Já jsem dneska uklidil věci v garáži tak, aby se tam vešlo auto... bohužel to je po cestě do garáže a zpátky tak obalený sračkama že ho tam dát ani nemůžu a musím počkat až se to venku rozpustí, opláchnu to z něj a pak ho tam dám.
-> haso: já taky, je to těma podělanýma novýma snímačema.....zajedu na vrakáč a vymontuju si tam z motoru nějakej starej a bude po problémech, kámoš to taky takhle udělal a už zase pohoda
-> zidlik: a teraz pekne rychlo zaklep na drevo ta skodovka bola tiez bohovska ... wahler termostat teplota vzdy plynule k 80°C a tam ostala aj keby co ... a tiez som machroval ake fajne to je a potom sa posral termostat a už to nie je take ake to bolo
to maj furt všichni náký problémy stěma autama vzimě to je hrozný já přídu k rapidoj zatáhnu sytič jednou dvakrát šlápnu na plyn votočim klíčkem naskočí popojedu tak 500 metrů za tu dobu se mě to zahřeje na optimum dám dolu sytič a at je jakákoliv teplota tak já teploměr mám vždycky na stejnym místě topí to luxusně a dečku nepotřebuju před chladičem.větrák mám na čudlik ale ještě sem ho nikdy nemusel zapínat at mu dávám naprdel jak chci....tak mě vysvětlete proč všichni řešej problémy se škodovkama vzimě dečkou před chladičem dyt to je zbytečný a hnusný sory ale já musel. připadá mě to trapný když vidim škůdky s dečkama a ted do mě
-> havlik: nie mam tam normal čidlo ktore tam bolo vždy a budiky ktore tam boli vždy. to auto sa neda uvariť ... 15 minut zahul v kopcoch s dečkou a raz aj s vypnutym topenim a astronomicka hodnota teploty bola 85°C a po vyradeni kvaltu padla na 70 - 65°C a nebublalo ani raz a uz tam mam treti termostat a furt nic
Matthes, záškodník z TechWebu 02.01.09 20:26:23 napsal: Obtok aby se nezanasela 4. vlozka.To vypadá jako dobrej nápad. Až bude motor zase venku, tak něco takovýho asi taky udělám.:)
tak já nevim já byl ted s rapidem na horách a i v -10 byla teplota na stejnym místě jako v létě při 30 stupních a topí mě to dobře ale trvalo mě to než sem na to řpišel proč to netopí nákej debil namaloval ty barvy na tý páčce vobráceně
Praxe je taková, že jak začaly mrazy, jezdil jsem po otevření termostatu a bez kartonu před chladičem s ručičkou teploměru někde pod půlkou stupnice, auto se během těch 15km do práce vůbec neprohřálo a z topení šel jen takový vlažný vzduch.
Vzal jsem teda karton, zakryl odhadem 3/4 chladiče a najednou v půlce cesty ručička teploměru vyskočila do polohy v jaké je normálně v létě a z topení šel najednou krásně horký vzduch, až jsem musel trochu ubrat, aby mi nebylo vedro :)
Na 300km cestě po dálnici na plnej plyn bych to nejspíš uvařil, ale na couračky po okreskách v mrazu je to vylepšení k nezaplacení.
-> Syny: Voda do topení jde mimo termostat, ale uplně nezávislý to není. Vidím že jsem se pustil do věci kterou nedokážu zcela vysvětlit.
Tak ještě alespon toto: To že je v létě termostat otevřenej naplno znamená že tam je třeba 95°C, v zimě když je sotva zavřenej tak tam bude třeba 75°C A už jsme zase u těch rozdílů teplot ve výměníku. tentokrát studenej vzduch do topení versus teplota vody v topení.
A to beru ustálenej stav. To žese to ohřeje s dečkou mnhohem dříve je snad jasný každýmu.
-> Gryzly: Pockej, ale neni nahodou topeni nezavisly na termostatu?
To co pises je pravda, ale teplotu vody udrzuje termsotat, takze v lete kdyz je hic, tak je otevrenej naplno, bezi te vetrak a mas 95°C. V zime, kdyz jedes v mrazu proti vetru, mas termsotat skoro zavrenej a vzdy pusti trosicku ty studeny vody a zas se zavre, ale ve vysledku tam prsote furt bude tech cca 80-90°C.
-> Syny: Když zakreju chlůadič tak přes něj nebude proudit vzduch a nebude chladit tím pádem se celá teplota v soustavě bude udrzovat na vyssi teplote. než bez dečky. Každý chladič má svůj určitý výkon udávaný ve watech. A ten výkon kolik toho dokáže uchladit je daný konstrukcí toho chladiče a rozdílem teplot mezi vzduchem a chlazenou vodou. Takže pokud ti klesne teplota vzduchu, musíš pro větší teplo snížit možnost chlazení chladiče.
Vem si že voda má např . 100°C a vzduch venku v létě 25°C. V zimě ten vzduch má třeba -10°C takže rozdíl v teplotách je jednou 75°C a podruhé 110°C. Takže v zimě by měl výkon chladiče stoupnout přibližně o 30%. A to jsem nepočítal rozdíly když je v létě hic a nebo když v zimě jedeš v proti větru a je extremni zima.
Pak se ti stane že termostat ti přivře aby udržel teplotu vody a tím bude proudit málo vody a malo to bude topit.
-> Zdeněk.: Nebola to decka, skor roletka z prednej strany chladica, ovladala sa tiahlom, ktore bolo pri vodicovej sedacke, myslim, ze to mali aj prve erky
-> Klubko_: Starsie skodovky, litre a kila mali decku, lenze mali mechanicky pohananu vrtulu, decka obmedzovala prudenie vzduchu cez chladic, kedze sa to nedalo regulovat elektricky spinanou vrtulou
-> Klubko_: tak driv se tomu treba verilo, ale dle me je to uplna hovadina a spis bych veril tomu, ze kdyz se pojede dyl a autu se bude davat za usi, nebo pojedes do tahlyho kopce s vyssima otackama, tak to uvaris, protoze to proste nebude chladit... Takze je sice fain, ze buda auto topit strasne dobre, ale teplomer bude na 110°C...
-> Syny: Já to taky nechápu... chápu to třeba u Karos, aby to líp topilo ale tady ne... i když je fakt že poznám podle topení, kdy se mi otevře termotat, ale tomu dečka nezabrání...
-> Syny: to je otazka hodna opravdu nejzasvedcenejsich. To samy mi rikal kamos mechanik. Kdyz to ale vezmes z druhe stranky, tak litry maj primo z vyroby decku ovladanou z interieru a starsi skodovky to pry taky mivaly (rikal tata), ale ty zas mely motor vepredu. A na modernich autech uz to taky nebyva.
Ja sem nikdy nepobral, proc se ta decka pred ty chladice dava... Vzdyt teplotu koriguje termostat ne? Takze tim,ze ucpu z casti chladic akorad udelam to, ze nebude otevrenej treba napul a chvili, ale trvale a celej... Zezacatku stejne to auto ma otevrenej jen okruh malej (bez chladice), takze ta doba po kterou to auto netopi je doba potrebna na ohrev nekolika litru vody co tam koluje a chladi se otevrenym topenim... Dle me ta decka a prikrajvani chladice je uplna blbost k nicemu. Nikdy sem to na aute nemel a nidky sem s topenim v zime nemel problem...