-> Milan 136 09.12.15 09:34:59: Ale mám dojem, že jsem to u té C5 takto zkoušel (jako u škodovky s vypnutím klíčku) a ty potvory dojely dolů i po vytažení klíčku. O to víc jsem se párkrát divil, když jsem přišel do firemní garáže a C5 měla stěrače nahoře...
-> Milan 136 09.12.15 12:08:20: To se mi kdysi povedlo u 120L - po umytí auta jsem zapomněl sklopit stěrače a otevřel kapotu - orvaná hrana kapoty i ramínka stěračů
Jinak abych se vrátil "do mísy":
Včera večír jsem měl domluvený rychlý servis jedné velmi spotřební 120L - prý teče prase a zavzdušňují se brzdy. Bylo mi to divné, neboť prasata jsem na tom autě měnil před půl rokem...
...když kamarád s autem přijel, varoval mne, že to už nebrzdí vůbec (jenom na ručku na jedno kolo), ale zacouval jsem o zahrady bez nechtěných příhod.
Lehnu pod auto, levé kolo celé oslizlé, ale nezdálo se mi to, ochutnal jsem a konstatoval, že to není brzdovka, ale olej. Vezmu za kolo a vůle jako prase (kyvka)
Kolo dolů, buben sice jako nový (auto má najeto cca 40 000), ale plný oleje a třecí plocha pro gufero porézní (asi nějaký zmetkový buben, už když jsem ho měl dole posledně, snažil jsem se třecí plochu přeleštit, aby nezničila nové gufero, ale marně). Gufero sice nevypadalo poškozeně, ale pro jistotu jsem dal nové a buben nějaký jiný ze zásob.
Prase neteklo, ale až po třetím sundání bubnu a nandání čtvrté podložky (pragmatici prominou) bylo kolo bez vůle.
A potvrdila se i má druhá domněnka, že problém s brzdami nebude mít původ v kole, ale v HBV, který byl na autě původní. Bylo už pozdě a neměl jsem náladu skládat ze šrotu, co se mi válí v kůlně nějaký funkční HBV, tak jsem sáhl do zásob pro nový. Bohužel jsem měl jen origo PAL, ale oplakal jsem ho a po namontování jen odvzdušnil na válci a "měj se, kdyby něco, zavolej".
A na otázku, co dluží, jsem odpověděl, že některé věci se nedají lehce přepočíst na peníze...
...chjo, obchodník ze mne asi nebude...
