skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Cena benzinu a energii
-> Bukaj: no modry to nebylo a dneska z kolegy vylezlo ze to neni verva ale 100oktan ze Shellky...
-> Pavel P..: A byla to Verva? Jakou barvu a "vůni" mělo to, co jsi vylil z nádrže?
-> Pavel P..:
Tak jí tam zkusim dát taky jestli to pak taky nenatočim.
Tak jí tam zkusim dát taky jestli to pak taky nenatočim.

Tady nejde tak o jakou se jedná sekačku ale o tom že tam údajně dal vervu loni na podzim a teď to na to nešlo ani nastartovat

-> vhml:
Tyhle s automatickým sytičem jsou Hondy GCV160 a GCVx170. Ta stará 160 po jarním zprovoznění už chytá dobře - černě zahulí a jede, ta nová 170 umí zlobit pořád. Přijde mi, že je hodně chudá. Někdy je to přemlouvání jí natočit i za tepla. Dělá to od nova.
Balonkový Briggs 675 funguje pořád a stále na jakýkoliv benzín.. Třikrát nacupovat a chytne na první zatažení.
Tyhle s automatickým sytičem jsou Hondy GCV160 a GCVx170. Ta stará 160 po jarním zprovoznění už chytá dobře - černě zahulí a jede, ta nová 170 umí zlobit pořád. Přijde mi, že je hodně chudá. Někdy je to přemlouvání jí natočit i za tepla. Dělá to od nova.
Balonkový Briggs 675 funguje pořád a stále na jakýkoliv benzín.. Třikrát nacupovat a chytne na první zatažení.
-> palinator 15.03.24 11:52:53: naše sekačka s BS motorem chytá v sezone studena zásadně na druhý zatáhnutí, po zimě na třetí. Bez jakýkoliv přípravy. Za těch 8let jsem v tom 8x vyměnil olej a jinak se na to nikdy nešáhlo.
-> Pavel P..:
Zajímavý. V těch motorech máme většinou EuroOil, ale u nás je vždy s biosložkou.
Teď akorát nevim do budu dělat se starým mixem, co občas vyleju z nějaké pily nebo z křoviňáku. Lil jsem to do Terry, ale ten smrtící stroj (DMJ-315) jsem konečně poslal do hajzlu.
Zajímavý. V těch motorech máme většinou EuroOil, ale u nás je vždy s biosložkou.
Teď akorát nevim do budu dělat se starým mixem, co občas vyleju z nějaké pily nebo z křoviňáku. Lil jsem to do Terry, ale ten smrtící stroj (DMJ-315) jsem konečně poslal do hajzlu.

-> palinator: tady "balonkový" motor B/S nechytil ani po několikaterém nastříknutí, svíčka byla mokrá, několikrát jsem ji vyndal, vyfoukal, protahal naprázdno a stejně nejela.... až po stříknutí echt Deutche Benzin se rozkejchala.

-> Pavel P..:
Vstřikem do sání startuju po zimě každou sekačku, která je vybavena dementním automatickým sytičem a je úplně jedno co je v ní za benzín. Čím je to způsobené, netuším. Balonkové motory startují bez problému.
Vstřikem do sání startuju po zimě každou sekačku, která je vybavena dementním automatickým sytičem a je úplně jedno co je v ní za benzín. Čím je to způsobené, netuším. Balonkové motory startují bez problému.
-> saskyn2:




-> palinator: do sání a pak dolil do nádrže..... a byl červenej jak kdysi Speciál.
-> Pavel P.. 15.03.24 10:51:45: Jo tak proto ti to včera v tom autě tak táhlo
Německej benzín v plechovkách s nápisem cyklon B na to chytne každá(i sekačka)





-> Pavel P.. 15.03.24 10:51:45: me zelenej MTX taky s vervou startuje hur, nez startoval kdysi, ted tam mam asi rok starou vervu, rakouska funka s 3 roky starou vervou prestala startovat uplne, ale tezko rict, cim to je, jeste jsem se k tomu nedostal
-> Pavel P..:
Kam jsi ten německej benzín stříkl?
Kam jsi ten německej benzín stříkl?
Včera jsem kolegovi zprovoznoval sekačku kterou klasicky na podzim zahodil tak jak dosekal a ted mu nešla nastartovat a tvrdil že tam dal vervu.... tak jsem to zkoušel a hovno, nakonec jsem tzam střiknul trochu německýho benzínu který jsem dostal v kanystru k pile a ten byl tak 15let starej a normálně to hned chytlo a jelo

-> palinator 15.03.24 09:09:08: jo, deda to nalil plne, takze benzin nedegradoval
-> ajok:
Bez přístupu vzduchu (kyslíku) ani vodnatět nemůže ne?
Bez přístupu vzduchu (kyslíku) ani vodnatět nemůže ne?
-> David29 11.03.24 21:22:09: tezko rict, verva ma zas aditiva a benzin, ze vodnatel se rikalo uz za minuleho rezimu, kazdopadne jsem kdysi nasel po dedovi asi z prelomu 80. a 90. let 3 20l kanystry benzinu, nalil jsem to do favorita a normalne jezdil, zadny problemy nepamatuji...
Jinak sem bych asi pridal VIF, tezko rict, jake jsou v tom aditiva, ale 1ml/l snad dyztak moc nepokazi
Jinak ta apka, chtelo by to, aby umela filtrovat podle vzdalenosti a obsahu bioslozky
Ted asi pojedeme k Brnu a tam koukam BA 98 SPER plus ma 0,4 ale zrovna v tom uz asi nejake aditivum bude.
Jinak sem bych asi pridal VIF, tezko rict, jake jsou v tom aditiva, ale 1ml/l snad dyztak moc nepokazi
Jinak ta apka, chtelo by to, aby umela filtrovat podle vzdalenosti a obsahu bioslozky
Ted asi pojedeme k Brnu a tam koukam BA 98 SPER plus ma 0,4 ale zrovna v tom uz asi nejake aditivum bude.
-> David29 11.03.24 21:22:09: Díky za potvrzení. Včera jsem natankoval v té Vrbově ulici
. S Volvem jezdím málo, tak se hodí mít v něm kvalitní benzin bez bionesmyslů.
Jinak jsem narazil v knize Historie motorů L&K a Škoda na historickou zmínku o přimíchávání biosložek.

Jinak jsem narazil v knize Historie motorů L&K a Škoda na historickou zmínku o přimíchávání biosložek.
-> jans: Ano.
Dole pak máš položku mapu, kde si každou ČS musíš rozkliknout a následně každý typ PHM a kouknout na podíl biosložky...
Já myslím a doufám, že EO brzo pochopí, že ty nebiosložkový paliva jim dělaj zákazníky a nějak zapracují na tom, aby toho měli nejen víc, ale i se to líp hledalo v aplikaci.
Když jsem se paní přeptával, jestli fakt to maj bez bio, tak se jí hrdostí rozsvítila očíčka
A prej se na to ptá hodně lidí a chtějí to...
Jako od Vervy to je rozdíl 5kč (asi 46 vs, 41kč), tak to je už znát. A asi to je i lepší než Verva se 7% ETBE
Dole pak máš položku mapu, kde si každou ČS musíš rozkliknout a následně každý typ PHM a kouknout na podíl biosložky...
Já myslím a doufám, že EO brzo pochopí, že ty nebiosložkový paliva jim dělaj zákazníky a nějak zapracují na tom, aby toho měli nejen víc, ale i se to líp hledalo v aplikaci.
Když jsem se paní přeptával, jestli fakt to maj bez bio, tak se jí hrdostí rozsvítila očíčka

Jako od Vervy to je rozdíl 5kč (asi 46 vs, 41kč), tak to je už znát. A asi to je i lepší než Verva se 7% ETBE
-> Hanz1912: Díky, stáhnu si ji a prozkoumám.
-> jans: jo
-> David29 11.03.24 11:29:15: Jen pro info (abych neinstaloval zbyrecne
), to je tahle aplikace?

-> ajok 10.03.24 01:02:35: Přesně tak, je to ze státních rezerv které se pravidelně obměňují, tady je Eurooil a hned kousek vedle té benzínky je areál a obrovské nádrže kde se to prý skladuje a taky je tady skoro pořád podíl biosložky v naftě i benzínu 0% ...

-> ajok: Taky mě appky serou, ale pro tohle jsem se kousl
A funguje to bez registrace, tak dobrý

-> palinator: To je jen nárazový. U tý N98+ by to mělo být záměrně, ale maj jí jen někde, většinou jen 95 nebo 98.
Chce to tu appku no
Chce to tu appku no
-> ajok: -> David29:
Bez biosložky mají někde i N95. Bohužel v mém okolí nikde.
Bez biosložky mají někde i N95. Bohužel v mém okolí nikde.
-> David29 09.03.24 23:44:51: zrovna vcera mi to rikal byvalej kolega, kdyz ja nemam rad apky a apky a stejne jak mi to ukazoval, tak to nejde filtrovat, tak musis prochazet benzinku po benzince a pry nekde narazil i na 0,3% bioslozky.
Jedna se pry o benzin odkoupeny ze statnich rezerv, ktery se musi pravidelne obmenovat.
Jedna se pry o benzin odkoupeny ze statnich rezerv, ktery se musi pravidelne obmenovat.
Možná to někdo víte, ale takový malý tip.
ČS EuroOil má někde 98 BEZ biosložky. Ale pozor, ty N98 mají dvě, jedna je normálně s biosložkou (možná ETBE, nevím) a druhá má třeba 0,7%
Chce to hledat a sledovat aplikaci - v Praze to maj třeba v ul. Vrbova. Dneska jsem to tankoval za okolo 41kč
ČS EuroOil má někde 98 BEZ biosložky. Ale pozor, ty N98 mají dvě, jedna je normálně s biosložkou (možná ETBE, nevím) a druhá má třeba 0,7%
Chce to hledat a sledovat aplikaci - v Praze to maj třeba v ul. Vrbova. Dneska jsem to tankoval za okolo 41kč
-> palinator: Hustý... jsem chtěl říct "ještě že jsem ty akcie v pátek prodal", ale potvory jsou ještě o skoro 2% výš



Na Vari 2t nedám dopustit. Mám to leta, motor jsem kromě ojnice prohnal GO a jezdi v pohodě (mám kopcovitý terén, kde by 4t asi nedomazala). Jen nedávno při chcípání střelila a střihla klínek na magnetu.
Je to obratné v lese mezi stromy a naštěstí jezdím naložený z kopce a prázdný nahoru. Být to obráceně, to bych asi tak spokojený nebyl
Je to obratné v lese mezi stromy a naštěstí jezdím naložený z kopce a prázdný nahoru. Být to obráceně, to bych asi tak spokojený nebyl

-> castrol:
Nie, radšej knihu.
Nie, radšej knihu.

vari jsme nikdy neměli,s tím jezdil Strejček. měli jsme domorobo, pak malý 4kolovy traktůrek a skončili u zetoru 25..ale všechno se prodalo dál a skončili jsme u mt08. a to do lesa i na pole stačí a prevezu to na podvalu.
ale ty malotraktory--to se drží taky jako svině.
ale ty malotraktory--to se drží taky jako svině.
Mtf je sracka...
-> palinator 24.01.24 10:43:50: nie pf je cele liatina a toto je nejake blato 

-> Bukaj:
Já nakonec někde dohledal, že když budu orat na širokej rozchod, tak to 4T zvládne. Ta svahová dostupnost je mnohem větší v bočním náklonu, než v předo-zadním.
Navíc dost věcí možná řeší Kohler s tlakovým mazáním.
E: jinak já jsem ten poslední, kterej by chtěl odcházet od ČS strojů. Ale ty dvoutakty mi začaly způsobovat víc starostí a nervů, než kolik udělaly práce.
Já nakonec někde dohledal, že když budu orat na širokej rozchod, tak to 4T zvládne. Ta svahová dostupnost je mnohem větší v bočním náklonu, než v předo-zadním.
Navíc dost věcí možná řeší Kohler s tlakovým mazáním.
E: jinak já jsem ten poslední, kterej by chtěl odcházet od ČS strojů. Ale ty dvoutakty mi začaly způsobovat víc starostí a nervů, než kolik udělaly práce.
-> palinator 24.01.24 10:48:55: Pro mé použití zase nepřipadá v úvahu čtyřtakt. Leda by to byl čtyřtakt bez olejové náplně, jezdící na mix, ale takový na Vari nedělají. Jo, ty dvoutakty jsou vrtošivé potvory, ale kromě toho kohoutku (vloni jsem se naštval a nakoupil moderní plastové kohoutky na hadičky) není nic, co by vysloveně odcházelo. A kohoutky odcházejí ty novodobé - původní výroba fungovala, když koupím nový (z Tajwanu), tak propouští hned...

-> palinator 24.01.24 10:51:09: jasny no, ja jsem se ted "vyvinul" do stavu, kdy o tom motucku zacinam taky premejslet. Proste se mi libi idea jednoduchyho, spolehlivyho, tichyho a pritom silnyho pomocnika. Ale hlavne na prevoz materialu po pozemku, na polni prace ne.
-> Sita 24.01.24 10:46:27:
Tady s tim jezdí jeden soused co na smlouvu dělá drobný technický služby pro naší "čtvrť", používá to jinak taky jen na zahradě. Do lesa jsou větší stroje. Jenže s většíma strojema na našich zahrádkách (všechno kolem 800-2000 m2) si moc neškrtneš.
Upřímně, kdybych mohl, taky bych hospodařil s něčim jinym (co se týče kategorie stroje).
Tady s tim jezdí jeden soused co na smlouvu dělá drobný technický služby pro naší "čtvrť", používá to jinak taky jen na zahradě. Do lesa jsou větší stroje. Jenže s většíma strojema na našich zahrádkách (všechno kolem 800-2000 m2) si moc neškrtneš.
Upřímně, kdybych mohl, taky bych hospodařil s něčim jinym (co se týče kategorie stroje).
-> palinator 24.01.24 10:43:50: asi jo, nevim, v tomhle odvetvi zahradniceni ja se tolik neorientuju. Ja jsem si jako prvni zemedelskej stroj poridil ten remenovej Mountfield MS19, udelal jsem si za to vozik a chvili se tu s tim bavil, ale pak uz me to taky preslo.
Vlastne kecam! Muj tata si koupil pred uz mozna 15 rokama motucko a casem k nemu prislusenstvi (pluh, prooravac, radlici, atd). Nema sice rotavator, ale zahradnici s tim na docela velkym zahone docela uspesne :D
Vlastne kecam! Muj tata si koupil pred uz mozna 15 rokama motucko a casem k nemu prislusenstvi (pluh, prooravac, radlici, atd). Nema sice rotavator, ale zahradnici s tim na docela velkym zahone docela uspesne :D
-> palinator 24.01.24 10:29:56: No, ale to je historie z 90. let. Předpokládám, že budou i nějaké modernější stroje, ne? Existuje vůbec ještě Mountfield?
-> Bukaj:
Třeba štípačka je čínská celá a nemůžu na ni říct špatnýho slova.
A problémy s motorama jsou prej v drtivý většině případů spojený s biosložkou v benzínu, občas odejde spojka. Zato s tím poctivým dvoutaktem jsem se vždycky strašně sral. Od neustále tekoucího kohoutku, přes nedovírající jehlovej ventil, absolutně nespolehlivé startování, někdy to díky principu náhodných výbuchů kopne zpátky, což tomu startování taky dobře nedělá, plechové nádrže reznoucí a vytrhávající se z držáků, protože ten motor není za co jinýho chytit, aniž by se člověk totálně nezasral, motor i řidítka těžký jako kráva, takže je to v jednom vždycky radost přehazovat, všechny motory co jsem měl, nakonec nějakým způsobem nejely (dva patrně simerinky, jeden jede tak nějak všelijak - možná už ne uplně OK karburace). A za to, za kolik MOTOR Jikov prodává novej motor, to je dost vtip. 17 litrů za čínskej (a údajně spolehlivej) motor bez toho, aniž bych vracel starej, to mi vůbec špatná cena nepřijde.
Třeba štípačka je čínská celá a nemůžu na ni říct špatnýho slova.
A problémy s motorama jsou prej v drtivý většině případů spojený s biosložkou v benzínu, občas odejde spojka. Zato s tím poctivým dvoutaktem jsem se vždycky strašně sral. Od neustále tekoucího kohoutku, přes nedovírající jehlovej ventil, absolutně nespolehlivé startování, někdy to díky principu náhodných výbuchů kopne zpátky, což tomu startování taky dobře nedělá, plechové nádrže reznoucí a vytrhávající se z držáků, protože ten motor není za co jinýho chytit, aniž by se člověk totálně nezasral, motor i řidítka těžký jako kráva, takže je to v jednom vždycky radost přehazovat, všechny motory co jsem měl, nakonec nějakým způsobem nejely (dva patrně simerinky, jeden jede tak nějak všelijak - možná už ne uplně OK karburace). A za to, za kolik MOTOR Jikov prodává novej motor, to je dost vtip. 17 litrů za čínskej (a údajně spolehlivej) motor bez toho, aniž bych vracel starej, to mi vůbec špatná cena nepřijde.
-> Sita 24.01.24 10:29:30: Za posledních 20 let většina starších Vari z usedlostí, kde se už nevyužívalo, skončila na Ukrajině - je to tam velmi oblíbené náčiní - výdrž v "polních podmínkách" a snadná servisovatelnost...
Jinak já třeba používám rotavátory v kombinaci s 2t motory - zatím jsem nenašel lepší věc v dané cenové kategorii (pořizovací cena do deseti tisíc). Jen kdybych to měl servisovat z nových dílů, tak to nezaplatím...

Jinak já třeba používám rotavátory v kombinaci s 2t motory - zatím jsem nenašel lepší věc v dané cenové kategorii (pořizovací cena do deseti tisíc). Jen kdybych to měl servisovat z nových dílů, tak to nezaplatím...
-> palinator 24.01.24 10:34:14: jj, pekny. Ja proti temhle strojum nic nemam, ale fakt uz jsem to nikde v provozu dlouho nevidel. Zeny deda s tim jezdil s vozikem jako mas ty na vcelin, protoze nejdriv nemel penize na auto a pak uz si nechtel delat ridicak 

-> Sita:
Tak tohle vypadá spíš na konkurenci PFky ne?
Tak tohle vypadá spíš na konkurenci PFky ne?