-> beastyLA - ten první:
"benzín je benzín, nafta je nafta. každé má + a – ale plyn? je sice laciný, ale ten smrad, ničení motoru, uvolnování těsnění, málo dostupné stanice (na venkovech), slabost motorů… plyn vyřazuji z alternativních paliv, to už je lepší jezdit na elektriku"
Takže ještě jednou aneb kingův opravník obecně rozšířených omylů :)
LPG se "značkuje" nepatrnou přísadou merkaptanu, která PB směs (bez zápachu), drobátko z bezpečnostních důvodů "zviditelňuje" a dokáže tak varovat při případným úniku. Podobně se značkuje i plyn zemní a taky nám při vaření oběda v bytě nesmrdí, že? :)
To, že někdo provozuje totálně rozhašenej systém z kterýho navíc utíká i nespálenej plyn, není problém onoho alternativního pohonu

Stejně tak se po silnici pohybujou X let starý "dehty" se kterejma sdílet silnici je o nervy a o zdraví, ale nebudu kvůli nim zatracovat třeba svoje TDCI s filtrem pevnejch částic
Další urban legendou je tzv. ničení motorů :) Ano, platí obecná zásada, že špatně nastavenej motor se zničí snáz, než jeho správně nastavenej soukmenovec. U LPG to vzhledem k vyšším teplotám hoření platí dvojnásob - nikdo ale nenutí majitele, aby plynivku provozoval s nevhodně nízkým předstihem, neseštelovanejma ventilama a úmyslně či neúmyslně chudou směsí

Pokud pán naráží na problém LPG versus starší hlavy motorů na bezolovo, pak je to stejný jako chodit za kurvama a šukat bez ochrany. Buď se nekurvit a nebo si nasazovat halt tu ochranu :)
K "Uvolňování těsnění" se vyjádřit nemůžu, protže za celou mojí čtvrmilionovou LPG kariéru jsem se s tím nesetkal a ani jsem o tom na odborných fórech nečet, takže nemůžu sloužit.
Tzv. "Slabost motorů", pokud je tím míněn cca 5-10pct úbytek výkonu, je sice už principiálně daná, ale těch pár koníků bez uzardění položím bez uzardění na oltář boha ekonomiky :) V mým případě to taky šlo do statisíců Kč. Btw: auta, který maj lpg už z fabriky nebo moderní systémy vstřiku lpg už tímhle neduhem netrpěj.
Dostupnost čerpaček: Asi každej trošku myslící tvor si musí přebrat, jestli se mu lpg vyplatí tzn. asi si nebudu do auta cpát prdy, když jezdím 10km do rachoty do sousední prdele. LPGista obvykle nalítá 20tkm/rok a víc a to podaří najezdit asi jenom těžko na trase Dolní Prdelákov - Malá Řitka, kde není žádná LPG pumpa. Pokud prdy náhodou dojdou, lpgista cvaknutím přepínače zvolí se skřípáním zubů tu drahou sračku , jež se zove benzín a nějak to na pumpu přetrpí :)
Any questions?
