
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> StepaNoFUN: hlavně vyvést kabel z jednotky a zapojit to do svazku. Chudák člověk co to potom dostane do ruky. To je vzít celou jednotku i se svazkem, ušetří to celý odpoledne práce 

-> Jarda - zrušená registrace 06.01.21 22:28:45: Ty máš 3g ne? Tam bych se s jednotkou nes*al. Na vrakáči je netknutá za 500,-
-> palinator: Ta pevná je u náklaďáků takovej standart. ten lichoběžník je takovej spíš pokus (krom tý avie
). Však ty 165ky Tatry byly vyrobený tuším jen 3 jako prototypy, a u toho Volva to dávají (-li), jako příplatkovou, standart byla tuhá
U autobusů je tuším lichoběžník relativně standart, zejména dálkových.
Mercedes šel vždy svojí cestou




U autobusů je tuším lichoběžník relativně standart, zejména dálkových.
Mercedes šel vždy svojí cestou


po asi roce, konecne opravena na naftove octe elektrika ve dverich ridice, napred jsem rozkuchal vyhnilou dverni jednotku, vse prepajel, co byly vyhnile piny, tak jsem to natahl ven na novej konektor a ve svazku byly nektere draty prerusene i na 3 mistech, tak jsem to ponahrazoval kvalitnima Cu kablikama, jak to mohli udelat z takovejch smejdu
Vse funguje, chodilo tam jen el okno, ted se zamyka konecne na safe, chodi central i zrcatko...

Vse funguje, chodilo tam jen el okno, ted se zamyka konecne na safe, chodi central i zrcatko...
-> Bukaj 04.01.21 14:40:52: jo sory tyjo :-D :-D
-> Enggik:
Vidíš, já jsem si myslel, že všude krom Tatry a Avie byly tyče. Nezávislej předek má i 700 Karosa, ale to je trochu jiná kategorie vozidel a nevim, kolik autobusů to tak třeba má.
Ale já si toho myslel hodně, že se tahače napříč značkama moc nelišej, taky jsem myslel že v dnešních tahačích pokud to mělo šestiválec, tak vždy v řadě. A on má Mercedes V6...
Vidíš, já jsem si myslel, že všude krom Tatry a Avie byly tyče. Nezávislej předek má i 700 Karosa, ale to je trochu jiná kategorie vozidel a nevim, kolik autobusů to tak třeba má.
Ale já si toho myslel hodně, že se tahače napříč značkama moc nelišej, taky jsem myslel že v dnešních tahačích pokud to mělo šestiválec, tak vždy v řadě. A on má Mercedes V6...

-> palinator 04.01.21 10:41:18: nojo, nejmodernější konstrukční prvek francouzských inženýrů na začátku 60let
v tý době to muselo být něco
Co můžu srovnat (ale už je to taky X let zpět) z jízd po D1 s A31 a A75 tak ta A31 když byla prázdná tak byla ,,pohodlnější" (ono o pohodlí se v Avii nedá mluvit ani v jednom případě
). Po naložení už ten rozdíl nebyl takový.
Jsem tak přemýšlel kdo jiný (krom derivátů Saviem, potažmo Avie), tuhle nápravu u náklaďaku ještě využil. A napadla mne jen Tatra 165 a Volvo u FH16.





Jsem tak přemýšlel kdo jiný (krom derivátů Saviem, potažmo Avie), tuhle nápravu u náklaďaku ještě využil. A napadla mne jen Tatra 165 a Volvo u FH16.
-> Tomaso435: Tady je řeč o karburátoru BST, nikoli o LEKRu

-> hans1: ono ještě záleží na tom zda tam funguje ten výhřev toho bazmeku černýho plastovýho .. bez toho to taky nechytá
-> palinator 04.01.21 10:41:18: -krouhat- zatacky je jediny sposob ako sa dostat s Aviou rychlejsie domov....
To bolo davno co som sa na tomto zazraku navozil.

To bolo davno co som sa na tomto zazraku navozil.
-> Enggik 31.12.20 20:36:27:
Stejně mě na Avii nejvíc fascinuje ten lichoběžník vepředu. Je to aspoň pohodlný a dobře to krouhá zatáčky, když už je to tak složitý oproti obyč tyči?
Stejně mě na Avii nejvíc fascinuje ten lichoběžník vepředu. Je to aspoň pohodlný a dobře to krouhá zatáčky, když už je to tak složitý oproti obyč tyči?

-> Bukaj:
díky,no jsem naten zázrak zvědavej 


-> hans1: Korekce za provozu probíhá tak, jak jsi popsal
Je potřeba čas od času zkontrolovat, jestli sytič "za studena" je v pohotovostní poloze a zda se včas a zcela deaktivuje, případně korigovat natočením víčka. Zvlášť, jestli jsi "znásilňoval" pružinku, tak ybch po několika ohřívacích cyklech zkontroloval "základní" pozici za tepla i za studena


-> Bukaj: díky za info,jinak vše je nové kdyby to startovalo studené normálně ta k bych se v tom ani nevrtal ale protože nestartovalo tak jsem se díval v jaké je to výchozí poloze a bylo to asi 1cm od dorazu takže nebyl sytič v plném provozu(když byly rysky proti sobě) .Korekce za provozu probíhá jak?
-> hans1: Ani u nového termosytiče není při nastavení víčka na středovou rysku šoupátko na dorazu. Na doraz se dostane až při pootočení víčka cca na druhou rysku po směru hodinových ručiček (směrem k značce +). Ale i po nějakém základním nestavení "nasucho" je zapotřebí udělat korekci za provozu. Takže pokud nemáš otočenou pružinu či šoupátko, propálené těsnění víčka, ucpaný kanál nebo nějakou jinou zásadní chybu, tak by to mělo fungovat

úspěsně zprovoznil karburátor s termosytičem.
Nechtělo to studené startovat,zjistil jsem že sytič není zavřený tak jsem pružinku bimetalu znásilnil tak aby za studena byla páčka uvnitř lehce na dorazovém šroubku a ryska na víčku na prostřední rysce je to tak správně ?Jako výchozí poloha za studena... předokládám že mírným natočením víčka + a - lze mírně upravit rychlost zavírání ale jinak to zásadní vliv nemá .žádné příručky co mám se termosytiči nezmiňují .
Nechtělo to studené startovat,zjistil jsem že sytič není zavřený tak jsem pružinku bimetalu znásilnil tak aby za studena byla páčka uvnitř lehce na dorazovém šroubku a ryska na víčku na prostřední rysce je to tak správně ?Jako výchozí poloha za studena... předokládám že mírným natočením víčka + a - lze mírně upravit rychlost zavírání ale jinak to zásadní vliv nemá .žádné příručky co mám se termosytiči nezmiňují .
-> Vojťas 03.01.21 13:26:55: hmm, ja abych vyjel s BAZem, tak vyndavam vzdy z garaze dva motory, dalsi mam nastesti pred nim, ale tydle se tam nevejdou
-> hans1 03.01.21 12:30:28: na ulozeni motoru v garazi, pneumatiky na ktery sem je vzdycky pokladal zabiraj moc mista
a motory s hlinikovou vanou jen tak po zemi tahat nechci abych je dostal pod regal.
ty silonovy podlozky jsou za pruchozi dirou urizly protoze vana je hned vedle diry a matka by se na nektery mista nevesla.

ty silonovy podlozky jsou za pruchozi dirou urizly protoze vana je hned vedle diry a matka by se na nektery mista nevesla.
-> Vojťas 02.01.21 21:54:28: k čemu je to dobré ?
-> Vojťas: Doslova motorové sáňky. 

Ja dneska dokoncil druhou polovinu z prvni varky stojanu na motory. Akorat sem blbe pocital a mam cast matrose na další 4 kusy, tak to pak asi rozdam, protože prodavat bych se to stydel 

-> King: Bol si rýchlejší
-> Jarda: Tak ho vykopni odtial.

-> Jarda: Tak ho vykopni odtial.
-> King 02.01.21 11:14:03: no, ze ma malo mista kvuli te policce

-> Jarda: A ten pašák se tváří nasraně proč?

-> Luky 31.12.20 19:37:19: -> Bukaj 31.12.20 19:59:40: psoj uz to vadi...
tapec mam sundanej, protoze jsem resil klasicky praskly bovden na el. stahovacce, ale tapce sem stejne dam asi sportline, protoze se mi libi vic, nez semisovky, tydle semisovky jsou ve velmi peknem stavu, tak je schovam, kdybych nekdy chtel zas davat bluesky do origa :)
A vsimete si predelaneho ovladani vnitrni / vnejsi okruh a je to funkcni.
tapec mam sundanej, protoze jsem resil klasicky praskly bovden na el. stahovacce, ale tapce sem stejne dam asi sportline, protoze se mi libi vic, nez semisovky, tydle semisovky jsou ve velmi peknem stavu, tak je schovam, kdybych nekdy chtel zas davat bluesky do origa :)
A vsimete si predelaneho ovladani vnitrni / vnejsi okruh a je to funkcni.

Začíná se z toho stávat taková předsilvestrovská tradice
Loni se odstrojovala jiná, která jde na renovaci, tahle se teď rozebírala na prvočinitele jako dárce dílů. A příští rok už doufám, že tam v podobné situaci bude stát ta moje 


-> Luky 31.12.20 19:36:05:
-> Jarda: Pod volantem jsem měl poličku ve Feldě a mně nevadila - jen tátovi (starší dlouhonohý pán) se s ní hůř vystupovalo, ale spíš proto, že Felda je nízké auto...

-> Jarda: Pod volantem jsem měl poličku ve Feldě a mně nevadila - jen tátovi (starší dlouhonohý pán) se s ní hůř vystupovalo, ale spíš proto, že Felda je nízké auto...
-> Jarda - zrušená registrace 31.12.20 19:19:27: já mám ve Funu i pod volantem a i s 196 cm se vejdu v pohodě
-> saskyn2 30.12.20 22:47:51: To asi odpadlo z magnetu ze zátky

do pytlove felicie skoro nutnost...
nekde mam jeste pod volant, ale ta je tmava a kvuli prostoru bych ji stejne asi nedaval
jeste nekde mam kaslik pod sedacku, ten vlastne ani nevim, jak se montuje, ale ten tam dam...
nekde mam jeste pod volant, ale ta je tmava a kvuli prostoru bych ji stejne asi nedaval
jeste nekde mam kaslik pod sedacku, ten vlastne ani nevim, jak se montuje, ale ten tam dam...
-> saskyn2: když máš pořádný štětec
pist uz tam lezel. to byl jiný příběh..nějaké potkane tdi..

pist uz tam lezel. to byl jiný příběh..nějaké potkane tdi..
-> Bery 30.12.20 22:40:15: to si to teda vymyl fakt pořádně, i jeden píst s ojnicí

ja dnes olej,čerpadlo, vymýt vanu na "hovínku" - jak hnědé přezdívají děti.. Peknej humus jsem si vymyslel na konec roku.. ale aspoň teď pořádně maže
volant, rucku, radicku a suknicku prehodil ze zelene do bluesky
ve spotrebaku kuzi nechci
ve spotrebaku kuzi nechci
-> Vojťas: Nj, cezura musí bejt. Což je i důvod, proč jsem se na to původně chtěl vysrat a nedělat video... Protože to vážně o ničem je
Ale jak píše -> isti: . Dost často jiní tvůrci bojujou s auty v jednosměrce (záměrně blokování a vychovávání), a já se tam vždy vypisuju, at jdou s tímhle do háje a normálně se vyhnou, když to jde.
Takže se mi to hodilo, proč o tom často píšu a proč podobné vychovávání neuznávám. Klidně s tím Mercedesem mohl udělat to samý - přidat, zavřít mě tam a školit
Ale jak píše -> isti: . Dost často jiní tvůrci bojujou s auty v jednosměrce (záměrně blokování a vychovávání), a já se tam vždy vypisuju, at jdou s tímhle do háje a normálně se vyhnou, když to jde.
Takže se mi to hodilo, proč o tom často píšu a proč podobné vychovávání neuznávám. Klidně s tím Mercedesem mohl udělat to samý - přidat, zavřít mě tam a školit
-> David29 27.12.20 18:47:02: tomu říkám 3minuty videa o hovně 

-> Vojťas: Hlavným prínosom je posledná veta vo videu

-> David29: zkusíš mi vysvetlit vyznam videa na kterym pres rozmazany kostecky a postavicky z pohadky neni nic videt krom tvyho prestupku? 

-> David29: No a? Kráct se nemá, ne?
Včera na pumpě jim utek nějakej zlodějíček. Honil ho pán 50+, tak jsem se rozhodl jim pomoct.
Takže jsem sedl do auta a čekal jsem, koho to vlastně honěj. Pak jsem ho viděl utíkat, takže jsem vyrazil za ním - do jednosměrky, tam jsem najel na chodník a naběh mu naproti a zastavil jsem ho...
Pak jsem zjistil, že je to nějakej 12letej kluk?
Já myslel že honíme nějakou fetku nebo tak něco, a on to byl klučík.. Radši jsem se ani neptal, co vlastně ukradl a rovnou jsem se spakoval a odešel, takže ani nevím jak to dopadlo.
Takže jsem sedl do auta a čekal jsem, koho to vlastně honěj. Pak jsem ho viděl utíkat, takže jsem vyrazil za ním - do jednosměrky, tam jsem najel na chodník a naběh mu naproti a zastavil jsem ho...
Pak jsem zjistil, že je to nějakej 12letej kluk?

-> Lubes120: Možná je to tak, ale neumím posoudit - na tu 613 jsem se sice těšil, ale marně - ředitel, co bydlel naproti přes chodbu zas až takovej boss nebyl a "zbyla" na něj právě jen ta 24-ka..

-> Jozka 25.12.20 19:45:04: tak ono idealne asi v tej dobe tatra 613 akurat ze vraj volga bola pohodlnejsia
-> dragon_cb_cz: Socialistická specifika.. 1.1 Escort Mk.1 můžeš srovnávat se 110 L/LS, ale 130L s 1.3 Mk.IV jaksi už neee..
Mě na 21 fascinovalo řazení (resp. jeho absence), 24-ka plula moc pěkně (vozil jsem se ale tu a tam jen vzadu), Simka se mi ale zdála žehlit líp.. a nejlíp jsem se jako dítě povozil v T603.. ovšem ty vzpomínky už můžou bejt značně zkreslený. Škodovky všechny jsou proti tomu všemu úplně, ale úplně někde jinde.. až tak někam k O I..
Mě na 21 fascinovalo řazení (resp. jeho absence), 24-ka plula moc pěkně (vozil jsem se ale tu a tam jen vzadu), Simka se mi ale zdála žehlit líp.. a nejlíp jsem se jako dítě povozil v T603.. ovšem ty vzpomínky už můžou bejt značně zkreslený. Škodovky všechny jsou proti tomu všemu úplně, ale úplně někde jinde.. až tak někam k O I..

-> Jozka 25.12.20 19:45:04: No a pak kdybys to srovnal s konkurencí z doby, kdy výroba toho sovětského zázraku techniky končila....
Ale na kráse mu to neubírá.

-> Lubes120: Tak já bych to porovnal stejně jako kdysi dobově - s Mercedesem W114 nebo Simcou 1501 Special.. a tak nadšenej bych nebyl..

-> Jozka 25.12.20 19:13:00: to je jasne. Len ked to niekoho zaujima preco by to nemohol niekto porovnat 

Podotkl bych, že dobový škodovky s Volhama "srovnávat" nedává moc smysl (ty spíš tak se Záporožcem), vždyť je to rozdíl několika kategorií, takže logicky propast.. 
