulky

-> vhml: Popravdě já už ani nevím kde jsem to tenkrát objevil, ale bylo to lehce tuknutý a tenkrát ještě nebyly aukce u pojištoven tak to prodávali za zbytkovou cenu co jim to ohodnotila pojistovna. Pak mi říkali, že kvůli tomu měli nějakou kontrolu z kraje proč to prodali tak levně
Akorát to byla 1.4 bez klimy. Ale nebyl to španej kšeft, mělo to houby najeto, měl jsem k tomu všechny díly v barvě a po opravě a dodělání klimatizace to šlo pryč 100k víc než mě to vyšlo.

-> saskyn2 27.08.23 11:35:27: kde si se vyskytnul az tady u nas ve Kdyni?

-> růža 27.08.23 10:06:33: A když jsem ho měl před 15 lety tak jsem byl zaostalej jen než jsem ho prodal? Koupil jsem ho od domova důchodců ve Kdyni, znamená to že byly zaostalí všichni jeho zaměstnanci, nebo i všichni důchodci tam?

-> kpt.Budha 27.08.23 00:05:19: pozor, toto tvrzení se týká jen majitelů 1M. Novější generace si ti zaostalí totiž nemůžou dovolit 

-> kpt.Budha: to jsem nikde nečetl a důvod?
Zaostal asi jsem, s tím se smířím
Právě bych řekl, že od tebe by to mělo smysl, protože tomu dáváš a zajímají mě ty drobnosti


Právě bych řekl, že od tebe by to mělo smysl, protože tomu dáváš a zajímají mě ty drobnosti

-> Karel.: Nicméně pozor, jak píší odborníci níže: "Leony si dnes kupují převážně duševně zaostalí lidé"


-> Karel.: Jen 280. A obávám se, že zrovna já nebudu úplně průměrný uživatel, abych mohl soudit, jaké to auto je...teda aspoň doufám, že průměrný uživatel neměl tolik drobností k řešení 

-> kpt.Budha: Ahoj, co jsem tak pochopil vlastníš Leona Cupru 300? Přemýšlím nad výměnou za ST 250 a zajímá mě jak je na tom motor, převodovka atd skrz výdrž?
Děkuji info
Děkuji info
-> SO545: To mluvíš o biturbu ne? U těch to byla klasika, vyloupal se egr a vydřelo to válce. Mimochodem by mě zajímalo kdo se pod to na těch emisích podepíše to musí být taky střelec-myslím toho leona 

-> dragon_cb_cz 06.08.23 16:05:52: nejde o koncovku...ale o emisne zaradenie
A to je neuprosne.
Kamarat v od nova Multivan najvykonenjsia motorova verzia......po 80000km si to vypytalo vymenu motora. Koncovka cista. NAdmerna spotreba oleja emisie bez sance.
Spadla mu sanka ked od urcitej hranice spotreby oleja da servis vypis vymena motora nutna za bratku 16000e....ale daval ho dole z sro.....tak si aspon ponizil cenu vozidla.

A to je neuprosne.
Kamarat v od nova Multivan najvykonenjsia motorova verzia......po 80000km si to vypytalo vymenu motora. Koncovka cista. NAdmerna spotreba oleja emisie bez sance.
Spadla mu sanka ked od urcitej hranice spotreby oleja da servis vypis vymena motora nutna za bratku 16000e....ale daval ho dole z sro.....tak si aspon ponizil cenu vozidla.

-> vhml:
Služební CAYC Rapid se 130 tkm si myslím že má vejfuk čistej až na nějakej prach... schválně ho vyprstim.
Služební CAYC Rapid se 130 tkm si myslím že má vejfuk čistej až na nějakej prach... schválně ho vyprstim.
-> Jarda/felda 05.08.23 21:13:05:
Nejvíc to hulí, když se vymetají saze po dlouhý eko-jízdě. Z mýho pozorování u Toleda poměrně dost udělala různá "bohatost" nastavená VAGem. Čím bohatší, tím rychlejší a silnější reakce na plyn, ale taky větší kouř před natlačením turba.
Jinak bratranec říkal, že když vytloukli tu T6, tak že to nehulilo na pohled ani bez filtru. Ono je to taky žádoucí, aby se do DPF nechrchlaly saze zbytečně. Proto to má taky tak zoufalou odezvu na plyn.
Nejvíc to hulí, když se vymetají saze po dlouhý eko-jízdě. Z mýho pozorování u Toleda poměrně dost udělala různá "bohatost" nastavená VAGem. Čím bohatší, tím rychlejší a silnější reakce na plyn, ale taky větší kouř před natlačením turba.
Jinak bratranec říkal, že když vytloukli tu T6, tak že to nehulilo na pohled ani bez filtru. Ono je to taky žádoucí, aby se do DPF nechrchlaly saze zbytečně. Proto to má taky tak zoufalou odezvu na plyn.
-> vhml 05.08.23 21:33:11: Taky jsem na Saabech stříbrně čistou koncovku neměl a na emisích OK...
-> saskyn2 05.08.23 21:28:41: hele to jsem koukal na ty moji 1.6 ze to ma vejfuk cernej. Ale kolega mi rikal že to je normalni a ze se nejak lišily ruzny katy slozenim drahejch kovu a ze ty 1.6 prostě špiní
-> Jarda/felda: šak o tom celou dobu mluvím, plus jak říkám na těch světlejch barvách to je hodně vidět. Auto s DPF ti nezahulí, Markéta má v ovci odbržděnejch 154kw a z výfuku bys mohl žrát, ale na fábii která byla z výroby bez DPF to prostě bylo ohulený jak byla bílá, samozřejmě ne jak tady ten leon, ale bylo. A jak říkám pokud tam má nějaký další úpravy kromě čipu třeba výfuk bez katu, hybrida, prostě extrém úpravu tak to bude takhle ohulený i kdyby si s tím dělal nevím co

-> saskyn2 05.08.23 13:20:34: tak ono je hulit a hulit, pokud tomu naložíš tak v tahu si to prostě zakouří než se roztočí turbo (to dělaji i auta z výroby) 

-> Jirik_Tuňák1983: to rozhodně 

-> růža 05.08.23 17:07:51: Ale zase to určitě táhne vod sklepa. 

-> Jirik_Tuňák1983: Já vím moudrý otče, taky jsem už za podobným humusem jel. Jen jsem chtěl přes tebe Saskynovi vysvětlit, že co je TDi fun pro majitele, neni TDi fun pro okolí.
-> růža 05.08.23 13:43:51: Když za tím hnojem pak jedeš na kole nebo na skútru, tak to není o špatných snech, chlapče mladý. 

-> saskyn2: Tak takovýhle zásah už samozřejmě bude hulit, ale nemusel by s tím veřejně jezdit. Pak z toho má Jiřík špatné sny.
-> saskyn2 05.08.23 13:20:34: Ještě jsi zapomněl na Pou! 

-> růža: Záleží o čem se tu bavíte. Jestli o nějakém minimálním přidání výkonu, nebo fakt o celkové úpravě. Že s hybridem a bez katu třeba s 200k v rotačce nehulí, sorry ale to je prostě píčovina.
-> saskyn2: jak píše Milan, kvalitní úprava nehulí. Jenže oni to děcka vyžadují, aby to hulilo. Zajímavý, že mě nikdy žádný TDIčko takhle nehulilo (včetně RS Fabie)
Spíš to je na těhle světlých barvách vidět. Jinak pokud tam má nějakýho hybrida a nabušenej nesmysl, tak nevím jak by jste u takhle starý vrány bez DPF chtěli docílit aby to nehulilo. Na naší bývalý 1.4tdi fábii v bílý barvě se ten zadek taky špinil, sice rozhodně ne tolik, ale taky tam nebyla žádná extrém úprava, nebo nedej bože vyndanej kat. A nemyslím že by zrovna TDi fun byl nějakej blbec co neumí udělat úpravu.
-> vhml 05.08.23 12:50:44: Měly by se na to začít vyrábět štítky na pátá vrata "Smrad Leon". 

-> Jirik_Tuňák1983 05.08.23 11:05:05: trochu montazky do komina a uz nezahuli 

-> Jirik_Tuňák1983 05.08.23 11:05:05: nechápu tuhle lidskou demenci, že když to kouří, tak je to správně. Ale je pravda, že Leony si dnes kupují převážně duševně zaostalí lidé (Dragona na ně).
-> Milan 136 05.08.23 11:44:56: Ještě tady jezdívala Ibiza, taky žlutá a černá záda. Ale ta už asi někam odletěla v mraku černého kouře.
-> Jirik_Tuňák1983 05.08.23 11:05:05: U na RZ jako třešnička na dortu. Jinak souhlas. Z toho musí jít dobrej humus. Přitom kvalitní úprava nehulí. Tohle pojede možná trochu víc, než série. Ale s hromadou humusu.
-> Jirik_Tuňák1983: Todle auto je totiž diagnóza... U nás jezdili dva - jednoho rozmlátil ožralej majitel o zeď baráku a druhej tady jezdí pořád a pravidelně parkuje v křižovatce, před sníženým místem pro přecházení...
Nedalo by se to šrotovat rovnou na ulici mobilními lisy?
Přijde mi, že je to taková klasika. Žlutá a černej zadek.

Přijde mi, že je to taková klasika. Žlutá a černej zadek.
-> ogi: Jako mozna jo, na diagnostice asi nic neni a udelaj to po domluve na pockani. Ale jak jsem tam auto nechal treba na tu geo s tim, ze bude hotova (ted placnu, uz nevim) ve 13 hodin, tak jsem tam byl a auto nebylo protoze bla bla... Tak jsem sel jeste do mesta na cca 2 hodky, vratil se a furt nebylo a jeste jsem tam cekal dobrou hodinu. V dobe, kdy slibovali, ze bude hotovy stalo na miste kde jsem ho nechal a ani se nehlo. Proc treba nezavolali, ze nestihaj nevim. No a jako bonus byl po tej geo hozenej volant mirne do strany, to mi tvrdili, ze uplne presne udelat pry nejde (coz tedy nebyli prvni, kdo me to tvrdil. Nicmene v LAKu to kupodivu zvladli a volant mam krasne rovne). No a ten naraznik, to bylo taky dilo. V papirech psano ze bude auto za 14 dni a nebylo ani za 2 mesice...
-> Syny: Tak to fakt asi zvazim ten LaK. Naši tam(u Smuclera) auto kupovali novy, ale od ty doby to tam bylo jen dvakrat-prvni servis a oprava po bouracce. Jinak to servisuju já. Ale obě dvě návštěvy tam byli v pohodě, i termíny dle domluvy. Ale už je to teda pár let, asi 5. Měl jsem představu, že se objednám na diagnostiku na urcitej termín a za hodinu odjíždím...
-> ogi: Tvl u Smuclera v Plzni jsem resil dve veci a oboji byla totalni silenost. Vsecko jim trva neskutecne dlouho, nedodrzujou vubec terminy co slibi a jednani strasny. Geometrie po kterej jsem mel krivej volant a vymena narazniku na pojistovnu trvala pres 2 mesice. Sice jsem mel nahradni auto, ale malou fabii bez taznyho a kdyz jsem z nich chtel vytlacit nejakej termin, kdy to konecne uz bude, tak ze nevi a co je uhanim, kdyz mam nahradni auto - doslova... Auto vraceny s odrenym zrcatkem, cehoz jsem si vsiml az ten vecer po predani auta, takze neprokazatelny. A kdyz jsem tam chtel koupit opravnou sadu na zadni sterac, tak se nejdriv hrozne divili jak o ni vubec vim, ze to neni zadna ofiko sada a kdyz jsme zjistili, ze to na moje auto nepasuje, tak ze prej si mam koupit celej sterac i s motorem za asi 5 bez dane. Na muj dotaz, jestli kvuli prasklej trubicce v hodnote par korun je normalni kupovat i motor sterace, tak mi jen arogantne odpalili, ze prej "no jiste" s protahlou drzkou na pest. Tam uz me fakt neuvidi...
Zajed si do Lak Racing u Chotikova. Sice i tam vzniklo par problemu pri opravach (ulomeny zajistovaci srouby prednich kotoucu a ztracena cepicka odvzdusnovaku brzd), na coz jsem prisel az pri prezouvani kol, ale porad nebe a dudy oproti Smuclerovi ve vsech smerech...
Zajed si do Lak Racing u Chotikova. Sice i tam vzniklo par problemu pri opravach (ulomeny zajistovaci srouby prednich kotoucu a ztracena cepicka odvzdusnovaku brzd), na coz jsem prisel az pri prezouvani kol, ale porad nebe a dudy oproti Smuclerovi ve vsech smerech...
Tohle je origo Delphi, zatím mi kluci pokaždé problém vyřešili, jezdil jsem k nim, ještě když jsem měl servis. Ale většinou to byly starší auta. Zajedu s tím do autorizaku, v mým případě ke Smuclerovi do Plzně...
-> Milan 136: Ona origo Delphi toho umí docela dost. Bohužel 95% toho, co se tu pohybuje jsou (starý) klony. :-/ Osobně mám origo VCDS (ten repas kabel do myslím 2017 - zatím jsem novější nepotřeboval) a když to porovnám s předchozím klonem - to moc nejde srovnávat... Ten F-COM na Forda (a snad Mazdu) je za ty peníze asi dobrej, ale jaksi k němu chyběj jakýkoli návody na naprosto cokoli. :-/
-> dragon_cb_cz 08.07.22 22:14:12: Však ano. Taky nikomu necpu to své. Já jsem zvyklý na originál VAS/ODIS, nebo doma VCDS.
Dělám jen koncern a ostatní úspěšně vyháním
Ale přes obd s tím VCDS dokážu načíst /vymazat chyby a přečíst nějaké hodnoty i u jiných značek. A tak podobně to má Delphi u toho koncernu. Ale tak já mám na tuhle značku averzi tak nějak všeobecně
Dělám jen koncern a ostatní úspěšně vyháním

Ale přes obd s tím VCDS dokážu načíst /vymazat chyby a přečíst nějaké hodnoty i u jiných značek. A tak podobně to má Delphi u toho koncernu. Ale tak já mám na tuhle značku averzi tak nějak všeobecně

-> Milan 136 08.07.22 22:09:36: No ale to fakt není chyba toho modulu, ale spíš software (a často překladu)... a nemalou zásluhu na tom bude mít automobilka, která se o informace nejspíš velmi neochotně dělí
Takže jak říkám... zkus tu svojí origo VAG diagnostiku na nekoncernovém autě a uvidíme, s jakou se potážeš 
Samostatná kapitola je to, že by OBD-2 chybové kódy měly být standardizované mezi výrobci a leda hovno...


Samostatná kapitola je to, že by OBD-2 chybové kódy měly být standardizované mezi výrobci a leda hovno...
-> růža 08.07.22 21:53:48: Tech-2 je origo GM diagnostika za nechutné peníze (bazarový kusy se doteď pohybujou za desítky tisíc Kč). Op-com je tuším maďarská záležitost, není to origo, ale na Opely to funguje co vím dost dobře a díky sdílení motorizací i na naftový Saaby. Ale na benzínový smůla
Tam toho sdílení moc nebylo... a třeba na visualizaci live dat to taky není nic extra.
A aktualizace mě netrápí, snad jediná výhoda 10 let mrtvý automobilky
-> StepaNoFUN: Tak ono asi -> Milan 136: a spol nejezdí na školení jen pro srandu králíkům... a speciálně u moderních motorů je těch souvislostí na pochopení asi víc než dost. Že spousta "mechaniků" nechápe ani to co poučený laik je jiná věc

A aktualizace mě netrápí, snad jediná výhoda 10 let mrtvý automobilky

-> StepaNoFUN: Tak ono asi -> Milan 136: a spol nejezdí na školení jen pro srandu králíkům... a speciálně u moderních motorů je těch souvislostí na pochopení asi víc než dost. Že spousta "mechaniků" nechápe ani to co poučený laik je jiná věc

Od té doby, kdy mi různí lidé opakovaně přinesli vytištěné chyby a u nich naprosto jiné znění závady, než jsem si následně sám vyčetl, nebo žádné a jen číslo chyby už to nechci ani vidět.
Chápu, že někomu to na něco stačí, ale já na to mám svůj názor.
Chápu, že někomu to na něco stačí, ale já na to mám svůj názor.