skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> Sejki: Muze bejt. Jak rikam, mam najeto jenom par desitek tisic s ruznejma DSG (Sup), neco s fordim Powershiftem (nebo jak tomu rikaj), ale nikdy me to nenadchlo. Mozna existuje neco lepsiho, ale nemel jsemtu cest. Navzdory nezanedbatelnymu rocnimu najezdu me jezdeni jeste tak nejak bavi a manual je proste hracka, ktera lehce zvysuje fun factor jezdeni :-)
-> King: vetsina odpurcu automatu s nim nikdy nejela, ale po tom co se s nim svezou tak uz by jiny nechteli. Dalsi vetsi cast lidi s automatem jela, ale s nejakym krumplem ala smart kde ti to vymlati z hlavy mozek o palubku takze k tomu duveru nemaji. No a posledni cast ta nejmensi, ty kdyby jeli s tim top automatem tak ho budou furt hanit.... Ono v evropskejch autech ty automaty moc dobry nejsou bohuzel... A DSG a podobny robotizovany prevodovky jsou k prdu...
-> dragon_cb_cz: Ja klich klidne tomu automatu odpustil treba podtaceni motoru ve snaze vyhovet emisnim limitum (je to sluzebak :-), ale vyznavam pravidlo, ze i pri ostrejsi jizde se na brzdu slape jenom sporadicky a to proste automat nezvlada. Na druhou stranu vim, ze existujou lidi pro ktery je razeni peklo, na ktery spotrebujou neumernou cast mozkovy kapacity a dlouhej a pomerne tuhej chod spojkovyho pedalu je pro ne velkej diskomfort - typicky zensky. To je pripad zeny bejvalyho kolegy, ktera je sice jinak bedna, ale manualni razeni pro ni je a bude psychicky i fyzicky nezvladnutelna cinnost a automat je nutnosti. Jinak tim predchozim dovetkem jsem chtel rict, ze automaty v autech, navzdory jejich "stari", se na nasem trhu masove rozsirujou az dneska a spousta lidi jejich odmitani povazuje za neschopnost/neochotu akceptovat pokrok :-)
-> King: Já to neberu jako nějakou věc modernosti, automaty jsou starší než my dva dohromady
Ale myslím, že jsi v zajetí klasické pasti, že ten automat hlídáš, jestli řadí "správně" - já to mám taky a je to asi jedinej důvod, proč ho nemiluju zcela bezvýhradně... ženě je to šumák, takže ta je spokojená na 100%
A ono to dává smysl...


-> dragon_cb_cz: A uz je to tady zase! :-) Ale musim se priklonit na stranu manualistů, i kdyz jsem s nahradnima autama v automatu par tejdnu odjezdil. Ta logika razeni automatu se sice porad zlepsuje, ale porad to neni dost dobry, abych s tim byl uplne spokojenej - to je jako delat manzelce spolujezdce a pozorovat jeji zpusob razeni :-) V kolonach travim taky vic casu, nez by mi bylo mile, ale tam je to razeni neco, co mi bezi na pozadi a kdyz ne, tak mam aspon nejakej pohyb a pomaha to koncentrovat se na zmrtvelej provoz. Argumentum pro rozumim a chapu, ale automat me po case zacne srat a stejne si to tam z nudy zacnu sazet sam. Jinak ale nemam problem treba se smartfounem ci iPadem a hires muziku sosam z NAS a hraju pres htpc a USB DAC :-)
-> Přema 26.09.15 16:55:41: Držím palce a těším se na hezkou 1000MB, základ na renovaci máš hezkej. Mnoho lidí tady taky vykřikovalo, ale jen málo z nich to umí dotáhnout do konce i mimo klávesnici 

Jinak nevím kam to dát tak to hodím sem... Hledám virťáka který má embéčko a v kartě měl fotku kastle na konstrukci kde auto bylo naboku. Tuším že byl někde možná od Frýdku (moji lokalizaci neberte moc vážně). Hodila by se mi alespoň fotka té konstrukce... Kdyby někdo věděl tak bych byl vděčný...
-> Tuner#2 - zrušená registrace 26.09.15 08:28:27: Pokud náhodou mám náladu jet ostřeji, tak si prostě zapnu manuální režim a řadím pádlama... moc často tu náladu nemám a při dojíždění do/z práce ještě méně často. Ale je fakt že nějaký pomalu dovnitř rychle ven neřeším, protože případnou ztrátu rychlosti když to potřebuju doženu... velice rychle. Čím slabší auto tak by mě automat sral víc, to asi jo, pokud bych měl za každou zatáčkou litovat ztracené hybnosti.
Jinak nevím jak Scenic, to už je větší auto, ale 106 je prcek a tam co jsem tak zjišťoval ty automaty většinou fakt stojí za prd
Což mě štve, protože nějakýho agilního prcka s automatem (a ideálně manuálním režimem) na cesty do práce bych rád.
A zcela off-topic (a mám to stejně, tak to neber osobně): je hezký, že když vezeš ženu a dítě, tak jedeš defenzivně, ale pokud se někde vysekáš sám, tak z toho ta žena asi na větvi taky nebude
-> Zazaa 26.09.15 11:41:34: Přesně
-> vhml: Nejsi
-> Ultim 26.09.15 10:49:40: Naopak, automat je vhodnej na všechny účely krom auta se kterým chceš vyloženě jezdit pro radost z jízdy. Pomalu pětimetrový auto s pohotovostní hmotností 1720kg stejně nikdy nebude na okresce tak agilní, aby mě absence manuálu musela trápit - na to prostě jsou jiný auta, třeba ta Miata.
-> Jirik_Tuňák1983 26.09.15 12:38:19: Tahle insignie OPC je docela zajímavý auto... když už se to pro který ten motor vymysleli nedělá
Jinak nevím jak Scenic, to už je větší auto, ale 106 je prcek a tam co jsem tak zjišťoval ty automaty většinou fakt stojí za prd

A zcela off-topic (a mám to stejně, tak to neber osobně): je hezký, že když vezeš ženu a dítě, tak jedeš defenzivně, ale pokud se někde vysekáš sám, tak z toho ta žena asi na větvi taky nebude

-> Zazaa 26.09.15 11:41:34: Přesně

-> vhml: Nejsi

-> Ultim 26.09.15 10:49:40: Naopak, automat je vhodnej na všechny účely krom auta se kterým chceš vyloženě jezdit pro radost z jízdy. Pomalu pětimetrový auto s pohotovostní hmotností 1720kg stejně nikdy nebude na okresce tak agilní, aby mě absence manuálu musela trápit - na to prostě jsou jiný auta, třeba ta Miata.
-> Jirik_Tuňák1983 26.09.15 12:38:19: Tahle insignie OPC je docela zajímavý auto... když už se to pro který ten motor vymysleli nedělá

-> castrol: Přístřešek jakštakš je, sice nic moc ale alespoň od předního okna bude kastle pod střechou... zbytek na seník a přes zimu udělám nápravy a motor... pokud v zimě nebude sníh tak možná kastli alespoň dovařím a snad příští rok stihneme pohofest nebo jinou gut akci....
-> Přema: tak ak mas pristresok da sa ale pod nebom a cul ked sa chysta zima bude to horsie
-> castrol: No doufám že jo, doma mi nikdo nevěří, nechápou že jsem byl schopný dát za takovou "zhnilou plečku" tolik peněz, pořád jsem čekal až seženu garáž atd., atd. ale proč pořád čekat žejo, půjde to i bez(alespoň zatím) akorát to bude složitější...
-> Přema: len aby si to aj dotiahol do konca
-> Přema: Jo, to znam ... 

DNES!!! ... jsme se rozhodli že když už, tak už. Žádné oje..á..ání, ani lepení jenom aby to bylo... Takže auto místo "polepení" děr a popravení stylem tuna kitu a litry barvy, příjde kompletně rozebrat a bude generálka/renovace v plné výši.... po padesáti letech si to i celkem zaslouží... akorát se v nejblížší době teda nesvezu no...
snad to bude stát za to... 


-> Sejki - zrušená registrace 26.09.15 13:03:01: Bude, až poladí emise. 

-> ZZ__Top: spotřeba byla i u mě šílená ale o tu nějak s mým nájezdem nešlo.akorát stav auta byl na komplet GO aby to bylo luxus auto.Ale k tomu autu se prostě automat hodil
-> Jirik_Tuňák1983: Ja byl dneska dopoledne v Usti na autosalonu. Meli tam vystaveneho noveho superba na 19ti palcovejch kolech, to asi nebude moc komfortni.... Kazdopadne testovaci jizda nebyla mozna....
-> Matthes, záškodník z TechWebu 26.09.15 12:48:35: Byla to nějaká akce, kdy si můžeš půjčit od nich auto na předváděcí jízdu bez asistence prodejce a mít auto celej den. I Mattess si půjčoval nějaký Peugeoty a měl tuším i novou Citrona C4ku, tak podobná akce.
Dělal s tím prej někde pičárny a auto museli stáhnout zpět na odtahovce. Byl to nějakej cucák kolem dvacítky, synek jejich zákazníka.
Dělal s tím prej někde pičárny a auto museli stáhnout zpět na odtahovce. Byl to nějakej cucák kolem dvacítky, synek jejich zákazníka.
-> Jirik_Tuňák1983: Jako za tu jednu jízdu? Jak?
Ono je to v některých případech i o něčem jiném. Byli jsme několikrát v autosalůnu Opel ohledně tehdy nové Astry a bavil jsem se s prodejcem (fajn klukem), když jsem okukoval Insignii OPC a ten doporučoval, poté co se rozpovídal, pro méně vyježděné řidiče po jedné zkušenosti automat. Je to přeplňovaný 2.8 V6, celkem normálního výkonu 239 kW a 435 Nm. Prodává se s manuálem i automatem.
Jednou jim tam přišel na předváděcí akci synek bohatého otce a ten v rámci zápůjčky spálil u toho manuálu spojku.
Jednou jim tam přišel na předváděcí akci synek bohatého otce a ten v rámci zápůjčky spálil u toho manuálu spojku.
-> vhml: To je o stylu jakym clovek zije, takze neni nad to se rozvalit ve predu na gauci a vychutnavat si tu benzinovou 3.3 V6. Pred 9 lety jsem mel jako Daily car Oldsmobile Delta 88, rok 79 s motorem 5.7 V8 a jezdil jsem ciste na benzin...spotreba nejakejch 12.5 litru na 100. Takze krasna spotreba. A ten kdo jezdi neustale ostrou jizdu tak si neumi usporadat svuj denni harmonogram. Kdysi jsem taky furt nekam spechal, jenze ve finale clovek zjisti, ze se stejne nikam driv nedostane.
-> Mantrabeach: já měl jen polovinu tedy V6 a super auto, super výkon. Jen ta spotřeba byla šílená pod 12l/100km to nešlo ani za zlaté prase
-> ZZ__Top: -> Zazaa: jo tak přesně takhle sem to měl.V12,samosvor,automat se sport režimem.co jinýho k tak velkýmu autu taky.
Tak ono je to i o aute ...
Treba k V12 v xjs ten automat krasne sedi a s tim velkym gt je to pekna jizda kdekoliv
Stejne tak v MX5 by automat byl mimo vzdycky ;-)
Treba k V12 v xjs ten automat krasne sedi a s tim velkym gt je to pekna jizda kdekoliv
Stejne tak v MX5 by automat byl mimo vzdycky ;-)
Já měl automat rád. Staré HDM se 4 kvalty, čudlíkem sport a čudlíkem s vločkou (řadí prý od dvojky). A já byl spokojen. K tomu samosvor a auto jako kráva a supr. To mi chybí.
-> vhml: Když si pořídíš auto s pořádnou a přesnou převodovkou, tak nemusíš losovat :D Nemam nic proti DSG ani Tiptronicu, ale prostě by mi chyběla spojka. Starý automaty, to je kapitola sama pro sebe. NEdávno jsem pomáhal vést kámošovi jeho starýho PAssata B3 1,8 do Tlučný u Plzně (jeho dědovi selhal Forman) a jízda hrozná, převodovka dlouhá jak tejden před vejplatou, zrychlovalo to velmi neochotně a spotřeba katastrofální (10/100), za tolik jedu se Sierrou, když jí šlapu drsně na krk.
Automat sem měl jen jednou,najel sem s ním tak 500km asi.Bylo to v v Bmw e32 750iL a jen sem se pár km svezl a zamiloval se do toho.Sice to mělo jen 4 kvalty ale i tak.Prostě pohodička,klídek,nemusíš nic řešit.Zařadíš D a jedeš.Kdo nezažil,nepochopí.
A hlavně o nějakým kvedlání to není.Já mám už toho plný zuby z práce,tisíce km v tranzitech,v kolonách v antwerpách nebo v brusselu atd.Co bych dal za automat.
Jako na nějaký pořádný svezení to není.To radši sednu do rapida nebo golfa a užiju si to ale na nějakej cruising je to pecka.
A hlavně o nějakým kvedlání to není.Já mám už toho plný zuby z práce,tisíce km v tranzitech,v kolonách v antwerpách nebo v brusselu atd.Co bych dal za automat.
Jako na nějaký pořádný svezení to není.To radši sednu do rapida nebo golfa a užiju si to ale na nějakej cruising je to pecka.
-> vhml: Jasne... pokud mas auto jen do prace, tak nejaky 5D s malou naftou [nebo benzit pokud to mas opravdu za rohem] s automatem, po praci se stavit do obchodaku pro nakup a nemusis resit nejake kvalty pri popojizdkach po meste.
Jako daily car uplne idealni... ale musi ti byt jasne, ze je to auto jen pro tento jeden ucel.
Jako daily car uplne idealni... ale musi ti byt jasne, ze je to auto jen pro tento jeden ucel.
-> vhml: nejseš
-> vhml: Jseš 

-> vhml: začni do práce jezdit Miatou a ono se ti to zalíbí... 

-> Luky 26.09.15 09:25:07: Ne kdyz jedu s zenou a nebo prckem, tak jedu defenzivne celou cestu. Mam rozum, ale nepopiram, ze sem se proste sam rad svezu.
To jsem fakt jedinej koho při tupým denním dojíždění do práce sere neustálý losování nějakejch kvaltů? 

Já nesnášim prokluz mezi motorem a převodovkou, takže pro mně je automat s HDM zcela mimo, DSG se zas neumí pořádně rozjet a podřazování je taky katastrofa s prokluzem.
Navíc, při jízdě s automatem se hrozně nudím, to nicnedělání mě uspává a připadám si jako napudrovaná blondýna ve vyšoustaném SUV.
Takže děkuji, blonďatou převodovku si ňeprosím
Navíc, při jízdě s automatem se hrozně nudím, to nicnedělání mě uspává a připadám si jako napudrovaná blondýna ve vyšoustaném SUV.
Takže děkuji, blonďatou převodovku si ňeprosím

-> Tuner#2: a když někoho vezeš, tak je to 100% i s vesnicema, co... 

-> Sejki - zrušená registrace 26.09.15 08:57:21: Kdyz jedu sam, tak by se dalo rict krom vesnic 100%...
-> Jarda: A jaky je tedy tvuj daily car?
-> Tuner#2: Jakou cast z tve celkove cesty tu ostrou jizdu jedes?
-> Sejki: podobně jako Tuner#2 jako do nakupniho kosiku po meste mozna, ale takove auto nastesti nepotrebuju

-> Luky 26.09.15 07:37:12: Automat fakt nikdy... Segra mela 106tku, tata Scenica, jel jsem i s DSG. Vadi me jak je ridic jen pasazer a ta nerozhodnost rezeni. Staci dojet auto, ubrat, hodi to vyssi kvalt a kdyz je cas predjizdet tak to zacne teprve radit. To same zatacky, pri ostrejsi jizde pomalu dovnitr rychle ven to zacne podrazovat az za apexem apod. Jsem vdecny za manual...
-> Jarda: proc bys nechtel automat?
-> Luky: ja s tim tolik km nemam, parkrat jsem se svezl a nechtel bych to
Já mám automatem najeto hafo kilometrů. A stejně bych ho nechtěl.
Já vím, jsem zase mimo tabulky. Sorry
Já vím, jsem zase mimo tabulky. Sorry

dragon: je fakt, ze ja se maximalne snazim jezdit busem, takze mi ten manual tolik nevadi... Jinak kolum ja moc nerozumim, mam 2 Favority a ty mi zatim staci 

-> Sita: Jinak já se v kolonách fakt nepohybuju pravidelně - ale když jí potkám, tak opravdu raději s automatem.
A abychom nebyli daleko od tématu a když mluvíš o těch kolech - já dneska začal hledat, jak seštelovat hlavové složení Shimano 600 na svém KTM Formula S z roku cca 1985 (tzn o rok starší než já)... a už to zase vypadá, že se vysypu za tisíce do staré plečky místo abych si pořídil něco "nového, pořádného"... když mě ty starý kola baví stejně jako starý auta
A abychom nebyli daleko od tématu a když mluvíš o těch kolech - já dneska začal hledat, jak seštelovat hlavové složení Shimano 600 na svém KTM Formula S z roku cca 1985 (tzn o rok starší než já)... a už to zase vypadá, že se vysypu za tisíce do staré plečky místo abych si pořídil něco "nového, pořádného"... když mě ty starý kola baví stejně jako starý auta

-> Sita: Já v kolonách taky hodiny netrávím, ale když jedeš tu trasu do práce po stopadesátéšesté, tak se můžeš na nějaký kvedlání vykašlat... Pravou rukou držím volant, kafe, telefon nebo co je právě potřeba.
-> haso: -> FORM - zlomená ojnice: Je vidět, kdo už vyzkoušel
Robotickej automat vyzkoušenej nemám a vím, že na to víc lidí nadává, ale klasika měničový je pohoda... prostě jedu
-> U-Geen: Njn, takový štěstí na trasu do práce nemám... a 1720kg pohotovostní hmotnosti taky není zrovna okreskovo-zatáčkový materiál
-> haso: -> FORM - zlomená ojnice: Je vidět, kdo už vyzkoušel


-> U-Geen: Njn, takový štěstí na trasu do práce nemám... a 1720kg pohotovostní hmotnosti taky není zrovna okreskovo-zatáčkový materiál

Řidiči se obecně dělí na dva táboty, na ty kteří už jezdili s automatem a na ty kteří na něj zatím nadávají.
Osobně teď jezdím Tiptronic, ale jinak třeba DSG skvělé. Jezdil jsem i se dvemi robotickými převodovkami v menších a levnějších vozech a to byla docela hrůza.
Osobně teď jezdím Tiptronic, ale jinak třeba DSG skvělé. Jezdil jsem i se dvemi robotickými převodovkami v menších a levnějších vozech a to byla docela hrůza.
-> dragon_cb_cz: to vcelku chapu no... ja diky tomu ze bezna jizda u nas = pekny zatackovity okresky, tak me ten manual bavi :)