skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
16:20:33
02.01.2015
02.01.2015

Jozka
-> doking: Jsi to asi nedopsal.. škoda 100 ?
16:15:01
02.01.2015
02.01.2015

doking
Mám takový dotaz, slíbil jsem někomu ukázku fotky, kdy jsou na kastli (úzký sloupek) tisícovky naroubovány plechy Škoda 100, viděl jsem v životě všehovšudy dvě/tři,blbec jsem si je neuložil,nemáte někdo?
13:10:43
25.12.2014
25.12.2014

Jozka
-> Bukaj: To musí být dobrej kamarád, že se ošidil o tu nejúžasnější fázi renovace a přenechal ti jí..
A není vůbec zač.

13:05:08
25.12.2014
25.12.2014

Bukaj
-> Jozka: Tak díky, namontuji to tedy kamarádovi tak, jak říkáš - někdy příští týden začnu strojit jeho "Olíka" 

12:58:07
25.12.2014
25.12.2014

Jozka
-> Bukaj: Problém odřených stahovacích oken se u kil a MB moc nevyskytuje.. zato u MBX, kde je až v hloubi rámů oken použitá "mechovka", je to masakr..
Nevím, jak tohle probíhalo u předchozích modelů, který měly profily jiný a bylo by zajímavý, proč udělali tenhle krok zpátky..
Dveře jsou konstruovaný jako "plnoprůtočný", tzn. s těma igelitama a odtokovejma otvorama a pokynama pro jejich čištění a prachy tou mezerou v pohodě spláchnou a škody nenarobí..
Ono vzhledem k přesnosti těch stahovacích mechanismů a nakonec i profilů (který navíc záhy tvrdnou na kámen) by byl asi nemístnej optimismus se pokoušet škvíru nějak těsnit..
Nu, oblé dopředu, ostré dozadu.. což mi připomnělo, že jsem vůbec letos nepokročil na prototypu zadního stahování..
Nevím, jak tohle probíhalo u předchozích modelů, který měly profily jiný a bylo by zajímavý, proč udělali tenhle krok zpátky..
Dveře jsou konstruovaný jako "plnoprůtočný", tzn. s těma igelitama a odtokovejma otvorama a pokynama pro jejich čištění a prachy tou mezerou v pohodě spláchnou a škody nenarobí..
Ono vzhledem k přesnosti těch stahovacích mechanismů a nakonec i profilů (který navíc záhy tvrdnou na kámen) by byl asi nemístnej optimismus se pokoušet škvíru nějak těsnit..
Nu, oblé dopředu, ostré dozadu.. což mi připomnělo, že jsem vůbec letos nepokročil na prototypu zadního stahování..

12:40:07
25.12.2014
25.12.2014

Bukaj
-> Jozka: No, to je právě to, co mi nesedí - z logiky věci by měl profil s břitem být hlavně u stahovacích oken (kvůli prachu a písku, který když se dostane mezi gumu a sklo při stahování okna sklo poškrábe - třeba příklad z moderních strojů - firemní Jumper valník, kterým vozíme betony, štěrky a podobné materiály a který má sametku pod sklem kulatou, už má tak odřená skla, že už přes ně skoro není vidět).
Případně u všech skel zvenku (kvůli prachu a vodě, aby nepadala do dveří).
Ale důvěryhodný zdroj (katalog) právě uvádí, že se liší profil pro pevné sklo a pro spouštěcí sklo, takže bych si myslel, že to bude varianta 1).
Ale je možné, že tehdy byla péče o auto v provozu na takové úrovni, že když náhodou došlo k zaprášení skla, nikdo jej nestahoval před umytím...
Anebo původně (prototypy?) měl být profil s břitem na všechna skla, ale kvůli Tebou zmíněným problémům z toho sešlo...
Jisté je jedno - z originál MB model 68 mám od každého profilu 4 ks, bohužel jsem to nerozebíral já, abych to zdokumentoval, kde co bylo...
...budu muset ověřit u kamaráda, no...
Případně u všech skel zvenku (kvůli prachu a vodě, aby nepadala do dveří).
Ale důvěryhodný zdroj (katalog) právě uvádí, že se liší profil pro pevné sklo a pro spouštěcí sklo, takže bych si myslel, že to bude varianta 1).
Ale je možné, že tehdy byla péče o auto v provozu na takové úrovni, že když náhodou došlo k zaprášení skla, nikdo jej nestahoval před umytím...

Anebo původně (prototypy?) měl být profil s břitem na všechna skla, ale kvůli Tebou zmíněným problémům z toho sešlo...

Jisté je jedno - z originál MB model 68 mám od každého profilu 4 ks, bohužel jsem to nerozebíral já, abych to zdokumentoval, kde co bylo...
...budu muset ověřit u kamaráda, no...

12:05:38
25.12.2014
25.12.2014

Jozka
-> Jozka: Takže varianta 2) 

12:04:25
25.12.2014
25.12.2014

Jozka
-> Bukaj: U těch radiátorů si nejsem jistej, jestli tam ty kousky molitanu nebyly dokonce tři.. a obvykle se daly zrecyklovat vyfoukáním..
Okenní gumky oblé patří téměř zcela jistě ke stahovacím oknům čili objen k předním obvykle. A ty s břitem k zadním - na 100% zvenka, myslím si ale, že i zevnitř.. Jednou jsem se pokoušel tohle vylepšit, ale se dal profil z břitem (funglovej) byť jen zvenka, nešlo s oknem prakticky pohnout..
Koukl jsem ještě do katalogu pro kila a jo - pro přední okna (dvě položky) je psáno jedno číslo profilu, pro zadní jiné číslo profilu (zas dvě položky), přitom když je spouštěcí i zadní okno, tak jsou u něj napsaný ty "přední" položky.. Čísla položek začínají 110-..

Okenní gumky oblé patří téměř zcela jistě ke stahovacím oknům čili objen k předním obvykle. A ty s břitem k zadním - na 100% zvenka, myslím si ale, že i zevnitř.. Jednou jsem se pokoušel tohle vylepšit, ale se dal profil z břitem (funglovej) byť jen zvenka, nešlo s oknem prakticky pohnout..
Koukl jsem ještě do katalogu pro kila a jo - pro přední okna (dvě položky) je psáno jedno číslo profilu, pro zadní jiné číslo profilu (zas dvě položky), přitom když je spouštěcí i zadní okno, tak jsou u něj napsaný ty "přední" položky.. Čísla položek začínají 110-..
09:37:20
25.12.2014
25.12.2014

Bukaj
-> Jozka 23.12.14 22:12:04: Můžu se mrknout, rozlousknout jedno topení a to, co v něm najdu, dovézt na srazík, pokud to nebude na vysavač...
Jinak můj již jednou diskutovaný dotaz (nejsem si jist, jestli jsme dospěli k závěru):
Který profil kam? Profil s břitem:
1) k předním spouštěcím sklům
2) k zadním pevným sklům
3) na všechna okna z vnější strany
Dle katalogu by to měla být nejspíše varianta 1), dle logiky bych možná váhal mezi 1) a 3).

Jinak můj již jednou diskutovaný dotaz (nejsem si jist, jestli jsme dospěli k závěru):
Který profil kam? Profil s břitem:
1) k předním spouštěcím sklům
2) k zadním pevným sklům
3) na všechna okna z vnější strany
Dle katalogu by to měla být nejspíše varianta 1), dle logiky bych možná váhal mezi 1) a 3).
09:00:05
25.12.2014
25.12.2014

lokaj
Ta fotka toho prototypového MB vedle té stodesítky, je fotka z nějakého výletu v běžném provozu a auto bylo na běžném ježdění. Stačí se podívat na obouchaný blatník a na téměř shodnou SPZku FMD-0 něco s novější stodesítkou.
08:25:04
24.12.2014
24.12.2014

Petr98
-> Jozka: Aha 

23:21:27
23.12.2014
23.12.2014

Jozka
-> Petr98: Však i já - ale nikdy jsem ho tam nedával nazpět.. Ale nemůžu najít žádnej odloženej mustr, tak se ptám na tvar...

23:07:02
23.12.2014
23.12.2014

Petr98
-> Jozka: Já tam měl molitan
22:12:04
23.12.2014
23.12.2014

Jozka
..vypadalo obložení radiátoru topení ?
22:11:05
23.12.2014
23.12.2014

Jozka
Takhle nějak (myslím tvarově)..
10:03:49
12.12.2014
12.12.2014

Jozka
-> Danster: Taky jsem na to použil externí pamět
A při tý v podstatě ruční výrobě mimo linku asi nějaký odchylky i budou, ale určitě ne nějaký významný.

09:29:34
12.12.2014
12.12.2014

Danster
-> Jozka: Díky nějak nevím proč mě v hlavě zůstal ten 67"
Možná asi tím že MBX už šlo stejně do seriové výroby s hranatýma kapsama tak ten rozdíl 66 a 67 je malej neli žádnej

Možná asi tím že MBX už šlo stejně do seriové výroby s hranatýma kapsama tak ten rozdíl 66 a 67 je malej neli žádnej

09:07:54
12.12.2014
12.12.2014

Jozka
-> Danster 11.12.14 16:52:22: To auto, který nejspíš myslíš, má štítek 1966 (a motor odpovídající 11. sérii), což by jakž takž sedělo.. co ale hlavně nesedí, je postupně se měnící "leganda" k němu.. A s její původní verzí jsou v rozporu i ty žábry..

18:40:44
11.12.2014
11.12.2014

Koblet
Já se podobně dohadoval s majitelem mbx o původnosti termosytiče. Prostě se z výroby nedával, protože on ho tam neměl a hotovo. Motor je origo jak vyjel z továrny a nic nechybí. Ale k čemu je termosmyčka co mu kouká z potrubí asi netušil tatar.

16:58:47
11.12.2014
11.12.2014

Danster
-> Bukaj: To jsem mu taky tvrdil a on přitvrdil a že ne že to z Boleslavi takhle vyjíždělo a to už jsem měl co dělat abych se nezačal smát



16:54:59
11.12.2014
11.12.2014

Bukaj
-> Danster:
Však to bylo origo MB 64...
...s vyměněnou kastlí v 70. letech

Však to bylo origo MB 64...
...s vyměněnou kastlí v 70. letech

16:52:22
11.12.2014
11.12.2014

Danster
-> Bukaj: Jo u jednoho MBX a podle výrobního čísla a čísla motoru to byl myslím model 67" a ještě na blatníku bylo vidět že to bylo převařený.
A i jsem viděl kombinaci kastle 100vky s ventilačkou na c sloupku a jinak všechno ostatní MB a žábry. A ten se taky do krve hádal že to tak je origo. Ale tam to byla možná i trochu neznalost protože to zdědil.
A i jsem viděl kombinaci kastle 100vky s ventilačkou na c sloupku a jinak všechno ostatní MB a žábry. A ten se taky do krve hádal že to tak je origo. Ale tam to byla možná i trochu neznalost protože to zdědil.
15:52:04
11.12.2014
11.12.2014

Bukaj
-> Danster: Vlastní zkušenost? 

15:50:21
11.12.2014
11.12.2014

Danster
-> Koblet: A ještě by se ty co to mají převařený do krve hádali že je to originál



14:29:13
11.12.2014
11.12.2014

Jozka
-> Koblet:



13:54:39
11.12.2014
11.12.2014

Koblet
-> Jozka: Rozhodně se jich udělalo méně než jich dnes jezdí. Mám pocit že implementovat žábry do litříka je dnes velice populární a už jsem je viděl i na stovce s úzkým sloupkem.

08:08:18
11.12.2014
11.12.2014

Jozka
-> Tomaso435: Obecně se traduje, že byly celkem čtyři (bez kabrioletu/ů)..
22:29:50
10.12.2014
10.12.2014

Tomaso435
ale tady sou už dva.... tuší někdo skutečnost ?
22:29:12
10.12.2014
10.12.2014

Tomaso435
jak to je s těma mbx se žábrama? kolik toho bylo? někdo tvrdí že jen jeden prototyp
06:23:01
05.12.2014
05.12.2014

Václav Kršek
-> vaclav3: včera jsem se koukal do knihy 1000 MB, a taktéž jsem našel tuto informaci :) byla by rarita kdyby tento exemplář ještě existoval :)
20:09:12
04.12.2014
04.12.2014

vaclav3
-> Václav Kršek: Podle knihy Legendární Škoda 1000 MB, jde o vůbec první prototyp z roku 1958. V tomto provedení byl postaven pouze v jediném kuse.
19:39:28
04.12.2014
04.12.2014

Václav Kršek
To mě právě zaujalo, že tahle fotka nebude starší než někdy z první poloviny 70. let z důvodu toho 4okého stováče, takže to MB muselo být minimálně 10 let staré
docela by mě zajimalo kolik těch skvostů z celkového počtu 50 se dožilo dneška 


15:35:59
04.12.2014
04.12.2014

Luky
-> m8rinek: tak vzhledem k tomu, že to stojí vedle notně mladší 110, tak předpokládám, že tahle fotka je z pozdějšího (soukromého?) provozu, nikoliv z testování prototypu 

15:31:06
04.12.2014
04.12.2014

Tomaso435
-> m8rinek: ja vim, ale zda ještě existuje ?
15:27:13
04.12.2014
04.12.2014

m8rinek
-> Tomaso435: jezdit, prototypy pak normalne jezdily..
15:02:28
04.12.2014
04.12.2014

Tomaso435
-> Václav Kršek: kdo ví zda to auto ještě žije, nebo to někdo zahodil pač co s tim...
21:13:49
03.12.2014
03.12.2014

Bukaj
-> Václav Kršek: Co jiného by to mělo být? 

19:50:54
03.12.2014
03.12.2014

Václav Kršek
Toto jsem našel na FB...myslíte že to bude jeden z 50 prototypů?
12:00:45
28.11.2014
28.11.2014

Jozka
-> sliwowitz 27.11.14 18:04:55: Ha ! To je určitě ten další rozdíl, kterej jsem si nemohl vybavit, když se tady nedávno tyhle drobný odchylky řešily.. Jednou jsem na tenhle odchylnej výlisek taky narazil a též to byla 66-ka..
-> Bukaj: Fakt škoda, že ten prodejce o tomhle autě vůbec nic neví.. a ani se mu nechce vyslat dotaz do MB (třeba kam bylo z fabriky nasměřováno).
-> Bukaj: Fakt škoda, že ten prodejce o tomhle autě vůbec nic neví.. a ani se mu nechce vyslat dotaz do MB (třeba kam bylo z fabriky nasměřováno).
23:36:13
27.11.2014
27.11.2014

Bukaj
-> sliwowitz:
Každopádně, ať je původ lišt (mimochodem velmi precizně provedených) jakýkoli, je to zajímavé a dobře, že tu ten odkaz je
Zda je to z fabriky, od dealera, dobový doplněk zahraničního výrobce, nebo jen touha šikovného člověka "odlišit se", to se asi nedozvíme.
Každopádně, ať je původ lišt (mimochodem velmi precizně provedených) jakýkoli, je to zajímavé a dobře, že tu ten odkaz je

Zda je to z fabriky, od dealera, dobový doplněk zahraničního výrobce, nebo jen touha šikovného člověka "odlišit se", to se asi nedozvíme.
23:01:05
27.11.2014
27.11.2014

sliwowitz
-> Bukaj: -> dragon_cb_cz: -> vaclav3:
ja tomu nerozumim, ja delam do vcel....
ja tomu nerozumim, ja delam do vcel....

21:13:22
27.11.2014
27.11.2014

vaclav3
18:40:22
27.11.2014
27.11.2014

dragon_cb_cz
-> sliwowitz: Vzhledem k tomu zjevně dodělávanému nápisu MB67 na zádi bych to viděl na nějakého kreativního blázna s přístupem k příslušnému vybavení na zpracování hliníkového plechu....
18:25:35
27.11.2014
27.11.2014

Bukaj
-> sliwowitz 27.11.14 18:22:59: Zajímavé

18:22:59
27.11.2014
27.11.2014

sliwowitz
18:10:22
27.11.2014
27.11.2014

sliwowitz
detail uchytu kabelaze na medzistene motora, 1966
18:05:36
27.11.2014
27.11.2014

sliwowitz
1968
18:04:55
27.11.2014
27.11.2014

sliwowitz
postreh z nedavnej porcovacky...
1966
1966
20:15:11
26.11.2014
26.11.2014

Petr98
-> tunerlada: kdyztak mam. Ale s EKEM.
20:23:01
22.11.2014
22.11.2014

Jozka
-> tunerlada: Jak pravil.. -> dragon_cb_cz: Mě teda normální papíry připadají jednodušší, ale V tomhle případě čistší - akorát bych měl trochu obavy v případě auta čerstvě vyřazenýho z evidence..