-> Bukaj 18.10.24 22:31:08: Ja mam zase klicek, kde startovani je jako tlacitkem. Proste tomu das impuls a startuje si to jak potrebuje dlouho, dokud nechytne.
Pokud nechytne, tak odhaduju 15sec. Potom mohu startovat (samozrejme po vypnuti a zapnuti zapalovani) hned zase znovu.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> David29 18.10.24 20:47:48: Už nevím, co to bylo za vůz, ale myslel jsem, že se stačí čudlíku dotknout a nastartuje to samo. Ale omyl - jenom to štěklo a nic - bylo to jako s klíčkem - držíš čudl, dokud to nechytne...
Jo, už vím - byl to sousedův Fiat Freemont (couval jsem mu s karavanem do zahrady).
Jo, už vím - byl to sousedův Fiat Freemont (couval jsem mu s karavanem do zahrady).
Chlapi, má někdo prosím zkušenost s plastovýma lemama a prahama na Octavia 2 před face? Které sedí bez úprav, jaký výrobce a tak? Díky!
Dnes jsem koupil a nasazoval lemy, ale prahy jaksi nesedí.

Dnes jsem koupil a nasazoval lemy, ale prahy jaksi nesedí.
-> David29: Ale teda jak to funguje mimo koncern teda netuším
-> David29: Startuje to tak dlouho dokud to nechytí, resp. je tam nastavený nějaký docela dlouhý maximální interval, tuším 20s nebo něco takovýho.
-> saskyn2: No jasný, to tuším..
A jak je to u těch co mají kde stačí chvilku dotknout a zbytek jede přes relatko?
Tohle řešení mám v mixu a rád bych věděl, co mě čeká (pokud nedostanu zavčasu zase nový)
A jak je to u těch co mají kde stačí chvilku dotknout a zbytek jede přes relatko?

Tohle řešení mám v mixu a rád bych věděl, co mě čeká (pokud nedostanu zavčasu zase nový)
-> David29: úplně stejně jako mají všechny novější klickovy startování kde stačí chvilku dotknout a zbytek jede přes relatko
Trochu se vrátím ke nedávné debatě ohledně moderních vyfikundací... Zajímalo by mě, jak jsou řešené dlouhé starty a opakovaný start u tlačítka?
S klíčkem jde natvrdo točit dokud to nechytne, opakovaný starty nejsou problém... Jak to je u tlačítka?
S klíčkem jde natvrdo točit dokud to nechytne, opakovaný starty nejsou problém... Jak to je u tlačítka?
-> Bukaj:
Ano, Horoměřice zatím vždycky dobrý i se staršími vozy .. sme i STK.
Ano, Horoměřice zatím vždycky dobrý i se staršími vozy .. sme i STK.
-> minno 18.10.24 15:22:45: No, ten "zánovní vůz" už vypadá dost vrakoidně. Ale technika dostává postupně péči - v březnu GO přední nápravy, oprava zadní nápravy právě v procesu...
...pak už jen motor, převodovka a kastle a vůz bude jako nový
...pak už jen motor, převodovka a kastle a vůz bude jako nový

-> Bukaj: Zánovný voz s 11 tkm na tacho ani nemohol dopadnúť inak

Tak 130LPG je po téměř roce (od zimy auto stálo na špalkách) zpět ve hře

-> saskyn2: Tohle mne taky napadlo, ale na druhou stranu kdybys měl dělat takovej sklad/archiv, tak to dá tolik práce, že se ti při hodinovce 1 000Kč + vyplatí pracovat.
Nehledě na množství místa.

-> Borderer: Já starý díly taky lidem dávám jestli je chtějí, většina řekne co bych s tím dělal? Já říkám jasný, ale je to vaše a dokud mi neřeknete abych to zlikvidoval tak to zlikvidovat nemůžu. Dokonce i lidem ukazuju použitý filtry. Ale upřímně kdybych je chtěl omrdat, tak si tu udělám sbírku od těch co to nechtěj a budu to nabízet pořád dokola
Ono většina lidí nepozná vodítko od ojnice, natož vačku z PD od CR


-> saskyn2: Tohle je fakt na povzdech.
A vlastně se taky divím slepé důvěře majitelů, když vysolí do nějakýho sráče (nebo aspoň PD mám spojený jako nástupce rotačky, předchůdce common railu) bez požadavku na nějakou základní hmatatelnou kontrolu provedených prací. Vždy, když sem něco nechával na Volvu dělat, tak sem dostal starý díly vyskládáno do poslední matky nebo gumičky s dotazem, jestli to chci, tak mi to nahážou do kufru.... nebo když sem nechával dělat hlavy, dostal sem do pytlíku starý vodítka, gufera i ventily....bral sem to tak nějak jako standart.

Tak předvčírem jsem konečně (po půl roce) postavil 130LPG na všechna 4 kola (od zimy byla furt rozebraná - nejdřív v dubnu generálka přední nápravy a pak jsem rozvrtal zadní, ale zasekl jsem se na utrhaných šroubech v šikmém ramenu, pak nebyl čas a nálada to řešit, v květnu propadla technická a teď v sobotu na burze jsem konečně koupil ten závitník, na kterém mi to celé stálo... 
Dnes revize LPG bez problému, ale nikde mne nevzali na emise.
Nejdřív jsem byl na SME, která má na netu psáno, že dělá LPG, ale když technik viděl škodovku, tak mi řekl, že mne nevezme, že tyhle starý auta nedělá, že mu to zasere filtry na měřicím přístroji a pak to musí čistit a že mu to za to nestojí...
...přitom 130LPG vůbec nežere olej a nehulí - zajímalo by mne, jestli posílá do háje i starší nafťáky, ze kterejch padají brikety...
Pak jsem jel na jinou SME a tam mi tvrdili, že dělají jenom tovární LPG a že se u nich objednává a nejbližší termín v půlce listopadu
...a jako třešnička na dortu mi doporučili tu SME, kde mne předtím technik poslal do háje...
Zítra jedu do Horoměřic, tam jsem nikdy neměl problém, že by nevzali auto na LPG...

Dnes revize LPG bez problému, ale nikde mne nevzali na emise.

Nejdřív jsem byl na SME, která má na netu psáno, že dělá LPG, ale když technik viděl škodovku, tak mi řekl, že mne nevezme, že tyhle starý auta nedělá, že mu to zasere filtry na měřicím přístroji a pak to musí čistit a že mu to za to nestojí...

...přitom 130LPG vůbec nežere olej a nehulí - zajímalo by mne, jestli posílá do háje i starší nafťáky, ze kterejch padají brikety...

Pak jsem jel na jinou SME a tam mi tvrdili, že dělají jenom tovární LPG a že se u nich objednává a nejbližší termín v půlce listopadu

...a jako třešnička na dortu mi doporučili tu SME, kde mne předtím technik poslal do háje...

Zítra jedu do Horoměřic, tam jsem nikdy neměl problém, že by nevzali auto na LPG...
-> saskyn2 17.10.24 10:32:27: no tenhle rok najeto 500km

-> Petrson: Hele osobně bych to spíš vyměnil, ale záleží kolik s tím jezdíš, pokud to víc stojí než jezdí, tak bych z toho nedělal drama.
-> saskyn2: když je debata o G13. Mám ji necelych 6let ve škodovce (136) mám se obávat? Nebo co nejdřív vyměnit s proplachem? A co místo ní?
-> StepaNoFUN 15.10.24 22:02:30: JA SOM POCUL LEPSIU ROZPRAVKU.
Len je smutne ...ale aj usmevne ze je to realita.
Manik u kolegu vo vedlajsej firme prisiel pytat navysenie platu.
Je to trosku tupelo ale ak ma dozor maka.....
Tak mu sef hovori ...OK , nakresli pravy uhol.... nic.....
Nieco jednoduchsie....vymen kotuc vo flexe...
Manik....OK tak nemusim mat vyssi plat.
Len je smutne ...ale aj usmevne ze je to realita.
Manik u kolegu vo vedlajsej firme prisiel pytat navysenie platu.
Je to trosku tupelo ale ak ma dozor maka.....
Tak mu sef hovori ...OK , nakresli pravy uhol.... nic.....
Nieco jednoduchsie....vymen kotuc vo flexe...
Manik....OK tak nemusim mat vyssi plat.

-> Jirik_Tuňák1983 16.10.24 07:37:33: To je nové inovativní řešení 

-> saskyn2 16.10.24 00:53:57: nemůže
technickou jim hlásí systém podle spz a to řešit musí
světla nemusí vidět 



-> Spz 16.10.24 02:40:27: Vypadá to jako řetěz ke spojce. 

-> StepaNoFUN: nedávno pán na servise...říkám mu že má propadlou technickou, auto spíš horší stav všeho - pneu, brzdy, uvnitř celkem hegeš ... ale dával se nový výfuk.
on mi říkal, že to samozřejmě ví, ale že s tím vozí jenom děti do školy o pár vesnic vedle, že to není potřeba.
Co mu máš dál povídat...
on mi říkal, že to samozřejmě ví, ale že s tím vozí jenom děti do školy o pár vesnic vedle, že to není potřeba.
Co mu máš dál povídat...
Tak dnes mě neminula spojka na Feně 1.3. Už měla takzvaně „hodně" 

Hlavně teda když už se domluví na světlech, tvl tak se může snad domluvit i na propadlý technický ne
Kdyby to nebyl člověk co tu už párkrát byl s jiným autem, tak bych si myslel, že si dělá prdel. Jinak abych z něho nedělal zase úplnýho debila, tak říkal že to bude řešit jak tu jednotku sežene.

-> StepaNoFUN 15.10.24 22:05:35: Ja tomu kľudne verím, lebo podobných situácií som už v minulosti zažil X. Takže to nie je ani otázka dnešnej doby. Ošuškávalo sa vždy.
Raz dávno (20 r. dozadu) som si dal vychýrenému mechanikovi opraviť 120 motor (problém s tesnosťou voda/olej). Auto mi odovzdal opravené s tým, že hlava bola prasknutá a dal tam druhú hlavu - vraj po GO. A do chladiča dotesňovač, že pre istotu
Samozrejme si pýtal adekvátne zaplatiť.
Dlho to fungovať ale nevydržalo - po rozobratí zistené, že sa na motore nachádza hlava snáď s pol melónom km na krku - totálne zaklepané ventily, vodítka každé iné, no skrátka hlava v šrotovom stave. A starej hlave (mala do 80 tkm) nič nebolo (tú mi našťastie vrátil) - stačilo jemne zarovnať, urobiť poriadne presahy a fungovalo to ešte dlho bezvadne.
A podobných prípadov kopec.
Poctivcov je strašne málo. V každej oblasti.
Raz dávno (20 r. dozadu) som si dal vychýrenému mechanikovi opraviť 120 motor (problém s tesnosťou voda/olej). Auto mi odovzdal opravené s tým, že hlava bola prasknutá a dal tam druhú hlavu - vraj po GO. A do chladiča dotesňovač, že pre istotu

Dlho to fungovať ale nevydržalo - po rozobratí zistené, že sa na motore nachádza hlava snáď s pol melónom km na krku - totálne zaklepané ventily, vodítka každé iné, no skrátka hlava v šrotovom stave. A starej hlave (mala do 80 tkm) nič nebolo (tú mi našťastie vrátil) - stačilo jemne zarovnať, urobiť poriadne presahy a fungovalo to ešte dlho bezvadne.
A podobných prípadov kopec.
Poctivcov je strašne málo. V každej oblasti.
-> saskyn2: Ted si ji budeme dělat z Tebe, protože tohle se nestalo... Prostě ne. Takhle blbej fakt nikdo nemůže bejt...
-> StepaNoFUN: Žejo, kdyby to tu psal Jarda, tak si z něj budeme všichni dělat prdel

-> saskyn2 15.10.24 21:50:05: Tak to už je pohádka... Jestli ne, tak nemám slov...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Každý má práh toho co si dovolí nastavený očividně někde jinde
Mimochodem u zákazníku je to taky s tím prahem stejný, to mi takhle v půl desátý v noci volá borec jestli mu udělám technickou, už za to bych ho prokopnul, ale když mi pak říká že jestli nevadí že nesvítí obě přední světla, tak si říkáš že musí být ožralej nebo sjetej, ale tak jsem byl zrovna v dobrý náladě, tak jsem se ho ptal jestli by nebylo lepší teda nejdřív koupit dvě žárovky
Ale borec se nedal, že to není žárovkou, že má v prdeli nějakou jednotku co stojí 2500. Načež teda zrovna přítomný kamarád dost nahlas-že to muselo být slyšet v telefonu pronesl „tvl co to je za debila“
Tak pánovi slušně říkám, že to nejde a i tak bych to spíš opravil, že ho akorát budou zastavovat policajti a solit mu pokuty. Čekal jsem cokoliv, ale že mi řekne že se s kolegama vždycky nějak domluvěj bylo i na mě moc


Mimochodem u zákazníku je to taky s tím prahem stejný, to mi takhle v půl desátý v noci volá borec jestli mu udělám technickou, už za to bych ho prokopnul, ale když mi pak říká že jestli nevadí že nesvítí obě přední světla, tak si říkáš že musí být ožralej nebo sjetej, ale tak jsem byl zrovna v dobrý náladě, tak jsem se ho ptal jestli by nebylo lepší teda nejdřív koupit dvě žárovky





-> saskyn2: Ze si takovou zmrdovinu nekdo dovoli. Jako treba s tim proplachem, to chapu, tezko dokazatelny... Ale jako treba namontovat starline brzdy a vydavat je za Zimmermany?
-> Borderer 14.10.24 20:21:44: Abych ti zase trochu rozjel paranoiu, tak ted tu byl farajer protože mu zdechnul vstřik na PD. Když auto vyzvedával, tak jsem mu říkal, že tam nějakej kokot strhnul gumičky o ty obrovský groty v šachtě vstřiku. Načež z borce vypadlo že ted nedávno platil kompletní GO hlavy, včetně vyvložkování šachet vstřiků. Tak se mu asi ty vložky někam vypařily nebo co
Nebo servis(tentokrát ne autorizovaný) asi pod GO myslel generální omytí


-> Bukaj: Na to ti nedokážu odpovědět, záleží na tepelném namáhání a nájezdu. Nějaký auto co hodně najezdí tak bych vyměnil spíš tak po 3 letech a za vyměnit za G12evo.
-> minno 15.10.24 11:52:57: Jo, zaznamenal jsem, že byla nějaká "vadná" kapalina u nových aut a že na to byly snad i svolávačky, ale že to byla ta G13, to jsem netušil...
-> saskyn2 15.10.24 10:30:48: Co je omezená životnost a pravidelná výměna? Předpokládám, že to bude těch předepsaných 5 let? Nebo dokonce méně?

-> saskyn2 15.10.24 10:30:48: Co je omezená životnost a pravidelná výměna? Předpokládám, že to bude těch předepsaných 5 let? Nebo dokonce méně?
-> Pavel P..: jj jasný, nějak příští týden, tenhle to už nedám.
-> Jura_Favorit 15.10.24 13:01:31: dobrej postřeh.
-> Jura_Favorit 15.10.24 13:01:31: dobrej postřeh.
-> Jura_Favorit 15.10.24 11:56:50: -> Milan 136 -> Syny tak asi to pravda bude... (screen je Superb 3V)
-> Milan 136 15.10.24 06:18:45: protože maji zažitý že na radiátor se sundavá palubka
a to nikdo nechce dělat 


-> Milan 136 15.10.24 11:42:10: teď jsem našel na netu v nějakém článku, že koncern VW přešel z G13 na G12evo v polovině roku 2019. Ale když ani Ty nevíš, tak to je konec... 

-> Bukaj 15.10.24 10:12:23: To sa už rieši na virte dosť dlho, asi si to prehliadol.
Preto som aj ja hneď po kúpe auta vymenil kvapalinu za G12evo, i keď pôvodná bola čistá, ale nemal som záznam, či už bola niekedy menená, alebo nie, tak pre istotu.
Preto som aj ja hneď po kúpe auta vymenil kvapalinu za G12evo, i keď pôvodná bola čistá, ale nemal som záznam, či už bola niekedy menená, alebo nie, tak pre istotu.
-> saskyn2 15.10.24 10:30:48: Z hlavy nevím a u Seatu už vůbec ne. Ani nevím, kde bych tuhle informaci našel 

-> Syny 15.10.24 10:13:40: to by mě taky zajímalo, do kdy Škodovka cpala G13 do nových aut...
-> saskyn2: mám ho pro tebe... a potřebuju olej na passatu udělat tak ti ho přivezu



-> Bukaj: G13 má velmi omezenou životnost a je nutná pravidelná výměna, resp. sám bych si to do auta dobrovolně nedal.
-> Syny: Tam by snad už měla být 12evo, ale nevím přesně od kdy, to bude vědět spíš-> Milan 136:
-> Syny: Tam by snad už měla být 12evo, ale nevím přesně od kdy, to bude vědět spíš-> Milan 136:
-> saskyn2 15.10.24 10:08:17: A ta G13 se cpe do novych aut porad, nebo uz se dava ta G12 evo? Po pravde sam ted nevim co tam vlastne mam...
-> saskyn2: Takže G13 je špatně? Nalil jsem ji za poslední rok do 3 aut, tak jestli se mám psychicky připravit na problémy?

-> Milan 136 15.10.24 09:59:22: Hele snad nevrátí, paradoxně měl nejčistější kapalinu co jsem za poslední dobu viděl, protože jsem ho postrašil, tak si jí raději ještě nechal předtím někde vyměnit

-> Syny 15.10.24 09:38:28: Hele jeden z důvodů je ekologická G13 a její životnost. Ale kolikrát to mají i auta kde G13 nikdy nebyla. Až na výjimky to jsou všechno auta co mají velký nájezd. Někdy tam jsou nacpaný kusy z plastový vrtulky vodního čerpadla. Ale ve většině případů rez a bordel viz moje foto. Podle mě tam bud byl někdy v minulosti problém s těsněním a dostávali se do toho dlouhodobě spaliny, nebo tam někdo nalil nějkou shitovou kapalinu nebo nevím. Protože pak ti přijede 15 letý auto s 400t na hrbu a kapalina je jak nová. Konec konců můj Passat má taky nějaký 300tkm a s topením nikdy nebyl problém a kapalina je jak nová. Jenže ji měním s rozvody a nejsem prase co tam naleje starou zpátky.
Jo a pak bych úplně zapomněl na zvláštní kategorii, žere nám to vodu, nebo teče chladič, tak tam frknem utěsnovač
To že zabetonuje radiátor bude vadit až v zimě
Jo a pak bych úplně zapomněl na zvláštní kategorii, žere nám to vodu, nebo teče chladič, tak tam frknem utěsnovač

