
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
prohledat
124223 příspěvků (zobrazeno 110201 až 110250) od 06.12.2007 do 22.05.2025, založil/a iDawe
ja som opral potahy z 105L :)

-> haso: já taky, je to těma podělanýma novýma snímačema.....zajedu na vrakáč a vymontuju si tam z motoru nějakej starej a bude po problémech, kámoš to taky takhle udělal a už zase pohoda

-> MOLSO: vidim ze si na tom ako ja, takato teplota nech robim cokolvek

-> MOLSO: termostaty co dělaj dneska stojej za hovno.ale jestli si jich zkoušel víc tak hledej chybu jinde
-> zidlik: a teraz pekne rychlo zaklep na drevo
ta skodovka bola tiez bohovska ... wahler termostat teplota vzdy plynule k 80°C a tam ostala aj keby co ... a tiez som machroval ake fajne to je a potom sa posral termostat a už to nie je take ake to bolo 







-> Nwkt: strunkou k motoru a dirkou nahoru ... vernet, calorstat a este daky neznamy origo za komačov kupeny.... všetky to robia 

-> MOLSO: A nedáváš ho tam blbě?
-> havlik: nie mam tam normal čidlo ktore tam bolo vždy a budiky ktore tam boli vždy. to auto sa neda uvariť ... 15 minut zahul v kopcoch s dečkou a raz aj s vypnutym topenim a astronomicka hodnota teploty bola 85°C a po vyradeni kvaltu padla na 70 - 65°C
a nebublalo ani raz
a uz tam mam treti termostat a furt nic 



-> MOLSO: a nemáš čidlo z favorita? to mě dělalo taky teplota pravidelně max 60 a když sem to jedno ohřál na 80 tak už to po otevření trošku bublalo
-> Nwkt: Se na to v tomhle mrazu můžu vysrat 

-> David29: Tak si zprovozni ventilátor a pak zkoumej dál
-> David29: stastny clovek
ja to nedostanem ani s dečkou a 2 roznymi NOVYMI termostatmi na 80°C

Tak nevim co je špatně.. v koloně na magistrále (cca 30min) jsem to skoro uvařil... mělo to 120C.. dečku nemám, a ventilátor nefunguje...
Matthes, záškodník z TechWebu 02.01.09 20:26:23 napsal: Obtok aby se nezanasela 4. vlozka.To vypadá jako dobrej nápad. Až bude motor zase venku, tak něco takovýho asi taky udělám.:)
tak já nevim já byl ted s rapidem na horách a i v -10 byla teplota na stejnym místě jako v létě při 30 stupních a topí mě to dobře ale trvalo mě to než sem na to řpišel proč to netopí nákej debil namaloval ty barvy na tý páčce vobráceně



-> Matthes, záškodník z TechWebu: dej si taky dečku a uvidíš ten rozdíl.
Taky jsem si řikal, že to je blbost, dokud jsem to nevyzkoušel :)
Taky jsem si řikal, že to je blbost, dokud jsem to nevyzkoušel :)
-> Petr105l: Nj jenze nam to topi i bez decky 

-> Syny 03.01.09 00:35:15: tolik k teorii.
Praxe je taková, že jak začaly mrazy, jezdil jsem po otevření termostatu a bez kartonu před chladičem s ručičkou teploměru někde pod půlkou stupnice, auto se během těch 15km do práce vůbec neprohřálo a z topení šel jen takový vlažný vzduch.
Vzal jsem teda karton, zakryl odhadem 3/4 chladiče a najednou v půlce cesty ručička teploměru vyskočila do polohy v jaké je normálně v létě a z topení šel najednou krásně horký vzduch, až jsem musel trochu ubrat, aby mi nebylo vedro :)
Na 300km cestě po dálnici na plnej plyn bych to nejspíš uvařil, ale na couračky po okreskách v mrazu je to vylepšení k nezaplacení.
Praxe je taková, že jak začaly mrazy, jezdil jsem po otevření termostatu a bez kartonu před chladičem s ručičkou teploměru někde pod půlkou stupnice, auto se během těch 15km do práce vůbec neprohřálo a z topení šel jen takový vlažný vzduch.
Vzal jsem teda karton, zakryl odhadem 3/4 chladiče a najednou v půlce cesty ručička teploměru vyskočila do polohy v jaké je normálně v létě a z topení šel najednou krásně horký vzduch, až jsem musel trochu ubrat, aby mi nebylo vedro :)
Na 300km cestě po dálnici na plnej plyn bych to nejspíš uvařil, ale na couračky po okreskách v mrazu je to vylepšení k nezaplacení.
-> Syny: Voda do topení jde mimo termostat, ale uplně nezávislý to není. Vidím že jsem se pustil do věci kterou nedokážu zcela vysvětlit.
Tak ještě alespon toto: To že je v létě termostat otevřenej naplno znamená že tam je třeba 95°C, v zimě když je sotva zavřenej tak tam bude třeba 75°C A už jsme zase u těch rozdílů teplot ve výměníku. tentokrát studenej vzduch do topení versus teplota vody v topení.
A to beru ustálenej stav. To žese to ohřeje s dečkou mnhohem dříve je snad jasný každýmu.
Tak ještě alespon toto: To že je v létě termostat otevřenej naplno znamená že tam je třeba 95°C, v zimě když je sotva zavřenej tak tam bude třeba 75°C A už jsme zase u těch rozdílů teplot ve výměníku. tentokrát studenej vzduch do topení versus teplota vody v topení.
A to beru ustálenej stav. To žese to ohřeje s dečkou mnhohem dříve je snad jasný každýmu.
Ja tam mam decku jako dobovy doplnek sice je na eMko ale na ouzu to de taky 

-> Gryzly: Pockej, ale neni nahodou topeni nezavisly na termostatu?
To co pises je pravda, ale teplotu vody udrzuje termsotat, takze v lete kdyz je hic, tak je otevrenej naplno, bezi te vetrak a mas 95°C. V zime, kdyz jedes v mrazu proti vetru, mas termsotat skoro zavrenej a vzdy pusti trosicku ty studeny vody a zas se zavre, ale ve vysledku tam prsote furt bude tech cca 80-90°C.
To co pises je pravda, ale teplotu vody udrzuje termsotat, takze v lete kdyz je hic, tak je otevrenej naplno, bezi te vetrak a mas 95°C. V zime, kdyz jedes v mrazu proti vetru, mas termsotat skoro zavrenej a vzdy pusti trosicku ty studeny vody a zas se zavre, ale ve vysledku tam prsote furt bude tech cca 80-90°C.
-> Zdeněk.: ano, predavali sa aj decky na prieduchy v blatnikoch
-> Gryzly: Proc bude malo topit? Termostat zavreny - voda jde jen pres topeni a to samo motor uchladi.
-> Klubko_: -> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): to jsem nevěděl, ale dečky přes ten průduch jsem tam taky u některých viděl

-> Syny: Když zakreju chlůadič tak přes něj nebude proudit vzduch a nebude chladit tím pádem se celá teplota v soustavě bude udrzovat na vyssi teplote. než bez dečky. Každý chladič má svůj určitý výkon udávaný ve watech. A ten výkon kolik toho dokáže uchladit je daný konstrukcí toho chladiče a rozdílem teplot mezi vzduchem a chlazenou vodou. Takže pokud ti klesne teplota vzduchu, musíš pro větší teplo snížit možnost chlazení chladiče.
Vem si že voda má např . 100°C a vzduch venku v létě 25°C. V zimě ten vzduch má třeba -10°C takže rozdíl v teplotách je jednou 75°C a podruhé 110°C. Takže v zimě by měl výkon chladiče stoupnout přibližně o 30%. A to jsem nepočítal rozdíly když je v létě hic a nebo když v zimě jedeš v proti větru a je extremni zima.
Pak se ti stane že termostat ti přivře aby udržel teplotu vody a tím bude proudit málo vody a malo to bude topit.
Vem si že voda má např . 100°C a vzduch venku v létě 25°C. V zimě ten vzduch má třeba -10°C takže rozdíl v teplotách je jednou 75°C a podruhé 110°C. Takže v zimě by měl výkon chladiče stoupnout přibližně o 30%. A to jsem nepočítal rozdíly když je v létě hic a nebo když v zimě jedeš v proti větru a je extremni zima.
Pak se ti stane že termostat ti přivře aby udržel teplotu vody a tím bude proudit málo vody a malo to bude topit.
-> Zdeněk.: Nebola to decka, skor roletka z prednej strany chladica, ovladala sa tiahlom, ktore bolo pri vodicovej sedacke, myslim, ze to mali aj prve erky
-> venni: měly dečku na zadním blatníku jak je průduch nee
-> venni: tam je tovarne montovana decka a jak moc je vytazena ovladas tahlem pod sedadlem ridice
Od kdy má tisícovka a stovka dečku na chladiči,když maj chladič v zádu?Tam taky dávali dečky jo?
na ohen s deckami pred chladic!
at hori a nas hreji 


-> Klubko_: Starsie skodovky, litre a kila mali decku, lenze mali mechanicky pohananu vrtulu, decka obmedzovala prudenie vzduchu cez chladic, kedze sa to nedalo regulovat elektricky spinanou vrtulou
-> petr s: No ja stejne jedu pomalu v zime nez se to ohreje takze nehrozi, ze bych si z chladice udelal mrazak 

-> Klubko_: tak driv se tomu treba verilo, ale dle me je to uplna hovadina a spis bych veril tomu, ze kdyz se pojede dyl a autu se bude davat za usi, nebo pojedes do tahlyho kopce s vyssima otackama, tak to uvaris, protoze to proste nebude chladit... Takze je sice fain, ze buda auto topit strasne dobre, ale teplomer bude na 110°C...
-> Klubko_: Jenom proto že vodu dříve ohřeješ jinak to význam nemá
-> petr s: Jako proudem studenýho vzduchu?
-> Syny: Já to taky nechápu... chápu to třeba u Karos, aby to líp topilo ale tady ne... i když je fakt že poznám podle topení, kdy se mi otevře termotat, ale tomu dečka nezabrání...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Aby to nenamrzlo
-> Syny: to je otazka hodna opravdu nejzasvedcenejsich. To samy mi rikal kamos mechanik. Kdyz to ale vezmes z druhe stranky, tak litry maj primo z vyroby decku ovladanou z interieru a starsi skodovky to pry taky mivaly (rikal tata), ale ty zas mely motor vepredu. A na modernich autech uz to taky nebyva.
-> Syny: Ja taky nevim co to ty lidi furt prikrejvaj 

Ja sem nikdy nepobral, proc se ta decka pred ty chladice dava... Vzdyt teplotu koriguje termostat ne? Takze tim,ze ucpu z casti chladic akorad udelam to, ze nebude otevrenej treba napul a chvili, ale trvale a celej... Zezacatku stejne to auto ma otevrenej jen okruh malej (bez chladice), takze ta doba po kterou to auto netopi je doba potrebna na ohrev nekolika litru vody co tam koluje a chladi se otevrenym topenim... Dle me ta decka a prikrajvani chladice je uplna blbost k nicemu. Nikdy sem to na aute nemel a nidky sem s topenim v zime nemel problem...
konečně sem si ve škodný nechal vyvařit podlahu , nechybělo moc a mohl mi spolujezdec pomahat do kopce nohama jako ve flinstounových

-> Kuladmin: ti rikam 15 minut to trápim v kopcech chladič zakryty a ledva 80°C a ked vyradim teplota padne o 15 - 20°C 

-> Klubko_: skoda-virt.cz/cz/.../9517
5-chladenie-4-valca
-> Matthes, záškodník z TechWebu: kam ste sli??
-> Nwkt: uz sem tam
-> Nwkt: uz sem tam

-> Nwkt: Kam?
EDIT: Jo uz vidim
EDIT: Jo uz vidim

-> Matthes, záškodník z TechWebu: Přesunem se vedle ne 

-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tak jo je to ok, uz jsem na to prisel 

-> Surík: Jenze ja nemam stovku... tzn ze mam vic vistupu prave kvuli tomu sytici a tak
Kreslim...

-> Matthes, záškodník z TechWebu: no jo vlastne, musi to prudit okolo termostatu, to mi nenapadlo