
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
nehoda na naší vlečce( v Neratovicích)
18:56:13
12.02.2008
12.02.2008

Syny
-> p.b.: Ae ty trumpetky - to je krasnej zvuk 

18:53:57
12.02.2008
12.02.2008

Syny
-> p.b.: Banda blbcu veme kameru a de si hrat... Tyvoe takovemhle bych pral aby jim ta "sranda" jednou nevysla... Myslim ze by se chlapec divil kdyby vlak jel rychlejs nez odhadnul... Fakt to nechapu... 

18:15:51
12.02.2008
12.02.2008

p.b.
16:26:47
12.02.2008
12.02.2008

pajavlk
-> felda1,6: čeče to se divim co sem slyšel tak lidi co šli k soukromníkům viamont unipetrol atd.. tak si to jen chválili že oproti dráze dobrý prachy i práce ale je to pravda několik let zpět dneska to je asi jinak podle toho co píšeš
-> David V6: pamatoval sem si to z výkladu místního muzea o těch ložiscích dneska je to asi pravda jinak u dráhy nedělám a v tomhle prostředí se už pár let nepohybuju tak dík za opravení ať tu nekecám píčoviny
-> David V6: pamatoval sem si to z výkladu místního muzea o těch ložiscích dneska je to asi pravda jinak u dráhy nedělám a v tomhle prostředí se už pár let nepohybuju tak dík za opravení ať tu nekecám píčoviny

15:14:35
12.02.2008
12.02.2008

Syny
-> David V6: pokuď výš
To je sila 


14:07:25
12.02.2008
12.02.2008

David V6
-> pajavlk: nechci tě nějak urážet ale o vlakách toho extrémě moc nevíš
jen aby jsi byl v obraze dělám technologa v Lostru-pokuď výš čím se zabýváme ale jen tak okrajově kluzný ložiska už se nevyráběj skoro deset let,ty už dneska najdeš maximálně na veterákách tak nevím,ber to bez urážky
jen aby jsi byl v obraze dělám technologa v Lostru-pokuď výš čím se zabýváme ale jen tak okrajově kluzný ložiska už se nevyráběj skoro deset let,ty už dneska najdeš maximálně na veterákách tak nevím,ber to bez urážky

13:04:01
12.02.2008
12.02.2008

felda1,6
-> pajavlk: já pracuju v Unipetrolu Doprava...osobně bych radši ať to klidně jezdí po silnici,protože poslední dobou chodím z práce totálně bez šťávy.naši manageři nasmlouvali nový tratě,a přibylo strašně moc práce....
...za ho*no peníze

12:59:41
12.02.2008
12.02.2008

felda1,6
-> jerrom: ty asi myslíš "gumičky" to je těsnění mezi propojovací potrubí mezi vozama...hlavně na Vapech(vagon na uhlí)se jich vždycky chybělo-> pajavlk: kdyby tě Koloťuci slyšeli




12:50:54
12.02.2008
12.02.2008

felda1,6
-> pajavlk: vždyť já taky-"náš Bolek a Lolek"
10:58:20
12.02.2008
12.02.2008

pajavlk
-> jerrom: -> Luky.: aby si nezlomil násadu opravdu ne zas tak šíleně do toho netříská
nevim jak to chodí teď ale dřív s tím podkládali zdrže když byly už hodně obroušený a vymezovali tím sílu která tlačí zdrž na okolky

08:53:06
12.02.2008
12.02.2008

Luky
-> jerrom: řekl bych že je to proto když se netrefí železem, tak aby si nepřerazil násadu? 

07:36:40
12.02.2008
12.02.2008

jerrom
-> pajavlk: a když chodí koloťuk tak na tom kladívku na násadě má nějaký kroužky...jak gufera, nebo co to je?
07:23:32
12.02.2008
12.02.2008

pajavlk
-> haso: jestli tě zajímá něco konkrétně tak se klidně zeptej když budu vědět odpovím
práce toho "pána s kladívkem" je ještě mimojiné kontrola ložisek náprav tzn. na každé nápravě sou dva ložiskové domky s kluznými ložisky v nich je náplň maziva a první co by ukazovalo na problém v ložisku je jedho nadměrné zahřívání, na domcích jsou takové terčíky které při zvýšené teplotě změní barvu a avizuje to problém. Ložisko se za jízdy nikdy nezadře pouze se roztaví bronzová výstelka a hřídel se otáčí v kapalném kovu teprve po zastavení když vše vychladne dojde navrdo k zablokování ložiska, co by to znamenalo kdyby se souprava rozjela jsem psal níže
Samozřejmě i ČD jdou cestou pokroku a začali používat zařízení sledující "horkoběžnost" což je výraz pro stav kdy je průser v ložisku a dochází k jeho zahřívání. Konkrétně např. před žst. Pardubice je na kolejích umístěno nevýrazné čidlo v úrovni ložisek projíždějících vozů které měří teplotu ložisek za průjezdu vlaku. Data následně odesílá na velení do pardubic kde akustickým signálem informuje že např. že 8mé dvojkolí v soupravě právě projíždějícího vlaku se nadměrně zahřívá. Obsluha na to má čas zareagovat a připravit např. zálohu "mašinu k posunu" která rychle a operativně onen vůz ze soupravy odstaví mimo na prohlídku a vlak může pokračovat dál. Tím odpadá poměrně problémovej lidskej faktor. Za války ničili úmyslně železničáři vozy tím že do domků ložisek hodili hrst písku, co to udělalo při jízdě si určitě domyslíte. Dneska je "horkoběžnost" hned po brzdách nejsledovanější jev takže se nemusíte bát :)
práce toho "pána s kladívkem" je ještě mimojiné kontrola ložisek náprav tzn. na každé nápravě sou dva ložiskové domky s kluznými ložisky v nich je náplň maziva a první co by ukazovalo na problém v ložisku je jedho nadměrné zahřívání, na domcích jsou takové terčíky které při zvýšené teplotě změní barvu a avizuje to problém. Ložisko se za jízdy nikdy nezadře pouze se roztaví bronzová výstelka a hřídel se otáčí v kapalném kovu teprve po zastavení když vše vychladne dojde navrdo k zablokování ložiska, co by to znamenalo kdyby se souprava rozjela jsem psal níže

23:52:51
11.02.2008
11.02.2008

haso
-> pajavlk: inak celkom zaujimave citanie, konecne viem naco tam chodi pan s kladivkom a bucha...kludne este ak daco taketo zaujimave mas v repertoari tak napis

23:51:23
11.02.2008
11.02.2008

haso
co mi pripomina, otcov kamarat, asi pred 6-8rokmi, stal v rade auta lebo boli spustene rampy ze isiel vlak, pred nim stal TIRak, a odrazu sa rampy zdvihli a tirak sa zacal rozbiehat a jak sa dostal ten otcov kamos so skodovkou na kolajnice tak sa zacali spustat rampy dolu, kamion stihol prejst a on tam zostal stat na kolajniciach a rampy spustene, tak ze sa zachoval pohotovo (a to este boli tie drevenne rampy nastastie) a jak zbadal ze sa vali vlak tak si uvedomil ze auto je drahsie nez celne sklo, a dal jednotku a rozrazil autom tie rampy
a v podstate to bola jedina moznost ako zachranit auto, seba sa zachranit dalo stacilo vystupit ale on chcel zachranovat aj auto...
znie to sice neuveritelne, neviem ako sa to mohlo stat ze isli rampy hore a chvilku na to dole ale toto sa skutocne stalo a ked mi to otec hovoril tak som kukal s otvorenou papulou a vyplestenymi ocami

znie to sice neuveritelne, neviem ako sa to mohlo stat ze isli rampy hore a chvilku na to dole ale toto sa skutocne stalo a ked mi to otec hovoril tak som kukal s otvorenou papulou a vyplestenymi ocami

23:43:15
11.02.2008
11.02.2008

haso
-> Jozynek: nevim ale osobne si myslim ze obcas ked je hlavne ten prejazd pred krizovatkou (ako ich zopar v petrzalke je) tak sledujes co sa deje za krizovatkou a to aby si este kukal do stran ci ide vlak obcas ani nestihas...ale zas tam su spravene "semafory" a rampy takze relativne je to bezpecne
23:27:10
11.02.2008
11.02.2008

Jožynek
btw: staci si pozriet(teraz som dopozeral)na Markize tie katastrofy co chodia, aviu na priecesti nabral vlak 8mrtvych, vina šoféra avie

23:24:45
11.02.2008
11.02.2008

Jožynek
-> Bobesh: to ano, ale keby sa kazdy spraval tak ako má (to je jedno kde sa nachádza)tak by sa taketo veci nestavali alebo ich bolo určite menej

23:24:23
11.02.2008
11.02.2008

Matsoft
-> pajavlk 11.02.08 18:15:42: pekny 14" OR36 

22:48:15
11.02.2008
11.02.2008

pajavlk
-> Syny: a na to navazuje profese "koloťuka" při každým přepřahu např. se dělá zkouška brzdy fíra natlakuje potrubí a koloťuk obchází vozy kde poklepem na čelisti brzd podle zvuku pozná jestli je čelist uvolněná nebo dál tlačí silou na dvojkolí ale když na to někdo sere pak můžeš vidět jiskřící vozy apod. šílenosti
22:44:10
11.02.2008
11.02.2008

pajavlk
-> Syny: pokud použije "rychlobrzdu" okamžitě se vypustí všechen vzduch v průběžným potrubí a brzdy všech vozů jdou naplno takže ano zaflokuje se a to je nejrychlejší cesta k vykolejení.. pokud nákej fíra brzdí se soupravou jako prase tak klidně mašinu nebo vagon "obuje" v hantýrce to znamená že tím že se nachvilku dvojkolí zastavilo vybrousila se tam ploška. Takovej vůz nebo lokomotivu bezpečně poznáš když projíždí zní to jako rány kladivem a to je zase najlepší cesta k lomu kolejnice .. představ si jak do hlavy kolejnice mláti při průjezdu desítky tun váhy... po takový závadě jako plošky na dvojkolí se musí jet do dílen a dvojkolí přetočit na soustruhu případně vyměnit okolky
nejnáchylnější sou na to starý špalíkový brzdy (ty co tak děsně skřípou) moderní kotoučovky už maj systém podobnej ABS tzv. protismyk kterej tomu účinně zabraňuje. Zablokované dvojkolí je cesta k průseru na první vyhybce nebo nerovnosti většinou následuje cesta mimo koleje. Kolikrát sem v noci viděl projíždět nákladní vlak a ve tmě bylo vidět jak jedno z dvojkolí je rozžhavené doruda a odletují jiskry to znamená že se brzda neodbrzdila a dál drží. Nejhorší je to na podzim stači najet na vrstvičku bláta a spadanýho listí na kolejnicích a už se vezeš a pak je ti i pískování nahovno kolikrát sme přejeli nástupiště protože to prostě nebrzdilo
nejnáchylnější sou na to starý špalíkový brzdy (ty co tak děsně skřípou) moderní kotoučovky už maj systém podobnej ABS tzv. protismyk kterej tomu účinně zabraňuje. Zablokované dvojkolí je cesta k průseru na první vyhybce nebo nerovnosti většinou následuje cesta mimo koleje. Kolikrát sem v noci viděl projíždět nákladní vlak a ve tmě bylo vidět jak jedno z dvojkolí je rozžhavené doruda a odletují jiskry to znamená že se brzda neodbrzdila a dál drží. Nejhorší je to na podzim stači najet na vrstvičku bláta a spadanýho listí na kolejnicích a už se vezeš a pak je ti i pískování nahovno kolikrát sme přejeli nástupiště protože to prostě nebrzdilo

22:43:41
11.02.2008
11.02.2008

pinokio110
-> Syny: kola zablokuje,ještě pod ně sype písek-setrvačnost je setrvačnost
22:40:32
11.02.2008
11.02.2008

gabo000000 - zrušená registrace
husteee

22:30:18
11.02.2008
11.02.2008

Syny
-> pajavlk 11.02.08 18:23:43: A to je jen rozjeta lokomotivka... Copak potom takova souprava :)
Jen by mi zajimalo - ta lokomotiva nouzove nebzdi zpusobem, ze zaflekuje kola? Asi ne co - to by se k tem kolejim pomalu privarila z takovyhle rychlosti...
Jen by mi zajimalo - ta lokomotiva nouzove nebzdi zpusobem, ze zaflekuje kola? Asi ne co - to by se k tem kolejim pomalu privarila z takovyhle rychlosti...
21:48:04
11.02.2008
11.02.2008

Bobesh
-> Jozynek: Škoda je dobrýho člověka...
19:02:23
11.02.2008
11.02.2008

Jožynek
-> pajavlk: tak to je huste video
len skoda toho auta


18:23:43
11.02.2008
11.02.2008

pajavlk
takhle bych tady moh pokračovat celou noc a dávat tady fotky z havárek na přejezdech
naposled pro inspiraci co se asi na tom přejezdu děje
http://www.youtube.com/wa tch?v=zCrHwqGfkYs
naposled pro inspiraci co se asi na tom přejezdu děje
http://www.youtube.com/wa tch?v=zCrHwqGfkYs
18:20:06
11.02.2008
11.02.2008

pajavlk
za to taky moh člověk v autě
18:18:46
11.02.2008
11.02.2008

pajavlk
.
18:18:12
11.02.2008
11.02.2008

pajavlk
.
18:17:41
11.02.2008
11.02.2008

pajavlk
-> p.b.: to je z blesku tam je normální 

18:17:17
11.02.2008
11.02.2008

pajavlk
jak asi bylo strojvedoucímu ?
18:16:40
11.02.2008
11.02.2008

p.b.
-> pajavlk 11.02.08 18:15:18: To musel bejt rychlík jako prase - kocour a 010 

18:16:20
11.02.2008
11.02.2008

pajavlk
.
18:15:42
11.02.2008
11.02.2008

pajavlk
škodovka vážení
18:15:18
11.02.2008
11.02.2008

pajavlk
.
18:14:48
11.02.2008
11.02.2008

pajavlk
náraz kamionu do boku rychlíku
18:14:12
11.02.2008
11.02.2008

pajavlk
.
18:13:40
11.02.2008
11.02.2008

pajavlk
hodím vám sem pár fotek pro ilustraci třeba si pak aspoň někdo z vás rozmyslí na přejezd vjíždět
17:59:49
11.02.2008
11.02.2008

pajavlk
-> Majkl: většinou tam kde nákej blbec vjede plnou rychlostí na blikající přejezd 

17:58:10
11.02.2008
11.02.2008

Majkl
-> pajavlk: kde se da sehnat lokomotiva na pneu, ze jeszi na silnici? 

17:56:03
11.02.2008
11.02.2008

pajavlk
ještě jedna fotka komentář myslim nepotřebuje
17:10:54
11.02.2008
11.02.2008

Jožynek
Fiesta-bezpečne auto

17:10:21
11.02.2008
11.02.2008

pajavlk
-> felda1,6: jen by mě zajímalo jakej maj typ ovládání protože viamont co jezdí do svobody má 704 ovládanou normálně RC soupravou to se mi moc líbilo
jinak co sem tam tejden dělal je tam celkem šrumec na tý trati čd jednak tam lítá unipetrol a taky jezdí kaučuk a kerosin myslim takhle kdyby byly vytížený všechny tratě to by byla úleva na silnicích

17:09:23
11.02.2008
11.02.2008

Jožynek
Ja ked som bol v lete na prázdninách v Lískovej(pár KM od RK)tak tam som mal prejazdy (hned 2 od seba vzidalené pár M a osvetlené)od domu 20M som ich z ona videl...A jedneho pekneho dna pozerám idu závory dolu a týpek si veselo ide(stary Transporter) na prejazd a pritom to blikalo!!...miesto toho aby zastal to surovo presiel!!...samozrejme ho závora jebla po streche, presiel to, zastal, vystupil daco tam nadával, nastupil a odisiel...akoze toto moze spravit podla mna len kkt ja to nechapem

17:07:14
11.02.2008
11.02.2008

pajavlk
-> felda1,6: kocoury sem nemyslel jedná se o tyhle stroje
17:00:32
11.02.2008
11.02.2008

pajavlk
-> Vojta: většinou se jedná o o naftový motor řady ČKD K6S 310 DR o výkonu 990 kW který napřímo pohání trakční alternátor a až teprve příčně uložené ss motory v nápravách pohání vlastní dvojkolí. Dneska už se dávají při generálkách nebo přestavbách motory Caterpillar. Můžu ti říct že např. při výměně vložek válců se neobejdete bez jeřábu a v pokoji mi visí na zdi pístní kroužek právě z šestiválce KS6 a vrtání má skoro 330 mm
např. při startování se nejdříve rozjede olejové čerpadlo jednak celí motor promaže, natlakuje mazací okruh a pak teprve může dojít k vlastnímu startu. Naopak při odstavování motoru by se měl motor nechat rachotit ještě 10 minut na volnoběh jinak při okamžitém stopu z výkonu dojde k zapečení pístních kroužků. Zajímavé je třeba že kdysi hojně použiváná ruská lokomotiva Sergej označení T 679.1 měla dvoutaktní ! naftový motor který měl při 750ot/min výkon 2000 koní 
jestli tě zajímá vlastní vzhled agregátu tak posílám pohled který většinou v provozu nezažiješ ..
p.s nehoda se stala 1.10 u Mostu Strojvedoucí unipetrolu projel stůj a narazil zezadu do vyrovnákové soupravy ČD


jestli tě zajímá vlastní vzhled agregátu tak posílám pohled který většinou v provozu nezažiješ ..
p.s nehoda se stala 1.10 u Mostu Strojvedoucí unipetrolu projel stůj a narazil zezadu do vyrovnákové soupravy ČD
16:32:01
11.02.2008
11.02.2008

Vojta - zrušená registrace
vyfotte nekdo motory z tech Dieselovych masin viz paro obrazku vyse...to me dycky zajimalo co to tam je za motor.
pokud ma nekdo nejake blizsi tech. info tak sem s tim.
pokud ma nekdo nejake blizsi tech. info tak sem s tim.
16:25:19
11.02.2008
11.02.2008

Syny
-> felda1,6: nemuzete pustit dva vlaky proti sobe nebo stahnout zavory 10sec pred tim nez projede vlak? 

16:20:49
11.02.2008
11.02.2008

felda1,6
-> Syny: to je ještě starý ovládání-ale spolehlivý. počítč je sice pohodlnej ale moc nás hlídá
