-> vhml 11.12.20 09:26:58: No je to varianta která se dala pred x lety nazpět. Soudoby věci maji hologram. FIA nádrže mas i k tomu papiry, takže jdeš na technickou přejímku se šanonem papírů,certifikátů,homolg
aci .. (Záleží jakej přebor jedeš a podle toho se to odviji.) Vic asi netřeba rozvijet..
-> StepaNoFUN 11.12.20 09:14:41: já myslel, že 3 žilovej je vždycky lepší než 2. V tomhle mám ještě dost mezery jak to vlastně celý funguje koukám. Na nějaký postarší narexce máme taky dodělanou 3 žilovou zástrčku ( kdo ví jak je to v ní vůbec zapojený ). Ale pak celej barák je beztak TN-C
-> Borderer: Ne. Spotřebiče třídy I maj 3 žilovej kabel. Ale mockrát se stalo, že PE (kostra) se na těch vrtačkách uklepala, zlomila atd., ale vrtačka pořád fungovala, takže to nikdo neřešil, protože to nevěděl. Pak se prošlehlo vinutí (nebo do toho jen nalítal níže zmíněnej vodivej bordel mezi statorový vinutí a plášť motoru. A držet pevně v ruce vrtačku, která začne tlouct fak nechceš, protože se jí nepustíš.
Vrtačky třídy II maj izolaci udělanou tak, že plášť motoru je plastovej, od větráku maj plastovou clonu proti bordelu a vylepřenou izolaci rotoru, takže kovová převodovka nevadí. Ještě jsem fakt neviděl takovouhle vrtačku tlouct na převodovce.
A do spotřebičů třídy II (obecně) je dokonce zakázaný dotáhnout ten PE (žlutozelenej). Třeba u světel atd se to "neřeší", ale u ručního nářadí vcelku jo. Takže 3žilovej kabel k vrtačce je prostě nepřípustnej.
-> palinator: To je blbost. Kdybys měl 2žilovej kabel a používal N zároveň jako PE (neboli PEN), tak stačí rozdvojka a tluče to. ;-)
-> StepaNoFUN: Jenom pro blba....To jakože je to dvoužíla a plášť je uzemněn stejným kabelem jako vinutí? Tzn. při poruše N se to ukostří přes člověka a jede to dál?
-> T 10.12.20 21:39:42: Kola se daji srovnat, deleny bbs vymenis limce, speedliny jsou spotřební materiál, nez skonci homologace auto se proda atd.. Motory se delaji revize driv nez je dira v bloku atd..
-> MVM: na jednu stránku je mi to jasný, ale na druhou vlastně ne.... Kam to všechno jde? Vždyť se toho strašně zničí a vyhodí.... Si to rozeberou známosti nebo je tak přísná likvidace? Kola, motory, carbony, sedačky po homologaci,......
-> Matthes, záškodník z TechWebu: U vrtacky to docela chapu, ale u audiokomponentu s kovovym plastem a ve tride II je spousta opatreni, ktery moje predstavy o bezpecnosti plne uspokojujou, takze muj preamp i oba koncovy zesiky jsem konstruoval ve tride II. Je tam namatkou bezpecnostni trafo s lepsi izolaci mezi primarem sekundarem, vsechny primarni kabliky musej mit dvojitou izolaci, vsechny casti pred primarem trafa (filtr, softstart, pojistky...) museji mit i vevnitr plastovej kryt a jsou prisnejsi pozadavky na minimalni vzdalenost zivejch casti od šasi. Nic nebrni a jako bonus se clovek vyhne problemum se zemnima smyckama.
-> StepaNoFUN: Říkám si, že se do tý plastový části dostane na stěny kovovej prach, kterej spojí motor (prostor motoru) s kovovou části a pak při závadě na motoru bude kovová část pod napětím...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Pokud je ta izolace udělaná dobře, tak není problém... To je jako hodnotit IP25 u bojleru. Bylo mi řečeno - jsi zkušebna? Nejsi tak drž hubu a zapoj to nad tou vanou.
BTW - pro tu prdel můžu zkusit starou Narexku (tu modrou) zkusit na izolaci napětím 2,5kV... Myslím, že projde. ;-)
-> MVM: Nevyřadil. Ale nepodepsal bych se pod to. Řekl bych, že to jsem neviděl, změřil izolaci a odpor PE a vrátil vám to.
Jako ale třeba prodřený a popraskaný prodlužováky jsem klukům v práci rovnou stříhal po metru.
Nebo když si nějakej ko*ot koupí 2 žilovej prodlužovák a protože mu tam nejdou všechny vidlice, tak odbrousí ty zarážky, takže provozuje vše bez PE. :-D To pak má stejnej osud, jen to vidím.
Jako třeba nesmí bejt redukce z 32A zásuvky na 16A zásuvku. Ty prostě říkám, že jsem neviděl...
-> MVM: Zahazovat ji nemusíš. Jen je dobrý alespoň občas změřit odpor uzemění z vidlice kabelu proti plášti a dělat s tím radši v rukavicích a ne ve vlhku. ;-)
A ideálně to mít v zásuvce chráněný chráničem 30mA. ;-) To sice dostaneš ránu, že si sedneš na zadek, ale nezabije Tě to.
-> Tomaso435 10.12.20 18:09:23: Nemusí to bejt pravda. Pokud to má jen 2 žilovou šňůru (z výroby) a označení spotřebiče třídy II (2 soustředný čtverce), tak je to v pořádku.
Další věc, co nesmí bejt je, když někdo utrhne vidlici u vrtačky a dá tam nějakou univerzální šroubovací. Na spotřebiči třídy II zase striktně - 2pólová vidlice a nerozebírací.
-> StepaNoFUN 10.12.20 18:28:24: Teď jsi me celkem dostal.. no ja nevim, delali jsme s ni roky na baraku. Je totiz lehká. Jasne dneska uz vic pouzivam aku. Ale umrela mi baterka s tim kotouckem tak jsem vzal prvnico byla po ruce Tak ji mam zahodit.. ?
-> MVM: Já jsem takovouhle (funkční, jen měla sjetý uhlíky za pár korun) vrtačku dostal jako prcek, když je z tohohle důvodu vyřezovali ve fabrice. Ustřihli mi od ní kabel a vrtal jsem si s ní do písku. :-D Protože se vědělo, že za několik let budou zakázaný definitivně, tak při jakýkoli (i sebemenší) závadě se vyhazovaly a nahrazovaly novejma. :-)
-> StepaNoFUN 10.12.20 17:39:16: jestli se toto nesmí používat tak to babička muže rovnou zahodit šlehač mixér a pulku kuchyně co je kovová s látkovou šňůrou :-D .. no a já čkd 5kg vážící vrtačku kterou nezastavíš
-> MVM 10.12.20 14:34:59: Když mě se tyhle moc nelíbí, nenašlo by se zadní z 997.2 GT3RS s centrální maticí? To bych si na zdi a nebo jako stolek dokázal představit