Reklamace - rada

prohledat
127 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 04.05.2007 do 17.09.2009, založil/a aDAm
řadit dle data
21:11:25
13.05.2007
Reeaper
-> Matsoft: viz petas, cos napsal ty je pravda, ale aDAma to nemá proč zajímat.

-> aDAm: 156 to jsem rád 6 Jak ti pán napsal, zkus to zkonzultovat s ČOIkou, případně zajdi do krámu a podej jim to tak.. že pokud ti nemíní vyhovět, předáš to ČOIce, médiím, ať zákazníci ví, s kým maj tu čest a případně k soudu.
18:31:12
13.05.2007
petas
přesně tak ... výrobce si to může praktikovat jak chce, ale aDAma to vůbec nemusí zajímat. On měl vyměněné zboží s novým sn a kupní smlouovu uzavřel s prodejcem, ne s výrobcem. Pro aDAma dobře, prodejce má v tomhle banánistánu smůlu.
10:13:34
13.05.2007
aDAm
-> Matsoft: mas sice pravdu ale s vyrobcem nejsem v zadne pravnim vztahu, ja mam kupni smlouv s prodejcem tudiz se ridi obcanskzm zakonikem
09:39:14
13.05.2007
Matsoft
-> aDAm: jo.... to co odpovedela SOS je sice pravda, ale.... vyrobce to praktikuje takhle... a vyrobce obchoduje podle obchodniho ne podle obcanskyho.
08:30:40
13.05.2007
petas
-> aDAm: čili jak jsem říkal ... výměnou (nové sn) tzn. nová záruční lhůta.
14:50:16
11.05.2007
aDAm
takze panove prislo vyjadreni ze SOSky:



Domnívám se, že tato argumentace by u soudu neuspěla. Pokud je v rámci odstranění vady prováděna oprava, pak by Vám měla být vrácena právě ta konkrétní věc, kterou jste původně zakoupil, už z toho důvodu, že může mít určité specifické vlastnosti, které jsou pro Vás podstatné (ačkoli u daného výrobku je to argumentace spíše teoretická).

V podstatě je možno reklamaci řešit opravou, pak by mělo platit výše uvedené, nebo výměnou věci, kdy logicky počíná běžet nová záruční lhůta, nebo odstoupením od smlouvy. Jiný způsob občanský zákoník v § 622 nezná. Domnívám se tedy, že ačkoli se ve Vašem případě nejedná o novou věc v plném smyslu, byla provedena výměna a od převzetí tedy běží nová záruční lhůta. Případně doporučuji tento právní názor ještě konzultovat s ČOI.

14:26:14
11.05.2007
petas
-> aDAm: jj reagoval jsem na přízpěvek o botách 4 Toshiba později prodávala OEM samsungy, takže opravdu nic moc
14:02:40
11.05.2007
aDAm
-> petas: no ja bych to jako klasicke opotrebeni nebral, nereknu pokud by ta smazirna plivala jedno divko za druhym a mela na konte nekolik stovek az tisic medii tak beru...svoje si opalila a konec, ale ta moje palila minimalne, jak rikam za rok cca 100-150 medii a vim ze lidi z okoli co maji treba LG tak jim zkousne nekolika nasobne vic nez ta moje. cet sem i ruzne diskuze, a je to smazirnou, proste nehle model se Toshibe nepoved a hodne lidi s ni melo problemy
13:24:47
11.05.2007
petas
-> petr s: Reklamace se nevztahuje na poškození vzniklé běžným opotřebením
13:12:33
11.05.2007
petr s
-> aDAm: Já nevím ale kup si boty a máš je na celý život pokud je budeš do 2 let reklamovat
13:08:42
11.05.2007
petas
Ta stejná závada by měla být na stejným komponentu. Viz vyjádření reklamačního technika v reklamačním protokolu. Nicméně v tomhle případě by se dalo uvažovat o stejné závadě. Mechanika nečte. Zvlášť když se jedná o takové spotřební zboží, jako je vypalka.



Dám příklad třeba u mobilního telefonu.

Zákazník poprvé reklamoval tel. protože se zasekával. Podruhé mu nefungovaly vibrace a potřetí a počtvrté nefungoval reproduktor. První reklamace byla po roce. Telefon opravili ... záruka pokračovala. Druhá reklamace byla po roce a půl ... skončila opět opravou. 14 na to přišel s nefunkčním reproduktorem, tentokrát výměna za nový kus (původní zůstal výměnný kryt, nicméně telefon měl jiné IMEI) ... nový záruční list a záruka na nových 24 měsíců. Nicméně 75% tohoto modelu mělo stejnou výrobní vadu a to vypadávající reproduktor (N 6100). Následující reklamace byla opět s nefunkčním reproduktorem asi 2,5 roku po koupi. Telefon jsme zaslali do autorizovaného servisu kvůli posudku a se zákazníkem jsme řešili odstoupením od kupní smlouvy. Navíc štěstí bylo, že dodatečně uznal záruku i dodavatel, takže firma nakonec nepřišla o nic a měla spokojeného zákazníka.
12:56:19
11.05.2007
Reeaper
-> aDAm: že ti tu furt do toho kecám 3 Já bych to bral jako stejnou závadu v optice.. prostě čtení/vypalování atd.. Jenže otázka je, jestli byla závada pokaždý na stejný součástce.. v tom bude asi taky rozdíl.. počkáme si na názor Petase 47

Takže jeslti záleží na pocitu zákazníka, že ´to pokaždý dělá to samý´a nebo na vyjádření ´technika´ ..
12:49:53
11.05.2007
aDAm
-> petr s: takze 3x stajne zavada muzu odstoupit od smlouvy? nebo jen v pripade ze to nepude opravit?



no ty zavady u tech mojich vypalovacek byly vice mene stejne, pokazde problem s vypalovanim nebo ctenim, ale pokazde na jine medium, mozna to bylo stejne ale ja mel pokazde jine media k dispozici.



poprve to byl problem s RWckama a ctenim CD, podruhe se objevil problem s palenim DVD, mozna ze byl problem i s CD a RW ale to sem tenkrat nezkousel pac sem je nemel po ruce, a ted to byl opet problem s CD a RW podobny jako v prvnim pripade.



da se to brat jako 3x stejna zavada?
12:22:20
11.05.2007
Reeaper
-> RadstaR: tak to bohužel chodí.. 8 i když naštěstí to není pravidlo, ale zkušenosti mám podobný jako ty.. 4
12:16:13
11.05.2007
RadstaR
-> Reeaper 11.05.07 11:57:27: Presne tak. Kdysi, kdyz byl Alzasoft jeste malynka skoro rodinna firma v malem kramku, tak jsem od nich kupoval veci a reklamoval naprosto v pohode, ale pak se z Alzy stal velkej moloch, prestehovali se do vetsiho a jako kdyz utne a obcas vyridit reklamaci bylo pekne o nervy a dohadovani se.
11:57:27
11.05.2007
Reeaper
-> petas: hmm a taky záleží na velikosti firmy dle mého názoru.. protože nákýmu gigantovi je jeden člověk, kterej si něco koupí za pár tisíc, ukradenej ;-)
11:44:19
11.05.2007
petas
-> aDAm: Běžná praktika PC firmy, ve které jsem svého času pracoval bylo vyhovět zákazníkovi a spíš si udělat dobré jméno. To je potom nejlepší reklama. Takový zákazník potom přišel třeba znovu a koupil si další zboží a výdělek z něj byl mnohem vyšší než je nákupní cena jedný vypalovačky. Ale strategie každé firmy se určitě liší 4
09:49:54
11.05.2007
Reeaper
-> aDAm: tak běžná praktika.. pokud to je, jak Petas píše a prodejce toto hradí většinou z vlastních zdrojů, není se zase až tak čemu divit.. dnes už pravidlo ´Náš zákazník, náš pán´ platí skutečně málokde..

Ano, smlouvu koupí zboží uzavíráš s prodejcem (sranda, že koupí rohlíků v tescu si s tescem uzavřel smlouvu, ale je to tak 47 ). O tohle se opřít můžeš, nicméně tohle stále neřeší problém Nový Sn=nová záruka.. tady bych se opíral o to, co mi odpovídal

-> petas:

petas 11.05.07 09:13:27 napsal: -> Reeaper: ... Pokud ti z reklamace vrátí výrobek opravený ... tzn. sériové číslo je stejné jako při koupi, záruka se jen prodlouží o dobu trvání reklamace (max. 30 dní). Pokud se z reklamace vrátí výrobek nový (sériové číslo je odlišné od původního výrobku) záruka je jako na nový výrobek, tudíž ze zákona 24 měsíců. ......jako koncový zákazník máš na toto nárok.
09:40:57
11.05.2007
Reeaper
-> petas: celkem mě překvapuje, že je to v zákoně ošetřeno až do takovýách detailů..

Ale opět vyčerpávající odpověď, děkuji 40

09:38:16
11.05.2007
aDAm
-> petas: jinak kdyz si delal v oboru taky ste se snazili takhle vobechcat zakazniky at se jich zbavite? jestli je to bezna praktika PC firem ;)
09:37:26
11.05.2007
aDAm
-> petas: takže mužu stale argumentovat tím paragrafem 627 odst 2?



pravě sem nad tim tak uvažoval, koupi věci v obchodě uzavírám obchodní smlouvu s prodejcem nikoliv s dovozcem/výrobcem tudíž veškeré veci řeším jen s prodejcem a to jak si to vyřeší on je jeho starost. Pokud se dá o to opřít tak to je jen výhoda pro mě a smůla pro prodejce
09:13:27
11.05.2007
petas
-> Reeaper: Zákon ti z hlavy neřeknu, nicméně je to ve spotřebitelském zákoně. Prakticky je to jak říkáš. Pokud ti z reklamace vrátí výrobek opravený ... tzn. sériové číslo je stejné jako při koupi, záruka se jen prodlouží o dobu trvání reklamace (max. 30 dní). Pokud se z reklamace vrátí výrobek nový (sériové číslo je odlišné od původního výrobku) záruka je jako na nový výrobek, tudíž ze zákona 24 měsíců. Vůči prodejcům je toto celkem nefér, protože ve velkoobchodním vztahu nic takového napsáno není, takže takovou reklamaci prodejce bohužel hradí vetšinou z vlastní kapsy. Nicméně jako koncový zákazník máš na toto nárok.
09:04:15
11.05.2007
Reeaper
-> petas: 52 Vyčerpávající, nemám co dodat 5



snad jen.. kde je dáno, že pro mě, jakožto zákazníka, znamená: nový SN = nový(opravený) výrobek = nová záruka ?

Má mě zajímat pouze SN?

Tzn původní výrobek X..

1) po reklamaci dostanu opravený výrobek X (poznám podle SN - stejný) >> záruka stále stejná (samože + dobu v servisu).

A NEBO

2) po reklamaci dostanu opravený/nový (věc výrobce, mě to nezajímá) výrobek Y (opět poznám podle SN - jiný) >>> záruka automaticky běží odznova



Je to tak? Je někde toto tak do detailů rozebráno?
08:33:37
11.05.2007
petas
-> Reeaper: No odborník bych se nenazýval ... jen jsem v tom nějakou dobu chodil a vím jak to v tomhle kšeftě prakticky chodí. Reklamací jsem vyřizoval bezpočet a prostě takový jsou pravidla. To co řekli aDAmovi je pro něj irrelevantní a je to pouze jejich interní záležitost. Reklamoval výrobek u prodejce a ne u výrobce. S výrobcem nemá žádný smluvní vztah a prodejce se musí řídit platným zákonem. Navíc nějakých 1000 korun za vypalovačku je pro takového pordejce jak plivnutí do moře a mnohem víc se jim vyplatí spokojený zákazník.
08:29:32
11.05.2007
Reeaper
-> petas: 40 to je dobrý vědět, že tu máme odborníka 473 (joke 40)
08:17:33
11.05.2007
petas
-> Reeaper: Vím to na stopro protože:



1) jsem prodával výpočetní techniku.

2) je to tak napsaný ve spotřebitelským zákoně.



-> aDAm: Pokud ti odmítli reklamaci a sériový čisla byly nový, jejich chování není v souladu se zákonem. Ještě co se týká 3. reklamace a odstupu od smlouvy. Je to tak, že pokud se zboží reklamuje 3x se STEJNOU závadou, máš nárok na vrácení peněz. Pokud je závada pokaždé jiná, nárok na vrácení peněz máš po 4. reklamaci.
07:49:19
11.05.2007
Reeaper
nj ,ale stejně to je úroveň dělat ktaový šaškárny jen proto, aby se k zákaznáíkovi chovali férově 71
23:58:01
10.05.2007
Gryzly
-> aDAm: Loni kámoš do 4 měsíce starého počítaČE vložil prasklé CD a to jak se roztočilo, tak se ozvala strašná rana a přestala běžet mechanika, kámoš prej nevěděl že tam nemuže dát napsasklé CD. tak otevřel šuplík, vybral všechny střepy, pak to ještě z bedny vyklepal a odnesl to do obchodu že ta mechanika přestala fungovat. vzali mu to na záruční opravu. Když se po měsici nic nestalo, tak vzal kameru a šel do prodejny a jakto že to ještěnení hotové, a že do měsíce měli dokončit reklamaci, pak si nechal vytočit telefonem šéfa a zprcal ho a řekl mu že si všechno natočil na kameru a předá to médiiím jestli se rychle nezačne něco dít. Druhý den měl nachystaný počítač a jelikož neměli DVD kombo které by mu tam namontovali místo jeho rozbitého, tak mu tam dali dvouvrstvou DVD vypalovačku.
15:06:08
10.05.2007
aDAm
-> petr s: no tak 2 letou funkcnost celkove jo, ale pokud bych to mel vzit na jednotlive kusy tak ani jeden ty dva roky nevydrzel a ten posledni toho vydrzel nejmin...cca 150 medii
15:05:04
10.05.2007
aDAm
-> petas: SN je pokažde jine
14:48:48
10.05.2007
Reeaper
-> petas: taky bych řekl, ale přečti si, co aDAmovi napsali z tý firmy.. a podle čeho ty víš, že to je tka, jak píšeš? zkušenost?

14:35:41
10.05.2007
petas
Záleží na sériovém čísle, které je uvedeno na zboží. Pokud souhlasí s číslem prvního exempláře, byla mechanika opravena ať už třeba výměnou komplet střev. Pokud je číslo nové, byla reklamace řešena výměnou za nový kus a tam běží záruka od začátku 24 měsíců.
14:03:47
10.05.2007
Reeaper
-> aDAm: jj 4

-> petr s: hmm a víš, že takhle jsem and tím ani nepřemýšlel? máš pravdu.. 71 ale takový zacházení s lidmi 10
12:26:15
10.05.2007
petr s
-> aDAm: Ale když to vezmeš z druhé stránky tak 2 letou funkčnost ti zajistily
11:41:42
10.05.2007
aDAm
-> Reeaper: no vedeni dalo stejne stanoviste zatim jako prodejna takze tam nema cenu chodit. ze SOSky se zatim neozvali takze stale nevim co a jak to je podle zakona, jestli sou v pravu tak to nema cenu dal resit, pokud je ale pravo na me strane budu pokracovat
09:50:07
10.05.2007
Matsoft
-> aDAm: oni ty kusy opravene vyrobcem vypadaji jako nove, ale nejsou. zustavaji nektere dily, ale prelepky se meni, plasty se meni atd.... vse se navic cisti a odmaastuje. tusim ze IBM takto opravene HDD oznacuje prelepkou used part nebo tak nejak. seagate je oznacoval jako Refurbished (ted nevim jak to dela) atd.....
09:01:57
10.05.2007
Reeaper
-> aDAm: znáš pořekadlo, že pravá ruka neví, co dělá levá? 4 mě by to ani nepřekvapilo..v prodejně ti něco řeknou a skutečnost je třeba jiná..není to pravidlo, ale ani výjimka..

Joooo a taky bych možná udělal toto: vytisknout si vyjádření ze Softcomu a zašel s tím na prodejnu.. Nejlépe odchytit prodavače, kterej ti minule říkal, co píšeš..a zeptat se ho, proč on něco říkal a z ´vedení´ ti píší toto..Ale neutočit na něj, může být ochotný a pomoct ti 46

Jestli máš možnost, zavolal/zašel bych na ČOIku se taky poradit. Možná tě tam odkážou jinam, možná ti poradí.. líná huba..dál to znáš 6
08:35:45
10.05.2007
aDAm
-> Gryzly: no z SOS se mi jeste neozvali :(



-> Reeaper: tak to by bylo celkem drsne vuci tem co by dostali opravenou vec, protoze ja sem dostal novou vypalku, aspon to tak vypadalo, nikde zaden skrabanec, cistoucka vonavoucka a pri druhe reklamaci tusim ten typek rikal ze jestli to nepude opravit tak mi budou muset dat prachy nebo spis nejaky jiny typ, ale pri predani pak rek ze se jim podarilo jeste najit nejakou ve skladu
21:33:27
09.05.2007
Reeaper
-> aDAm: tak tak, jen do nich.. tohle se tak nedá dělat.. tohle by opravdu mohli říct všude a co je potom platná záruka ze zákona..

-> Gryzly: -> aDAm: já bych tomu rozumněl tak, jak píše Gryzly! cituji: V tomto případě došlo ovšem k certifikované opravě(oprava výměnou). Certifikovaná oprava je taková, kdy se zboží zasílá přímo k výrobci, který jediný tato specializovaná zařízení(PC komponenty) opravuje a to tak, že na výrobní lince. V rámci urychlení celého procesu, dostáváte pak jiný kus právě z této výrobní linky. Takto opravené zařízení má parametry nového otestovaného kusu, avšak nové zkrátka není . KOnec citace 6

Prostě aby pro tebe neopravovali jeden kousek..ten tvůj hodí na linku, kde se opravuje..ale mezi tím ty už dostáváš jinej kousek, už opravenej, aby pro tebe nemuseli evidovat stále jeden.. a ten tvůj opravenej dostane někdo jinej..atd atd.. tzn ty reklamuješ věc X, dostaneš věc Y, ale záruka ti běží dále na věc X, přesto, že nevíš, kde tý je konec.. na novou záruku nemáš nárok, protože jakobys dostal opravenou věc X, přitom máš věc Y 33 trubkou po hlavě je brát 83
16:12:29
09.05.2007
Gryzly
-> aDAm: Já to pochopil tak že nechají třeba šasi a vymění jen desku se součástkama a mechaniku čočky, popřípadně motorky. ale obal a šuplík by mohl zustat puvodní. napsalui ti něco z toho SOS?
09:59:52
09.05.2007
aDAm
-> Gryzly: obě z reklamace byly nove nepoužite.



jestli sem tu odpověď z reklamačniho pochopil dobře tak oni to dělají tak že vadný kus hodi zpět na vyrobni linku kde ho označí jako vadný a z výrobní linky vemou novou a vsechno to delaji bez zaznamu takze nikdo nic nevi jak se to menilo
21:15:00
08.05.2007
Gryzly
-> aDAm: a ty dvě co jsi dostal, vypadali použitě, nebo vypadali jako nový? a v papírech z reklamace, je napsáno výměna za novej díl, nebo výměna za použitej díl?
14:45:07
07.05.2007
aDAm
-> llukass: jo no někdy to zabere, ono takove vetší firmy se snaží s lidma spíš vyjebat než jim vyjít vstříc....sází na neznalost zákona a že to většina nechá tak. Pokud mi ze SOSky odpoví že je softcom v pravu tak to budu srat,ale pokud budu v právu ja tak to poženu dal, nenecham si srat na hlavu, nehledě na to že tahle vypalka mě stála už kuwa dost nervu...
14:35:24
07.05.2007
llukass
stačí když jim tam řekneš buď že to budeš řešit přes svýho právníka a nebo že to zmedializuješ.

Já měl problém s reprákem na reklamačce byl tam pouze špatný drát, a oni mi poslali reprák celej rozdělanej, že je to prej moje vina, že jsem spálil cívku. Ale vím, že cívka byla dobrá tak jsem jim poslal mail¨, že to zmedializuji. Den po mailu mi volal ředitel firmy, ať jim ten reprák pošlu zpět, že to na vlastní náklady opraví, pokud to nebudu medializovat. A najednou to šlo vyřešit1
14:23:32
07.05.2007
aDAm
-> Reeaper: v podstate takhle by mohli vyjebat se vsim...rict ze se to opravilo vymenou z linky a hotovo dvacet a zadna reklamace
14:22:49
07.05.2007
aDAm
-> Reeaper: jj souhlas...no pockam co odpovi SOS pokud budu v pravu a oni to stale nebudou chtit uznat tak asi dam podnet k prosetreni na COIku, pripadne zkusim pohrozit TV nova.
14:07:28
07.05.2007
Reeaper
9 waw, tak v tomlhel bych byl v koncích..

je možný, že to tak dělají, ale nezdá se mi ten postup vůči zákazníkovi správný. O tomhle jsem ještě neslyšel, tohle by mohli říct kdekoliv a jen vyje*ávat s lidma..

Jsem zvědavej, co si z SOS, případně se obrátit na ČOIku a žádat vyjádření, případně prošetření.

8 to snad není možný, jak se některý firmy chovaj k zákazníkům.. 8
13:41:08
07.05.2007
aDAm
no kontaktoval sem opet SOSku tak sem zvedav na jejich radu



-> Matsoft: no podle me to je starost vyrobce/distributora jak to opravi, jestli se s tim chce drbat a prepajovat svabiky nebo je pro nej lepsi zbozi vymenit, ale dle meho selskeho rozumu by i na toto mel platit paragraf 627 odst. 2, jak oni realizuji opravu je me jako zakaznikovi u prdele, pro me je dulezite ze sem dostal novy kus, nove SN a tudiz by mela dle me byt nova zaruka
12:22:23
07.05.2007
phase
Já bych se zeptal přímo na ČOIce,už sem se s nima taky párkrát radil.A taky mi řekli že prodavač nemuže reklamaci odmítnout i kdyby já nevim co.
12:07:45
07.05.2007
Matsoft
-> aDAm: no... vyrobce to opravdu tak dela. napr kdyz si sam posles disk na reklamaci k vyrobci, tak ti daji jinej ale zaruku mas jako na puvodni+neco malo navic.

Extreme Tyres