
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zkušenosti s Subaru Justy/suzuki Swift Awd
prohledat
74 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 22.08.2009 do 27.08.2009, založil/a Marra - zrušená registrace
11:59:54
27.08.2009
27.08.2009

Luky
-> Syny: Jo takhle, už sem si to přečet pořádně. On tam píše o rozdílné dráze kol zadní nápravy a místo očekávaného zadní diferenciálu je tam řeč o středovym. Asi chyba v desetinné tečce... 

11:20:13
27.08.2009
27.08.2009

gim
-> vhml: jestli neni u ty s2000 reseny tak, ze mas mezinapravovej diferencial nahrazenej spojkama trebas viskoznima na kazdy naprave...
10:53:11
27.08.2009
27.08.2009

El_Burro
10:14:03
27.08.2009
27.08.2009

Syny
-> Luky.: "...nejen každé z kol na přední nápravě urazí v zatáčce rozdílnou dráhu ale i každé z kol na zadní ose."
To co pises samozrejme vim, ale on pise o zadni ose... O tom ze urazi jinou drahu predni a zadni kola nikde ani prd...
To co pises samozrejme vim, ale on pise o zadni ose... O tom ze urazi jinou drahu predni a zadni kola nikde ani prd...
09:30:07
27.08.2009
27.08.2009

Luky
-> Syny: Vem si angličáka s řiditelnou nápravou, klekni v pokojíčku na koberec (bacha na odřený kolena
) u projeď si s ním zatáčku. Né driftem, ale jako když důchodce jede do Tesca pro rohlíky. Sleduj dráhu vnitřního předního a zadního kola. Zadní kolo jede kratší dráhu. A proto to píšou u toho mezinápravového diferenciálu 


07:33:33
27.08.2009
27.08.2009

Marra - zrušená registrace
Syny: no ani nemusí dát vyšší otáčky ta fabka, ale jde o to, pokud mají stejné převody, jak rychle jich dosáhne:) pokud má ten motor větší sílu tak logicky jde rychleji do otáček a to v součtu na stejném převodovém poměru znamená lepší akceleraci. To máš jako kdyby jsi měl stejný převod a v jednom autě motor 105, v druhém tdi 81 kw. S vyhoněnou 105 při troše štěstí olízneš 6000 a na tdi max 4000, ale to neznamená, že jsi rychlejší, kapišto?:)
20:58:57
26.08.2009
26.08.2009

red.bill
vhml 26.08.09 20:10:46 napsal:
A já to udělám ještě komplikovanjší. Jak je to řešený u S2000,
který mají jenom dva diferáky? Pochopil bych že to dozadu jde natvrdo, ale
když zatáhnout ručku tak by to blokovalo i předek ne?
neni to jako u traktoru bez mezinápravovýho diferáku?? jestli jo tak ti bude brzdit zadek a jedno přední kolo zapředpokladu že to nemá vepředu samosvor
A já to udělám ještě komplikovanjší. Jak je to řešený u S2000,
který mají jenom dva diferáky? Pochopil bych že to dozadu jde natvrdo, ale
když zatáhnout ručku tak by to blokovalo i předek ne?
neni to jako u traktoru bez mezinápravovýho diferáku?? jestli jo tak ti bude brzdit zadek a jedno přední kolo zapředpokladu že to nemá vepředu samosvor
20:17:24
26.08.2009
26.08.2009

vhml
-> petr s: to mi přípomíná příhodu kdy jsem parkoval s Fordem F150 a neuměl vypnout uzávěrky. Gumy se šoupali, převodovka rachtala ale zaparkoval jsem :-D
20:12:31
26.08.2009
26.08.2009

petr s
-> Syny: Tak jinak pokud je auto bez mezinápravového diferáku tak slyšíš ruzné křápání z převodovky V terénu
20:10:46
26.08.2009
26.08.2009

vhml
A já to udělám ještě komplikovanjší. Jak je to řešený u S2000, který mají jenom dva diferáky? Pochopil bych že to dozadu jde natvrdo, ale když zatáhnout ručku tak by to blokovalo i předek ne?
20:09:22
26.08.2009
26.08.2009

Syny
-> petr s: toz to jo, ale on pise o predni a zadni ose...
20:08:26
26.08.2009
26.08.2009

petr s
-> Syny: Ale přehnaně je v zatáčce rozdíl mezi přední a zadní nápravou třeba 1 otáčka kola
20:07:50
26.08.2009
26.08.2009

Nwkt
-> Syny: Ale ten eliminuje jenom rozdíl levý/pravý kolo ne přední/zadní náprava pokud to chápu správně
20:06:39
26.08.2009
26.08.2009

Syny
-> jerzy: Tento střední diferenciál má za úkol rozdělit hnací sílu mezi přední a zadní nápravu, protože jak bylo napsáno výše, nejen každé z kol na přední nápravě urazí v zatáčce rozdílnou dráhu ale i každé z kol na zadní ose.
Pokud predni i zadni kola na ose urazi jinou cestu, tka od tohoe je predn ia zadni difik a ne mezinapravovej (stredni) diferencial ne?
Pokud predni i zadni kola na ose urazi jinou cestu, tka od tohoe je predn ia zadni difik a ne mezinapravovej (stredni) diferencial ne?
20:01:19
26.08.2009
26.08.2009

jerzy
-> Syny: je to trochu nesrozumintelne ale urcite to chapes ne? 
teda jako spis tam akorat je blbe zamotany ten mezinapravovy, jinak je to ok.

teda jako spis tam akorat je blbe zamotany ten mezinapravovy, jinak je to ok.
19:56:32
26.08.2009
26.08.2009

Syny
Tohle je ale blbost ne?
U vozů s pohonem všech čtyř kol 4X4 je diferenciál na obou nápravách hnaných kol a ještě navíc jeden, který je umístěn mezi nápravami. Z jeho umístění je odvozen i jeho název „Mezinápravový diferenciál“. Tento střední diferenciál má za úkol rozdělit hnací sílu mezi přední a zadní nápravu, protože jak bylo napsáno výše, nejen každé z kol na přední nápravě urazí v zatáčce rozdílnou dráhu ale i každé z kol na zadní ose.
Od toho je tam diferencial zadni a ne mezinapravovej ne?
U vozů s pohonem všech čtyř kol 4X4 je diferenciál na obou nápravách hnaných kol a ještě navíc jeden, který je umístěn mezi nápravami. Z jeho umístění je odvozen i jeho název „Mezinápravový diferenciál“. Tento střední diferenciál má za úkol rozdělit hnací sílu mezi přední a zadní nápravu, protože jak bylo napsáno výše, nejen každé z kol na přední nápravě urazí v zatáčce rozdílnou dráhu ale i každé z kol na zadní ose.
Od toho je tam diferencial zadni a ne mezinapravovej ne?
19:38:59
26.08.2009
26.08.2009

jerzy
-> petr s: to si pekne poctu, dekuju
19:33:52
26.08.2009
26.08.2009

petr s
-> jerzy: www.diopan.cz/citroenbx/d
iferencial.htm Tam třeba odšroubuješ kardan od zadní nápravy a když chceš odjet tak to jede ale je to jako by ti klouzala spojka
19:29:35
26.08.2009
26.08.2009

Syny
-> vhml: Ja nedke prave uz driv cetl, ze se vykon rozdeli mezi napravy v pomeru 30 a 70%...
19:17:28
26.08.2009
26.08.2009

vhml
-> Syny: já myslím, že je chyba, že do toho motáš výkon. Výkon má motor a ten je v tom autě pořád jenom jeden.
Ale na kola ti jde 30 a 70% kroutícího momentu. Výkon(tudíž i zrychlení) máš pořád jenom jedno, ale síla motoru se rozdělí. Když by si postupně ztrácel adhezi(silnice by namrzala) začli by ti zadní kola hrabat dřív, protože na ně jde větší moment
Ale na kola ti jde 30 a 70% kroutícího momentu. Výkon(tudíž i zrychlení) máš pořád jenom jedno, ale síla motoru se rozdělí. Když by si postupně ztrácel adhezi(silnice by namrzala) začli by ti zadní kola hrabat dřív, protože na ně jde větší moment
19:11:27
26.08.2009
26.08.2009

jerzy
-> Syny: ja vim co tady resis, sleduju to
ono je to cele o tom mezinapravovem diferaku s viskozni spojkou.... horsi je ze ja se tim nijak nezabyval a chapal jsem to ale nemuzu za boha nikde najit presne vysvetleni nebo popis funkce viskozni spojky

19:07:34
26.08.2009
26.08.2009

Syny
-> jerzy: Celou dobu mi vrta hlavou jedno a to sem napsal tady: -> Syny 26.08.09 19:00:39: ted uz sem si to tak nejak dal do spojitosti... Stejne si nejsem na 100% jistej jestli to chapu, ale uz je to lepsi jak predtim 

19:06:04
26.08.2009
26.08.2009

Syny
-> U-Geen 26.08.09 18:26:15: jak?
19:03:21
26.08.2009
26.08.2009

jerzy
-> Syny: no ne ja uz myslel ze to fakt myslis vazne, ale je to dobry tak odpust...
19:03:20
26.08.2009
26.08.2009

Syny
No vida
Tak sme to dali dohromady a muzeme si jit zase delat svoje 


19:01:17
26.08.2009
26.08.2009

Syny
-> Syny: Ale je tam vyskozni mezinapravovej diferak vole! 

19:00:39
26.08.2009
26.08.2009

Syny
proste me slo o to, ze pokud ma s na jednu napravu 70% a na druhou 30% vykonu, tak proste tam kde je ten vykon vyssi, tak tam musi zakonite ty otacky a tim padem i rychlost nabyvat rychleji ne?
-> jerzy: Si to chapej jak ches...
-> jerzy: Si to chapej jak ches...

18:59:01
26.08.2009
26.08.2009

Nwkt
-> Syny: Chytrej 

18:58:23
26.08.2009
26.08.2009

Syny
-> Syny: Ne nepojedou, protoze jednomu ta fabie vytahne vyssi otacky a tim padem i rychlost nahoru rychleji... Ale kdyby meli stejny otacky po celou dobu tak pojedou stejne debile!
Diky
Diky

18:58:19
26.08.2009
26.08.2009

jerzy
-> Syny: ted tam za to dej jeste hodne smajliku a budem to chapat jako vtip 

18:55:23
26.08.2009
26.08.2009

Syny
-> vhml: Tak jinak... Mas shade s motorem 120 a shade s motorem 1,4 fabia :) Prevodovky stejny... A chces mi rict ze na sprintech ty auta pojedou stejne? :)
18:51:48
26.08.2009
26.08.2009

Marra - zrušená registrace
-> Syny: C je správně!
(c=stejně)




18:50:45
26.08.2009
26.08.2009

Syny
-> vhml: Zeby stejne?
-> Nwkt: Az na malej detail, ze v trochu jinacim oboru :)
-> Nwkt: Az na malej detail, ze v trochu jinacim oboru :)
18:32:29
26.08.2009
26.08.2009

vhml
-> Syny: modelovej příklad:
Máš auto s motorem 400 koní a auto s motorem 60koní. Oba motory ti točí 3000 otáček a mají stejnej převod. Který auto jede rychlejš?
Máš auto s motorem 400 koní a auto s motorem 60koní. Oba motory ti točí 3000 otáček a mají stejnej převod. Který auto jede rychlejš?
18:32:25
26.08.2009
26.08.2009

Nwkt
-> petr s: Jednička je svinstvo 

18:31:14
26.08.2009
26.08.2009

petr s
-> U-Geen: Chybný rok výroby ale jenom o 1 rok
18:28:16
26.08.2009
26.08.2009

U-Geen
-> petr s 26.08.09 18:23:34: oblibenej problem na offroad foru... nekdy se clovek proste trochu netrefi a da ruzny diferaky :-)
18:27:48
26.08.2009
26.08.2009

petr s
-> Nwkt: Vědec
18:26:46
26.08.2009
26.08.2009

Nwkt
-> U-Geen: A to má titul z mechaniky, jsem mu řikal ať ho vrátí 

18:26:27
26.08.2009
26.08.2009

petr s
-> Syny: Tam ti to nepustí více MEZINÁPRAVOVÝ diferák
18:26:15
26.08.2009
26.08.2009

U-Geen
-> Syny: pletes jabka s hruskama :-)
18:24:25
26.08.2009
26.08.2009

Syny
-> vhml: Jak budou se tocit stejne, ale pak nechapu proc je na predek treba tech 30% kdyz je pretahne zadek se 70ti :) Mozna si blbe spojuju vykon s rychlosti, ale dle me to tak je... Jelikoz vykon zalezi na otackach a ne tech te zavisi rychlost :)
18:23:34
26.08.2009
26.08.2009

petr s
-> Nwkt: Ale to už jsem zažil bylo to jenom o 1 zub rozdíl
18:22:31
26.08.2009
26.08.2009

Nwkt
-> vhml: Kdyby se točili jinak tak to buď sroluje kastli nebo roztrhne vejpůl 

18:18:35
26.08.2009
26.08.2009

vhml
-> Syny: vezmeme to obráceně. Proč by se neměli točit stejně?
18:00:53
26.08.2009
26.08.2009

petr s
17:56:11
26.08.2009
26.08.2009

Nwkt
-> petr s: To už jsem mu psal 4x 

17:55:49
26.08.2009
26.08.2009

petr s
-> Syny: Jednoduše je tam viskozní spojka mezi nápravama a ta to všechno zařídí
17:53:08
26.08.2009
26.08.2009

Syny
Ja se vzdavam... Vy necahpete co ja nechapu
Proste sem mel za to, ze kdyz je auto 4x4 tak musi bejt vsechyn kola hnany stejne... To znamena prenaset na rovine stejnej vykon a stejnej kroutak... V pripad, ze jedna naprava bude 70% a druha 30% mi v prvni rade bleskne hladou, ze jedna musi mit zakonite mensi otacky - coz je zjevne pikacovina na rovince... Nejde mi o to jak se co kam deli, ale o to, jakto ze se kola toci vsechan stejne kdyz jde na jednu napravu vetsi vykon a na druhou mensi... Tedy treba v 5000ot mi pujde doazadu 200 koni a dopredu 30 koni... Tak jakto ze se teda toci ty kola stejne 


17:42:47
26.08.2009
26.08.2009

MOLSO
vhml 26.08.09 16:34:08 napsal:
→ Syny: U škodovky máš na ppřední nápravě 0% a vzadu 100% a taky se
točí stejně

→ Syny: U škodovky máš na ppřední nápravě 0% a vzadu 100% a taky se
točí stejně



