-> Jarda/felda: V dobách od MB až po 136 GL byly tyto závitové spoje na bloku těsněny obyčejnou syntetickou barvou, čím to bylo těsněné u Feldy, to už netuším...
-> J3STER 27.08.22 19:14:25: něčím jako je hermetik to bylo těsněný i u feldy(záslepka) jsem tam měl nějakou takovou hmotu a povolit to nešlo jak říkáš
-> J3STER 27.08.22 00:00:05: V originále je tento závitový spoj těsněn barvou - jak píše Eidy - závit je konický. Takže buď dobře očistit a odmastit blok i průtokový šroub a závit šroubu potřít syntetickou barvou (nebo třeba nějakým vazkým tmelem či lepidlem na závity), dotáhnout a nechat zaschnout, nebo třeba použít těsnicí šňůru (Tangit, Loctite 55 apod.), případně teflonovou pásku.
-> Bukaj 26.08.22 20:41:14: To bych i věděl, že by základní odlitek MĚL BÝT cca stejnej.. Ale vybavuju si, že když jsem kdysi porovnával detaily 100, 110L a 110LS bloků, nějaký drobnou odchylku jsem i našel.. Nic takhle výraznýho ovšem - navíc ty motory nebyly vyrobený ani ve stejným roce..
-> saskyn2: Krupice se opravdu začala objevovat až na kilech někdy v roce 71, dál už to bylo standardem. Takže jsi zjevně měl na tom embuchu měněný blok
-> Bukaj: hele a jak je to s tou krupicí, někde jsem tady v debatě pochytil že to je novější provedení, ale já měl krupici na motoru z embéčka z roku 1964, mohl být teda třeba měněný, ale to dost pochybuju, mělo to na hlavu ještě štefty.
-> hans1 25.08.22 15:45:24: Ono to dost klame - jistý bych si tím rozhodně nebyl. Jen font písmen neodpovídá sériovému fontu z dob MBček, stovek, ani 105/120, takže pokud to číslo není přeražené, nebude to nic seriového.
A co se týče "Y" výztuhy, tak všechny bloky MB od prvních serií až po stovky modelu 72 mají na bouli za nálitkem s číslem motoru takovéto "žebro":
Na Fejsbuku řeším s jedním člověkem identifikaci motoru a zaujal mne ten blok, který mi nezapadá do žádné škatulky...
...netušíte, co je zač blok s hladkou "boulí" za nálitkem vodní pumpy (bez "Y" výztuhy a bez "krupice")?
Pokud vím, tak MB mělo od počátku výroby žebro "Y", to žebro vydrželo až do modelu 72, v tomto modelovém roce už měly stovky kolem toho žebra "krupici", bloky bez žebra měly krupici také.
Na tom bloku jsou namontované štefty na hlavu, starší provedení držáku dynama (bez šikmé výztuhy k pravému nosníku motoru), hliníková vana, benzinové i vodní čerpadlo a komínek rozdělovače z novějších typů a vložky s vrtáním 72 mm. Na motoru byla hlava z roku 74. Číslo motoru zřejmě vybroušeno a vyraženo nové? Nebo že by to byla nějaká předsériová 1100? Na další info zatím čekám (až majitel sundá prsa a odkryje tak nálitek s datem výroby bloku)...
-> Bukaj 20.01.22 11:29:58: Už jsem si to srovnal, řeč byla jako vždy lehce chaotická a nabitá informacema..
TP jsou si numericky nejblíž, u karosérie rozdíl nějakých 300 ks, motory asi z jedný šichty (cca 80 odstup - můj původní měl 323 869/1, ale shořel i se štítkem, takže jsem kvůli krasopisu vyplňovače musel slídit).