skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ach to turbo (aneb už zase nějaký otázky)...
prohledat
534 příspěvků (zobrazeno 151 až 200) od 24.06.2008 do 14.04.2022, založil/a Bagrr- máma mele Emu
-> Gemini: proto bych rád si udělal jako by ledkovej budík. a nebo si koupím nějakej budík.
jinak co se ovládání týká, tak jak můžete vidět, má 4 tlačítka po pravé straně a po levé mám rotační enkodér a pod ním tlačítko (Zpět v menu) a bude na něm knoflík jako mám na autorádiu, aby se to dalo mačkat... takhle musím šahat pod knoflík... ale ve fázi ladění to stačí.
jinak tady jsem teďka udělal narychlo videjko jak pracuje / vypádá můj boost controller, mám tam i měření lambdy (resp. jen jestli je směs chudá/bohatá/stechiometri
cká). Hodnoty,které si v menu nastavím ukládám do paměti eeprom, aby se mi všechno nevymazalo když odpojím napájení. Bude v tom ještě voltmetr a něco málo navíc. Můžete tam vidět jak mi ten budík z Una blbne
je asi fakt KO, páč on naskočí, až se do něj trochu foukne a při 1 a něco Baru ukazuje ani ne 3/4 Baru
http://www.youtube.com/wa tch?v=DTF4E0RJYIw


http://www.youtube.com/wa tch?v=DTF4E0RJYIw
-> Marcius: ja len mechanicky nastavujem max tlak.........digitalne to nebudes stacit sledovat, preto sa pouzivaju rucickove budiky.....
-> Gemini: jako když do něj fouknu třeba pumpičkou, tak mává a vrací se, ale přesný to určitě už nebude. on se mi mrzák povaloval všude možně po ponku a pak sem ho jednou chytl za tu burbonovou trubici a asi jsem to trochec víc zmáčkl a najednou to vyskočilo
jako moc mě to nesejří, páč jako maturitní práci řeším Boost controller, kde mám tlakový čidlo do 2,5 Baru a hodnotu zobarzuju na LCD displeji, popř. dodělám ledkovej budík. Už mi zbývá akorát dopsat kus programu na nastavení podsvícení LCDčka (PWMkem) a nastavení uživatelských režimů (zmáčknu jedno tlačítko, bude takovej tlak, zmáčknu jiný, bude jinej tlak.. Samotnej Boost Controller mám v kupě. všechno jede na kontaktním poli a zítra budu dělat desku a pak krabičku. ty máš ten mechanickej boost controller jsem slyšel od Alenky ? funguje to dobře? já místo něj budu mít právě tu elektroniku a el.mag ventil z toleda.

-> Marcius: tak to si posral :D mozes ho zahodit........
-> Gemini: taky mam doma ten budik tlaku z UNA Turba, ale když jsem si s ním hrál, tak mi od tama vyskočil takovej ten šneček z toho teňounkýho plíšku a nevím jestli to bude ukazovat přesně..
-> Gemini: mas nejake foto pokazeneho mootra??:D
-> Marcius: jasny wastgate jsem myslel...
Ja bych spis rekl, ze Geminimu pri tom vsem testovani trosku usla ruka na oblbovaci WG actuatoru a bylo vymalovano 

-> Peopas: řekl bych wastegate. i když to není tak častý, ale nebylo by to poprvé co se tohle stalo.
-> Vita ze Sudet: tak jak tedy?
-> Peopas: blbost...
-> Saky: kdyz nechodi boost a treba se ti sekne otevreny plynovy pedal?
-> Gemini: muzu se zeptat jak se stane ze ti tam jen tak z niceho nic misto 0,4 nebo kolik foukne 2bary?
Ach jo, clovek si rekne o detail, bo na velke fotce je prd videt a hned je ohen na strese :(
-> Alenka: do toho sa nerozumies
Gemini 15.11.09 22:52:34 napsal:
naco tu nieco pisat.......uz len video...... podej si ruku s pistou
naco tu nieco pisat.......uz len video...... podej si ruku s pistou

naco tu nieco pisat.......uz len video......
-> Gemini: nemel bys nejake detailnejsi foto toho spalovaku?
Podle fotek, co jsi sem nedavno daval to vypadalo, jako bys to vydlabal do nejakeho temer pulkuloveho tvaru a detaily antidet. sterbin tam videt prilis nebyly.
Podle fotek, co jsi sem nedavno daval to vypadalo, jako bys to vydlabal do nejakeho temer pulkuloveho tvaru a detaily antidet. sterbin tam videt prilis nebyly.
-> gabo000000: -> Gemini: jednou poradne tema tak snad se nam to tu nezvrhne v hadku!
-> Gemini: kto tu pise o tebe? gemo gemo..tebe dajak velmi stupila slava do hlavy...si v poslednej dobe akokeby si zjedol vsetku mudrost sveta ale rozumne odpovede nikdy nenapises....no mylil som sa v tebe
gabo000000 …a myslim si ze odstranit vsetky antidetonacne strbiny nie je
celkom rozumna vec to si napisal peknu debilinu, pretoze ja som ich zvacsil..........mylis si fajrontovy kluc s momentovym
celkom rozumna vec to si napisal peknu debilinu, pretoze ja som ich zvacsil..........mylis si fajrontovy kluc s momentovym
-> Alenka: to je fakt pravda pokial chces turbo motor pouzivat od spodu...ja by som to skusil radsej ostrejsie ale ktovie...znalosti o turbomotoroch mam mizerne takze s amôzem lahko mylit...s tymi spalovakmi mas pravdu...a myslim si ze odstranit vsetky antidetonacne strbiny nie je celkom rozumna vec
-> gabo000000: rekl bych proto, ze je to zbytecna prace.
Staci zahladit praseciny vznikle kvuli masove vyrobe a o zbytek se postara pretlak od turba.
Tady neni treba si hrat na nejakou extra ucinnost sani, kdyz potrebne mnozstvi vzduchu se tam dostane mnohem jednodussim zpusobem.
Nehlede na to, ze pokud chces, aby motor nejak rozumne chodil i v off boost rezimu, budou ti velke kanaly delat stejnou neplechu jako u atmosfery.
U preplnovaneho motoru bych se spis zameril na upravy spalovaciho prostoru, aby bylo samotne spalovani co nejefktivnejsi a zabranilo se ruznym neduhum spojenym s preplnovanim.
Staci zahladit praseciny vznikle kvuli masove vyrobe a o zbytek se postara pretlak od turba.
Tady neni treba si hrat na nejakou extra ucinnost sani, kdyz potrebne mnozstvi vzduchu se tam dostane mnohem jednodussim zpusobem.
Nehlede na to, ze pokud chces, aby motor nejak rozumne chodil i v off boost rezimu, budou ti velke kanaly delat stejnou neplechu jako u atmosfery.
U preplnovaneho motoru bych se spis zameril na upravy spalovaciho prostoru, aby bylo samotne spalovani co nejefktivnejsi a zabranilo se ruznym neduhum spojenym s preplnovanim.
tak piesty su vymenene....nahodim hlavu a ostatok a uvidime ci sa este nieco neposkodilo.....
-> Peopas: a co tak rozdiel medzi 28 a 34? tam by uz nieco mohlo byt nie? a preco vlastne nie ked sa to da?
-> Gemini: jj zapalko to chce programovatelne.... hodnoty zmenis behem minutky.Jen je potreba dobre najit zakladni predstih....aby ladila O v jednotce s nulou motoru. ja treba nemuzu merit stroboskopem MPI listu co pouzivam,tak z listy beru signal na pridavnou klasickou civku treba pro bezkontakt a tam merim predstih.Jake civky budes pouzivat ty?A jiskra bude na kazdy valec zvlast nebo 1-4 3-2?
-> Gemini: bude nejake to videjko?

-> Alenka: piesty dam zatial fabiacke a budem to krotit, uberiem predzapal, nainstalujem Direct ignition TCI a natankujem stovecku....
Kokos
Takze pisty das nove fabiacke a budes se krotit s boostem, nebo v dlouhodobejsim horizontu planujes nejake masivnejsi?
Jak mas vlastne udelane zapalovani, kdyz ti to detonovalo i pres bohatou smes?
Mas zaspalkovany predstih na nejakych 20 stupnu, nebo klasicka odstrediva regulace s nejakym rozsahem?


Takze pisty das nove fabiacke a budes se krotit s boostem, nebo v dlouhodobejsim horizontu planujes nejake masivnejsi?
Jak mas vlastne udelane zapalovani, kdyz ti to detonovalo i pres bohatou smes?
Mas zaspalkovany predstih na nejakych 20 stupnu, nebo klasicka odstrediva regulace s nejakym rozsahem?
-> Alenka: zmes bohata, detonacie...to hej......otacky okamzite lietali na 8000, horela spojka, horeli pneu.....ziadna trakcia takze to vlastne neslo
-> Peopas: najprv som sa bal, ze bude rozbity piest od ventilu....nakoniec bolo iba z neho odlomene v plyvom velkych tlakov.....moja vina , moja vina, moja prevelika vina
-> Peopas: najprv som sa bal, ze bude rozbity piest od ventilu....nakoniec bolo iba z neho odlomene v plyvom velkych tlakov.....moja vina , moja vina, moja prevelika vina

-> Gemini: fiiiiha a jak se to stalo?Pri kolika to tak bylo otackach?Ze tam byly 2 b?A co ojnice?O kolik mas pisty vlastne zfrezovane? Kdo nic nedela nic neskazi, tak drzim palce na dalsi test
-> Gemini: chuda smes a detonace, nebo to proste na ty pisty bylo moc?
Jak to vubec litalo na ty 2 bary? Kdyz ti lezly oci na vrch hlavy z 0.35, tak to musel bejt peknej masakr
Jak to vubec litalo na ty 2 bary? Kdyz ti lezly oci na vrch hlavy z 0.35, tak to musel bejt peknej masakr

tak a som domasakroval......videjka budu neskor
vcera nam tam uslo viac tlaku ako bolo treba (2 bar) a odniesli si to 2 piesty , zajtra menim a poskladame uz aj s BOV a IC.......chybicky sa stavaju.....hlavne bol 13th friday

vcera nam tam uslo viac tlaku ako bolo treba (2 bar) a odniesli si to 2 piesty , zajtra menim a poskladame uz aj s BOV a IC.......chybicky sa stavaju.....hlavne bol 13th friday

-> gabo000000: no ale naco pak delat kanaly jak krava kdyz se tam vzduch v pohode natlaci se seriovyma.Napr 30 oproti 32 nebude mit skoro zadny prinos na ty nase objemy.Treba jak pise Gemini uz pri 0.35 b je vzduchu masakralne,natoz pri 0,5 b a dale.... ale to je potreba videt.
-> Peopas: no vsak prave o to ide z esa neriesi rychlost a cim vecsi kanal tym vecsi objem vies natlacit...lebo u atmiosfery ked mas kanale jak krava tak mas malu rychlost a to je ten problem..tu to odpada...nie?
-> Gemini: gratulace a bude huř
My s brachou mame na UNU překopaný motor 1,6 a tlačíme 1 bar a to je teprv svezení
Ten pocit když to zrychluje je neuveřitelný



Tak to cumim.
Kdyz i takovej ostrilenej upravce jako Gemini je vyklepanej z 0,35 baru bez IC, nechci videt, jak to pofrci poradne odladeny na 1 bar a s IC
Kdyz i takovej ostrilenej upravce jako Gemini je vyklepanej z 0,35 baru bez IC, nechci videt, jak to pofrci poradne odladeny na 1 bar a s IC

-> gabo000000: ale pri preplnovani neplati cim vetsi prumer tim vetsi rychlost.Resi se zde spis tlak,teplota a natlaceny objem.Tim nechci rict,ze by rychlost nebyla dulezita.Ideal by byl mit teplotu vzduchu konstantni co nejchladnejsi a resit tak jen P/V.
-> Gemini: parada gratuluji a tesim se na to videjko
-> Gemini: parada gratuluji a tesim se na to videjko
-> Gemini: jsem na to zvedavy

prve testovacie jazdy su za nami......zatial bez IC a pri plniacom tlaku 0,35........uuuuuplny brutaaaaaaal
vyklepany som vystupil, ze to co je
zajtra mozno bude prve video





vyklepany som vystupil, ze to co je

zajtra mozno bude prve video
-> Gemini: praveze tam môzes robit kanale ake velke chces lebo zmes ti prudi velkou rychlostou nie?
-> Labros: vydrzi to viacej ako cakate.. potvrdenea preverene casom :) nech si mysli kazdy kto co chce :)
-> Labros: tak tak, uvidim kolko vydrzi fabia :D
180Nm mi připadá docela dost, nevím možná to možné je, já mám na dieselu 200Nm z 1750ccm a je fakt že tam to turbo fouká docela málo, max.1,1bar, ale zase je to diesel, no tak uvidíte, a taky zjistíte kde je mez mechanický pevnosti škodováckýho motoru 

-> gabo000000: na preplnovanom motore ? naco !!! kanale su 28cky, sedla 31.5mm
-> Gemini: sacie kanale aspon 32?
tak som sa dnes uz povozil, turbo zatial fuka von, cakame na zvarenie sacieho potrubia............na moje prekvapenie je motor celkom zivy na to ze je tak KP 8:1 a a vacka 265/265 a brzdeny turbinou......