Jak na tom byli poslední vyráběné 1.8T newím přesně ani nato nemam čas progooglovávat.
Vysvětli tedy pojem K03 a K03s
A ještě napište kapacitu shodných vstřiků. U prvních 150tek to bylo někde od cca 230cc a 180tka cca 315cc. Ty hodnoty sem ted střílel z patra. Ale plus mínus autobus to tak bylo. Nicméně neříkám, že ze 150tky nedostaneš víc koní.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1.8 turbo
20:47:16
18.12.2009
18.12.2009

Vita ze Sudet
20:15:47
18.12.2009
18.12.2009

Kaprof-Pisařík
-> Labros: jojo tak to je trošku jina
tohle je mrcha ministerska no takže ještě dvacet tisic a jde pryč rušej auta po 200 tis


16:01:56
18.12.2009
18.12.2009

Herman
-> Vita ze Sudet: opravdu je to stejny-delal jsem v origo skoda servisu :-)kod motoru AUM (110kw) a AUQ(132) maji vsechny dily shodne!!!turbo,vstriky atd.je to jen uprava SW rj motoru.muzes si to lehce zkontrolovat dle ETKY :-)
14:12:39
18.12.2009
18.12.2009

Labros
-> Kaprof: ono vlastně v benzínu to turbo trpí znatelně víc než v ropáku, výfukový plyny jsou teplejší, takže se tam to turbo dá rozžhavit snadněji a když přičtu, jak se lidi staraj o věci, co nejsou jejich.. Já mám teda druhý auto co bylo u prvního majitele jako služebák, a obě jsem si vybral kvůli bezvadnýmu stavu. Rozdíl je jen, že obě jezdily jako služebáky v zahraničí, první v německu a druhý v holandsku.
00:02:23
18.12.2009
18.12.2009

Rapid
Jezdim ted v passatu 1.8 T 110 kW, nejmensi spotrebu jsem jel za 7.1, ale to se neda povazovat za jizdu, jinak souhlasim, prumerna bude 9-10 litru. Zivotnosti bych se asi nebal, v inzerci je 90% tehdle aut s najetejma 200 - 300 tis km a to budou jeste stoceny
Jinak motor ma krasnej chod i zatah, jezdi se mi v tom daleko lip nez v 1,9 TDi a spotreba konkretne u tohodle auta neni o tolik rozdilna. Tyhle auta kolem r.v. 2000 jsou jeste zlaty oproti novejsim.

20:34:42
17.12.2009
17.12.2009

Dušan
-> Vita ze Sudet: posledni 1,8T by melo mit stejny i turbo jako RS. nebo se pletu ?
19:35:45
17.12.2009
17.12.2009

Vita ze Sudet
-> Herman: 150 a 180? a stejný? hihi
.... napadaj mě první hned skoro nepodstatný věcičky
...vstřiky a turbo



19:21:54
17.12.2009
17.12.2009

Vasa-Mach
Jak jsem četl že někdo nevěří motorou fauvé tak nevidím důvod. Teď jsme měly v servisu Octavii tour 1,9 TDi 66kW rok výroby 2006 služební auto najeto 350 000 pravidelný servisi jeden řidič dorý zacházení ten motor šlapal jak hodinky chytal na cvrnknutí spotřeba krásná je to prostě o zacházení tyhle auta a motory to je nezmar. Předem se omlouvám za OT.
19:01:52
17.12.2009
17.12.2009

Herman
1,8 t muzu doporucit,mam ho taky,spotreba dlouhodoba 8 litru,jizdni vlastnosti jsou ok :-) od roku 2001 stejnej motor jako rs,jedinej rozdil sw v rj motoru.i kdyz tomu nikdo neveri...
15:24:23
17.12.2009
17.12.2009

Kaprof-Pisařík
-> Labros: to viš že se s tim dobre nezachazelo je to služebni takže se na tom stridali dva panove což se bohužel podepsalo
ale jinak docela dobrej drak ikdyž na mě je to šileně nepohodlny



09:16:50
17.12.2009
17.12.2009

Labros
Kaprof 14.12.09 21:32:52 napsal: → Dušan: kdepak nejsem vrah:o) ale už tak pri 160 spolkla jedno turbo
turbo by mělo rozhodně přežít víc.. zacházelo se s nim dobře? nezastavovalo se rozžhavený? co dělalo? pískalo?

09:15:25
17.12.2009
17.12.2009

Labros
-> Kaprof: klidně věřim tomu, co říká Dušan, že do 3/4 plynu se čip vůbec neprojeví, potom už je vyšší plnící tlak, ano to se na životnosti podepsat může, ale zase když si chceš užít..
09:12:56
17.12.2009
17.12.2009

Labros
-> Syny: stačí si přečíst článek od Čecha na TW (TW teď přece máte rádi) a je jasný, že se konstruktéři snaží dosáhnout co nejlepšího vyplachování válce a aby se válce co nejmíň ovlivňovaly - pulzování tlaku, rezonance.. spojováním kanálů ať už sacích nebo výfukových tohle všechno pošleš do prdele...
18:16:23
15.12.2009
15.12.2009

Gemini
saskyn2 15.12.09 12:44:11 napsal:
→ anubis: Tak to si mě nepochopil, já psal o 1.6 AEE že
v době kdy se dával do feldy byl už zastaralý, vw ho dávalo do golfů snad
od roku 78, akorát že pro feldu na to dalli stříkačku.
Nicméně pro chudé České sousedy to bohatě stačilo
a este kolko ludi si pochvaluje

→ anubis: Tak to si mě nepochopil, já psal o 1.6 AEE že
v době kdy se dával do feldy byl už zastaralý, vw ho dávalo do golfů snad
od roku 78, akorát že pro feldu na to dalli stříkačku.
Nicméně pro chudé České sousedy to bohatě stačilo

a este kolko ludi si pochvaluje


14:19:28
15.12.2009
15.12.2009

anubis
-> saskyn2: to každopádně... já osobně do feldy jedině 1,3 mpi prostě ten motor mi sedí víc a nehledě na to že je lehčí... a je dost zkušeností z jeho úpravama...
12:44:11
15.12.2009
15.12.2009

saskyn2
-> anubis: Tak to si mě nepochopil, já psal o 1.6 AEE že v době kdy se dával do feldy byl už zastaralý, vw ho dávalo do golfů snad od roku 78, akorát že pro feldu na to dalli stříkačku.
Nicméně pro chudé České sousedy to bohatě stačilo
Nicméně pro chudé České sousedy to bohatě stačilo

12:38:36
15.12.2009
15.12.2009

anubis
-> Syny: M5 e34 např - 6-ti válec 3,8 l
12:27:46
15.12.2009
15.12.2009

Syny
-> anubis: M3 a M5 maj pro kazdej valec svou klapku? To maj 8 klapek (a ty novy M5 dokonce 10 klapek) ?
To te pic teda...

12:25:27
15.12.2009
15.12.2009

anubis
-> Syny: ideální situace je když má každý válec svojí klapku... např ///M motory od BMW. Jinak VR6 např je taky mpi prakticky...
12:09:47
15.12.2009
15.12.2009

Syny
-> petr s: Fakt? No zalezi tam asi dost na proudeni a je pravda, ze to bude asi lepsi kdyz bude kanal samostatnej, tak mozna proto... Kazdopadne to chapu u saciho jeste, ale vyfuk? Ale tam jde asi zase o co nejidealnejsi vyfouknuti spalin a jejich odtah a to ma na svedomi opet proudeni, ktere bude asi v samostatnem kanalu lepsi...
12:04:02
15.12.2009
15.12.2009

petr s
-> Syny: Ale tvarem sacího potrubí je třeba účinnost plnění rozdíl 20 procent mezi válci
12:02:01
15.12.2009
15.12.2009

Syny
-> anubis: To pises o MPi - ja mam treba BMM a tam mas vstrikovani nad klapkou 

11:51:16
15.12.2009
15.12.2009

anubis
-> Syny: u klapky to máš spojený ale do těch kanálů se z vrchu dávají vstřikovač takže tam už je směs v sání je jen vzduch...
11:50:35
15.12.2009
15.12.2009

petr s
-> Syny: Má to vliv
11:49:03
15.12.2009
15.12.2009

Syny
-> petr s: jakto? Stejne mas sani spojeny u klapky, tak jakej je rozdil v tom, jestli se deli na jednotlivy kanalky pod klapkou nebo az v hlave? To same vyfuk - jestli se to ma spojit v hlave nebo o 5cm dal ve svodech? To ma vliv na plneni valcu?
11:46:03
15.12.2009
15.12.2009

anubis
-> Syny: tak to já nevím... ale jsou do těch kanálů namontovaný vstřikovače tak možná proto...
-> saskyn2: tak teď jsi mě nepochopil... já se bavil o škodovácké tříuložence... ty prohlásíš že do felicie se dal zastaralý... ten motor kdyby měl pětkrát uloženou kliku tak se za zastaralý rozhodně nedal považovat... proto s úpravama šel i do fabie... a proto přežil 4 desetiletí... prostě naco měnit oskoušené funkční a spolehlivé věci...
-> saskyn2: tak teď jsi mě nepochopil... já se bavil o škodovácké tříuložence... ty prohlásíš že do felicie se dal zastaralý... ten motor kdyby měl pětkrát uloženou kliku tak se za zastaralý rozhodně nedal považovat... proto s úpravama šel i do fabie... a proto přežil 4 desetiletí... prostě naco měnit oskoušené funkční a spolehlivé věci...
11:42:14
15.12.2009
15.12.2009

petr s
-> Syny: Není ideální plnění válců Některý je bohatší jiný chudší to samé je i se sacím potrubím
11:35:25
15.12.2009
15.12.2009

Syny
Jen tedy laicka otazka - v cem je tak hrozny kdyz se ty kanaly v hlave spoji, kdyz uz tedy jdou vedle sebe? Narusuje to nejak proudeni spalin? Stejne se to spojuje ve svodech, tak proc to rovnou tedy nespojit v hlave?
11:34:59
15.12.2009
15.12.2009

saskyn2
-> anubis: ve fábii je úplně něco jinýho, ale dávali to do oktávek, jinak závaží to možná je, ale proti seriový 1.3ce to chodí o dost líp, hlavně krouták
11:24:08
15.12.2009
15.12.2009

anubis
-> saskyn2: až na to že ten samý motor s úpravama byl i ve fabii... v pick-upu máme najeto 250 tis s minimální údržbou a šlape a chytá pořád pěkně... ono ta šestnáctka ve felicii není zázrak troufám si říct že je horší než tenhle léty prověřenej motor... a pochází už z 1000MB ale ve feldě je to už jinej motor pomalu... a navíc jsou to celohlíny ne jak to litinový závaží od fauvé
11:13:51
15.12.2009
15.12.2009

saskyn2
-> Jakub M. 14.12.09 22:27:38: Jednoduchá odpověd, motor AEE má na rozdíl od české 1.3ky pětkrát uloženou kliku, tudíž nepotřebuje M9. Jinak si taky uvědom, že ten motor je vývojově někdy z roku 1978 nebo kdy je začali montovat, a do felicie jakožto podřadného kncernového auta šel už v době kdy byl docela hodně zastaralý.
11:06:50
15.12.2009
15.12.2009

Jakub M.
-> venni:
no mercedes .. taková 124 .300D .. nebo 123 ... prý nejspolehlivější auta na planetě ... jak píše anubis:
no mercedes .. taková 124 .300D .. nebo 123 ... prý nejspolehlivější auta na planetě ... jak píše anubis:
10:46:18
15.12.2009
15.12.2009

anubis
-> Syny: ty sání a výfuky jdou sice vedle sebe ale jsou oddělené

09:42:27
15.12.2009
15.12.2009

spartra
tak dneska to nebudo o značce auta ale spíš o štěstí(jako ve sportce 1:1000000) že koupíte auto který bude bez poruchy jen jezdit
09:27:36
15.12.2009
15.12.2009

Syny
-> anubis 14.12.09 23:15:38: Takze ta VR6 je neco podobnyho jako 5ti kanal u 120tky :) Tady to je 7mi kanal 

09:07:45
15.12.2009
15.12.2009

Vita ze Sudet
Mám 1.8T 132kW AUQ, 2001, Spotřeba je 8l na delší cesty, krátké přejezdy do 20km 9-9,5l. Couračky po městě + pila jízda 10l. Ale tam to končí. Takže shrnutí 8-10l
01:06:49
15.12.2009
15.12.2009

ZdenoR
-> venni: Jasne spolehnout se muzes jedine na to ze se vzdycky neco posere ale je treba to nejak minymalizovat.
Z mojeho okoli kazdy kdo ma tenhle 4 bez 1 valec ma jenom problemy.Je to proste levne udelany motor a nekde se to projevit musi.
Za spolehlive auto povazuju treba octu 1.9 66 nebo 77kW
Zminenou 1.8t jeste ve 4kole ma otec a po cca 260t s ni neni vedsi problem a to se s ni jezdi i po lese.Abych se vratil k tematu prumernou spotrebu mel 7.5-8 ja se pod 8.5 nikdy nedostal.
Z mojeho okoli kazdy kdo ma tenhle 4 bez 1 valec ma jenom problemy.Je to proste levne udelany motor a nekde se to projevit musi.
Za spolehlive auto povazuju treba octu 1.9 66 nebo 77kW
Zminenou 1.8t jeste ve 4kole ma otec a po cca 260t s ni neni vedsi problem a to se s ni jezdi i po lese.Abych se vratil k tematu prumernou spotrebu mel 7.5-8 ja se pod 8.5 nikdy nedostal.
00:55:44
15.12.2009
15.12.2009

anubis
-> venni: to je fakt zlatý starý diesely od mercedesu... tam se nemělo co posrat
ty dnešní mrchy samý čidlo, snímač a jednotka a když jedna tahle věc nefunguje většinou nefunguje celej motor


23:47:27
14.12.2009
14.12.2009

venni
-> ZdenoR: co je dneska spolehlivý?myslím celkově...
23:23:55
14.12.2009
14.12.2009

Kaprof-Pisařík
-> anubis: to byla ale ironie stači čist
jinak souhlasim to neni vubec povedenej motor



23:19:24
14.12.2009
14.12.2009

anubis
-> ZdenoR: HTP a spolehlivost????? kde jsi na to přišel? ten motor není moc povedenej navíc má stejnou spotřebu jak normální 1,4 16V
23:17:34
14.12.2009
14.12.2009

Kaprof-Pisařík
-> ZdenoR: 

23:15:45
14.12.2009
14.12.2009

ZdenoR
-> venni: HTP... co treba spolehlivost tu bych taky uvital
23:15:38
14.12.2009
14.12.2009

anubis
tuto je to vysvětlené i když to není k tématu za což se upřímně omlouvám...

23:07:39
14.12.2009
14.12.2009

anubis
-> Jakub M.: no jak se to vezme je to atmosféra a pokud je motor v dobrým stavu tak nemá takový propastný rozdíly pokud jedeš na plno a s lehkou nohou jako turbína... a s tím ježděním- jsou lidi co maj na normální ježdění šestiválce a osmiválce a neřešej to když se chceš vozit ne převážet tak to hold něco stojí
Jo jinak vr6 má úhel válců 15° a nemá je vedle sebe ale na přeskáčku a má jednu hlavu válců jako řaďáky... na EN wikipedii je dost dobře vysvětlenej

Jo jinak vr6 má úhel válců 15° a nemá je vedle sebe ale na přeskáčku a má jednu hlavu válců jako řaďáky... na EN wikipedii je dost dobře vysvětlenej
22:38:45
14.12.2009
14.12.2009

Jakub M.
-> anubis:
no jasně.. o těch vim .. ale jak často si takovu VR6 koupíš na běždný ježdění ... osobně sem zastáncem benzínů .. (tolik toho za rok nenajedu, takže se mi vetšina dieselů ani nevyplatí) ale přecejen šestiválec napůl do V napůl v řadě.. (má to 10° do V?) bude asi potřebovat krmit víc než nějaká 1.8T ..
no jasně.. o těch vim .. ale jak často si takovu VR6 koupíš na běždný ježdění ... osobně sem zastáncem benzínů .. (tolik toho za rok nenajedu, takže se mi vetšina dieselů ani nevyplatí) ale přecejen šestiválec napůl do V napůl v řadě.. (má to 10° do V?) bude asi potřebovat krmit víc než nějaká 1.8T ..
22:35:50
14.12.2009
14.12.2009

anubis
-> Jakub M.: některý motory jsou řešený vážně tak aby se daly levně vyrobit při nějaké rozumné výdrži... ale např VR6- ve své době drahé modely- rozvod řetězem, střeva toho motoru vydržej 350-400koní... celkově z prvovýroby kvalitní jde o to, že záleží na typu... kámoš má 206 1,6 8V a taky je to litina blok a rozvodovej řemen kterej nedosahuje kvalit a výdrže řetězu ani omylem...
22:32:34
14.12.2009
14.12.2009

venni
-> škodec: konečně už některým začíná docházet proč je tolik rozšířené HTP...ano pánové pro normální provoz kde jsou rychlostní limity a hlavně menší spotřeba...Co víc člověk potřebuje ve spotřebáku? (krom prostoru :)
22:30:21
14.12.2009
14.12.2009

Jakub M.
-> Kaprof:



22:29:47
14.12.2009
14.12.2009

Kaprof-Pisařík
-> Jakub M.:
pravě si nad sebou vyslovil ortel
ale vitej v klubu



