skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Názor na start/stop systém u aut
prohledat
90 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 25.07.2009 do 04.08.2009, založil/a Jirik grilovaný - zrušená registrace
19:38:13
04.08.2009
04.08.2009

red.bill
-> Labros: všechny co měli 350 motor, ten se dal standartně natočit obráceně a moh si couvat...
15:40:47
04.08.2009
04.08.2009

Jirik grilovaný - zrušená registrace
-> Labros: mě to topí přesně za 2 minuty a 30 sekund při mrazu -8 stupňů.
Ale zase mám benzín. Kámošův BMW 320d E90, což je nafta, tak ten topí za 2 minuty. Tak nevím kde je hyba. 


15:13:40
04.08.2009
04.08.2009

Eidy
-> Jirik grilovaný: Jo, mě elektrika vyhořela, ale zjistilo se, že to bylo v důsledku zásahu prvního majitele, kterej tam nechal nacpat muziku a 2x tolik kabelů než tam bylo z fabriky. A do dneška mi nefunguje stahování okýnek. 

14:41:04
04.08.2009
04.08.2009

King
-> Labros: Mám taky ghia + pár příplatkovejch ptákovin, ale nějakej extra hajcunk v tom není. Kolegové si obvyke přiobjednávaj vyhřívaný sesle, který trošku kompenzujou tu kosu po startu, ale to je zhejralost :)
Řek bych, že to dlouhý zahřejvání je spíš problém vyšší účinnosti ropáka. -> Matthes, záškodník z TechWebu: Nevodemkli :) Naštšstí se jim podařilo vytelefobovat kontakt na nějakýho místního machra, manželka se doma koukla na číslo náhr. klíčku a ten mu podle toho vyrobil náhradní klíč.
Ovšem pořád lepší, než ta story (není-li to urban legend :) jak chlápek přišel na parkoviště, zmáčknul tlačítko na otvírání svojí kokty a vodemkli se koktávky na celým parkovišti :)
Řek bych, že to dlouhý zahřejvání je spíš problém vyšší účinnosti ropáka. -> Matthes, záškodník z TechWebu: Nevodemkli :) Naštšstí se jim podařilo vytelefobovat kontakt na nějakýho místního machra, manželka se doma koukla na číslo náhr. klíčku a ten mu podle toho vyrobil náhradní klíč.
Ovšem pořád lepší, než ta story (není-li to urban legend :) jak chlápek přišel na parkoviště, zmáčknul tlačítko na otvírání svojí kokty a vodemkli se koktávky na celým parkovišti :)
11:17:19
04.08.2009
04.08.2009

Labros
-> King: Určitě maj moderní ropáci líp udělanou ventilaci a ofuky, ale ten motor se fakt zahřívá děsně dlouho. Dlouho myslím třeba 3km, zatímco šáde po tom kilometru fakt topit začne. Tchýnin golf TDI je v tomhle stejnej, jako můj focus. Ale jak se ten ropák po tý dlouhý době zahřeje, tak už topí fest. To nemáš v tom korábu předehřívací topení montovaný na výfukový svody? I na focusy se to dávalo, ale jako příplatková výbava. Já mám ghia a tenhle bazmek tam nemám.
11:15:47
04.08.2009
04.08.2009

petr s
-> Labros: Některé měli dynamostartér
11:07:40
04.08.2009
04.08.2009

Labros
red.bill 31.07.09 23:24:02 napsal: už tomu chyběj jen tři kola a máme tu velorexe v novým kabátě
ten měl dynamostartér takyfakt měl dynamostartér? tak to je bomba to vědět, až se někdo bude vytahovat, jak má supermoderní BMW :))

23:01:21
03.08.2009
03.08.2009

U-Geen
-> Gryzly: jj, nase firemni Stilo tohle dela taky :-) v Jablonci hodne vtipny :-)
22:02:06
03.08.2009
03.08.2009

Gryzly
-> Jirik grilovaný: dva lidi z méh ookolí si ted koupili ojetý Fiat Stilo 1,9JTD a tam jednak blbnou konektory od airbagů, takže to pípá že všech 6 airbagů je OFF a jako gol jsme se dočetl na Fiat foru, že když je v zimě slabší baterka, tak při startu elektronika odpojí nepotřebné systémy jako je ABS, ASR, ESP atd a zahlásí to na displayi, že je to deaktivováno. Když ujedeš kilometr a už s teplým motorem nastartuješ znova, všechny systémy budou fungovat.
No nevím, ale podle mě zrovna takový věci jako ABS a ESP jsou zrovna v zimě důležitý
No nevím, ale podle mě zrovna takový věci jako ABS a ESP jsou zrovna v zimě důležitý
21:50:28
03.08.2009
03.08.2009

zidlik
-> Nwkt: koukám že plovoucí kod není všemocnej
21:34:50
03.08.2009
03.08.2009

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jirik grilovaný: Aby to nedopadlo takhle www.csfd.cz/film/103269-t
rucks 

21:31:16
03.08.2009
03.08.2009

Jirik grilovaný - zrušená registrace
Safra, to by byla prdel, kdyby se ten startstopák nastartoval sám od sebe v zimě přes noc v garáži, samy se stáhly okna a druhej den po příchodu do garage by tam přes čmoud nebylo vidět.
Jooo, to by byla paráda jet takhle třeba do divadla nebo na obchodní schůzku do práce. 


21:14:56
03.08.2009
03.08.2009

Nwkt
-> King: Ještě mělo bejt nastartovaný 

21:09:32
03.08.2009
03.08.2009

Matthes, záškodník z TechWebu
-> King: A odemkl i?

21:07:46
03.08.2009
03.08.2009

King
-> Nwkt: Mýmu kolegovi se zase stalo, že se s novým mondeem sešel na parkovišti s druhým kolegou kvůli předání nějakých náhr. dílů. A jak si to nový mondeo vočumovali, tak ten druhej dálkou zamknul svoje auto, ale co se nestalo - zamknul tím obě mondea a v tom "cizím" byly klíčky v zapalování, takže megazáser :)
19:58:09
03.08.2009
03.08.2009

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Nwkt:
Nasere, nekomu tohle delal dalkac na vrata



19:37:01
03.08.2009
03.08.2009

Nwkt
-> Jirik grilovaný: To takhle do Oplu přijel pán, že se mu odemyká Fronter, ráno přijde k autu a je odemčený. Samosdřejmě se na nic nepřišlo, všechno v pohodě, tejden jim stála na dílně a pořád zamčená, pán jel domů přijel druhej den, že zase byla odemčená. Až potom se zjistilo, že když přijel soused s ochcáfkou a dálkou jí zamknul tak se Frontera odemkla
19:29:28
03.08.2009
03.08.2009

Jirik grilovaný - zrušená registrace
-> Gryzly: Skvělá věc. Jako by se u dnešních aut nesrala elektronika (díky jejímu množství ve vehiklu) už dost.
Navíc u dnešních aut se nezřídka hledá a odstraňuje závada "něčeho", protože kolikrát ani diag není všemocná. Jenom si vybavte ty samovolně odemčený auta, stažený okna, stávkující příslušenství luxusní výbavy atd. Týká se koncernu frantíků i Škoda / Audi / VW / Seat. Co už se u táty v práci mechanici vystříhali kabelů na Fabiích a Octaviích, aby se nemusely měnit celý svazky. Znám i klučíky, kteří třeba přišli ráno k Oktávě, která měla stažený 4x okna a byla odemčená. U frantíků závady "čehosi" taky nejsou raritou. Tuším, že Eidy měl taky nějaký trable s Passatem. Ford to samé v bleděmodrým. Je jen otázkou času, kdy to čeká další automobilky.
A ještě si tam budu srát takovouhle jebaninu.

Navíc u dnešních aut se nezřídka hledá a odstraňuje závada "něčeho", protože kolikrát ani diag není všemocná. Jenom si vybavte ty samovolně odemčený auta, stažený okna, stávkující příslušenství luxusní výbavy atd. Týká se koncernu frantíků i Škoda / Audi / VW / Seat. Co už se u táty v práci mechanici vystříhali kabelů na Fabiích a Octaviích, aby se nemusely měnit celý svazky. Znám i klučíky, kteří třeba přišli ráno k Oktávě, která měla stažený 4x okna a byla odemčená. U frantíků závady "čehosi" taky nejsou raritou. Tuším, že Eidy měl taky nějaký trable s Passatem. Ford to samé v bleděmodrým. Je jen otázkou času, kdy to čeká další automobilky.
A ještě si tam budu srát takovouhle jebaninu.

18:39:52
03.08.2009
03.08.2009

Gryzly
02.08.09 09:57:18 Tož jsem se ptal, toho kámoše jak ten S/S Systém fungoval. Motor chcípnul, ale všechno fungovalo dál, světla, větrák,podsvícení palubovky, rádio, a všechny další věci fungujou dál i klima chladila nějakou tu dobu i když se čerpadlo netočilo. Elektronika si ale hlídala vybíjení baterie a když už určitej proud byl odebíranej dlouho auto si samo nastartovalo. po určité době se to zas vyplo. Takovej samodobíjecí cyklus.
00:20:25
03.08.2009
03.08.2009

Syny
-> King: Mam 82, tak proto :)
23:46:47
02.08.2009
02.08.2009

King
-> petr s: Zřejmě pod tlakem naštvané a mrznoucí motoristické veřejnosti :) Měl jsem tu smůlu, že moje shade byla původně 79tka přestavěná na Mko, takže hned první zimu jsem se nasral a namontil tam radiátor z vraku Mka.
23:36:14
02.08.2009
02.08.2009

petr s
-> King: Od 80 roku šli hliníkové
23:27:50
02.08.2009
02.08.2009

King
-> Syny: Že by původnímu majiteli došla trpělivost a upgradoval (jako např. já :)
23:21:05
02.08.2009
02.08.2009

Syny
-> King: Ne vsechny uzovky maj ocelovej :) Ja treba uz nemel ocelovej na svetlusi :)
16:56:47
02.08.2009
02.08.2009

vhml
Dokud jsme měli medvěda tak ten uměl topit i s vyplým motorem. Pokud byl motor alespoň trochu ohřátej, tak to sbíralo teplo z výfukovejch svodů a umělo to ještě tak 10minut topit. Příjemná věc když jde člověk třeba do krámu...
Ale v žádným jiným autě jsem to zatím neviděl. Přitom taková užitečná blbost...
Ale v žádným jiným autě jsem to zatím neviděl. Přitom taková užitečná blbost...
16:32:16
02.08.2009
02.08.2009

King
-> Matthes, záškodník z TechWebu: "...Kde se vzal blud ze ridic skodovky mrzne? Ja se ohreju 1km od vyjezdu…"
Řek bych, že je to zkušenost statisíců řidičů, který měli možnost porovnat shade s takřka libovolným jiným autem :) Přece jenom fakt, že radiátor topení je 3km od motoru se nějak projevit musí. V případě užovek se k tomu přidává fakt, že radiátor je ocelovej a zoufale neúčinnej.
Moderní turbodehty jsou drobet jiná pohádka - tam je skutečně problém díky vyšší účinnosti motoru dostat z něj na prvních pár km nějaký teplo. V tomhle směru pro mě bylo přesedlání ze shade do turbodehtu malinko rozčarováním. Ovšem po překonání prvních pár km se chrochták vzpamatuje a udržuje přesně teplotu, kterou si nastavím.
TO mi umožńuje i v zimě jezdit pohodlně v krátkým rukávu, kdežto v shade jsem musel volit v tuhých mrazech mikinu a to i s 88C termostatem.
Řek bych, že je to zkušenost statisíců řidičů, který měli možnost porovnat shade s takřka libovolným jiným autem :) Přece jenom fakt, že radiátor topení je 3km od motoru se nějak projevit musí. V případě užovek se k tomu přidává fakt, že radiátor je ocelovej a zoufale neúčinnej.
Moderní turbodehty jsou drobet jiná pohádka - tam je skutečně problém díky vyšší účinnosti motoru dostat z něj na prvních pár km nějaký teplo. V tomhle směru pro mě bylo přesedlání ze shade do turbodehtu malinko rozčarováním. Ovšem po překonání prvních pár km se chrochták vzpamatuje a udržuje přesně teplotu, kterou si nastavím.
TO mi umožńuje i v zimě jezdit pohodlně v krátkým rukávu, kdežto v shade jsem musel volit v tuhých mrazech mikinu a to i s 88C termostatem.
14:28:38
02.08.2009
02.08.2009

Kaprof-Pisařík
-> zidlik: 

13:45:39
02.08.2009
02.08.2009

zidlik
tak mě topí rapid taky dobře..v létě topil jak svině a vzimě chladil a až pak se zjistil že někdo ty barvičky na tý páčce namaloval vopačně




13:07:12
02.08.2009
02.08.2009

Kaprof-Pisařík
-> Matthes, záškodník z TechWebu: na todle bejval nejlepší náš žigulik...
ale mě to topí nějak zazračně a to to auto v zimě jelo dvakrat v založní kde je to potřeba tak topí blbě ještě ho musim před zimou vyměnit


13:05:28
02.08.2009
02.08.2009

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Kaprof-Los Koramos: Treba kamaradova omega topi skoro hned co vyjede 

13:02:15
02.08.2009
02.08.2009

Kaprof-Pisařík
-> Matthes, záškodník z TechWebu: mě to taky topí hned..
oproti posranymu Picassu co máme taky -se tam vohřeju aspon...citron se uračí až po 5 kilometrech...

13:01:53
02.08.2009
02.08.2009

Nwkt
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Volant zatuhlej, řadička zatuhlá, pedály taky tak to se ohřeješ ještě před výjezdem 

13:00:28
02.08.2009
02.08.2009

Matthes, záškodník z TechWebu
Kde se vzal blud ze ridic skodovky mrzne? Ja se ohreju 1km od vyjezdu...
12:04:29
02.08.2009
02.08.2009

zidlik
jízdní styl je jasnej ale do hlavy do lidem nenatlučeš tak se to znažej natlouct do těch aut ikdyž nevim jak do jakejch...hogo fogo auta taky žerou hodně
12:01:11
02.08.2009
02.08.2009

zidlik
-> Eidy: ten systém nefunguje do doby dokud se motor neohřeje na provozní teplotu a dokud se nesrovnaj teploty v autě na nastavenou teplotu nebo tak nák to tam je napsaný....s vymrzlim řidičem to má výhodu---nikdy neusne za volantem když na něj prší a sněží tim líp
řidič kterej se má v autě jak v peřince usne hned


11:58:14
02.08.2009
02.08.2009

Mefistofeles147
Jenže SS systém funguje jen tedy pokud splní určité podmínky tedy zahřátý motor, nabitá baterka a určitě plno dalších věcí takže o tom, že řidič v zimě mrzne je kravina to jenom ve škodovce mrzne
ne náhodou mě škodovka topila krásně

11:44:02
02.08.2009
02.08.2009

King
-> Eidy: "....Vymrzlý řidič určitě není tak pozorný při řízení jako ten co si sedí v klidu. Nebo se pletu?"
Chceš snad na virtu tvrdit, že škodovkář je v zimě nebezpečný už jenom kvůli tomuhle?
S 2.0TDCI mondeem umím i těch 4,5/100, ale proč? :)
Chceš snad na virtu tvrdit, že škodovkář je v zimě nebezpečný už jenom kvůli tomuhle?

S 2.0TDCI mondeem umím i těch 4,5/100, ale proč? :)
11:29:16
02.08.2009
02.08.2009

Eidy
To, že mnohem více paliva lze uštřit jízdním stylem asi stále někomu uniká. Já jezdím s passatem za 4,5l nafty. Lze jezdit i za 6 nebo 7, ale proč?
A co když se SS systémem (sakra, co mě ta zkratka pořád připomíná???) vyjedu v zimě od baráku a začnu vypínat a startovat? Topení netopí (fuj), motor pojede "na sytič" hodinu a pořád bude studenej. Skutečně ušetřím jízdou se studeným motorem než jízdou se zahřátým? Vymrzlý řidič určitě není tak pozorný při řízení jako ten co si sedí v klidu. Nebo se pletu?
A co když se SS systémem (sakra, co mě ta zkratka pořád připomíná???) vyjedu v zimě od baráku a začnu vypínat a startovat? Topení netopí (fuj), motor pojede "na sytič" hodinu a pořád bude studenej. Skutečně ušetřím jízdou se studeným motorem než jízdou se zahřátým? Vymrzlý řidič určitě není tak pozorný při řízení jako ten co si sedí v klidu. Nebo se pletu?
09:57:18
02.08.2009
02.08.2009

Gryzly
Kámoš to měl na Mini Coopru. Když ho měl novej tak byl strašně vyjukanej že na křižovatce vyřadil a chcíplo mu to. Tak začal zase startovat. Pak teprv si přečetl manuál kde je popsaný, že při zastavení a vyřazení rychlosti to chcípne a při zmáčknutí spojky se to nastartuje, plus tam jsou ještě nějaký vyfikundace k tomu. Naštěstí ten systém šel vypínačem vypnout a tak kamarád na to pojíždění po našem 30ti tisícovým městě s pěti světelnýma křižovatkama se dál choval neekologicky jako většina ostatních. ;-)
11:51:23
01.08.2009
01.08.2009

zidlik
-> King: no právě pokud si to myslim totiž dobře tak moderní vstřikovací systémy vstříknou právě víc paliva při startu kuli lepšímu zapálení takže ted jestli se vyplatí mít 10s nastartovanej motor a nebo ho na 10s vypnout a pak ho nastartovat a to nemluvim vo tom že maj puštěný světla těch 10s a pak se vlastně musí dobít baterka takže si vo zase vezme víc
11:14:43
01.08.2009
01.08.2009

King
-> zidlik: V takový klasický "stop and go" koloně je to trošinku vopruz porád startovat a chcípat, ale na druhou stranu je otázka, když ta kolona nepravidelně popojíždí, jestli to neustálý startování něco ušetří....
11:10:50
01.08.2009
01.08.2009

zidlik
-> King: tak to už ani já bych nebyl tak blbej a chípnul bych to kdybych věděl že to je nadlouho na to nepotřebuju start-stop
10:43:16
01.08.2009
01.08.2009

King
-> zidlik: Mno...100km po Praze se dá absolvovat i s hodinou blafání na volnoběh jako prd

09:56:28
01.08.2009
01.08.2009

zidlik
no já nevim to co píšou vtom článku že to ušetří až 0,9litru paliva je blbost kdyz prumerny auto za hodinu behu na volnobeh sezere litr benzinu to asi myslej tak ze by se jako na jedny krizovatce stalo hodinu
tak to pak možný je no
motorgenerátor asi bude dobrá věc ušetřej tim trošku váhy kterou pak můžou uplatnit na náký nahovno plasty



23:24:02
31.07.2009
31.07.2009

red.bill
už tomu chyběj jen tři kola a máme tu velorexe v novým kabátě
ten měl dynamostartér taky

17:59:22
31.07.2009
31.07.2009

Jakub M.
-> COL:
jj sleduju to... jen jsem přidal nějaké dnes nabyté poznatky
jj sleduju to... jen jsem přidal nějaké dnes nabyté poznatky

15:38:34
31.07.2009
31.07.2009

COL
-> Jakub M.: o tom startero-altiku (S/G) se tu prave bavime - i o verzi misto setrvacniku :o).
15:37:04
31.07.2009
31.07.2009

COL
-> Jaktak: Ja jsem s tim jezdil, neni to nic hroznyho.
14:59:26
31.07.2009
31.07.2009

spartra
hocijaká píčovina, která bude co chvilku dojebaná jak cigánská hračka, furt melou pokrork, pokork, porád sou to 4 kola, motor má porád stejnej princip jako z roku 1900, hybridy jsou stejně na houno, ekologie v prdeli, jenom na tahání peněz to je dobrý, píče jedny

14:45:08
31.07.2009
31.07.2009

Jakub M.
zjistil jsem takovou zvláštní věc. Povídal jsem si o tom dnes s člověkem od BMW o jejich Efficient Dynamics a dozvěděl jsem se, že jako jedni z mála používají vysokotlaký elektrický olejový čerpadlo, který se zapne chvilku po sešlápnutí plynovýho pedálu, ale ještě pár sec. před roztočením motoru. Jo a prej to nemá vůbec altík ale jakejsi startéro altik, kterej je připojenej v místě setrvačníku a spojky a to tak, že setrvačník samotnej tvoří rotor tohohle ústrojí. takže odpadají problémy s mazáním když de facto ještě nenamazanýmu motoru přidám plyn na výjezdu od semaforu třebas... zajímavý 
