skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
První varianta to nebude, ta neměla v zrcadle obrysovku.. A i kdyby to někdo upravil, tak na skle asi v tý době nebyla ještě ta mezinárodní značka "CR". Chtělo by to to číslo, jak píše -> Bukaj: , nebo alespoň číslo desénu skla - to úplně nahoře odlitý, co nejde přečíst..
-> Petr98:
Pokud se nepletu, tak by to mohla být druhá varianta asymetrické paraboly - tj 6-11 serie.
Ale je možné, že se pletu a je to první typ...
Kdybys opsal zezadu paraboly číslo mototechny, tak bychom si mohli být jisti, co je to zač...
Mělo by to být 8252.XX, kde XX je určující číslo
Pokud se nepletu, tak by to mohla být druhá varianta asymetrické paraboly - tj 6-11 serie.
Ale je možné, že se pletu a je to první typ...

Kdybys opsal zezadu paraboly číslo mototechny, tak bychom si mohli být jisti, co je to zač...
Mělo by to být 8252.XX, kde XX je určující číslo

Petr98 21.08.12 15:01:53 napsal: Myslim, že se to nekde resilo a priznavam se, ze jsem liny to hledat, ale- je toto svetlo z MB popr. obdobi? Jeste jsem ho nevidel. za mna je to na prve modely, takze urcite 64 a vyssie, ale neviem do kedy.
Myslim, že se to nekde resilo a priznavam se, ze jsem liny to hledat, ale- je toto svetlo z MB popr. obdobi? Jeste jsem ho nevidel.
-> Petr98: Máš pravdu, plechy pod sedadlama jsou stejný.. Ale MBX má (dle mě) daleko horší místa na opravování, než je podlaha..
-> dragon_cb_cz: Mas pravdu. Ale ja jako renovater nestojim za nic.... Karosarskou neumin, motory neumim.... Presne takhle jsem nad tim uvazoval. I kdyz jsem holou mbxovou kastli nikdy nevidel, myslim si, že ta byla dost brutalne nekym sfusovana. Napr. plechy pod sedadly si myslim, ze mbxo melo stejne jako mb. Ale tam byl vevareny rovny plech, shora plastovy spunt jak z nejake plechovky od arasidu..... no nevim.... Nicmene opravdu zajimaci pro me byly ty papiry.... Ale dost OT.......
-> Petr98 04.08.12 17:33:13: Jsem se do toho Gerega zapomněl včera podívat, jak to tam vlastně píše o sérii a o předsériových kusech - má to zmapovaný dost dobře.. měl jsi to TP zdokumentovat (teda jestli by prodávající nenamítal), jestli to třeba nebyl duplikát TP s chybkou..
-> Petr98: Nevím, pokud se občas objeví na prodej (zrovna jedno bylo) zrenovované tak cena je 250-300 tisíc, tak si spočítej jestli z toho za těch 130-180 tisíc uděláš stejné nebo se ti vyplatí koupit už hotové... asi spíš záleží na tvých možnostech dělat si např. karosařinu sám, ta cena není objektivní parametr.
-> auta.petr: To neni predmetem meho dotazu. Ale jde o holy skelet na kolech, v minulosti neodborne vyvarovan shnila strecha- je k tomu nahradni..... jinak mnoho doplnku na vyhoz- tapecy, palubka..... Ale je k tomu puvodni mot.- se vsim vsudy. Ale ta kastle SHIT.
-> Petr98: Tak cena není špatná, záleží na stavu.
pri rychlem jednani 120000kc
-> Petr98: A jaká je cena, jestli to není tajný?
Mam tu pro vas- odborniky na MB dalsi spek...... Dnes jsem si udelal tady od nas ze severni moravy vylet do cech abych se podival na jedno EMBEIXO na prodej. Za tu cenu a v tom stavu v jakem je, pro me neprijatelne. ALE- ma doklady A: dle technicaku je vyrobeno 10 a nebo 12- ted presne nevim den, ale mesic je tutove cervenec. Ale ma ruzova chytra knizka od GEREGA tvrdi, že prvni EMBEIXO bylo vyrobeno až 2.9. Zajimave, ze??
-> doking: Taky jsem tomu nevěřil ale tohle se stalo dědovi když do předu naházel pytle cementu
-> Danster: to by se musel prohnout celkem dost,to už by se deformovaly i podběhy

-> auta.petr: To jseš na tom ještě dobře že ti tam nešla strčit. Horší bylo když někdo přeložil kufr a ten plech se prohnul a nešla vyndat ta rezerva 

-> oojirka: Třeba mu tam nešla strčit rezerva tak jako mě, tak si s tím poradil takhle...

-> oojirka: Jak píše Pavel, je to normálně natvrdo vyřezané, takže domácí úprava.
-> oojirka: dyk je vidět jak je to vyřezaný...
-> oojirka: To je určitě pozdější úprava jak píše Bukaj.
Už jsem viděl několik MBček, které byly takto "upravené" - v sedmdesátých letech, kdy se takto vyráběly stovky, to byla snad dokonce legální úprava, často po bouračkách na čumák si tak lidé zvětšovali užitný prostor kufru...
Kamarád tu přepážku na jeho De Luxe 66 také nemá, časem ji tam vrátíme :)
Bourat bych s tím rozhodně bez přepážky nechtěl...
...koneckonců ani s přepážkou
Kamarád tu přepážku na jeho De Luxe 66 také nemá, časem ji tam vrátíme :)
Bourat bych s tím rozhodně bez přepážky nechtěl...
...koneckonců ani s přepážkou

-> oojirka: Tak dalece do toho nevidím, to musí říct někdo ze zkušenějších embéčkářů, dle mě to měla až stovka, tisícovka nikoliv.
-> auta.petr: no tak to vůbec nevím. mě to právě překvapilo, že tady jsou nafocený kufry který jsou s plechem a já to nemám. já ho schválně nafotím a dám to sem...taky mě napadlo, ale to je asi blbost, že třeba v té mé sérii se to nějak zkoušelo dělat takto, fakt nevím
-> oojirka: To co píšeš, je dle mého v kufru u Š 100, ale nikoliv u MB, tak to mi pak nejde do hlavy. Jedině, že by jí někdo někdy vyvařoval a předělal to??
-> Bukaj: dávali , 1202 a iné
Mám dotázek k termosytiči - zjistil jsem drobné odlišnosti uvnitř - bohužel nemám foto, ale na první pohled je vidět rozdíl v papírovém těsnění, co je pod bakelitovým víčkem - všechny sytiče, co tu mám (asi 6 ks) mají to těsnění jen po obvodu a teď se mi dostal do "sbírky" termosytič s celoplošným těsněním, ve kterém je jen pár direk na kanálky a šrouby. Další viditelný rozdíl je v pacce šoupátka, do jejíhož výřezu se zasouvá bimetalová pružina - všechny sytiče, až na ten jeden, tam mají udělaný náběh pro snazší nasunutí (trefení) víčka s bimetalem, ale tenhle tam má jen rovný zářez.
Nejsem si jist, ale myslím, že se termosytiče dávaly už do starších škodovek (Octavie, ?), je toto jen nějaká varianta ze staršího vozu, nebo to modernizovali až v průběhu výroby tisícovek?
Nejsem si jist, ale myslím, že se termosytiče dávaly už do starších škodovek (Octavie, ?), je toto jen nějaká varianta ze staršího vozu, nebo to modernizovali až v průběhu výroby tisícovek?
-> auta.petr: díky moc za změření
-> oojirka: Takže já mám kraj blikače od hrany blatníku přesně 10 cm, podle té fotky, jak si to chtěl změřit.
-> doking: ve finále by to asi vyčíst z fotky šlo a pak naměřit, ale myslím, že nejjednodušší je přeměřit to na nějakém modelu 64
-> oojirka: Promiň já to pochopil tak že za 69kový považuješ ty,které jsou tu okotovane. Ale teď teda nerozumím,proč nemůžeš vzít rozměr 140mm zde z okotovane fotky. A naměřit si ten střed díry na tom tvém 69kovém blatníku.
-> oojirka: Mě to teda jako blatníky z modelu 69 nepřipadá,kdyby to byly 69kový blatníky,tak mají díru skoro ukraje blatníku uprostřed prostoru céčka...v míste popisu šipky koty 124mm
-> auta.petr: ahoj, díky moc předem
-> doking: jsou to blatníky z modelu 69
-> oojirka: ok,i takhle to jde,ale nerozumím tomu,proč nejde poloha chytit přes ty dirky co z obrázků vyčteš.Máš snad repliky?
-> oojirka: Když vydržíš, tak ti to ráno změřím a napíšu.
-> doking: ale z obrázků to tady nevyčtu...mě stačí, kdyby někdo měl 64 a změřil mi od okraje blatníků, k okraji blinkru
-> oojirka: soráč,nechci tě nějak prudit atd...se klidně ptej,ale jestli se nemejlím,tak 64ka má naprosto stejně posazerné blinkry jako všechny následující modely,samo krom 69 širokosloupku s plastovou lištou no a na foto jsou ty co sháníš ne? Blinkry mají stejnou pozici jak u úzkýho tak širokýho úsměvu,jinak jinak jsou až 69kový blinkry.
-> doking: to fotky vidím, ale ne na model 64. proto se tu ptám zda mi někdo poradí. to snad nevadí ne, že mám dotaz??
-> oojirka: Jsem nechtěl aby si sem ten dotaz napsal znova,ale tohle téma si prošel a uvidíš tam nějaký fotky s rozměrama....
-> Jozka: SZ
-> Vít Heřman 19.03.12 18:34:51: Ano, zadní je delší a má mnohem plynulejší přechod do ztracena. Já bych to bral, to bude nejspíš ML na dutiny nebo možná nějakej dobovej sajrajt na ochranu chromů - pamatuju zelený a hnědý přípravky..
-> Petr98 22.03.12 07:47:58: Moje čeřínková je taky spíš jako tvoje prostřední, nicméně známej měl v MBX naopak poměrně světlou. Původně jsem to bral jako důsledek pečlivé péče o jejich garážovaný vůz (ty vrásy jsou dokonalej magnet na špínu), ale dneska už si tím nejsem zdaleka tak jistej.
Jo - o standartech nemá cenu se dohadovat, tam je k vidění skoro celá škála o bílošedý po skoro slonovou kost, jak se podařilo nebo jak vybledlo, takže sice teoreticky odstín 1002, ale RAL 7044 se krásně snese, i když je trochu šedší.
-> Petr98 22.03.12 07:47:58: Moje čeřínková je taky spíš jako tvoje prostřední, nicméně známej měl v MBX naopak poměrně světlou. Původně jsem to bral jako důsledek pečlivé péče o jejich garážovaný vůz (ty vrásy jsou dokonalej magnet na špínu), ale dneska už si tím nejsem zdaleka tak jistej.
Jo - o standartech nemá cenu se dohadovat, tam je k vidění skoro celá škála o bílošedý po skoro slonovou kost, jak se podařilo nebo jak vybledlo, takže sice teoreticky odstín 1002, ale RAL 7044 se krásně snese, i když je trochu šedší.

-> Petr98: Přesně co kus to originál co se barevnosti týká z vlastní zkušenosti taky mě jich pár prošlo rukama ale samý hladký
jo ta prostredni je nejvyraznejsi. A vsechny jsou opravdu z MB. Budu asi na kousku plechu zkouset metodu- viz moje karta.
-> Petr98: :-D zajímavé zjištění,myslím,že moje palubka se nejvíce podobá té prostřední verzi jak odstínem tak povrchem,je to tak ne,že prostřední má takovej ten čeřínek a ty krajní ne? Jsi si jistej,že ty dvě krajní jsou originál ze škodovky?
barva deluxove palubky aneb co kus, to original..... Chuji jedni- jsem byl vysmaty, ze mam neprovrtanou levou cast palubky a ze pravou pouziju nejakou ze dvou dalsich co mam doma. No a barvy?????? Viz foto....
-> Jozka: Je to tak, že delší lišta je zadní a kratší přední, že jo?
Tady máš fotky, je celá zapatlaná nějakým voskem nebo čím, jde to dost blbě dolu, ale s trochou benzínu nebo acetonu to nebude problém (mám doma akorát lékařský líh): herman.pro/~dragon/.../th
umbs.html
Z obou stran jsem se pokusil očistit dvě místa, vršek vypadá cajk, spodek má trochu krupičku - snad je to na těch fotkách trochu vidět.

Z obou stran jsem se pokusil očistit dvě místa, vršek vypadá cajk, spodek má trochu krupičku - snad je to na těch fotkách trochu vidět.
-> Jozka: OK, večer nafotím.
-> Vít Heřman: Nu, já to dle stavu "přijatelnosti" (blbej ne-termín) měl případně v úmyslu prohodit, to jest na černý MB dát nově získanou a na Flekouše přesunout tu z černýho (ta napohled vypadá dobře, ale je chromovaná bez podmědění a v rohu je zavařená díra, kterou mi slíbili přetáhnout mosazí, ale vydlábli se na to..)
-> Jozka: A na který auto jí chceš, na Flekouše? Protože pokud by ti stačila vyloženě "přijatelná", tak bych spíš sundal z té kapoty co mám na chalupě. Tahle je na tom myslím líp než "přijatelná" :D
-> Vít Heřman: Dějuji předem, dal jsem uzavřenou zbídačenou do základu a chtěl nějak dořešit - dolakovat, ale nějaká jetá přijatelná bude určitě lepší..