
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
Převozil feldou asi tunu jídla
Ne najednou teda, ale na 7x.

-> Klubko_: V tom případě nechápu, proč jsi je půlil? 

-> Jarda: u těchto brzdičů to asi nemá cenu vrážet víc peněz a energie než očištění a novy gumičky. Zjistil jsem, že mají od destiček vyklepany díry v místě, kde se desticky dotýkají brzdiče, takže na každé drobné nerovnosti desky slyšitelně klepou 
Ofrézuju jen rez okolo pístků a tam kde mají jít prachovky (snad pak nebudou moc volny
), možná je stříknu "+5HP"
sprejem, dostanou novy gumičky a zpět do služby.
Mám ještě 2 páry eňo ňuno brzdičů, ale ty budou až do jinyho auta

Ofrézuju jen rez okolo pístků a tam kde mají jít prachovky (snad pak nebudou moc volny


Mám ještě 2 páry eňo ňuno brzdičů, ale ty budou až do jinyho auta

-> krtik 21.11.15 09:58:04: No, tuning by byl motor z Favorita
Dvě díry do plechu navíc už tomu autu neublížej, beztak je tam plyn a sání je už zmršený právě tim plynem (navrtané na podtlakovou trubičku ovládání LPG).
Asi hned tak nepoznám, jak to funguje, to až po ujetí pár tisíc km. Možná.
Ale při nastavování kapkovače jsem zjistil, že výfukové plyny mají jiné aroma. Ale ta "vůně" mne neuráží, stále to nesmrdí jako moderní vozy

Dvě díry do plechu navíc už tomu autu neublížej, beztak je tam plyn a sání je už zmršený právě tim plynem (navrtané na podtlakovou trubičku ovládání LPG).
Asi hned tak nepoznám, jak to funguje, to až po ujetí pár tisíc km. Možná.

Ale při nastavování kapkovače jsem zjistil, že výfukové plyny mají jiné aroma. Ale ta "vůně" mne neuráží, stále to nesmrdí jako moderní vozy

-> Přema: já tedy nemám zpracované otázky digitálně, ale protože naše škola kladla vyšší nároky na učení po celé 4 roky a vzhledem k tomu, že každý týden jsme psali 2 maturitní otázky z technologie, strojů apod., tak jsem se to učil tak, že jsem otázky vypisoval do sešitu. Psaním jsem se toho relativně dost naučil (zapamatoval to, na co bych zapomněl), po měsíci jsem tak nějak podchytil, co by tam mělo hlavně být v těch otázkách, co se obsahu týče apod., tak to docela i odsýpalo. Nejhorší známku jsem dostal snad 3- při poslední písemce v březnu, kdy jsem se zapomněl naučit jednu pasáž. Jediná nevýhoda je, že po těch 8 měsících jsem měl zápěstí jako míchačku na beton, jak jsme pořád psali.
Zkusil jsem nafotit něco, co jsi psal pro představu, jak jsem si to vypsal k maturitě já. Můžu ti říct, že to bohatě stačilo a při tom ústním zkoušením toho víc vymyslíš, než při psaní. ;)
Tady jsou naše tématické okruhy. Taky jsem se děsil, že na každé téma budeme psát písemku a ještě víc jsem se děsil, že si to i po písemce budu muset zapamatovat k ústním.
leteckaposta.cz/952243716
Pro představu, jak/jakým stylem jsem to vypisoval: www.rajce.net/a12147123
Tak snad ti to trochu pomůže.

Zkusil jsem nafotit něco, co jsi psal pro představu, jak jsem si to vypsal k maturitě já. Můžu ti říct, že to bohatě stačilo a při tom ústním zkoušením toho víc vymyslíš, než při psaní. ;)
Tady jsou naše tématické okruhy. Taky jsem se děsil, že na každé téma budeme psát písemku a ještě víc jsem se děsil, že si to i po písemce budu muset zapamatovat k ústním.

Pro představu, jak/jakým stylem jsem to vypisoval: www.rajce.net/a12147123
Tak snad ti to trochu pomůže.

-> Bukaj: Čéče, docela tuning ten systém s aditivem, když si pomyslím na tvoji originalitu
. Sice Ti neporadím, ale jsem zvědav, až to budeš mít funkční
.


-> Přema: Něco mám jako skripta na VŠ. Někam to hodim a pošlu odkaz ;-).
Dnes jsem se lehce vrtal ve 130LPG (viz vedlejší téma
). Při té příležitosti jsem konečně vyměnil membrány v reduktoru a po včerejší návštěvě STK (jen kvůli změření sbíhavosti) seřídil tyče řízení tak, aby byl rovně volant. Je to blbost, ale potěší (po roce ježdění s volantem za dvě minuty celá)
A ještě jsem zakoupil sadu www.ochranamotoru.eu/valv e-saver-fluid-kit
Po úvahách o úpravě hlavy (tvrzená sedla) jsem se zatím uchýlil ke kompromisu. A pokud to bude fungovat dle mých představ, budu spokojen
Myslíte, že má smysl dělat rozvod aditiva do obou větví sacího potrubí, nebo postačí jeden vstup?
Využil bych asi díry se závitem M6 pro připevnění plechu nasávání teplého vzduchu (který na potrubí nemám) a tyto díry bych provrtal skrz a do nich našrouboval trysky. Nebo jen jednu...


A ještě jsem zakoupil sadu www.ochranamotoru.eu/valv e-saver-fluid-kit
Po úvahách o úpravě hlavy (tvrzená sedla) jsem se zatím uchýlil ke kompromisu. A pokud to bude fungovat dle mých představ, budu spokojen

Myslíte, že má smysl dělat rozvod aditiva do obou větví sacího potrubí, nebo postačí jeden vstup?
Využil bych asi díry se závitem M6 pro připevnění plechu nasávání teplého vzduchu (který na potrubí nemám) a tyto díry bych provrtal skrz a do nich našrouboval trysky. Nebo jen jednu...
-> haso: jo vyhazovat se nevyplácí, za informace se dnes draze platí.... no škoda nevadí zkusil jsem to třeba se ještě někdo ozve...
-> Přema: fu, tak to nemam
aj taky predmet som mal, ale z neho som vsetko povyhadzoval
aj taky predmet som mal, ale z neho som vsetko povyhadzoval

-> haso: obrábění je tam přímo jako soustružení, frézování, lisování atd
mě by pro začátek pomohlo například toto:
- a) Tváření kovů za tepla - kování, válcování, tažení, protlačování, výroba trubek.
b) Zkoušky bez porušení materiálu - druhy, princip, popis jednotlivých zkoušek.
nebo alespoň jak má asi tak vypadat vypracovaná otázka ať se můžu od něčeho zorientovat(počet stran, obsáhlost, podrobnost atd.)
mě by pro začátek pomohlo například toto:
- a) Tváření kovů za tepla - kování, válcování, tažení, protlačování, výroba trubek.
b) Zkoušky bez porušení materiálu - druhy, princip, popis jednotlivých zkoušek.
nebo alespoň jak má asi tak vypadat vypracovaná otázka ať se můžu od něčeho zorientovat(počet stran, obsáhlost, podrobnost atd.)
-> Klubko_: nemel jsi je dat predem oprasit, nez jsi je rozdelal?
-> Přema: ja mam technologiu obrabania spracovanu ako predmet z vysokej skoly 

Chlapi, možná trochu blbá otázka ale neměl by někdo alespoň zbytky maturitních otázek z technologie? něco od čeho by se šlo odrazit? dneska jsem se zase na kousek díval a začíná mě to děsit 

-> Borderer 20.11.15 11:08:00: Rezistin ML litrovka, nebo je možné použít jakýkoli ML vosk (Soudal, HB Body apod) do toho cmrndnout trochu oleje (používám starý převoďák, ale klidně můžeš dát novej motorák, převoďák,...) - oleje cca 1/5 - aby to lépe vzlínalo a nevysychalo.
Stříkám elektrickou spritzpistolí s 60 cm dutinovou tryskou.
Rezistin ve spreji je úplně jiný, než v plechovce. Ten používám při montážích a opravách (třeba na šroubové spoje, když nechci, aby zrezly atd) - dobře se s ním pracuje...
Stříkám elektrickou spritzpistolí s 60 cm dutinovou tryskou.
Rezistin ve spreji je úplně jiný, než v plechovce. Ten používám při montážích a opravách (třeba na šroubové spoje, když nechci, aby zrezly atd) - dobře se s ním pracuje...
Torx jsem nezničil, šrouby povolil
až na jeden sroub šly všechny bez problému. Ofrezoval jsem si to trochu mezi hlavou a brzdičem a šlo to 


-> Bukaj: Co za rezistin používáš? Má cenu to tam plácat sprejem nebo kompresor a karťuši? Jde mi velikost vrstvy... :-)
-> Tomaso435: Tak záleží, jaké manžety koupíš, že ano
Původní výroba ze 60-80. let, byla-li dobře skladovaná, vydrží na autě v pohodě 20 let...

Původní výroba ze 60-80. let, byla-li dobře skladovaná, vydrží na autě v pohodě 20 let...
-> Bukaj 19.11.15 12:25:42: manžety zásadně omotávám smrštovasčkou. jinak se nedožijou dvou měsíců na autě
-> Klubko_ 19.11.15 11:31:33: ja na imbusy proste navaroval poradnou ocelovou tyčku a rovnou jsem to pouzival jako klic :)
Dnes som naučil kolegyňu striekať podbehy :) Celkom jej to ide, už urobila skoro 200 áut, šikovné dievča. Ale tých nadávok popri tom :D Ešte 50 áut a fajront.
-> Jarda/felda: tady v praglu ne

-> Klubko_: Odvrtej ty hlavy(vrtal jsem to asi 9 nebo 10 vrtákem), je to nejrychlejší způsob a nebudeš si likvidovat jakýkoliv vercajk. Ty půlky pak od sebe rozlouskneš a zbytek imbusu vytočíš sikovkama nebo ve svěráku. Ty moje čtyřpísty byly jedna koule rzi a šlo to.
Kdepak, pokud člověka vyhodí od teorie a do půl roku si ji neopraví, tak přijde o všecky papíry, zbytek nevadí. Dyť to, že někdo neumí jezdit na motorce neznamená, že neumí jezdit autem. Nebo aspoň takto mne to bylo interpretováno, když sem měl A a dodělával si B. :)
Já myslim, že ho seberou hned (podle iniciativy konkrétního komisaře), pak by ten strašák moc neměl smysl. A myslím, že kartičku může mít člověk klidně u sebe, ale v pol. autě bude pozastavená platnost.
-> bouchy 19.11.15 13:31:38: Tos mi pripomel, jak jsem si tenkrat jel autem vyzvednout cerstvej ridicak na B
Pekne jsem zaparkoval pred fizlarnou a "Dobry den, ja si jdu vyzvednout ridicsky prukaz" 


-> Klubko_: podle mě máš půl roku kdy to můžeš dělat snad jednou týdně a seberou ti ho až když to nedáš po tom půl roce
Není to pověra a myslím, že na dělání řidičáku A,C není vhodný jet autem

-> Klubko_: Seberou ti ho pokud neuděláš jízdy.. Testy nebo údržba nevadí.. ;) Dělám teď C a takhle mi to říkali v autoškole..
-> Klubko_: seberou ti ho snad az po 3tim pokusu, ale presne to taky nevim
-> Klubko_: tak tomja som mal lepsiu uspestnost co som kupoval 4p od zekeho ale tiez som mal bobika 

-> Apple STS Chvojkovice-Brod: jak je to s tím, že když neuděláš řidičák, kterej si doděláváš (napr. mám Bčko a dodělávám na motorku), tak ti seberou i ten co už máš? Je to tak nebo je to jen pověra?
Dneska ráno jsem chtěl využít posledního teplého a suchého dne před zasolením silnic - stříknout před zimou Rezistinem poslední pětinu auta (PZ polonápravu a nosník, které jsem před měsícem nestihl ošetřit), namontovat zpět Fanfary, nahodit zimáky a promáznout po půl roce svisláky...
...až po ty svisláky šlo vše dle plánu - koukám na horní prachovku pravého svisláku a zpuchřelá
(na jaře dělané komplet svisláky a prachovky nové - bohužel to je jeden z mála artiklů, u kterých nerozpoznám kvalitní socialistický originál od druhošky z devadesátých let). Poté, co jsem lisem vtlačil trochu A00 a zpod prachovky vytekla voda jsem se rozhodl prachovku vyměnit. Rozebrat šlo vše v pohodě, jen abych vytáhl čep z těhlice, musel dolů brzdič a kulák. Kulák se mi také moc nezdál (měl také zpuchřelou manžetu - na jaře nová, logo Rubeny - pak něčemu věřte
), tak rovnou vyměnit kulák...
Pak už šlo vše jak mělo, druhá strana ok.
Takže zítra zavézt k lakýrníkovi (olakovat blatníky, čelo a prahy, možná kapotu), vyměnit olej a bude připraveno na zimu.
Ještě bych potřeboval sehnat nové plastové podběhy - oba mám poškozené a po výměně blatníků jsem je tam zatím nedal...
...až po ty svisláky šlo vše dle plánu - koukám na horní prachovku pravého svisláku a zpuchřelá



Pak už šlo vše jak mělo, druhá strana ok.
Takže zítra zavézt k lakýrníkovi (olakovat blatníky, čelo a prahy, možná kapotu), vyměnit olej a bude připraveno na zimu.
Ještě bych potřeboval sehnat nové plastové podběhy - oba mám poškozené a po výměně blatníků jsem je tam zatím nedal...
Testy v autoskole uspesne napsane, v pondeli jeste jizdy a B+E je dome, ale ty nervy
-> Klubko_: bud ve sveraku, nebo navarit matky na ten zbytek a nebo knipex..
Chce to hlavne nepodcenit a neuspechat.. Pak se clovek jebe zbytecne navic :D
Taky me jedny ctyrpisty o vikendu cekaji, tak jsem zvedav jak dopadnu..
Chce to hlavne nepodcenit a neuspechat.. Pak se clovek jebe zbytecne navic :D
Taky me jedny ctyrpisty o vikendu cekaji, tak jsem zvedav jak dopadnu..
-> Milan 136, vhml, Kocvin: vzdávání nebude
už aby bylo po práci a já šel na to 
Když já mám takovou pěknou kvalitní sadu torxů, kterou nevím, jestli si chci tímhle ku*vit. Znáte to, "To je sváteční sada nářadí, tou to dělat nebudu, vezmu tu obyč." a pak už jen lítaj nadávky, jak ta obyč sada nářadí sklouzává, protože je z bláta a prsty naráží do něčeho tvrdyho
Imbusama stejné značky jak mám ty torxy jsem to teď dělal a imbusy bez poškození
No, asi to prubnu s těma torxama
když to nevýjde, tak vezmu do ruky tu svářečku.
Anebo to odvrtání hlav, to pak jdou ty půlky od sebe a šrouby vyšroubovat třeba ve svěráku?


Když já mám takovou pěknou kvalitní sadu torxů, kterou nevím, jestli si chci tímhle ku*vit. Znáte to, "To je sváteční sada nářadí, tou to dělat nebudu, vezmu tu obyč." a pak už jen lítaj nadávky, jak ta obyč sada nářadí sklouzává, protože je z bláta a prsty naráží do něčeho tvrdyho

Imbusama stejné značky jak mám ty torxy jsem to teď dělal a imbusy bez poškození

No, asi to prubnu s těma torxama

Anebo to odvrtání hlav, to pak jdou ty půlky od sebe a šrouby vyšroubovat třeba ve svěráku?
-> Klubko_: Nahřát, pořádně poklepat, zalít odrezovačem, naklepat misto imbusu torx nebo tisicihran a musi to jit..
Kdybych to pokazde vzdal hned po prvnim protoceni imbusu, tak nikdy nic nepovolim.. :D

Kdybych to pokazde vzdal hned po prvnim protoceni imbusu, tak nikdy nic nepovolim.. :D
-> Klubko_ 19.11.15 11:31:33: natluč tam torx
-> Klubko_: nebo odvrtat ty hlavy? Bývá vždy zarostlá spíš hlava něž tělo se závitem
-> Milan 136: jn, všechny kromě jednoho. Podle toho jednoho, co jsem vytáhl, tak je zarostlá hlava. Dneska to vidím na ofrézování kolem hlav šroubů, abych si vytvořil prosto pro svařování, natlučení a přivaření šroubů k těm zarostlejm hlavám a snad to povolím.
-> miguelias: ja myslim ze takhle to asi udelat muzes, jen s tim budes mit vic litani a na urad mudis dvakrat kdyz je to v depozitu, prepis vyresis az s testaci po technicke.
Hoši nechci zakládat nové téma, ale rád bych radu. řešilo se to tu milionkrát.... Potřebuju přepsat užovku, je psaná na původního majitele a od dubna cca v depozitu. Kdybych si zařídil plnou moc a udělal bych stk, pojistku, vytáhl z depa. Můžu na to jezdit ? Než se udělá testace(kterou mi udělají jedině když tam přijedu( reanult klub v praze, moje užovka je neoriginál a ne úplně ok stav). Nenapsal jsem to asi úplně nejsrozumitelněji, ale pokud to půjde poradit tak co teď?
10 litrů navíc nemám

-> Klubko_: pěkný. Imbusy se protočily?
Začal jsem rozdělávat 4 písty. No, čekal jsem aspoň trošku vyšší úspěšnost, než 1 z 8mi.
Plus když jsem zatloukal imbusak do hlavy šroubu, tak mi WDčko, ktery bylo v hlavičce šroubu výstříklo do oka.
Plus když jsem zatloukal imbusak do hlavy šroubu, tak mi WDčko, ktery bylo v hlavičce šroubu výstříklo do oka.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Dík - bohužel bych to musel řešit přes naší IT soudružku..
No anebo zkusit kámoše, aby se dovnitř hacknul a potunil - jsem u něj onehdy jen zíral, jak taky může fungovat google..

-> Jozka 18.11.15 23:02:18: Pokud máš Firefox, tak si sosni Disconnect nebo Ghostery na tyhle sračky... Může to bejt remarketing nebo nějaká random sada reklam...
-> LUKAS: hadice?
-> palinator: To viem robil som v servisoch...leštili iba ked im padla smitka alebo prach do toho....garažove lakovanie nemožeš porovnavat z boxom, a vela robi aj medzi kus medzi kompresorom a pištolou
