
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Stávka Mhd a vlaků 4.3.2010?
prohledat
135 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 26.02.2010 do 06.03.2010, založil/a OndraKrupi
18:14:06
06.03.2010
06.03.2010

rené
Hm, tak s tímhle už to dosti přehnali, už jen z toho důvodu, že se tímhle bodem více snižuje pravděpodobnost, že ta novela projde. 

12:55:14
06.03.2010
06.03.2010

VeTeV
ha koukám odboráři si na svojí stranu přihrávají další body 

20:35:48
05.03.2010
05.03.2010

Fén
-> Kloggie: Dopadne to blbě.
20:27:02
05.03.2010
05.03.2010

Kloggie
-> Fén: Tak to jsem vzvědavej jak to dopadne, jako OSVČ mě to zajímá.
09:35:50
05.03.2010
05.03.2010

Nwkt
-> Fén: Já bych je zrušil
09:00:13
05.03.2010
05.03.2010

Jumbo
-> Fén: Tak teď sem se nasral... 

22:09:37
04.03.2010
04.03.2010

Fén
Ty odbory to už vážně přehánějí. www.podnikatel.cz/clanky/
zivnostnici-zuri-vlada-jim
-mozna-zvedne-dane
10:58:37
01.03.2010
01.03.2010

King
-> Vojťas: "furt se vsichni ohanite stavkou drahy, ale stavkovat budou i bezny MHD ne?"
Ano, stávková nemoc je nebezpečná infekce vůči který měl tenhle národ v posledních 20ti letech poměrně dost protilátek, takže věřím ve vítězství imunity :)
Ano, stávková nemoc je nebezpečná infekce vůči který měl tenhle národ v posledních 20ti letech poměrně dost protilátek, takže věřím ve vítězství imunity :)
10:53:52
01.03.2010
01.03.2010

King
-> Kloggie: Znova opakuju, že benefity vymysleli ve 20. století kupodivu zlí kapitalisté, aby více motivovali zaměstnance. Pokud je firma dočasně (v případě ČD dlouhodobě) ve sračkách, logicky se benefity omezují nebo ruší.
Tohle samozřejmě platí ve firmách, který se pohybujou v tržním prostředí a nikoliv v ČD a spol., kde pracují elitáři, jejichž místa jsou nezastupitelná, takže si můžou nadiktovat snad i volňásky do bordelu, že?
Ale ano, ustupujme dál odborářský hydře ať skončíme jako frantíci, řekové nebo taloši, kde se stávkuje ob tejden kvůli každý píčovině.
Tohle samozřejmě platí ve firmách, který se pohybujou v tržním prostředí a nikoliv v ČD a spol., kde pracují elitáři, jejichž místa jsou nezastupitelná, takže si můžou nadiktovat snad i volňásky do bordelu, že?

Ale ano, ustupujme dál odborářský hydře ať skončíme jako frantíci, řekové nebo taloši, kde se stávkuje ob tejden kvůli každý píčovině.
08:51:38
01.03.2010
01.03.2010

Vojťas
furt se vsichni ohanite stavkou drahy, ale stavkovat budou i bezny MHD ne?
23:12:43
28.02.2010
28.02.2010

VeTeV
-> Kloggie: prostě se můžou ohánět čím chtějí, ale mé sympatie tím nezískají - jsou to nefunkční organizace a tím, že se ohánějí bojem za všchny lidi, přitom tím lidemn znepříjemňují život, tak to bude mít efekt přesně opačný... jejich boj
23:08:20
28.02.2010
28.02.2010

Kloggie
-> VeTeV: Ale jak, nic jinýho než stávku na ně nemaj. Žijeme v demokratický společnosti, kde se vlastně jiný páky ani použít nedaj. Samopaly a granáty používat nemůžeme :)
22:24:12
28.02.2010
28.02.2010

VeTeV
-> Kloggie: tak at s tím neobtěžují slušně platící cestujícíc a vyřídí si to se šaškama nahoře... nevím mě sse to nepáčí
22:22:50
28.02.2010
28.02.2010

Kaprof-Pisařík
-> Kloggie: defenestrace vedení?:o)
22:21:46
28.02.2010
28.02.2010

Kloggie
-> P@nis: Tak jasně že mi to nepřijde fér, to bych nebyl normální. ČD nezisková je, ale tím, že jim seškrtáme benefity se to stejně nezachrání - tam je potřeba něco jinýho.
22:12:44
28.02.2010
28.02.2010

VeTeV
tak ze by me nejak stravenky trapili? ne... vyhody dalsi - mam sluzebni telefon - no jo jenze jsme zakaznik O2 tipu - 5tis telefonu, takze tam nam namazavaj na chleba, a zbytek se stejne seskrtal - takze me je to jedno 

22:04:39
28.02.2010
28.02.2010

darklord
-> P@nis: presne tak. mne tiez nikto nic zdarma neda. ani blbe stravenky. a ked si niekto na seba ani nezarobi tak nevidim dovod preco by mal mat este bonusy. kor v statnej firme.
22:00:58
28.02.2010
28.02.2010

Fén
-> Kloggie: Já stravenky měl a klidně bych se bez nich obešel.
21:44:13
28.02.2010
28.02.2010

P@nis
-> Kloggie: Tobě přijde fér, že XY lidí nemá ani jedno... a odvádí daně, a z těch daní financuje ČD, které jsou neustálé neziskové?.., takže ve výsledku ti co maji prd dotují požitky jiným co si na ně ani nevydělají?? tohle mi moc košer teda nepříjde
21:32:56
28.02.2010
28.02.2010

Kloggie
-> P@nis: No to právě není jenom o zaměstnancích čd, to prostě platí pro všechny. OK, někde nemají nic, ale většina firem má ty stravenky, někde mobil, někde i auto. Ale může se stát, že nakonec nebude mít nikdo nic. Tobě to třeba neva, ale ty miliony lidí, který mají ty stravenky, tak těm by se to asi sotva líbilo, kdyby jim je vzali.
21:23:00
28.02.2010
28.02.2010

P@nis
-> Kloggie: A proč by měli tohle mít? Chodím na víkendové brigády do firmy a tam zaměstnanci nemjí : stravenky, rehabilitace, kulturni požitky, rekreace, firemní mobil, auto, nikdo jim neproplácí cestu do práce a taky žijou a to je firma, kterou stát nedotuje miliardama, ktere ČD plýtva na nějake zbytečné reklamy se slavnýma (pokud si to nepletu). Tak proč by měli mít zaměstnanci, takové výhody, když je celá společnost v ho*nech?
21:14:37
28.02.2010
28.02.2010

Kloggie
-> King: Nejedná se zdaleka jen o režijní jízdenky, jak se mnozí politici i sdělovací prostředky snaží problém bagatelizovat, ale o veškeré tzv. benefity od závodního stravování, přes rehabilitace, sportovní a kulturní akce až po rekreace, což se týká absolutně všech zaměstnanců v České republice. Je naprosto nepřijatelné, aby politici, kteří jsou plně odpovědni za katastrofální stav veřejných financí, přenášeli lepení děr ve státním rozpočtu na zaměstnance. Přitom sami zákonodárci si nebyli ochotni zdanit ani jejich nemravné tzv. poslanecké náhrady.
Je to vypíchnutý z diskuse u článku. Začne jeden a budou pokračovat další, nakonec nebude mít nikdo nic. A v dnešní době říct - když se ti to nelíbí, běž pracovat jinam - to je dost krátkozraký, není kam jinam jít, člověk musí brát to co je. Práce je málo a zaměstnavatelé si vybírají a lidi jsou ochotný jít za minimální mzdu a zaměstnavatelé toho zhusta využívaj, ale to už odbočuju.
Je to vypíchnutý z diskuse u článku. Začne jeden a budou pokračovat další, nakonec nebude mít nikdo nic. A v dnešní době říct - když se ti to nelíbí, běž pracovat jinam - to je dost krátkozraký, není kam jinam jít, člověk musí brát to co je. Práce je málo a zaměstnavatelé si vybírají a lidi jsou ochotný jít za minimální mzdu a zaměstnavatelé toho zhusta využívaj, ale to už odbočuju.
15:51:55
28.02.2010
28.02.2010

Mr_Kubas
www.novinky.cz/domaci/193
421-odbory-pokud-nepomuze-
ctvrtecni-stavka-budou-dal
si.html
Mrkněte se na těch 600 příspěvků
Mrkněte se na těch 600 příspěvků

12:08:01
27.02.2010
27.02.2010

darklord
keby radsej vsetci stavkovali za zlacnenie benzinu... to by malo prinos pre vsetkych.
12:06:21
27.02.2010
27.02.2010

VeTeV
přesně tak, tydle výkřiky do tmy, braní si cetujících jako rukojmí a přitom tvrdíc podívejte se na nás chudáky, máme platit 2,5tis ročně - tak to lidi jen nasere a zcela oprávněně...
12:01:19
27.02.2010
27.02.2010

King
-> David29: Uvědomuješ si pořád je řeč o BENEFITECH? To je něco, co zaměstnavatel dopřává zaměstnancům nad rámec svých zákonných povinností.
Neřeknu kdyby třeba ajznboňákům snížili platy (ač v normálně fungující firmě je to v krizi pochopitelný).....Když se ti nelíbí, žes přišel o benefit, můžeš si stěžovat nebo můžeš dát výpověď. Ale absolutně nechápu, kde zaměstnanci státem dotovaný "firmy" berou odvahu brát si za rukojmí daňový poplatníky kvůli takový píčovině.
Určitě spousta z nich do práce dojíždí vlakem, ale nepochopím, kurva, že se někomu zdá 2500Kč/rok za dojíždění do práce jako pádnej důvod ke stávce. 6 let jsem dojížděl do Prahy vlastní škodivkou a jenom v plynu jsem projel ročně 25 tisíc. Jenže vohnoutovi z modrý armády se i desetina za režijku zdá moc!
Jestli by tě ztráta těch pár korun za rohlíky denně bolela natolik, že bys kvůli tomu musel stávkovat, na to sere pes - ty rohlíky do krámu ochotně doveze někdo z konkurenční pekárny
Socialismus nebo smrt! Zvítězíme! :)
Neřeknu kdyby třeba ajznboňákům snížili platy (ač v normálně fungující firmě je to v krizi pochopitelný).....Když se ti nelíbí, žes přišel o benefit, můžeš si stěžovat nebo můžeš dát výpověď. Ale absolutně nechápu, kde zaměstnanci státem dotovaný "firmy" berou odvahu brát si za rukojmí daňový poplatníky kvůli takový píčovině.
Určitě spousta z nich do práce dojíždí vlakem, ale nepochopím, kurva, že se někomu zdá 2500Kč/rok za dojíždění do práce jako pádnej důvod ke stávce. 6 let jsem dojížděl do Prahy vlastní škodivkou a jenom v plynu jsem projel ročně 25 tisíc. Jenže vohnoutovi z modrý armády se i desetina za režijku zdá moc!
Jestli by tě ztráta těch pár korun za rohlíky denně bolela natolik, že bys kvůli tomu musel stávkovat, na to sere pes - ty rohlíky do krámu ochotně doveze někdo z konkurenční pekárny

Socialismus nebo smrt! Zvítězíme! :)
11:21:44
27.02.2010
27.02.2010

1560 - zrušená registrace
-> David29:
Ale i tak.
Ale i tak.
11:16:49
27.02.2010
27.02.2010

David29
-> 1560: Ona nemusí bejt... stčí jí pouze vyhrožovat...
11:11:32
27.02.2010
27.02.2010

1560 - zrušená registrace
Já si ale pořád myslím, že stávka nic nevyřeší. Akorát to nasere lidi, kteří se nedostanou do práce, do školy apod. (proč ta stávka nebude třeba večer nebo odpoledne), a nic se stejně nevyřeší.
11:00:43
27.02.2010
27.02.2010

David29
-> King: Když nám vemou naši cenu za pečivo, (platim 30% prodejní ceny), taky budu značně rozhočen. Nastupoval jsem tam s tim, že tam ta sleva je, nemínim se jí vzdát.. takže já je chápu...
10:47:51
27.02.2010
27.02.2010

King
-> David29: Aha, promiň, neviděl jsem to takhle v souvislostech
OMG!

OMG!
10:15:19
27.02.2010
27.02.2010

David29
-> King: Jenže to neni problém drážáků, že ČD neprosperuje...
10:10:05
27.02.2010
27.02.2010

King
-> beastyLA - ten první: Tak třeba u nás je benfitem služební mobil, kde s limitem hovornýho x tisíc Kč a neomezeným i-net připojením. Pro rodinu si můžu nafasovat SIMky s měsíčním paušálem 10Kč, 1Kč za minutu do všech sítí, volání navzájem zadara.
ALE - pracuju ve firmě, která funguje efektivně, je silně profitabilní a odvádí státu ročně nehorázný prachy na daních - na rozdíl od stávkomilných mazlíků z ČD :)
ALE - pracuju ve firmě, která funguje efektivně, je silně profitabilní a odvádí státu ročně nehorázný prachy na daních - na rozdíl od stávkomilných mazlíků z ČD :)
01:21:35
27.02.2010
27.02.2010

beastyLA - ten první
-> King: máš recht.... jen bych doplnil... režijku mají i manželky a děti zaměstnanců čd... kdo má ve firmě benefity tohoto kalibru? .... bordel... at si stávkují -




01:16:51
27.02.2010
27.02.2010

King
Alespoň jsem se dozvěděl, za co vlastně si soudruzi od dráhy hodlaj brát rukojmí při svojí slavný stávce.
2500Kč/rok za režijku - můj služebák mně stojí na daních přes 30 litrů/rok a soukromně s ním jezdím minimálně, protože je plnej bordelu z práce :) Asi se domluvím s kolegama, založíme odbory a naprotest proti tomu se budeme jeden den chovat k zákazníkům neuctivě :) To by bylo, aby nám zaměstnavatel nezadotoval benefit!
Vážně, tuhle akci radši nebudu komentovat, protože bych musel říct, co jsem ani sám nechtěl slyšet
2 spatra: Lístek v urně by např. moh ovlivnit složení sněmovny, tím pádem zákony a ty zákony by mohli pomoct zredukovat různý nejmenovaný bašty socialismu
2500Kč/rok za režijku - můj služebák mně stojí na daních přes 30 litrů/rok a soukromně s ním jezdím minimálně, protože je plnej bordelu z práce :) Asi se domluvím s kolegama, založíme odbory a naprotest proti tomu se budeme jeden den chovat k zákazníkům neuctivě :) To by bylo, aby nám zaměstnavatel nezadotoval benefit!
Vážně, tuhle akci radši nebudu komentovat, protože bych musel říct, co jsem ani sám nechtěl slyšet

2 spatra: Lístek v urně by např. moh ovlivnit složení sněmovny, tím pádem zákony a ty zákony by mohli pomoct zredukovat různý nejmenovaný bašty socialismu

21:25:53
26.02.2010
26.02.2010

Kapřík
-> David29: bude to ve čtvrtek
20:14:38
26.02.2010
26.02.2010

David29
Neni co řešit, v pondělí to nebude...
18:34:17
26.02.2010
26.02.2010

rené
-> Fén: Dřív možná. V dnešní době si s tebou akorát tak každej vytře (_!_). A kor když je nějakej průser, tak za všechno může strojvedoucí.
18:25:09
26.02.2010
26.02.2010

Fén
-> rené: Platí to ještě pořád, že mašinfíra se považuje za nadřazenej druh? :o)
18:07:22
26.02.2010
26.02.2010

rené
-> P@nis:
Jako ten bordel ve vlacích je hnus a celkově přípoje stojej za hovno. To je fakt. Je prostě potřeba nějaká pevná ruka, která by tvrdě postihovala každej takovej neduh a ono by to taky vypadalo jinak.
Jenže oni taky píšou jednou to a podruhý ono, tohle píšou o pár řádků níže ..."V květnu Student Agency na poslední chvíli odstoupila z výběrového řízení na provozování dotovaných osobních vlaků na části území Libereckého kraje. Měla informace, že České dráhy nabídnou v tendru podnákladovou cenu"... Tak si vyber, jak to nakonec je. Ale nic to nemění na tom, že je to tlachal. Ikdyž dostane dotaci a zelenou na provozování dopravy, kde vezme ty soupravy? čd je mu nepronajme a nikde se to neválí, jak už jsem psal. A už vubec je utopie aby převzal půl regionální dopravy u nás. Možná výhledově za xy let a postupně.
-> 1560: Ty bobiny byly mám ten pocit ODOSu a od nich je měli mít pronajatý. Vozy nevím, ale mělo to být jen do doby než poříděj nový soupravy. A jak to dopadlo. Stejně ty lidi by tim těžko jezdili. Ono toho docela dost pobere k*ndolíno a jestli má někdo pocit, že by tam ještě nějací lidé zbyli...otázkou komfort/cena.
Jako ten bordel ve vlacích je hnus a celkově přípoje stojej za hovno. To je fakt. Je prostě potřeba nějaká pevná ruka, která by tvrdě postihovala každej takovej neduh a ono by to taky vypadalo jinak.
Jenže oni taky píšou jednou to a podruhý ono, tohle píšou o pár řádků níže ..."V květnu Student Agency na poslední chvíli odstoupila z výběrového řízení na provozování dotovaných osobních vlaků na části území Libereckého kraje. Měla informace, že České dráhy nabídnou v tendru podnákladovou cenu"... Tak si vyber, jak to nakonec je. Ale nic to nemění na tom, že je to tlachal. Ikdyž dostane dotaci a zelenou na provozování dopravy, kde vezme ty soupravy? čd je mu nepronajme a nikde se to neválí, jak už jsem psal. A už vubec je utopie aby převzal půl regionální dopravy u nás. Možná výhledově za xy let a postupně.
-> 1560: Ty bobiny byly mám ten pocit ODOSu a od nich je měli mít pronajatý. Vozy nevím, ale mělo to být jen do doby než poříděj nový soupravy. A jak to dopadlo. Stejně ty lidi by tim těžko jezdili. Ono toho docela dost pobere k*ndolíno a jestli má někdo pocit, že by tam ještě nějací lidé zbyli...otázkou komfort/cena.
17:50:11
26.02.2010
26.02.2010

1560 - zrušená registrace
No RT express ty bobiny měl a měl je snad i zgenerálkovaný(rozuměj všechno se natřelo) a ty už myslim ani nepatřili čd, ale jak to bylo s vozama nevím.
Aha, zajímavé, já měl za to, že ani k tomu nakonec nedošlo. Díky.
Vozy nevím, ale mluvilo se o tom, že si pronajmou od Siemensu nějaká B(p??)mz, a že nakoupí od ČD vyřazený B, Bt apod. a udělají na tom nějakou GO (dejme tomu ála vozy, co jezdily svýho času na Brněnských expresech, takže přeplyšování, GO pojezdů, nový hajzlík a pár dalších drobností). Jak to ale nakonec mělo být, to nevím, nedivil bych se, kdyby nakoupili kopřiváky od ČD a provozovali to jen tak. Žrádeláky tuším nechtěli a první třídu snad jen polovinu vozu ála AB, ale to bych už kecal, nepamatuji si vše, přeci jen je to nějaká doba a nebylo to natolik podstatné :-D
Aha, zajímavé, já měl za to, že ani k tomu nakonec nedošlo. Díky.
Vozy nevím, ale mluvilo se o tom, že si pronajmou od Siemensu nějaká B(p??)mz, a že nakoupí od ČD vyřazený B, Bt apod. a udělají na tom nějakou GO (dejme tomu ála vozy, co jezdily svýho času na Brněnských expresech, takže přeplyšování, GO pojezdů, nový hajzlík a pár dalších drobností). Jak to ale nakonec mělo být, to nevím, nedivil bych se, kdyby nakoupili kopřiváky od ČD a provozovali to jen tak. Žrádeláky tuším nechtěli a první třídu snad jen polovinu vozu ála AB, ale to bych už kecal, nepamatuji si vše, přeci jen je to nějaká doba a nebylo to natolik podstatné :-D
17:48:12
26.02.2010
26.02.2010

P@nis
-> rené: Já ti nevím, ale podnik si toho nevšimne, že jezdi vlak neustále pozdě, že je špinavý? spíše naopak ví o tom moc dobře, ale sere na lidi...Když je schopna MHD vyhnat par lidi do provozu at zjisti kolik jezdí lidi v danou dobu zda jsou vozy přeplněné jestli jezdí podle řádu atd tak to musí byt schopny zajistit i ČD. Ale co dostane XY miliard a nějaky meloun vrátite tak to je dobrej šolich no ne.
Nevím jestli umíš číst ale : hnedka ze začatku je uvedeno že se rozhodlo bez vyběrového řízení. --"Souvisí to se zadáváním zakázek zhruba za 150 miliard korun bez výběrového řízení, což je protizákonné,raje se totiž dohodly bez výběrového řízení na provozování regionálních spojů s Českými drahami. Ujednání zatarasilo Jančurovi a ostatním zájemcům přístup na koleje. Smlouva už je uzavřená v Plzeňském kraji, dá se čekat i v dalších.--- A myslím si, že kdyby tenhle člověk převzal třeba pulku vlakove dopravy tak bude daleko lip fungujicí než ČD kterym je jedno co se děje oni maji sve jisté...
Nevím jestli umíš číst ale : hnedka ze začatku je uvedeno že se rozhodlo bez vyběrového řízení. --"Souvisí to se zadáváním zakázek zhruba za 150 miliard korun bez výběrového řízení, což je protizákonné,raje se totiž dohodly bez výběrového řízení na provozování regionálních spojů s Českými drahami. Ujednání zatarasilo Jančurovi a ostatním zájemcům přístup na koleje. Smlouva už je uzavřená v Plzeňském kraji, dá se čekat i v dalších.--- A myslím si, že kdyby tenhle člověk převzal třeba pulku vlakove dopravy tak bude daleko lip fungujicí než ČD kterym je jedno co se děje oni maji sve jisté...
17:36:13
26.02.2010
26.02.2010

rené
-> P@nis: Bez těch pár minut na sepsání stížnosti se nic nezmění. Přečti si jak to dopadlo se stížnostmi na nevytopené vozy na dobříšsku a jak to tam vypadá ted. Ale klasika. Radši budu všude nadávat, jak to stojí za hovno, než abych něco udělal a dál tím budu jezdit protože nemám na výběr.
CO se Jančury týče... Lepší, než přiznat podnikatelský neuspěch a velké oči, je svést všechno na nerovné podmínky při výběrovém řízení a kdesi cosi. Proč odložil projekt konkurence Pendolina? Protože by na to od státu nedotal ani korunu dotace a samotný by se to neuživilo. Tak chtěl jít do regionální dotovaný dopravy, nabídl co nabídl, no ale zase nakonec nic, protože prý získal informaci, že dráhy budou požadovat podhodnocenou dotaci na provoz(jak je psáno ve tvém článku). Takže to vzdal ještě před samotným výběrovým řízením. V dnešní době může na koleje kdokoliv, kdo tu bude provozovat u nás schválená vozidla. A když si ho kraje vyberou ve výběrovém řízení tak fajn, at si jezdí, ikdyž to třeba zrovna mě bude stát práci, ale do tý doby je to pro mě jen tlachal. Nakoupil už nějaké to drážní vozidlo? Nebo si myslí, že kraje mu svěří dopravu na nějaké trati a přislíbí dotaci bez toho aniž by v době případné výhry ve výběrovém řízení dopravce neměl ani kolo? Prostě nechápe že vlak není autobus. Použitelných vozidel se kolem kolejí neválí kupy na prodej jako autobusů, co by se daly rychle nakoupit. At už jakéhokoliv stáří nebo stavu.
No RT express ty bobiny měl a měl je snad i zgenerálkovaný(rozuměj všechno se natřelo) a ty už myslim ani nepatřili čd, ale jak to bylo s vozama nevím. A nedivím se, že jim dráhy nic nepronajaly. Měli se ohlédnout po něčem do zahraničí, jenže jaksi při ceně vozidel se mu volný soupravy nevalí v kopřivách, ale vydělávaj.
CO se Jančury týče... Lepší, než přiznat podnikatelský neuspěch a velké oči, je svést všechno na nerovné podmínky při výběrovém řízení a kdesi cosi. Proč odložil projekt konkurence Pendolina? Protože by na to od státu nedotal ani korunu dotace a samotný by se to neuživilo. Tak chtěl jít do regionální dotovaný dopravy, nabídl co nabídl, no ale zase nakonec nic, protože prý získal informaci, že dráhy budou požadovat podhodnocenou dotaci na provoz(jak je psáno ve tvém článku). Takže to vzdal ještě před samotným výběrovým řízením. V dnešní době může na koleje kdokoliv, kdo tu bude provozovat u nás schválená vozidla. A když si ho kraje vyberou ve výběrovém řízení tak fajn, at si jezdí, ikdyž to třeba zrovna mě bude stát práci, ale do tý doby je to pro mě jen tlachal. Nakoupil už nějaké to drážní vozidlo? Nebo si myslí, že kraje mu svěří dopravu na nějaké trati a přislíbí dotaci bez toho aniž by v době případné výhry ve výběrovém řízení dopravce neměl ani kolo? Prostě nechápe že vlak není autobus. Použitelných vozidel se kolem kolejí neválí kupy na prodej jako autobusů, co by se daly rychle nakoupit. At už jakéhokoliv stáří nebo stavu.
No RT express ty bobiny měl a měl je snad i zgenerálkovaný(rozuměj všechno se natřelo) a ty už myslim ani nepatřili čd, ale jak to bylo s vozama nevím. A nedivím se, že jim dráhy nic nepronajaly. Měli se ohlédnout po něčem do zahraničí, jenže jaksi při ceně vozidel se mu volný soupravy nevalí v kopřivách, ale vydělávaj.
17:07:10
26.02.2010
26.02.2010

1560 - zrušená registrace
Já mu tedy nevěřím, že začne působit i na železnici. Ono už před ním tu ty snahy byly. A to chtěl někdo konkurovat Pendolinům do Ostravy. Dokonce byl zaveden i v JŘ, ale nakonec z toho sešlo.
Pokud se nepletu, byl to RT Express, skončilo to na tom, že nemohli sehnat vhodné vozy, resp. nechtěli platit za nové, a chtěli pronájem od ČD, tuším esa. ČD jim nabídly bobiny či něco na ten způsob, takže se RT Express nakonec snažil získat nově vyrobené vozy a finance na ně. No ale pak byl konec grafikonu (v prosinci) a na další rok už nedostali licence (nebo jak se to u dráhy nazývá). Takže tak. Ale musím říct, že EC vlak s bobinou vpředu, to by bylo žrádlo
Jen škoda, že by to moc daleko z té Prahy nedojelo.
Co se týče rozdílností dotací, tak ti přesnou částku neřeknu, ale je jasný, že železniční doprava je vždy finančně náročnější na provoz než bus, takže už jen ten poměr mi přijde příznivější pro busovou dopravu. Jak jinak si lze vysvětlit sice velkou hustotu spojů, ale s minimem cestujících na některých trasách. ted nemluvím o přiměstske dopravě.
Aha, škoda, mě by zajímal alespoň nějak ten poměr dotací, zda je stejný. O tom, že je železnice na provoz finančně někde jinde není potřeba polemizovat.
Hustota spojů u autobusů je dána třeba taky tím, že je xxx dopravců (aktuální číslo nevím), a na jednu trasu klidně x až xx dopravců. Klasický případ před pár lety na trase Brno - Olomouc (- Ostrava) - v hodinu H vyjelo FTL, v hodinu H a pět minut Connex, v hodinu H mínus pět minut Tourbus, v hodinu H plus deset minut dejme tomu nějaký soukromník, třeba Přidal... No a hle, jaký pěkný konkurenční boj. FTL s Bovou za nízkou cenu, Tourbus s dálkovou Karosou za trochu vyšší cenu, Connex s dálkovou Karosou za dost velkou cenu, Přidal se sedmičkovou Karosou někde z roku 92 za nejnižší cenu. No, a s kým cestující pojedou? Prostě se postaví na nástupiště a kam se vlezou, tím pojedou :-D Ale to už se dostáváme mimo debatu, chtěl jsem tím říct, že jsou trasy, na kterých může být co 5 minut spoj, klidně i poloprázdný, a uživí se. Protože to je buď dotovaná linka ZDO nebo nedotovaná linka, na kterou ale právě vydělává linka ZDO nebo mezinárodka. Běžný stav.
Napadá mě příklad Brno - Znojmo a dopravce Tourbus (podotýkám, linka nedotovaná). do Znojma veze plný autobus, dostává se na cenu 6 Kč/km, takže v podstatě si to na sebe vydělá. Zpět to jede skoro prázdný a cena na km je zhruba 25 Kč... No, a už zase zacházím od tématu pryč.
Pokud se nepletu, byl to RT Express, skončilo to na tom, že nemohli sehnat vhodné vozy, resp. nechtěli platit za nové, a chtěli pronájem od ČD, tuším esa. ČD jim nabídly bobiny či něco na ten způsob, takže se RT Express nakonec snažil získat nově vyrobené vozy a finance na ně. No ale pak byl konec grafikonu (v prosinci) a na další rok už nedostali licence (nebo jak se to u dráhy nazývá). Takže tak. Ale musím říct, že EC vlak s bobinou vpředu, to by bylo žrádlo

Co se týče rozdílností dotací, tak ti přesnou částku neřeknu, ale je jasný, že železniční doprava je vždy finančně náročnější na provoz než bus, takže už jen ten poměr mi přijde příznivější pro busovou dopravu. Jak jinak si lze vysvětlit sice velkou hustotu spojů, ale s minimem cestujících na některých trasách. ted nemluvím o přiměstske dopravě.
Aha, škoda, mě by zajímal alespoň nějak ten poměr dotací, zda je stejný. O tom, že je železnice na provoz finančně někde jinde není potřeba polemizovat.
Hustota spojů u autobusů je dána třeba taky tím, že je xxx dopravců (aktuální číslo nevím), a na jednu trasu klidně x až xx dopravců. Klasický případ před pár lety na trase Brno - Olomouc (- Ostrava) - v hodinu H vyjelo FTL, v hodinu H a pět minut Connex, v hodinu H mínus pět minut Tourbus, v hodinu H plus deset minut dejme tomu nějaký soukromník, třeba Přidal... No a hle, jaký pěkný konkurenční boj. FTL s Bovou za nízkou cenu, Tourbus s dálkovou Karosou za trochu vyšší cenu, Connex s dálkovou Karosou za dost velkou cenu, Přidal se sedmičkovou Karosou někde z roku 92 za nejnižší cenu. No, a s kým cestující pojedou? Prostě se postaví na nástupiště a kam se vlezou, tím pojedou :-D Ale to už se dostáváme mimo debatu, chtěl jsem tím říct, že jsou trasy, na kterých může být co 5 minut spoj, klidně i poloprázdný, a uživí se. Protože to je buď dotovaná linka ZDO nebo nedotovaná linka, na kterou ale právě vydělává linka ZDO nebo mezinárodka. Běžný stav.
Napadá mě příklad Brno - Znojmo a dopravce Tourbus (podotýkám, linka nedotovaná). do Znojma veze plný autobus, dostává se na cenu 6 Kč/km, takže v podstatě si to na sebe vydělá. Zpět to jede skoro prázdný a cena na km je zhruba 25 Kč... No, a už zase zacházím od tématu pryč.
17:02:21
26.02.2010
26.02.2010

P@nis
-> rené: Už takhle mě to stojí XY hodin naposledy teda 2 hodiny stravenych na nadraži.... Na to abych sepisoval stížnost a zabil tím dalších XY minut či kdybych to psal pokažde tak spíše hodin snad i dnů.. a Odpověd by byla "Omluvte prosim spožděni vlaku" ((30 minut z důvodu, že topič zlomil lopatku na uhlí))
Pokud se nepletu a snad i najdu ten článek tak dostaly ČD za permanentní spožděni špinavé vlaky docela tučnou pokutu.
A jestliže ČD dostávaji dotace X miliard a takhle je prohospodaří a zlepšení není žadne tak nevidím důvod aby nedostal šanci někdo jiný... a že se stáhl sám viz:
zpravy.idnes.cz/student-a gency-nedostala-regionalni -vlaky-tak-zaplati-kampan- proti-cssd-1ow-/domaci.asp ?c=A091130_...
Pokud se nepletu a snad i najdu ten článek tak dostaly ČD za permanentní spožděni špinavé vlaky docela tučnou pokutu.
A jestliže ČD dostávaji dotace X miliard a takhle je prohospodaří a zlepšení není žadne tak nevidím důvod aby nedostal šanci někdo jiný... a že se stáhl sám viz:
zpravy.idnes.cz/student-a gency-nedostala-regionalni -vlaky-tak-zaplati-kampan- proti-cssd-1ow-/domaci.asp ?c=A091130_...
16:49:49
26.02.2010
26.02.2010

rené
-> 1560: Trošku jsem to zveličil samozřejmě s tím turnusem, jenže ono jaksi jeden vlak nestojí to co autobus a každá souprava navíc je řádnej ranec na to aby stála v záloze a to si každej hned rozmyslí. Co se udržby týče, tak ano mužes si na to najmout výrobce, ale ty lidi ti to nebudou dělat ve větru a dešti a pochybuju, že ho do svých prostor pustí čd. Navíc na motor, nebo el. jednotky je potřeba dlouhá hala, ta by se musela postavit. Dokladem o tom, že takováto možnost servisování i v našich končinách funguje je pražské metro, kde je servis komplet pod hlavičkou Siemens. Jen neví jestli dělají údržbu s vlastními lidmi nebo tam zůstali ti stávající.
Já mu tedy nevěřím, že začne působit i na železnici. Ono už před ním tu ty snahy byly. A to chtěl někdo konkurovat Pendolinům do Ostravy. Dokonce byl zaveden i v JŘ, ale nakonec z toho sešlo.
Co se týče rozdílností dotací, tak ti přesnou částku neřeknu, ale je jasný, že železniční doprava je vždy finančně náročnější na provoz než bus, takže už jen ten poměr mi přijde příznivější pro busovou dopravu. Jak jinak si lze vysvětlit sice velkou hustotu spojů, ale s minimem cestujících na některých trasách. ted nemluvím o přiměstske dopravě.
Já mu tedy nevěřím, že začne působit i na železnici. Ono už před ním tu ty snahy byly. A to chtěl někdo konkurovat Pendolinům do Ostravy. Dokonce byl zaveden i v JŘ, ale nakonec z toho sešlo.
Co se týče rozdílností dotací, tak ti přesnou částku neřeknu, ale je jasný, že železniční doprava je vždy finančně náročnější na provoz než bus, takže už jen ten poměr mi přijde příznivější pro busovou dopravu. Jak jinak si lze vysvětlit sice velkou hustotu spojů, ale s minimem cestujících na některých trasách. ted nemluvím o přiměstske dopravě.
16:36:12
26.02.2010
26.02.2010

1560 - zrušená registrace
-> rené:
V čem jsou rozdílné dotace na autobus a na vlak? Pokud je oboje v rámci ZDO, tak dotace by měly být snad stejné, ne? Nevím, ptám se.
V čem jsou rozdílné dotace na autobus a na vlak? Pokud je oboje v rámci ZDO, tak dotace by měly být snad stejné, ne? Nevím, ptám se.
16:34:51
26.02.2010
26.02.2010

1560 - zrušená registrace
-> rené:
Blbost. Myslíš si snad, že autobusů ti stačí tolik, abys pokryl turnus? Minimálně potřebuješ něco na zájezdovku, něco na pokrytí vozů v dílnách, zálohy apod. Ve firmě, kde občas pracuji, je cca 140 autobusů, z toho 100 turnusovaných a 7 na zájezdovku. Zbytek je záloha (a záloha všech záloh). A dobře, taky odstavený auta po nehodě nebo auta připravený na odprodej či šrot.
Dílny a jiné technické zázemí lze řešit pronájmem - nebo, v případě Jančury, bych spíše odhadoval, že si dá do smlouvy podmínku, že servis zajistí výrobce (minimálně do doby, než na sebe začnou vlaky vydělávat). V cizích státech běžná věc, jen u nás to pořád jaksi nejde.
A to, že utichl, je podle mne taky volovina. Pořád věřím tomu, že pokud někdo dokáže konkurovat ČD, tak to bude Jančura. Nicméně možná nějakou vlakovou krizi má, asi není schopen najít vhodného výrobce "vlaků na míru". U autobusů to hledal pár let, než objevil Beulas, který víceméně díky němu žije (teda teď už ne, teď bere Travega a Scanie).
Blbost. Myslíš si snad, že autobusů ti stačí tolik, abys pokryl turnus? Minimálně potřebuješ něco na zájezdovku, něco na pokrytí vozů v dílnách, zálohy apod. Ve firmě, kde občas pracuji, je cca 140 autobusů, z toho 100 turnusovaných a 7 na zájezdovku. Zbytek je záloha (a záloha všech záloh). A dobře, taky odstavený auta po nehodě nebo auta připravený na odprodej či šrot.
Dílny a jiné technické zázemí lze řešit pronájmem - nebo, v případě Jančury, bych spíše odhadoval, že si dá do smlouvy podmínku, že servis zajistí výrobce (minimálně do doby, než na sebe začnou vlaky vydělávat). V cizích státech běžná věc, jen u nás to pořád jaksi nejde.
A to, že utichl, je podle mne taky volovina. Pořád věřím tomu, že pokud někdo dokáže konkurovat ČD, tak to bude Jančura. Nicméně možná nějakou vlakovou krizi má, asi není schopen najít vhodného výrobce "vlaků na míru". U autobusů to hledal pár let, než objevil Beulas, který víceméně díky němu žije (teda teď už ne, teď bere Travega a Scanie).
16:28:03
26.02.2010
26.02.2010

rené
-> P@nis: Jako to jízdný drahý je, to je fakt. Jenže s dotacema, který má autobusová doprava by to taky vypadalo jinak. Hold silniční lobby. Co se týče stavu vozů, špatných přípojů, na to platí jedinej recept. Psát stížnosti a furt dokola. A myslim, že to není každou cestu co popisuješ.
A co se týče Student Agency a pana Jančury nebo jak se ten s prominutím k*t jsmenuje. On mu to nikdo nezakázal. On se na to vykašlal sám. Protože když začal prohlašovat, že začne se žlutými vlaky, tak mu zřejmě nedošlo, že vlak není autobus. Že na to aby mohl provozovat dopravu mu nebude stačit jen počet vozidel pokrývající turnusovou potřebu, ale vyšší, protože vždy bude minimálně jedna jednotka stát na pravidelné údržbě (a že ten servis jaksi není nic levného oproti autobusu a nemá prostory kde ho dělat) a že se za užití dopravní cesty musí platit poměrně ranec. A když mu tohle jaksi došlo, tak tiše zmizel ze scény.
A co se týče Student Agency a pana Jančury nebo jak se ten s prominutím k*t jsmenuje. On mu to nikdo nezakázal. On se na to vykašlal sám. Protože když začal prohlašovat, že začne se žlutými vlaky, tak mu zřejmě nedošlo, že vlak není autobus. Že na to aby mohl provozovat dopravu mu nebude stačit jen počet vozidel pokrývající turnusovou potřebu, ale vyšší, protože vždy bude minimálně jedna jednotka stát na pravidelné údržbě (a že ten servis jaksi není nic levného oproti autobusu a nemá prostory kde ho dělat) a že se za užití dopravní cesty musí platit poměrně ranec. A když mu tohle jaksi došlo, tak tiše zmizel ze scény.
16:26:28
26.02.2010
26.02.2010

Kapřík
-> P@nis: souhlasím, jezdil jsem 5 let vlakem Ova - Brno a zpátky... otřes bída otřes otřes. Zpoždění permanentní, výluky každý týden, bordel, smrad, často nepříjemní průvodčí... luxusní dopravce
