
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> saskyn2: To ma to mracitko jen na jedne strane?
Ale tmave sloupky/ramy celkem dobry :)

-> saskyn2 08.10.22 10:23:22: To je ošklivý auto 

-> saskyn2 07.10.22 19:52:16: Kdyby to nebyla socka verze, možná by to vypadalo líp. Ale u dvojky Ovce bych ty sloupky taky nechal spíš v barvě.
-> Nwkt: Mám černý auto a černý fólie na oknech... Včetně střešňáku... :-D
-> saskyn2: černý sloupky a fólie na oknech
-> Syny 06.10.22 19:09:30: hele zrovna dneska přijel na servis bilej kombík jako má Milan s černými sloupky a za mě teda nee.
-> saskyn2: Jo, to je mi jasny, ze u 4 kolky to asi nepujde takhle, jen ne vzdy to lozisko takhle jde poznat. Mozna vepredu to jde tim zatacnim snaz nez vzadu...
-> Bukaj 06.10.22 22:46:05:
než to začalo hučet, mu měnili kotouče - může to mít souvislost
Uplne jednoznacne, kotuce neslo dolu, tak do toho jebli kladivom. A ako je zname, loziska uplne takyto pristup malokedy preziju, gulickove obzvlast.
než to začalo hučet, mu měnili kotouče - může to mít souvislost
Uplne jednoznacne, kotuce neslo dolu, tak do toho jebli kladivom. A ako je zname, loziska uplne takyto pristup malokedy preziju, gulickove obzvlast.
-> Syny: No to je ale výjimka, 95% těch ložisek hučí tak jak píšu. Nebo si za to spíš neuměl vhodně vzít. Zatočením kola u 4koly o které tady Bukaj mluví poznáš houby, to jde jen u předohrabu.
-> saskyn2 06.10.22 23:41:01: Tohle neni uplne tak pravda. Me lozisko vzadu hucelo a bylo uplne jedno jestli jedu rovne a nebo do jakykoliv zatacky. Na 100% me ujistilo az zvednuti kola a zatoceni s nim, kdy bylo huceni slyset jednoznacne.
-> Milan 136: -> saskyn2: Díky za tipy, mrknu na to... :)
-> Bukaj: Ano ale musíš tu zatážku vzít trochu ostřeji, nebo to zkus na rovině když to v určitý rychlosti hučí-většinou kolem 80 nejvíc , tak vem za volant a pokud to je ložisko tak to slyšíš je to mění intenzitu. Jinak jak píše Milan.
-> Bukaj 07.10.22 00:58:21: Kuličková.
Tohle je zvednout na zvedák, roztočit a zespoda to poslechnut. Klidně přes šroubovák opřený o těhlici/rozvodovku a je jasno.
Neměnil třeba ještě olej v haldexu a nevypustili omylem rozvodovku?
Tohle je zvednout na zvedák, roztočit a zespoda to poslechnut. Klidně přes šroubovák opřený o těhlici/rozvodovku a je jasno.
Neměnil třeba ještě olej v haldexu a nevypustili omylem rozvodovku?

-> saskyn2: Třeba u vlečky to vůbec vliv nemá, tam se intenzita hučení mění pouze v závislosti na otáčkách...
...takže zkusit to poslouchat v zatáčce, zítra bude příležitost
Jinak jaká má ta OIII 4x4 ložiska v zadních kolech? Kuličková dvouřadá nebo kuželíková?
...takže zkusit to poslouchat v zatáčce, zítra bude příležitost

Jinak jaká má ta OIII 4x4 ložiska v zadních kolech? Kuličková dvouřadá nebo kuželíková?
-> Bukaj: Ale ložisko kola právě zvuk mění když ho zatížíš/odlehčíš v zatáčce.
-> saskyn2: Tohle je ložisko. Se zátěží se zvuk nemění, proto spíš podezřívám ložisko kola, než diferáku, ale nevím, jak je to tam řešené... Hardyna ani nic jiného to není, je to ložisko.
-> Bukaj: Tak ložisko v kole poznáš že při zatížení v zatáčce hučí víc. Taky to může být hardyna, nebo ložisko v haldexu. To hučí spíš v plným zápřahu. Nebo taky můžou hučet oskákaný pneumatiky.
-> Bukaj: Náboj se nesundavá kvůli kotoučům, ložiskem kola bych začal. Nejlevnější oprava.
Dotaz na odborníky:
Jezdím teď s kolegou jeho OIII (nějaká naftová 4x4) a začalo tam vzadu hučet nějaké ložisko.
Je to úplně stejný zvuk, jako když hučí ložisko na vlečce...
Bude to ložisko kola nebo to může být ložisko diferáku?
Pár dní předtím, než to začalo hučet, mu měnili kotouče - může to mít souvislost? Nemusí se kvůli výměně kotoučů sundavat náboj, jako u škodovky, že by při výměně v servise něco podělali?
Jezdím teď s kolegou jeho OIII (nějaká naftová 4x4) a začalo tam vzadu hučet nějaké ložisko.
Je to úplně stejný zvuk, jako když hučí ložisko na vlečce...

Bude to ložisko kola nebo to může být ložisko diferáku?

Pár dní předtím, než to začalo hučet, mu měnili kotouče - může to mít souvislost? Nemusí se kvůli výměně kotoučů sundavat náboj, jako u škodovky, že by při výměně v servise něco podělali?
-> dragon_cb_cz 06.10.22 21:13:26: Díky. To je právě ono. Ten design je často kritizovaný jako konzervativní, ale stárne to mnohem pomaleji. Minulý týden jsem potkal ve městě fakt pěknou O1 RS a je to pořád pěkný auto.
-> Milan 136 05.10.22 22:19:58: Máš to fakt pěkný
A je fakt, že jakkoliv mě ty auta moc neberou, tak se musí nechat, že Oktávie obecně vzhledově stárnou velice pomalu. Třeba Mazdy nebo v jistým období i Fordy byly často daleko odvážnější a na první pohled koukatelnější, ale zastarávají daleko rychleji...

-> saskyn2 06.10.22 20:09:34:
Tak jednou má bejt něco černý, pak to má bejt bílý, v tom aby se blbej vyznal..
Já třeba mám modrou a doplňky se samy dávají do barvy rezavé. Už mám asi 3 cm2 dohromady.
Tak jednou má bejt něco černý, pak to má bejt bílý, v tom aby se blbej vyznal..

Já třeba mám modrou a doplňky se samy dávají do barvy rezavé. Už mám asi 3 cm2 dohromady.

-> Milan 136: jedno zanedbaný žlutý mi tu stojí
zkusím přeleštit jestli bude bílá:)

-> saskyn2 06.10.22 20:09:34: Ale musí být čistá. Když je to pak nějaký zanedbaný žlutý auto, tak to není žádná sláva.
-> Milan 136: Ona ta bílá je na OII hlavně fakt hezká barva která se k tomu hodí. Teda resp. na FL který nemá černý lišty. A samozřejmě ten RS nárazník je jinej level

-> Syny 06.10.22 19:09:30: Jen blbni, člověk aby pak platit autorská práva T#2
(který okopíroval již vymyšlené).
-> minno 06.10.22 18:59:05:

To původně byly. Teď jsou v černé perleťi, stejně jako maska, hagusy atd.
-> Pavel P@nkáč 06.10.22 19:43:52: Jojo. I hagusy.

-> minno 06.10.22 18:59:05:


To původně byly. Teď jsou v černé perleťi, stejně jako maska, hagusy atd.
-> Pavel P@nkáč 06.10.22 19:43:52: Jojo. I hagusy.
-> Milan 136: 9910 to máš dokonce v metle jo...

-> Syny: To je ono

A me by se tam libilo jeste zacerneni B a C sloupku (respektive ramu dveri). Ale chapu, ze zrovna u O2 to moc dobre nejde, kdyz tam neni zadna hranka, odkud kam to vzit. A cernej pruh dolu na dvere jeste 

-> Jarda/felda 06.10.22 18:21:19: Áno, a napr. k bielej nie
-> Milan 136:
Ako je to pekné, ale osobne by mi tam viac sedeli zrkadlá vo farbe auta.

-> Milan 136:

Ako je to pekné, ale osobne by mi tam viac sedeli zrkadlá vo farbe auta.
-> Pavel P@nkáč 06.10.22 14:17:40: ono ty černý doplňky sedí jen k určitým barvám 

-> Pavel P@nkáč 06.10.22 14:39:17: Díky. Tady je chemicky sundaný chrom a je to nalakované černou 9910. Znaky mám nové, ale úplně všude.
I na motoru
I na motoru

-> Pavel P@nkáč: jj, to se snadno zamění. To víme



-> MATTESS: ano na Milana, máte podobný obrazek u Nicku tak se me to nějak "spojilo"

-> Pavel P@nkáč: jo, tydýt to odflákne a podle toho to vypadá. Pochvala za auto byla jistě na Milana
Já dával folii na ten rámeček někdy v roce 2010, dnes má auto synovec a folie stále drží

-> MATTESS: mě příjde zas kýč jak to každej tydýt zasprejuje mátofkou naplácá tam znaky který tam nepatřej protože je nějakej jouda nanosil z fabriky v tašce a v kolech nechá ty původní, maska se mu po půl roce loupe a prosvítá chrom...ale ty to máš na jiné o mnoho lepší urovni. celkově je vidět že je to poměrně dost vymazlené a udržované auto.
-> Pavel P@nkáč: jediný chrom tam byl rámeček masky, ne? Osobně mi to přijde jako pěkný kýč. Takhle to je více uhlazený. Stejně jsem to měl na FI.
-> Milan 136: Já teda nemám rád ty černé doplnky jak jsou dnes v modě, ale na tyhle tvé fotce to vypadá celkem fajn, máš to pěkné, ale dostat se mě to do ruky tak asi stejně dám chrom zpět, zrcátka do barvy karoserie a stříbrný kola...není nad klasiku

-> saskyn2 05.10.22 23:02:33: V březnu 2016

-> Syny 06.10.22 00:24:59: A třeba změním názor - právě vyjíždím do Plzně jedno zánovní (jen 25 let staré) vyzvednout... 

-> Syny: Tak vycházím z toho, co vidím na silnicích. Samozřejmě, že auto bude vypadat hnusně, když bude mít dodrbané ráfky a spodky lakovaných nárazníků od obrubníků a na každých dveřích šrám a orvané hrany od zdi, ale co se týče základní údržby, tak ta je u moderních vozů mnohem snazší - lak se dřív začne loupat (tak po 20 letech negarážovaného provozu), než by zprašivěl, prahy a lemy jsou mnohem lépe chráněny před mechanickou erozí a vznikem orezlin, na autě je minimum pohledových míst, které je třeba mýt kartáčkem na zuby, protože houba na mytí či kartáče automatické mycí linky se tam prostě nedostanou atd., atd.
Snad jediná věc, která je na údržbu horší u moderních aut, je interiérový koberec (ten když je špinavý, tak se kloudně umýt nedá, při vysávání či tepování se narušuje povrch jeho struktury) a především stropovice - kdo proboha vymyslel ten lisovanej karton s přes vrstvu molitanu nalepeným hadrem, jehož životnost je sotva 20 let a nedá se bez poškození kloudně vyčistit...?
Snad jediná věc, která je na údržbu horší u moderních aut, je interiérový koberec (ten když je špinavý, tak se kloudně umýt nedá, při vysávání či tepování se narušuje povrch jeho struktury) a především stropovice - kdo proboha vymyslel ten lisovanej karton s přes vrstvu molitanu nalepeným hadrem, jehož životnost je sotva 20 let a nedá se bez poškození kloudně vyčistit...?

-> Bukaj: To si tedy zrovna nemyslim - je videt, ze takovy auto nemas 

-> StepaNoFUN: Výhoda moderních vozů je v tom, že té péče zase tolik nepotřebují - tedy na to, aby vypadaly dobře (péče o lak a předem prohraný boj s korozí) - na rozdíl od té plechovky, kterou jezdím já... 

-> Milan 136 05.10.22 22:19:58: pěkné, ani jsem nějak nezaregistroval kdy si nahazoval RS nárazník

-> Milan 136: pěkný 

-> Milan 136: To vypadá. Ale nebude to za chvilku jako Bukaj a jeho Š130? Aby ta nutná péče nepřesáhla použití. Přece jen je to už dneska taky skoro veterán. :-D