
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
prohledat
124247 příspěvků (zobrazeno 110201 až 110250) od 06.12.2007 do 29.05.2025, založil/a iDawe
-> Surík: Já to zas nechápu
kudy mu pude voda k chladiči?

-> vzrušená registrace: žigulový termostat
-> MOLSO:
tak s toho ani somar nevyde..co cyhstas?

Přitelkyně pro mě na dnešek uspořádala vélet do Kopřivnice, tak se taky pokochejte :
lukr.rajce.idnes.cz/Muzeu m_Tatra_Koprivnice
lukr.rajce.idnes.cz/Muzeu m_Tatra_Koprivnice
-> Matthes, záškodník z TechWebu: ide o to ze dnes je sobota a vsetko je zavrete
inak by som aj ja mal novy


-> haso: No abys pak nebyl zklaman jako ja tehda, sem laboroval se starejma termostatama, pak sem se na to vys*al a koupil jeden novy 

-> Tuner#2: to je jasne
-> Matthes, záškodník z TechWebu: tak ale lepsie nez neotestovat vobec...nasiel som ho v pivnici a nevedel som ci funguje...

-> haso: Tento test termostatu je uplne na hovno. Uz sem to zazil kolikrat ze otviral a pak v aute blbnul 

Dokud bylo na nulou, tak se Fávo ohřálo bez problému a teplota vody byla jako v létě. Ale teď když je -10 ráno, tak se neohřeje ani za boha a pokud se třeba po 20km dostane třeba při jízdě do kopce na "letní" správnou teplotu 88°, tak stačí ject rychleji na pětku z kopce a rázem je tam na budíku odhadem 70° (Fávo nemá číselník). Takže karton před chladičem význam za mrazu určitě má v severských státech dečky před chladič montují běžně.
-> Karel.: no snad tento bude fungovat

-> tomo-DK: áno.
-> Kuladmin: přesně tak,je to dráťákem na vrtačku jemným.sice se nedostanu všude ale většinu tím vemu.není to nijak extra leštěný,jen jsem to vzal aby to mělo lepší povrch
-> myschaak - diverzant s koženou brašnou: jako Kuladmin.není na tom nic těžkýho,ale leštit úplně bych to nechtěl,tohle bohatě stačí
-> myschaak - diverzant s koženou brašnou: jako Kuladmin.není na tom nic těžkýho,ale leštit úplně bych to nechtěl,tohle bohatě stačí

-> haso: dobrou chut
hladam v pivnici diely pre suriho a co nenajdem?
termostat wahler, hned som skusal ci funguje
termostat wahler, hned som skusal ci funguje

-> Mantrabeach: a teď mi řekni jak se ti povedlo to takhle vyčistit...?

-> Mantrabeach: Hezkyy jak si to cistil ze se tak blejska?? Nejak mechanicky?? Brusickou s dratackem ci co??
Já dnes očistil karbec ze 136 a vyměnil komplet všechny šrouby na něm za nový.Teď už jen nastavit klapky a snad to bude frčet v pohodě

Já jsem dneska uklidil věci v garáži tak, aby se tam vešlo auto... bohužel to je po cestě do garáže a zpátky tak obalený sračkama že ho tam dát ani nemůžu a musím počkat až se to venku rozpustí, opláchnu to z něj a pak ho tam dám.
-> mototechna: su to funglovky ???
Príprava do zinkovne:
-> MOLSO: Co ta bohatost smesi? 

ja som opral potahy z 105L :)

-> haso: já taky, je to těma podělanýma novýma snímačema.....zajedu na vrakáč a vymontuju si tam z motoru nějakej starej a bude po problémech, kámoš to taky takhle udělal a už zase pohoda

-> MOLSO: vidim ze si na tom ako ja, takato teplota nech robim cokolvek

-> MOLSO: termostaty co dělaj dneska stojej za hovno.ale jestli si jich zkoušel víc tak hledej chybu jinde
-> zidlik: a teraz pekne rychlo zaklep na drevo
ta skodovka bola tiez bohovska ... wahler termostat teplota vzdy plynule k 80°C a tam ostala aj keby co ... a tiez som machroval ake fajne to je a potom sa posral termostat a už to nie je take ake to bolo 







-> Nwkt: strunkou k motoru a dirkou nahoru ... vernet, calorstat a este daky neznamy origo za komačov kupeny.... všetky to robia 

-> MOLSO: A nedáváš ho tam blbě?
-> havlik: nie mam tam normal čidlo ktore tam bolo vždy a budiky ktore tam boli vždy. to auto sa neda uvariť ... 15 minut zahul v kopcoch s dečkou a raz aj s vypnutym topenim a astronomicka hodnota teploty bola 85°C a po vyradeni kvaltu padla na 70 - 65°C
a nebublalo ani raz
a uz tam mam treti termostat a furt nic 



-> MOLSO: a nemáš čidlo z favorita? to mě dělalo taky teplota pravidelně max 60 a když sem to jedno ohřál na 80 tak už to po otevření trošku bublalo
-> Nwkt: Se na to v tomhle mrazu můžu vysrat 

-> David29: Tak si zprovozni ventilátor a pak zkoumej dál
-> David29: stastny clovek
ja to nedostanem ani s dečkou a 2 roznymi NOVYMI termostatmi na 80°C

Tak nevim co je špatně.. v koloně na magistrále (cca 30min) jsem to skoro uvařil... mělo to 120C.. dečku nemám, a ventilátor nefunguje...
Matthes, záškodník z TechWebu 02.01.09 20:26:23 napsal: Obtok aby se nezanasela 4. vlozka.To vypadá jako dobrej nápad. Až bude motor zase venku, tak něco takovýho asi taky udělám.:)
tak já nevim já byl ted s rapidem na horách a i v -10 byla teplota na stejnym místě jako v létě při 30 stupních a topí mě to dobře ale trvalo mě to než sem na to řpišel proč to netopí nákej debil namaloval ty barvy na tý páčce vobráceně



-> Matthes, záškodník z TechWebu: dej si taky dečku a uvidíš ten rozdíl.
Taky jsem si řikal, že to je blbost, dokud jsem to nevyzkoušel :)
Taky jsem si řikal, že to je blbost, dokud jsem to nevyzkoušel :)
-> Petr105l: Nj jenze nam to topi i bez decky 

-> Syny 03.01.09 00:35:15: tolik k teorii.
Praxe je taková, že jak začaly mrazy, jezdil jsem po otevření termostatu a bez kartonu před chladičem s ručičkou teploměru někde pod půlkou stupnice, auto se během těch 15km do práce vůbec neprohřálo a z topení šel jen takový vlažný vzduch.
Vzal jsem teda karton, zakryl odhadem 3/4 chladiče a najednou v půlce cesty ručička teploměru vyskočila do polohy v jaké je normálně v létě a z topení šel najednou krásně horký vzduch, až jsem musel trochu ubrat, aby mi nebylo vedro :)
Na 300km cestě po dálnici na plnej plyn bych to nejspíš uvařil, ale na couračky po okreskách v mrazu je to vylepšení k nezaplacení.
Praxe je taková, že jak začaly mrazy, jezdil jsem po otevření termostatu a bez kartonu před chladičem s ručičkou teploměru někde pod půlkou stupnice, auto se během těch 15km do práce vůbec neprohřálo a z topení šel jen takový vlažný vzduch.
Vzal jsem teda karton, zakryl odhadem 3/4 chladiče a najednou v půlce cesty ručička teploměru vyskočila do polohy v jaké je normálně v létě a z topení šel najednou krásně horký vzduch, až jsem musel trochu ubrat, aby mi nebylo vedro :)
Na 300km cestě po dálnici na plnej plyn bych to nejspíš uvařil, ale na couračky po okreskách v mrazu je to vylepšení k nezaplacení.
-> Syny: Voda do topení jde mimo termostat, ale uplně nezávislý to není. Vidím že jsem se pustil do věci kterou nedokážu zcela vysvětlit.
Tak ještě alespon toto: To že je v létě termostat otevřenej naplno znamená že tam je třeba 95°C, v zimě když je sotva zavřenej tak tam bude třeba 75°C A už jsme zase u těch rozdílů teplot ve výměníku. tentokrát studenej vzduch do topení versus teplota vody v topení.
A to beru ustálenej stav. To žese to ohřeje s dečkou mnhohem dříve je snad jasný každýmu.
Tak ještě alespon toto: To že je v létě termostat otevřenej naplno znamená že tam je třeba 95°C, v zimě když je sotva zavřenej tak tam bude třeba 75°C A už jsme zase u těch rozdílů teplot ve výměníku. tentokrát studenej vzduch do topení versus teplota vody v topení.
A to beru ustálenej stav. To žese to ohřeje s dečkou mnhohem dříve je snad jasný každýmu.
Ja tam mam decku jako dobovy doplnek sice je na eMko ale na ouzu to de taky 

-> Gryzly: Pockej, ale neni nahodou topeni nezavisly na termostatu?
To co pises je pravda, ale teplotu vody udrzuje termsotat, takze v lete kdyz je hic, tak je otevrenej naplno, bezi te vetrak a mas 95°C. V zime, kdyz jedes v mrazu proti vetru, mas termsotat skoro zavrenej a vzdy pusti trosicku ty studeny vody a zas se zavre, ale ve vysledku tam prsote furt bude tech cca 80-90°C.
To co pises je pravda, ale teplotu vody udrzuje termsotat, takze v lete kdyz je hic, tak je otevrenej naplno, bezi te vetrak a mas 95°C. V zime, kdyz jedes v mrazu proti vetru, mas termsotat skoro zavrenej a vzdy pusti trosicku ty studeny vody a zas se zavre, ale ve vysledku tam prsote furt bude tech cca 80-90°C.
-> Zdeněk.: ano, predavali sa aj decky na prieduchy v blatnikoch
-> Gryzly: Proc bude malo topit? Termostat zavreny - voda jde jen pres topeni a to samo motor uchladi.
-> Klubko_: -> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): to jsem nevěděl, ale dečky přes ten průduch jsem tam taky u některých viděl

-> Syny: Když zakreju chlůadič tak přes něj nebude proudit vzduch a nebude chladit tím pádem se celá teplota v soustavě bude udrzovat na vyssi teplote. než bez dečky. Každý chladič má svůj určitý výkon udávaný ve watech. A ten výkon kolik toho dokáže uchladit je daný konstrukcí toho chladiče a rozdílem teplot mezi vzduchem a chlazenou vodou. Takže pokud ti klesne teplota vzduchu, musíš pro větší teplo snížit možnost chlazení chladiče.
Vem si že voda má např . 100°C a vzduch venku v létě 25°C. V zimě ten vzduch má třeba -10°C takže rozdíl v teplotách je jednou 75°C a podruhé 110°C. Takže v zimě by měl výkon chladiče stoupnout přibližně o 30%. A to jsem nepočítal rozdíly když je v létě hic a nebo když v zimě jedeš v proti větru a je extremni zima.
Pak se ti stane že termostat ti přivře aby udržel teplotu vody a tím bude proudit málo vody a malo to bude topit.
Vem si že voda má např . 100°C a vzduch venku v létě 25°C. V zimě ten vzduch má třeba -10°C takže rozdíl v teplotách je jednou 75°C a podruhé 110°C. Takže v zimě by měl výkon chladiče stoupnout přibližně o 30%. A to jsem nepočítal rozdíly když je v létě hic a nebo když v zimě jedeš v proti větru a je extremni zima.
Pak se ti stane že termostat ti přivře aby udržel teplotu vody a tím bude proudit málo vody a malo to bude topit.