skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
08:36:30
13.06.2017
13.06.2017

Jumbo
-> Syny: Vysoušeč je taky v motorovém prostoru, ne? V topení by měl být akorát "radiátor", který chladí vzduch...
08:25:57
13.06.2017
13.06.2017

Syny
-> suri: To nebude asi uplne lehka a levna zalezitost, co? Chladic se vymeni asi relativne snadno, ale ten vysousec? Ten je nekde v interieru v topeni, ne?
07:44:13
13.06.2017
13.06.2017

Jirik_Tuňák1983
-> suri 13.06.17 07:37:16: Tak proto to stojí 3x méně než na jiné značky. Je to potřeba 3x častěji, na druhou stranu, je to zase od výrobce / dodavatelů velmi ohleduplné, že? 

07:37:16
13.06.2017
13.06.2017

suri
-> Tuner#2: ak je v ňom diera tak je zadretý a bude plný systém špôn
poskladať s novým to môžeš , chvíľu to pôjde
treba tam komplet preplach systému , nový chladič s vysúšačom a niekedy aj expanzný ventil .... ak sa to neprepláchne tak je nový len na pár dní ako píše Milan
-> Milan 136: ja mám zase ko vrtulu , ako ju pustí na druhý stupeň tak vydáva neskutočné zvuky , niekedy také ako keby frézovala o chladič,nová vrtuľa 630eur , nejaká HELLA cca 300€ ... to je jeden zvuk , druhý je tam taký po zapnutí klímy niečo akoby v strede prístrojovky zarezonuje a potom ešte kopa iných zvukov ... už nech mám doma Feliciu
poskladať s novým to môžeš , chvíľu to pôjde
treba tam komplet preplach systému , nový chladič s vysúšačom a niekedy aj expanzný ventil .... ak sa to neprepláchne tak je nový len na pár dní ako píše Milan
-> Milan 136: ja mám zase ko vrtulu , ako ju pustí na druhý stupeň tak vydáva neskutočné zvuky , niekedy také ako keby frézovala o chladič,nová vrtuľa 630eur , nejaká HELLA cca 300€ ... to je jeden zvuk , druhý je tam taký po zapnutí klímy niečo akoby v strede prístrojovky zarezonuje a potom ešte kopa iných zvukov ... už nech mám doma Feliciu
23:20:26
12.06.2017
12.06.2017

Pavel P@nkáč
Nemáte někdo zkusenost ze octavia 2 2.0tdi 16v 103kw r.2005 jede na jedničku a někdy i dvojku jako v nouzi bez turba, a na trojku a ostatní kvalty už zatáhne jak má? ve vagu mě to ukazuje ze to fouká na ty dva spodní kvalty cca 0,2 a na trojku už nafouká 1.0
podtlak funguje, balonek na turbu zatahuje, zkoušel jsem váhu vzduchu a dal novej naftovej filtr ale nic se nezměnilo....pamět zavad bez chyb
podtlak funguje, balonek na turbu zatahuje, zkoušel jsem váhu vzduchu a dal novej naftovej filtr ale nic se nezměnilo....pamět zavad bez chyb
23:10:57
12.06.2017
12.06.2017

Pavel P@nkáč
-> Jarda: na feldě kdyz se zapne klima tak je to jako kdyby ti někdo přiložil do auta půl tuny a krasně to cuká celým autem jak se vypíná a zapíná za jízdy



23:05:45
12.06.2017
12.06.2017

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Milan 136 12.06.17 22:57:41: Já to neviděl, ale nějaký ulítaný šrouby a nejde to natlakovat, protože je tam díra jak vrata. Co vše teda koupit nové? Jen kompresor a nebo co dál? Chladič vypadá OK. Až to složíme, tak přijede maník co čistí a plní klimy. Co je to ten vyslusec?
23:03:17
12.06.2017
12.06.2017

Jarda - zrušená registrace
cim muze byt, ze mi u feldy klimakompressor piska? mam strach, aby neodesel, tak to radeji ani nezapinam
kdyz za jizdy zapnu klimu, tak to je znat, jako kdybych trochu pribrzdil, ze to je odpor, to je mi jasne, ale az tak?


22:57:41
12.06.2017
12.06.2017

Milan 136
-> Tuner#2: ano, Sanden byva origo. Jeste se pouzival Zyxel, Denso a i Valeo byva. Cena je fajn. Co konkretne je na tom starym KO?
Pokud by byl zadreny- sedy olej=vyplach okruhu a vymena vyslusece/kondenzatoru.
Jinak by byl ten novej za chvili ko taky
Pokud by byl zadreny- sedy olej=vyplach okruhu a vymena vyslusece/kondenzatoru.
Jinak by byl ten novej za chvili ko taky
22:14:36
12.06.2017
12.06.2017

Tuner#2 - zrušená registrace
Kompresor na klimu pro O2 1,6MPI od firmy Sandem - to je origo? Mám tu na něj nabídku za 4tKč nový, ten co je v autě je KO.
19:27:20
10.06.2017
10.06.2017

krtik
-> StepaNoFUN 10.06.17 15:58:51: Teda tak na to bych neměl. Resp. by se mě na cestě nechtělo. To bych vzal elektrikářskou páskou
.

15:58:51
10.06.2017
10.06.2017

StepaNoFUN
-> krtik: Není za co. ;-) Já například sadu těch plastů (2+2ks) vozím v autě ssebou. Vyměněný je to za chvíli...
08:51:41
10.06.2017
10.06.2017

krtik
-> StepaNoFUN 10.06.17 07:14:28: Jo, děkuju :). No ono to lanku bylo ještě šíleně rezavý a potrhaný vlákna.
07:14:28
10.06.2017
10.06.2017

StepaNoFUN
-> krtik: Bez výměny držáků to nejde. A když budeš dávat tu s bilejma, tak je hned dej nový. Stojej pár korun. Lanko se zamotá, pokud to někdo zkouší zavřít a plast je KO.
23:07:36
09.06.2017
09.06.2017

krtik
-> Milan 136 09.06.17 22:37:46: ...a bez výměny držáku/linety skla?
22:44:46
09.06.2017
09.06.2017

krtik
-> Milan 136 09.06.17 22:37:46: Děkuju :). Tak to vyřešíme jako celek.
Co jsem ale čuměl, že nejen polámanej plast, ale lanko na kašu
.
Co jsem ale čuměl, že nejen polámanej plast, ale lanko na kašu

22:37:46
09.06.2017
09.06.2017

Milan 136
-> krtik: ano, jde to zamenit
22:20:46
09.06.2017
09.06.2017

krtik
Prosím, jak to je se záměnností zadních stahovaček na O1?
Na O1 '97 je rozlámaný černý jezdec v kolejničce ve kterém je držák okna. Na předních stahovačkách co mám doma jsou ale jezdce bílé a tvarově jinačí. Je celek záměnný, když to vezmu i s jiným držákem okna? resp. okno a uchycení stahovačky ve dveřích je stejné?
Děkuju :).
Na O1 '97 je rozlámaný černý jezdec v kolejničce ve kterém je držák okna. Na předních stahovačkách co mám doma jsou ale jezdce bílé a tvarově jinačí. Je celek záměnný, když to vezmu i s jiným držákem okna? resp. okno a uchycení stahovačky ve dveřích je stejné?
Děkuju :).
20:19:32
08.06.2017
08.06.2017

Milan 136
08:24:49
08.06.2017
08.06.2017

suri
Neviem či je toto elektronickým plynom a reakciou .. je to program na zahriatie katalyzátora na tej 1,4TSI CAXA CAXC a robia to všetky , po pár sekundách to ide normálne
08:12:26
08.06.2017
08.06.2017

Nwkt
-> Syny:




06:52:57
08.06.2017
08.06.2017

Syny
Kdo si zvykne na turbodiru u koncernovyho 103kW 2,0 TDI, tak toho nejaka opozdena reakce na plyn uz nikde nikdy neprekvapi 

06:21:46
08.06.2017
08.06.2017

vhml
-> Sita 08.06.17 00:29:49: ale umí. Jen to nedělají.
00:29:49
08.06.2017
08.06.2017

Sita
Skoda (potazmo celej VW) uz cca 20 let neumi udelat benzinovej motor bez prodlevy v reakci na plynovej pedal, tvrdim ja. Prakticka zkusenost mi chybi jen s 2.0MPi, jinak jsem zkousel vsechny a vsechny maji prodlevu jako prase. Snad prej ten novej 1.5TSi uz ne, ten jsem jeste nemel moznost zkusit... Jak rika Tuner, neni nad mechaniku. Coby laik, s mechanickou vazbou opozdeny reakce nepocituju.
22:57:03
07.06.2017
07.06.2017

Jirik_Tuňák1983
-> Tuner#2 - zrušená registrace 07.06.17 22:35:51: Ani u mechaniky není reakce motoru okamžitá. 

22:35:51
07.06.2017
07.06.2017

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jirik_Tuňák1983 07.06.17 22:33:47: To ano, na O2 je ta prodleva oproti C-maxu malinká, ale přímé mechanické spojení s klapkou to stejně nikdy nenahradí.
22:33:47
07.06.2017
07.06.2017

Jirik_Tuňák1983
-> Tuner#2 - zrušená registrace 07.06.17 22:28:13: Odezva a prodleva nemá s el. plynem nic společného, je to jen o tom, jak je to nastaveno a vůbec vyrobeno.
22:28:13
07.06.2017
07.06.2017

Tuner#2 - zrušená registrace
-> blue-dog 07.06.17 20:58:01: Elektronický plyn, třeba na C-maxu co máme je to za trest. To bych taky viděl jako vlastnost než chybu.
21:31:30
07.06.2017
07.06.2017

suri
-> vlkousek: tam hrkoce rozvod alebo prestavovač vačky, záleží či len ozaj studený 2-3 sekundy alebo niečo iné , to chce počuť
takisto nekľudný chod po štarte robia všetky 1,4 , je to vlastnosť , pár sekúnd a je to ok
takisto nekľudný chod po štarte robia všetky 1,4 , je to vlastnosť , pár sekúnd a je to ok
21:22:26
07.06.2017
07.06.2017

Milan 136
-> vlkousek: to asi nebyly ventily rekl bych
20:58:01
07.06.2017
07.06.2017

blue-dog
-> suri: Všechno se tvářilo OK a pak přišlo na start motoru, hned po startu byli slyšet ventily + po sešlápnutí plynu motor reagoval opožděně. 

20:29:38
07.06.2017
07.06.2017

suri
-> vlkousek: ako sa na to prišlo?
19:14:46
07.06.2017
07.06.2017

blue-dog
-> suri: Kombi, ale nakonec to nedopadlo, byly špatné ventily a motor měl opožděné reakce na plyn 

16:02:26
07.06.2017
07.06.2017

suri
-> vlkousek: sedan combi ? rezne najčastejšie kufor dole na hrane s nárazníkom , okolo svetielok EČV tak to riadne pozri ... inak také bežné veci okolo motora , či sú na stene štítky , lícovania dielov a podobne ... k motoru ťažko povedať , ak to studené zahrkoce na pár sekúnd tak to je normálne , ostatok ťažko povedať , chcelo by to vidieť
13:53:58
07.06.2017
07.06.2017

blue-dog
-> Nwkt: 1.4 TSI rv. 2010
12:20:35
07.06.2017
07.06.2017

Nwkt
-> vlkousek: Jakej motor?
12:19:51
07.06.2017
07.06.2017

blue-dog
Zdravím, byl by někdo z vás tak hodný a napsal tady věci na které si dát pozor při koupi škody Octavie 2nf? Dneska si jdeme prohlédnout jednu Octavii a chtěli bychom vědět místa kde to rezne nejčastěji, nějaké signály co značí nějakou vadu. Předem děkuji za odpovědi. Stočené kilometry nemusíte psát ty máme zjištěný. 

20:07:44
05.06.2017
05.06.2017

M@rtin
-> Syny: No prozatím se zdá že to drží, chemopren jsem doma nenašel, tak jsem to přilepil oboustrankou. Ale vyměním to pak komplet ....
09:03:49
05.06.2017
05.06.2017

Syny
-> M@rtin: Jo jo, takhle presne to zacina :) Klepe se a pak uleti
Tej oboustrance bych ale moc neveril - vem to radeji lepidlem jak jsem psal niz. Drzi to uz 4roky a vyhrejva to normalne...

08:49:12
05.06.2017
05.06.2017

M@rtin
-> Tuner#2 - zrušená registrace 25.05.17 16:43:42: Já už delší dobu pozoroval, že se klepe zrcátko u řidiče, tak jsem ho odloupnul a nalepil zpět oboustrankou, tak uvidíme.
Na moc velkým kusu to nedrželo
Na moc velkým kusu to nedrželo

21:59:55
29.05.2017
29.05.2017

palinator
-> Jirik_Tuňák1983 29.05.17 21:07:29:
Tenhle efekt nastává i u řady 1,9 TDI, kde jízda nad 120 km/h už zavání docela masochismem. Po 200 km na dálnici by mi asi upadla hlava.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 29.05.17 21:19:09:
Ale ve srovnání s pravěkým krabicoidním sériovým naftovým Toledem s 400 tkm s původním turbem, ještě horšíma zimákama (na předku 12 letý Pirelli, vzadu 10 letý Poláris2), se sériovým sračkoidním podvozkem konstrukce VW Golfa II a řekněme prakticky-závodně nezkušeným řidičem, to tenkrát tuším po zběžným porovnání na čas vyšlo nastejno.
Pravda, furt by tam papírově mělo bejt o 6 kW víc, 80 kg míň a o 3 km/h víc na maximálce.
Tenhle efekt nastává i u řady 1,9 TDI, kde jízda nad 120 km/h už zavání docela masochismem. Po 200 km na dálnici by mi asi upadla hlava.

-> Tuner#2 - zrušená registrace 29.05.17 21:19:09:
Ale ve srovnání s pravěkým krabicoidním sériovým naftovým Toledem s 400 tkm s původním turbem, ještě horšíma zimákama (na předku 12 letý Pirelli, vzadu 10 letý Poláris2), se sériovým sračkoidním podvozkem konstrukce VW Golfa II a řekněme prakticky-závodně nezkušeným řidičem, to tenkrát tuším po zběžným porovnání na čas vyšlo nastejno.

21:41:47
29.05.2017
29.05.2017

suri
-> Nwkt: to nie je problém toho motoru ako celkovo priamovstreku , posledne čo sme menili 1,8TSI tak boli prepážky v sacích kanáloch , sanie a vstreky slušne zalepené bordelom ... Aj 3,6 čo servisujeme nejde tak ako má ani výkon nie je ako má , ale zase pán tankuje hocikde a spotrebu má aktuálne 8,8 dlhodobe ... Tie 3,6 čo patria pod MV SR a majú hodnoty spotreby od 12-16L tie idú krásne :D
21:36:47
29.05.2017
29.05.2017

Nwkt
-> suri 29.05.17 21:26:18: To je ten co mu umírají koně?
21:26:46
29.05.2017
29.05.2017

M@rtin
-> Tuner#2 - zrušená registrace 29.05.17 21:19:09: JJ na dálnice to moc není a když s 1,6MPI po dálnici tak těch 120 - 125km/h ideál
Teď jsem byl s mojí 1,6MPi pracovně v Brně a zpět se spotřebou 6,2 na 225tkách gumách. Uvidíme příští tejden 3 tejdny na sever čech a zpět
Teď jsem byl s mojí 1,6MPi pracovně v Brně a zpět se spotřebou 6,2 na 225tkách gumách. Uvidíme příští tejden 3 tejdny na sever čech a zpět
21:26:18
29.05.2017
29.05.2017

suri
no ja už si druhý krát kúpim len toho SII
21:21:46
29.05.2017
29.05.2017

Jirik_Tuňák1983
-> Tomaso435 29.05.17 21:09:24: Ne, to naštěstí ne, tam překvapovaly jiné věci, ale síly to na ní mělo dostatek.
Hodila by se na snížení otáček, aspoň bych tam v horkých létech po dvou Prahách a zpět po dálnici nemusel zvrhávat 3/4 litru voleje (5W-30).

Hodila by se na snížení otáček, aspoň bych tam v horkých létech po dvou Prahách a zpět po dálnici nemusel zvrhávat 3/4 litru voleje (5W-30).

21:19:09
29.05.2017
29.05.2017

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jirik_Tuňák1983 29.05.17 21:07:29: Souhlas, lapač dálničních kilometrů to není, ale jak se tady obecně traduje, že na předjetí si musíš vzít dovolenou, to je taky slušná hovadina. Konec konců v Mostě jsem s tím zajel na zimákách takový čas jaký tam nemá řada lidí na lepších gumách s autama o lepším poměru váha/výkon. To zpřevodování je na okresky dobré.
21:09:24
29.05.2017
29.05.2017

Tomaso435
-> Jirik_Tuňák1983: taky ti picasso na pětku na dálnici signalizovalo že máš řadit nahoru i když to šestku nemělo?



21:07:29
29.05.2017
29.05.2017

Jirik_Tuňák1983
-> Tuner#2 - zrušená registrace 29.05.17 20:43:16: C4 Picasso s 1.6 Vti jelo moc pěkně a stejně pěkně i zrychlovalo, ale ty otáčky od 120 km/h byly děsný. Taky kolem 4000 rpm. Motor s těmito rpm problém neměl, já ale pocitově ano. Nehledě na rostoucí hluk na palubě s rostoucí rychlostí. Byl to nezvyk po 1.8ce se spíše nižším pracovním spektrem otáček a delším zpřevodováním a nesrovnal jsem se s tím ani po 4 letech až do prodeje. Nejvíc na píču pak je, že se na např. 300 km dlouhé trase táhneš jak med, protože se s tím nedá jet nad 130 celou cestu a ani těch 130 celou cestu není nic moc. Tak to pak holt třepeš 110 nebo 120 max.
20:43:16
29.05.2017
29.05.2017

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Milan 136 29.05.17 20:22:04: Je to kolem 4000rpm a to točí i C-max 1,8čka co je v rodině. Že by to proti Octavii nějak výrazně jelo se říct nedá.