kdo stavíte barák????

prohledat
139 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 31.12.2007 do 01.03.2008, založil/a michalik-ten sedmý
řadit dle data
19:40:03
02.01.2008
Saky
-> Labros: no tak ja si na vlak nemuzu stezovat protoze s nim nejezdim-)) ale jezdi 3 az 4krat do hodiny. jsme na hlavni trati..
mimochodem kdyz jsem bydlel v Krci a jel jsem autem do prace tak sem to pod 30minut nedal a zpatky v pul ctvrty taky klidne dve hodiny.. kdyz sem jel MHD tak asi 50minut... ted kdyz jedu MHD tak 35minut a kdyz autem tak 18minut... takze pro me je to cestovani urcite prinos..
15:27:23
02.01.2008
Labros
-> Saky: akorát kolegové co mají baráky tam někde jako ty říkají že je to v podstatě o rozvážení a svážení dětí ráno a večer. A sice tam třeba jede komfortní vlak, ale jednou za půl hodiny takže si to člověk musí pohlídat. Dvě auta v rodině jsou tam nezbytnost a poskakovat každý ráno někde před Prahou na dálnici není žádnej med..
Ale jinak ten venkov má taky spoustu výhod, hlavně ty ceny jsou tam daleko rozumější.
14:40:51
02.01.2008
Saky
-> Labros: no hlavne ja to beru jinak... 1500kc/m2 dva km od cedule Praha a za ceduli Praha 3500kc/m2 -)) a vlak tam jede stejnej do Prahy, autobusy taky (do centra) je to v podstate uplne stejne daleko a na pozemku to mas 2mega rozdil-).. zase na druhou stranu mas úprazdnej pozemek k tomu musis jeste neco postavit-) ale zase kdyz si predstavim mlady lidi co si berou na hypoteku 2+1 a budou to 30 let splacet.. jako pro mlady super ale co za par let az tam pribydou dve deti? no neni to zadna sranda dneska bydlet v Praze.. a kazdej se tam tahne.. tamhle nekde na mostecku mas za 300000 4+1 jak krava a tady nekoupis ani garaz..
14:34:41
02.01.2008
Labros
-> Saky: v poho, aspoň zajímavé téma :) jinak 1,5mil za pozemek ještě jde, oproti cenám bytů v Praze :))
14:23:58
02.01.2008
Saky
-> Labros: ja uz ctu jen asi tak setinu toho tady.. v podstate uz jen motor a podvozek celkem pravidelne a kdyz mam houby co na praci jako treba dneska tak se klidne pustim i do vetsich debat-)
mimochodem ja jsem celou dobu psal o teplovzdusnem vytapeni s rekuperaci tepla.. dokonce sem popsal i princip .. to ze to nekteri ctenari cetli jen tak z rychliku za to ja nemuzu.. vlastne muzu kdybych to psal kratsi..
14:20:19
02.01.2008
Labros
tak to vy jste se tady hádali na deseti stránkách a pak zjistili, že jeden mluví o tepelným čerpadle a jeden o větrání s rekuperací? Už chápu, proč je čas na virtu tak špatně strávenej :)) Akorát nechápu, proč sem teda Saky pořád chodí, když je to tak zabitej čas.
14:17:32
02.01.2008
Saky
-> Baghira: jezis to uz ti dochazej argumenty ze se poustis do slovickareni? ber to jako debatu u piva a oba vime o cem mluvime.. ty tvrdis neco ja ti oponuju a dodam hodnoty, stranky kde se to da najit atd.. kdyz chces oponovat dal oponuj na urovni a dodej taky material kde se to da overit jinak je to debata o nicem.. jinak tepelny odpor konstrukce je v podstate primo umerny souciniteli prostupu tepla.. R=1/k pokud chces tedy zabihat do detailu muzeme pripocitavat jeste odpory pri prostupu tepla na vnitrni a vnejsi strane konstrukce ktere jsou typicky pro obvodove steny Rsi 0,25-0,13 (pro okna) a Rse typicky 0,05 takze si k tomu klidne ty 0,3 pricti.. nicmene kdyz se bavime o odporech nekde kolem 4 tak jestli je to 4 nebo 4,3 zas nehraje takovou roli
14:05:02
02.01.2008
Baghira
-> Saky: Záběry z termokamer vídám celkem pravidelně, stejně tak jako záběry z dřevostaveb a sendvičů a proto si můžu udělat obrázek, kterej jsem si udělal :-).
14:03:13
02.01.2008
charon
Náhodou tady ohle téma sleduju furtum furt, neb letos bo příší rok budu muset začít řešit svý vlastní bydlení a tady bych se mohl dovědě něco přínosných věcí ... Jen tak dál ...
14:02:03
02.01.2008
Baghira
-> Saky: V tom, že si pleteš součinitel prostupu tepla s tepelným odporem, což je uplně jiná hodnota a pro tepelnej odpor se počítá se součinitelem prostupnosti tepla, ale jen jako s položkou ve vzorci. Mimochodem k dosažení tepelnýho odporu, což je základní porovnávací položka konstrukcí je u lehčených konstrukcí potřeba mnohem menšího součinitele tepelný prostupnosti. Třeba K-kontrol se 160mm polystyrenem má stejnej součinitel tepelný vodivosti jako Supertherm 49 + 5cm polystyrenu, ovšem o neco horší tepelný odpor, protože se při výpočku počítá i s akumulačnímy schopnostmi konstrukce, který jsou u sendviče pochopitelně menší.
13:58:27
02.01.2008
DuriQ
omg to su ody 1
13:56:13
02.01.2008
Saky
-> Baghira: jenze ty to porovnavas s tepelnym cerpadlem z ktereho chces brat teplo v podstate stale.. tady nedojde k promrzani nebot nevetras stale a kratkodobym vetranim to nepromrzne.. ale to je jedno nehadejme se o ucinnosti i kdyby to melo ucinost treba 50pct tak je to porad polovina nakladu usetrena kdezto ostatni to vyvetraj pryc.. docela usmevne je ze jeden system rikas ze jsou cisla ucinosti prehnane blaboly a druhy system, kdy jsou tepelne odpory cihel mereny v laboratornich podminkach pri dokonale stavbe povazujes za minimalni a tvrdis ze na jakekoliv stavbe toho docilis.. -) videl si nekdy obrazky z thermokamer zdenych baraku-)
13:50:33
02.01.2008
Saky
-> Baghira: jinak k tem soucinitelum prostupu tepla.. tak jsou soucinitele dany normou a pak jsou soucinitele doporucovane dany normou pro svisle tezke steny 0,38W/m2K a doporucena je 0,25 a cihla 44STi pokud je zdena na drahe thermomalty a ohozena specialni thermomaltou ma dle katalogu 0,24 tzn ze pokud je zdena na klasicke malty jak to vestina dela a nahozena klasickou omitkou tak nebude splnovat doporucene hodnoty.. proto taky cihlari vymysleli slavnou cihlu 49cm aby uz ty doporucene hodnoty splnovala.. za par let nekdo doporuci hodnoty 0,2 a cihlari zase pridaj par cm na cihlach.. proste podle me kravina.. takze me ukaz kde jsem psal blbosti..?
13:47:18
02.01.2008
Baghira
-> Saky: A 85% je nesmysl...reklamní blábol. Tak možná při venkovní teplotě 15 °C.
13:45:29
02.01.2008
Baghira
-> Saky: Ježiš já o voze a ty o koze...Tepelný čerpadlo a rekuperace tepla, je jedno a totéž!!! Rekuperace tepla může být ze vzduchy, z vody i ze země. Záleží jen, který ze systémů se zvolí. Může to být systém vzduch x vzduch, voda x vzduch, voda x voda, vzduch x voda, země x voda ...atd. prostě jak má kdo možnosti. Rekuperační teplovzdušný systém je vzduch x vzduch a je z těchto systémů nejmíň účinej, to jsem psal.
Stránky který píšeš samozřejmě znám, je to jeden z našich dodavatelů.
13:37:11
02.01.2008
Saky
-> Saky: pokud te zajima co to je nastuduj si stranky www.atrea.cz vytapeno je klasickym elektrokotlem.. rekuperacni jednotka slouzi pouze k rizenemu vetrani tzn aby teplej vzduch kterej vetsina lidi vyvetra oknem ven bez uzitku se v rekuperacni jednotce vyuzil a ten se vyuzije z 85pct....
13:33:59
02.01.2008
Saky
-> Baghira: aha tak uz sem pochopil.. ty stale netusis co je rekuperacni vymenik a horkovzdusne topeni.. to nema s tepelnym cerpadlem nic spolecneho!!!!!
13:19:28
02.01.2008
Baghira
-> Saky: Cože? Co to meleš, víš vůbec jaká je dnes norma na obvodový zdivo? A víš kolik ti dá supertherm 49 + 5 cm polystyrenu? To je asi 3 krát nad normou? Podívej se do tabulek.
13:16:57
02.01.2008
Baghira
-> Saky: Ale spotřeba energie 2,8 Kw na rekuperační jednutku v nízkoenergeťáku je přece naprostej nesmysl, to se obávám, žes těm reklamním kecům právě naletěl... To je možný tak se zemníma vrtama a to za ideálních podmínek, kde je pořizavací cena kolem půl milionu a který jsou mnohem účinější než rekuperace vzduch x vzduch. Samozřejmě já když se bavim o rekuperaci, tak těch 48% beru výkon vytápěcí, protože rekuperaci beru především, jako vytápecí jednotku. Nemůžeš počítat 5,5Kw při -20 °C, když v tu chvíli je provoz rekuperační jednotky neekonomickej a je u ní větší spotřeba elektrické energie, než je spotřeba samotného elektrokotle (beru elektrokotel, jako nejčastější použití s rekuperační jednoutkou). Těch 50% účinnosti je při teplotě kolem 0 °C, ovšem ta se s každým stupněm dolů samozřejmě snižuje a od -5 °C se stává provoz rekuperace neekonomickej...kdo tvrdí opak lže!
Nevim teda co máš za jednotku, ale já mám v ceníkách nejlevnější jednotky kolem 80 tisíc. Dají se sehnat i levnější, ale těm vždy něco chybí. Každopádně zrovna rekuperace vzduch x vzduch je ta nejmíň účinná, pokud chce někdo 85% účinost rekuperace za všech okolností, nechť si pořídí rekuperaci voda x voda, ale musí počítat s hodně vysokými náklady.
Mě je jedno co v baráku kdo má, jen nemám rád, když někdo uvěří reklamním řečem prodejce, nainstaluje si to do baráku a pak zuřivě brání svůj projekt, aby nebyl za vola, kdyby sám zjistil, že nehorázně přeplatil.
12:46:59
02.01.2008
Saky
-> Max: ja jsem uz dostavel bude tomu asi rok.. bohuzel jsem stavel taky z thermu ktery sem potom doizoloval vatou stalo me to spoustu penez a vlastnosti nic moc.. resp vlastnosti jsou hodne nadprumerne, ale za ty prachy co to stalo jsem mohl mit lepsi vlastnosti pri mensi pracnosti i cene a vysledna stena mohla byt slabsi..
taky jsem dal na reci projektantu jedine therm dela se z toho 90pct domu.. a ja se o to zacal zajimat az kdyz hruba stavba stala.. tak sem jeste stacil par veci predelat ale se zdmi jako takovymi uz clovek nic neudela.. dnes uz bych z toho nestavel, urcite ne tak jako vetsina tzn 44 nebo 49stenu a na to nesmyslne 5cm polyse.. jako netvrdim ze je to spatne to urcite, normu to pokud je to postavene 100pctne na thermomaltu tak to s odrenejma usima splni.. ale ve skutecnosti to takove nikdy neni.. proste se da stavet lepe a levneji..
12:40:26
02.01.2008
Saky
-> Baghira: no ja beru stavbu jako komplet.. tzn obvodovou obalkou samozrejme myslim i strechu podlahy a okna.. samozrejme nejvetsi cast tepla utece okny ale i to se da eliminovat treba roletami.. ale o tom jsem vubec psat nechtel.. samozrejme kdyz nekdo stavi tak musi pouzit izolace v nejakem pomeru vsude.. proste tezko nekdo postavi super steny a do stropu neda nic..
co se tyka tech mejch 48pct jak jsem psal.. to neni ucinost rekuperace ale ucinost topneho systemu.. a topny system v tomto pripade muze tvorit cokoliv.. v mem pripade elektrokotel ohrivajici topnou vodu, klidne to ale muze byt plynovy kotel nebo treba tepelne cerpadlo nebo klidne kotel na pevna paliva.. proste pokud ma nominalni vykon navrzeny na venkobni teplotui - 20 tak pri prumerne venkovni teplote 3st a vnitrni teplote 20st a jede na cca 48pct a je uplne jedno co to je..
mas vubec nejakou predstavu o cenach rekuperacniho vymeniku kdyz pises jaka je to drahota? myslim ze rekuperak stoji kolem 17000kc ale nechci se hadat, cela jednotka ktera je osazena dvema ventilatory radou klapek a serv ridici elektronikou filtrem ruznejma prepazkama, rekuperakem a tepelnym vymenikem stoji pod 50000, takze i kdyby se to posralo za tvych 20 let, me informace jsou jine ale to je fuk tak porad stoji vymena rekuperaku jednou za 20let mene nez to co da nekdo v obdobi 20let za pravidelne revize plynoveho kotle.. a myslim si ze oba verime tomu ze plynovy kotel za 20let bude ve stavu KO.. a mimochodem jaky plynovy kotel stoji 15000? s rozsahem 3-11kw? o rozvodech by taky clovek mohl diskutovat jak budou vypadat za tvych 20 let provozu? horkovzdusnemu kanalu coz je jen ohnuty pozinkovany plech rozmeru 5x20cm zality v polystyrenove izolaci a podlaze se nestane vubec nic..
malo je relativni pojem.. ale ja pri tepelne ztrate 5,5kW protopim dejme tomu 10000kc korun v elektrice.. pokud bych topil v plynu stalo by to hodne podobne penize, a kdyz pripoctu nutnou kazdorocni revizi (v pripade jakehokoliv problemu reseneho pojistovnou je to prvni doklad ktery pojistovna chce hned po sjednane pojistne smlouve) tak by me to vyslo draz.. ale to je jedno to neresme.. davam jako priklad nejdrazsi energii a tedy mych 10000kc pokud bych tedy topil v prumeru na 9kw tak bych platil za energii cca 32000kc rocne /pocitam s tim ze 5,5kw je pri -20ti a prumerna je nekde kolem 3 tedy v prumeru jedu na 50pct tedy na cca 2,8kW pri tvych 9kW je to 3,2krat vice..
takze rocne usetrim 20000kc tedy pokud cenu moji rekuperacni jednotky odectu od tve ceny plynoveho kotle mam ji zaplacenou drive jak za dva roky.. takhle jsi to chtel ty.. ja dodavam ze to neni objektivni nebot nemuzes pocitat jen jednotku ale vse okolo ale i tak se to za cca 10let zaplati kdyz porovnavas kvalitne zateplenej dum s rekuperaci a nejakou beznou klasiku s plynovym kotlem.... .. ale zvrhlo se to uplne nekam jinam.. o tom se da dlouze diskutovat a musim upozornit ze ja nejsem zadnej prodejce techto systemu ani se nepohybuju v oboru stavebnictvi takze to jestli si to nekdo da ci neda je me uplne jedno.. proste si na to clovek musi udelat nazor sam a nedbat na reklamni kecy vsech okolo a okolo nebot v reklame lzou vsichni...
12:22:02
02.01.2008
Max
jejda vy jste se rozepsali :-)
Známej teďka dodělává barák,nevim z čeho stavěl respektivě si to nepamatuju....byly to tvárnice,lehký a dutý,vylejvaly se betonem. Po baráku rozvod vzduchu a rekuperační jednotka...jsem zvědavej jak je to udělaný a jak to bude fungovat. dělal to hlavně kvuli dětem,že se ten vzduch čistí ...jsou to alergici. ALe hlavně "na to má".

Já osobně stavim dílnu ze superthermu 30P+D. je mi to sympatičtější než ytong...ale byl jsem rozhodnutej pro téměř cokoliv,co bude cenově nejdostupnější. Vzhledem k tomu, že těch cihel byl kamion,tak jsem se z ceny nějakej 47kč za cihlu na 31,2 což bylo zajímavý. Postavili jsem to sami,pod odporným dohledem jak sjem psal....Jsem rád že jsem si to dělal sám,pač jsem se s tim třeba prděl,ale aspon jsem se to naučil.
Nemám teda překlady nad aknama a vratam od heluzu,nad vrata dvě 20 traverzy, nad oknama klasicky uhelník a cihly. Doporučovali mi orig překlady,kvuli tepelnejm mostum,nicméně rozpočet neni velký a je to "jen" dílna. Zvenku bude polystyren, asi 5-7cm,ještě uvidim. Strop sádroš,nad tim izolace,podlaha z OSB desek puda na bordel :-) a střecha z kingspanu... Na dílnu si myslim že to nebude špatný. Izolační vlastnosti to bude mít 10x lepší než nás nezateplenej starej barák 4


-> Saky: z čeho budeš stavět nebo stavíš ty ?
11:57:16
02.01.2008
Baghira
-> Saky: No nebudu se tak rozepisovat neboj :-)...jen pár drobností...obvodovym pláštěm nebudeš v případě větší tepelný prostupnosti, tedy když máš zateplenej celej objekt, jenom stěny ne, mít nikdy 90% ztráty, ale maximálně 30%...Největší tepelný ztráty objektu jsou okna a dveře (35%) a z pevných konstrukcí střecha (případně strop) a obvodové zdivo (obé kolem 25%), dále podlaha v nejnižžim podlaží (kolem 15%). Samozřejmě, stavět nízkoenergetickej objekt je dnes téměř víc než dobré, ovšem je třeba si uvědomit, že stavebník na všech těch izolacích taky klidně připlatí i kolem milionu korun. Takže nastává otázka, zda nepostavit objekt se standardními vlastnostmi s možností onu izolaci kdykoli rozšířit...a to je to co jsem psal. Fasádní zateplovák se nemusí nikdy udělat hned, ale může se udělat "až budou..." totéž se týká izolace podkroví, který se nemusí dělat hned, ale "až někdy..."
Co se týká tý rekuperace, určitě si to nepletu, sám píšeš, že při 3°C je účinnost 48% a to je přesně co píšu...z 50% přitápíš elektrikou a ano máš pravdu při 9KW je to neznatelný, ovšem dál je životnost tý rekuperační jednotky, která je maximálně 20 let, takže tě v tu dobu čeká opět nemalá investice. Jenže když si někdo koupí plynovej kotel 3-11KW za 15 tisíc, natahá rozvody po baráku, což rozdíl od natahání teplovzduchu, kterej taky není z nejlevnějších bude dejme tomu 20-30 tisíc a bude topit na těch tvých 9KW tak protopí plynem tak málo, že by při ceně rekuperace topil plynem kolem 40 let zadarmo. A to nepočítám, že životnost tý rekuperační jednotky je jak jsem psal zhruba 20 let, takže během těch 40 let další velkej náklad. Neříkám, ovšem že je to špatný, to vůbec ne...říkám, že je to v současnosti krajně neekonomický a chce to jen počkat, než splaskne ta první módní bublina a ta jednotka bude za cenu srovnatelnou s plynovym kotlem, což je otázka 5-10 let, když člověk vidí, jak to do současnosti spadlo.
Jinak máš pravdu teplovzduch není žádnej problém, mám ho taky jako doplňkový vytápění, ovšem od krbu samotíží, chtěl jsem na elektrice absolutně nezávislej systém, ale ta investice taky není malá...
09:45:34
02.01.2008
Saky
takhle to vypada kdyz clovek nema co delat-) kaslu na to psat romany..
09:44:42
02.01.2008
Saky
-> Baghira: jinak kdyz uz sem o tom zacal tak pokud se prave clovek pusti do stavby a zene se za materialama s co nejvetsim tepelnym odporem a skutecne to postavi.. tak nakonec zjisti: cim horsi dum (z hlediska tepelnych ztrat) tak se mu absolutne zadna rekuperace tepla nevyplati.. nebot treba tepelne ztraty obvodovou konstrukci budou treba 90pct a vetranim 10pct takze pokud dam rekuperaci a z tech 10pct usetrim 85pct tak sem v celkove tepelne bilanci usetril treba 8pct tepla.. ale pokud clovek zacne stavet rozumne a snazi se zmensit tepelne ztraty obvodove konstrukce tak zjisti ze se dostal na pomer treba 30pct obvodem a 70pct vetranim (a vetrat musi jinak by tam chcipnul) a kdyz pak da rekuperaci tak kdyz usetri z danych 70pct 85pct tak celkove usetri treba 50pct energie potrebne na vytapeni a o tom to je.. proste treba pasivni dum nejde postavit bez rekuperace... a pak uz je jen na cloveku jak se rozhodne.. ja tvrdim ze dum clovek nestavi na par let a proto by se nad tim mel zamyslet.. to ze ceny energii pujdou neustale nahoru na to se muzeme spolehnout tak proc to nezminimalizovat.. ano nastane otazka, kam az je to ekonomicky navratne a kde je to jiz silenost, a na druhou stranu kdyz bude stat energie treba 10krat tolik tak lidi v panelaku se nedoplatej a umrznou-) tak proc to resit-)
jinak rekuperace neni o tom jen usetrit par korun za topeni ono taky cast techto uspor sezerou motory ktere honi vzduch i kdyz jsou to nizkovykone ventilatory tak se to nascita.. ale je to hlavne o kvalite bydleni.. proste od te doby co v tom bydlim neznam spatny vzduch.. stavy kdy jsem prisel z hospody a rano se nedalo v mistnosti dejchat kazdej znate.. tady diky vymene vzduchu a vetrani toto nepripada v uvahu, prach v mistnostech ktery se dostane klasickym vetranim tady nehrozi, diky filtrim se vzduch neustale cisti atd.. a to je to plus k nezaplaceni.. samozrejme nemit prachy tak si clovek posklada do kazdy mistnosti jeden primotop a s rozumne zateplenou stavbou muze topit treba 15let zadarmo nez by zaplatil tento system.. ale na druhou stranu clovek nakoupi spoustu zbytecnosti, luxusni dvere baterie kuchynske linky atd.. ktere se daji kdykoliv vymenit, ale obvodovy plast a topny system vymenit uz tak jednoduche do budoucna nebude..
09:29:54
02.01.2008
Saky
-> Baghira: nevim jestli si s necim rekuperaci nepletes ale nemas v tom pravdu, rizene vetrani s rekuperaci tepla spojene s teplovzdusnym vytapenim funguje uplne jednoduse (www.atrea.cz napriklad) princip je uplne jednoduchy a co je jednoduche se vetsinou nemuze skurvit.. v podstate v kazde obytne mistnosti je privod a v kazdem patre je vetsinou jeden spolecny odvod vzduchu.. jeden ventilator tedy prohani celym domem vzduch, ktery se podle nastaveneho rezimu bud prihriva (v podstate obdobny system jako topeni v aute kdy topna voda jde do vymeniku pres ktery se prihriva proudici vzduch) nebo se muze i chladit kdyz na to prijde.. nebo muze jen tak cirkulovat.. do cesty je vrazen filtr.. v rezimu vetracim se cast tohoto vzduchu pres rekuperacni vymenik coz je v podstate bedna ktera ma ucinnost realnou kolem 85pct teply vzduch ktery by se pri klasickem vetrani okny vypustil bez uzitku ven ochladi vzduchem "cerstvym z venku" kteremu tim preda cast svoji teploty.. takze je zamezeno unikani tepla vetranim z cca 85pct.. ano mas pravdu ze pokud jsou venku minusove teploty hrozi zamrznuti rekuperacniho vymeniku a nutnost snizeni jeho ucinosti obtokem vetraciho vzduchu.. jenze v praxi nikdy neni tak velka potreba vetrani aby bylo nutne vetrat tak dlouho aby k tomuto stavu doslo.. dale nevidim duvod proc by jako takoveto topeni nemohlo byt jedinym zdrojem vytapeni? Kazdy topny system je spocitany na nejaky vykon a kazda stavba ma spocitane nejake tepelne ztraty.. takze budes-li dimenzovat vykon topeni na tepelne ztraty domu pri rekneme -20stupnich venkovni teploty a 20stupnich vypocetni vnitrni teploty ... bude Ti cely system vyhovovat az do teploty onech -20stupnu venku kdy pojede na 100pct a vevnitr budes mit danych 20st a nebudes uz mit moznost si vic pritopit.. takovato situace ovsem v nasich podminkach nastane jen nekolik dnu v roce naopak prumerna teplota v zimnim obdobi je kolem 3st a tedy system pojede v prumeru na nejakych 48pct sveho topneho vykonu.. mozna sis to spletl s necim jinym co s tim malinko souvisi a to ze vzduch jako topne medium nema dostatecnou kapacitu aby mohl prenest dostatek tepla takze tyto systemy jsou koncipovany do max 9kW tepelne ztraty objektu.. a velke domy stavene beznou technikou a stavebni nekazni takovychto hodnot mnohdy nedosahuji.. proto nelze navrhnout pouze toto topeni ktere bude schopne pokryt treba tepelnou ztratu do -5st venkovni teploty napr... ale to neni problem rekuperace to je "problem" teplovzduchu... nicmene moderni je stavet nizkoenergeticke domy a tam se s takovymto omezenim prakticky nesetkas.. samozrejme stale je tu slozka projektantu ktera navrhne topny system jednoduse tak ze objem domu vynasobi koeficientem a vyjde jim tepelna ztrata, tyto koeficienty jsou vetsinou prehnane a dany "ne"zkusenosti projektantu a pak vychazeji RD s kotly o vykonech 24 30kW a podobne .. ano nekdo namitne aspon ma jistotu ze bude mit teplo.. ano to ma ale knicemu a hlavne za stavebnikovi penize.. jinak jeste k tomu teplovzduchu teoreticky se da samozrejme prenest i vetsi tepelny vykon.. ale musel bys zvetsit prutok vzduchu coz uz by nemuselo splnovat naroky na prumernou rychlost vzduchu v topnem kanale.. uz takhle si kazdej mysli ze v baraku vytapenym vzduchem fouka vzduch jak na sibiri-) vetsinou lidi kteri v takovem dome nikdy nebyli.. a nebo muzes samozrejme zdvojit system coz je ale celkem drahe reseni.. obecne je nejjednodusi snizit tepelne ztraty domu na minimum a pak nemusis resit otazku cim topit.. nebot treba me je uplne jedno jestli svych 5-8000kW rocne protopim drahou elektrinou v mem pripade nebo se budu tahat s koksem abych usetril.. proste mam tak nizkou spotrebu tepla ze toto nemusim resit.. pokud bych stavel klasicky a mel ztraty 17kW (22/-20) tak jak sem mel v projektu pak bych mel rocni spotrebu tepla asi 3,5krat vetsi tak pak uz stoji za to uvazovat o tom cim topit..
09:14:01
02.01.2008
Bery
to toho přibylo...
koukám je nás tu dost rekonsruujících...já co se týká výběru řemeslníků-nemám s tím problém,buď jsem s těma lidma makal na stavbách osobně,nebo je znám jako že občas jezdili pomáhat-ať už jsem chodil makat na střechy,zedničit,bourat atp..i když nejsem řemeslník,mám 2 zdravý a celkem schopný ruce,takže spoustu věcí dělám sám,nebo mám neustálý stavební dozor:-)jinak rekonstruuju podkroví,který mělo balkon,takže nová střecha,balkon zastřešený a jsem na 115m2,což je dostačující..co bude s přízemím se uvidí až budu nahoře,ale koketuju s myslenkou velkých vrat,dlezbou po celém spodku a parkováním pro okřídlené šípy...
07:27:18
02.01.2008
Zazaa
-> Baghira: jenze pri pouzivani mikroventilace ve chvili kdy topis se prakticky rovna degradaci novejch oken na uroven zkroucenejch spaletovejch :)
proste mikroventilace ano, ale v zime kdyz se topi tak je lepsi vetrat radeji 1-2x za den ze poradne otevres okna

to co ma kamos je tohle www.durisol.cz/ svepomoci to sice clovek nepostavi, ale kdyz si nechas udelat jen tu hrubou stavbu tak v celkovem pomeru je to tak 20% nakladu a na kamose a zname jeste spousta prace zbyde :)
nehlede na to ze se necha usetrit na DPH a bolestech zad :)))
00:10:28
02.01.2008
Baghira
-> Zazaa: Tak má kámoš systém Velox, ale jak říkám...drahý, náchylný na špatný provedení...stavba svépomocí v podstatě nehrozí...nehledě na to, že je celá konstrukce velmi těžká a skladbou v podstatě totožná s cihlou + polystyren, akorát, že tu cihlu nahradí litej lehčenej beton. Ale osobně bych to udělal radši než ytong (u novostavby).
Ale mikroventilace v oknech tak funguje...můžeš ji použít kdy chceš, neznamená to přece, že by to bylo pořád ve fázi mikroventilace...mikroven tilace se používá ve chvíli, kdy je v místnosti zdroj vlhkosti...což je za běžnýho provozu člověk...když jsi v práci nevětřáš, proč taky.
23:55:31
01.01.2008
Zazaa
no postavit tenkej nosnej skelet a na to zvenku izolaci je asi idealni varianta ... o tom nema cenu se hadat, stejne tak nepochopitelne prosazovani porothermu (ja ten matros taky nemam rad :))

zajimavej barak ma postvenej kamos z prace ... nosne zdi jsou postavene z desek mezi kterejmam je mezera ktera se vylila betonem a tvori nosne jadro zvenku je izolace a zevnitr pak omitka

osobne mam ty dostavovave casti z Ytongu , hlavne z duvodu ze to je na starejch "zakladech" takze vaha tvarnic mela neco do sebe

a k tem oknum ... mikroventilace je fajn ale tak od jara do podzima kdy to proste trochu luftuje a nicemu to nevadi
v zime je uplne nanic a nez mit otevrenou mikroventilaci tak clovek nemusel investovat do oken a mohl nechat stare kterejma tahlo :)
pokud se topi tak mikroventilace ma bejt zavrena a vetrat klasicky , podle me to neni problem a proste kdyz prijdu domu tak otevru okna na jednom konci baraku, dojdu na druhej konec otevru taky, zapalim v krbu a zase oboje okna zavru .... cele to trva tak 3-5min a bohate to staci :)

ta mikroventilace resena vynechanim casti tesneni me prijde jako hodne blbej vtip ... to snad nemuzou myslet ani vazne ? 9
23:46:50
01.01.2008
Baghira
-> Saky: Jo a co se týká těch vícevrstvých konstrukcí, tak ať Velox, Canaba, nebo cokoli jinýho, tak je taky potřeba říct, že zdaleka nejde o nějak levný řešení a opět až příliš záleží na technologickym postupu aby se neudělala chyba...což pak může celej systém znehodnotit...ale to platí více či méně u všeho.
23:43:32
01.01.2008
Baghira
-> Saky: Ano, těch systémů je spooousta a porobeton mezi ně určitě patří, ovšem s vlastnostma bližšíma k ytongu, což mi není moc sympatický.
No tak pokud někdo nařezává těsnění, tak to je uplnej nesmysl, protože při mikroventilaci kováním, je těsnění zachováno a při uplnym zavření funguje bariérově, ne jako "stěrka", což mají třeba střešní Veluxy, (mimochodem největší blbost co člověk může udělat, tedy použití střešních oken)...tím se dá mikroventilace vlatně používat jen občas a ne permanentně.
Co se týká rekuperace tepla a vytápění...bylo dokázáno, že nejlepší systém byl, když babičky topili v místnosti dřevem v klasickejch kamnech. Oheň zbavoval místnost vlhkosti, kamna brala použitej vzduch z místnosti a čistej se do místnosti dostával netěsností oken...Utěsnit stavbu a doufat, že rekuperace vzduchu ať již s vytápěcí složkou či nikoli zachrání vlhkostní poměry je sice hezká představa, ale nemusí vždy fungovat. Ale nebudu pesimista, většinou funguje, ale prostě ta cena je děsivá...samo podlahový vytápění neberu jako konkurenci, protože kdo si dá podlahovku, je u mě blázen a ohrožuje nejen svoje zdravý, ale i peněženku. Ovšem zapoměl si říct, jak funguje rekuperace při nízkých teplotách, přesněji pod 0 °C a dále pod -5 °C...že pod 0 stupňů se daleko víc zapíná elektrický přitápění a poměr úspory rekuperace x elektrice je 50% x 50% a pod -5°C je to už 30% x 70% v neprospěch rekuperace a každej projektant topení ti řekne, že to nelze použít jako jedinej topnej systém...pokud teda nebydlíš ve Španělsku.
Takže občas taky platí, že méně je někdy více a kdo chce ušetřit musí mířit uplně jinym směrem.
23:12:16
01.01.2008
Saky
-> Baghira: o zdivu se dohadovat nebudu, proste sem chtel jen rict dat slabe zdivo klidne tedy to tvoje SBcko a na to izolaci.. mluvil sem o venkovnim zatepleni nikoliv vnitrnim.. jinak nemusis vubec pouzit cihlu muzes pouzit klidne porobeton betonove tvarnice nebo cokoliv jineho co bude plnit pouze statickou funkci stavby..
co se tyka rekuperace tak vim kolik to stoji moc dobre nebot jsem do toho investoval.. a ver tomu ze kdyz porovnam svoje navrhy na topeni.. tak nejdrazsi varianta nebylo teplovzdusne topeni s rekuperaci ale podlahove topeni s kondenzacnim plynovym kotlem.. jako ano mas pravdu je to celkem drahe reseni, ale clovek vyhodi na stavbe mnoho penez za zbytecnosti nebo mnohdy i nesmysly a proto je lepsi si nejdriv hodne precist nez potom litovat vyhozene penize..
co se tyka mikroventilace.. tak zalezi na systemu treba jicinska firma PFT (profili Trocal myslim) ma ventilaci resenou prave tak ze je vyriznuta cast tesneni takze v podstate porad utika vzduch bez moznosti to nejak zavrit.. ano samozrejme jsou i reseni ze se kovanim oddali profily od sebe a vznikne jakasi mezera mezi tesnenim a kridlem kudy proudi opet vzduch.. ale vzdy je to na principu netesnosti okna a tedy upravou tesneni..
jako ja se tady nechci s nikym hadat.. ja se jen snazim ukazat pohled taky z te druhe strany podle me spravne coz se za par desitek let prokaze nebot neverim tomu ze se bude nadale stavet z jednovrstvych konstrukci.., a radim kazdemu at si o tom hodne precte nebot muze usetrit mnohdy i statisice korun za to ze zvoli to nebo ono reseni.. ono ne vzdy jde taky jen o cenu.. a nebo at necte nic nebot clovek neznaly je vzdy spokojeny.. ten kdo nepozna civilizaci a bude zit v jeskyni tam treba bude spokojen do smrti..
22:54:52
01.01.2008
Baghira
-> Saky: Nevim, jestli to je výmysl statiku, ale pokud dáš 24 P+D na obvodový zdivo a něco se stane, tak tě jednak zavřou, protože to tam nemá co dělat a druhak ti padá záruka, protože to tam nemá co dělat...Když už tak 24 SB, to je na obvodový zdivo.
No pohádka o rekuperaci tepla je sice moc hezká, ovšem víš kolik celej systém stojí? Za tu cenu máš nejluxusnější okna v dubu na půlku Pražskýho Hradu...Jednak není mikroventilace provedena těsněním, ale kováním, tedy vícepolohovym zavíráním a druhak, je to důsledek vzduchotěsnosti dnešních nejen konstrukcí, ale i oken...což je jasný, pokud chceš mít přirozenou ventilaci né mikroventilací, nech si udělat klasický dvojitý okna, který se dělali v minulém století, nebo hold větrej.
Izolací vnitřních stěn myslim jakýkoli nosný zdivo, který se zevnitř odloží čímkoli (sádroš, palubky) pod co se dá třeba tepelněizolační vata, nebo ještěhůř polystyren.
22:41:15
01.01.2008
Saky
-> Baghira: to ze cihlati reknou ze nejak cihla je pro vnitrni nosne zdivo neznamena ze nelze pouzit pro vnejsi nosne zdivo.. to jak silna stena je potreba zhodnoti statik.. a staticky vyhovi na bezne RD stavbby i o polovicni siri.. to ze projektanti a statici vsude cpou steny jak hovado aby si byli jisti ze to vydrzi bez jakehokoliv vypoctu.. a se slovy takhle se to dela bezne odbudou kazdeho stouraveho stavitele je evc druha.. co se tyka oken a mikroventilaci je to opet krok zpet absolutni nesmysl.. vsichni se zenou za hodnotama tepelnejch odporu co nejvetsich minimalizujou tepelne ztraty a pak nadejde okamzik kdy je proste vlhko tak nejakej chytrak vymysli ze v oknech "upravi" tesneni aby vetrala porad.. takze honeni se za teplem je zase zpatky.. moderni domy maji rizene vetrani s rekuperaci tepla a zadne vetrave dychave okna nepotrebuji.. to je opet nesmyslny krok zpet..
izolaci vnitrnich sten tim je mysleno co?
22:40:56
01.01.2008
myschaak AZNP K.Hora
-> Baghira: jasný...já čekám na peníze taky,ůvěr by měl bejt vyřízenej během ledna tak se třeba ještě něco za lepší cenu povede sehnat...
22:38:22
01.01.2008
Baghira
-> myschaak: Tak ber, v zimě je cena vždy lepší, musel bys čekat zase rok na nějaký větší slevy...hlavně v sezóně se může stát, že ten matroš není, což se v létě 2007 zrovna u Heluzu stalo.
22:36:10
01.01.2008
myschaak AZNP K.Hora
-> Baghira: já se toho ytongu bojim že to není nikde ještě pořádně vyzkoušený a s tim že to může nasáknout jak si psal...polystyrenu bych dal určitě víc než je potřeba,přece jen je to jistota...tyhle heluz 30 sb se dávaj na lepidlo a teď měli slevu cca o 30%....cena cihly je i s lepidlem a oproti tomu ytongu mi to vyšlo cca o 1/4 lepší cenově....šéf bral teď před novým rokem asi 6 kamionů a že by mi kdyžtak jeden mohl střelit tak váhám...
22:29:48
01.01.2008
Baghira
-> myschaak: Osobně bych volil polystyren EPS 100F, běžně používanej je sice 70F, jenže to už je dnes taková srajda, že bych volil to 100F v tloušťce 10cm. Ytong taky není špatnej a vyjde to určitě levněji, ovšem já mu neholduju, že je vysoce nasákavej a může v něm kondenzovat voda, což snižuje jeho tepelně izolační schopnosti a je tam hodně důležitý precizní provedení všech prací.
22:24:45
01.01.2008
myschaak AZNP K.Hora
-> Baghira: já mám v projektu ytong 30cm ale nějak se mi do toho nechce,přemýšlím teď o heluz broušená cihla 30 SB,čím to zateplit a popř. kolik cm?
22:19:32
01.01.2008
Baghira
-> Saky: Tak předně...24 P+D je nosné zdivo vnirřních nosných stěn...ne obvodových, na ty je minimum 30cm. Na obvodový tak možná na garáž...
Pokud jde o vlhkostní poměry ve stavně...myslet si že použiju dnes cokoli a bude to perfektně difuzní, je blbost. Většina dnes dodávaných lepidel, stěrek a malt je díky různým disperzím ne příliš dobře difuzních a co si budeme povídat, dřevostavba je a musí být z vnitřního prostoru !parotěsná!, tudíž tato otázka je naprosto nesmyslná a zbytečná. Od toho tu jsou dnes okna s mikroventilací, ať již plastová, nebo euro a myslet si, že si vyleju panel, zateplim ho bezkontaktnim zateplovákem, nebo udělám nějakej sendvič a že mám dokonale difuzní stavbu, je nesmysl. A už vůbec ne používat izolace vnitřních stěn, to je největší možná chyba co může člověk udělat, protože tím akorát vyrobí množství tepelných mostů a tím možností pro plísně a houby...
Co se týká těch tepelných odporů materiálů, nejde o laboratorní zkoušky, ale o normové zkoušky, podle technických listů hodnocených na spodní hranici, tedy pokud to udělá zedník nejhůř podle normy, to je ta hodnota. Samo, že to si člověk nemusí uhlídat, ale to nemusí ve finále žádnej materiál...
21:59:29
01.01.2008
Saky
no doporucuju si precist stranky co jsem uvedl o tepelnem zabezpeceni budov..
podle me jakejkoliv therm itong nebo jakejkoliv podobnej material zavrsit 5cm silnou izolaci je to nejhorsi co muze stavebnik udelat.. proste 1, je to na hlavu postavene, 2 drahe a 3,ve vetsine pripadu to nevyhovuje bilanci kondenzace vodnich par ve stavbe..
kdyz uz chci cihlu.. tak podle me dalejko lepsi je vit nosne zdivo treba 24 P+D od kohokoliv a na to pridat treba 20cm izolace tepelnym odporem se dostanu daleko za dnesni normy, sila steny je o cca 15cm mensi nez tamto, cena bude odhadem tak na 60pct .. a hlavne tepelnej odpor thermu udavanejch v katalogu je silne nadhodnocen o cca 30pct (coz je dano jak stavebni nekazni zedniku, tak taky nikdy nebude v idelanim stavu jak v laboratornich podminkach.. ) kdezto opatlat neco kontaktnim zateplenim se da taky skurvit a je to videt na vetsine staveb ale ne tak jako domrsit cihelnou stavbu a snazit se to zachranit pak nejakejma 5cm polyse..
21:47:20
01.01.2008
Baghira
-> Saky: -> michalik: No jde o to, že se právě ty normy za poslední roky hodně zvýšili a to co se staví dnes bude za dalších 20 let zase zastaralý, protože energetická náročnost se bude dál zvyšovat a tím i ceny energií.
Ale jinak záleží co má člověk dnes za požadavky a nebo jestli chce být o krok napřed s tím, že ho to bude samo něco stát.
Varianta Ytongu není špatná i s přihlédnutím na větší náročnost omítek a provedení všech detailů. Stavba je lehká, dobře tepelně izolační. Co se týká termoizolačních cihel (Porotherm, Heluz) je to varianta, kterou bych volil já osobně, hlavně pro osvědčenej materiál (cihla), velice dobrý tepelně izolační a mechanický vlastnosti. Samo minimálně v pevnostní třídě P10, lépe P15. Osobně jsem pro materiál Supertherm 49 od Heluzu s tím, že se místo venkovní fasády použije kontaktní zateplovací systém s polystyrénem EPS 100F v tloušťce min. 5cm a zevnitř obložení sádrokartonem...varianta ne nejlevnější, ale s tepelnym odporem kolem 7,0m2K/W což je dost nad normou, ale do budoucna to bude norma...
V případě že by chtěl člověk ušetřit a taky nemít stěnu širokou 60cm, volil bych tutéž skladbu, akorát se Supertherm 30 s venkovním obkladem s polystyrénem ovšem o tloušťce 12cm a vnitřním obkladem ze sádrokartonu...tepelnej odpor tak bude kolem 5,0 m2K/W což je taky slušný.
Klasická cihla je dnes přežitek a to co bude za 100-150 let vás už stejně nemusí zajímat, protože nároky na bydlení budou zase uplně jinde.
21:25:53
01.01.2008
Saky
-> michalik: a proc prosimte vyhrala cihla? pro ty lobisticky kecy typu cihla dycha je tradicni material atd? ITONG neni taky zadna vyhra.. podivej se na normy o tepelne ochrane budov a jak se za posledni dobu menily a udelas si nazor ze proste jednovrstve steny nejsou IN.. pred par lety stacila cihla o sile 30 dnes uz nestaci cihla sily 49 (mluvim o super max izolacnich Thermech coz uz nema s tradicni cihlou a dychavosti cihel nic spoelcneho-) a za par let aby splnovaly dalsi a dalsi normy se budou zase delat hrady s metrovou zdi.. nejde udelat material ktery ma funkci jak izolacni tak nosnou tak akustickou.. pokud se to ma skloubit tak z toho bude nejakej takovejhle therm itong atd ktere ma sice ze vsech vlastnosti potrebnych pro obvodovou stenu kousek ale nidky to nebude ono.. proto mas lepsi zvolit nosny skelet z neceho nosneho slabeho a doplnit to izolaci.. pak ti vznikne stena v ktere pri mensi celkove tloustce dosahnes vetsiho tepelneho odporu a vetsinou i mensi ceny.. ale stavej z ceho chces klidne z thermu jak 90pct spokojenych staveniku, kteri o problematice nevi ani Ň
21:04:48
01.01.2008
michalik-ten sedmý
-> myschaak: to je možný že budeš stavět v karavanu ale zas budeš mít zkušenosti se stavbou rd tak si postavíš další a lepší
21:03:47
01.01.2008
michalik-ten sedmý
my budeme stavět z cihel ale první varianta byl YTONG ale vyhrála cihla-> Baghira: co doporučuješ ty
18:46:54
01.01.2008
rolls
-> baal: ja mam z hliny...nepalena tehla, tiez nenasava, teda zatial5
18:45:40
01.01.2008
baal
-> rolls: a z ceho mas stenu ?:D ja mam z pieskovca :D ktory sme si mysleli ze bude nasavat vlhkost a nic :D
18:19:08
01.01.2008
myschaak AZNP K.Hora
-> Baghira: to už budu dávno bydlet v karavanu až mě mladá vyhodí s těma škodovkama
18:13:33
01.01.2008
Baghira
-> myschaak: No jen abys to za 20 let nepřestavoval :-))
Extreme Tyres