Jak se říká: To raději nezkoušejte !!!
www.lide.cz/index.fcgi?ak
ce=vids&...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Mašinfíráci :-)
-> Toňas: Fuj tos ani neměl ukazovat... Jináč 749tka si taktéž odbudí sama při prokluzu a spolu s tím začne řvát a signalizovat skluz. A to je v případě 8.stupně dost nebezpečný, páč po odbuzení a odlehčení motoru má tento tendenci přebíhat a pak záleží, jak je naštelovaná přeotáčková ochrana motoru. Ta určí, jestli motor stopne nebo nee.
-> myschaak AZNP K.Hora: I prd Kelišová, nemám na jednoho šikovného kolegu, který s regionovou dokázal vyhrabat do kolejnice ďůlek
Přimrzlý brzdy jsou svintsvo. 
-> myschaak AZNP K.Hora: I prd Kelišová, nemám na jednoho šikovného kolegu, který s regionovou dokázal vyhrabat do kolejnice ďůlek


Todle je nejhorší, když je tráva na kolejích nebo listí a ještě do toho začne pršet. Udělá se takový krásný mejdlíčko a pak se to smeká. Obdivuju chlapy co jezděj třeba s 843jkama. To má jen kotouče a tam si jízdní plochu prakticky neočistíš.
-> palinator: Ty nový reko brejlovce mají ochranu. Jakmile se dostane jedna náprava do skluzu tak to jednak napíše na displeji a za druhý si sama částečně odbudí, tudíž si sníží výkon aby skluz pominul, pakliže to nepomůže tak si ještě ubere. Ale tak většinou na to stihneš zaregistrovat když to posloucháš se zvyšujou otáčky a snížíš mu poměrnej tah. Ale jak to mají 749 to netuším, ale řek bych že tam je to vyloženě na strojvedoucím. Tam ti maximálně začně řvát houkačka. Je to tak rené? Kdyžtak se nechám poučit.
-> rené: drifter na kolejích

-> rené:
V případě prokluzu musíš výkon stahovat ručně nebo to má nějakou ochranu?
V případě prokluzu musíš výkon stahovat ručně nebo to má nějakou ochranu?
-> Vojtisek: Tak tak, pravdu máš.
Vždycky jsem chtěl být mašinfírou ... nakonec to bohužel nevyšlo :( jsem slepoun a taky trochu zvítězila pohodlnost. Na jednu stranu jsem rád, že jsem zvolil, jak jsem zvolil ... ale ta vlaková romantika mi bude vždycky chybět 

-> palinator: třeba šla do prokluzu
-> rené:
Co to znamená "nechat líbit"?
Co to znamená "nechat líbit"?
-> palinator: Cca 1,3-1,5kA. Podle toho jestli si nechala líbit 8.stupeň nebo ne.
-> rené:
Kolik to rvalo kA?
Kolik to rvalo kA?
A tady už bylo vyhráno. Téměř vrcholový bod dnešní trasy Rudná u Phy.
-> Domajz: No jedna z aspirantek na muzejní stroj. Proto ten retro nátěr, dva sběrače na jednom čelním motoráku atd.
Jináč něco ze dneška(vlastně už včerejška). 312tun na háku, 25 a více promile stoupání prokopským údolím, rychlost max 30km/h a řev motoru slyšitelný 3kilometry daleko.
Jináč něco ze dneška(vlastně už včerejška). 312tun na háku, 25 a více promile stoupání prokopským údolím, rychlost max 30km/h a řev motoru slyšitelný 3kilometry daleko.
druhá foto, sorry fotil jsem to z vlaku pres sklo (neotviraci okna) :)
Čau fíráci, mám dotaz, v Hranicích (na Moravě) pokaždé vídávám osobák v tomdle "retro" zbarvení, nevíte proč to je? Tydle soupravyy u nás jezdí od nepaměti, ale tyhle barvy nepamatuju, ... nejdriv byly zelene se zlutym pruhem (90. leta) a pak sede s modrym pruhem a ted nastupuje ta nova CD kamuflaz
-> haso: Je to Tanvald, však jsem to i odsouhlasil dole :)
-> rené 21.05.12 18:17:33: to neni stanica Tanvald?
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Nic neobvyklýho, tuhle jsem projížděl krs Zdětín u Chotětova s rychlíkem, tzn. 90km/h, ručně stahovaný závory dole, ovšem nervní pumpičkář to psychicky nevydržel a uvedl svuj velocyped do pohybu zrovna ve chvíli, kdy jsem se blížil k přejezdu. No pravda nebylo to natěsno, ale i tak. Shodou okolností jsem měl s sebou kameru, možná to časem taky hodim na trubku.
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Kdybys radši vylez a natočil toho Brejlovce.
Kdybys radši vylez a natočil toho Brejlovce.

-> OndraST: Je.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Není to náhodou v Dobřichovicích, za kolejema je most přes Berounku, je mě to nějak povědomé.
-> rené: taky mam raději ČKD, ale my jezdíme s těma reko brejlovcema aby tzv. vydělávali, jinak máme tři čtyřky, z toho dvě maj MSV, jedna je klasická a jednu volantovku. Já kdžy sem do depa přišel tak berty odnás začínali odcházet, už jsem se na nich nesvezl....
-> Sepp: Ona tam někde bude, jen to z tý fotky nejni patrný, to je taky co kus to originál s umístěním stykačů. Klackem se u nás startuje jenom hektor, páč nenatlačí olej na start
Ale to je beztak mašinka už jenom hrk sem, hrk tam po depu :)
Edit: Jsem blbej, ono jí ani vidět nemužeš, je schovaná, stejně jako G2 :). To co tam modře jiskří je rozpínající stykač ohřevu vody. A G1 a G2 jsou tuším vpravo od něj.

Edit: Jsem blbej, ono jí ani vidět nemužeš, je schovaná, stejně jako G2 :). To co tam modře jiskří je rozpínající stykač ohřevu vody. A G1 a G2 jsou tuším vpravo od něj.
-> rené: Pokud je to pohled do kobky tak tam nevidím G1, jak to proboha startujete?

-> Sepp:
To je fakt, dřevěný pražec s nárazníky skončil daleko za šturcem. Jak to tam tou lokomotivou zahodil nevim. Kdybych to neviděl, tak neuvěřím 


-> rené: Ale nechytej za slovíčko, nebo vykecám nastavení BS2 pro jízdu
. Jasně, že neshoří, ale pro další funci to vyjde nastejno


-> Sepp: Čoveče jeden náš šikovný kolega najel s mašinou do šturcu a kupodivu neshořel, jen se tak divně vyvalil, div nespadl do Botiče
(pro mimopražské...Botič, po Vltavě nejstěžejní řeka ve městě)
-> myschaak AZNP K.Hora: A třeba taky tahle elektrána tě muší zajímat :)

-> myschaak AZNP K.Hora: A třeba taky tahle elektrána tě muší zajímat :)
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Ta páka s bílou rukojetí uprostřed volantu je směrová. Polohy 0, protáčení a směr. V protáčení startuješ motor nebo zvyšuješ otáčky motoru bez výkonu, volantem se točí jen doprava v osmi stupních, kdy reguluješ otáčky motoru a tím i generátoru. Čim víc otáček, tim víc lokomotiva, zjednodušeně řečeno. Tady je elektrický přenos výkonu, takže stálý převod, žádné řazení, nic.
-> myschaak AZNP K.Hora: No ono je tam naštěstí víc hejblat a udělátek, aby se s tim člověk pohnul
-> myschaak AZNP K.Hora: No ono je tam naštěstí víc hejblat a udělátek, aby se s tim člověk pohnul

-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : pohybem "volantu" (kontroleru) po směru hod. ručiček volíš otáčky motorgenerátoru (edit - motordynama) a tím indikuješ proud do trakčáků. Tedy čím vyšší otáčky tím vyšší výkon a leckdy i rychlost. Pákou volíš směr - obě krajní polohy jsou dopředu a dozadu, prostřední je nulová, umožňuje vyjmutí páky a změnu stanoviště, první dvě od nulové polohy jsou v zásadě neutrál, ale směrový válec je překlopen do směru, kterým směrem je tato poloha páky od nulové polohy. Např. loko řady 740 má 8 stupňů a rozsah otáček od cca. 480/min do 1250/min. dle nastavení polohy vačky ve združeném regulátoru otáček. Vypadá to složitě, ale jednoduchý pohyb po vlečce zvládne při troše opatrnosti i pitomec. Pokud nenajedeš na odbržděný vůz/soupravu moc rychle, pak hoří šturci

-> palinator: nejsi sám kdo by se chtěl svést,budu muset do HK za příbuzným
-> rené:
Já bych se tak chtěl v ČKD klasice svézt...

Já bych se tak chtěl v ČKD klasice svézt...



-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) :
Buď to bude 0,1,2,3... a nebo -aretovaná,-nearetovaná,0 ,+nearetovaná,+aretovaná.. . Nevim, tipuju, jinak to bejt asi nemůže.
Směr jízdy je přepínačem. Dle mě.
Buď to bude 0,1,2,3... a nebo -aretovaná,-nearetovaná,0 ,+nearetovaná,+aretovaná.. . Nevim, tipuju, jinak to bejt asi nemůže.

-> rené: nic mu neříkej,pak ti to švihne a bude průser až s tím vlítne ve 120kmh do Pardubic!!

-> rené: Zajímavý řídiště. A jak se to vůbec ovládá tím "volantem"? Čím víc s tím otočíš, tím rychleji to jede? A když točíš na jednu stranu tak dopředu a na druhou stranu dozadu? :)
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Je to z jinačího stroje, ale krom polovolantu je to prakticky totožný. Někde mám i denní fotku, ale první jsem našel tutok
-> rené: Pěkný povoz... Kabinu rušnovodiča máš taky vyfocenou?
-> Michal N 283: Áno.
-> rené: to je v Tanvalde?
-> Toňas: Volant a za zády dunící klasika ČKD... Kdepak CAT. Včerejší svezení na tomhle bylo luxusní. A na háku konečně vlak a ne nějaká dvouvozová parodie.
-> bibendum30: jojo brejlovce se mi taky moc líběj a krásně se stim jezdí akor s těmadle novejma katrama... ikdyž abyhc pravdu řekl když se člověj sveze na ,,volantovce" tak to taky nemá chybu :-) tady třeba naše čululu
Tahle mašina se mi vždycky líbila,a ty novější barvy jí podle mě mooc sluší