Mates/Š136 1.4 Mates/Š136 1.4

komentáře | popis | fotky | Mates | 10.06.25 13:48 | 527x v oblíbených
Auto bylo rozebrané do posledního šroubku.Většina dílu je nových nebo zrenovovaných.Pracovalo se na ní přes 2 roky a i nadále se vylepšuje



Karoserie:



-Barva ze vzorníku škoda,červená rallye 8180 od Standoxu.

-B sloupek a rámy dveří matný lak.

-Spodek práhů a hrany zadní lemů stříknuto schutzem



-kompletně vyvařená a opískovaná

-Vyvýšené úchyty předních tlumičů o 50mm z jeklu 100x60x50

-v zadní části u tlumičů jsou udělány patky na výztuhu z 3 plechu

-vyztuženy úchyty přední nápravy z 2 plechu

-vyztuženy úchyty podélných ramen z 2 plechu

-nový most kompletně ovařený,vyztužený a pobouchaný pro stabilizátor

-předělány úchyty na sedačky z jeklu 30x20mm

-Uchycení pásů z 3mm plechu

-spodek auta nalakován Epoxidovou barvou EPS 620 a 2K PUR AKZ v odstínu RAL 1015



Přední náprava:



-vyztužená dle L/A

-pružiny 220mm tuhost 80 kN by Tunera#2 v červeném komaxitu

-tlumiče GAZ s možností nastavení tuhosti (22 poloh) v držáku z 3mm nerezového plechu.nastavena 11 poloha

-odklon -2°05'' sbíhavost 0mm

-nové 4 pístkové brzdiče natřené Galvinolem a červeným Alkytonem

-strmé řízení od pana Kalouska

-štefty 68mm

-nápravnice a ramena jsou ve žlutém komaxitu,ostatní díly v černém komaxitu

-ovařená nápravnice

-tvrdé silentbloky uložení horních i spodních ramen a stabilizátoru od Pemita

-Tvredé silentbloky svislých čepů

-10mm Alu podložka pod stabilizátorem

-20 mm stabilizátor v červeném komaxitu

-vzpěra mezi tlumiči



Zadní náprava:



-příčka,podélná a šikmá ramena ve žlutém komaxitu

-štíty bubnů a náboje v černém komaxitu

-štefty 68mm

-upravené zadní náboje se středícím kroužkem

-podélná ramena vyztužená dle L/A

-šikmá ramena vyztužená dle L/A

-příčka převodovky,ovařené úchyty šikmých ramen

-tvrdý silentblok převodovky, podélných ramen a šikmých ramen

-tlumiče GAZ s možností nastavení tuhosti (40 poloh) nastavena 18 poloha

-kyvkové pružiny v červeném komaxitu a Kyvkové domky

-vzpěra mezi tlumiči



Interier:



-Palubní deska z rapida a tunel z felicie

-štít na kulaté přístroje,plech na přepínače vše z hliníku a přeleštěno

-hliníkový plech na budík tlaku oleje polepen carbonovou folii

-Budík tlaku oleje 52mm značky KMGY

-Budík Teploty oleje a vody JFperformance

-Budík Lambda sondy

-Páka sytiče slouží pro odpojovač baterie

-centrál, el.stahování předních oken renault 19

-Sportovní sedačky Jom Sport Style 1 a 3bodové pásy Jom

-Sportovní volant, semiš odsazeni 70mm a posazen níž o cca 6cm

-pedály sparco

-zkrácená ruční brzda - Madlo z duralu

-řadící páka vyhnutá dozadu - hlavice řadící páky z duralu s čísly

-Černá kožená manžeta červeně prošívaná ruční brzdy a řadičky

-stropnice a kryty C sloupků z bílé koženky

-černý koberec

-Plato udělané z 3mm hlinkového plechu potažené bílou koženkou,červeně prošívané

-Místo sedaček je 3mm hliníkový plech potažen černou koženkou,červeně prošívané.

-V kufru udělané dno z 3mm hlinkového plechu potažené koženkou s řemínky na výbavu



Exterier:



-Zrcátka Beskydy v barvě auta + vypodložené držáky na lepší štelování + Vypouklé skla

-Nové plastové nárazníky

-Nové zadní kryty světel,vnitřek vylepen chromovou lepenkou

-Boční blinkry z felicie

-Dvoudílná maska

-Tonovaná okna zn. LLUMAR s atestem



Kola:

-7'' Dělítka, barva Reflexní oranžová RS3200

-Pneu Nankang NS2R 185/60 R13



Přední brzdy:

Kotouče ATE 11mm, destičky Ferodo DS2500



Zadní brzdy:

- Beral obložení



-brzdova kapalina ATE 200



Převodovka:

-5q se stálým převodem 4,22

-jedno kloub na řadící tyči

-olej Millers oils CRX 75w90NT+



Motor:



Fabia 1.4 8v by Saky:

-Programovatelné zapalování Ignitech TCIP 4 a zapalovací lišta MPi

-Blok 742.136 v barvě 2K PUR AKZ v odstínu RAL 1015

-Hlava z fabie s kompresí 11,8 a zvětšené kanály a upravené spalováky

-ventilové vůle za tepla 0,40 - 0,45

-Klika,ojnice a písty z Fabie 1.4 8v

-nové kroužky NForm Geotze

-Vačka od Petra U. 280/280 zdvihy 7,05mm

-Svody 4v1 na podélný výfuk od Bohouše, svody našopované a natřené kov. alkytonem

-Odlehčeny setrvačník cca 1kg

-Nízkotlaké palivové čerpadlo Facet

-Tvrdé silentbloky

-Odvětrání ventilů vyvedené do CATCH TANKU

-Nádobka na vodu z fiat

-Olej Millers oils 10w60

-Lambda sonda Bosch

-palivo 100oktan

-nerezový výfuk burgess

-Chladič oleje



-Výkon: 67Kw při 6000ot, 123Nm při 4500ot. se starou vačkou



-Váha vozidla s půlkou nádrže, výbavou 935kg



Poděkování: Patří mému tátovi, že měl trpělivost se stavbou i když to bylo někdy o nervy. Velké dík panu Čáchovi, který byl vrchní mechanik (vášniví škodovák a motorista), škoda že už není mezi námi. Milanovi P. který už je taky nahoře. Pepovi (Peda 17) a Readymu.

Mates/Š136 1.4 - komentáře:

18:33:23
25.02.2017
Mates
-> minno: Jak píše -> Pavel P@nkáč: je to dělané na jámě. Zábava to byla, ale motor jsem nechtěl vyndavat hlavně kvůli čelu, abych ho neodřel, pasuje dost natěsno. Motor do jámy přes kladkostroj už nechci spouštět. Silentbloky v podélných mají najeto 7tkm, ale nevím zda vadí hodně, že jsem je utáhnul do kastle nafest než byla na kolech, možná se poničily.

Do šikmých dát tvrdé ty jsem neměnil.

Auto mi po zatočení trochu plave a už nevím čím to může být, tak to zkusím a hlavně udělám pořádně geometrii. V zátáčkách ale sedí. Možná to dělají gumy, ale když už to mám rozhozené, tak to udělám pořádně.

Kolik má být sbíhavost 1mm nebo 0.

upraveno 3x, naposled 25.02.2017 18:39:48
18:15:26
25.02.2017
Čokin
-> minno: Třeba dal staré. Tato varianta výměny má asi výhodu v tom, že se nemusí odpojovat voda od motoru.
18:12:49
25.02.2017
Pavel P@nkáč
-> minno: podle fotek to delaji na jámě u vlečky sudas přičku odpojiš poloosy a tahlo razeni par sroubu okolo motoru a je to nahon tacho uz je jen detail:)
17:54:45
25.02.2017
minno
-> Mates: Zábava musela byť aj tá demontáž prevodovky takýmto spôsobom. A k čomu výmena silentblokov v šikmých a pozdĺžnych ramenách?9 Veď to auto má pár km.
upraveno 1x, naposled 25.02.2017 17:55:02
17:48:04
25.02.2017
Mates
-> Pavell: Snad máš pravdu, za tu práci, hlavně u táhla byl porod dostat segrovku na pouzdro.

V týdnu mě čeká pro změnu výměna silentbloků šikmých a podélných ramenech a pak ještě ve svislákách.
upraveno 1x, naposled 25.02.2017 17:48:30
23:08:46
24.02.2017
Pavell
-> Mates: to bude znát4
15:29:33
29.01.2017
Mates
-> Čokin: Jo 4,22 , uvidíme jestli to bude znát.
21:22:24
22.01.2017
Čokin
-> minno: Proto dávám jeté ..........3



-> Mates: SP 4,22 ?
18:53:36
30.12.2016
Mates
Vánoční nákup železa, díky sepovi za synchrony.



Ještě jsem sehnal další nové přední blatníky a čelo. Mám otázku, dá se sehnat díl na blatník, který se šroubuje ke kapse u dveří? Jsou k sobě připertlované.



Ještě PZ dveře a mám na dvě auta 1. Za chvíli není kam to dávat a to máme ještě domluvené plechy na škodu 100/110r.
zvětšit Mates/Š136 1.4 - obrázek od Mates vložen 30.12.2016 18:53:36
12:58:48
10.11.2016
minno
-> Mates: Ono to chce aj tak dopasovať, vybrať najvhodnejší pár koleso / synchrón. Ani nové na nové nemusí pasovať ideálne.
12:54:01
10.11.2016
Mates
-> minno: Možná budu mít od jednoho pána za 2500,- což ještě beru 4. Musím dát i nové kola nebo nechat staré a nové synchrony, aby to nebylo horší. Ten pán co mi ji bude dělat má i kola.
upraveno 1x, naposled 10.11.2016 12:55:50
12:24:32
10.11.2016
minno
-> Mates: priprav si 10000 a možno ti ich niekto predá :))
18:43:55
08.11.2016
Mates
Nemáte náhodou někdo navíc nové synchrony, potřebuji je do nové převodovky. Nebo kde je sehnat kromě burzy potřebuji je ted v zimě.
upraveno 2x, naposled 09.11.2016 10:21:31
18:10:34
27.09.2016
Mates
-> Tuner#2: Záleží s jakou motokárou jedeš. První jízdu se 6. a čas 51,740, pak 7. ta nebrzdila čas kolem 51,8 , s 3. ten rekord a s 5. při umělém osvětlení 51,220. Všichni jsme dali čas pod 51 s tou trojkou a byl tam pán a ten dal 49,7 , říkal jsem mu, že jel pěkně a on mi povídá, že s trojkou jezdí pořád, že se mu s ní jezdí nejlíp. Byla hodně znát a taky jsme už na cílovce nebrzdili.



Ve tmě bych ji neviděl, když jsem měl co dělat, vidět na silnici 3.



upraveno 3x, naposled 29.09.2016 18:29:06
13:37:02
27.09.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Mates 27.09.16 09:44:06: Jo tak to jo, ja myslel vecer kdyz jsi psal za tmy. Pekny cas.
09:44:06
27.09.2016
Mates
-> Tuner#2: Čas jsme měl 50,810 a ready 50,770. Jeli jsme kolem v 15:40 a měl jsi otevřené dveře do garáže.
13:19:39
26.09.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Mates 26.09.16 11:17:14: Super, jaky cas? Kdy jsi videl auto? Cestou dom bylo urcite schovany.
11:18:04
26.09.2016
Mates
11:17:14
26.09.2016
Mates
Včera po práci k narozeninám jsme jeli s kámoši na motokáry do Hořovic. Dali jsme 4 jízdy s osobními rekordy. Cesta zpět v noci byla docela masakr, dálkové vůbec nesvítí, víc svítí potkávačky. Zahlédl jsem v garáži žlutku.
zvětšit Mates/Š136 1.4 - obrázek od Mates vložen 26.09.2016 11:17:14
Extreme Tyres