skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> Bukaj: Přiznám se, že u té Aerovky si nejsem jistý co přesně se stalo, tam je ten pedál celkově dost "gumový" a až segra to auto přestane potřebovat, tak se asi podrobí nějaké důkladnější revizi celá brzdová soustava. Ale u toho MBčka si na ten propadající pedál pamatuju velmi dobře (a tam byla celá soustava nová, resp. HBV repasovaný u Fiegra, zbytek nový).
Mechanika hotova. Dite to uveze, me ne. Nevim, jestli nezbastlit jeste nejaky prevod
-> dragon_cb_cz: Tak že bych uvařil brzdovku (klesající pedál) se mi ještě nestalo, ale pokles účinnosti vlivem změny struktury třecího materiálu brzd znám...
-> Bukaj: Hele nevím jak dlouho to trvá u kotoučů, ale u bubnů na MBčku to je sakra rychlé teda
Ostatně na 900 Aero taky... Stačila chvíle svižnější jízdy, pak jedno brždění z cca 180km/h skoro na nulu a pedál šel dolů...

-> Jarda: Sice vůbec netuším, jak je to řešené, ale podle mého názoru je nesmysl, aby to měřilo teplotu brzdovky v jednotce - tam se dřív zahřeje od motoru, než vedením kapalinou od brzdiče - leda, že by to mělo nějakou nucenou cirkulaci...
A i tak když prudkým brzděním (třeba naloženého auta z prudkého táhlého kopce) zahřeješ kotouče do ruda, tak než se ohřeje přes destičky třmen a brzdovka v něm, to také chvilku trvá.
Reálné je to řešit buď snímáním teploty přímo na brzdiči nebo nějakým algoritmem výpočtu náhlé změny účinnosti brzdění (předpokládám, že v jednotce ABS budou nějaké snímače tlaku v systému)...
...ale jsou to jen mé dohady, třeba je řešení daleko prostší

A i tak když prudkým brzděním (třeba naloženého auta z prudkého táhlého kopce) zahřeješ kotouče do ruda, tak než se ohřeje přes destičky třmen a brzdovka v něm, to také chvilku trvá.
Reálné je to řešit buď snímáním teploty přímo na brzdiči nebo nějakým algoritmem výpočtu náhlé změny účinnosti brzdění (předpokládám, že v jednotce ABS budou nějaké snímače tlaku v systému)...
...ale jsou to jen mé dohady, třeba je řešení daleko prostší

-> Jarda - zrušená registrace 06.12.20 03:11:38: uz jsem na to prisel, po zadani pinu je potreba drzet tlacitko expert (nestaci jen smacknout)
tak uz jsem opravil dalku na felde, ale alarm ma asi jen ultrazvuk (je to mozny, ze nema otres?), to se bude poustet, kdyz tam vlitne cmelak :)
Jsem asi blbej, ale mam origo skoda radio 1U0 035 161A grundig a chce po me pin, ten je napsanej v servisce, zadam a nic :( nema se necim potvrdit? zkousel jsem po zadani mackat kde co a nic :/
Zitra (teda dnes) mrknu na moznost vymeny abs jednotky za eds, cumel jsem, ze v navodu pisi, ze v pripade prehrati brzd se az do ochlazeni eds deaktivuje
to bere tu teplotu kde? nebere to teplotu kapaliny primo v jednotce abs/eds?
Pak jeste opravit spolujezdcovo el. okno a elektrika bude cajk
U klimy dokonce funguje vnitrni/vnejsi okruh, to jsem u feldy jeste nezazil, aby ten podtlakovej bazmek fungoval. Jo vlastne jeste nejde vyhrev sedacky spolujezdce (asi na to nekdo kleknul :/, ale hlavne, ze jde ridic, tak opravu odlozime na neurcito :)
Jsem asi blbej, ale mam origo skoda radio 1U0 035 161A grundig a chce po me pin, ten je napsanej v servisce, zadam a nic :( nema se necim potvrdit? zkousel jsem po zadani mackat kde co a nic :/
Zitra (teda dnes) mrknu na moznost vymeny abs jednotky za eds, cumel jsem, ze v navodu pisi, ze v pripade prehrati brzd se az do ochlazeni eds deaktivuje

Pak jeste opravit spolujezdcovo el. okno a elektrika bude cajk

U klimy dokonce funguje vnitrni/vnejsi okruh, to jsem u feldy jeste nezazil, aby ten podtlakovej bazmek fungoval. Jo vlastne jeste nejde vyhrev sedacky spolujezdce (asi na to nekdo kleknul :/, ale hlavne, ze jde ridic, tak opravu odlozime na neurcito :)
-> PsychoWard666: Rapid Long 

To cukroví je Felda, Felda Combi, Fun, 120 a Rapid, ale ten se trošku natáhnul při přendavání na plech
-> Jarda: řekl bych, že to není Octa, ale Felda Combi a Felda - potažmo Favorit a Forman.
-> PsychoWard666 01.12.20 20:13:24: co je to za auto pod octou combi? :)-> Borderer 01.12.20 07:38:40: na funovi ty blataky mam uz pres rok a zatim se nic neloupe, ale jak sedi :/
Nevi nekdo, co je za blataky v aci? Taky tydle sk, jen s prirazkou? Nebo neco jineho?
Nevi nekdo, co je za blataky v aci? Taky tydle sk, jen s prirazkou? Nebo neco jineho?
-> Milan 136: To je linecké, víceméně
Z toho co se v Anglii dá sehnat, ale chutná to dobře 


Cukroví, před upečením bylo lépe poznat co to je za auta 

-> SO545 26.11.20 19:11:07:
Pohonu jako takového (motor, měnič, chlazení) bych se nebál. Pokud to někdo neojebe na dřeň, tak životnost elektrovýzbroje dalece překročí životnost běžný plechový karoserie.
Jako problém bych ale viděl baterky, který půjdou pomalu, ale jistě do prdele i když se s autem nebude jezdit a hlavně: Nejvíc aut podle mě zdechne (a třeba i s požárem) na nějaký kutilský opravy siloviny, až spořivej Čech nebude chtít dát desetitisíce za generálku měniče a bude tam bastlit nový filtrační kondenzátory z Aliexpressu.
Pohonu jako takového (motor, měnič, chlazení) bych se nebál. Pokud to někdo neojebe na dřeň, tak životnost elektrovýzbroje dalece překročí životnost běžný plechový karoserie.
Jako problém bych ale viděl baterky, který půjdou pomalu, ale jistě do prdele i když se s autem nebude jezdit a hlavně: Nejvíc aut podle mě zdechne (a třeba i s požárem) na nějaký kutilský opravy siloviny, až spořivej Čech nebude chtít dát desetitisíce za generálku měniče a bude tam bastlit nový filtrační kondenzátory z Aliexpressu.

-> vhml: Pokud je to koupeny na ICO, tak nijak.
-> Milan 136 26.11.20 19:56:30: hele jak třeba pak funguje standartní 30 denní lhůta na reklamaci? Bejt to moje, tak tam asi po měsíci naběhnu, ať si ten sráč nechaj a dodaj jinej.
-> Jarda - zrušená registrace 01.12.20 03:35:57: Plastové podběhy jsem sice na vrakáči koupil oba zadní, ale nakonec jsem namontoval jen ten pravý - vlevo se bordel nemá za čím držet a plasťák je tam zbytečný...
A s tou "provizorní opravou" to už bylo dvakrát na technické...

A s tou "provizorní opravou" to už bylo dvakrát na technické...

-> Jarda: Všechny díly "SK", co jsem použil za pár let dopadly tak, že ta jejich slavná foréza byla ok, nerezlo to a pak se to během půl roku začalo loupat v podstatě v celý ploše. 

zrovna jsem dodelal repas serva na fabii
-> Bukaj 26.11.20 20:57:28: ty plastovy podbehy jsi tam nakonec doplnil? octa dlouho nerezne, ale jak zacne, tak je to hur zastavitelne, nez felda, asi si mysleli, ze v kombinaci se zn mohou pouzit ten nejshitkovejsi plech :/ skoda, ze metalografii si uz neudelam, ale stacilo mi, kdyz jsem videl, z ceho mam ty novy sk blataky na rapidu
-> Bukaj 26.11.20 20:57:28: ty plastovy podbehy jsi tam nakonec doplnil? octa dlouho nerezne, ale jak zacne, tak je to hur zastavitelne, nez felda, asi si mysleli, ze v kombinaci se zn mohou pouzit ten nejshitkovejsi plech :/ skoda, ze metalografii si uz neudelam, ale stacilo mi, kdyz jsem videl, z ceho mam ty novy sk blataky na rapidu

-> Mr._Nosferatu 26.11.20 20:59:52: co ja viem problem nieje... Par aut mame aj na firme a dost brutalne sa pouzivaju.
-> Mr._Nosferatu 26.11.20 20:59:52: Na to ti neodpovím, protože vůbec nevím 
Je to dílna vedle v baráku a zrovna tohle fakt netuším, zda s tím mají problémy, nebo ne.

Je to dílna vedle v baráku a zrovna tohle fakt netuším, zda s tím mají problémy, nebo ne.
-> Milan 136: Jen taková blbá otázka, jak často se mění konektory posuvných dveří na T5 a caddy ?
-> Milan 136: Možná ne - vzhledem k tomu, že před lety jsem na to kupoval celý motor za 4000 (1,9TDI stály od patnácti výše), dnes předpokládám, že bude ještě levnější... 

-> Mr._Nosferatu 26.11.20 18:02:55: ako pise tomaso to nieje riesenie
-> Bukaj 26.11.20 20:39:12: To je dobře. Ale kdyby se to potkalo, tak by to dojezdilo určitě 

-> Milan 136 26.11.20 19:13:54: Neboj, už je to vyměněné. A upřímně - myslím, že to auto dřív umře na korozi, než na motor...

-> Mr._Nosferatu 26.11.20 20:10:46: Netuším.
-> Milan 136: Má to vedení od boshe ?
-> dragon_cb_cz 26.11.20 19:26:44: Ne. Napřed vůbec nemohli přijít na to, proč to nejede, pak přijeli přímo odborníci z VW, protože to importrét chtěl řešit sám. Zjistili, že v motoru zadniho kola je voda
Tak se objednal motor, oni ho pak přijeli vyměnit a po změření zjistili, že jsou potřeba vymezovací podložky. Tak se čekalo na ně...
Pak to slavnostně vyměnili a ono to stejně nejelo. Tak pak měnili ještě vysokonapěťové vedení k motoru.

Tak se objednal motor, oni ho pak přijeli vyměnit a po změření zjistili, že jsou potřeba vymezovací podložky. Tak se čekalo na ně...
Pak to slavnostně vyměnili a ono to stejně nejelo. Tak pak měnili ještě vysokonapěťové vedení k motoru.
-> Milan 136: A stál protože baterky? 

-> Mr._Nosferatu 26.11.20 15:00:26: Ty jsi dobře naivní.
Přijeď si pokecat s majitelem etronu, co tu stál půl roku
Přijeď si pokecat s majitelem etronu, co tu stál půl roku

-> Bukaj 25.11.20 18:57:35: Tady těch motorů jsem viděl potkaných víc, než všech ostatních dohromady.
Krásné z toho řemenu upadají zuby. Tak to urychleně vyměň, pokud nechceš měnit motor
Krásné z toho řemenu upadají zuby. Tak to urychleně vyměň, pokud nechceš měnit motor

-> castrol 26.11.20 17:52:15: to je len vrchol servisneho ladovca... to je ako s koronou rovna sa baterka
Ale to auto bude zomierat aj na pohon /motor/ a jeho ovladacie a chladiacie periferie.
Ktore bude treba servisovat a urcite nie zadarmo.
S principu nic proti elek.autam nemam ale musi to byt fakt postavene na usporu a k tomu patri trosku asketizmu a nie 3,5tonove opachy... Drzim inzinierom palce.
Ale to auto bude zomierat aj na pohon /motor/ a jeho ovladacie a chladiacie periferie.
Ktore bude treba servisovat a urcite nie zadarmo.
S principu nic proti elek.autam nemam ale musi to byt fakt postavene na usporu a k tomu patri trosku asketizmu a nie 3,5tonove opachy... Drzim inzinierom palce.
-> Mr._Nosferatu: to ale ještě furt není to řešení, to je jen posouvání problémů jinám.
-> SO545: -> castrol: tak se musí prodat dřív než se začne srát stejně jako jiný auta ...
-> Mr._Nosferatu 26.11.20 15:00:26: ani ne, staci len vymena batgeriek ,to bude pekna palka
-> Mr._Nosferatu 26.11.20 15:00:26: tam sa servisu tiez nevyhnes...a budes sa cudovat co to bude stat. 

Nebylo by lepší teda koupit auto na baterky ? Když jsou rozvody tak drahý na výměnu ?
-> Bukaj 25.11.20 18:57:35:
To je správnej přístup!
Aneb až doslouží ložisko v kladce nebo pumpě, tak se to celý rovnou potká už si s výměnou rozvodů nemusíš vůbec lámat hlavu. 
To je správnej přístup!


-> Tomaso435 25.11.20 16:26:02:
Jedinej způsob jak na OHC pořádně vyřešit rozvody je hřídel nebo soustava ozubenejch kol. Jinak s timhle způsobem se můžeš chtít vracet k OHV kde je rozvod krátkej a může tam bejt řetěz doživotně a nebo ještě lépe SV, kterej obvykle žádnej řemen ani řetěz nemá a celej rozvod tvoří 2 ozubená kola. Akorát si myslím, že na tom najdeš všechno možný, ale rozhodně ne to, že na tom vyděláš.
Vzhledem ke spotřebě moderních motorů máš ty rozvody jednou dvakrát za život auta v klidu zaplacený.
Jedinej způsob jak na OHC pořádně vyřešit rozvody je hřídel nebo soustava ozubenejch kol. Jinak s timhle způsobem se můžeš chtít vracet k OHV kde je rozvod krátkej a může tam bejt řetěz doživotně a nebo ještě lépe SV, kterej obvykle žádnej řemen ani řetěz nemá a celej rozvod tvoří 2 ozubená kola. Akorát si myslím, že na tom najdeš všechno možný, ale rozhodně ne to, že na tom vyděláš.
Vzhledem ke spotřebě moderních motorů máš ty rozvody jednou dvakrát za život auta v klidu zaplacený.
-> Tomaso435: Tak z historie našich aut s OHV motory jako jo...měli jsme feldu, co měla 350 tisíc kilometrů na původní rozvody. Teďka dvě 160 a 220 tisíc km a taky na ně nikdo nesáhl. Ale prostě to chrastí. Když se měnily, prvních 10 tisíc km šepot květin, pak sem si začal všímat, že řetěz začíná bejt slyšet. A z toho je jeden motor permanentně podtáčenej, s druhým se jezdí normálně a užovka je napůl normální jízda, napůl jí honim jak nadmutou kozu. Všechno bylo dávaný orig. rozvody a u všech se mění olej co 10t km. Prostě každý má svoje a kdyby už mne mělo něco štvát, tak je vodní pumpa na rozvodech a ne nějakej blbej řemen místo řetízku. 

Podle mě rozvody u škodováckýho OHV trpí hlavně pozdní výměnou oleje a podtáčením, jinak 200 tkm. vydrží jak nic
-> Tomaso435: Potvrzuju - na 130LPG jsem měnil rozvody, na kterých jsem měl najeto asi 210 tisíc a nic jim nebylo - koukal jsem na ně proto, že jsem nevěřil, že jim nic není a když už jsem měl dole prsa, tak jsem je rovnou dal nové...
-> Borderer: záleží jak jezdíš no.. já mám rozvody puvodní při 150 000km .. a nikdy sem nejezdil jakože na spotřebu ale spíš to točil.. versus tatuv forman najeto to stejný a rovzdvody mají asi tak 2,5cm pruhyb řetězu mezi kolečkama :-D
-> Bukaj 25.11.20 18:57:35: tusim kontrola 150tis.km a vymena 180tis.km, ja to dotahl na 201tis.km a nic hrozneho tam nebylo, teda jen to lozisko na napinaku, jak jsem Ti ukazova
Nevim po kolika ted vymenit ty SKF, co jsem dal, jestli mi uz netece po 20tis.km pumpa, protoze trocha vody ubylo
Nevim po kolika ted vymenit ty SKF, co jsem dal, jestli mi uz netece po 20tis.km pumpa, protoze trocha vody ubylo

-> Jarda - zrušená registrace 25.11.20 18:37:28: Já s řetězem nemám problém, Accord ho měl, SX4 ho měla, většina Sobů ho má. Ale netrápí mě ani řemen... těch pár tisíc jednou za X let/desítek tisíc km není až tak podstatnej výdaj. U řemene je nevýhoda, že ho musíš měnit častěji, u řetězu zase když to zrovna na tebe vyjde, tak to bývá drahé.
Jako třeba na Sobím motoru to můj mechanik chce dělat jen s repasem hlavy (protože musí dolů prsa, která jsou s hlavou spojená, takže hrozí, že když se to neudělá komplet, tak to pak foukne), takže se výměna rozvodů dokáže vyšplhat do dost absurndních částek, často přesahujících cenu auta...
Jako třeba na Sobím motoru to můj mechanik chce dělat jen s repasem hlavy (protože musí dolů prsa, která jsou s hlavou spojená, takže hrozí, že když se to neudělá komplet, tak to pak foukne), takže se výměna rozvodů dokáže vyšplhat do dost absurndních částek, často přesahujících cenu auta...
-> Tomaso435: Jo, ale když si vezmu, jak ten slavnej řetěz na ohv rachta po pár desítkách tisících, tak ten řemen klidně vyměním. 
