-> Matthes, záškodník z TechWebu: :-D Agadoss z překližky. Snímatelná čela a nižší hlučnost je přidanou hodnotou. Neprovázaný rám, lehká náprava. Ale už s U zadním rámem a Jokony na bajonet.
Lepší jak kovák z B--Maxu apod., ale bude to při delších břemenech se sundanými čely - trámky, sendvičové desky - plavat jako kráva. A když na tom budeš vozit sypké - písek, štěrk, suchý beton, nebo kusový náklad, se sundaným čelem a bez zkurtování do průřezu "obdélník", tak se Ti to po délce sajten otevře.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Přívěs - rada
Hele tohle je taky naprd? Nejlevnejsi vlek s vyndavacim prednim celem, coz se hodi na dlouhy veci.
Trumf R 13
www.privesy.eu/privesny-v ozik-trumf?from=0
Trumf R 13
www.privesy.eu/privesny-v ozik-trumf?from=0
Jen malá inzerce ;-) kdyžtak smažte. Kdybyste někdo sháněl, tak kamarád prodává cca 5 let starý vozík. Je to domácí stavba- rám L 70x70 + jekl 50x50, překližková podlaha a sajtny 18mm překližka, Včko oj, na 15" kolech 5x100mm, nad sajtnama ještě zábradlíčko, ložná plocha 230x115cm, tak kdyby byl zájem napište SZ a předám info nebo kontakt.
-> Pavel P@nkáč: já vím že koupíš, jen žiju v tom, že zákonem je rychlejší jízda než 80 km/h s přívěsem stejně zakázána. Mně taky auto taky jede přes 200 ale v ČR smím jet jen 130, to spolu nesouvisí...
-> Bukaj: takže už to neplatí?
-> Bukaj: takže už to neplatí?

S prázdným vlekem, co neodskakuje, si myslím, že není problém jet 130. Jsou ale náklady a vozíky, se kterými se i 80 člověk bojí...
-> Luky: ted uz koupiš i se 130kou

-> Luky 06.04.15 20:22:32: Toto bývalo ještě v době, kdy jsem dělal autoškolu - maximálka s vlekem byla 80 Km/hod, ale jen a pouze proto, že se přívěsy s vyšší max. konstrukční rychlostí prostě nikde nevyráběly...

-> Luky 06.04.15 20:22:32: Rychlost soupravy je dána tou nejnižšší konstrukční rychlostí jednotlivýho "článku" soupravy 

Konstrukční rychlost přívěsu vyšší než 80 km/h je stejně poněkud zbytečná, neb u nás (a v okolní Evropě též?) je zákonem nejvyšší povolená rychlost při jízdě s přívěsem stanovena na 80 km/h. Nebo ne?
Takže u mě dobrý, jen je to trochu DoDo a má to pár detailů, ale jsem s tím spokojenej a dokoupil jsem si i stříšku. Taky jsem si dodělal velký kotvící oka do rohů a menší dvě po stranách, všechno skrz podlahu a dlouhý šrouby do nosníků, což třeba u těch vleků, co držej pohromadě jen díky překližce na podlaze (Handy 20 za 10t), nejde.
Ach, ty tábory :D
Jinak kdyby chtěl někdo reference na Přívěsy HK, tak o tom můžu cosi říct...
-zadní koncový i přední poziční světla byly zapojený v zásuvce na jednu stranu, ačkoliv maj bejt odděleně, snadný napravit, elektriku to chce celou zrevidovat, protože co je dodělávaný dodatečně do prefabrikovanýho svazku je udělaný ručně - připojení osvětlení značky, poziční světla atd., to všechno technologií izolační pásky a zkroucení kabelů, taky jsem to líp uzemnil.
-listový odpružení je super, za autem to nelítá, jak ty agadosy na tvrdý gumě. Tlumení ale zajišťuje hlavně tření zadního držáku pružiny - když se povolí, je to suprměkký a hopsá to. Provozem se to samozřejmě ubrušuje a má to tendenci se povolovat, nicméně když se hezky srovnají flexou ty třecí plochy a trochu se tam dá vazelína, funguje to dobře a není třeba je utahovat často. Utahovací moment asi 30 Nm jsem vysledoval, že je pro jízdní vlastnosti ideální.
-Celou nápravu i listy aspoň z boků jsem natřel černým alkytonem, prodávající říkal, že když už to tak ladím, ať si to i natřu.
-Kola jsem si nechal vyvážit, protože to při stodvaceti vrtělo s autem, prodávající ale říkal, že se to prostě nevyvažuje.
-Pneuservisák říkal, že ty disky a gumy nejsou moc rovný, já na tom problém nevidím.
-Gumy jsou tam Kargomax ST-4000 z Číny, podle označení na nějaký větší zatížení, asi tunu suti to uvezlo, při tlaku okolo 2.7 atm.
-Celý je to dost předimenzovaný a docela těžký (200 kg)
Jinak kdyby chtěl někdo reference na Přívěsy HK, tak o tom můžu cosi říct...
-zadní koncový i přední poziční světla byly zapojený v zásuvce na jednu stranu, ačkoliv maj bejt odděleně, snadný napravit, elektriku to chce celou zrevidovat, protože co je dodělávaný dodatečně do prefabrikovanýho svazku je udělaný ručně - připojení osvětlení značky, poziční světla atd., to všechno technologií izolační pásky a zkroucení kabelů, taky jsem to líp uzemnil.
-listový odpružení je super, za autem to nelítá, jak ty agadosy na tvrdý gumě. Tlumení ale zajišťuje hlavně tření zadního držáku pružiny - když se povolí, je to suprměkký a hopsá to. Provozem se to samozřejmě ubrušuje a má to tendenci se povolovat, nicméně když se hezky srovnají flexou ty třecí plochy a trochu se tam dá vazelína, funguje to dobře a není třeba je utahovat často. Utahovací moment asi 30 Nm jsem vysledoval, že je pro jízdní vlastnosti ideální.
-Celou nápravu i listy aspoň z boků jsem natřel černým alkytonem, prodávající říkal, že když už to tak ladím, ať si to i natřu.
-Kola jsem si nechal vyvážit, protože to při stodvaceti vrtělo s autem, prodávající ale říkal, že se to prostě nevyvažuje.
-Pneuservisák říkal, že ty disky a gumy nejsou moc rovný, já na tom problém nevidím.
-Gumy jsou tam Kargomax ST-4000 z Číny, podle označení na nějaký větší zatížení, asi tunu suti to uvezlo, při tlaku okolo 2.7 atm.
-Celý je to dost předimenzovaný a docela těžký (200 kg)
-> Bukaj: Hele nevim co jste vezli. Mam dojem ze tam byl i nejakej nabytek, mozna stehovani?
-> Jozka: Proto jsem kupoval novej vlek, aby mi ho nebylo líto rasit - jednou je to spotřební kus nářadí, tak proč jej "plně" nevyužít
Ale občas pokukuju i po nějakém dobovém "mazlíkovi"

Ale občas pokukuju i po nějakém dobovém "mazlíkovi"

-> Bukaj 02.04.15 22:39:11: To bych do tebe neřekl.. štěrkuchtivý vlekovrahu..

-> Matthes, záškodník z TechWebu: Už si ani nevzpomínám...
...to asi byla nějaká cesta na tábor, ne? Co jsme vezli?
...to asi byla nějaká cesta na tábor, ne? Co jsme vezli?
-> Bukaj: Ty a vleky, to je něco :-D Nejlepší jak si jednou přijel s kámošema s 3nasobně přetíženým vlekem, že chcete doufokat kolo :-D Náprava byla do A horizontálně i vertikálně :-D
Jinak u mě se vlek odkládá zatím, páč potřebuju teď zainvestovat něco jinýho :-)
Jinak u mě se vlek odkládá zatím, páč potřebuju teď zainvestovat něco jinýho :-)
Dnes ráno cestou do práce vyjížděl z areálu jedné asfaltérské firmy v Radotíně Tranzit s přívěsem (takovej bytelnější dvounápravovej plaťák s bočnicema), na kterém mne zaujaly dvě věci - jednak asi "zapomněli" zapojit zástrčku, neboť osvětlení vleku ani nemrklo (a přes silniční válec na vleku nebylo z většiny úhlů vidět na světla Tranzita) a druhak to byla nálepka na blatníku, informující o max konstrukční rychlosti a tam bylo 140 (km/hod)
Přemýšlel jsem, odkud vlek pochází, doposud jsem neviděl tabulku s vyšší omezenou rychlostí, než 130, natož na vleku...?
Jinak já mám MARO 06, kupované před 5 lety za cca 21k Kč. Je to překližkovej nebržděnej vlek s "A" ojí a na to, že se k němu nikdo nechová moc hezky (stojí mi na zahradě, jezdím i v soli, půjčuji jej kamarádům, často jezdí přetížen - beton, písek, štěrk, substráty...), tak jediné mouchy jsou zoxidovaná místa na pozinkovaných dílech korby a odrbaná překližka korby.

Přemýšlel jsem, odkud vlek pochází, doposud jsem neviděl tabulku s vyšší omezenou rychlostí, než 130, natož na vleku...?
Jinak já mám MARO 06, kupované před 5 lety za cca 21k Kč. Je to překližkovej nebržděnej vlek s "A" ojí a na to, že se k němu nikdo nechová moc hezky (stojí mi na zahradě, jezdím i v soli, půjčuji jej kamarádům, často jezdí přetížen - beton, písek, štěrk, substráty...), tak jediné mouchy jsou zoxidovaná místa na pozinkovaných dílech korby a odrbaná překližka korby.

Hoši díky za konzultaci, zatím nic nekupuju, tak uvidíme jak to dopadne. Vím, že v tom máte pravdu...
-> Hurdis 01.04.15 22:57:36: 600kg sportjacht tam byla, ovšem přívěs je rok 99 výroba 

Ještě mne napadá jedna vějička, která se tu zatím neřešila. Tou je konstrukční rychlost. Když jsem kupoval dva profi vleky před cca 4 lety, čekal jsem u prodejce na montáž doplňkových dílů a vyřízení pojistky na počkání. Abych se nenudil, pouštěli mi tenkrát nová homologační videa a vysvětlovali způsob testování vleků na vyšší rychlost.
Ve výsledku se hodnotilo zrychlení, zpomalení, nějaký losí test apod. s prázdným vlekem. Nic konkrétně vypovídajícím. V době, kdy jsem zboží kupoval, měl jsem homologaci na 100 km/h, s tím, že probíhala homologace na 130, tj. dnes bych si na stejném typu asi neměl mít problém zapsat nové údaje do TP.
Ale jedná se pouze o papírovou záležitost. Když vidím, co dnes má nálepku 130... a když vím jak se chová neutrálně dobře vyvážený vlek i při dálničním přesunu v běžných (mnohem vyšších) rychlostech, je to jen o čísle na papíru, který máte doma v šuplíku. V reálu si situaci, která by měla mít vliv na pomyslné lámání chleba představuju těžko.
Ve výsledku se hodnotilo zrychlení, zpomalení, nějaký losí test apod. s prázdným vlekem. Nic konkrétně vypovídajícím. V době, kdy jsem zboží kupoval, měl jsem homologaci na 100 km/h, s tím, že probíhala homologace na 130, tj. dnes bych si na stejném typu asi neměl mít problém zapsat nové údaje do TP.
Ale jedná se pouze o papírovou záležitost. Když vidím, co dnes má nálepku 130... a když vím jak se chová neutrálně dobře vyvážený vlek i při dálničním přesunu v běžných (mnohem vyšších) rychlostech, je to jen o čísle na papíru, který máte doma v šuplíku. V reálu si situaci, která by měla mít vliv na pomyslné lámání chleba představuju těžko.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: mrkni na toho bobka co jsem dával níže... za 14500,- dostaneš vozejk s překližkovejma sajtnama a jeklovým rámem, na kterém teprv potom je L-ko které u plecháčů tvoří celou konstrukci...
-> Jarda/felda: A jakou máš? Nemyslím Knott nebo AL-KO..., myslím tonáž. O 750 kg variantách debata není. Ono to z veřejné diskuze asi nevyplynulo, řeším opozituru vůči hobby vlekům v dostupné variantě na 1,3 t (náprava, rám, oj, žehlička, popř. obutí..)
-> Hurdis 01.04.15 22:49:27: pokud bude vozík používat tak reálně po 10 letech bude měnit nápravu
já jí měnil až ted po 16, ale už 5 byla špatná

-> Matthes, záškodník z TechWebu: Ale tohle právě nesrovnávej. U přívěsů nějaká úměra viz. nářadí nebo spotřební auta apod. neplatí. Tady Ti hodnota (min. ta užitná zůstane). Rozlož si rozdíl cca 11.000 Kč do 20 let a více a není moc o čem přemýšlet. Hobby přívěsy jsou pro lidi, kteří jsou spotřebně založeni, jejich rajonem je Kaufland a jejich protivníci jsou oponenti, kteří na akci vstávají v sobotu o pět minut dříve a parkují blíže ke vchodu.
-> Hurdis: Ta zpráva by tam měla být, ikdyž hláška nevyskočí... :-)
Tenhle pohled chápu, nečekám, že ten plecháč bude něco extra. Zatím sleduju různý bazoše, jestli se nenaskytne něco hodnotnějšího ojetýho v rozumný cenový hladině. Na moje použití se mi prostě 20 litrů za novej "lepší" dávat nechce :( Pokud nakonec dojde na plecháč, tak se dá po pár letech prodat - nějakej další hejl se určitě najde.
Pohled na mě je asi jako kdybych se já díval na člověka, co si v LIDLu kupuje vrtačku parkside :-)
Tenhle pohled chápu, nečekám, že ten plecháč bude něco extra. Zatím sleduju různý bazoše, jestli se nenaskytne něco hodnotnějšího ojetýho v rozumný cenový hladině. Na moje použití se mi prostě 20 litrů za novej "lepší" dávat nechce :( Pokud nakonec dojde na plecháč, tak se dá po pár letech prodat - nějakej další hejl se určitě najde.
Pohled na mě je asi jako kdybych se já díval na člověka, co si v LIDLu kupuje vrtačku parkside :-)
-> Matthes, záškodník z TechWebu 01.04.15 22:08:13: plecháč určitě ne
považovat tu 0.8 plech nebo z kolikátky to lisujou za nosnou část je hnus 


-> Hurdis 01.04.15 22:19:55:
pokud chceš agados plechovej, seš slyšet hodně dopředu, proto se vybíral dřeveněj (překližka), bral se od sachra rs-09, pokud se jelo pro písek 1200 kg uveze, slabinou sou gumy, chtělo by to nějaký dodávkový, nebo s vyšší nosností, nějaký to dřevo taky odvozila.
jedinej problém za ca 10 let provozu, jedno ložisko je už hlučnější i když se přimazalo. Došlo k prasknutí předního rámu jeklu z obou stran, zavařeno a udělána výztuha. Tažná spojka (žehlička) hlásí opotřebení, měnily se přední sufitky obrysový.
Za 20t.czk se kupoval s plachtou 1m a plechový blatníčky, jěště bych doporučil kotevní misky dovnitř
.
pokud chceš agados plechovej, seš slyšet hodně dopředu, proto se vybíral dřeveněj (překližka), bral se od sachra rs-09, pokud se jelo pro písek 1200 kg uveze, slabinou sou gumy, chtělo by to nějaký dodávkový, nebo s vyšší nosností, nějaký to dřevo taky odvozila.
jedinej problém za ca 10 let provozu, jedno ložisko je už hlučnější i když se přimazalo. Došlo k prasknutí předního rámu jeklu z obou stran, zavařeno a udělána výztuha. Tažná spojka (žehlička) hlásí opotřebení, měnily se přední sufitky obrysový.
Za 20t.czk se kupoval s plachtou 1m a plechový blatníčky, jěště bych doporučil kotevní misky dovnitř
.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Nj.nedošlo. Evženéééé.
Jestli mám dát radu, byť bude skoro otcovská, a tudíž nežádaná. Než koupit za 11 sráče na chvíli, raději za 22 něco na celogenerační využití.
Ono nejde ani o to co od toho krátkodobě očekáváš a kolik Kč máš ve váčku, ale hlavně o to, jak se to při používání chová.
Za dobu svého řidičského oprávnění jsem měl soukromě i pracovně za svým či cizým, velkým či malým tak cca 20-25 vleků. S různými náklady.
A s většinou jsem se s obavami pořád díval do zrcátek a opatrně najížděl zatáčky, nekvalitní silnice. S mnoha s jednoduchou krátkou ojí a nízkým rámem se bez cviku i obtížně couvalo, byť to je záležitost se kterou nemám absolutně žádný problém, ani s platem za prodlouženou dodávkou.
S vleky, které mi říkají pane tohle neznám.
Prostě naložím, ukurtuju a jedu jak jsem zvyklý (vyhlášku v tom nikdo hledat nebude) až do cíle.
A když je potřeba popovézt tuna až tuna a půl, vím že to není problém, jen si hlídám obutí. To je pak poslední článek - který bude brzy vyřešen přezutím na "C"čka.
A tohle je ta věc, kterou vždy a ve všech dodávkách, službách a nákupech eviduji jako rozhodující. Tzv. přidaná hodnota. Tzn. něco navíc, co mi klidní nervy.
...teď by se hodila ta prupovídka t reklamy na platební kartu .... a je to celý...tády dády dá.
Jestli mám dát radu, byť bude skoro otcovská, a tudíž nežádaná. Než koupit za 11 sráče na chvíli, raději za 22 něco na celogenerační využití.
Ono nejde ani o to co od toho krátkodobě očekáváš a kolik Kč máš ve váčku, ale hlavně o to, jak se to při používání chová.
Za dobu svého řidičského oprávnění jsem měl soukromě i pracovně za svým či cizým, velkým či malým tak cca 20-25 vleků. S různými náklady.
A s většinou jsem se s obavami pořád díval do zrcátek a opatrně najížděl zatáčky, nekvalitní silnice. S mnoha s jednoduchou krátkou ojí a nízkým rámem se bez cviku i obtížně couvalo, byť to je záležitost se kterou nemám absolutně žádný problém, ani s platem za prodlouženou dodávkou.
S vleky, které mi říkají pane tohle neznám.
Prostě naložím, ukurtuju a jedu jak jsem zvyklý (vyhlášku v tom nikdo hledat nebude) až do cíle.
A když je potřeba popovézt tuna až tuna a půl, vím že to není problém, jen si hlídám obutí. To je pak poslední článek - který bude brzy vyřešen přezutím na "C"čka.
A tohle je ta věc, kterou vždy a ve všech dodávkách, službách a nákupech eviduji jako rozhodující. Tzv. přidaná hodnota. Tzn. něco navíc, co mi klidní nervy.
...teď by se hodila ta prupovídka t reklamy na platební kartu .... a je to celý...tády dády dá.

-> Hurdis: Já ti odpovídal do SZ, ale asi to má Evža rozbitý a nevyskočilo ti oznámení 
Agados čistě kvůli ceně. Vím, že to není terno, ale byl by to vlek na občasný použití, žádný rasení... Jeden agados si půjčujeme a vím, že zvládá to, co bych po něm chtěl...

Agados čistě kvůli ceně. Vím, že to není terno, ale byl by to vlek na občasný použití, žádný rasení... Jeden agados si půjčujeme a vím, že zvládá to, co bych po něm chtěl...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Jak jsem Ti psal na Tvou otázku do SZ.........jen výtah. Proč Agados?
VAPP - v překližce, profi verze, údaje v TP dle vlastního požadavku
Sacher - dtto
přívěsy HK - v kovu
To má smysl řešit pokud s vlekem plánuješ delší budoucnost než občasnou dovolenou. A již mohu u uvedených dát několikaletou referenci. Osobně vleky zatím poměrně šetřím, narozdíl od příbuzných, kteří je týrají už pár let mocně. Ale také vím co znamená naložit 1,5 kubíku dřeva, nebo dvě míchačky z betonárky.
Z toho se Ti Agados na místě poblije.
U VAPPu mám v rodině dokonce 2ks ze 4ks maloserie neodebrané objednatelem. S příslušenstvím za 21k/ks - profi verze s nosností 1300+
Plechovku hobby bych vždy považoval za vyhozené peníze, schválně se podívej do jakékoliv inzerce. Takový kus ohnutého pozinku se stářím do 5 let v ceně překoná každá herka na papírech pamatující časy, kdy Gusta Husák ještě večer mohl...
VAPP - v překližce, profi verze, údaje v TP dle vlastního požadavku
Sacher - dtto
přívěsy HK - v kovu
To má smysl řešit pokud s vlekem plánuješ delší budoucnost než občasnou dovolenou. A již mohu u uvedených dát několikaletou referenci. Osobně vleky zatím poměrně šetřím, narozdíl od příbuzných, kteří je týrají už pár let mocně. Ale také vím co znamená naložit 1,5 kubíku dřeva, nebo dvě míchačky z betonárky.
Z toho se Ti Agados na místě poblije.
U VAPPu mám v rodině dokonce 2ks ze 4ks maloserie neodebrané objednatelem. S příslušenstvím za 21k/ks - profi verze s nosností 1300+
Plechovku hobby bych vždy považoval za vyhozené peníze, schválně se podívej do jakékoliv inzerce. Takový kus ohnutého pozinku se stářím do 5 let v ceně překoná každá herka na papírech pamatující časy, kdy Gusta Husák ještě večer mohl...
Vsuvka: My to měly na 400 sportjachtu a supr dalo se to přeložit i na dvojnásobek a pohoda akorád jsme si propálili blatníky o gumy :) A taky škoda že nám ho ukradli :(
-> m8rinek: On je to 6 hran a 3 hranná tyč, ovšem mě fascinuje, jak to vyrobí, aniž by se to na silnici v zatáčce rozpadlo
-> Pavel P..: Aha, co jsem zatím tyhle plečky viděl, tak měly něco jinýho
Ale tak ono to asi dělalo víc výrobců...


-> Pavel P..: Aha, co jsem zatím tyhle plečky viděl, tak měly něco jinýho

-> Matthes, záškodník z TechWebu: starej krám na bantamech má uplně stejnou skrutnou nápravu...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Čtyrhranná tyč na koso v jeklu vystalná gumovejma hadama, na koncích navařený ramena... Takhle nějak bych řekl, že to je...
Jak maj ty agadosy delanou napravu? Je tam zaves narazenej v gumach. Je to nejak jisteny proti vysunuti do boku? Podle me ne. Zajimalo by me, jak se to vyrabi. Jediny co me napada, tak ze tu vnejsi trubku zalisujou do toho koncovyho tvaru az pri montazi tech polonaprav...
Trochu pokukuju po Handy 20 a zjistuju alternativy (pro skodovku a feldu)...
Nejakej starej kram na bantamech nevzbuzuje moc duvery.
Trochu pokukuju po Handy 20 a zjistuju alternativy (pro skodovku a feldu)...
Nejakej starej kram na bantamech nevzbuzuje moc duvery.
Tata tedka kupoval vozejk odsud www.privesybobek.cz/Defau
lt.aspx ceny rozumne kvalita solidni a i dobre jednani. Vozik privezou pokud se vam nechce az k nim.
Mě se také zdá že by se to mělo srovnat líp tahem do předu, kdy se přívěs snaží sám vyosit na střed. Nejsu teda žádný veliký fizikář.
-> Pavel P@nkáč: to je prave blbost.. ked zacne vozik tancovat tak mas naopak pridat..
macko KE 03.07.12 23:26:50 napsal:
Ako nejazdiť s vozíkom:
www.topspeed.sk/video-biz arna-nehoda-preco-dodrziav at-konstrukcnu-rychlost.ht ml
kdyz citil jak to zacina hazet tak mel sundat nohu z plynu a ono by se to melo srovnat, nechapu proc to neudelal, nebo taky tech. zavada (praskle kolo, volna zehlicka...)
Ako nejazdiť s vozíkom:
www.topspeed.sk/video-biz arna-nehoda-preco-dodrziav at-konstrukcnu-rychlost.ht ml

-> Jarda/felda: Můžeš mi říct, kde jsi na to přišel?
ZÁKON 361/2000 Sb.
§ 18 Rychlost jízdy
(3) Řidič motorového vozidla o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 3 500 kg a autobusu smí jet mimo obec rychlostí nejvýše 90 km.h-1; na dálnici a silnici pro motorová vozidla rychlostí nejvýše 130 km.h-1. Řidič jiného motorového vozidla smí jet rychlostí nejvýše 80 km.h-1.
(4) V obci smí jet řidič rychlostí nejvýše 50 km.h-1, a jde-li o dálnici nebo silnici pro motorová vozidla, nejvýše 80 km.h-1.
(5) Řidič nesmí překročit nejvyšší povolenou rychlost vozidla,2) a jde-li o jízdní soupravu, nejvyšší povolenou rychlost žádného z vozidel soupravy.
ZÁKON 361/2000 Sb.
§ 18 Rychlost jízdy
(3) Řidič motorového vozidla o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 3 500 kg a autobusu smí jet mimo obec rychlostí nejvýše 90 km.h-1; na dálnici a silnici pro motorová vozidla rychlostí nejvýše 130 km.h-1. Řidič jiného motorového vozidla smí jet rychlostí nejvýše 80 km.h-1.
(4) V obci smí jet řidič rychlostí nejvýše 50 km.h-1, a jde-li o dálnici nebo silnici pro motorová vozidla, nejvýše 80 km.h-1.
(5) Řidič nesmí překročit nejvyšší povolenou rychlost vozidla,2) a jde-li o jízdní soupravu, nejvyšší povolenou rychlost žádného z vozidel soupravy.
-> macko KE: jednou sem viděl kolotočáře jak táhli dvě maringotky za liazkou a ta vzadu jim lítala podobně 

-> macko KE: o kurva

Ako nejazdiť s vozíkom:
www.topspeed.sk/video-biz arna-nehoda-preco-dodrziav at-konstrukcnu-rychlost.ht ml

www.topspeed.sk/video-biz arna-nehoda-preco-dodrziav at-konstrukcnu-rychlost.ht ml

-> Jarda/felda: to je blbost... jízdní souprava muže jet maximální rychlostí dle vozidla s nejnižší max konstrukční rychlostí
-> Jarda/felda: mas presne znenie?
když už jsme u tý rychlosti tak dle zákona s vozíkem můžete stejně max 80 tak na co víc ? 

-> jok3r: Tak upínáky to nemá - bude tuning. Ty sestavy dělají asi podle toho co mají nejvíc na skladě. Mě tam nacpali navíc to třetí kolečko. Ale jeden člověk s tím zaparkuje bezvadně. Zkoušel sem s tím valit těch 130 a dalo se to. Jinak je to stejně sociální vozík
-> Pecyn: takhle velkej mame doma taky, sice jen do 100 ale nepatrim k tem co potrebujou s vozejkem jet rychlejc, ma taky upinaci oka v podlaze? jen koukam ze nema hrazdicky