-> Don_pepe: Přesně jak říká Borderer. Už když nastupuje do autoškoly, měla by tu motorku umět ovládat a umět na ní jezdit.
Otázka třeba zní, jestli má řidičák na auto.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Motorkáři sobě
-> Don_pepe: Upřímně? Pokud se to má opravdu naučit, musí tu motorku ovládat už při nástupu tam. Jinak skončí X hodin někde na polygonu nebo parkovišti a do provozu se podívá párkrát, protože v rámci jízd bude ještě trénovat jízdu zručnosti.
-> Don_pepe: hele, kdyby to melo byt na auto, tak reknu Autoskola Dejvice.... ale na masinu nevim... Ale at se zkusi optat. na masinu papiry delaji taky. S instruktory mam nejlepsi zkusenost....
Pánové, moje drahá si chce dělat papíry na mašinu... dotaz... máte někdo dobrou referenci v Praze?
Někde, kde ji to fakt naučí... žádnej brutál rychlokurz atd. Zas by se na tom zabít nemusela...
Někde, kde ji to fakt naučí... žádnej brutál rychlokurz atd. Zas by se na tom zabít nemusela...
-> Bukaj: Jak píše Borderer musíš projít a vyzkoušet všechno. Tohle se těžko diagnostikuje. Záleží jakou barvu má svíčka a ta pecka. Může to dělat chudá nebo bohatá směs. Pecku mi kdysi dělala i špatně těsnící svíčka. Co tam leješ za olej? Třeba není vhodnej do takovýho typu stroje a dělá usazeniny. Může být vadná svíčka nebo indukční cívka, dávat slabou jiskru a může se to projevovat jen za určitý teploty. Stejně tak kondík. Prostě vylučovací metoda a zkoušet.
EDIT: a to že píšes že by jsi vyloučil svíčku protože to vlastně funguje a dělá to jen někdy neznamená že je ta svíčka v pohodě. Stejně tak i další části toho stroje. Například svíčka mi kdysi odešla tak že pálila mimo motor jak divá, zašroubovaná za studena taky pálila a teprve po zahřátí a pod kompresí už to nebylo ono.
EDIT: a to že píšes že by jsi vyloučil svíčku protože to vlastně funguje a dělá to jen někdy neznamená že je ta svíčka v pohodě. Stejně tak i další části toho stroje. Například svíčka mi kdysi odešla tak že pálila mimo motor jak divá, zašroubovaná za studena taky pálila a teprve po zahřátí a pod kompresí už to nebylo ono.
-> Bukaj: Nemá.
Prostě to může být vlastně čímkoliv, od nevhodné teploty svíčky přes špatnou jiskru po špatnou směs. U mne tohle tvořil nejčastěji kondenzátor na odchodu.

-> moucan: Malinký kulatý něco, co vypadá jako kulička kovu od svařování
(podobně nicneříkající odpověď, jako mi nic neřekla Tvá odpověď...
)
Svíčku bych vyloučil - vždy to začalo dělat z ničeho nic a pak to zase nedělalo, svíčka zůstala furt stejná. Jiskra - ze strany zapalování bych v tom také problém neviděl - minimálně tedy u toho plotostřihu - to je moderní stroj bez kontaktů v zapalování. Ale u Pionýra nebo Terry by to klidně mohly být problémy v kontaktním zapalování...
A "špatná směs" je tak obecná záležitost, že to může být cokoli
Nějakou konkrétnější příčinu to nemá?

(podobně nicneříkající odpověď, jako mi nic neřekla Tvá odpověď...

Svíčku bych vyloučil - vždy to začalo dělat z ničeho nic a pak to zase nedělalo, svíčka zůstala furt stejná. Jiskra - ze strany zapalování bych v tom také problém neviděl - minimálně tedy u toho plotostřihu - to je moderní stroj bez kontaktů v zapalování. Ale u Pionýra nebo Terry by to klidně mohly být problémy v kontaktním zapalování...
A "špatná směs" je tak obecná záležitost, že to může být cokoli

Nějakou konkrétnější příčinu to nemá?
-> Bukaj: Špatná svíčka, malá jiskra nebo špatná směs ... jde o to jak ta "pecka" vypadá.
A když už tu jsem, tak se zeptám (možná hloupě):
Co je příčinou "pecky" mezi elektrodami zapalovací svíčky u dvoutaktů?
Kdysi jsem to občas řešil u Pincka (pár tisíc kilometrů nic a pak jeden den třeba třikrát), teď před týdnem jsem se s tím setkal u plotostřihu...
Kde se tam ta věc bere? Z paliva (oleje)? ze vzduchu (přes filtr)? Nebo...?
A jak tomu předejít?
Díky
Co je příčinou "pecky" mezi elektrodami zapalovací svíčky u dvoutaktů?
Kdysi jsem to občas řešil u Pincka (pár tisíc kilometrů nic a pak jeden den třeba třikrát), teď před týdnem jsem se s tím setkal u plotostřihu...
Kde se tam ta věc bere? Z paliva (oleje)? ze vzduchu (přes filtr)? Nebo...?
A jak tomu předejít?
Díky

Díky, zkusím. Chtěl jsem něco specializovaného na staré Jawy, hezký web má Pajka (www.jawa-50.cz/), ale není tam diskuse (respektive něco takového tam je - pár dotazů, nejmladší příspěvek rok starý). Zatím jsem se registroval na jawamania.cz, ale bude to boj si zvyknout na něco jiného, než je Virt

-> Bukaj: Zkus klasický Motorkáře.cz, většinou tam vždycky byl někdo se zkušenostma ohledně veteránů.
-> Bukaj:
fichtlpokec.cz
Tam jsem chodil pro rady v mých pionýrských letech a koukám, že to tam pořád funguje.
Ale tak živé a multifunkční fórum, jako je Virt, fakt neexistuje.
fichtlpokec.cz
Tam jsem chodil pro rady v mých pionýrských letech a koukám, že to tam pořád funguje.
Ale tak živé a multifunkční fórum, jako je Virt, fakt neexistuje.

-> Bukaj:
Obávám se že obdobně živé fórum jako Virt neexistuje.
Obávám se že obdobně živé fórum jako Virt neexistuje.
Může mi, prosím, někdo znalý doporučit nějaké živé diskusní fórum (podobně, jako Virt), kde se řeší "Pionýry"? Rád bych poskládal Jawu 555 po nevlastním dědovi a mám pár dotazů ohledně originality součástek a co jsem googlil, tak jsem nenašel žádné Jawa 50 fórum, kde to žije...

Já jsem to vzal naruby. Po 700 km který jsem už letos stihl odjet jsem se teprva dostal k předsezónnímu servisu.
Nový papučr už jsou nazutý, tak ještě proběhla výměna všech náplní, filtrů a lanek plynu.

-> Bukaj: Hlavně výbrus bych se nebál poštou, dělá se to běžně a když se to dobře zabalí, nemůže se nic stát. Taková repase kliky už je jiná no, tam se vyplatí jet přes půl republiky autem. 

-> Eidy 17.03.22 16:13:23: to asi budou ty Jinočany

-> gim: Díky, to je trochu z ruky.
Našel jsem něco v Jinočanech, tak uvidím
Našel jsem něco v Jinočanech, tak uvidím

-> Bukaj: není to úplně tvým směrem, ale jezdil jsem sem www.brusirnapokorny.cz/
Pražáci, netušíte, kde se tu v okolí Zbraslavi dělají výbrusy? Konkrétně bych potřeboval vybrousit válec na fichtla (Jawa 555)...
ja zatim nasadil baterku a nastartoval. ujel asi 1km :)) uz se tesim
ja si este pockam ,je chladno a na cestach kopa strku
Duafam ze si zajazdim po karpatoch.....bez vojenskej asistencie

ještě vydržím... počasí mi teď pomáhá a kdo by se s tím pak myl.
Já už namotal za posledních 14 dní bez mála 500 km ... mrznu paradoxně teprve když slezu z mašiny. 

Ja vcera nalozil na dnesni cestu na vymenu trubky vidlice. Ma vrypy a gufero to uz vzdalo.
tiez som dnes videl prveho motorkara...mladenec na babete...
Ja si este chvilu pockam...aspon na 15+....ale asfaltu
Ja si este chvilu pockam...aspon na 15+....ale asfaltu

Dneska som zabojoval a desmo je vo vzduchu...
Nieje uplna spokonost ale aspon ze to drzi. Doladime uvidime...
Nieje uplna spokonost ale aspon ze to drzi. Doladime uvidime...
-> Klubko_ 01.01.22 20:36:51: asi tak...na ferovku...po meste fajn... tam jazdit 150-200koni je o zivot /motorky/ tu sadnes a valis...aj stojis.
Ale domov to ku mne nesmie. Az na stare kolena.
Rad jazdim peso
a pomaha to. Cize kratke vzdialenosti poriesene.
Ale domov to ku mne nesmie. Az na stare kolena.
Rad jazdim peso

-> SO545 01.01.22 20:29:02: a podobně jako sex s tlustou holkou. Je to fajn, jen tě nesmí vidět kámoši, že? 
jen prdel

jen prdel

-> StepaNoFUN 01.01.22 14:08:45: vies ako je to so skutrom. Ten si kupis aby ti netahalo na vaginu
Nic v zlom v novom roku.

Nic v zlom v novom roku.
-> StepaNoFUN: Ja jsem dělal krena ostatním na Suzukach a BMW, aby se tu u nás ve velkoměstě neztratili.
-> Crestik 01.01.22 14:15:50: celkom zive zvezenie...nech drzi.
-> Hurdis: Hele neříkal jsi včera něco o moto? Já jen že dáváš fotku skůtra. Teď ještě fotku motorky. :-D
Já mám dnes nové náplně, filtry, vyměněny variator a řemen. Kabely a čidla jsem dělal v létě. Něco bylo nové, něco zanovni ze shopu skutrvrakoviste.cz. Nemám s nimi nic společného, ale je to bomba podnik.
Bahno je uz letošní.
Bahno je uz letošní.
-> radekp: Tak ja nasel clanek o zavodnim Kreidleru z roku 1971 a tam mluvi o 6ti stupnove prevodovce... Premyslim, jak by do toho nacpali 12ti kvalt... Jinak idealni otacky 12 - 16 000, maximalka pres 200 km/h... Co jsem tam cetl, tak tenkrat bylo v pravidlech 50 ccm a 6 kvaltu...
-> Jumbo: to jsou neskutecne pily. Kdyby mel bekdo link na tu 12stupnovou ptevodovku, rad bych mrknul.
Mit tohle, asi bych se fo nejakeho tuningu pustil
Mit tohle, asi bych se fo nejakeho tuningu pustil
[p#4003735 GP 500 2takty mali k 190konikom....bez elektroniky cisty masaker a este navrch Vcko.
Ostra 50...moze jazdit a jazdi viac ako slusne a ostra 125 je delo...mal som tu cest pracovat u Peta Raucha a nieco polakovat aj na jeho zavodakoch ...a pricuchnut 2t benzinu.
Ostra 50...moze jazdit a jazdi viac ako slusne a ostra 125 je delo...mal som tu cest pracovat u Peta Raucha a nieco polakovat aj na jeho zavodakoch ...a pricuchnut 2t benzinu.
-> castrol 27.08.21 19:06:12: Jsem si právě říkal, že ze 4T padesátky by se to ždímalo špatně.
-> Jirik_Tuňák1983: jo dvojtakt
Je to pěknej stroječek. Hledal jsem, ale asi špatně. To je dvoutaktní motor?
-> Jumbo: Parádní práce, gratuluju ... neni to tak dávno co byl teď jeden stejnej typ na inzerci v dost zbídačenym stavu.
-> Eidy 27.08.21 10:53:00: Taky si to pamatuji z Hořic, ty pily.