skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> suri 25.01.20 21:02:51: ja prave daval ty meyle a objimku s drazkou, narvat to tam nebyla sranda
-> Bukaj: treba dať origo gumy a správny priemer , a na OI treba aj objímky s drážkou v strede , staré to nemali , a narvať tam ide kadečo a kadejako ale stojí to za hovno
-> Bukaj 25.01.20 19:44:13: me taky ted ceka STK, jo u tehdle kramu je potreba mit STK na leto :))), jinak s kamosem jsme na podvozku nenasli zadnej problem, meyle gumy stabiku jsou - vypadaji OK
Mas pravdu, topran jsem taky neco bral a je to funkcni, ale gum jsem se bal, no meyle ma blbe gumy, pry i prachovky na cepech meyle HD tyri :/
U te 1.8 20V ma pouze jeden kat? ja mam katy 2 a jsou origo, tak jsem zvedav na emisich, i obe lambdy mam jeste origo.
Mas pravdu, topran jsem taky neco bral a je to funkcni, ale gum jsem se bal, no meyle ma blbe gumy, pry i prachovky na cepech meyle HD tyri :/
U te 1.8 20V ma pouze jeden kat? ja mam katy 2 a jsou origo, tak jsem zvedav na emisich, i obe lambdy mam jeste origo.
Mně sem zase přistálo tátovo auto - zase končí technická - a to mi přišlo, že jsem s tím byl na TK vloni
Skoro dvě hodiny (se zahřívacíma pauzama u kamen) jsem se pojímal s výměnou gumy stabilizátoru - před 4 lety jsem tam (po dvou letech - gumy stabilizátoru se staly evergreenem před každou technickou - zkoušel jsem různé značky a vždycky to zase mlátilo, když se to ke mně dostalo znovu před koncem technické, přitom tyčky s kloubkama jsou tam původní z roku 97) dával Meyle a šrouby M8 s půlkulatou hlavou TX40 a už před dvěma lety ty Meyle gumy byly vymleté - pravá strana mlátila a levá jen lehce ťukala, z časových důvodů a kvůli mrazu jsem se na tu levou stranu vykašlal (taky mi nešel povolit ten torx) a teď už to mlátilo nehorázně - divím se, že to tátovi nevadí, ty rány...
...no a teď jsem s tím šroubem bojoval, než jsem ho dostal ven. Hned jsem zahodil torxy a šly tam M8 OK12
Nová guma s třmenem tam byla za minutu
Před poslední TK jsem koupil gumy stabíku Topran a ejhle, ta, kterou jsem tehdy měnil, je furt jako nová, tak doufám, že už to bylo naposledy, co jsem to u tohoto vozu dělal.
A Meyle nekupovat...
Ještě jsem vyměnil čtyři žárovičky v třetím brzdovém světle a propájel kontakty objímek - některé byly uvolněné.
Taky musím ještě trochu pojezdit a obrzdit hlavně zadní kotouče a vyřešit spolujezdcovu stahovačku - uvidím, jestli to půjde opravit, nebo bude zdeformované a roztřepené lanko, jak se to vždy namotá, když praskne ten plastík...
...a příští týden zkusím technickou. A jsem zvědav, jak po dvou letech bude fungovat ten polskej "papírovej" katalyzátor, kterej jsem před minulou TK dával místo originálního rozpadlého...

Skoro dvě hodiny (se zahřívacíma pauzama u kamen) jsem se pojímal s výměnou gumy stabilizátoru - před 4 lety jsem tam (po dvou letech - gumy stabilizátoru se staly evergreenem před každou technickou - zkoušel jsem různé značky a vždycky to zase mlátilo, když se to ke mně dostalo znovu před koncem technické, přitom tyčky s kloubkama jsou tam původní z roku 97) dával Meyle a šrouby M8 s půlkulatou hlavou TX40 a už před dvěma lety ty Meyle gumy byly vymleté - pravá strana mlátila a levá jen lehce ťukala, z časových důvodů a kvůli mrazu jsem se na tu levou stranu vykašlal (taky mi nešel povolit ten torx) a teď už to mlátilo nehorázně - divím se, že to tátovi nevadí, ty rány...
...no a teď jsem s tím šroubem bojoval, než jsem ho dostal ven. Hned jsem zahodil torxy a šly tam M8 OK12


Před poslední TK jsem koupil gumy stabíku Topran a ejhle, ta, kterou jsem tehdy měnil, je furt jako nová, tak doufám, že už to bylo naposledy, co jsem to u tohoto vozu dělal.
A Meyle nekupovat...

Ještě jsem vyměnil čtyři žárovičky v třetím brzdovém světle a propájel kontakty objímek - některé byly uvolněné.
Taky musím ještě trochu pojezdit a obrzdit hlavně zadní kotouče a vyřešit spolujezdcovu stahovačku - uvidím, jestli to půjde opravit, nebo bude zdeformované a roztřepené lanko, jak se to vždy namotá, když praskne ten plastík...
...a příští týden zkusím technickou. A jsem zvědav, jak po dvou letech bude fungovat ten polskej "papírovej" katalyzátor, kterej jsem před minulou TK dával místo originálního rozpadlého...

tak dnes geometrie na octe, povedlo se presne do stredu tolerance... -> suri: mooc diky
pry uz takto zachovale nejsou ani O2, no a pak jsem si rozsekal lizo na narzaku :/, autobus proste jel tak, jakoby mu cela silnice patrila a kdyz jsem ubybal, tak jsem trefil zmrzlou hroudu, zas lepsi, nez obrat celej bok o autobus
Premyslim tento zbavit liza a mit ho seriovej na zimu a na leto tam davat RS :)
pry uz takto zachovale nejsou ani O2, no a pak jsem si rozsekal lizo na narzaku :/, autobus proste jel tak, jakoby mu cela silnice patrila a kdyz jsem ubybal, tak jsem trefil zmrzlou hroudu, zas lepsi, nez obrat celej bok o autobus
Premyslim tento zbavit liza a mit ho seriovej na zimu a na leto tam davat RS :)
-> Jarda: na ložisko mám prípravok , štíty upravené a FORD brzdy ... konečne brzdy čo vydržia aj jednu sezónu
-> suri 23.01.20 07:43:46: ja u feldy stity nejak nastrihnul, abych nemusel kuchat lozisko... Vsechny uchycujici srouby tam zustaly
Horsi krouzek abs, to bylo ho udelat funcni, kdyz jsem ho pri vymene loziska poskodil, ale taky se nakonec povedlo.
To co hodne rezne, to vetsinou brzdi lip :) byva tam napr min grafitu

To co hodne rezne, to vetsinou brzdi lip :) byva tam napr min grafitu
-> saskyn2: lebo tieto BOSCHE viac reznú ako brzdia
-> suri: Jo to můžeš
-> saskyn2: by som tam tie strmene hodil , ale štíty meniť nechcem , muselo by ísť ložisko dole
-> suri: vejde
-> saskyn2: nevieš či pri zmene BOSCH 272 na staré 282 musia ísť iné štíty? podľa etky jop ale či sa to nevôjde
-> Milan 136: To vím, že tam jsou studeňáky. Ale jen jsem se ptal, jestli to není chytřejší, než jen blbý relé. ;-)
-> Nwkt: To je fakt. Na odpojení po čase a komplet by mohlo bejt obyčejný relátko.
-> Nwkt: To je fakt. Na odpojení po čase a komplet by mohlo bejt obyčejný relátko.
-> StepaNoFUN: Je, ale pokud je studeňák na tom relé tak to nejde celý. Měl jsem na Toledu a propájení zase běželo vše
-> StepaNoFUN 21.01.20 19:18:32: Bývají tam studeňáky.
-> Nwkt: Není ten obvod sofistikovanější než jen relé, protože stmívání atd?
-> Nwkt 21.01.20 19:09:24: jj, diky, provedu
-> Jarda: Na vnitřní osvětlení je relé uvnitř komfortky, propájet jako zámky
-> StepaNoFUN 21.01.20 10:31:24: no v te jsem jednou chybu mel... takze schanet stejnou? Ja mam tu 2,5 gen, tech asi moc nebude
Nebo rozebrat a propajet studenaky, jestli se zadari...
Jak mi zlobily kdysi zamky, tak mi myslim Nwkt psal, ze mam vyndat komfortku, nafotit a ze mi oznaci, co mam propajet, no napred jsem vyndal vsechny zamky a zjistil jsem, ze mam studenaky ve vsech :) od propajeni to uz funguje...

Nebo rozebrat a propajet studenaky, jestli se zadari...
Jak mi zlobily kdysi zamky, tak mi myslim Nwkt psal, ze mam vyndat komfortku, nafotit a ze mi oznaci, co mam propajet, no napred jsem vyndal vsechny zamky a zjistil jsem, ze mam studenaky ve vsech :) od propajeni to uz funguje...
-> Jarda: Skoro to vypadá na komfortku.
Zas mi dnes neslo to osvetleni introse, zkusil jsem zahybat se vsema pojistkama a nic, nejde zapnout ani zadne svetylko samostatne, s centralem a zamky to podle me nesouvisi, to vse chodi jak ma. Nenapada nekoho po cem jit? Prechodak v nejakym konektoru? Ale beztak k tomu prijdu a zas to bude fungovat.
to se pak blbe hleda.

-> palinator: Aj ja by som mal rád auto zablatené , ale zo stavby ...
-> Milan 136: -> suri:
Ne, jen je v blízkosti lom, odkud teď vozej skrejvku pod D35. Při tom množství kamionů není možný udržet silnici v čistotě, o čem svědčí to, že už si stěžovala fůra lidí, jezdí tam i Bobcat, co to stahuje lopatou, kropička a smeták, ale stejně je to prostě vrstvička blátíčka. Zní to jako když člověk jede po břečce.
Ne, jen je v blízkosti lom, odkud teď vozej skrejvku pod D35. Při tom množství kamionů není možný udržet silnici v čistotě, o čem svědčí to, že už si stěžovala fůra lidí, jezdí tam i Bobcat, co to stahuje lopatou, kropička a smeták, ale stejně je to prostě vrstvička blátíčka. Zní to jako když člověk jede po břečce.
-> Milan 136: nj , keby to niekto urobí plug a play tak by som to bral ... teraz to svieti ako moja halogénová octa
-> Jarda/felda: SZ. Do B5 by to mělo jít i bez rozlepení světel
-> Nwkt 20.01.20 22:09:50: super aspon nebudu muset řešit pokovení parabol který stojí stejně a byl bych nějakou domu bez auta
kde to koupím ?

-> Jarda/felda: Nacpeš
-> Nwkt 20.01.20 20:07:05: kde a nacpu to do b5.5 passata ? 

-> Nwkt: mne by bolo aj nové sklá
-> suri 20.01.20 17:22:54: Do 50€ se vejdeš, když si uděláš práci sám a vychytáš akci. resp. cena dvou bixenon projektorů je cca tech 52-55 €
-> palinator: už máš to stavenisko?
-> palinator 20.01.20 18:17:45: Naše malá by ti na to řekla E E! 

-> palinator 20.01.20 18:17:45: Bydlíš na poli? 

Kdo tu psal že má hned špinavý auto? Tohle je po 4 km kolem baráku. 

-> saskyn2: Milan má nové svetlá a mne by sa tiež zišli
-> suri: Ale aspon to bude pořádně svítit a nebude to zbytečná práce. A s pokovením paraboly to taky nebude za 50e...
-> saskyn2: nebude to ale stáť 50eur
-> Milan 136: To naprosto chápu

-> saskyn2 20.01.20 16:58:41: Tak já mám rok starý světla
Ale když už bych šel do přestavby, tak bych tam nacpal jinou, lepší celou bixenon čočku.

Ale když už bych šel do přestavby, tak bych tam nacpal jinou, lepší celou bixenon čočku.
-> Milan 136 20.01.20 10:02:48: Určitě, ale bude to pěknej oprc to tam dostat. Určitě když už tak i nechat pokovit nové parabolu. Pak nejspíš původní pevnou clonku vyměnit za tohle a budeš mít bixenony jak Passat. Otázka jestli se to při té práci vyplatí, zvlášt když se dá dneska sehnat mnohem novější a lepší generace kompletních projektorů který tam narveš a bude to svítit 100% líp při stejné práci s rozlepováním světla. Kdyžtak NWKT myslím i ví co se tam dá dát.
-> Jakub M. 20.01.20 10:37:29: jj, doporucuji nejaky dvoucestny, ale asi by to teda nebylo zrovna prinosem...-> vhml 20.01.20 10:40:34: tak pravidelne nevim, jen kdyz tomu davam a dam nohu z plynu, kdyby propoustel, tak by to byl pruser, ale jezdi mi to ted velmi dobre, tak snad ne... :) to by prave bylo slyset, ze by foukal v tahu?
-> Milan 136: ak by ťa zaujímalo tak lišty stierača 1Z1955425B+426B sú Made in Belgium a sú lacné
-> Milan 136: tak tvrdia , návod k tomu nikde nie je , môžem skúsiť napísať
-> vhml:
U TDI to výjimečně slyšim taky, např. při prudkým rozjezdu do kopce přes spojku kolem 1500 otáček a ubrání plynu. Akorát že to není blow-off, ale turbo surge.
U TDI to výjimečně slyšim taky, např. při prudkým rozjezdu do kopce přes spojku kolem 1500 otáček a ubrání plynu. Akorát že to není blow-off, ale turbo surge.

-> Jarda - zrušená registrace 20.01.20 08:37:15: jen kvůli kraválu
Občas je u mě taky maličko slyšet, při nějaký kombinaci nízkých otáček a zátěže. Pokud je slyšet pravidelně a víc tak je v hajzlu a propouští. Je nutno ho vyměnit, protože váha už s tím vzduchem počítá.

-> Jarda:
1,8T má blow-off z výroby - N249. tzv closed loop - "odfouknutý" přetlak se vrací zpět před turbo za váhou vzduchu. Jedná se tak o již jednou změřené množství vzduchu. Prakticky bez změny SW v ŘJ nelze dát jiný - typicky ten který je víc slyšet - uvolňující přetlak do atmosféry.
1,8T má blow-off z výroby - N249. tzv closed loop - "odfouknutý" přetlak se vrací zpět před turbo za váhou vzduchu. Jedná se tak o již jednou změřené množství vzduchu. Prakticky bez změny SW v ŘJ nelze dát jiný - typicky ten který je víc slyšet - uvolňující přetlak do atmosféry.
-> suri 20.01.20 07:59:45: To máš jako dát do jinak sériových světel?
Tak jsem zkusil ty polaris 5, jsem zvedav, uzvjsem mel v kosiku ty UA ktere super snih a led, ale zas naprd spotreba a hlucnost a kdovi co kostra, ale kdyz mi je behem objednavky zdrazili, tak jsem radeji vzal polarisky.
Jakej mate nazor na to sjizdeni zadnich pneu? Vcera jsem meril sbihavost a je 2mm lehkej negativ a pz se sjizdi trosicku vic venek, lz rovnomerne, ale ubyva to 2x rychleji, nez predek
a to vetsinou jezdim jen na predek. Neznam predohrabovy auto, kde ubyva vic zadek.
Jeste bych se chtel zeptat, k cemu na turbobenziny vsichni cpou blow off, jak funguje vim, ale 1,8t ho ma z vyroby ne? Ja kdyz tomu davam a pak prerazuju, tak je slyset trochu odfouknuti.
Jakej mate nazor na to sjizdeni zadnich pneu? Vcera jsem meril sbihavost a je 2mm lehkej negativ a pz se sjizdi trosicku vic venek, lz rovnomerne, ale ubyva to 2x rychleji, nez predek

Jeste bych se chtel zeptat, k cemu na turbobenziny vsichni cpou blow off, jak funguje vim, ale 1,8t ho ma z vyroby ne? Ja kdyz tomu davam a pak prerazuju, tak je slyset trochu odfouknuti.